Helmikuussa 6 vuotta täyttävä lapsi ei sitten pystynyt pitämään salaisuutta...

  • Viestiketjun aloittaja perheeseensä pettynyt
  • Ensimmäinen viesti
perheeseensä pettynyt
No ekana kerron, että kyseessä ei ole mikään raskausuutinen, vaan vähän pienempi, mutta harmittava juttu kuitenkin...

Kävimme kuukausi sitten citymarketissa lapsen kanssa. Harvoin sinnepäin on menoa, niin ostin toiselle lapsellemme yhden kalliimman joululahjan valmiiksi.
No eikö tämä lapsi ollut nyt sitten mennyt möläyttämään, minkä "pukki" on jouluna tuomassa. :( Kyseessä 70€ arvoinen helikopteri.

Nyt tässä pohdin, että minkä rangaistuksen tuolle lapselle määrään. : /

Kopteri lähtee nyt sitten varmaan kummipojalle, joka on kyllä vasta 3-vuotias. Mutta eihän tuota lahjaa nyt voi tuolle toiselle lapselle antaa, kun ei se mikään yllätys ole. :(

Mutta eniten tässä nyt kuitenkin ärsyttää tuo, että kun vannotin, että ei puhu mitään, niin oli pitänyt mennä laulelemaan paljastuksia. :( Kauheaa, tuntuu niin kurjalta, että toinen on noin pettänyt lupauksensa. Mitä tuollaiselle keksii rangaistukseksi, niin, että ymmärtää jatkossa, salaisuuksien olevan salaisuuksia.
 
ajattelen
[QUOTE="veera";29306981]Varsinainen toope! Meinaan sinä.
Ensiksi otat lapsen mukaan joululahjaostoksille, sitten suutut ja petyt kun toinen lipsauttaa salaisuuden ja sitten vielä mietit rangaistusta.
Sulla tässä on opittavaa![/QUOTE]

Samaa mieltä.
 
"a.p."
[QUOTE="veera";29306981]Varsinainen toope! Meinaan sinä.
Ensiksi otat lapsen mukaan joululahjaostoksille, sitten suutut ja petyt kun toinen lipsauttaa salaisuuden ja sitten vielä mietit rangaistusta.
Sulla tässä on opittavaa![/QUOTE]

Ahaa, okei. Mitähän minun pitäisi tästä oppia? Että ei voi ottaa lapsia lahjaostoksille mukaan? Jätänkö hieman alle 6-vuotiaan yksin kotiin pariksi tunniksi siksi aikaa?
 
"vieras."
[QUOTE="a.p.";29306991]Ahaa, okei. Mitähän minun pitäisi tästä oppia? Että ei voi ottaa lapsia lahjaostoksille mukaan? Jätänkö hieman alle 6-vuotiaan yksin kotiin pariksi tunniksi siksi aikaa?[/QUOTE]

no oisit vieny sen räkänokan hoitoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Punapeppupaviaani
"vaapukka"
[QUOTE="veera";29306981]Varsinainen toope! Meinaan sinä.
Ensiksi otat lapsen mukaan joululahjaostoksille, sitten suutut ja petyt kun toinen lipsauttaa salaisuuden ja sitten vielä mietit rangaistusta.
Sulla tässä on opittavaa![/QUOTE]

Tätä komppaan. Mietippä vaan minkä rangaistuksen itse ansaitsisit, ainaki joulunalus ajan tyhmimmän ihmisen titteli on sun :kieh:
 
"vaapukka"
[QUOTE="a.p.";29306991]Ahaa, okei. Mitähän minun pitäisi tästä oppia? Että ei voi ottaa lapsia lahjaostoksille mukaan? Jätänkö hieman alle 6-vuotiaan yksin kotiin pariksi tunniksi siksi aikaa?[/QUOTE]

Eikö sulla oon mitään hoitopaikkaa tai vaikka lapsen kaveria jolle vois hetkeks jättää lapsen? Olisit palkannu hoitajan tai tilannu sen kopterin netistä, ni ei tarvis nyt itkee.
 
viera s
Niinpä. Ap:lla opittavaa, mutta päätti sitten rangaista kaikkein viattominta, sitä kenelle helikopteri oli menossa. Mitä pahaa hän on tehnyt että ensin kuulee että saa kalliin kivan lentsikan, ja sitten otat lahjan häneltä pois. Lahjan, mikä hänellä on jo mielessä että saa.

Ei kuusivuotiaaseen voi luottaa salaisuuksien suhteen. Liian iso taakka on pitää salaisuuksia tuon ikäiselle.
 
Ootko tosissas
Hyi kauhea miten julma äiti olet, jos etes mietit rangaistusta lapselle moisesta :( Kunnon sadisti ja lapsen syyllistäjä! Ei kai se lahja nyt pilalle siitä mennyt, vaikka ei niin suuri yllätys enää olekaan? Petät molemmat lapsesi jos jätät lahjan nyt antamatta! Mene itsees.
 
"Hilla"
Just niin, äidin päässä on vikaa. Ei lapset pysty pitämään salaisuuksia. Salaisuuksia kerrotaa ystäville ei pienille lapsille. Mun käy sääliksi sun lasta. Arvaa pettyykö veli jos ei saakkaan sitä kopteria, nyt odottaa saavaansa sen. Eihän se tiedä millainen kopteri on. Maailmassa ja arkielämässä tapahtuu paljon hirveämpiä asioita kuin tämä.
 
yyhoomami
Ei todellakaan kannata odottaa että tuon ikäinen osaisi säilyttää salaisuuden - ei moni aikuinenkaan osaa! Jos jotain rankaiset niin rankaise itseäsi. Yksinhuoltajana hoidan lahjaostokset välillä niin että kaupassa kirjoitan lapulle haluamani lelut / vaatteet, annan lapun myyjälle jossa selitän tilanteen ja myyjä käy hakemassa lelut, laittaa kassiin ja sit tulen kassalle vain maksamaan. Suosittelen jos et saa lapsia hoitoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Punapeppupaviaani
"a.p."
Keksin jo rangaistuksen. "pukki" soittaa minulle ja kertoo, mitä lapsi teki. Sovin puhelimessa pukin kanssa, että lapsi uhkaa menettää yhden oman lahjansa. Saa olla sivusta kuulemassa, että "tonttu torvinen" oli kuulemassa, kun lapsi salaisuutensa paljasti.

Toinen lapseni on kouluikäinen ja oli koulussa sillä aikaa, kun me käytiin shoppailemassa ja samalla siellä kaupungissa lääkärireissulla.

Tää koululainen jää ilman lahjaansa, mutta sillä ei ollut alunperinkään 100% faktatietoa, et saa juuri SEN kopterin. Eli tämä kieroilija-lapsi menettää siis samalla sisaruksensa luottamuksen, kun "valehteli" tälle.
 

Yhteistyössä