Helmikuussa 6 vuotta täyttävä lapsi ei sitten pystynyt pitämään salaisuutta...

  • Viestiketjun aloittaja perheeseensä pettynyt
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
[QUOTE="Just";29307103]Ap:n pakko olla provo tai yksinkertaisesti vitun sairas ihminen[/QUOTE]

Vinksahtanut tai provo, toivottavasti jälkimmäistä.

Tiedän kyllä oikeastakin elämästä tapauksen joka sai totaalikilarit lapselleen kun söi suklaakalenterin salaa tyhjäksi etukäteen. En vaan voi käsittää... joulu on lasten juhla, siihen kuuluu se kärsimättömyys ja odottaminen kun ei millään malttaisi enää odottaa ja on pakko käydä lahjapakettia vähän nurkasta kurkistamaan... itselläni on myös helmikuussa 6 täyttävä poika ja huomasin juuri että lego-kalenterille on tehty ruumiinavaus. :D Itsekseni naureskelin ja olen kun en olisi huomannutkaan. :D Ei se niin vakavaa ole... ja mitä se sitten haittaa jos toinen lapsi tietää mitä hänelle on paketista tulossa? Mikä siinä on niin hirveää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja perheeseensä pettynyt;29306967:
No ekana kerron, että kyseessä ei ole mikään raskausuutinen, vaan vähän pienempi, mutta harmittava juttu kuitenkin...

Kävimme kuukausi sitten citymarketissa lapsen kanssa. Harvoin sinnepäin on menoa, niin ostin toiselle lapsellemme yhden kalliimman joululahjan valmiiksi.
No eikö tämä lapsi ollut nyt sitten mennyt möläyttämään, minkä "pukki" on jouluna tuomassa. :( Kyseessä 70€ arvoinen helikopteri.

Nyt tässä pohdin, että minkä rangaistuksen tuolle lapselle määrään. : /

Kopteri lähtee nyt sitten varmaan kummipojalle, joka on kyllä vasta 3-vuotias. Mutta eihän tuota lahjaa nyt voi tuolle toiselle lapselle antaa, kun ei se mikään yllätys ole. :(

Mutta eniten tässä nyt kuitenkin ärsyttää tuo, että kun vannotin, että ei puhu mitään, niin oli pitänyt mennä laulelemaan paljastuksia. :( Kauheaa, tuntuu niin kurjalta, että toinen on noin pettänyt lupauksensa. Mitä tuollaiselle keksii rangaistukseksi, niin, että ymmärtää jatkossa, salaisuuksien olevan salaisuuksia.
Nyt sanon suoraan, oletko sä vi**u idiootti?
 
Viimeksi muokattu:
"kolmen mamma"
Mitä tästä opimmekaan (oli sitten huono vitsi tai totta): kun lapsi on mukana shoppailemassa ja sieltä ostetaan jollekulle toiselle jotain niin lapselle sanotaan "tää on yhdelle lapselle, en kerro vielä kenelle".
 
hai kau
vanhemmassa vikaa. jouluostoksilla käydään yksin. ja lahjat voi säilyttää vaikka tutun nurkissa jos riskiä on että lapset löytää... mieluiten lukkojen takana kotona...
 
-75
Todella todella toivon että tämä on provo... muuten... tyhmä äiti!

Ei lapsi osaa salaisuuksia pitää, eikä tarvitsekaan. Kun ei kaikki aikuisetkaan osaa, esimerrkinä mun anoppi 70+vuotias. Sain häneltä synttärilahjapaketin ja ennenkuin ehdin sitä aukaista niin oli jo kertonut mitä siellä sisällä on. Eikä ole ainoa kerta kun näin on käynyt.

Mutta lahjat siis ostetaan ilman lapsia tai tilataan netistä. Lasta ei rangaista jos kertookin "salaisuuden", eikä varsinkaan rangaista lahjan saajaa.
 
no huoh
No höh. Meillä lapsilla on täydellinen itsekuri ja täydellisen luottamuksellisia, minä olisin meillä möläyttänyt tuollaisia asioita jos joku.
Ei malttaisi olla kertomatta mitä saavat lahjaksi.
Minusta ei kannata ottaa mukaan toista lasta ja jos on mukavampi jakaa toisen lapsen kanssa se juttu mitä pienempi saa niin sitten ei saa suuttua jos lapsi sen kertoo, voi olla niin iso asia hänelle.
 
[QUOTE="a.p.";29307096]Keksin jo rangaistuksen. "pukki" soittaa minulle ja kertoo, mitä lapsi teki. Sovin puhelimessa pukin kanssa, että lapsi uhkaa menettää yhden oman lahjansa. Saa olla sivusta kuulemassa, että "tonttu torvinen" oli kuulemassa, kun lapsi salaisuutensa paljasti.

Toinen lapseni on kouluikäinen ja oli koulussa sillä aikaa, kun me käytiin shoppailemassa ja samalla siellä kaupungissa lääkärireissulla.

Tää koululainen jää ilman lahjaansa, mutta sillä ei ollut alunperinkään 100% faktatietoa, et saa juuri SEN kopterin. Eli tämä kieroilija-lapsi menettää siis samalla sisaruksensa luottamuksen, kun "valehteli" tälle.[/QUOTE]

Mie en nyt ehkä vain tajua. Itse sanoisin että voi olla että saa,voi olla että ei,ei voi vielä tietää mitä kukakin saa. Ja pistäsin sen lelun pakettiin alkuperäisellä saajalle.

Siis ainakaan mein 6v ei oo kovin loistava pitämään salaisuuksia. ellei muuta,se kertoo jollekin "miulla on salaisuus" tai "minäpä tiedän...." juttuja. Onko se nyt niin kauheaa jos lapsi etukäteen tietäisikin lahjan olevan olemassa -veikkaan että yhtä mieleinen se aattona silti on?
 
vierass
Mitä väliä sillä on, vaikka tietäisikin lahjansa? Mistä voit olla varma, ettei itse ole käynyt salaa kurkkimassa paketeita, kun et ole paikalla?

Ja täytyy olla aika tyhmä äiti, jos menee kertomaan ostaessaan, että tämä isommalle lahjaksi, jos saa tuollaiset kilarit paljastuksesta. Aina voi sanoa, että minä lupasin ostaa tämän jutun yhdelle, jos mukana oleva lapsi siitä jotain kyselee.
 
vieras äiti
Kyllä meillä lapset tietää osan lahjoista mitä saavat, kun ovat itse niitä toivoneet, mukana sitten pari sellaista joista eivät tiedä. Kyllä ne silti innolla odottavat lahjojaan. Sun olin kannattanut käydä yksin lahjaostoksilla, jos on kerran noin tärkeää pitää se salaisuutena, 6 vuotiaat on aika hölösuita, meillä 6v. poika paljasti mun lahjakätkön isoveljelleen.
 
"vvieras"
Semmoista sitä sattuu lasten kanssa. Vaan eipä se teidän jouluanne pilaa. Tottakai voit edelleenkin antaa kopterin. Kuusivuotiaitten olisi vielä hyvä itsekin uskoa pukkiin, joten kyllä hoitopaikan järjestäminen olisi ollut sinulta fiksuin ratkaisu. Ja miksikö olisi hyvä uskoa pukkiin, no kun se "joulun taika" häipyy muuten. Mutta jokainen tehkööt omat ratkaisunsa.
 
"harmaa"
[QUOTE="vvieras";29310411]Semmoista sitä sattuu lasten kanssa. Vaan eipä se teidän jouluanne pilaa. Tottakai voit edelleenkin antaa kopterin. Kuusivuotiaitten olisi vielä hyvä itsekin uskoa pukkiin, joten kyllä hoitopaikan järjestäminen olisi ollut sinulta fiksuin ratkaisu. Ja miksikö olisi hyvä uskoa pukkiin, no kun se "joulun taika" häipyy muuten. Mutta jokainen tehkööt omat ratkaisunsa.[/QUOTE]

Ai jaa... Minä olen 35 enkä ole joulupukkiin uskonut melkein 30 vuoteen, mutta ei se jouluntaika ole mihinkään häipynyt. Toisaalta, pukki ja lahjat eivät ole koskaan olleet joulussa minulle tärkeintä. Se jouluntaika tulee ihmisistä, ruoasta ja yhdessäolosta. :)
 
"melba"
[QUOTE="a.p.";29306991]Ahaa, okei. Mitähän minun pitäisi tästä oppia? Että ei voi ottaa lapsia lahjaostoksille mukaan? Jätänkö hieman alle 6-vuotiaan yksin kotiin pariksi tunniksi siksi aikaa?[/QUOTE]

no miten hitossa se lahja voi olla yllätys lapselle jos lapsi on mukana ostoksilla. tottakai lapsi jätetään kotiin/mummolaan/naapuriin/tädille, lahajaostoksien ajaksi. sitä katsos hankitaan lapselle hoitaja siksi aikaa
 

Yhteistyössä