*** Helmikuussa hoikentuvat ***

"MaMa"
Heipsistä! Täällä ollaan reilusti plussalla eikä ihmekään vlopun juhlinnan jälkeen. Vaikka totesin sitten, että mun vatsa ei kestä enää ollenkaan alkoholia, ihan pienestä määrästäkin menee samantien sekaisin ja sain istua sit ruikulla pöntöllä viime yönä melkein tunnin! Ei ollenkaan kiva. :( Positiivista on toki se, että jatkossa en taida uskaltaa enää alkoon koskea, että ei tarvii sit murehtia sen tuomaa turvotusta enää juhlien jälkeisenä aamuna. Tosin sit ne mahdolliset turvotukset johtuu syömisistä, joten pitääpä olla tarkkoina niiden kanssa. :)

Tiistaina lähtö laivalle ja torstaina tullaan kotiin. Joten ajattelin, että perjantaina aloitan niillä EasyDiet pusseilla ja katsotaan kuinka pitkälle pääsen pelkästään niillä. Nyt kun alkaa se ateriarytmi ja annoskoot olla kondiksessa, niin kiva saada vähän vauhtia ensin ja sit on helpompi palata normaaliin, kun tietää mihin palata. :D Tavoitteena on se vähintään -10kg toukokuun alkuun mennessä.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"hippo"
6,1 kg matkaa tavoitteeseen. Ei ollenkaan enää paljon. Mutta miten hitossa nää kilot on nyt NÄIN tiukassa.
Sinähän nyt tiedät sanomattakin, että mitä vähemmän on pudotettavaa, sitä työläämpää on saada kilot irti ja liikkeelle. Sen lisäksi mulle kuitenkin tulee mieleen ennemminkin se henkinen puoli: Liikunannopettajani tapasi sanoa, että sen takia viimeinen juoksuosuus on olevinaan se kaikkein pisin, kun ajatus on jo maalissa, mutta kroppa on vasta matkalla sinne. Matkan varrella sitä keskittyy vain matkantekoon, eikä turhaudu samalla tavalla.

Mulle taas meinaa helposti käydä niin, että jos ajattelen, että "enää vähän pudotettavaa jäljellä", mieleen hiipii ajatus, että sitähän voisi ottaa lunkimminkin ja napostella hiukkasen. Ja sitten tulee jumi ja alkaa ärsyttää. Veikkaan kyllä, että ankara vitutuskin kuluttaa kaloreita, joten siihenkin voi yrittää suhtautua myönteisesti. :D

Tällä hetkellä mun oma tavoite on 74-pilkkuisissa lukemissa, sillä jos alan nyt tähdätä liikaa siihen tasan 75,0 kiloon, voi käydä juuri noin. Samoin tein itselleni kalenteriin saraketta ja tavoitteita lokakuulle ja 66 kiloon asti, juuri sen takia, etten ala kuvitella liikoja näistä jo pudonneista kiloista. Silloin sen 70 kilon rajan pitäisi logiikallani rikkoutua kohtalaisella vaivalla. Muistan olevani matkalla enkä maalia lähelläkään.
 
[QUOTE="hippo";25747561]Sinähän nyt tiedät sanomattakin, että mitä vähemmän on pudotettavaa, sitä työläämpää on saada kilot irti ja liikkeelle. Sen lisäksi mulle kuitenkin tulee mieleen ennemminkin se henkinen puoli: Liikunannopettajani tapasi sanoa, että sen takia viimeinen juoksuosuus on olevinaan se kaikkein pisin, kun ajatus on jo maalissa, mutta kroppa on vasta matkalla sinne. Matkan varrella sitä keskittyy vain matkantekoon, eikä turhaudu samalla tavalla.

Mulle taas meinaa helposti käydä niin, että jos ajattelen, että "enää vähän pudotettavaa jäljellä", mieleen hiipii ajatus, että sitähän voisi ottaa lunkimminkin ja napostella hiukkasen. Ja sitten tulee jumi ja alkaa ärsyttää. Veikkaan kyllä, että ankara vitutuskin kuluttaa kaloreita, joten siihenkin voi yrittää suhtautua myönteisesti. :D

Tällä hetkellä mun oma tavoite on 74-pilkkuisissa lukemissa, sillä jos alan nyt tähdätä liikaa siihen tasan 75,0 kiloon, voi käydä juuri noin. Samoin tein itselleni kalenteriin saraketta ja tavoitteita lokakuulle ja 66 kiloon asti, juuri sen takia, etten ala kuvitella liikoja näistä jo pudonneista kiloista. Silloin sen 70 kilon rajan pitäisi logiikallani rikkoutua kohtalaisella vaivalla. Muistan olevani matkalla enkä maalia lähelläkään.[/QUOTE]

Juu, tiedän kyllä että mitä lähempänä ollaan tavoitetta, sen hitaammin matka taittuu. Mutta kun tuo 6,1 kg ei ole se lopullinen tavoite. Lopulliseen tavoitteeseen on vielä x-määrä kiloja jälellä. Ja sen saavuttaminen tuntuu kovin, kovin kaukaiselta jos tahti on tämä.

Nyt on pää niin täynnä räkä' ettei ajatus kulje...palaillaan.
 
Nyt alkaa taas tarvitsemaan tsemppiä. Mä saan uuden saliohjelman tiistaina , koska tulokset oli tossa mittauksessa huikeat. Personal treinarini tuntien mulla on edessä "järkky" uus ohjelma tiedossa. Ei siinä mitään hyvä vaan. Alku vaan hiukka pelottaa kuin käy. Mulla kun on tavoite , jonka personal tietää ja kannustaa.... Uuden tiukemman ja varmaan rankemman ohjelman muodossa.
Mutta onnistuisinkohan mä painon pudottamisessa kanssa... Edes ihan vähän , vain muutama hassu kilo :ashamed: Jos se vaaka alkas näyttää viitosella alkavaa lukua muutaman kuukauden päästä. *syvä huokaus*
 
Nyt alkaa taas tarvitsemaan tsemppiä. Mä saan uuden saliohjelman tiistaina , koska tulokset oli tossa mittauksessa huikeat. Personal treinarini tuntien mulla on edessä "järkky" uus ohjelma tiedossa. Ei siinä mitään hyvä vaan. Alku vaan hiukka pelottaa kuin käy. Mulla kun on tavoite , jonka personal tietää ja kannustaa.... Uuden tiukemman ja varmaan rankemman ohjelman muodossa.
Mutta onnistuisinkohan mä painon pudottamisessa kanssa... Edes ihan vähän , vain muutama hassu kilo :ashamed: Jos se vaaka alkas näyttää viitosella alkavaa lukua muutaman kuukauden päästä. *syvä huokaus*
Mä puolestani odotan ihan innolla, että äkkiä toipuisin salikuntoon. Mulla on sellainen ohjelma, että 2 ekaa viikkoa teen 2*15 sarjat, kaksi seuraavaa viikkoa 2* 10 sarjat kovemmilla painoilla ja 2 viimistä viikkoa 2*5 sarjat entistä kovemmilla painoilla. Ja sitten vaihtuu ohjelma.

Olen aloittamassa nyt noita 10-viikkoja, jotka todennäköisesti on melko raskaita, mutta se tuossa salilla riehumisessa lienee ideakin...niin paljon rutistetaan, kun vähääkään pystyy :)
 
Mä VIHAAN mun vaakaani.

Näin flunssan kourissa ei pysty syömään (ei tee mieli, enkä fyysisesti pysty, kun nenä on tukossa ja nieleminen sattuu ihan sikana) joten eiliset safkat oli kokonainen sämpylä, 2 pientä palaa tummaa leipää, rahka ja 2 palaa appelsiinia.

Ja vaaka perkele antaa tulokseksi edelleen sen saatanan 68,1 kg. Voi perse, perse, perse.
 
"MaMa"
No nyt se flunssa on täälläkin! Voiko tartunnan saada tämän pinon kautta? Itse en meinaan ole törmännyt kehenkään, jolla olisi flunssa ollut ja nyt itsellä alkoi räkä valua eilen. :headwall:
Painoa en jaksa nyt edes ajatella, mutta sen positiivisen huomion tein eilen, että vaikka annoin itselleni luvan herkutella, niin herkkuja ei tullut syötyä kovinkaan paljoa, kun ei tehnyt mieli. :) Jotain siis on pääsäkin tapahtunut parempaan suuntaan. :)
 
Mä VIHAAN mun vaakaani.

Näin flunssan kourissa ei pysty syömään (ei tee mieli, enkä fyysisesti pysty, kun nenä on tukossa ja nieleminen sattuu ihan sikana) joten eiliset safkat oli kokonainen sämpylä, 2 pientä palaa tummaa leipää, rahka ja 2 palaa appelsiinia.

Ja vaaka perkele antaa tulokseksi edelleen sen saatanan 68,1 kg. Voi perse, perse, perse.
Älä käy siellä vaakalla kipeenä. Mä opin sen kantapään kautta :/ Hurjasti paranememisia. Mun flunssa kesti kolme viikkoa...

Mutta siis mä odotan innolla sitä uutta ohjelmaa. :D
 
[QUOTE="MaMa";25753299]No nyt se flunssa on täälläkin! Voiko tartunnan saada tämän pinon kautta? Itse en meinaan ole törmännyt kehenkään, jolla olisi flunssa ollut ja nyt itsellä alkoi räkä valua eilen. :headwall:
Painoa en jaksa nyt edes ajatella, mutta sen positiivisen huomion tein eilen, että vaikka annoin itselleni luvan herkutella, niin herkkuja ei tullut syötyä kovinkaan paljoa, kun ei tehnyt mieli. :) Jotain siis on pääsäkin tapahtunut parempaan suuntaan. :)[/QUOTE]

Tyhmä tuo flunssa, mutta aivan mahtavaa että sun pään sisällä jokin asia on mennyt noiden herkkujen suhteen uusiksi :D

Mä odotan kesää ja sitä että saa herkutella jätskillä. Näin talvella jäätelö ei niin maistu, mutta se kuuluu ihan ehdottomasti kuumaan kesäpäivään.

Mun vaan pitää olla sitten tarkkana että se jää siihen yhteen jätskiin...kun mun pään sisällä ei ole vielä kaikki palikat kohdillaan :D
 
Älä käy siellä vaakalla kipeenä. Mä opin sen kantapään kautta :/ Hurjasti paranememisia. Mun flunssa kesti kolme viikkoa...

Mutta siis mä odotan innolla sitä uutta ohjelmaa. :D
Kun en osaa sieltä poissakaan pysyä :ashamed: ja totta puhuakseni kun mä tosissaan luulin, että tänään saisin vaakaan piirtymään sen 67,9 kg, niin ajattelin itseni aamusta ilolstuttaa...vaan enpä sitten ilolstunut.

Mutta nyt vatutus on jo laantunut ja elämä hymyilee :D
 
Vatsaus
Voi vitsit, olen niin tyytyväinen nyt... Hävettääköhän myöhemmin, mutta laitan kuvan nyt silti. http://aijaa.com/001239655621

Wiin mukaan BMI 20.96. En usko että tästä enää alavatsaa hirveästi saan litistettyä tai edes haluankaan. Toisaalta synnytyksestä on vasta reilu puoli vuotta, niin voi se vähän vetäytyä vielä. Imetystä jatkan ainakin ensi kesän yli vielä, jos vauvalle kelpaa.

Tämä on aamukuva. Päivän mittaan jotenkin mystisesti vatsa aina turpoaa. Seuraavaksi pitäisi etsiä syyllistä: vilja, laktoosi, kohotusaineet ruuassa...
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Voi vitsit, olen niin tyytyväinen nyt... Hävettääköhän myöhemmin, mutta laitan kuvan nyt silti. Aijaa.com - Callanetics30days - 9655621.jpg

Wiin mukaan BMI 20.96. En usko että tästä enää alavatsaa hirveästi saan litistettyä tai edes haluankaan. Toisaalta synnytyksestä on vasta reilu puoli vuotta, niin voi se vähän vetäytyä vielä. Imetystä jatkan ainakin ensi kesän yli vielä, jos vauvalle kelpaa.

Tämä on aamukuva. Päivän mittaan jotenkin mystisesti vatsa aina turpoaa. Seuraavaksi pitäisi etsiä syyllistä: vilja, laktoosi, kohotusaineet ruuassa...
WAUTSI!

Aivan huisin kivannäköinen maha :)
 
Kun en osaa sieltä poissakaan pysyä :ashamed: ja totta puhuakseni kun mä tosissaan luulin, että tänään saisin vaakaan piirtymään sen 67,9 kg, niin ajattelin itseni aamusta ilolstuttaa...vaan enpä sitten ilolstunut.

Mutta nyt vatutus on jo laantunut ja elämä hymyilee :D
Sinnittele nyt ihmeessä pois salilta. Muuten se kostautuu. Joku ei meinannu uskoa :ashamed:

Mutta ihanaa että ketutus meni harakoille ja hymy löytyi taas.
Täällä on löytynyt pakarat joita kolottaa ... Toi "demettiahiihto" (sauvakävely ) on aika tehokasta vaikka muuta luulis :xmas:
 
Sinnittele nyt ihmeessä pois salilta. Muuten se kostautuu. Joku ei meinannu uskoa :ashamed:

Mutta ihanaa että ketutus meni harakoille ja hymy löytyi taas.
Täällä on löytynyt pakarat joita kolottaa ... Toi "demettiahiihto" (sauvakävely ) on aika tehokasta vaikka muuta luulis :xmas:
Mulla ei ole kuumetta, joten periaatteessa kai voisin ainakin sitä aerobista tehdä. Mutten siltikään tee, koska olo on kun omenalla.

Niinpä mä sitten olen käyttänyt aikani hyödyksi haaveillen ja suunnitellen tulevaa. Ilmoittauduin kahvakuulatunnille ja kävin tsekkaamasta minkälaisen kuulan ostan ja mistä. Lisäksi olen pohtinut ja suunnitellut kevättä ja kesää. Ihanaa, kun pääsee ulkoilmaan jumppaamaan :)

Jutta ja superdietit-ohjelmassa käytiin läpi treenit jotka voi vetää silloin, kun salille ei pääse. Ko. treenit on ne samat mitä tein aikoinaan, kun olin siinä ensimmäisessä go jutta go-haasteessa mukana. Ko. treenit teki aikoinaan ihan sikatiukkaa, mutta kun niitä nyt testasin (ihan vähän vaan kokeilin, kun olen kerta kipeänä) niin nyt se tuntui jopa kivalta. Ehkä mä selviän siitä? :)

Kun nyt vaan alkais ilmat lämpenemään ja lumet sulaamaan. Saisin kisasta kinttuuni treenicapritkin jotka tovi sitten ostin :D
 
Lex
Minä mukana!:wave:
27 v, lähtöpaino tällä hetkellä 65,5 kg
Tavoite ennen kesää 60 kg.

Kaikki kiloni olen lihonut pelkästään kesän-syksyn 2011 aikana siirtyessäni istumatyöhön, lasten piikkiin ei voi laittaa...:D

Olen vasta aloittamassa, tarkoituksena jättää pois turhat hiilarit niin juomissa kuin ruoissa, ja lisätä kasviksia.
Hyviä neuvoja otetaan vastaan!
Tänään samalla vaa'alla 64,2. Olen kyllä rötvännyt aika tavalla, nyt kun nappaan itseäni niskasta kiinni niin ensi kuun aikana tsempataan tuplasti, eikö?
 
Pitkästä aikaa hyvä aamu :D





-800g eilisestä. Joskin tällaisena kovin positiivisena ajattelijana mietin jo nyt sitä, että eiköhän näin ison laskun jälkeen sitten pakostakin tule taas pian nousu :kieh: :saint:

Mutta eiköhän siitä painon paikoillaanjunnaamiosesta nyt kuitenkin päästy. Joten suunta lienee taas alaspäin ainakin pitkällä tähtäimellä.

900g normaalipainoon...sen tavoittamista odotan kuin kuuta nousevaa. Ehkäpä jo ensi viikolla? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Miö en edes tähtää normipainoon, mun tavoite ois 78 kiloa, siis ihan ultimate tavoite. Tyytyväinen olen jos pääsen edes 82 kiloon. Eli noilla kiloilla olen BMIn mukaan jotain 26-27? Mutta siihen tyytyisin. Tosin aamu alkoi mousse kakulla, arvatkaa auttaako se tavoitteeseen pääsyssä.... :headwall:
 
Miö en edes tähtää normipainoon, mun tavoite ois 78 kiloa, siis ihan ultimate tavoite. Tyytyväinen olen jos pääsen edes 82 kiloon. Eli noilla kiloilla olen BMIn mukaan jotain 26-27? Mutta siihen tyytyisin. Tosin aamu alkoi mousse kakulla, arvatkaa auttaako se tavoitteeseen pääsyssä.... :headwall:
Mulla normipaino on vain seuraava etappi, ei vielä se lopputähtäys. En tosin kyllä vielä tiedä, että mikä se lopullinen tavoite on...varmaankin jotain 52 ja 58 kilon välissä.

Kun pääsen alle 60 kiloon, en varmaankaan enää tuijota vaakaa. Tuolloin kun sillä painolla ei ole enää niin väliä. Ainoa mikä sitten siinä kohtaa merkkaa on se kuva, joka välittyy peilin kautta.

Tarkoitukseni ei ole vetää itseäni mallin mittoihin, tai välttämättä edes sinänsä hoikaksi. Ennemmin haaveilen vähän sellaisesta sporttisemmasta kropasta. Ei musta mikään Jutta G. tule, mutta jos nyt edes hiukan kropasta näksi, että jotain on tullut tehtyä, niin hyvä :D

Mulla aika hyvin motivoi se mun mekkoni...ei tee mieli aloittaa aamua herkuilla :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on vähän motivaatio kaikessa hukassa. Not good.
Jos osaisin auttaa, sen tekisin.

Motivaatio on vähän semmoinen hankala asia. Sitä joko löytyy, tai sitten ei löydy. Eikä sitä väkisin saa esiin.

Mulla motivaatio tulee ja menee. Kyllä se tuolla sisällä jossakin on koko tämän matkan ajan ollut, mutta joskus se tuntuu silti katoavan. Meinaan siis sitä, että ihan takuuvarmana pääsen tavoitteeseeni, mutta missä ajassa...sitä ei tiedä kukaan. En kuulu niihin onnekkaisiin, joilla pysyy motivaatio yllä esim sen puoli vuotta. Ehei...hyvä jos reilun kuukauden jaksan painaa innolla. Ja sitten nuupahdan, kunnes taas sitten löydän uutta intoa jostakin.

Jos olisin alunalkaenkin ajatellut vain sitä, että joskus painan alle 58 kiloa, en olisi nyt tässä. Painaisin edelleen 85 kiloa. Lähes 30 kilon pudotus on mulle yksinkertaisesti aivan liikaa. Niinpä mä pilkoin sitä matkaa pienempiin paloihin.

Ensin alle 80 kiloa, sitten alle 78 kiloa, 75 kiloa, alle 70 kiloa, 68 kiloa ja nyt on haaveena se 66,4 kg eli normaalipaino. Tuosta sitten pitää vielä rutistaa se 2,4 kg jotta olen siinä painossa jossa olen ns. aina ollut. Ja koska en ole ollut siihen painoon koskana tyytyväinen, pitää painoa saada siitä sitten vielä alle 60 kiloon ja alle 58 kiloon. Mutta niitä en mieti vielä. Ajatus siitä, että mulla on VIELÄKIN 10 kg pudotettavaa on liikaa. Joten ajattelen ennemmin sitä seuraavaa 900g :)
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Paino on taas ihan samassa missä viimeksikin. Ehkäpä ensi viikolla jo alaspain :D

Perjantaina ja lauantaina meillä vietetään lapsen synttäreitä. Harmittaa kun synttäriherkut jää tällä kertaa täysin maistelematta mutta ehkä ensi vuonna sitten taas, kohtuudella jotakin hyväskää.

Mulla odottaa juoksuohjelma tuossa pöydällä, harmi ettei se paljoa siinä ilahduta. Tuossa myrskyssä ja mylväyksessä en kyllä lähde juoksemaan, en edes pääsisi kun tiet on niin lunta täynnä ettei rattaiden kanssa pahemmin edetä. Mies tekee tämän viikon pitkää päivää joten en sitten iltapäivälläkään pääse. Taidan vähän aikaa kuulaa vaikka heilutella ja jatkaa sitten päiväohjelmaa kotitöiden parissa.

Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Voi vitsit, olen niin tyytyväinen nyt... Hävettääköhän myöhemmin, mutta laitan kuvan nyt silti. Aijaa.com - Callanetics30days - 9655621.jpg

Wiin mukaan BMI 20.96. En usko että tästä enää alavatsaa hirveästi saan litistettyä tai edes haluankaan. Toisaalta synnytyksestä on vasta reilu puoli vuotta, niin voi se vähän vetäytyä vielä. Imetystä jatkan ainakin ensi kesän yli vielä, jos vauvalle kelpaa.

Tämä on aamukuva. Päivän mittaan jotenkin mystisesti vatsa aina turpoaa. Seuraavaksi pitäisi etsiä syyllistä: vilja, laktoosi, kohotusaineet ruuassa...
Oletko siis tehnyt sen Callanetics ohjelman läpi? Todella kaunis vatsa.

Mulla on itsellä ihan sama juttu turpoamisen kanssa. Hiukan on auttanut kun jouduin jättämään viljat toistaiseksi pois. Nauris, lanttu ja kukkakaali turvottaa pahiten ja välilä joku mysteeriaine mitä en ole vielä selvittänyt.
 

Yhteistyössä