*** Helmikuussa hoikentuvat ***

Vatsaus
Paha tämä tammi-helmikuu kun sattuu niin monet synttärit. Ja vielä tuo laskiainenkin! Kermavaahtoa ja höttöä tullut syötyä ihan kiitettävän tiheään, mutta olen yrittänyt pitää kiinni kohtuudesta (ettei sitä 3 pullaa päivässä...). Eilen jopa puolitin yhden pullan kun halusin vielä maistaa, ja syötin loput lapsille. Lapset liikkuvat niin paljon enemmän kuin minä että saavat oikeasti kulutettuakin kalorinsa. On hyvä, kun on aina muita suita joille tarjota, jotta saa ylijäämäherkut pois näkyvistä :D

Tänään Wii väitti että olen sinne asettamassani välitavoitteessa: BMI 21.11. Vyötärö on välitavoitteessa 65 cm. Kunpa ei olisi synttäreitä ensi viikonloppuna...

Ai niin, sain äitinikin innostumaan Callaneticsista. Sitä tavoitetta en uskaltanut edes asettaa. Äidillä on reippaasti ylipainoa eikä oikein uskaltaudu mihinkään ryhmäliikuntaan mukaan, niin olen iloinen että saa nyt lihaskuntoliikuntaa ainaisen sauvakävelyn oheen :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"hippo"
Mun painoni kävi sunnuntaina liki 76 kilon, sitten se on noussut nousemistaan sen sijaan, että pääsisin sinne 75 pilkku johonkin. Eilen oli 76.6 kiloa aamulukemana. Tänään menin vaa'alle jo valmiiksi äkäisenä, että katsotaan nyt, paljonko se tänään on. Pilkku kuudesta oli tullut pilkku kahdeksan. Ärsytti. Tönäisin vaa'an takaisin sohvan alle ja menin keräämään pyykkejä koneeseen. Jossain vaiheessa iski epäusko, että MITÄ se vaaka muuten oikein näytti, kurvasin takaisin olkkariin ja ilkosilleni - se olikin 75,8 kiloa. Tosi omituista. Ettäkö -800g eilisestä?

On ainakin toivoa, ettei viikko pääty plussalle, riippuu siitä, miten ne ylihuomisen hiilarit imaisevat itseensä nestettä.
 
[QUOTE="hippo";25726768]Mun painoni kävi sunnuntaina liki 76 kilon, sitten se on noussut nousemistaan sen sijaan, että pääsisin sinne 75 pilkku johonkin. Eilen oli 76.6 kiloa aamulukemana. Tänään menin vaa'alle jo valmiiksi äkäisenä, että katsotaan nyt, paljonko se tänään on. Pilkku kuudesta oli tullut pilkku kahdeksan. Ärsytti. Tönäisin vaa'an takaisin sohvan alle ja menin keräämään pyykkejä koneeseen. Jossain vaiheessa iski epäusko, että MITÄ se vaaka muuten oikein näytti, kurvasin takaisin olkkariin ja ilkosilleni - se olikin 75,8 kiloa. Tosi omituista. Ettäkö -800g eilisestä?

On ainakin toivoa, ettei viikko pääty plussalle, riippuu siitä, miten ne ylihuomisen hiilarit imaisevat itseensä nestettä.[/QUOTE]

No hyvä, että kävit tarkistamassa :D :D :D
 
"MaMa"
Heipsistä vaan kaikille! Meillä on nettiyhteys vähän pätkiny, niin en oo päässy pinoutumaan ollenkaan. Tää viikko ei ookaan ollut mikään helppo, kauheesti en oo mässyttäny, mutta paino on silti melkein kilon plussalla sunnuntain lukemista. Ja huomenna ja lauantaina tulee juhlittua, joten odotettavissa vain lisää plussaa. Ensi viikolla mennään sit risteilemään ja sieltäkin voi odottaa pelkkää plussaa, joten eipä taas paljoa innosta. :( Mietin tässä, että pitää sit laivareissun jälkeen pitää pari päivää vähän paastoa, niin lähtee ne turvotukset äkkiempää pois..

Mä oon niin kyllästynyt olemaan lihava! Mutta silti välillä teen ihan hölmöjä ratkaisuja ja syön mitä sattuu. Ja liikunnastakin tulee koko ajan vain enemmän semmoinen pakottava peikko mun päässä, et toivottavasti ei lopahda kokonaan into siihen. Ne häät kummittelee siellä toukokuun alussa edelleen, en tiedä mahtuuko mikään mekko mun päälle sinne.. :headwall:
 
[QUOTE="MaMa";25728021]Heipsistä vaan kaikille! Meillä on nettiyhteys vähän pätkiny, niin en oo päässy pinoutumaan ollenkaan. Tää viikko ei ookaan ollut mikään helppo, kauheesti en oo mässyttäny, mutta paino on silti melkein kilon plussalla sunnuntain lukemista. Ja huomenna ja lauantaina tulee juhlittua, joten odotettavissa vain lisää plussaa. Ensi viikolla mennään sit risteilemään ja sieltäkin voi odottaa pelkkää plussaa, joten eipä taas paljoa innosta. :( Mietin tässä, että pitää sit laivareissun jälkeen pitää pari päivää vähän paastoa, niin lähtee ne turvotukset äkkiempää pois..

Mä oon niin kyllästynyt olemaan lihava! Mutta silti välillä teen ihan hölmöjä ratkaisuja ja syön mitä sattuu. Ja liikunnastakin tulee koko ajan vain enemmän semmoinen pakottava peikko mun päässä, et toivottavasti ei lopahda kokonaan into siihen. Ne häät kummittelee siellä toukokuun alussa edelleen, en tiedä mahtuuko mikään mekko mun päälle sinne.. :headwall:[/QUOTE]

Tervetuloa kerhoon. Myös mulla toukokuussa juhlat ja juuri ostin sinne mekon, mikä on liian pieni. Saas nähdä meneekö se päälle vai joudunko juhlimaan alasti :D

Mekosta (ja siitä miten se on liian pieni) kuvia blogissa :)

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa
 
Viimeksi muokattu:
68,4 kg

Voihan arse...paino tippuu nyt ihan mielettömän hitaasti, vaikka nähdäkseni kaiken pitäisi olla nyt enemmän, kuin kunnossa.

Liikun päivittäin ja syömisetkin pitäisi olla oikein hyvällä mallilla...mutta kilot senkun pysyy kropassa.

Tämä oli pahin pelkoni liikunnan aloittamisen suhteen. Alkuun ajattelin, että aloitan liikunnan vasta siellä 62-65 kilossa, koska paino nousee alkuun, eikä tosiaan putoa enää yhtä nopeasti kuin ennen.

Ja tässä sitä nyt ollaan...läskinä, joka ei laihdu.

Toki tällä liikuntamäärällä ja ruokavaliolla kropassa pakostakin tapahtuu jotakin, mutta kun mä satun olemaan niitä ihmisiä jotka kyttäävät vaa-an lukemaa...ja ovat tyytyväisiä vasta silloin, kun vaakaan piirtyy riittävän pienet lukemat.

Mulle on sinänsä se ja sama että lähteekö ne kilot läskistä, nesteestä vai vaikka sitten siitä lihaksesta. Kunhan ne lähtee. Mutta kun nyt ei lähde. Kele!

Sinänsä typerää vinkua näissä lukemissa, sillä ei sinne 62 kiloon nyt niin kovin pitkä matka enää ole. Mutta kun se on se paino, jonka ihan maksimissani haluan painaa...enkä siis grammaakaan yli.

Jospa tää sitten tästä suttaantuisi. Kaksi päivää aikaa viikkopunnitukseen ja kaikki haaveeni kivasta pudotuksesta on heitetty romukoppaan. Mulle on itseasiassa juuri tällä hetkellä ihan sama mitä se vaaka sunnuntaina näyttää, koska oli se tulos mikä tahansa, en ole siihen tyytyväinen. Tai toki olisin, jos se näyttäisi 67,5 tai alle, mutta turha toivo. Tuskin saan tällä viikolla edes kiloa pois viime viikosta :(

Näillä fiiliksillä aamulenkkikin maistunee ihan paskalle, mutta tuleepahan sitten taas vähän koeteltua itseään. Joten ei muuta, kuin mars perse ylös sohvalta ja reippailemaan.
 
"MaMa"
68,4 kg

Voihan arse...paino tippuu nyt ihan mielettömän hitaasti, vaikka nähdäkseni kaiken pitäisi olla nyt enemmän, kuin kunnossa.

Liikun päivittäin ja syömisetkin pitäisi olla oikein hyvällä mallilla...mutta kilot senkun pysyy kropassa.

Tämä oli pahin pelkoni liikunnan aloittamisen suhteen. Alkuun ajattelin, että aloitan liikunnan vasta siellä 62-65 kilossa, koska paino nousee alkuun, eikä tosiaan putoa enää yhtä nopeasti kuin ennen.

Ja tässä sitä nyt ollaan...läskinä, joka ei laihdu.

Toki tällä liikuntamäärällä ja ruokavaliolla kropassa pakostakin tapahtuu jotakin, mutta kun mä satun olemaan niitä ihmisiä jotka kyttäävät vaa-an lukemaa...ja ovat tyytyväisiä vasta silloin, kun vaakaan piirtyy riittävän pienet lukemat.

Mulle on sinänsä se ja sama että lähteekö ne kilot läskistä, nesteestä vai vaikka sitten siitä lihaksesta. Kunhan ne lähtee. Mutta kun nyt ei lähde. Kele!

Sinänsä typerää vinkua näissä lukemissa, sillä ei sinne 62 kiloon nyt niin kovin pitkä matka enää ole. Mutta kun se on se paino, jonka ihan maksimissani haluan painaa...enkä siis grammaakaan yli.

Jospa tää sitten tästä suttaantuisi. Kaksi päivää aikaa viikkopunnitukseen ja kaikki haaveeni kivasta pudotuksesta on heitetty romukoppaan. Mulle on itseasiassa juuri tällä hetkellä ihan sama mitä se vaaka sunnuntaina näyttää, koska oli se tulos mikä tahansa, en ole siihen tyytyväinen. Tai toki olisin, jos se näyttäisi 67,5 tai alle, mutta turha toivo. Tuskin saan tällä viikolla edes kiloa pois viime viikosta :(

Näillä fiiliksillä aamulenkkikin maistunee ihan paskalle, mutta tuleepahan sitten taas vähän koeteltua itseään. Joten ei muuta, kuin mars perse ylös sohvalta ja reippailemaan.
Mä oon ihan yhtä fiksu kuin sä ton painon putoamisen suhteen! Tuijotan vain sokeasti vaakaa ja itken kun se lukema ei pienene. Vaikka useampikin ihminen on jo tokaissut mulle, että oon laihtunut. Painossa vaan ei oo tapahtunut muutosta, niin en osaa olla itse tyytyväinen. Vaikka siis parempihan on oikeasti kiinteytyä kun olla semmonen ns. laihaläski, eli matala paino, mut ei yhtään lihaksia.

Tänään yllätyin itse positiivisesti vaa'alla. Eilen masensi niin, että herkuttelin suklaalla (söin about 10 fazerin sinistä ja pari mansikka-raparperi suklaata, kaikki siis niitä paperillisia versioita) enkä mennyt kahvakuula- ja venyttelytunneille. Sen sijaan menin kyllä hetkeksi luistelemaan pojan kanssa, et en sentäs ihan vain sohvalla maannu vaikka mieli teki! Mutta onneksi paino oli laskenut eiliseltä puoli kiloa! (Johtui varmaan siitä, että vatsa toimi tänä aamuna jälleen kunnolla.) :D Sunnuntaina tuskin saavutan viime viikkoista lukemaa silti, mutta piristää kuitenkin kun ei ole valmiiksi ihan älyttömästi plussalla. :) Ensi viikolla ollaan siellä risteilemässä ja sitten päätin, että risteilyn jälkeen otan muutamien viikkojen tehokuurin eli olen pelkillä pussiruuilla jokusen viikon. Tavoite on saada 10kg pusseilla pois. Sit taas palailla pikku hiljaa ruokaan ja jatkaa tiputusta sitten perinteisemmin keinoin.
 
"MaMa"
Ja Chefille piti vielä sanoa, että upea tuo sinun tavoitemekko! :) Itsellä on kanssa saman värinen, mutta lyhyt, satiinia olevan ja todella kropalta paljon vaativa mekko odottamassa tuolla kaapissa. Tällä hetkellä se ei mene ollenkaan päälle, pitäisi pudottaa 4-5 vaatekokoa, että mahtusi päälle. :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Mä se vaan en hoikennu vaikka yritän. Paino pysyy sitkeästi n.70 kg:ssa. En oikein voi alkaa vetämään kaloreita minimiin kun sitten en jaksa treenata ja se on mulle se kaikkein tärkein asia.Nyt olen sairastanut jo 2 vkoa flunssaa ja kuumetta ja siinä samassa vieraili 5 pvän oksutautikin. Maanantaina alkaa laihdutusryhmä,josko sieltä irtoaisi onnistumisen kikkoja tähän.Enpä nyt kauheasti ole jaksanut stressatakaan,lähtee kun lähtee.Kunhan tästä tervehdyn niin liikkumaan taas :)
 
[QUOTE="MaMa";25733535]Mä oon ihan yhtä fiksu kuin sä ton painon putoamisen suhteen! Tuijotan vain sokeasti vaakaa ja itken kun se lukema ei pienene. Vaikka useampikin ihminen on jo tokaissut mulle, että oon laihtunut. Painossa vaan ei oo tapahtunut muutosta, niin en osaa olla itse tyytyväinen. Vaikka siis parempihan on oikeasti kiinteytyä kun olla semmonen ns. laihaläski, eli matala paino, mut ei yhtään lihaksia.

Tänään yllätyin itse positiivisesti vaa'alla. Eilen masensi niin, että herkuttelin suklaalla (söin about 10 fazerin sinistä ja pari mansikka-raparperi suklaata, kaikki siis niitä paperillisia versioita) enkä mennyt kahvakuula- ja venyttelytunneille. Sen sijaan menin kyllä hetkeksi luistelemaan pojan kanssa, et en sentäs ihan vain sohvalla maannu vaikka mieli teki! Mutta onneksi paino oli laskenut eiliseltä puoli kiloa! (Johtui varmaan siitä, että vatsa toimi tänä aamuna jälleen kunnolla.) :D Sunnuntaina tuskin saavutan viime viikkoista lukemaa silti, mutta piristää kuitenkin kun ei ole valmiiksi ihan älyttömästi plussalla. :) Ensi viikolla ollaan siellä risteilemässä ja sitten päätin, että risteilyn jälkeen otan muutamien viikkojen tehokuurin eli olen pelkillä pussiruuilla jokusen viikon. Tavoite on saada 10kg pusseilla pois. Sit taas palailla pikku hiljaa ruokaan ja jatkaa tiputusta sitten perinteisemmin keinoin.[/QUOTE]

Mä olen kyllä mielestäni hoikistunut...siis kun taas on tilanne se, että mulla alkaa parit housut jäämään liian suuriksi. Mutta ei se kyllä vaa-assa näy!!! Hittolainen.

Mun kai pitäisi kaivaa mittanauha esiin ja alkaa mittailemaan kroppaa. Mutta kun se on ehkä maailman epäluotettavin tapa seurata tuloksia. Vaikka mä kuinka yritän, saan aina niissä mittauksissa IHAN eri lukemia. Mä kai aina mittaan vähän eri kohdasta tjtn.
 
Mä se vaan en hoikennu vaikka yritän. Paino pysyy sitkeästi n.70 kg:ssa. En oikein voi alkaa vetämään kaloreita minimiin kun sitten en jaksa treenata ja se on mulle se kaikkein tärkein asia.Nyt olen sairastanut jo 2 vkoa flunssaa ja kuumetta ja siinä samassa vieraili 5 pvän oksutautikin. Maanantaina alkaa laihdutusryhmä,josko sieltä irtoaisi onnistumisen kikkoja tähän.Enpä nyt kauheasti ole jaksanut stressatakaan,lähtee kun lähtee.Kunhan tästä tervehdyn niin liikkumaan taas :)
Paranemisia :)
 
IhanaValo
Tällä kans flunssa. Kurkkuun sattuu ja nenä vuoroin vuotaa "vettä" ja vuoroin on niin tukossa ettei meinaa henkeä saada mitenkään.
Huomenna pitäis ensin selvitä töihin ja sen perään mäenlaskuun josta sit saunomaan ja iltaa istumaan...huoh, mitenkähän käy?

En oo nyt uskaltanu vaa'alla käydä, enkä taida uskaltaakaan pitkään aikaan...

Chefille ja muillekin tsemppiä!!
 
Tämän päivän liikkumiset:

Melko reipas kävely 45 min, 250 kaloria
Crosstreinerillä kovalla sykkeellä 30 min, 300 kaloria
Punttisalitreenit 1h 10 min, 318 kaloria

Syömiset:

Aamu: Kauhallinen kaurapuuroa, 2 rkl raejuustoa, n. 1 dl mehukeittoa

Lounas: 100g naudan paistijauhelihapihvi, n. 1 dl makaroonia, 160g rehuja

Palkkari/välipala: Dietmix 40g (sis. 2 dl rasvaton maito)

Päivällinen + iltapala: kokonainen sämpylä, rasva, juusto, kalkkuna, kurkku, Ehrmannin rahka, 6 mansikkaa, makeutusjauhe.

Jos tällä ei laihdu, niin ei sitten millään.
 
IhanaValo
Pakko oli tänä aamuna käydä kiduttamassa itteensä, eli vaa'alle nousin pelokkaana mut ylläri olikin iso, 81,6kg!! Eli mitäs ihmettä, meijän vaaka on varmaan rikki...
Toisaalta ärsyttää kun tietää että nyt viikonloppuna tulee mässytettyä ja vähän juotuakin varmasti niin se voi esim. maanantaina olla ihan eri paino..: /
 
Huomenta!
Meidän vaaka meni rikki, ymmärrettävää kun tällänen norsu siinä hyppää joka päivä :LOL:
Hommasin uuden vaakan ja se kyllä näyttää paria kiloa vähemmän kuin edellinen, aamupaino tänään oli 113,4 :O eli pari-kolme kiloa ois pudonnu??? No, kyllä tuo tuosta tasottuu kun samaa vaakaa taas rupee käyttään. Mutta kivahan se oli tuollainen lukema nähhä :D
Tänään miehenpuolen sukulaisia tapaamaan ristiäisiin.... Valmiiksi jo vähän ketuttaa, saati että tänä aamuna nokka on ihan tukossa, tulee se lunssa näköjään tännekin :(

Niin ja yö oli kohtalainen. Heräsin kamalaan lorinaa kesken yön, esikoinen pissi unissaan rappusia alas!!!! Kiva oli luututa raput ja alakerta yöpuhteena, on sellaset avoraput että kaikki valuu väliköistä alas... Että huomenta näissä merkeissä :D
 
Flunssa on saapunut meillekin. Höh. Jää nyt sitten lenkit ja salit, vaikka juuri pääsin molemmista innostumaan ihan kunnolla :(

Toivottavasti pöpö menee pian pois, jotta pääsen nopeasti jatkamaan siitä mihin jäin.

Aamupaino 68,1 kg, eli vihdoinkin siihen vaakaan piirtyy miinusta enemmän, kuin ne hikiset 100g. Huomenna on viikkopunnitus, enkä ole siitä järin innoissani. Mutta onneksi sen jälkeen alkaa uusi viikko. Josko silloin saisin sitten vaakaan piirtymään niitä lukemia, mitä sinne jo hetki sitten piirtyi.
 
Hei vaan taas!

Ollunna pienoinen tauko palstailusta, kauheeta häsmäkkää töissä, kun loma paino päälle... sairastelun jälkeen paino oli 56,3kg, mutta on nyt tietennii tasaantunut ja on aika lailla 58kg. Urheiltu on :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
68,1 kg, eli sama kuin eilen.

Syömiset on kurissa ja viikon liikuin kuin hullu...viikkopudotus vain vaivaiset 1 kg hurjan plussaviikon jälkeen. En riemusta hypi. Josko toisella viikolla sitten saisi ne loput plussat pois? Ehkä. Kai. Ainakin niin toivon.

Nyt ihan sikahirveä flunssa päällä sekä mulla, että pikkutytöillä. Viime yönä en juuri nukkunut kun keskimmäinen piti hereillä...olo on ihan hirveä ja vatutus valtava kun tekee mieli lähteä kauniiseen auringonpaisteeseen lenkille...mutta kun ei pysty

6,1 kg matkaa tavoitteeseen. Ei ollenkaan enää paljon. Mutta miten hitossa nää kilot on nyt NÄIN tiukassa.

Noh, eipä maha mitään...ennemmin tai myöhemmin ne kilot on musta veks, se on ihan varmaa. Ei toivoakaan, että heittäsin hanskaat tiskiin.
 
"hippo"
Olen virallisesti siirtynyt 75-pilkkuisiin. :)

75,6kg oli tämän aamun lukema, mikä tarkoittaa, että enää on sadoista grammoista kyse, ennen kuin tämän (alku)vuoden kokonaissaldoksi tulee -10kg. Sitten aletaan hivuttaa seuraavaa viittä kiloa pois.

Muutama päivä sitten lehdessä oli Viivi ja Wagner -strippi, jossa Viivi luki kirjaa aiheesta: "Saat sen mistä luovut." Wagner tulkitsi, että se tarkoittaa sitä, että menetetyt kilot tulevat takaisin. :| Mutta eipä anneta käydä niin, vaikka meillä jokaisella vuorotellen vähän jumittaakin. :)
 

Yhteistyössä