Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

Mä oon tääl ny näköjää koko ajan :ashamed:

Tuli miälee et mul ei oo tehty mitään kokoarvioo ees mahan päält tunnustelemal missää vaihees et toivottavast mahtuu tulee ku ei tiä yhtää minkäkokonen on. Esikoinen oli 4030g 53cm et kyl sellane ny ainaki tulee mut se jäi sillo hartioist kii et en iha väkisin samaa haluis kokee.

Nyt sinne jädeannoksel et pääsee koneelt irti
 
monella on jo jännät paikat.. kumpa täälläkin koht rupeis tapahtuu jotain :)

mä en tiedä mihin mun ruokahalu on karannu ei vaan tee mieli syödä mitään.. mut pakko väkisin jotain napostella. :whistle:

viime yönä poika taas valvotti noin neljä tuntia joten taidan painua pehkuihin :D
 
:wave:
Onnea Caro ja muut vauvansa saaneet :heart:

Kävin eilen sielä äitiyspolilla Ja lääkäri oli OIKEASTI todella mukava ja hänen kanssaan keskusteleminen onnistui. Tähän mennessä Tyksissä kohdannut vain töykeitä lääkäreitä (tässä raskaudessa). Mutta. Kohta lähden kohti Tyksiä ja osastolla aloitetaan käynnistys yritykset. Kunhan saadaan kohdunsuuta vähän kypsemmäksi niin puhkaistaan kalvot. Saapi nähdä tehoaako ne tökötit.
Mutta nyt meen keittelemään miehelle aamukahvit ja jään odottelemaan että lapsenvahdit ilmaantuvat paikalle.

Sinituuli
 
meinattiin jo että joudutaan roikkumaan täällä vielä maaliskuussa, mutta tänään, täsmällisesti laskettuna aikana, pari tuntia sitten alkoi lapsivettä lorotella... ei vielä supistele, mutta odotellaan :)

jännät paikat!

onnitteluja taas vauvautunuille :heart: :)

jännittävät mammat + vauva 40+0 :heart:
 
ONNEA taas vauvansa saaneille!! :heart:

ONNEA matkaan myös vauvanhakuun lähteville!! :hug:

Ja toi herkuttelu.. mä myös tunnustan, suklaata ja muuta hyvää
syön joka päivä. :ashamed: Kun vaan on ihan PAKKO.
Se on siis mittava laihdutusurakka edessä vauvan synnyttyä.

iitukka ja helmi 39+3
 
Onnea taas vauvan saaneille ja vauvan hakureissulle lähdössä oleville. :heart: :heart:

herkuttelin kanssa oikein antaumuksella koko raskauden ajan mutta sitten kun oltiin sairaalassa viikko sitten ja paino arvio oli jo 3700g (molemmat pojat olleet alle 3500g syntyessään) niin rajoitin tuota herkuttelemista että saan vielä uloskin tämän vauvan... :D

Viime yön nukuin taas kuin tukki, eipä mitään oireita tulevasta synnytyksestä..

sadee80 39+2 :heart:
 
Just eile kirjotin ettei oo supparei tullu tän raskauden aikana ni tänä aamuna heräsin siihe et oli sellast lujempaa menkkakipuu alhaal. Tuli muutaman kerran ja kyllähän ne sattu mut ei kauheest. Ehkäpä oli jotai supistuksii sit. No eipä oo tullu ku kerran herätyksen jälkeen si enää.

Oli kyl mun eilinen jäätölöannos melkone pommi taas. En pystyny ees loppuun asti syämää ku alko etoo :x olin nii pal survonu siihe kaikkee makeet joukkoon.
JeJa 39+4
 
paljon onnea matkaan kaikille vauvan hakuun lähteville :heart:

hyvin nukuttu yö takana, aamulla YKSI kunnon supistus mut ei yhtään enempää
jospa niitä jotenki sais lisää aikaseks. kuitenki laskettuaika jo huomenna :whistle:

täytyy lähtee viettää aikaa siskolle niin on sitten pojillakin seuraa ku pääsee leikkii serkkujen kaa :D

äippä-83 39+6
 
Onnea matkaan Emsat ja sinituuli. KÖ taisi myös päästä vauvan hakuun. =)

Mulla on toi herkuttelu alkanut nyt vasta raskauden lopussa, koitan lohdutella itseäni, että ei muutamassa viikossa paljoakaan voi itseään lihottaa... Tosi huono vaan, jos mun syömiset lihottaa vauvaakin. :/ Mutta kun koko ajan tekee jotain mieli, vaihdan vaan välillä suolaisesta makeaan ja takaisin, niin ei ala edes ällöttää...

Muutoin ei mitään uutta, yön ja aamun aikana ei edes yhtään supistusta. Tänään olen menossa kavereiden kanssa iltapäivällä kahville, kiva nähdä niitäkin vielä ennen vauvan saamista. =)

Kuume & pikkuinen 39+4
 
KVART ÖVER huu näyttää, et sä oot synnärillä.... :flower:

SINITUULI JA EMSAT onne matkaan molemmille

KYRSÄ käyny ottamassa vauhtia kyllä ei varmana mene kauaa sinulla, liekö olet synnärillä nyt...

Kyllä monella tapahtuukin nyt, vaikka eilen näytti yhdessä vaiheessa siltä ettei mitään tapahdu kenelläkään.

Mulla oli viime yö mielenkiintoinen kans... Supisteli kovast kans, en kellottanu, kun se on turhauttavaa niin... 3 aikaan olin niin tuskissani, et ajattelin et joo pakko olla sitä... Sit siin pyörin ja juoksin vessas... Mutta alkoivat hiipumaan ja 5 mais olen nukahtanut.... 9.30 heräsin puhelimeen ja supparit tiessään...
Montakohan päivää yötä tälläist sit on. Tähän asti vaan iltaisin ollu yöl ei supistele, ellei vessaan nouse... =) =)

Herkkuja en mäkään hirveäst ole vetäny... Joulunjälkeen oli putki päällä.. Mut nyt tekee taas mieli kaikkee kokoajan... Liekö sit sellaista lohtusyömistä, tähän hankalaan oloon. Mielikin on sellainen et painosta viis... Kun laihduttaa joutuu kuitenkin... :whistle: :whistle: :whistle:

Meinaan viedä tuon tytön elokuviin katsoo BOLT!! Onkohan vaan järkevää... Mutta en kyllä ala täällä himassa tököttää satunnaisten kipeiden supistusten takia.... Vai mitä mammat?

Käynnistymis tuulia kaikille kanssasisarille

Seranzu 38+4
 
merkkiä :wave:

Emsa, KÖ ja sinituuli, tsemppiä matkaan!!

neuvolassa käyty, vauva niin alhaalla ettei saa käsiin eneää tuntumaan, limatulppaa tms.. varmaan pikkusen tulee kun pissassa taas punasoluja :/
muuten kaikki ok.

kuupas ja tirppana 39+5
 
Onnea matkaan lähteneille/lähtijöille!

Vaikka mulla ei sinänsä ole mikään kiire tästä massusta eroon, niin silti vähän turhauttaa kun tuntuu et KAIKILLA muilla tapahtuu sentäs jotain synnytystä enteilevää. :/ |O Mut hienoa, että edes joillain. :D

Taidan mennä nukkumaan viimeöisiä esikoisen heräämisiä pois ja palaan uusin virkein mielin! :)

kimallus 38+5

 
Itel kans vähä sellane olo et kaikil muil tapahtuu mut toisaalta eihä se laskettu aikakaa oo viäl ollu. Mullakaa ei ihmeempää kiiret mahast eroon mut jotenki sitä alkaa oottaa et jotai tapahtuu ku l.a lähenee. Ne supistukset ja synnytys on sit taas "yllättäen" edes ku se ykskaks alkaaki eikä oo osannu mukamas yhtää odottaa :D

Meil oli kans tarkotus mennä muksujen kaa kattoo BOLT ku ne nii kovi haluis. Huame muksut lähtee mutsin lua muutamaks päiväks et jos vaan oon kasas viäl ens viikol ni täytyy sillo si mennä.
 
Onnea matkaan kaikille vauvan hakijoille!!! :heart:

Tekisi niin mieli kokeilla tuota JeJan suklaa-jäätelöunelmaa... :p Mutta kun nyt saanut tän raskausdiabeteksen kuosiin, en taida uskaltaa ihan noin tuhtia satsia.. vielä. Tosi hyvät sokeriarvot ollu sen ä-polin jälkeen, varmaan kun ei tartte stressata joka ikinen päivä niitä mittauksia (8krt/pvä aiemmin, nyt 3krt/vkossa ja pvän aikana 3krt) ja et mitä suuhun pistää. Silloin kylläkin syön terveellisesti kun ei tartte mitata ja sit kun on mittauspäivä, tekee aina mieli kaikkea hyvää suolaista/makeaa.. :)

Onnea teille vauvautuneille myös muuten!! :flower:

Aivan ihana ilma, melkein 20astetta pakkasta ja aurinko paistaa kuiteski lämpimästi. Menen kohta kävelemään rantapolulle ja poikkean kattoo äidin kaapista onko siellä vaikka suklaatuutteja niin se saa riittää tän päivän herkuksi :D Tänään ns. vapaapäivä kanttiinihommista ja luulin nukkuneeni puoleen päivään mutta kello olikin 08.05.... :headwall: Mutta tässä sunnuntaifiliksillä kotitöitä tehnyt ja maannut sohvalla.. Ja katellut pojun möyrimistä, alkaa jo kylkiluihin taas sattua kun niin bebaa työntelee!!

absa ja atso 39+1
 
merkkiä :wave:

Tultiin just miehen kans puunhakureissulta maalta, on taas paljon takkapuita ens talveks. Oli ihana saada kunnolla raitista ilmaa ja koirakin sai kirmata vapaana :)

Tsemppiä kaikille vauvanhakureissulla oleville ja sinne lähteville :heart:

Eipä täälläkään mitään erityistä merkkiä vielä ole synnytyksestä, valkovuoto on kyllä runsaampaa ja saattais olla jo sitä limatulppaa... neuvolassa ainakin veikkas että olis sitä jo kuitenkin kun lask.aika näin lähellä.. Täällä kans vauva työntelee peppuaan niin paljon että kylkiin koskee :whistle:

T. Kareliini ja vauveli 38+4 :heart:
 
Hitsi mulla on tylsää!!!!!

Kohta onneksi pääsee lähteen keskustaan ja kahveille. =)
Missä Pixie on? Mulla olis nyt käyttöä hyville ajankäyttövinkeille. :) Mitään tekemistä en ole tänään keksinyt... :headwall: Istunut vaan koneella... Ei jaksais aina samoja nurkkiakaan nuohota.

T: Vain kaksi saippuaa ja liian vähän rock-asennetta omistava Kuume
 
Täälläkin ilmoittaudutaan vielä mahakkaiden joukkoon. Huomaa, että itsellä alkaa tauti hellittää jo vähän otettaan, kun alkaa olla jo aika kärsimätön olo... Yskä on vielä ihan kiitettävä, mutta muuten olo alkaa olla jo enemmän elävien kirjoissa oleva ;)

Eilen illalla jo luulin, että josko jotain tapahtuisi synnytyksen suuntaan, mutta pah, täällä sit ollaan ja porskutetaan vaan päivästä toiseen... Eilen illalla supisteli eri tavalla kun aiemmin, että joutui jo ihan keskittymään hengittämiseen ja siinä sitten toisella kädellä hoitamaan lapsia... Alaselkää mua särki ja muutenkin oli aika tukala olo ja ihan sellainen fiilis, kun olisi menkat alkamassa. Mutta niin se olotila taas rauhoittui yön myötä ja eiköhän täällä keikuta vielä ensi viikollakin...

Eilen oli neuvolakin ja sielläkin sf-mitta vaatimattomasti 38 cm. Hb oli onneksi noussut viime viikon sairaalareissun 96 -> 123 asti. RR mulle tyypillinen 93/67 ja paino laskenut taas 2kg kahden viikon takaisesta. Mä en kohta jaksa enää ravata tuolla neuvolassa, kun tiedän jo aina sinne mennessäni terkkarin taivastelut tuosta mun painosta ja sen laskusta. Syön kun hevonen, mutta silti se aina mulla tässä loppuraskaudessa laskee väkisin, teinpä mitä vaan. No eipä ainakaan pitäisi jäädä raskauskiloja, kun painoa tullut vaan kolmisen kiloa raskauden aikana... Ja eiköhän nyt tuohon painonlaskuun ole vaikuttanut tämä monen viikon influenssa-keuhkoputkentulehdus-keuhkokuume-episodikin...

Tsemppiä vauvanhakureissulla olijoille ja voimia viimeisiin odotuspäiviin vielä masunsa omistaville :)

Lumienkeli79 ja "Oskari" 40+6
 
Moi mammat!! :wave:

Nyytti sylissä tuhistelee mutta vielä en osaa kunnolla vauvapuolelle mennä, vanhasta tottumuksesta luen joka päivä (js koneelle ehdin) teidän kuulumiset ja yritän pysyä perässä jutuissa :D ...eli teitä muita odotellessa :D :D

Onnea kaikille vauvan saaneille kovasti :flower: :flower: :flower: :hug: :hug: :hug:

Hyviä suppareita ja lorinoita masukkaille!! Tsemppiä hakureissuun menijöille!!! =)

Terkuin, Möökö ja murunen2vkoa :heart:
 
voi vitsit, niin moni jo lähtenyt/lähdössä vauvaa hakemaan :heart: TSEMPPIÄ kaikille tasapuolisesti.

Itse juuri neuvolasta kotiuduin. Kaikki oli siellä hyvin. Painoa oli tullut KILO viikossa :whistle: Pissa puhdas. sf-mitta on pysynyt samana.
Mul oli sf-mitta
rv 36+4 29cm
rv 37+4 30cm
rv 38+3 29cm
rv 39+4 29cm

Onko teillä muilla toi sf-mitta lopussa kasvanut paljonkin? Neuvolatäti sano, että vauva porautuu kokoajan vaan syvemmälle synnytyskanavaan ja siksi toi sf-mitta ei kasva.

Taas viimeyönä supisti klo:4-6 kokoajan tosi kipeesti ja vihlovasti. Sit alkoi kasilta uudestaan ja loppui ennen ysiä. Imee vaan mehut noi supistelut aika totaalisesti kun ne on niin kipeitä, että pitää pysähtyä, ottaa jostain kiinni tai mennä kyyryyn ja keskittyä siihen hengittämiseen. Viimeyönä kuulemma voihkinkin kun sattui...

Huomenna on se päivä minkä madam mamma mulle ennusti, totta puhuakseni en koskaan hetkeäkään uskonut siihen, että menisi niin pitkälle ja nyt jo alan toivoa, että se pitäisi paikkansa :saint:

-kyrsä ja nappula 39+4
 
Eipä täällä saanut pitkään päikkäreitä nukkua, kun poitsu heräs ihan raivopäänä liian lyhyiden uninen jälkeen. Kilahtanut milloin mistäkin, ja äiti perässä. :ashamed: Mä voin antaa ton meiän 1v2kk poitsun lainaan, jos jollain on tekemisen puutetta. Varsinkin esikoista odottaville hyvä harjoituskappale. Harmi vaan että tässä vaiheessa ei voi enää paina delete- nappia. :LOL:
 
Kimallus kiitos tarjouksesta, mut mä haluan elää vielä hetken ruusunpunaisissa unelmissa sen suhteen, mitä vauvan/lapsen kanssa elo on. :D Eiköhän se reality kohta iske silmille kuitenkin... :whistle: B)

Me kävästiin vähän tuulettumassa, kun onneksi vihdoin jo vähän alkaa flunssa helpottaa. Piti sitten käydä ostamassa sitä vadelmanlehtijuttuakin. Jospa tänä iltana alkais sen lipittämisen. :xmas:

Mutta kuinkas usein te ootte sitä juonu ja ootteko huomannu tehoa? B)
 
Voivoivoivoivoi... nyt tulee valitusta. Sain lopultakin sen kamalan flunssan ja olo on ihan järkky. Oon vaan maannut koko päivän ja miettinyt että voiko tähän kuolla.

kuume: Ootas, tein mä kyl tänäänki jotain tosi aivokuollutta... Katoin saman Barbapapavideon kolmeen kertaan samalla ku neuloin. Se jäi esikoiselta soittimeen enkä jaksanu vaihtaa. :D

Onko unikeolle jo tullut lähtö? Sorppa mut joudun tekeen oharit, tänään ei jaksa synnyttää vaikka sovittiin. :( Toivottavasti vauva pysyy nyt kyydissä tän pahimman päänsäryn ja yskän yli ainaki. Mut mee sää vaan. =)

Tsemppiä kaikille matkaan lähtijöille!
 

Yhteistyössä