Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

Onnea pikkuisten nyyttien johdosta Lentis, toukka, anno, muumiska ja glow :flower: nyt näitä vauvauutisia tulee oikein urakalla :heart:

Mukavaa Ystävänpäivää kaikille! :heart: :heart:

Taas omaa napaa.. ei voi ihmisen olo paljon kehnompi olla, kamala flunssa päällä, jatkuvasti pitää niistää ja hengitys on vaivalloista :snotty: koko ajan oon toivonut että voi kun nyt syntyis pian, mut nyt tuntuu siltä että jos lähtö tulee pian niin tulee oleen aika kovat paikat tällaisessa kunnossa lähtee synnyttään :whistle: miten voikin olla mahdollista, että just loppumetreillä tulee kipeeks kun tarvis juuri eniten niitä voimia.. :/ eilen olin jo tosi huolissaan, kun vauva ollut niin hiljainen koko päivän, mut onneks sit iltaa myöden alkoi myllätä oikein kunnolla ja niin että sattuu joka paikkaan :whistle:

Nyt täytyy taas niistää :snotty:

T. väsynyt Kareliini ja vauveli 38+1 :heart:
 
Onnea täältäkin kaikille jo vauvansa saaneille!!!

Täällä edelleen tauti ja lääkekuuri senkun jatkuu vaan, tosin ehkä hivenen parempaan suuntaan menossa, mutta kyllä täytyy todeta, että vetää tämä keuhkokuume olon tosi heikoksi. Vaikkakin ihanaa olla vaihteeksi taas kotona :) Käsi on vaan aika kipeä siitä kohtaa, jossa mulla oli sairaalassa se tippa kyynärtaipeessa antibiootteja varten, tiedä sitten miksi yhä vielä on niin kipeä. Toivottavasti olisi vaan jotain tilapäistä ärsytystä kudoksissa eikä nyt enää sen suhteen tulisi ongelmaa. Ei se ainakaan tulehtuneelta ulospäin vaikuta, mutta mistäs sitä tietää... Kädellä kun kokeilee, niin on vähän sellainen kovempi kohta siinä kohdassa, jossa oli kanyyli.

Yskä on vaan niin mahdoton, että eilisestä lähtien "kivasti" alkanut tämä jatkuva yskiminen pistämään tuonne oikeaan kylkeen, kylkiluiden alapuolelle ja vielä kun vauva monottaa sinne samalle puolelle niin... Muuten masussa ei ihmeellistä, mielelläni itse vielä muutaman päivän pitäisin vauvan ihan rauhassa tuolla masussa, niin jospa tämä olo itselläkin vähitellen kohentuisi :)

Lumienkeli79 ja "Oskari" 40+3
 
VOI IHANAA MITEN MONTA VAUVAA TULLUT! ONNEA KOVASTI KAIKILLE.

Kiitos myös synnytyskertomuksista... Ne on tosi mielenkiintoisia. Hui mietin LENTIKSEN tunnelissa oloa... Mä olisin varmasti ollu ihan paniikissa...

Mä saattelin esikoisen rippileiribussiin... Meinasi tulla tippa linssiin.. :whistle: :whistle: En sentäs alkanut parkumaan. HE! Olisi varmasti hävennyt silmät päästään.
Kävin kauppoi pyörimässä, mulla pöksyt lahoo päälle... :kieh: Ostin yhdet pöksyt, sairaalakassiin laitettavaksi. Hassua sovittaa vattan kanssa... :LOL: Mietin, ettei takapuoli tuosta kavennu, jos massu hiukan keveneekin... Kauhea säkkihän se vielä sairaalasta lähtiessä on!!! Muistan miten järkytyin vatsan takia esikon syntymän jälkeen... KUKAAN ei ollu varottanu.. He en tie miksi kuvittelin ihan erilaiseksi... :eek: Mutta nuo housut kuitenki sitten siistit, liikkua kylilläkin ja mukavat jalassa. Ei vanhoihin housuihin mahdu kuitenkaan... Ja äippähousuja en jalkaani enää halua B)

Ihanaa mun ystävä tulee saunomaan iltasella ja yks ystäväpariskuntain tuossa poikkesi. Aika kuluu ihan erilailla, kun on muutakin seuraa kuin oma väki...

HYVÄÄ YSTÄVÄN PÄIVÄÄ KAIKILLE :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Kareliini ja lumienkeli pikaista paranemista molemmille.

38+1
 
Labello, toivottavasti sun äidillä ei ole mitään sen vakavampaa...
Mun äiti sairastaa keuhkoahtaumaa, ja se oli melkoinen järkytys... Mutta tauti ei ole edennyt nyt kuuteen vuoteen, joten asiaan on jo tottunut. Äiti kuitenkin pärjäilee ilman lisähappea ja vaikka jaksaminen onkin rajoitettua, on ihan pirteä ja onnellinen sairaudesta huolimatta. Löysi miehenkin itselleen viime kesänä. Vielä 63 vuotiaana :heart:
 
Hienoa ystävänpäivää ja valtavasti onnea kaikille vauvautuneille, ihanaa että monet jo pitkään kärvistelleet ovat nyt vauvansa saaneet, ehkä mekin sitten joskus! Olen ollut pari päivää NIIN KYPSÄ olotilaan että ajattelin jo lopettaa palstailunkin mutta täällä taas valittamassa :snotty:

Maanantaina on TYKSin äippäpolilla aika, siellä (kandien kanssa myös) tutkitaan tilanne. Olen paljon kuullut kommentteja, ettei ne siellä kuitenkaan mitään tee mutta yritän ainakin valmistautua haastamaan. P****le, jos koko on jo nyt 4,2 kg ja menee yli LA:n niin mitä se sitten ollenkaan on... Ja kun kerran kanava hävinnyt ja paikat auki senttejä olleet jo monta viikkoa. No, katsotaan.

Miehelle olen ruikuttanut ketutusta ja onneksi kultainen on keksinyt ohjelmaa niin, ettei pää ihan hajoa. Tsemppiä muillekin,

almaa vko 40

 
Almaa voimia, mä vaan kauhulla kuvittelen tulevia päiviä ja mahdollisesti viikkoja.... Mitä on vielä edessä omaa odotusta... Pahimmillaan juu se 4vko!!! :eek: :eek: :eek:

Pitäisi koittaa unohtaa koko laskettu päivä... Eeeh hiuka hankalaa, kun tuon raskauden tuntee olossan koko ajan...
 
Glow:lle onnea!

seranzu meillähän on sit samanikäset äidit ja myös meidän äitillä tuo keuhkoahtauma..et oisko se sitten aiheuttanu kuviin jotain muutosta..hirvittää vaan ku mummolla aikanaan todettiin haimasyöpä ja muutama vuosi sitten oli jo keuhkokuvassa näkynyt "jotain" mitä ei sit koskaan tutkittu...ja syöpähän se oli jo sielläkin. lisähappea ei oo äiti tarvinnut myöskään vielä,nyt tuntuu että väsyy ja puhisee enemmän kun ennen..mutta tupakasta ei ole luopunut :whistle:

kaikille kipeenä oleville pikaista paranemista!! :hug:

nyt mannapuuron keittoon.
l&m 40+6
 
Ei munkaan äiti ole luopunut tupakasta... Itseasiassa voi käydä puolessa tunnussa 3x savuilla... Ei vedeä henkeen kuulemma... :ashamed: Sellainen munkin äiti on puhisee ja väsyy...
Toivotaan parasta... Voimia sulle!
 
Pikaisesti pieni synnytyskertomus;

Eli meillä lähti synnytys käyntiin tiistaiyönä 3.2. klo 13.35 sillä että kävin ripuloimassa vessassa ja maha kipuili ihan niinkuin pahimmissa menkkakivuissa. Kun kerkesin takaisin sänkyyn niin tunsin että lämmintä holahti housuihin, takaisin vessaan ja sitten tulikin jo lorisemalla lapsivettä. Soitto synnärille ja käskivät tulemaan.

Synnärillä oltiin n. klo 02.30. Käyrillä makoilin ja kanava oli hävinnyt mutta kohdunsuu vielä täysin suljettu. Odoteltiin sitten jotain tapahtuvaksi aina seuraavaan aamupäivään. Keskiviikkona n.klo11 alkoi säännöllisemmät supitukset (7-10min välein). Tihentyivät siinä klo14 (n.5min välein). Klo 16 menin ammeeseen mikä tekikin tosi hyvän olon. Klo18 alkoi olla jo tosi tuskaisia suppareita 3-5min välein, siinä vaiheessa taisin olla n.2 cm auki.

Kokeilin akva-rakkuloita ja ilokaasua mutta ei ollut juurikaan apua. Sain kärvisteltyä pari tuntia niiden avulla kunnes klo20 sain epiduraalin, mikä oli TAIVAAN LAHJA siinä kohtaa! Oli oli aivan mahtava ja kivut katosivat kokonaan. Jaloissakin säilyi tunto. Epiduraalin teho kuitenkin heikkeni siinä klo22 maissa ja olin n. 6cm auki. Sain vielä lisäannoksen puudutetta ja sen avulla päästiin klo24 asti.

Tässä kohdin ei enää voinut antaa mitään puudutusta koska kohdunsuu oli täysin auki, eli luomuna mentiin. Ponnistusvaihe alkoi puolisen tuntia epiduraalin vaikutuksen loputtua ja kesti 1t9min. Jakkaralla synnytin niinkuin olin toivonutkin.
Kymmenen pisteen poika syntyi 4.2. klo 01.34 rv40+3.

Istukka tuli 9min päästä mutta pieni pala jäi sisälle ja kalvot olivat repaleiset. Lääkäri kävi (todella kovakouraisesti) tyhjentelemässä kohtua mutta päätyi lopulta lähettämään mut kaavintaan. Nukutuksessa saatiin sitten loputkin pois. Klo 04.30 päästiin koko perhe nukkumaan ja samana päivänä päästiin siihen toivomaamme perhehuoneeseen. Sairaalassa vietimme 6 päivää.

Synnytyksestä jäi muuten hyvä maku mutta lopussa lääkärin tekemä kovakourainen puhdistusyritys jätti kyllä pahan maun. Olisi lähettänyt vaan heti sinne kaavintaan niin olisin säästynyt tuolta tuskaiselta loppuhuipennukselta..

Mutta, kaikkiaan toipuminen on ollut tosi nopeata. Kohtu jo hyvin supistunut ja jälkivuotoon riittää pikkuhousunsuoja. Painoa lähtenyt 10kg, 2.5kg jäljellä lähtöpainoon.

Poika on aivan ihana, nukkuu 3-4tuntia kerrallaan.
Totta se on että kaikki kärsimänsä tuska unohtuu kun tota pikkuista kattelee :heart:

T.Rosinante+Poju
 
Vauvoja vaan satelee, onnea Lentis, anno, muumiska ja glow (sekä muut jos jäi nimiä mainitsematta!) :flower: :flower:

Japs. Eipä täällä tapahdu oikein mitään, turvottaa ja väsyttää... En jaksa nyt edes kirjoittaa mitään. Menen keittiöön katsomaan, että jokos ruoka olis valmista...

Ehkä tänä yönä..?
 
Onnea kaikille nyyttinsä syliin saaneille!! :flower:
Ja hyvää ystävänpäivää kaikille! :heart:

Täällä ei mitään ihmeellistä, kade olen minäkin niille jotka jo vauvan ovat saaneet, niin tukala alkaa olo olla... Alaselkä on kiukutellu koko tän viikon ja muutaman napakan supistuksenkin oon saanu aikasex mutta siinäpä se sitten on.. Olo on muutenkin ihan kumma, taas on itku herkässä ja voisin vaan nukkua kaikki päivät.. Josko tää nyt kaikki olis synnytyksen alkua..??

Ai niin, joko-joko-puheluita ja viestejä alkaa nyt tulla, taidan kohta laittaa puhelimen äänettömälle.. Ei jaksa vastailla koko ajan samoihin kysymyksiin, varsinkin kun tosiaan oma olo on mikä on!!

No tää oli nyt tällasta valitusta, toivottavasti positiivisempaa ensi kerralla... :/

Ai niin.. Ja kun muutenkin on tässä aikalailla jännitettävää niin tällä viikolla selvis että tää rivitalo jossa asutaan, on ilmeisesti homeessa!! Että nyt sitte pitäis äkkiä löytää uusi koti... Hoh hoh.. :kieh:

Mytty 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mytty09:
Ai niin, joko-joko-puheluita ja viestejä alkaa nyt tulla, taidan kohta laittaa puhelimen äänettömälle.. Ei jaksa vastailla koko ajan samoihin kysymyksiin, varsinkin kun tosiaan oma olo on mikä on!!
Samat aikeet täällä! Ihan kyllästynyt kyselyihin, että "milloin vauva oikein syntyy?" tai "ootko vielä läjässä?" Tuskin tiedän milloin tämä syntyy, ihan varmasti odotan sitä sata kertaa enemmän kun kyselijät. Ja varmasti ilmoitetaan sitten, kun en ole enää läjässä... Juu, tiedän että ihan hyvää tarkoittavat, mutta en vaan jaksa vastailla..

Paras oli, kun äiti tänään sanoi, että nyt niillekin on alkanut tulla jokojoko-puheluita... :whistle: Hah, ihan oikein, kysyisivät niiltä vaan kyselijät eikä soittaisi mulle :)

Tänään tuli ulkoilun jälkeen pieni riekale limatulppaa (tai en oikein tiedä mikä muukaan se olisi ollut... valkoinen "geelimäinen" klöntti valkovuodon mukana..) mutta sen jälkeen ei mitään. Noh, vielä odottelen ja toivon kovasti että kohta alkaisi.

Kvartti ja Tao 40+4
 
Onnea vauvansa saaneille! :flower:

Kyrsä: täällä vielä kärvistellään. :kieh: monesti tuntuu että joko nyt, mutta sitten loppuukin yhtäkkiä ku seinään. riepoo ja sieppaa kiitettävästi.

Lobello, mulla on päivän pidemmällä kun sulla, eli tänään tuli tuo 41 täyteen. torstaina yliaikas kontrolli ja todellakin sillon vaadin käynnistyksen jos ei ole siihen mennessä tullut. sillon siis viikot 41+5.

joko-joko-puheluita tulee myös tänne. mulla ollut eilen ja tänään koko päivän kännykkä kiinni, kun en jaksa vastata utelijoille (siskotkin soittaa sellaset viis kertaa päivässä ja hermo menee) ja kaikilla olis hyvä `veruke´soittaa näin ystävänpäivänä. miehellä tänään synttärit ja kaikki siis soittanut ja se on kaikille järjestään sanonut että olen nukkumassa... hyvät unen lahjat mulla siis kun olen nukkunut aamusta iltaan. :LOL:

ihanaa oli lukea taas noita synnytys kertomuksia. mietityttää vaan että kun mulla on nyt jo välillä niin kipeitä suppareita että suurinpiirtein pyörin lattialla, niin mitähän se tulee sitten tosipaikan tullen olemaan? kiljun varmaan kun syötävä sika siellä... :x

mitenkäs sinne facebookin yhteisöön pääsee mukaan?

kaikille jaksamista ja hyvää yötä!

soikku ja minttu 41+0 (poks poks, mutta enää ai naurata) :eek: vauvakin mahassa alkaa olla varmaan hevosen kokonen ja ite olin syntyessäni vaatimattomat 4,7kg :whistle:
 
labello,the yökukkuja...
SUPISTAA!! :attn: silleen niinkun ihan oikeesti et pistää puhisemaan (kun muistas hengittää... :whistle: )
ihanaa tätähän sitä on nyt ootettu....mut apua voiks tän perua vielä?! :LOL: mut arvatenkin nyt kun kirjotan ni loppuu nämä ja oon kasassa viel viikon päästä. pitäs koittaa nukkua mut arvatkaas tuleeko uni... mitähän tuo on mitä valuttaa pöksyyn,liekö ainakin tarkistuksen paikka aamulla synnärillä mahtaako olla ny lapsivettä... :p
ou jea, et elkää ihmetelkö jos päivitys hidastuu :p
mä jaksan intoilla näistä harvoista suppareista ja intoilla et heti lähtee käyntiin....

facebookkiin tahtojat yv:tä palstan tai facebookin kautta mina78:lle laitatte nimenne ja että olette meidän jengissä :D

(auuuuuuuuuuuuuuts)

:wave:
labello ja mytty 41+0 poks ja POKS?! B)
 
Huomenta! Vieläkö Labello on siellä supistelemassa, miltä tuntuu? Kiihdyksissäni suunnittelen täällä huomista äitiyspolikäyntiä (laittelen mittoja ylös, lasken itse painoarviota, kirjaan perusteluja ja kysymyksiä... valmiina taistoon siis!) ja supistaa hiukan kanssa. Oi kun jotain tapahtuisikin, vaikka tuskin. Toivottavasti Labellolla tapahtuu!!!
almaa
 
:LOL: voi moro mä tosiaan taidan olla kasassa vielä viikon päästä.
supistaa joo, 7-20minuutin välein... :whistle: no joo, hetken olleet nyt n.12min mut eipä sillä nyt vielä etiäppäin pääse juurikaan. Jotain vaaeenpunasta sain yhellä vessakerralla paperiin, mut sekin oli se kerta, mut ilmeisesti kuitenkin JOTAIN tapahtuu.
Äitin hätyytin lapsenvahdiksi jo, sen verran halvaannuttaa aina tuo supistus et helpompi näin. Nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn et tänään pääsis synnärille. On tää ny aika jännää, mutta kun mun järkeen ei vaan oikeesti mene ettei tää mee niinkun esikoisesta :ashamed: käyn teitä vielä monesti tänään kiusaamassa täällä olotilavalituksillani :xmas:

labello ja mytty 41
 
No joo sama täällä, olin jo menossa herättelemään miestä että pian tulee lähtö ja sitten supistusten väli venyi taas yhtäkkiä ja varmaan loppuu kohta kokonaan... Jos jumpataan oikein kovasti ja sitten vaan mennään synnärille kokeilemaan...
ei kai, parasta uskoa itsekin että huomenna olen siellä äitiyspolilla vääntämässä käynnistyksestä ja täällä vielä parin viikon kuluttua. Tsemppiä ja supistuksia Labello!
 
Onnea taas vauvansa saaneille :heart:

labellolle ja almaalle tsemppiä. Toivottavasti supistukset jatkuu ja tihenee ja pääsette tositoimiin! :heart:


Oma olo on hyvä. ei supistuksen supistusta. :/

sadee80 39+0 :heart:
 
almaa mä voin lahjottaa sulle joka toisen supparin ja ite perua koko jutun :LOL: Siis oikeesti tätä mä olen nyt koittanu saada aktiivisesti aikaan 3vk ja nyt iski paniikki :LOL: Ja tämähän on vasta alkua...miks pitää ihmisen olla näin kipuherkkä??

Kaveri tulee sittenkin mukaan. Vähän kieltämättä fiilikset kahteen suuntaan siitäkin, mut se nyt sattu laittaan viestiä huonoon aikaan enkä kehannukaan kieltää...no ajan sen vaikka ponnistusajaksi sit pois..Kohtapa tuo tulee tänneja sit alan kiltisti juosta kämppää ympäri jos tän sais sit ohikin. Äiti läks just pojan kanssa mummolaan,niin ei tarvi sen ihmetellä et mikä tuota äitiä vaivaa. Nyt saan pihistä ja kiukuta kunnolla itekseni :D

Suppareita nyt muillekin oikeen paljon!!

l&m taas
 
Jaahas, jotkut alkaa olee valmiit lähtemään :D suppareita sitten vaan enempi sinne.

Oliks jollain muullaki tääl raskauden aikana valkovuoto tosi runsast? En tiä kui nyt ykskaks alko mietityttää vast et voiks sitä tosiaa näi pal tulla vaik raskauden aikana se voiki olla runsast. Hitto ku joka vessakäynnin aikana on side märkä ja keltanen ja välil limanen. Ja ku yhtää ei voi olla ilman sidet ku on iha litimärkä heti. Kai se on normaalii ja toivottavast loppuu ku on synnyttäny.

Mites maidon tulo muilla? Onks tullu ny raskauden aikana? Sitäki sit aloin aikani kuluks ihmettelee et kui ei tuu ku edellisis on lentäny ku suihkulähteest puolest välist raskaut asti. Eile sit kastu toinen puali puserost ku tiputti hiuka ja oli jo valkost.

Nyt on kyl iha liikaa näköjää aikaa miettii taas kaikkee :ashamed:
Tarttee alkaa touhuu jotai ku on vaa omaa paksuu (.)
JeJa 39+2
 
Hyvä labello, hyvältä kuulostaa!! Käy kertomassa väliaikatietoja niin usein ku jaksat :D tää on mielenkiintoista seurattavaa :p

Voin kuvitella, ett mulle käy just noin: sit ku on tosi kyseessä, haluaisin perua koko homman! Pelkkä synnärin oven näkeminen sai mut voimaan pahoin, saatikka ku synnytys käynnistyy enkä pääse enää pakoon...iiks! :x

Mutta lisää suppareita sinne, loppuuhan kärvistely :hug:
 
LABELLO voi vide!! :flower: Voimia ja tihentyviä supistuksia lisää... Kivut ei oo kivoja. :ashamed:
Jospa ALMAALLAKIN siitä tihenis :attn: :attn:

Meillä veljen prinsessan nimiäiset tänään. :heart: :heart:

Eipä mitään muuta... Odottelua vain.

JEJA mun mielestä tuo kuulostaa jo ainakin limatulpalta, ellei sitten myös lapsivedeltä...
MUlla tihkuu maitoa jos hiukan puristaa.. Tänään aamulla sitten oli tullut itsekseen hian pisarakin!! :)
ihmettelin kun on yökkäri märkä... Hee kaikkea sitä vahtaa..
Mulla ei mitään vahtaamista pöksyissä, kun ei muutoksia löydösten koostumuksessa...

38+2
 

Yhteistyössä