Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

aamupäiviä!!!

ÄIPPÄ ihanaa varmana olet päässyt tositoimiin, tsemppiä kovasti!!

Kyllä tosi monella meillä näitä yöllisiä supisteluita.... :wave: :wave: :wave:
Lohdutukseski sanon vielä, että vaikka mitään ei olisikaan niin monella se vaan sitten käynnistyy hyvinkin selkeästi... Jää tamä arpominen pois... :whistle: :whistle:

Minä olen yön jälleen valvonut, supistukset voimistui 2 aikaan ja jatkui 4-15min välillä aamuun... Sitten taukoa tuossa 6. jälkeen ja olen nukkunut 2.5h..... KOLMAS tälläinen yö.... :headwall: :headwall: :headwall: En jaksanut ajatella sairaalaan lähtöä yöllä. Kun ei niin kipeitä kuitenkaan, että tarvitsisi apua.. Nyt taas supistelee ja verensekaista JOTAIN bongattu!!! :LOL: Jospa se tästä????!!!??? Meinasin lähteä kauppaan, mutta tuo "löydös" sai aikaan sen, etten haluakaan... Ukke tuokoon sitten iltasella.. Meinasi jäädä kotiin, sanoin että ihan turhaa täällä molemmat pyörii... Soitan sitten JOS tämä tästä edistyy... :eek:

KUUME jospa saisit vauhtia tänään äippäpolilta...

Puuron keittoon, ja ajattelin hiukan koittaa nukkua jos vaikka onnistuisi... B)
 
pixie: Paljon onnea pikkiriikistä :flower:

Kärppis: :hug: tsemppiä!!!

Äippä 83: Hui! aikamoiseen kuntoon meni, onneksi ei pahemmin sattunut!

Täällä aamulla lorahti jotain mikä haisi ihan spermalle silleen, et pikkarit oli aivan läpimärät, mut sen jälkeen ei ole lorahdellut. Eli olisiko sittenkään ollut lapsivettä... :snotty: siitä lorahduksesta aikaa kuitenkin jo 3,5h... Lorahti samantien kun sängystä ylös nousin, et voisiko olla, että koko yön pikkuhiljaa jostain valuttanut tippa kerrallaan ja sit se on "kerääntynyt" tonne alapäähän ja kun nousin ylös niin valahti pois... Muutama supistus tullut, ei säännöllisiä...
Vaihdoin petivaatteet, pesin meidän makkarin ikunan ja vaihdoin verhot tos aamusta pikaseen... Pitäs varmaan pesasta vielä loputkin ikkunat, mut kun pitäs uloskin lähteä ja kaupassa käydä... Hommaa olisi kyl kun vaan jaksaisi tehdä... Meillä on tämä viikko hiihtolomaa =) Silleen kiva, ettei tarvi kellon kanssa herätä ja harrastuksetkin ovat vähissä, saa ottaa iisimmin.
Pistin sit lasten yhteissynttärikutsut valmiiksi postiin vietäviksi... Laitoin niihin, et synttäreitä juhlitaan 14.3. Toivottavasti EDES siihen mennessä tämä sinnikäs nappula olisi ulostautunut.... |O

-kyrsä ja nappula 40+3
 
ÄIPÄLLE onnea vauvanhakumatkaan, PIXIELLE onnea pikkuriikistä ja kiitos NIGELLA että kerroit kokemuksesi käynnistämisestä, mulla on se perjantaina edessä :) jos ei synny ennen sitä.. Ja jospa nyt KYRSÄ ja SERANZU alkaisi olla lähtöpäivä teillä :) Ja :hug: niille joilla ei mitään, tosiaan kaikki voi olla mahdollista vaikka ei mitään ennakkomerkkejä olisikaan.

Täällä äidin kahvilassa vaan työn touhussa, tänään laskettu aika (eli istun koneella :D ) Jos synnytys menisi sen ovulaation ja hedelmöityksen ja sellaisen mukaan meikäläisellä niin tää veikkonen on ollu niin tarkka tapaus et tän pitäis sit alkaa syntyä 40+2 eli 25.pvä.... hmm.... :D Sitä odotellessa, tää on muutenkin mennyt niin tarkasti että!! Jomotusta on ja välillä kiristyy mutta ei muuta, uskon et kypsyttelee paikkoja nämäkin. Ja pojunen touhuilee vatsassa, oikaisee yhtäkkiä jalkansa et peppu osuu kylkiluihin ja sehän aina meikäläisen säikäyttää :) Viime yönä jaksoin herätä yöllä kolmelta kattoo Oscar-gaalan kun ei tiedä pääseekö kattoo tiistaina uusintaa :) Nyt sitten ihan pää tyhjä..

absa ja atso 40+0 :heart:
 
Seranzu, toivottavsti se on lähtö käsillä nyt!

Se kohtumitan laskukin varmaan kertoo että loppumetreillä menet, kun vauva painuu alemmas. Eikös vaan? Sehän se mua itseäni mietityttääkin, kun mulla vaan kasvaa ja kasvaa se mitta edelleen näin lopussa, että kasvaa varmaan vauvakin sitten kovaa vauhtia. Ja Esikoisesta mitta oli samassa, pienemmässä lukemassa jo pitkään ennen syntymää ja hän oli semmoinen hyvin keskikokoinen tapaus. En vertaisi meidän mittoja toisiinsa, ne kun on niin yksilöllisiä, omiani vaan vertailen keskenäni. Tai onko sulle sanottu jotain kokoarvioita?

Mulla on viime aikoina ollut rinnoissa usein hurja herumisfiilis, ja maitoakin tulee pisaroittain. Ei mitään tällaista ollut esikoisen kanssa. Se tuntuu oikeastaan aika epämiellyttävälle, kun ei ole sitä vauvaa vielä tässä maitoa tarvitsemassa. Niinkuin nännit kutisisi kauheasti ja usein. Ja sitten sitä pelästyy vanhasta muistista, että paita kastuu, vaikka eihän sitä maitoa vielä tule niin paljoa... :LOL: :LOL: :LOL:

Naru rv 39+3
 
NARU ei ole sen kummemmin veikkailtu kokoa meille. Enkä muista mitä ne mitat oli noiden kahden ekan kohdalla... :whistle: Mä hiukan säikähdin... Kun ajattelin että teillä keskikokoinen veikattu niin jos täällä jätti sitten. Mutta olet varmaan oikeassa yksilöllisiä nuo mitat ovat...

Kiitos ABSA vieläkin ihmettelen, että KUINKA KAUAN meillä oikein valmistellaan...
Mä oon ihan poikki, mutta kun asetun sohvalle, selkäsärky yltyy.... :headwall: Joten pomppaan sitten jotakin tekemään... Pessy vessan, pyykit kaappiin, pessy pyykkiä pyyhkiny pölyjä.

KYRSÄ mulla kansa lorahti tuollai vähän silloin lauantaina, ja nyt aamulla JOTAIN verensekaista vähän.... Supistelee tooosi epäsäännöllisesti.

KAit mä yritän ottaa torkut...
 
Äipälle tsempit hakureissulle!

Toivotaan kuumeelle tehokasta sisätutkimusta! ;)

Eikös ne sano tosiaan et sf-mitan lasku olis merkki vauvan laskeutumisesta? Täällä se on vielä tehokkaassa kasvussa...

Täällä taas olo mitä mainioin eli: ei merkkiäkään syntymästä. Neuvolassa käyty ja siellä taas kaikki hyvin. Neuvolantäti vinkkas mulle et kannattais varmaan alkaa tehtailemaan suurperhettä, kun mulla nää raskaudet on niin helppoja! :LOL: Sanoin et katsotaan eka et selviänkö hengissä kahdesta alle 1,5 v. pojanviikarista ja ennen kuin sitä päästään kokeilemaan yhden tyypin pitäisi tulla ulos! :kieh:

kimallus 39+4
 
Kotona ollaan taas yliaikaiskäynniltä palanneena, ylihuomenna sitten viimeistään seuraavan kerran sairaalaan ja silloin mahdollisesti käynnistetään, mutta viimeistään perjantaina, jolloin rv 42+2. Lievä paniikki vaan, kun kokoarvio oli jo 4135g ja jos se nyt sattuisi vielä olemaan alakanttiin, niin miten iso poitsu sieltä mahtaakaan olla tulossa. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että lantion suhteen ei pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta kyllä alkaa tuo kokokin vähitellen hirvittää... Aiemmat lapset olleet isoja toki myös (4000g ja 4065g), mutta jos tämä on vielä isompi ja ehtii vielä vähän kenties kasvaa, niin voi olla "mielenkiintoinen" synnytys edessä...

Lapsiveden määrä oli vähentynyt ja siitä nyt varmaan sitten riippuu, jos se keskiviikkona vielä vähäisempi, niin käynnistely saatetaan siis aloitella jo silloin. Mutta viikonloppuun mennessä vauva on joka tapauksessa toivon mukaan syntynyt :)

Viime yö menikin 3-4 tunnin unilla, kun supisteli niin ja sitten vauva vielä mylläsi mahassa sitä vauhtia... Aamusta lähtien supistellut myös niin, että pystyy välejäkin jo laskemaan. Tunnin automatkat sairaalaan menivät n. 8 min välein, sairaalassa supisteli 4-5 min välein, mutta nyt ovat taas harventuneet mokomat. Tahtoo tästä mahasta jo eroon...

Lumienkeli79 ja "Oskari" 41+5
 
TATUKA KOVASTI ONNEA VAAVELISTA:) ALEXI myös :heart: :heart: :heart: :heart:

LUMIENKELI hienoa että kaikki okei. Aika monella tuo vesi varmaan vähenee lopussa, hyvä kun sitä tarkkailevat.. Nuo sun oireesikin vaikuttaisi sille, että saapi nähdä tarviiko käynnistellä B)

Toosi tylsää.... Väsyttää muttei tule uni.. En halua lähteä minnee supistusten takia ja jotakin tihkuu housuun.. Olis epämiellyttävää jos menis lapsivedet kaupassa tai vaikka lenkilläkin...

Soitin neuvolaan. Sanoi, että jollei huomiseen mennessä edistystä, kannattaa menä sinne synnärille näytille. Yritin päästä neuvolaläälärin kurkattavaksi. Kun ei yhtään huvita mennä näytille synnärille, näillä epäsäännöllisillä... VOI KUN NYT vaan lisääntyis ja voimistuis tai tulis selkeesti vedet... :eek: :eek: :eek: Mutta eihän sinne mahtunut...
 
Tääl on monel lorahdellu. Ite oikee pelästyin ku nousin tualilt ylös ja lorahti housuun mut en sit tiä mitä oli. Mul on muutenki pikkuhousunsuoja koko ajan ni ei housut kastunu. Muute ois kastunu. Jotain tuli mut lähinnä jotain KYRSÄn kuvailemaa spermaista liejua :x melkee vettä kumminki. En menny haistelee et en tiä oliks makee haju. Koko päivän on vihlonu välil alhaalt ku puskee vissii ittees alaspäi. Ja niit vattankovettumisii. On edes jotai tuntemuksii :/

JeJa 40+3
 
Pikapäivitys: Vettä oli tänään vielä sen verran (afi 4), että torstaihin odotetaan supistuksia. Torstaiaamulle varattu käynnistys, jos ei ole itsestään alkanu ennen. (Kimallus: moneskos päivä me sitä synnytystä kaavailtiin? Ettei juuri torstaille... :whistle: Noh, tokkopa tämä torstaina vielä syntyy, vaikka silloin käynnistettäiskin. :xmas: )
 
Hirmuisesti onnea kaikille nyytin saaneille! :flower: :heart: Nyt ei pysty enää nimeltä mainitsemaan kaikkia kun on tullut vauvoja tässä pimennossaoloviikkoni aikana niin valtava määrä :)

Eli meille tosiaan syntyi tyttö viime tiistaina 17.2. klo 19.40. Nappi kävikin jo mitat ilmoittamassa aiemmin, lähes nelikiloinen typykkä siis on :heart: Synnytys alkoi maanantaina, ekat supistukset tuli jo aamu ysiltä, mutta alle kymmenen minuutin välein tulivat sitten iltapäivästä kolmen jälkeen. Reilu 27 tunnin päästä tästä syntyi 9 pisteen tyttö :heart:

Laitan tarkempaa synnytyskertomusta myöhemmin, tyttö on tyytyväinen ja mies teki mulle just ruokaa niin menen syömään :p

Ainiin, mun oli tarkoitus synnyttää Kätilöopistolla, mutta siinä vaiheessa kun halusin mennä sairaalaan oli siellä sulku päällä, joten Naistenklinikalla oltiin. Ihana kätilö oli ja kaikki henkilökunta muutenkin ihan korvaamattomia, joten ei haittaa yhtään että jouduttiin viime tingassa vaihtamaan sairaalaa.

Ja Emsat, luulen et olitte mun kans samaan aikaan siellä sairaalan fyssarilla :wave: Istuin teidän vieressä, tunnistin myöhemmin kun näin että teidän vauva oli samaan aikaan syntynyt :)

Nyt pöperöä, nam
:heart: Kvartti ja Tao-tyttö 6vrk
 

Yhteistyössä