Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Niin ja nyt mulla on poskiontelotulehdus, peräpukamat JA hiivatulehdus voi tätä autuutta. Ukkekin sanoi, et ei hää tie edes mitä sanoa... Mä tuumaan vaan, ettei täs auta ku kestää kivut, kutinat ja kirvelyt... :headwall: :headwall: :headwall:
 
Mae: Täällä on kans yks KOKSiin menevä ja ihan hyvin mielin sinne meen. Toivon vaan ettei mun tarvi törmätä sielä niihin kahteen ukkolääkärii. Toinen on ulkomaalainen ja toinen ihan vissii kai suomalainen, ikinä oo saanu mitää selkoo niitten kummanka puheista.
 
Mae
Glow ja tyttö-nen mistäs päin laaksoa te olette?

Mulla on esikoisen ajoilta kammo myös synnytyskätilöstä, ei kuunnellut mun tuntemuksia lainkaan. Sen nyt jotenkin sulatin, koska tein kuitenkin oman mielen mukaan.
Mutta se osastoaika oli ihan hirveetä. Mä en saanu MITÄÄN apua/tukea mihinkään; en imetykseen (nännit oli sisäänpäin kääntyneet) enkä muutenkaan. Olin pitkän synnytyksen jälkeen väsynyt ja olisin tarvinnut lepoa, niin nää tuo vauvaa mulle sillä verukkeella kun se huutaa ja heillä on just nyt raportti. Eihän siinä mitään, jos olisin saanutkin imettää vauvaa, mutta kun en saanut sokeriseurannan vuoksi. Eli siinä sitten oltiin lapsi sekä äiti itku silmässä. Onneksi mun huonekaverina oli uudelleensynnyttäjä joka sitten valaisi mm. syöttöpunnituksista ym.
 
kössi nyt on sit pakko uteloida paljonkos sulle tuolla lähtökoolla on pituutta kertynyt? :D minä oon hurjat 158cm. poitsu sentäs oli hitusen isompi syntyessään(50/3510) ja vaikka pienen kokoinen onkin nyt lähellä alakäyrää kasvaa,niin toivon tosiaan et vähän pitemmäks venyis ku äitinsä :LOL:
 
Iltaa,

kiitokset uuden kodin johdosta onnitelleille :heart:

Matmalle ONNEA!!! :flower: ...mielenkiinnolla odottelen tarinaasi :)

Purille voimia, ihan varmasti laittaa miettimään asioita :hug:

Serazullekin paranemisia!
Mulla ollut ne pukamat jo siitä lähtien kuin ne ilmestyi, eli vissii 3 vkoa jo. Toivottavasti lähtisivät sitten edes synnytyksen jälkeen :p

Mulla on nyt sit ollut käsi puutunu osittain koko pvän :/ Lisäksi tuli taas tänään heikko olo kun purin noita muuttolaatikoita ihan hissuksiin. Päikkärit auttoi. Illalla särki taas päätä, joten otin droppia. Että alkaa olla enempi hankalaa oleminen... 3 ilta jo samanlaista öklöilyä.

En ollut mäkään polilla, en ole ollu ulkona muuta ku aamulla kävin toteamassa että aamun lehti ei ollut tullut tänään ollenkaan. Liikaa oli vaadittu osoitteenmuutos viereiseen laatikkoon :eek:
..kyllä mäkin tykkään laittautua siistiksi kun menen ihmisten ilmoille, siihen kyllä riittää ihan pienikin ehostus, ei mitään pakkeleita. Tykkään myös käydä kampaajalla, kosmetologilla jne..ihan omaksi hemmotteluksi. Tosin enää ei tulisi mieleenkään että kestäisin istua 1-2 tuntia kummassakaan, tukalaa oli jo kk sitten. Onneksi kestot ripsiin ja kulmiin ja hiuksiin onnistuu ihan kotosallakin. Mutta juuh kukin tyylillään... Ja maitokaupassa käyn kyllä ihan pölmähtäneenäkin, pipo syvälle päähän vaan jos ei jaksa.

Hyvää yötä!!

hm ja nöksy 40+5
 
Ulkonäkölinkist oon täysin samoil linjoil ku . Ois voinu vaik kopsaa sun jutun.

Neuvolakäyntien tiheys tääl käydää lopus viikon välein jos vaa aikoi on. Tänää oli neuvola ja seuraava vapaa aika löyty ens viikon to vast.

Kyl nii pal on eiliset asti välil häpyluu vihlonu ku tunkee päätä alaspäi.

Pakko mennä maate ku pää o iha täynnä räkää ja nupist heittää jo. Kuumet en haluu!!
 
Hei kuume82! Meillä on samat viikot menossa ja synnytyspaikkana TAYS :-D

Olen palstaillut alusta asti täällä taustalla ja jäänyt tietysti koukkuun :p Itsestäni sen verran, että olen 34-vuotias kahden tytön äiti Tampereen lähistöltä. Kolmannen laskettu aika on siis 20.2. ja paikkana TAYS.
Raskauden aikaisia vaivoja on vaikka muille jakaa, mutta synnytykseen viittaavia oireita ei sitten oikein olekkaan. Kokoarviossa käyty viime viikolla TAYS:ssa ja silloin vaavin paino oli 3.7 kg. Joten kädet kyynärpäitä myöden ristissä odotan että synnytys käynnistyisi melko pian...

Noniin, olen tullut ulos kaapista :-D

alliemma ja kuikelo 38+4
 
Onnea taas vauvansa saaneille :flower:

Olenko vain hypäänyt Caron tekstien yli vai onko hän "kadonnut"?

Hepatoosista, Mulle ainakin selitettiin että sitten käynnistetään ennen laskettua aikaa. Ite käyny kyseisissä testeissä jo pariin otteeseen. Onneksi arvot on ollut hyvät.

Kyllä minäkin olen nyt "herännyt" ajatukseen että viimeistään ens viikolla meille syntyy vauva (ainakin tyksissä lupasivat sen käynnistyksen). Ja miettinyt että miten sitä taas sopeutuu uusiin rutiineihin, kun nyt kaikki on ollut niin "vaivatonta". Mies katsoi vähän hassusti ja sanoi, että mietit joka kerta samoja asioita ja että kaikki alkaa luistamaan hienosti pikku hiljaa. Hänelläkin on ollut sama vastaus joka kerta. Varmaan sitä alkaa jännittämään synnytystä ja uutta elämän alkua ja alkaa miettiä ihme asioita.

Alliemma: Tervetuloa joukkoon!

Sinituuli 38+4 (kolmonen syntyi tällä raskausviikolla)
 
Kiitokset hyvistä nauruista! Ei voinut muuta kuin luin noita kuvauksia itsestänne, aivan loistavaa ja just sitä mitä tarvitsinkin. Ihan samassa sarjassa mennään, mulle menee tasan kahdet housut ja jos aion pätkääkään kävellä laitan päälle toiset eli epäistuvat äitiysfarkut ja vaelluslenkkarit - aikaa tai paikkaa katsomatta. Muutenkaan en paljoa meikkaa saati tukkaani värjää, vaikka tietysti peiliin katson ja hygieniasta huolehdin raskaudesta huolimatta ; ) Mä olen tosin ollut onnekas siitä, että kokoa on tullut pääasiassa vatsaan ja sekin (ainakin tähän asti) on ollut ihan 'sievä' eli suoraan edessä niin, ettei takaa näykään, eli en ole itseäni ihan valaaksi kokenut. Liikkuminen on tosin jo hirveän näköistä....

Piristys olikin tarpeeseen, hormonit hyrrää taas niin että on ollut aikas rasittava aamu(yö ). Eiliset vähäisetkin synnytysoireet (supistuksia, limaa jne on jatkunut jo muutaman viikon) katosivat taas yön aikana, ja herätessä ajattelin jo että musta tulee kyllä aivan hirveä äiti kun olen nyt jo ihan rikki tähän odottamiseen enkä jaksa ajatella vauvan parasta vaan vaan sitä, koska tää syntyy, kuinka isoksi kasvaa ja päästetäänkö vielä ylikin. Argh.

Tänään on taas kokoultra josta (toivottavasti edes) saan lähetteen TYKSiin 'suunnittelemaan jatkoa'. Ultran tekee sama lääkäri, joka 2.5 viikkoa sitten sanoi ettei tätä kertaa tarvita koska vauva ei pysy sisällä kahta viikkoa. Saas nähdä mitä tällä kertaa lupailee. Ja juu, hieman olen siis hormoneissani ja turhautunut täällä.

Olikos täällä nyt vielä niitä joilla oli kokemusta TYKSistä, siis lähinnä käynnistyksestä / leikkauksesta mikäli vaavi on iso? Sinituuli ainakin mainitsi käynnistyksen TYKSissä, pahoittelut lahosta päästä mutta millä perusteella se olikaan?

Niin ja Alliemammalle tervetuloa, aika samoissa taidetaan mennä tuon koon puolesta. Tai tänäänhän mä sen kuulen, veikkaan että hipoo neljää kiloa jo.

Ja missäs Lentoemo luuraa, vasta lauantaina piti olla se sektio?

Tsemppiä kaikille ja päivä kerrallaan eteenpäin, joka päivä ollaan sentään joku taidettu synnyttää eli kyllä se päivä meillä kaikilla vielä edessä on!

tv almaa vko 39
 
Huomenta

Kurkkukipu ja nuha vaa pahenee ja yskäki tuli sit :|

Kyl mä alan odottaa tän vauvan syntymist vast l.a:n jälkeen. Ei osaa yhtää odottaa et ees ennen tulis. Muutenkaa ei osaa edelleenkää odottaa et meil tulee vauva :D (eka yhteine)

Oma syntymäpaino on ollu sellane peruspieni(en muista lukuja)enkä oo sen jälkee montaa senttii kasvanu :xmas: pätkäks jäin.
JeJa 38+5
 
Huomenta vaan!

Hiukan myös huvittuneena luin tuota ulkonäköjuttua eilen, kyllä jollain on sitten pienet ympyrät kun täytyy oikein tulla kommentoimaan odottavien äitien ulkonäköä :whistle: kaikilla ei ole tosiaankaan odotusaika yhtä juhlaa kaikkine vaivoineen eikä tule varmaan aina ekana mieleen, että onko nyt ihan viimeisen päälle laittautunut kun lähtee ihmisten ilmoille. Itse huolehdin tietty hygieniasta ja et oon nyt edes vähän ihmisen näköinen jos lähden johonkin, muutenkin käytän vaan kevyttä meikkiä. Kotona kuljen kyllä aika räjähtäneen näköisenä, vanhat olohousut ja joku paita vaan mikä nyt ylipäänsä päälle mahtuu :LOL: Koko odotusaikana ollut vaan tyyliin kahdet mammahousut mitkä sopii päälle..

Oma syntymäpaino ollut 3800g ja 50 cm. Taitaa oma vauvakin olla varmaan samaa luokkaa, kun viime viikolla oli painoarvio 3 kg. Välillä tulee aika tuskastunut olo, että jos itselläkin menee yli la:n, kun itse olen syntynyt yli 2 vkoa lask.ajan ja samoin mun sisko :whistle: ei oo kauheesti ainakaan etuajassa synnytetty meidän suvussa..

Nyt pitäis mennä peseen pyykkivuorta pois, oli kone rikki muutaman päivän ja eilen saatiin uus kone, joten nyt riittää hommaa :whistle:

T. Kareliini ja vauveli 37+5 :heart:
 
Huomenta!

Onnea taas uusille vauvautuneille!!!


Caro ei ole kadonnut eikä jakautunut... Prkle!!!! :headwall: :headwall:
Täällä ei vaan ole ollut yhtään mitään sanottavaa mihinkään... Ihan tyhjä pää! Lueskellut olen. Sen sijaan olen leiponut ja siivonnut. Ja sitten taas siivonnut ja siivonnut... Aikaa kun on ;)
Yllättävän energinen olo muutenkin!! Mutta kummat päänsäryt vaan vaivaa... Todennäköisesti nukun huonosti ja niskat siksi jumissa. Niin ja kuorsaan vissiin niin et naapuritkin herää...

Omasta syntymäkoosta niin mä olin 46,5 cm ja 2620 kg. Ihan ajallaan synnyin. Nyt olen sentään venähtänyt huimaan 172 cm! Niin ja 76 kg... :LOL: :LOL:
Tän kaverin pituudesta ei ole hajuakaan mutta arvioitu syntymäpaino olisi 3,5 kg. Mies on joskus muinoin 30-v sitten syntynyt kokoon 5 kg ja 51 cm... Nyt ollaan täsmälleen samankokoisia :LOL: :LOL:

Tänne on tullut niin paljon tekstiä etten edes muista mitä... Ulkonäköjuttua oli joo... Mulle on nyt raskausaikana tullut jotenkin entistä tärkeämmäksi näyttää hyvältä. Siis ennen lähdin lähikauppaan meikeittä ja melkein pyjamassa. Nyt kyllä laitan aina edes hieman meikkivoidetta ja katson mitä päälle pistän. Ehkä mulle on jäänyt jonnekin takaraivoon jonkun kommentti odottavien äitien rupsahtamisesta ja nyt pelkään sitä itse... Tai sitten on vaan tarve korostaa sitä naiseutta ja et olen hei muutakin kuin tämä maha!!!!
Ainut juttu ehkä on ettei päälle mene kuin koirankusetustakit ja jalkaan crocksin saappaat... Jostain täytyy tinkiä!!!

Nyt täytyy lähteä kävelemään kauppaan hakemaan kakkutarpeita ja ikeaan ostamaan parit kosteussuojat. Halpoja ne on siellä... 4,95 maksaa sellainen 70x100 kokoinen.

Päivänjatkoja!

Caro + masukki 39+1
 
Onneks se neidin eilinen oksennus olikin vaan joku muu, ei ollut tautia. Oli vedellyt vehnäjauhoja pussista, et se saattoi tehdä tehtävänsä. Sen jälkeen on syönyt hyvin ja ollut tosi pirteä.

oma syntymäpaino: mä olen ollut 2820g ja 49cm. Synnyin päivää ennen laskettua-aikaa. olen miettinyt, että vaikka meille annettiin syntymäpainoarvioksi 3300g (jos menee loppuun asti) niin en usko, että neiti niin "iso" on. Sillä nyt rv 38+3 oli sf-mitta 29cm :whistle:
Täällä jännitetään, että muuttuisikos nämä jumalattoman kipeet supistukset säännöllisiksi |O

-kyrsä ja nappula 38+5
 
Huomenta!

Kyrsä, teidän neidillä on mielenkiintoinen ruokavalio :D Onneksi ei kuitenkaan ollut mitään pöpöä!


Hepatoosista
, siitä moneen kertaa kärsineiden ja lääkäreiden vinkkejä on ollut jättää pois muutama jutut ruokavaliosta ja olla siten ärsyttämättä maksaa ja sappea. Tälle listalle kuuluu kaikki rasvainen käristetty ruoka, riisi sekä omenat. Oli niitä muitakin, mutta en nyt muista... Kannattaa siis syödä mahd kevyesti, jotta maksan ja sapen elämä olis helpompaa :)

Tuosta ulkonäöstä vielä... Mä koen itseni kanssa kuten sanoin raskaudesta huolimatta edelleen suht hyvännäköiseksi ja kyllä olen jollain tavoin suunnitellut vaatteeni yms julkisilla paikoilla liikkuessa. Vaatetus on vaan hieman hankalaa, kun yks ainoa hame mahtuu enää päälle. Ratkaisin paitaongelman jo alussa ostamalla muutaman pitkän topin ja boleroita, ne ne jää hyvin mahan yläpuolelle. Farkut puristaa alavatsaa ja tuntuu siltä, että muserran vauvan pään niillä. Freaky.

Omasta syntymäkoosta. Olin kuulemma 52,5cm ja 3900gr ja mut kuitenkin käynnistettiin jo vkoa aikaisemmin juuri hepatoosin takia:) Toisaalta pituutta on kertynyt nyt kokonaiset 185cm...... Tuo oma pituus pelastaa tilanteen just raskauskilojen suhteen, kun ei ne näin pitkässä varressa oikein näy :D Maha on kaikkien tätien mukaan "poikamaha", työntyy suoraan eteenpäin ja takaa ei edes raskautta huomaa (muuta kuin hieman levinneestä takamuksesta...:).

Ei sitten syntynyt kersa viime yönäkään, milläs sitä tänään houkuttelis ulos?

Missä muuten se Lentis oikeasti on?
 
almaa: Tyksissä on aika ihme käsite isosta vauvasta. Heidän mielestä normaalia on vielä 4-4,5 kiloinen. Sektiosta sen verran, että eivät kovin helpolla sitä tee jos ei ole selkeää syytä (esim.perätila). Kovin ainakin yrittävät käännyttää alatiesynnytykseen.
Mulla käynnistetään, koska rannekanavienahtauma on valvottanut joulukuusta asti (mutta vasta rv 39 on kuulemma turvallista käynnistää. tämä mielipide vaihtelee tyksissä), turvotusta on niin paljon ettei kengät mahdu jalkaan ja pelko että vauvasta tulee iso (olen käynyt tyksissä ainakin 7 kertaa eikä pelko ole hellittänyt). Kun viimeksi synnytin 4,5 kiloisen jouduin paniikkiin ja 4 ihmistä piti musta kiinni ja heidän lisäksi oli lääkäri, kätilö ja lastenhoitaja mukana. Niin ja avuton mies joka ei tiennyt mitä tapahtuu.
Tyksissä ultralla tehdyt painoarviot on joka kerta heittänyt 400-600g. Eli vauva on mun onnellani aina ollut tuon verran suurempi kuin painoarvio.
Nyt lääkäri meinasi, että vältetään paniikkitila.

Vai eipä se Caro sitten ollutkaan hävinnyt......... vielä.

Sinituuli
 
Unikeko: juu, tuo neidin ruokavalio on aikas outo :D On elämänsä varrella kerennyt syömään: sängystään palasia, sähköjohtoja, vaatteita, leluja... Ja nää kaikki YLI 2 vuotiaana :xmas: Ja siis kaikista noista syönyt palasia, mitkä on nielaissut... :ashamed:

Mut tosiaan lentis on tainnut ottaa varaslähdön =)
 
ulkonäköjuttuja unohin kommentoida eilen. Kotona kyllä olla röhnöttää ihan ilman meikkiä ja hiuksetkin hapsottaa, huusin huuto.netistä alkuraskaudesta kivan äippävaatepaketin,missä oli aivan ihana lökö oloasu ja se onkin ollu sit aina päällä kun ei ol pesussa :LOL: Sit jos on vieraita tulossa ni hirmu kiire saada ittensä ihmismoiseen kuntoon, julkisesti en ihan näin kehtaa esiintyä. Talvi onneks pelastaa aika paljon hiusten kanssa, kauppa ja ulkoilureissuilla vaan pipa päähän ni hyvin pärjää. Mut muuten ovesta ulos en ilman meikkiä lähe paitsi tuohon pihaan pojan kanssa touhuamaan. Tasan yhdet farkut menee jalkaan ja nekin putoo ilman tukivyötä, kun jäävät nyt jo hassusti tuohon puoleenväliin. Takki on ihan kamla mitä kyllä häpeen silmät päästäni kaupoilla ja etenkin kapungilla, mut minkäs teet ku ei muut mee päälle enkä taho jäätyä. Et ainakin takin perusteella musta saa oikeen hyvin räjähtäneen näkösen odottajan :p

Tän päivän jälkeen mä luovutan. Sit mä uskon ettei tää aio syntyä. (juujuu moni on ootellut pitempään) Esikoinen käynnisty 40+3 ja synty 40+4... NYT MYTTY ULOS SIELTÄ!!! |O

miks mä oon aina näin kiukkunen aamusin?
ja nyt muuten alkanut tulla niitä jokojoko kyselyjä... mesessäkin ihmiset päivittäin toteaa et ai oletko vieläkin oikeesti siellä. ...joo no en oo ku oon tässä samalla varmaan ponnistamassa :kieh: Samaten näitä iki ihania kommentteja "ei sinne ole kukaan jäänyt".. ai eikö?! :eek:

labello ja mytty 40+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
Unikeko: juu, tuo neidin ruokavalio on aikas outo :D On elämänsä varrella kerennyt syömään: sängystään palasia, sähköjohtoja, vaatteita, leluja... Ja nää kaikki YLI 2 vuotiaana :xmas: Ja siis kaikista noista syönyt palasia, mitkä on nielaissut... :ashamed:
:LOL: :LOL:
 
Labello, mulla alkaa myös olla mitta ihan täynnä noita jokojoko-kyselijöitä... Ei siinä mitään että vielä odottelen, mutta en jaksa vastata sata kertaa päivässä puheluihin, tekstareihin ja feissarissa kysyjille että MILLOIN SÄ SYNNYTÄT? Haloo, vaikka lauantaina kello 15.00. Eikö ihmiset oikeasti ymmärrä että ehkä mä odotan sitä synnytystä vähän enemmän kuin ne. Ja osataan varmaan miehen kanssa ilmoittaa sitten kun se on ohi.

Oma syntymäpaino on ollut 4020g ja 53cm, äsken neuvolassa terkkari arvioi Taotaon n.3500-4000g. Ja pitkä tyttö on ultrien mukaan ollut, eli saa nähdä onko yli nelikiloinen.. Mua ei haittaa, vaikka isompi vauva olisikin, isoa on aina helpompi hoitaa ja eikös niillä ole harvemmin noita bilirubiineita sun muitakin? Uskon myös että tästä mun hanuristani mahtuu vielä 5 kiloinenkin tulemaan. Ja jos ei mahdu, niin kaipa ne sen sitten leikkaa. :p

Kvartti ja Tao 40+1
 
Paranemisia sairasteleville :heart:

Me vietettiin viime yö sairaalassa. Eilen illalla alkoi supistukset 19.00 ja 22.00 mentiin sairaalaan tarkistuttamaan tilanne kun supistuksia oli tullut jo jonkin aikaa 5min välein. Jäätiin sinne sitten yöski tarkkailtavaksi, olen 3cm auki. mutta kuulemma ihan normaalia uudelleen synnyttäjälle olla monta senttiä auki montakin päivää/viikkoa.. Aamulla supistuksia tuli 6min välein mutta eivät olleet enää kipeitä joten kotona ollaan. Tosi väsynyt olo, kun viime yönä tuli nukuttua 2h ja sekin tunnin pätkissä. No, jospa ensi yönä saisi nukuttua. Pakko mennä ajoissa nukkumaan kun ei päikkäreillekkään pääse näiden kahden pojan kanssa. =)

sadee80 38+3 :heart:
 
Aamupäiviä =)

Mae sulla ollu tosi kurja esikon hakureissu. Varmasti nyt parempi kokemus edessä... :flower:

Alliemma tervetuloa joukkoon :heart:

Kyrsä, hyvä kun ei ollutkaan oksutautia... Ihana nappula sulla. Tulee mieleen tuo mun adhd neiti. :LOL:

Meillä ei vielä joko joko kyselyjä, yhtä vanhaa ystävää lukuunottamatta.... Liekö muuten vaikutusta sillä, että olen kokoajan joko Facessa, mesessä tai gmailissa.... :whistle: :whistle: :whistle:
Eikä meillä vielä viikotkaan ole täynnä... Tänään ajattelin kuitenkin urakoida sämpylät ja pullia pakkaseen...

37+5
 
Sade lähestyy lähestyy...

Olen huomannut, toosi monella tuo synntyyäminen kestää monta päivää. Vaikka sitten laittavat kestoajaksi tunteja...
Minäkin näitä edellisiä kahta tein molempia 3-4pv supistusten kanssa. Tai kuopus ei niitä aikaan saanut, mutta vedet tuli ja sitten käynnisteltiin...
 
huomenta päivää!!

neuvola kuulumisia

paino noussu kahdessa viikossa 700g
verenpaine 105/58 (109/62)
Hb 115 (110)
pissa puhdas edelleen
kohdunpohjan korkeus 32 (31)
tarjonta rt (rt)
syke +145 (+140)
liikkeet ++ (++)
pää KIINNITTYNYT
seuraava aika 18.2 (neuvola täti vihjaili että voi olla et sillon tuun jo vaavi sylissä)

:wave: äippä-83 39+0
 

Yhteistyössä