Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Lycka till Pixie (eiks meillä ole sama la...? Mutisen täällä kateellisena)! Muistaakseni joku täällä on kirjoittanut, että 12h sisään pitäis mennä näytille! Ruotsissa sanotaan, että 48 tunnin sisään.... Ajattelin elää ton Suomen version mukaan :)
 
Audriinalle onnea huomiselle.

PIXIE: toivottavasti pääset tositoimiin. Synntysvalmennuksessa TAYSissa annettiin sama ohje, joka löytyy TAYSin synnytyssivujen usein kysyttyä kohdastakin. Eli "kun epäilet lapsivedenmenoa, sinun tulee lähteä sairaalaan parin tunnin sisällä, jos lapsivesi
on normaalin väristä. Koska vuoto voi olla muutakin kuin lapsivettä (esim. virtsaa tai vetistä
valkovuotoa), voit tehdä huolellisen alapesun ja sen jälkeen laittaa pikkuhousuihin talouspaperin
palan ja katsoa tuleeko vuotoa vielä lisää. Jos lapsivesi on selvästi vihreätä, lähde sairaalaan
rauhallisesti, mutta saman tien."
Jossain sairaaloissa ohje on 12tuntia, mutta muistaakseni olet kanssa menossa TAYSiin synnyttämään.

muoks. tossa vielä linkki noihin kysymyksiin:
http://www.tays.fi/download.aspx?ID=1851&GUID={5EDDEAA5-504F-41C1-8AF0-7F27C3B84660}
 
Tilannetietoja, että kotona ollaan. Tuli tässä käytyä synnärillä Tammisaaressa "nauttimassa" 2 vrk:n ajan antibiootteja suonensisäisesti, kun äityi tämä influenssa-keuhkoputkentulehdus sitten keuhkokuumeeksi asti Tiistaina iltapäivällä menin ja tänään päästivät kotiin, kun tulehdusarvot laskivat niin nätisti siellä ollessa (tiistaina crp 100, tänä aamuna 35 ja senkin jälkeen ehdin vielä saada yhden annoksen antibioottia suonensisäisesti) ja nyt jatkuu vielä kotihoito uuden antibioottikuurin merkeissä... Onni onnettomuudessa on nyt se, että Oskari on malttanut pysyä vielä masussa vaikka laskettu aika oli jo meni eilen. Mutta mulla ei ole nyt mitään hätää, pysyyköön vielä vaikka viikon ainakin ihan rauhassa yksiössään, niin saisi itsensä jonkunnäköiseen kuntoon ennen synnytystä, kun olo on kuitenkin vielä aika toipilas. Yskä on ihan kamala ja eivät nuo hengitysäänetkään nyt vielä niin priimalta kuulosta omaankaan korvaan, mutta ehkä tämä tästä vielä iloksi jossain vaiheessa muuttuu - toivottavasti.

No hyvähän siellä Tammisaaressa oli olla ja vauvaakin tarkkailtiin ja otettiin sydänäänikäyrää päivittäin + pari kertaa ultrattiinkin. Tiistaina mennessä tehtiin painoarvio, joka oli 3614g eli taitaa tämä lapsonen vaan laihtua siellä masussa, kun edellisellä viikolla arvio oli 3,7-3,8 kg ;) Viimeemmäksi tänään lähtiessä ultrattiin, mutta lääkärin mukaan vielä aika epäkypsä tilanne: kohdunsuu 1,5 cm auki ja vielä aika takana, kohdunkaulaa sellaiset 1,5 cm jäljellä ja juu, tämän vauvan piti siis taas syntyä reilusti ennen laskettua aikaa... No onhan se jo nähty ennenkin, aina noin on meidän lapsista ennusteltu ja aikaisintaan laskettuna päivänä ovat syntyneet. Liekö käynnistelyksi sitten tämäkin menee rv 42+... No mutta nyt kun saisi itsensä siis kuntoon, niin sitten voi alkaa hoputtaa tuota ipanaa ulos masusta Mutta masussa pitäisi olla kaikki hyvin, Oskari siellä ahkerasti harjoitteli hengitysliikkeitä, virtaukset kunnossa ja lapsivettäkin vielä ihan hyvin.

Palailen jossain vaiheessa taas, kunhan saan luettua tuoreimmat uutiset täältä palstalta :)

Lumienkeli79 ja Oskari 40+1
 
Kiitos kuume ja unikeko. Juu, TAYSiin oon menossa. Odottelen tässä et mitä tapahtuu ku en oo varma siitä oliko se lapsivettä. Haisi kyllä omituiselle et taisi se olla.

Jos tulee lähtö niin tuun moikkaan vielä ennen ku meen. :) :wave:
 
LUMIENKELI eipä ole ollut sulla herkkua, pikaista paranemista!

PIXIE onnea sitten matkaan sinullekin...

Mä olen varmaan kohta täällä ihan yksin siellä maaliskuun puolivälissä... :'(
Oon joskus ihmetelly, että miksi ne joilla on LA ihan loppukuusta niin menevät seuraavan kuukauden pinoon... Hee, nyt alan ymmärtää miks. Saapi varmaan tosiaan lopussa itsensä kanssa keskustella..
Musta tää on ihan oikea pino kuitenkin :) JA PARAS ;)
 
Glow: Et varmasti ole enää kauaa kasassa! varmasti pääset piankin synnyttämään!
Pixie: hirmu paljon onnea jos lähtö tulee!!
Lumienkeli: tsemppiä paranemiseen, toivottavasti tulet kuntoon ennen synnytystä, eikö sairaalassa mietitty lainkaan käynnistystä? vai ihan odottelette että lähtee käynnistymään luonnollisesti?
 
Kiitos Seranzu ja Audriina paranemistoivotuksista! Käynnistystä ei mun kunnosta johtuen tosiaan edes harkittu ja sitäpaitsi vauva voi masussa hyvin (ja on sitä paitsi suht "pienikin", jos noihin kokoarvioihin voi yhtään luottaa, kun meidän aiemmat lapset painaneet syntyessään yli 4 kg kumpikin: 4000g ja 4065g :)) Lääkärikin teki hyvin varovaisesti sisätutkimuksen ja hyvä niin, sillä mä en tosiaan haluaisi vielä nyt synnyttää: ei ole vielä yhtään niin terve olo, vaikka parempaan suuntaan kyllä menossa. Nyt vasta tajuan kuinka kipeä mä oikeasti olin silloin muutama päivä sitten!! Nyt ei ole enää melkein kahteen päivään ollut kuumettakaan. Mutta täytyis silti osata ottaa kotona vielä levon kannalta, vaikka onkin kaksi lasta siinä jaloissa pyörimässä ja tekmistä kyllä kotona riittäisi, mutta nyt tosiaan tärkeintä saada oma olo pikaisesti paremmaksi :)

Niin ja kyllä mä itse yhden käynnistetyn synnytyksen kokeneena sata kertaa mieluummin ottaisin sen luonnollisesti käynnistyvän synnytyksen omilla suppareilla: on ne ainakin omasta kokemuksesta NIIN eri maata... Mutta katellaan, mihin tämä tässä nyt kehittyy: on tässä illankin mittaan koko ajan supistellut enemmän ja vähemmän, mutta päästän mielelläni teitä muita ennen mua sinne synnärille, mä täällä varmaan viikon päästä olen sitten ihan eri mietteissä ;)

Lumienkeli79 ja "Oskari" 40+2
 
Täällä heräilin niihin kaipaamiini oikeisiin supparipolttoihin tossa klo 03-04 aikaan ja tähän mennessä ovat aika paljon pahentuneet..ja klo siis 05.30..Että taisi tulla se epäonnenpäivä lapsi B)

Jep, mutta palailen asiaan..Ja jos nää vaikka vielä tästä lopahtaa..ei kait ny sentään.. :eek:

Terkuin Niiskuneiti84 ja Pikkarainen ehkä viimein pihalle 40+4
 
En pääse sivulle 37 :headwall:
Jospa sinne tulee nämä minun pikakuulumiset;
Oli toinen lääkäri siellä diabeteskontrollikäynnillä ja sen mielestä sokerit on pysyny hyvänä, ainakaan poika ei ole kasvanut enää sokerista vaan normisti. Paino tällä hetkellä 3500g, on niin ylhäällä vielä että sain kutsun tulla käynnistykseen :heart: 27.2 :heart: eli viikkoja olisi silloin 40+4, mutta lopuksi katsoi kohdunkaulan ja menkkakipuilut ja kiristykset on tehneet hommansa, kaula lyhentynyt 2 senttiin ja oli sentin auki. Neuvoi että liiku ja touhua paljon jotta pysyy kiristys/supistus yllä niin se nopeuttaa, voi alkaa ennen tuota 27.pvää synnytys. Mutta nyt odottaa eri tavalla kun tietää milloin viimeistään alkaa tapahtua, niin ei ressaa enää. Vähän harmittaa kertoa tästä kun täällä on paljon tuskaisia jotka vaan odottaa ja odottaa :hug: Ja yritettiin kattoo 4D:llä pojan kasvoja mutta ei ollut kuvauksellisella tuulella taaskaan mutta sain sitten normi kasvokuvan mukaan ja aika pelottavaa kun siinä näkyy selvästi silmät, tuijottaa kuin olisi jostain yllätetty :LOL:

Jäi ikävä sydämeen LABELLO, oli niin kiva nähdä pitkästä aikaa ja miten olisi juttua riittänyt vaikka koko päivälle. Mutta näemme sitten ainakin sen jälkeen kun on lapset maailmassa :)

absa ja atso 38+4
 
pur
Katoin et kävin viimeks 10.2. tääl tilittää tota lapsen kokoarviota ja 16.2. sovittua sektioaikaa.

Noh 10.2. 20.33 syntyi tyttö :heart: kiireellisellä sektiolla, 48cm 2670g.

Supisstelut alko jo edellissenä iltana kun oltiin päivällä käyty sairaalassa kokoarviossa yms. Ajattelin et olin varmaan vaan vähä järkyttyny ja siks supisteli. No supitelut alko uudetaan ti päivällä ja musta alko kovasti limatulppien ja verivuotojen ja tiheiden suppareiden kanssa tuntuu et se on menoo nyt. Mut sairaalalta vaan sanottiin kerta toisensa jälkee et otat kato vaa särkylääkettä, kyllä se siitä, tulet sitten ma niinku on sovittu. Jossain vaiheessa en enää uskonu ja lähin matkaan. Soitin matkalta että en kyllä tässä nyt enää per%%&% voi jalkojani ristissä viikkoo pitää. Matkalla tulikin sitten lapsivedetkin. Puolituntia siitä kun tultiin sairaalaan mut siirrettiin leikkaussaliin. Kerkesin kulla tytön ensimmäiset äkinät ja rääkäisyt ja nähdä tytön kun menin johonkin kohtaukseen joka johti nukutukseen. Tyttö sai täyden kympin ja äiti oli ensimmäisen vuorokauden aika tokkurassa ja tytön syömistä seurattiin pienen koon vuoksi, onneksi isi oli loistavasti mmukana kokoajajn, eikä äitille eikä tyttärelle tullu yksinäistä oloa. :heart:
Tytön sokereita seurattiin aktiivisesti. Kaikki oli kuitenkin kokoajan hyvin. Tytön puolesta oltais päästy kotiin jo pe, mutta minun ja tytön välisen imetyskontaktin varmistamiseksi suositeltiin vielä jäämään yöksi.

Eilen siis kotiuduttiin rauhallisissa merkeissä ja nyt Pihla on siis 5pv vanha ja alkoi tänään osittaa heräämisen merkkejä. Siis että on ollut syötöstä jo yli tunnin katselemassa maailmaa ja perhettään =) .

Pur ja perhe 5pv
 

Yhteistyössä