Helmimasut 2009 ~Joulukuussa~

Minäkin nopeasti käyn merkkaamassa :whistle:

Smirgelinille jaksamisia. Tosi ikävää jos ei saa apua vaikka pyytää. Meidän terkkarissa on sellainen verenpaineenmittaus-huone, missä voi käydä omatoimisesti mittailee omia verenpaineita. Olisko teilläkin jotain vastaavaa.

Tintulle kans vielä että kyllähän lapsia syntyy eri "paksuisina", ihan hyvä kuitenkin että tarkkailevat varmuuden vuoksi.

Aply rv 32?
 
Heippa! :wave:
Tän ei erikoista!Einari vaan luulee että hän voi tulla mahan läpi!!! :LOL:

Viime yön sain vähän paremmin nukuttua,mutta heräsin aika aikasin kun närästi aivan mielettömästi!!En enää ikinä syö pitsaa juuri ennen nukkumaan menoa!! :whistle:

Tyypin äippä ja Einari 30+6
 
Glow
Onpas tänne tullu tekstiä!
Viikonloppu taas vierähti. Itsenäisyyspäivänä kokkailin siskoille ja kaverille, olipas hauskaa kun olivat kylässä :)

Kamalasti illalla väsytti, vaan kun sänkyyn menee, ei tule uni :attn: MIKSI?

Tänään "vähän" shoppailtiin koko perheen voimin. Joulumarkkinoilla ja kaupoissa. Sain uuden kahvinkeittimen, jolulahja... mut otin jo käyttöön :xmas:
Kätevää, se on semmoinen mistä katkee virta heti kun kahvi on tippunu, termospannu.

Päivitin profiiliin mahasta kuvan, eilen otettu eli rv 30+4.
Kaunis maha, vaikka nyt ite sanonkin! Harvemmin sitä omaa mahaansa tulee kehuttua.... Niin ja, ISO. Ei se mun mielestä peilistä näytä noin isolle, paitsi kaupan sovituskopissa, mut kotona peilistä... eikä se tunnu isolta. B)

Ja huomasin että tänne suunnalle tulee HopLop! ihan huippukivaa. Kerran Vantaalla käytiin ja tietty toi 5v tykkäsi.

Matmalle laitoin yv:tä, jos treffattais ensviikolla...?
 
pixie esikko syntyi suunnitellulla sektiolla päivää ennen la.ta ja vahva tunne on tästäkin et sektioon joudun,mut ei toki varmaa ole... mutta jos,niin melko lähellä la.ta ne kait leikkaa...
Et synnärillä nähdään... :whistle: maybe...
 
pur
Glow wow, on kyllä tosi hieno iso maha. Perästä tullaan.

Taitaa suurimmalla osalla olla tässä vaiheessa univaikeuksia. Täällä niitä on kanssa. Tai mä nukun sellasissa pätkissä tunti-pari unta ja puolesta -tuntiin valveilla. Kummaa siinä on et vaikkaa muuten oon täällä mökissä vähän päässy passivoitumaan ja ollu väsähtäny ni varsinaista univajetta ei tunnu. Oonkin ajatellu niinku, joku jo mainitsikin et hormonit tai joku tässä nyt vaan valmistelee yösyöttöjä ym. varten.

Käytiin tänää kirppailee. Ja löysin iki-ihanan toppapuvun (siis haalarihousut ja takin) kokoa 62-68. Maksoin siitä 8e ja vasta kotona huomasin et sehän ihan uus, siinä on viel laput paikoillaan hinta peitettynä. Ihan oli pakko tarkistaa netistä nyt sitten valmistajan sivuilta niin hintaa tolle puvulle ei kaupassa tullu 155e :eek: (musta on käsittämätöntä, et noin pienestä vaattesta ees voi pyytä tommosia hintoja). Että nyt kyllä tuli tehtyy sit melkonen löytö vahingossa ja mikä tärkeintä se on toosi ihana :p

Pur ja Sirppana 28+6
 
Heräsin.... |O

Nyt yritän vähän virkistäytyä...ei tosiaan mitään kummallista ja uutta. Väsyttämään rupes kun piti koulujuttuja rueta tekemään, mutta niinpähän se aina :whistle: jep jep. Lähden kahtomaan muodin huipulle ja sit samalla väsään pienen esseen Herra Newtonista (mielenkiintoista, eikö totta??)

Jospi ja Papuliina 30+1 :wave:
 
Glow
Rintsikoiden jatkopaloja saa ihan Anttilasta, 4,90e , paketissa 3 erilaista, eri levyistä palaa, siis 1, 2 ja 3 hakasta. (tais olla henkkamaukassakin niitä ) .
Muuten, vaippatalo.fi osoitteessa oli jotain tarjouksia, rintsikoita ja imetyspaitoja. Mä tilasin ihanan näköisen paidan 3/4 osa hihat, 25e. Onnistuuhan se homma normi paidallakin mut kivempi tommonen imetyspaita jos on kylässä tai on vieraita meillä...ei tarvi mahaansa esitellä.
 
tatuka: Sovitaan vaan treffit taysiin vaikka sillon 16. päivä. Mulle ainaki sopis et pari päivää ennen syntyis. Voi kun se käviski noin helpolla et kattois vaan kalenterista et toi ois sopiva päivä. Ja sit punnertaan. :LOL: Huoh. kunpa ei menis yli lasketun ajan. Kädet kyynerpäitä myöten ristissä toivon...

Unikeko: Nännirasvoista mun mielestä kätevin on sellanen jota ei tarvii pestä pois imetyksen ajaksi. Lansinoh ainaki oli sellanen ja bebanthen tais olla myös. Sinkkivoiteesta en oo varma... Kai sekin käy. On meillä täällä puheenaiheet. Nännirasva. :headwall: :D

Glow: On kyllä kaunis ja pyöreä maha. =)
 
Itsenäisyyspäivä oli ja meni, joten nyt pääsen kaivamaan joulukoristeet :) ihanaa saada joulu-tunnelmaa kotiin!

mahan naksuminen oon kuullu semmosen väittämän että vauvan nivelet tms. naksuu ja loppuraskaudessa johtuis kuulemma siitä että kalvot napsuu. Voi pitää hyvinkin paikkansa, sillä mulla lähti esikoisen synnytys käyntiin vesien menolla ja todellakin mahasta kuului kunnon muljahdus/naksahdus ja humps vaan kävi kun vettä alko virtaa :D

liikkeistä meillä vauva on aktivoitunut selkeesti viimesen 3viikon aikana.. n. rv20 alkaen tuntu yhtäkkiä vähenevän, mutta uskon että silloin vauva potki selkään, nyt möyrii jo niin tuntuvasti etten oo huolissani.

tinttu Vau! teilhän on ollut kunnon valmennus! Meillä käytiin oikeen powerpoint esitys sairaalan auditoriossa, ja thats it, et niin syventävä oli.. ei puhettakaan osastolla käymisestä, saatika synnytyssalin näkemisestä.

smirgelin :hug: vaadi että saat hieman perehtyneempää selitystä ja tarkkailua noitten paineitten takia, ja muista mainita että äidilläsi oli samat oireet!!

caro On kyl outoo jos ei oo muka aihetta tarkistaa kohdunsuuntilannetta :eek: Ymmärrän et uudestaansynnyttävillä paikat kypsyy helpommin, mutta eihän ne voi yleisesti aatella että jos oot kerran ensisynnyttäjä niin näillä viikoilla ei ois voinu muutosta tapahtua :/

almaa äitiyspäivärahasta kysäsin myös ja siitä tulee päätös vasta joulukuun aikana kun odottavat v.2007 verotustietoja, joten siks kestää varmaan teilläkin päätöksen tulo.

pixie Musta toi sun profiilin massu-kuva on oikein hyvän kokonen! Muistuttaa kooltaan paljon omaani, ihmettelenkin noita saamiasi kommentteja mahan pienuudesta :/

ON: hohhoi mikä väsy on taas iskenyt.. ens viikon aikana pitäis valmistella ja suunitella pojan 1v synttäreitä :heart: sitten tuleekin jo jouluviikko, lahjat on kaikki ostamatta :eek:
Joulu pyhät menee vieraillessa, samoin uusvuos ja sitten ollaankin tammikuussa!

Aatelkaas et ens kuussa jo osa varmaan meistä jakautuu, ainakin loppukuussa luulis jo muutama alkukuun odottaja poksahtavan!! On niin vaikee tajuta että tää raskaus lähenee jo loppuaan.. esikoisesta tuntu että olin ollut raskaana jo vähintään 12kk :D

kuupas ja tirppana 29+3
 
JEJA: Kyselit sf-mitasta... Mulla on mennyt ihan normi käyrillä sf-mitta, ehkä hieman alakanttiin, mut käyrillä silti. 2 kertaa on mitattu rv 23 oli 19cm ja rv 28 oli 24cm. Mut en tiedä, et mihin päin se lapsi kasvaa kun mulla on istukka etuseinämässä, jonka pitäisi lisätä sf-mitan suuruutta. Lisäksi olen LYHYT, eli ei se pituuteenkaan voi mennä...

glow: Sul on myöskin tosi nätti maha :)

Mä näin viimeyönä unta, että synnytin POJAN. Sil oli niin isot pelit ja vehkeet, et ne vaan lävähti siihen synnytyspedille :D Se syntyi rv 30:llä ja päästiin heti samana päivänä kotiin :LOL:
Mutta nyt on kyllä alkanut mietityttämään, josko neiti-nappula olisikin poika. Se oli niin uskomattoman toden tuntuinen uni, että aamullakin luulin sen olleen totta...

Nyt ei vaihteeksi kerkeä enempää kirjoittaa, joten :wave:

-kyrsä ja nappula 29+2
 
:wave:

En pysty nukkumaan enää kuin 2-3h pätkissä. ja netti per---e on lakanut myös pätkimään! Supistelee siihen malliin että jospa vauva nyt ees jouluun asti pysyis masussa. Nyt viimein sain jäädä saikulle loppuajaksi. Hermot pakkaa olla aika kireällä.

Äitiyspäivärahapäätöstä ei ole vieläkään tullut mullekaan. Työnantaja kyllä maksaa ekat 3kk että ei sinänsä hätää.

vatsanympärys 104cm ja eka raskausarpi tullut navan ylle (esiksta ei ainuttakaan).

Mukavampia vointeja muille, jospa se mullakin vielä tästä..
MinniG 31+5
 
Tulipahan nukuttua huonosti... :(

Onko kenelläkään muulla odottajalla astmaa? Mulla ollu n. 2 vuotiaasta, mutta aikustuessa jonnekkin taka-alalle jäänyt, eli oireillut lähinnä tosi kovilla pakkasilla tai flunssan aikana. Nyt kuitenkin muutaman päivänä olen huomannu että ahistaa. Se alkaa yhtä äkkiä, seisoessa, liikkuessa tai ihan vaan istuessa. Vauva tosiaan varmaan ruennu painaa keuhkoja, mut onko sitten astmalääkkeistä mitään hyötyä?? On vaan niin tuskanen olla, että ei tiedä miten päin olisi. :(

Nyt onkin sitten aika lähteä töihin. Sitäkin enää puolitoista viikkoa ja sitten loppuis koko harjoittelu. :wave:

Jospi ja Papuliina 30+2
 
Huomenta! :wave:

MinniG :hug: Toivotaan tosiaan että vaavi pysyy vielä masussa!

Täällä kanssa supisteli aamulla ihan kiitettävästi ja muutenkin maha kipuilee!Alko jo eilen illalla.Säikähdin muuten eilen että pöksyyn tuli lapsivettä,mutta en sit tiiä,oisko vaan ollu että en suihkun jälkeen kuivannu hyvin tai jotain! :whistle: Täs tulee kyl välil ihan vainoharhaseks!Hermot on kans välil aika kireellä!Haluais että toi ukkokin vähän paremmin jotain ymmärtäis ja tukis!Kyllä hän on myöskin huolissaan jos mä olen,mutta ei kai ne miehet voi samal taval ymmärtää kun esim.te kanssasisaret! Tulipa taas purkaus heti aamuste! :LOL:

Kauppaan tarttis lähtee..onneks nyt ei enää supista!

Tyypin äippä ja Einari 31
 
Hyvää huomenta,

täällä kans yks huonosti nukkunut :wave:
Eilinen Lahden mammameetinki oli oikein mukava. Kiitos seuroista :)
Kun pääsin kotiin niin mun isä naisystävänsä ja siskon lapsien kanssa tuli vielä kylään, jonka jälkeen erehdyin ottaa torkut..no puolilta öin sitten vielä ihmettelin sitä nukkumattia..Ei näkynyt. Nökerö kyllä silloin oli oikein virkeellä tuulella, jus ku olin valitellu et on ollut hiljaisempi päivä :p
Tällä viikolla jos hiukan ryhdistäytyisi ja yrittäisi liikkua edes jonkin verran.

Hop lopista
sen verran että minkä ikäisille se on suunnattu?

Mukavaa viikkoa kaikille :) Enää 9 aamuheräämistä jäljellä... tää alkaa tosissaan olee loppusuoraa, hui :)

haavemamma ja nöksy 31+4
 
Huomenia!
Kiitos kaikille, joiden kanssa treffattiin Lahdessa. Oli tosi virkistävää! Ja hauskaa, että joillakin teistä on nyt kasvot.

Huonosti nukuttu täälläkin. :| Syynä kuitenkin tuo vähän isompi vauva... Kipeänä nukkuu edelleen tosi huonosti. Eipä montaa tuntia kertynyt unta - neljä? Kai se on ihan hyvä taas totutella siihen, että joku on yöllä hoivaa vailla... Onneksi ei ole vielä loppuraskauden väsymystä. Mitenköhän näitä tällaisia öitä jaksais? Nyt olo kuitenkin suht. ok.

Taas paukkuu viikot. Nyt 32 kasassa! Alkaa ihan kivalta lukemalta näyttää. Taidan tosin mahan koon puolesta tosiaan näyttää siltä, että H-hetki olis lähempänäkin...
Napakin pullahti viime viikolla. Yöks. Pojan mielestä se on tosi hauskan näköinen... :)
 
JOSPI: Mulla on kans astma, mut ei ole ollu tommosia oireita, kun sulla. Ja noi kuullostaa kyllä semmosilta, et ei niihin lääkkeet auta. Mikä sulla on avaavana lääkkeenä? Mulla on toi brikanyl ja olin hiukan huolissani siitä, kun se voi hidastaa supistuksia. Neuvolalääkäri kuitenkin sanoi mulle, et voin huoletta käyttää loppuun asti, et ei se mun synnytystä estä.
Ootko kokeillu venytellä sillon kun sua alkaa ahdistamaan? Mä luulen, et se vois paremmin auttaa kun tenava voi vaihtaa asentoa.
 
Huomenta!

Rintsikoiden jatkopaloja saa kans ostaa Lindexiltä, eri levyisiä ja värisiä, muutaman euron hintaan (tarkkaa hintaa en muista).

Unista : Näin viime yönä ihan ihme unen; synnytin kotihommien "lomassa" tytön ja unohdin siinä kiireiden keskellä käydä sairaalassa näytillä. Tais jäädä istukkakin tulematta... Olo oli ihan ok, kuin ei olisi synnyttänytkään ja vauva oli terve. Vauvalta tuli se musta ensikakkakin siinä sylissä ollessa!! :LOL: Uni oli todella toden tuntuinen, eka kerta muuten kun näen unta tyttövauvasta, tähän asti hän on aina ollut poika..
Taitaa noi synnytysasiat pyöriä aika kovin tuolla alitajunnassa kun tommosia unia näkee.

Meillä muuten se synnytystavan arviointi tammikuun 8. pvä. Meinataan siinä ultrassa vielä kysyä vauvan sukupuolta vaikka pian sen jo näkis sitten livenäkin. Mies keksi hyvän idean että pyydetään lääkäriä kirjoittamaan lapulle T tai P ja katotaan se lappu sitten kahdestaan illalla. Mennään vaikka syömään johkin... Mutta voihan olla että meillä on se sama nuiva lekuri taas kun oli rakenneultrassakin; ei kertonut sukupuolta ja totesi vaan että eikö ole tärkeintä että vauva on terve. No, näkee sitten.

Meille on tulossa laatoittaja puoliltapäivin laittamaan eteisen lattiaan muutaman laatan. Menee tääkin päivä sitten kotosalla touhuillessa.

Mulla silmänympärykset ihan ihme kuivat, en oo millekään allerginen ja ihmettelenkin nyt että mitä tää on? Paksusti saa rasvata, muuten alkaa ihan kesimään! Onko kellään mitenkään enemmän alkanut iho kuivumaan?

Joo, nyt koiran kanssa kakkalenkille.

T.R+P 32+1
 
haavemammalle: hoplopissa on eniten hommaa yli 2v:lle, mutta on siellä vauvoillekkin ihan oma pikku osasto. Siinä vaiheessa kun vauva osaa kontata ja kävellä tukia vasten niin pitää maksaa vauvastakin sisään. :) Niin ja siis ihan ala-aste ikäisetkin viihtyvät siellä hyvin.
 
Glow
Huomenta.

Valvoin sitten eilen melkein puoli yhteen, mut sit nukuttiki hyvin jopa seitsemään asti! En mä ole ennen näin vähillä yöunilla pärjänny mitenkään...

Hoploppiin voi tutustua tuolla; http://www.hoplop.fi/huvitukset.shtml
Sehän on vähän kaikenikäisille lapsille, jotka osaa liikkua jo jotenkin. Siellä on eroteltu isommille ja pienemmille omat puolet.

KYRSÄ; teille on luvattu tyttöä? mut pojasta näit unta. Mulla toisinpäin, poikaa lupailtu ja oon nähny pari unta, jossa satiin tyttö. Mun äitikin näki unta et meille tuli tyttö! Eipä sillä väliä, mut onhan se nyt jänskä nähä pitääkö ultran veikkaus paikkansa.

Täälläkin taas hivenen supistelee, mutta ei se nyt enää niin kauheesti pelota kun ollaan kuitenki jo kolmosella alkavilla viikoilla! huh, että tää menee äkkiä! Millä mun päähän nyt sais taottua että kohta se vauva oikeasti on maailmassa! ei vaan käsitä. Vaikka on sänky ja kaikki jo valmiina vauvaa odottamassa. Vaikka välillä taas tuntuu että LA:aan on ikuisuus :whistle:
Tein melko pitkän lenkin äsken kun vein pojan eka kerhoon! Kiva ilma, vähän pakkasta. Vielä kun tulis lunta! Nehän suli kaikki mitä joku aika sitte tuli.




 

Yhteistyössä