Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

pur
Kiitos Labello. :LOL: :LOL: ihan piti itekki käydä katto mitä on tullu kirjoteltuu kun meikäläisen luki- ja kirjotushäiriöl toi ei varsinaisesti olis mitenkää kummallista.

Tässä jokuaikasitten joku kyseli synnytys asioista. Mua sen verran se jännittää/pelotta et oon kaikkeni tehny ettei tarttis kuulla eikä nähä mitään siihen liittyvää ja yritän kovasti olla ajattelematta asiaa. Vaikka väkisin se alkaa tunkee mieleen. Mä olin 7v sitte kaverin synnytysvalmennuksessa ja synnytyksessä mukana ja se oli ns. helppo synnytys. Nyt mä olin viimeks ku neuvolatäti unohti laittaa meijät siihen valmennusryhmään ihan tyytyväinen. Mua kun jänittää sekin kun pitää sitten (muka) niitten muitten mammojen kanssa olla kun on vähä sosiaalisuuskammonen :ashamed: . Toisaalta se voi olla ighan hyvä tapa tässä pikkukylässä tutustuu ihmisiin.

Energisyydestä mä olin jo huolissaan kun luin et energiataso nousee heti ekan kolmanneksen jälkeen ja mulla ärtysyys ja väsy vaan paheni. Kuitenki ku puoliväli kolahti on tullu mieletön järjestelyvimma. Vaatehuone on menny uusiks ja makkari ja olkkari, siinä on lonkat saanu ihan rauhassa huutaa apua. Nin ja sitten on tullu toi leipominen ihan uutena juttuna. Ja (tosin vaan pari kertaa viikossa mutta kuitenkin) pitkät lenkit, hitaasti mutta varmasti. Oon jo kyl oppinu et noina lenkki päivinä eikyl sit muuta tehä.

Hankinnoista: Meil ei vielkää sitä rahaa oo kun kädestä suuhun, eli ihan tarpeeks. Äitiysvaatteita vähän kyl kaipaisin kun tuntuu et aina on ihan rönttä. Mä aina sanon et köyhä saa olla mut sitäki voi olla tyylillä =) . Nyt sain onneks kaverin mieheltä tosi siistejä paitoja jotka on aika kapeita mut riittävän pitkiä, et yltää mahan yli. Lapselle Ollaan tosiaan saatu paljon jutttuja ja äiti tekee vaateita. Jostain syystä mä kuitenki haluisin hankkia sille semmosen jonku ihanan vauvavuoteen, katsotaan jos vaikka tekisin jonku sitte.
...Vaikka ollaan tultu miehen kaa siihen tulokseen et perhesänky saatta meille olla parasvaihtoehto muutenkin. Miestä kyllä pelottaa se vähän mut oishan se käytännöllistä varsinki imetysaikana. Kokeillaan ainakin ja ollaan me sit jossain vaiheessa saamassa pinnasänkykin jos tarvii sitten.

jätetääs seraavanki kertaan jotain
Pur ja Sirpukka ...näköjään menny laskuissa sekasin... nyt siis 22+3

Ja kyllä mulla kilojen nosu lähentelee kymmentä
|O
 
hei!täällä olisi kanssa yksi uusi odottaja,juttujanne olen seuraillut paljon,ja ajattelin liittyä mukaan. =) LA on 26.2 odotus on mennyt täällä hyvin ja vauvakin jo potkii kovasti. masu on kasvanut jo paljon :eek: ja hurja ajatella mitä se on helmikuulla.
 
itselle kiloja on tullut lisää noin 8kg. hankinnoista:meillä on jo jonkunverran vaatteita(käytettyjä suurinosa)tutuilta.muutama ite hankittu. yhdistelmävaunut ostettu ja pinnasänky,sitteri.kauapssa ollaan käyty paljon katselemassa mutta vielä ei ole oikein mitään tarttunut mukaan. :)
itsestä vielä lisää olen 23vuotias ensimmäistä odotan. lapsen sukupuolta ei aijota ottaa selville.kiva ylläri sitten tulee.. mutta vahva poikaveikkaus on kummallakin.
 
sleeping
hei!

Tänään käyty neuvolassa. Meidän neuvola on muuttanut toiseen paikkaan ja paikalla oli sijainen. Eli kaikki oli uutta :) Sain kelapaprut mitä rupeen heti tänään täyttelemään. Tietääkö joku milloin se raha tulee tilille? Kun me ei oteta sitä äitiyspakkausta kun esikoisen laatikon sisältö on vielä tallessa.
RRoli noussut mielestäni aika paljon. 121/65 (viimeksi 100/56) taitaa tuo suolainen ruoka auttaa asiaa. Ei vaan enää saisi sitä enää nostaa... Painoa on tullut kokonaisuudessaan noin 5 kiloa. Ärsyttää kyl kun on KOKOAJAN NÄLKÄ!!!!!!! Kohdunpohjankorkeus oli 24 cm. Kilpirauhasarvoista ei ollut mitään tietoa kun neuvolan tietokoneet eivät toimineet. Saan ehkä tietää niistä lisää maanantaina naistenklinikalta. Vauvan syke löytyi heti ja oli noin 140-145. Tosi hidas pulssi jos vertaa noihin kahteen edelliseen!! Seuraava neuvolakäynti täytyy varata ens viikolla, josko heidän tietokoneensa toimisivat jo silloin.
Mua on ruvennut ahdistamaan se, kun ei tiedä onko tämä vauva tyttö vai poika ja noita vaatteita pitäis ruveta hankkimaan. Mummilan vintillä on niitä vaatteita, mutta en ole vieläkään sinne asti päässyt. Tekis mieli kuitenkin ostaakin muutama vaate, varsinkin toppapuku jos vintillä oleva vauvapuku on liian ohkainen. Olen katsellut noita unisex vaatteita kaupoissa, mutta mun mielestä nekin sopii vain pojille. Jos meille tulee tyttö, niin haluan ehdottomasti jotain tyttömäistä eikä tylsän harmaata tai peigeä. Ajattelin aluks, että kyllähän niitä vaatteita kerkiää sitten ostamaan kun vauva on syntynyt, mutta jaksankohan mä kuitenkaan lähteä kaupoille sektiohaavan ja vauvan kanssa... ehkä siis kuitenkin jossain ultrassa tietää sen sukupuolen, jos se näkyy selvästi.... vaikka edelleen olen kahden vaiheilla asian kanssa...

Rupesin myöskin miettimään, että nyt on oikea hetki vaihtaa poikien huoneen järjestystä niin, että sinne ostetaan kerrossänky. Eihän sitä vielä tarvitse kun vauvakin on vanhempien huoneessa ainakin puoli vuotta, mutta en sitten välttämättä jaksa sitä osto ja myyntirumbaa vauvan kanssa. Heti kun saadaan toinen jatkettavista sängyistä myytyä niin tilalle ostetaan kerrossänky ja viedään tuo toinen jatkettava sänky mummilan vintille odottaa tuota kolmatta käyttäjää. Saavat pojat vähäksi aikaa kunnolla tilaa leikkiä huoneessaan ja aikaa tottua kerrossängyssä nukkumiseen. Toivottavasti saisin pian tuon jatkettavan sängyn myytyä.

Nyt meen kattomaan nelosen vauva ohjelmaa.
 
Tinttu: Onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä :hug:

Oon miettinyt kovasti, että miten paljon uskallan luottaa kätilön tekemään tyttölupaukseen rakenneultrassa. Haluaisin kovasti remontoida lastenhuoneen pienelle valmiiksi ja nyt en tiedä uskallanko maalata sieniä valmiiksi hennolla vaaleanpunaisella. Tai ostaakko v.punainen toppapuku valmiiksi :eek: Eilen ostin kuitenkin ekan kerran vaaleanpunaiset ugg-kengät, bodyn ja pari pipoa neidille :heart: Mitenkäs muut, meinaatteko remontoida vauvalle oman lastenhuoneen täysin?

Illalla olisi taas koulua ja ei kiinnostaisi pätkääkään, mutta pakko kait se on vaan raahautua sinne :p
 
Heips!
painosta mulle ei ole tullut vielä yhtään lisää nyt alkas olla lähtöpainossa =) mitä kyllä suuresti ihmettelen ku on koko ajan nälkä ja herkkujakin tullut syötyä...tässä twixpatukka kourassa justiisa! :p mutta mulla on tuota vararavintoa sen verran että ei haittaa vaikka ei nousis koko raskausaikana!
sleeping mulla käsiteltiin äitiysavustushakemus reilun viikon sisään siitä kun laitoin paperit kelalle, nyt kaksi viikkoa mennyt ja rahat ( 140? ) tuli tänään tilille!

hankinnoista meille ei tarvi oikeestaan mitään erityistä ku kaikki löytyy ennestään...mutta olenhan mä vauvalle jotain pientä ostanut. Sit ostin semmosen turvakaukaloon kiinnitettävän lämpöpussin. Ku mun pitää kevät talvella kuitenkin tuota isompaa kuskata kerhoonsa ja pienempikin on puettava mukaan ja lisäks vauva, niin me ei keritä ikinä kerhoon asti jos vauvakin pitää vielä pukea!
Se on tosi paksu ja muhkea pussukka eli autossa varmasti tarkenee ihan sisävaatteilla + hatulla. Sit olis ne tuplarattaat hankittava! Nyt olis just hobbyhallilla kanta-asiakastarjous brion tuplarattaat 499? ku oikeesti oli jotain 649?.


 
pur täällä myös sosiaalisuuskammonen :ashamed: Miehen perässä muuttanut toiselle paikkakunnalle. Tuttuja hirveesti mutta kunnon ystäviä vaikea saada kun olen arka tietyissä tilanteissa. Sen takia nytkin muutamat itkut tirautettu kun ulkona käynti jäänyt ymmärrettävästi vähälle ja välillä on vain niin yksinäinen olo.

Toinen asia mistä meni heti aamu pilalle. Eilen lähti hampaasta paikka (yläetuhampaan takaa), aamulla sitten soitin hammslääkäriin, mutta ei tartte tulla eikä ole edes antaa aikaa kun ensiviikon lopulla on jo aika toisesta hampaasta. Nyt en uskalla syödä mitään, se on kiva jos puolet etuhampaasta murtuu. Kuulema kestää jos on huonon paikankin kanssa kestänyt (kuukausi sitten katsottiin hampaat ja paikat läpi, eikä siinä ollut mitään). No kesken puhelun kävin itkemään :ashamed: Syynä ehkä se kun olen ihan lapsesta saakka kärsinyt huonoista hampaista, mille en todellakaan ole voinut mitään. Arka asia ja kävi pyörimään kauhukuvat sikmissä kun toinen etuhammas puuttuu. En pysty katsomaan noita muuttumisleikki-ohjelmiakaan kun ihmiset saavat uudet purukalustot (niistä haaveileva). Nyt on sitten ollut itkuinen olo koko päivän, ehkä tämä tästä. Kuuli kyllä että apteekista saa jotain väliaikaispaikka-ainetta. Pitää ehkä sitä käydä kysymässä niin uskaltaa edes syödä. Samalla voisi ostaa jotain tuohon vatsantoimintaan. Eilen söin 4 purkkia luumusosetta sekä kuivattuja luumuja ja vatsa murahti kerran!

Ihanaa kun jotkut pääsee ostelemaan jo tyttö/poikavaatteita. Itse kannoin taas esikoisen pieniä vaatteita säilöön kun ei tiedä mitä tarvitsee. Kiva sitten käydä myymään ja antelemaan pois kun vauva syntyy ja onkin poika. Meillä kun tuota ylimääräistä säilytystilaa juuri ole.

Sateista (ainakin täällä) päivänjatkoa!
 
tyttö vielä nukkuu päikkäreitä, kohta meen herätteleen että malttaa laittaa illallakin nukkuun..

taas vaihteeksi kun kävin käveleen niin suppareita alko tulee, vaikka kuinka hitaasti koitin kävellä. vähä pelottaa että mihin tämä tästä kehkeytyy.. varmaan pakko soittaa neuvolaan ku tuntuu että tässä istuessakin niitä tulee ihan mukavasti.. pitkiä, ei kovin kivuliaita, mutta kumminkin..

nimistä ja hätäkasteesta:
täällä pitää täyttää paperit ja niihin laittaa tytön ja pojan nimet, ja vien seuraavaan neuvolaan mikä on 2.12. mutta nimenhän voi vaihtaa jos ei halua oikeesti antaa hätäkaste nimeä, mutta meillä tarkoitus siihen jo kirjoittaa ihan virallinen nimi.. kun vain sais tytölle päätettyä. pojalle on jo nimi valmiina esikoisen ajalta..

tervetuloa uusille!!!!

hankinnoista:
meillä ei oikein oo hankittu mitään ku kaikki on valmiina jo esikoisen ajoilta.. turvakaukalo pitäs kumminkin saada jostain/ostaa.. mieluiten lainaan joltain tutulta, pitääkin tässä kohta puolin alkaa kyseleen veljeltä ku sillä 29.2.2008 syntynyt poika, josko siltä sais lainaan. jos vaavi sattuu olemaan poika, niin sitten vaatteita onneksi saa kavereilta, ja varmaan jonkin verran ostettua.. mutta ei muuten..

meillä otetaan äippäpakkaus, ku halun että jokainen lapsi saa sitten ottaa oman pakkauksen mukaan kun aika on kotoo lähtee ja lisääntyy..

t.pia, tytti 10/06, nökö 24+5
 
Moikka taas!

Olen käynyt kyllä lukemassa teidän juttuja, mutta en vaan ole jaksanut kirjoitella hetkeen. Olen taas palaillut töihin takaisin ja olo on niin väsynyt ja siitä johtuen myös tosi sekava (niin mikä ihmeen keskiraskauden energisyys... ) . Aivan zombie-kamaa siis :LOL: Kiva kun on ollut miltei pari viikkoa saikulla ja sitten tulen töihin tuijottamaan seiniä :headwall: No, ei voi mitään! Mitään uutta ja ihmeellistä ei kuulu, selkä vaan pahenee viikko viikolta. Saa nähdä mihin sen kanssa päädytään.

Sorry, nyt ei jaksa syventyä tän enempää :ashamed: Oli pakko vaan tulla ilmoittelemaan, et hengessä ollaan mukana :wave:

Niisku ja mötkis 23+6
 
Moikka! :wave:

Tervetuloa uudet!! =)

Tinttu: Onneksi tosiaan vauvalla ja tietenkin sinullakin kaikki hyvin ja selvisitte säikähdyksellä (joskin varmaan isolla sellaisella)!

Kuinka moni vielä pyöräilee? :attn: Täytynee pian lopettaa kun näyttäis aamuisin jo olevan vähän liukastakin, ettei käy hullusti.....En ole aiemmissa raskauksissa pyöräillyt ollenkaan ja nyt kun on tottunut juniorin kanssa joka päivä pyöräilemään niin havahduin hiljattain vasta siihen, että niin SAAKOS sitä tässä vaiheessa enää pyöräilläkään?!? Supistelee tosi herkästi mutta muuten ei tunnu pahalta.

Mukavaa päivänjatkoa! B) (Täällä aurinkeli paistaa!!)

Terkuin, Möökö ja muruliini 24+4 :heart:
 
Heisan!

Noh, käynti äitipolilla oli suurensuuri Pettymys. Ensinnäkin lääkäri ei puhunu suomee(han var svenskspråkig), joten huoneessa oli mukana kätilö joka sit puhu mulle suomee. Ymmärsin kutakuinkin kaiken lääkärin puheesta, mutta yhen asian olisin halunnu olla kuulematta.. hän nimittäin kertoi vauvan sukupuolen ultratessa!!! :( Mähän mietistkelin jossain vaiheessa rakenneultraan mennessä et ehkä haluaisin tietää ja nyt mä sit tiiän, kumpi meille on tulossa mutta en halua paljastaa salaisuutta edes täällä. On jotenki sellane olo nyt, ku ois lapsena napattu tikkari kädestä. Sinällään ihana tietää, et kumpi siellä möykkää ja möyrii, mut sit ku esim. avomies ei halua tietää sukupuolta ennenku synnytyksessä, nii salaisuuden pitäminen vielä 3kk on melkonen urakka meikäläiselle!
Ja toinen asia oli se, että ei hän sit oikeen mitään sanonu, et mistä nää mun alavatsakivut johtuu. Kaikki oli kuitenki ok, joka sinällään on huojentavaa. Verikokeiden tulokset soittaavat siinä tapauksessa, jos niissä nyt jotain oli. Onneks mulla on ens tiistaina neuvola niin voin kysellä sit siellä neuvolan tätiltä, et mitä se lääkäri on oikeen niihin mun tietoihin tästä tän päivän käynnistä kirjannu.
Tiedän tasan tarkkaan, että seuraavan kerran kun tulee jotai vatsakipuja tms nii soitan tolle yksityiselle gynelle, jolla tavallisesti käyn enkä mene äippäpolille. Argh!

Tänään vauvan painoarvio oli jo noin 900gr ja vastasi täysin viikkoja! ilmankos mammalla on masu kasvanukin:)

Vielä siitä nimien antamisesta hätäkastetta varten. Me asutaan Pohjanmaalla ja täällä se on yleinen käytäntö.

Huomenna pitäs sitten taas mennä töihin. Katotaan, jos maha kipeytyy yhtälailla kun alkuviikosta enemmälti liikkuessa, nii soitan sit ens maanantaina taas neuvolaan. Meen huomenna vasta iltavuoroon, joten neljän jälkeenhän mä en enää ketään neuvolasta kiinni saa.

Tintun kokemukset säikäytti eilen illalla lukiessani.. HUih. Mä en oo tänään niin aktiivista lepopäivää viettäny, oon puuhannu yhtä sun toista (=kävin kirjastos ja kirpparilla)..

Kirpparilta lähti mukaan parit 56cm vaatteet (beigee) ja paras löytö oli sellanen valkee tumppubody 0,50?!! Mammavaatteitaki siellä oli, mut ne oli S-kokoo, joten eihän ne mulle päälle menis:( Ostin mä itelleni collegetakin 1?:lla mut se on vähän tiukka jo nyt -kuvittelin, että sillä oisin pärjänny pari kuukautta... En siis sovittanu sitä siellä :headwall:

Näin täällä tänään.. Onneks ulkona paistaa aurinko, nii piristää pikkasen ärsytystä..

Nanada ja Hän 26+3
 
huih!
millasia ne "Harjoitus supistukset oikein on? kävin äsken kummitytön kans pihalla juoksentelemassa ni alkoi alamaha jotenkin "mulahteleen ja tuli sellainen paineen tunne..onko normaalia? ensiviikolla on onneksi neuvolaan meno niin voi sieltäkin kysellä asioista.mutta kun vauvan potkutkin tuntuu niin eikait luulisi olevan mitään hätänä?
millaisa teillä muilla on yöt nykyjään?itsellä säännöllisiä heräilemisiä vessan ja sillointällöin aina syömäänkin.. :saint: meinaa myös yö unet jäädä vähäisiksi,hyvinkin viiden aikoihin aamusta jo hereillä ukon kanssa. :D sekin vissiin alkaa harjoittelemaan jo heräilyä aikaisin ja kesken unien.

vimi ja tatu vk 23 :heart:
 
Möökö[b Täällä yksi pyörilijä! mulla toi kävely käy supistelee mutta pyöräily ei tunnu missään. Kovin jyrkkiä mäkiä en kyllä tällä kunnolla lähe polkee! Aattelin kyllä heti lopettaa kun tulee pikkasenkii liukasta. Ei kait siitä muuta haittaa oo ku just toi kaatuminen. pyörällä pääsee vaa esikoisenkii kanssa liikkumaa niin helposti kun päivisin ei oo autoa käytössä.

Nanada Noita tumppubodeja olen yrittänyt kirppiksiltä bongailla, huonolla menestyksellä kylläkin. Sellasen meinaan joka tapauksessa hommata. Hyvä löytö jos 0,50? maksoit!
 
Pikainen kurkkaus reilun tunnin kävelylenkin päälle, kohta alkais imetysvalmennus, et sinne tulee lähtö. Tuntuu melko aikaselta moinen, mutta täälläpä on seuraavat valmennukset sit vasta maaliskuussa... Sit taitaa jo olla meidän kohdalla jo myöhäistä valmentautua, kun ollaan jo tositoimissa... :D
Mulla toi kävely laittaa supisteleen,(samoin vesijumppa), muttei kivuliaasti ja loppuu kun rasituskin loppuu. Aion liikkua edelleenkin olon mukaan, eli vaik vähän suppailiskin, niin pää hajoo,jos ei yhtään pääse liikkeelle...
Pyöräilyä täytyy kokeilla piakkoin,kun myin autoni, ja jollain sit ois kuljettava töihin...

mutta nyt valmentautumaan!

tatuka+kuperkeikkaa heittävä väiski 23+2
 
Moikka vaan kaikki vanhat ja uudet!

Kirjoittelu on jäänyt väliin totaalisesti ja lukemassa olen jaksanut välillä käydä.
Tällä viikolla zombieolo on vaan pahentunut sairasloman loputtua ja töiden jälkeen jaksaa juuri ja juuri pari tuntia valvoa. Masukki on mennyt nyt ihan sekaisin rytmissä ja kuikuilee yökaudet. Joten pelkästään sen lisäksi että herään aina kääntyessäni, herään pissalle ja muutenkin nukun huonosti en enää saa heti edes unta tämän moukaroidessa mua... =) .
Yhtenä päivänä ikiliikkuja oli koko päivän aivan hiljaa ja olin ihan varma et nyt hänelle on jotain tapahtunut. Eli liikkukoon ihan niin paljon kuin haluaa ja tiedän et kaikki on ok!!!

Vaikkakin ei ne liikkeet enää aina ole niin mukavia... Aluksihan ne tuntui hassulta ja oikeastaan olivat vaan hipaisuja. Nykyään taas saan välillä oikein kunnolla tuntuvia mäjäytyksiä, joten odottelen mitä ne on sitten muutaman viikon päästä...

Meillä on nyt parisen viikkoa liikkeet selkeästi näkyneet mahassa. Maha nousee sieltä täältä ja sitten masukki siirtyy puolelta toiselle. Uskomatonta miten vauhdilla muutokset tapahtuu. Juuri äskenhän se vauva siellä masussa oli vain sellainen "toukka". Viime viikosta saakka masukkia on voinut silitellä hänen nojaillessa tuohon mahaan. Ekalla kerralla kyllä oikeasti pelästyin et mikä kova möhkäle tässä on ja mies naureskeli et oliskohan se kuule nyt se poika siellä :LOL: Kuinka tyhmä voikaan olla... :headwall:

Noista kyssäreistä mitä täällä on ollut...
Hankinnat Täällä on kaikki jo hankittuna et jotain pieniä hankintoja pitää vielä tehdä.
Hätäkastenimestä Nimi päätetty ja se niihin papereihinkin laitetaan. En ole sitä muutenkaan salaillut vaan masukkia kutsutaan jo nyt nimellään.
Kelapaperit on meillä saatu jo viikko sitten neuvolassa mutta... En vaan saa niitä postiin joten ne pyörii laukussa ja odottaa jotta saan toimittua! Noloa laiskuutta kun lähin laatikko on muutaman sadan metrin päässä :ashamed:
Supistuksista Mä olen nyt alkanut huomaamaan niitä. Joskus tuntuu reippaasti kävellessä tai muuten jos väsyn/rasitun kipeitäkin ja sitten otan rauhallisemmin. Osa kivuistahan voi tietysti olla niitä normaaleja kasvukipuja. Aika usein maha kovettuu hetkeksi mutta ei oikeastaan tunnu mitenkään kipeältä.
Paino on tasaisesti noussut ja nyt aamulla vaaka näytti kotona +4 kg. Neuvolassa vaaka väittää mun saaneen +6 kg mutta omaan vaakaan luotan! Tosin eipä tuon väliä kumpi on oikeassa. Syön kuin hevonen ja mies välillä jopa huomauttaa asiasta. Kovin taitaa vaan masukki kuluttaa kun en tän enempää VIELÄ ole kasvanut.

Nanada Mä pyysin rakenneultrassa et lääkäri selittäisi kaikki miehelle ruotsiksi jotten ymmärtäisi mitään... Ajattelin et kun on sellaista sanastoa niin menee sitten ohitse jos olisikin jotain ikävää! No niinhän se osaksi tekikin ja mua ei haitannut yhtään vaikken ihan kaikkea ymmärtänyt. Kuulin kyllä sitten suomeksi ne tarpeelliset ja et kaikki on ok ja kumpi on kyseessä =) . Pelkäsin hirveästi juuri np-ultraa ja tuotakin. Luulen et ensi kerralla pelkään ihan yhtä paljon... :p

Seuraava aika on äippäpolilla 18.11 ja tuolloin katsotaan kohdunkaulaa yms. TT-lääkäri määräsi viimeksi verikokeeseen ja rautakuuri on menossa alhaisen hempan takia. Muuten kaikki pitäisi olla ok ja maha vaan kasvaa =) .

Iloista odotusta kaikille!!!!!

Caro + masukki 23+2
 
ajattelin tässä itsekseni että onko muilla odottajilla ny millasta stressiä?vai onko stressiä ollenkaa? onko tullut kumppanin kanssa niin kovia riitoja että olette miettineet ihan erilleen lähtöä?ymmärtääkö teidän miehet kuinka hyvin nämä tunteiden heilahtelut?meillä nämä mun tunteiden purkaukset on joskus niin kauhean dramaattisia että huh,huh.. :) mutta kumminkin ne koitetan kestää..vaatii joustoa suuntaan jos toiseen.. :heart:
 
Torstaita kaikille!

Neuvola taas takana; kaikki hyvin paitsi hemppa tipahtanut 112:sta! Retafer-kuurin sain. Taidan kyllä hakee sitä luontaistuotekaupan rautaliemukkaa mieluummin, kun Retafer kovettaa mahaa entisestään... Oikein siis arvasin kun niin kovasti on väsyttänyt..
Ihmettelen kyl sitä terkkaria et miten se laskee ne painon nousut/viikko kun viimeks jo merkkas väärin ja taas kun kotona katoin korttia niin eihän kolmen viikon aikana 1 kg:n nousu tarkoita 498g/vko!!!!! Eikös se ois jotain 333g/vko??? Kaikkiaan alusta mul on tullut 4kg.
En viitteis "pikkuasiasta" olla nipottamassa, mut haluaisin että tiedot ois oikein kuitenkin.
Ärsyttävää.
Saatiin myös viimeiset perhevalmennusajat marraskuulle. Seuraavat vapaat ajat ois ollu tammikuun loppuun ja sinne astihan niitä ei oikein voi jättää :) Siel on vauvan hoitoa ja synnytysvalmennusta sekä synnärille tutustuminen.
Terkkari oli muuten sitä mieltä että mun äitiysloman kuuluis alkaa jo 23.12. eikä 24.12. niinkuin päätöksessä luki koska 24.12. on kansallinen vapaapäivä. Noh, täytyy sitten varmaan Kelasta vielä varmistaa...

Onko kukaan muuten sattumalta ikinä käynyt Espoon Matinkylässä sellasella kirpparilla kun joku Helsingin kierrätyskeskus tai joku sen tapainen??? Kannattaako vaivautua? Ollaan viikonloppuna menos kylään sille suunnalle ja aattelin samalla katsastaa vauvanvaatetarjonnan. Tuttavan mukaan Helsingin seudulla on niin laadukasta tavaraa kirppareilla että kannattais käydä kattomassa...

Eipä taas muuta, kuulumisiin!

T.R+P 25+4
 
Iltaa likat,

vieläkin uusia, tervetuloa :)

Rautakuurista
Nyt se pakki sitten on kovalla ja ei pelkät luumut auta. Retaferia 2xpvä on liikaa. Mäki taidan mennä ettii jotain litkua, eli luontaistuotekauppaanko? Nimi?

Nanada Olipas tahditon lekuri!!

Kirpparilta jäi mullekkin käteen pieniä vaatteita ja yhdet aivan ihanat uudet vitivalkoiset pasmina-sukat :)
Ystävätär lupasi neuloa meitin vaaville nutun ja pipon..niin tänään oltiin just käyty ostaa langatki, noh anoppi soitti ja sanoi että hän ei mitään muuta tekiskää ku neulois pikkuselle villapukua-housut jo valmiina :p Täytyy miettii uusiks että mitä se ystävätär si neuloiskaa, ku eihän me kahta 60 cm nuttua tarvita. Mut niin ihanan hellyyttävää kun joku neuloo meidän prinsessalle, itse kun olen niin tumpelo!

Kiloja varmaa tullu n +8. Tuntuu aika norsulta jo :/

Ny ukkelin kanssa saunaan ja si vaakaa soffalla, ollut taas aika rankka viikko, kilsoja tullu n. 1000. Huh. Häntäluu ja selkä on hiukka arkana!!!

hm+nöksy 25+0
 
Haavemamma : Se luontaistuotekaupan juotava rautavalmiste on nimeltään Ferronol ja pitäis imeytymän hyvin ja olla vatsaystävällinen. Toinen on semmonen sanahirviö kun Kreutblutsaft tai sen tapainen. Lausutaan kroitbluutsaft... :) Sitä on ollut jo vuosia myynnissä, Ferronol on uudempi. Molemmat täysin turvallisia. Kreutblutsaftista oon kuullut että maistuu aivan järkylle mut on kyl kans tehokasta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vimi:
ajattelin tässä itsekseni että onko muilla odottajilla ny millasta stressiä?vai onko stressiä ollenkaa? onko tullut kumppanin kanssa niin kovia riitoja että olette miettineet ihan erilleen lähtöä?ymmärtääkö teidän miehet kuinka hyvin nämä tunteiden heilahtelut?meillä nämä mun tunteiden purkaukset on joskus niin kauhean dramaattisia että huh,huh.. :) mutta kumminkin ne koitetan kestää..vaatii joustoa suuntaan jos toiseen.. :heart:
Kyllä tuossa viimeiset pari kuukautta oli sellaista stressiä että olisin romahtanut jos ei olisi massussa niinkin tärkeä asia kuin oma lapsi jonka vuoksi jaksaa. Parin ystävän kanssa on jo mennyt välit poikki, noita ystäviä kun ei muutenkaan ihan jonoksi asti ole... Ja rahan kanssa hirvee stressi ja haasteenkin toista ex-ystävää vastaan nostanut, on velkaa kaiken kaikkiaan 3000euroa, josta osan varasti aiemmin tänä vuonna. 15vuotta 'parhaita' ystäviä ja tämän sain kiitokseksi. :kieh: Miestä kun ei ole niin sen suhteen ei ole kriisiä muuta kuin että tulenko olemaan yksin aina vai ottaisko joku minut ja pojan vastaan. Vähän sitä välillä ahdistellut tässä. Mutta hoitajan kanssa puhunu niin ei muuta kuin katse sinne minne nenä osoittaa! =)

absa ja atso 22+3
 
Voin minäkin ihmetellä, että jaa mikä energinen keskiraskaus! |O Eilen menin nukkumaan yhdeksältä ja heräsin puol kasilta. Enkä silti tunne oloani ollenkaan pirteäksi. En tiedä mikä hemppa on tällä hetkellä. Ihan joka päivä en oo uskaltanut retaferia ottaa, kun pelkään ummetuksen entisestään pahenevan. :ashamed:

Potkut: Välillä tuntuu potkuja molemmissa kyljissä samanaikaisesti. En tiedä, miten se on mahdollista, mutta... Ehkä vauva ponnistaa toiselta puolelta niin, että lyö päänsä toiseen kylkeen. =)

Vauvan huone: Vaavi nukkuu ainaskin ekan vuoden vieressä ja sen jälkeen "sivuvaunussa" eli lastensängyssä parisängyssä kiinni, joten oma huone ei ole meillä ajankohtainen vielä pitkään aikaan.

Hoitopöytä: Ekan kanssa vaihdettiin vaipat pesukoneen päällä ja tokan kanssa oli kylppärissä Elfan hoitopöytä, jonka alla korit. Siitä sai sittemmin koriosan irti ja hyödynnettyä vaatekaapissa. Nyt ei taas mahdu koko Elfan systeemiä, mutta ajattelin sijoittaa sen hoitotason pesukoneen päälle. Mulle on kans ensisijaista, että hoitopiste sijaitsee kylppärissä. Voi olla, että alakertaan tulee kehiteltyä sit jotain muita ratkaisuja, jos en aina jaksa juosta yläkertaan vauvan kanssa.

Jaa, koitetaas laittaa taas masukuvaa tältä aamulta. On kyllä kehno, kun on kännykällä otettu.



Kössi 25+0
 
Iltaa!

Enpäs ole aikoihin kirjoitellut, lukemassa käynyt kylläkin.

Aika vaan rientää, vaivojen suhteen olen päässyt nyt suht vähällä kun en ole töissä ollut. Tosin jos kotona enempi heiluu niin liitoskivuthan ne ilmoittelee itestään.

Huomenna ois sokerirasitukseen meno kun paino kiikun kaakun rajalla onko ylipainoa. Ja tuo edellinen laps painoi liki 4,5kg syntyessään. Esikoinen taas alle 3kg. En oo ennen tuossa rasituksessa ollutkaan, vähän jänskättää se litkun juominen että saankohan alas.

Vertailin tässä yks ilta neuvolakortteja. Aika lailla samoissa lukemissa mennään kuin esikoista odottaessa. Pojalta oli kaikki lukemat isompia. Eli oiskohan tällä kertaa luvassa hiukkasen pienempi vauva :whistle:

Minä jo luulin et olen ainoa kelle painoa tullu hirmusti lisää. Eli se 10 |O Mut onneksi en ihan ainoa ole. Tosin mulla on molemmista tullut se 17-19kg ja kaiken olen onneksi ehtinyt saada aina pois. Sama taitaa tulla taas, mut en ota ressiä, laihdutellaan sitten taas kun mahasta päästään.

Mutta nyt unille, jotta jaksaa aamulla seiskalta ylös!

Voikaa paksusti :D

Tiitteräinen 25+4
 

Yhteistyössä