Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Rintapumpuista yhdyn täysin kärppiksen kirjoitukseen. Ainun pumpulla ei tee mitään :| siinä se pumppaus asentokin on ihan käsittämätön. Mä en ainakaan saanu tuolla pumpulla aikaseks ku kipeet nännit :x

Aventin pumpulla pystyy yhdellä kädellä vaikka samalla ku vauva imee niin pumppamaan toista rintaa. Ja sillä tosiaan sain sitten ihan helposti maidon pumpattua, eikä ollu yhtään hellänä tisut :D

Siis mä roikun täällä palstalla koko päivän... ei vaan jaksa muuta :D Äsken soitti opparin ohjaaja ja käski korjata tiivistelmä osuutta, ettei sen takia tipu numero. Kirjotin sitten uuden version noin kahdessa minuutissa... mä en enää jaksa tota koulua |O

 
Oikein paljon onnea Tyypin äipälle ja perheelle :flower:
Kyllä on taas niin tuskaista tämä olotila yön jälkeen, alaselkä tosi kipee ja lonkat ihan jumissa :whistle: Hetki sitten oli sellaista menkkamaista kipua nivustaipeiden alueella, voiskohan olla jonkinlaista supistelua... Turvotusta tuntuu nyt olevan aika lailla. Täytyy käydä tänään vanhempien luona kun niillä on RR-mittari tsekkaamassa onko paineet ok.. oon alkanu hermoileen että jos tulee vielä joku raskausmyrkytyskin :whistle: olipas taas omaa napaa kerrakseen :/ Taidan mennä vähän lepäileen taas..

T.Kareliini ja vauveli 34+5
 
Onnea kaikille vauvan jo syliinsä saaneille perheille! :flower:

Hitto mikä yö takana.. Koko yön aina kun heräsi niin supisteli, sitte ku vaihto asentoa helpotti hetkeksi ja sai nukuttua pätkän, sitten sama taas alusta.. Ensimmäinen näin vaikea yö! Muutoinkin mä oon kyllä koko ajan väsyny, kuinka paljon te muut nukutte nykyisin? Musta tuntuu että helposti voi mennä 12 tuntia, miinus tietty ne 3-4 vessareissua yössä.. Neuvolassa täti sanoi vaan että nuku nyt niin paljon ku voit, kohta se ei välttämättä enää onnistu.. Sitte toinen kysymys, hikoiletteko te koko ajan? Mulla on jatkuvasti sellanen nihkeä ja likanen olo ja tuntuu että haisen kamalalle ku hiki on päällä.. Ei kauhean naisellista... :)

Neuvolassa kävin maanantaina, seuraavaksi oliskin sitte neuvolalääkäri viikon päästä. Ajattelin kysyä josko pääsisin synnytystapa-arvioon, olis kiva vähän kuulla arviota että minkä kokoinen muksu sieltä on tulossa ja mahtuuko se nyt tulemaan alakautta.. Tietysti aina kaikkea ei voi tietää mutta edes vähän vinkkiä jos saisi...

Joku kyseli painosta, mulle on nyt tullu vähän vajaat 10 kiloa.. Nyt viimeksi oli tullu 100 gr/viikko, jouluna silloin pikkasen enemmän.. Paineet oli kunnossa, pissa puhdas ja Mytty raivotarjonnassa niinku on ollu jo jonkun aikaa, nyt sen verran muuttanu asentoaan että potkut tuntuu selkeesti oikeassa kyljessä.. Ja kova meno jatkuu edelleen, ei hiljenemisestä tietoakaan!! :D SF-mitta oli 31 cm, ihan pikkasen keskikäyrän alapuolella..

Täällä meinaa käydä päivät pitkiksi kun ei jaksa oikein mitään tehdä eikä tässä koneellakaan voi koko päivää istua.. Samoin nyt on ollu pari päivää niin pirun yksinäinen olo, vaikka mies on vieressä ja elukoita asunto täynnä.. Tuntuu vaan ku olis yksin koko maailmassa, liekö jotain hormoonien vaikutusta? Itku on taas herkässä... :'(

Nyt mä lähden katsomaan leffaa, jos se vaikka sais ajatukset pois mahasta hetkeksi aikaa.. Jaksamisia kaikille, varsinkin niille jotka vielä meinaavat muuttaa, rempata tai järjestää jotain kemuja tässä ennen synnytystä.. Nostan teille hattua! :D

Mytty 35+6
 
Voi vitsi, täällä onkin ensimmäiset helmimammat saaneet pienoikaisensa! Suuret onnittelut pienistä! :) :flower: :heart:

Rintapumpuista Mulla on Ainun käsikäyttöinen, jota käytin esikoiselle lypsäessä. Mun mielestä oli ihan ok, tosin ottahaan se vähän käsiin, mutta hyvä saada vähän liikuntaa. :LOL: Mulla kävi kyllä niin, et kun esikoinen synty ennen joulua ja joulun pyhinä maito ihan KUNNOLLA NOUSI oli pakko päivystävästä apteekista käydä ostamassa ensimmäinen tarjolla oleva. Mutta tyytyväinen oon kuiteski ollu! Että *vinkivink*: tosiaan voi hyvä hankkia se pumppu ennen syntymää. ;)

Nukkumisesta Meikäläinen nukkuu suht hyvin öisin. Esikoinen herättää 1-2 kertaa yössä, mutta muuten ok. 8 tunnin yöunia vetelen ja joskus tunnin unet päivällä. Hikoilu (ainakin esikoisesta) alkoi synnytyksen jälkeen. Ja se oli karmeaa...heräsin joka yö ihan litimärkänä. Hormonit, oi hormonit! :/

Viime yö oli kyllä ikävä poikkeus. Heräsin ilmeisesti supistuksiin, jotka oikeesti sattu... Iski paniikki että synnytämäänkö tässä lähdetään, kun mieski on työreissulla. Onneksi ne loppui hetken kärvistelyn jälkeen, mut yöllä päätin et tänään taatusti kaivan vauvanvaatteet kaapista ja alan valmistelemaan kakkosen tuloa.

kimallus 34+6
 
Seranzu : On ollut raivo-oloa. Hermot tosi kireellä ja etenkin tuon uhmakkaan kanssa meinaa pinna palaa. Ehkä liiankin helposti, onneksi on hyvä itsehaillintä ettei toiseen turhaan purkaa ku ei edes raukka ymmärrä mistä kyse. Muutamana päivänä tuli kunnon itkuraivareita tolle ukolle... Nyt on ollut vähän helpompi päivä taas :)

Hikoilusta: Täällä nyt muutamana yönä heräännyt ihan märkänä, muuten ei kyllä hikoiluta.

Nää taitaa olla sitten harjoitussuppareita? Mahaa kiristää, henki salpaantuu ja selässä tuntuu vähän... Koko päivän tullut tällasia. Esikoisesta kun ei ollut mitään tämmösiä, ne oli sitten niitä kunnon (todellakin) supistuksia mitä tuli.

Kävin kurkkaamassa uutta keittiötä, oli vielä vaiheessa mutta hyvä tulee :) Maalata pitää vielä mut pitää katsoa jääkö pikkasen myöhemmäksi...

Vointeja taas!
 
No niin nukuin nyt sit 10-12.30. päikkärit.

Rintapumpusta Kiva kiva, mulla on just toi Ainu, mut sentäs käytettynä ostettu etten maksanu siiitä täyttä hintaa jos on noin 'loistovehje'. No aion kuitenkin koittaa sitä ennen uuden hankintaa.

Keltamo No kiva että teilläkin kuitenkin lyhyt matka. Tottakai mua jännittää että joutuuko sitä lähtee synnärille kesken kaiken tms. mutta minkäs sille sitten voi muuta ku lähteä. Yritän asennoitua niin et kaikki mihin ei voi vaikuttaa itse on turhaa stressailla etukäteen.
Meillä tehdään helmikuun ekalla viikolla kans pintoja, tapetointia, ovet vaihdetaan ja keittiön laitteet, ei sen suurempia. Me ollaan otettu siksi ulkopuolisia auttamaankin kun jos vaikka kesken tulee lähtö synnyttämään niin ainakin sitten remppa edistyy kuitenkin. Kävi sekin mielessä jos olis ensin muuttanut ja sitten remppaillut myöhemmin, mut meidät tuntien olis jäänyt rempat tekemättä sitten.
Mulla on kans kutina että yliajalle mennään, ku ei vielä edes supista, joten siksikin luottavaisin mielin. Tsemppiä teille muuttoon!! On se sit vaan ihanaa kun on vähä uutta ja enempi tilaa, yritetään jaksaa sillä =)

Mulle soitti neuvolan terppa ja 'kotikäynti' onkin nyt sitten kolmen vartin kuluttua neuvolassa, joten lähdenpä kuntoilemaan neuvolalle!! Tsau!

hm ja nöksy 37+6
 
Jotenki ihanaa, kun kaikilla muillakin on samanlaist tää olotila.
Hiki tulee ihan mistä vaan, vaikka aamupuuroa syömäl... :) Yöl ei pal peittoa tarvii... Muutenki pitää olla 4 tyynyä, joista yks sellanen iso.. Sit niiden kanssa käännyn kyljeltä kyljelle... Hee miesparka. :whistle:
Vessassa käyn, 5 kertaa... On muuten hankala pissiä... Ihanko rakko ei tyhjenis kunnolla.
Saan unta ehkä 2-3 välil, kun potkii, supistaa, pissattaa, kolottaa sit nukun vähä pidempään 3-4h ja sit vessaan ja oon noussu tos 10 tienoil, kun siirrän kelloa ja torkutan tunnin...
Tuli mieleen yks juttu, et kun niit suppareit tulee. Niin muistakaa naiset HENGITTÄÄ, mulla ainakin paha tapa pidättää hengityst.. Sit synnytykses kätilö ja ukko saa kokoajan hokea, et HENGITÄ, HENGITÄ.. Jos nyt yrittäs harjotella tota... :LOL: :LOL: Melko itsestäänselvä juttu pitäis olla...
Mulla ei olekaan täl viikol neuvolaa, vast ens ti se lääkäri... Voi, kun tuol olis jotaki tapahtunu. Pehmeä kohdunkaula on ollu jo viikost 20 lähtien... Jotenki kuvittelen, et sit synnytys ei kestäis nii kaua jos olis jo harkkarit aukassu edes vähä.. Kun nuit kahta ensimmäistä tein molempia kolmatta vuorokautta... :eek:
Meilt puuttuu tuo rintapumppu ja itkuhälytin viel... Itkuhälytin on isännän hommia ja mä en oikee tie siit pumpust. Muistikuva on, et tosi vähän tarvin sitä noiden kahden kanssa. Mutta, siitä, kun on aikaa 15 ja 12v ni en oikeen muista...

34+5
 
Synttäreistä esikoinen täyttää 9v 31.1 et sillon pidetää aikuisil kutsut ja 1.2 sit lastenkutsut

Taas on ostosreisu tehty ja sain kumpaankin lastenhuoneeseen hankittuu uudet verhot ja päiväpeitot ja paikoilleenki ne sain laitettuu.
Jotain vauvakamaa tarttu taas kainaloon...
 
pur
TÄ: ONNEA PALJON KOKO PERHEELLE. Onpa sulla ihana mies kun sun puolestas täällä käy ilmottalemassa.

SERANZU: Kerkesin eilen just sua ennen jakaa omaa ärjyfiilistäni joka meillä kan kohdistuu tohon mieheen. Ihan on mulla sama mistään-ei-tuu-mitään ja v¤#¤&ttaa fiilis ku alkuraskaudesta, ihan selvästi on taas hormooni hyrähtäneet käyntiin. Meillä on känkkäränkkä kylässä ollu jokatoinen pv ja nyt ku mies järkkäili tän huushollin tilanteen tämmöseks kaaokseks mun harteille niin ihan on aamusta iltaa k...-otassa mulla. Ja myönnän oon hirvee.

LAPSIVEDEN MÄÄRÄSTÄ joku oli huolissaan. Luin et näillä paikkein tuo lapsiveden määrä kuuluukin jopa puolittua. Siis vakoilin kahdesta raskauskirjasta ensviikkokkookin vähän kun ei nää lasketutajat ihan exateja ole.

ÄIPPÄ83: no sä pääset ny sitten sinne Lohjalle synnyttää ;) . Koitahan pidätellä vielä ni ois joku tuttu naama siellä sitte, vaik meinasitki si heti himaan lähtee. Ja jos teillä on siellä tylsää nii pakkaa ne kekarat mukaan ja tulkaa joskus tänne retkelle.

JAANA: Mä jäin kovasti jännää tota sun lähtöö. Toivottavasti kaikki menee hyvin nyt. Ja ONNEA.
ON: HUUAA! Meidän kämppä on aivan totaalinen hävityksesn kauhistus ihan näyttää siltä et oltais eilen tultu muuttolaatikoiden kanssa sisään. Pakko oli lähtee aamusta kaupoille tuulettuu ennen miehen töihinlähtöö. Siellä seisoin Lidln hyllyjen välissä ja ihmettelin meinaako se tyttö änkee ittensä navan yläpuolelta ulos ja naps. En tänäänkään ois ollu ihameissäni jos verisuoni ois pyystä katkennu... Mut jotain iheellista ikäänku repeämiskipua suurta mutta lyhyttä tuntu alapäässä. Siinä seisoin vaan ja jäin kuulostelemaan, että mitäs nyt sitten ja ei mitään, hetken päästä alko tyttökin taas möngertää. Tuli vaan mieleen et noinkohan multa paikat sitten vähän aukes. Sen jälkee kuitenki ollu ihan normi olo.

Pur ja tyttö 35+3
 
Onnea tyypin äipälle! :heart:

Mulla on taas täällä katastrofipäivä meneillään. Oon jotenki niiin pihalla, saan kokoajan selitellä kaikille ku toilailen et tää on varmaan jotain raskausdementiaa... Mä unohdin täysin sen turkiskuoriaismyrkytyksen jota kirosin täällä pari viikkoa sitten. Meille paukkas yhtäkkiä tänään sellasia naamaripäisiä miehiä ja meinasin lentää perseelleni kun ne tuli yleisavaimilla sisään!!! Sattu mulla sentään oleen vaatteet päällä vaikka yleensä hengailen kotona alusvaatteisillani kun on juu kans tota hikoilua... Nooh, ne meinas ettei myrkytetä kun sanoin etten sais oikeestaan kauheesti liikkua, mut hälytin sit miehen kesken työpäivän hakeen mut täältä ja heittään autolla veljelleni. Täällä mä nyt sit oon evakossa 5 tuntia kun en saa mennä kotiin. Poruhan siinä pääsi kun hävettiki niin paljo kun kaapit ois pitänyt olla tyhjennettynä ja huonekalut siirrettynä irti seinistä. Siellä loju esikoisen vaatteitaki lattioilla ympäri kämppää. :headwall:

SUpistelut onneks laantu joten synnyttään en oo vielä lähdössä vaikka eilen sellanen olo olikin et lähtö on tosi lähellä. Saan nukuttuakin taas, viimeyönäkin yli 12 tuntia putkeen. :eek: Mut muuten oon ihan pihalla. Oon jotenki ihan muissa maailmoissa enkä meinaa ollenka ymmärtää et viikon parin sisällä meille on tulossa vauva. Hössötän vaan kaverin polttareita jotka on vasta ensi kesänä, oon ihan niissä fiiliksissä kokoajan. Mahtaakohan mieli jotenkin suojautua ettei alkais liikaa jännittää sitä synnytystä joka ei viimeks menny ihan putkeen?

Raivareista: Juu niitä on havaittavissa täälläkin suunnalla. :whistle: Varsinkin nyt kun menin hetkeks paniikkiin tosta eilisestä lääkärikäynnistä ja tajusin et vauva tosissaan tekee jo tuloaan ja kaikki valmistelut on ihan levällään. Eilinen meni sohvalla maatessa ja miehelle tiuskiessa et tee sitä ja tätä. Reppana on nyt kovilla mun kanssa. :( Ja esikoiselle tulee myös tiuskittua joka harmittaa mua ihan hirveesti koska se on hirmu kiltti ja herkkä tyttö. Alahuuli alkaa heti väpättää pienemmästäkin...

Supistelusta on täällä kyselty. Luulisin että aika harvalla kohdunkaula pääsee avautuun huomaamatta pelkällä menkkajuilinnalla niin paljo että synnyttään pitäs lähteä. Varsinkin ensisynnyttäjillä kohdunkaulan avautuminen vaatii ihan oikeesti säännöllisiä kivuliaita supistuksia tuntitolkulla. Ne juilinnat kypsyttää ja saattaa vähän raottaakin paikkoja, mut kyllä sen sit huomaa kun synnytys on ihan oikeesti käynnissä ja kohdunkaula lähtee kunnolla avautuun. Todella harvassa on ne joilla avautuminen ei satu. Mullakaan se ei sattunut paljoa, mut silti niin ettei sitä voi millään missata. Esim. nukkuminen niitten kanssa on ihan mahdotonta ja ihan tarkkaan niistä pystyi kellottamaan ja laskemaan sen välin. Toivottavasti tästä oli nyt jotain apua, anteeks en muista kuka sitä kysyi. =)

Tsemppiä koitokseen kaikille joilla on H-hetki lähellä!

Pixie ja poks 36+0
 
:wave:

Onnea taas kaikille hyviä uutisia saaneille :flower:

Tippa linssissä luen vauva-uutisianne ja sitten toinen tippa tuli kun mietin miten meidän tuleva isosisko on nyt ottanut mielen päälle ja puheisiin vauvan. Ystävän vauvalle hirveästi naureskeli ja oli niin suloinen, samoin kuin tälle mahallekin :heart: No katsotaan mitä se arki tuo sitten tullessaan:)

Seranzu: Et kuule ole ainoa raivo-oloinen. Minä poden kauhean huonoa omaatuntoa kun hermot kiristyy välillä liian helposti ja mies ja tyttö saavat sen nahoissaan tuntea. Ihan hävettää mitä tulee aina sanottua :ashamed: Ja sitten kun siitä kiehumisesta ei meinaa päästä yli!

Haavemamma ja Keltamo: En voisi kyllä kuvitellakaan muuttoa nyt. Ootte kyllä sissejä!

Totesin sitten että karvankasvu on kyllä lopahtanut. Jalkakarvoja ei tarvitse ajella kuin tosi harvoin ja kulmakarvat ja ripset kaipaavat kyllä uusia jäseniä. Sitä ne hormonit teettää. Parempi näin päin. Tuttava kertoi että kun hänen vaimonsa odotti poikaa niin tuntui että nukkuu miehen vieressä kun vaimon selän läpi alkoi pukkaamaan karvoja :LOL:

Pahaaoloa pukkaa eikä tee ruokaa mieli, kummallista. Taitaa olla vaan psykkistä kun tapahtuu lähinnä täällä töissä. No huomenna vihdoin viimeinen työpäivä :xmas:

Angela 34+6
 
Onnea vauva jo saaneille!
Täällä sitä itsekin alkaa jo kiivaasti odotella h-hetkeä (vaikka siihen onkin vielä toista viikkoa). Mulla vaan sf-mitta oli 36 eilen ja muutenkin kokoarvio liikkuu kohta 4 kilossa, että voishan tässä jo synnyttääkin :)

Seranza kuvaili hyvin "yörutiineja" - ei paljon peittoa tarvitse, hiki on ja ravailla saa millon vessassa, juomassa tai muuten vaan puutuneita jäseniä liikuttelemassa...ja voisi nukkua kaiket päivät. Ja hyviä vinkkejä tuosta rintapumpusta - ehkä se on sittenkin hyvä hankkia jo ennen synnärille lähtöä...

t. Meikku 38+2
 
Täällä myös yksi Pirttihirmu, joka raivoo miehelleen aika useasti... :whistle: :ashamed: Mutta tiettekö, et mä en edes tunne siitä huonoa omaatuntoa. Tiedän ja ukkokin tietää, et se on tää hetki ja parempi, et mä pärrään sille kun lapsille :saint: (koittaa uskotella olevansa normaali)

-Kyrsä ja hikka-nappula 35+5
 
Kyllä tää palsta osoittautui taas kultaakin arvokkaammaksi :heart: enpä olis varmaan ilman palstaa alkanu epäillä moia maksa-arvojani... Niiskunenä-78 kertoi kutinasta ympäri kroppaa ja kohonneista maksa-arvoista. Siitä aloin miettiä ett mullahan ihan samat oireet! Kävin tutkiis netissä ja jollain oli ollut kutinat käsivarsis ja mahas, IHAN KUTEN MULLAKIN! Mä luulin ett hepatoosis kutina tulee jalkapohjiin ja kämmeniin... No soitin sit eilen terkalle ett lähete maksakokeisiin kiitos. Kävin aamulla ja äsken terkka soitti: arvot koholla ja lähete äippäpolille!! :( Voi kökkö! Olis ny menny oman mielikuvituksen piikkiin mut ei... näin siis eteenpäin... äippäpolille kutsua ootellessa... :/

Niiskunenä tuu kertoon miten sun äippäpolikäynti meni!!!!!!

UÄ 34+5
 
Minä Pixie ainakin kyselin, kiitos siis tiedosta...tosiaan meni eilen ohi se menkka juilinta ja sain kaksi oikeaa ja kunnon supistusta, jotka tuntui selässä asti. Joudun ottamaan mahasta ja pöydästä kiinni hetkeksi, ihan muutamaksi sekunniksi vain. Mutta nyt siis tiedän, miltä ne oikeat sitten tuntuvat.

Juu ja Tyypinäipälle ja koko perheelle hurjan paljon onnea vauvasta :hug:

Eilen tuli 4D dokumentti siitä kaksipäisestä vauvasta...raukka oli kuihtunu ihan luurangoksi :ashamed: lopulta sitten menehtyi...surullista. :( :'(

Täällä nyt ei mitään sen kummempia uutisia. Perjantaita odotellaan, sillon se neuvola. Saas nähdä tuleeko joku tuomio taas.

Jospi ja Papuliina 36+4
 
Minäkin katselin sen dokumentin ja lähinnä pisti vihaksi se vehtaaminen: viedäkö sairaalaan vai eikö viedä. Kyllä oli vähän vaikea ymmärtää, mutta näin se vain jossain päin maailmaa menee.

Sellainen tuli mieleen, että onko tarkoitus avata tuonne vauvapuolelle omaa pinoa vai aiotteko kaikki siirtyä sinne NaamaKirja-maailmaan, kun vauvat ovat syntyneet? Itse en ole moiseen lainkaan perehtynyt, joten sillä vain kyselen. Olisi niin mukava jakaa sitten sitäkin arkea, mikäli vain kerkiää...

 
Okei kai tää sit kuuluu asiaan, toi raivo-olo... Tänään iha okei taas. :) Kiitos kun kommentoitte...
Ukko tuli ääri varovasti kotiin, vähä sillee et mooi..., ihanku olis jo pelänny et mikä tääl on tänään vastas. Vähä anteeks pyytelin ja sanoin et taitaa kuulua kuvaan... Että koita kestää. :whistle:
 
Täällä taas :wave:
Nyt on sitten lastenneuvolan tätin kanssa keskusteltu 45 minuuttia, ihan ok kekustelutuokio ja mukava tyyppi, kivakiva! Samaan syssyyn tuli kuntoiltua reilu tunti, osittain teitä oli vieläkin auraamatta joten sai ihan tosissaan tarpoa hangessa. Teki kutaa!

Nimiko ja sinituuli Taisi olla taannoin täällä puheita että siirryttäisiin vauvapuolelle maaliskuusta. Facebookissa on suljettu ryhmä juu, mutta porukka koki että täällä on mukavampi/ anonyymimpi rupatella =)
Labello lupasi että jollei kukaan muu halua välttisti, niin hän voisi ylläpitää senkin pinon. Minusta hyvä idea ja Labellolle ISO kiitos :hug: ..vai oliko joku muu halukas vauvapuolen pinon ylläpitäjäksi??

Meikä taitaa edelleen leijua jossain hormonihurmiossa kun olen niin tyyni ja hyvän tuulinen. Ai jai, kyllä täältäkin jossain vaiheessa pirttihirmu paljastuu.. :eek:

Nyt rupeen laittaa tipua uuniin!

37+6 yhä
 
hellou!

Seranzu täällä kans raivo-oloa.. tälläkin hetkellä ärsyttää tosi paljon ja pinna kireellä...

Mytty09 mulla tällä hetkellä tosi hyvät unen lahjat ja melkeinpä 10h yöunia jos vaan pojat antaa nukkuu..
hikoilua täällä myös aika paljon..

pur en mä nyt ihan heti ajatellu synnyttää lähtee... tänään kyllä aikas hyvin supistellu vaikka ei mitään ole ees tehny..

KYRSÄ et oo ainoo joka miehelleen raivoo :LOL:

mä kans mielummin täällä kirjottelen ku facebookissa.

neuvola kuulumisia tähän väliin

rv 36+0
paino noussu kolmessa viikossa 1.5kg
RR 107/59
pissa - -
Hb 110 (edelleen saa rautaa popsia)
kohdunpohjan korkeus 30.5
tarjonta: RT
syke 138+
liikkeet ++

ja ensviikolla neuvola lääkäri ja edelleen 5.2 sairaala käynti (taas paino arvio)

nyt meen pistää pyykkikoneen päälle ja vähän siivoomaan :D

äippä-83 tasan 36

 
tässä pähkäilen.... Olenkohan ainoa.... :ashamed: Miksi se pino pitää vauvapuolelle avata vasta maaliskuussa? Silloinhan ekat helmivauvat on jo 1,5kk... Itse ainakin haluaisin keskustella "alusta asti" vauva-arjesta ja ongelmista samassa tilanteessa olevien kanssa. Tai siis mun "alusta asti" voi kyl olla ihan hyvin vasta maaliskuussa, mutta mietin vaan muitakin....
 
Tääl sais kyl istuu koko aika, et pysyis kärryil :D

Hikoilua on täälläkin ja paljon.

Piti ihan käydä katsomassa että minkä merkkinen tuo rintapumppu on minkä sain.. Niin Ainuhan se.

Täälläkin on tuota raivoomista ilmassa.. :p
Ja ite sit makaa röhnöttää sohval ja passuttaa ukkoo.. :D

Kyl on päästä tullu tosi laho. :D Meni sen verran aikaa ku noit lueskeli, ni unohtu mihi kaikkiihin piti vastailla.

Palailen takasin sitteku palautuu mielee.. Jos nyt enää sittekä muistan. :LOL:

Tyttö-nen & Vaavi 35+5
 

Yhteistyössä