Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Huomenia vaan :wave:

Karvoja on maha täynnä, muuten ei juuri karvan kasvu ole lisääntynyt :)

Näppyjä tullut nyt parin viikon aikana enemmän rintaan, koska hikoilen siitä yöllä. Aluksi mietin, että ovat finnejä mutta sitten hoksasin niiden olevan ihan vaan hikinäppyjä (onneksi)...:whistle:

Roskaruoka maistuu normaaliin tapaan, eli hyvin :D

Varpajaisia meillä mietitty sen verran että ketä mies tahtoo kutsua sinne ja milloin on sopiva aika ne järjestää. Ehtona oli että jos olen sairaalassa, eikä saada perhehuonetta niin voi pitää silloin, mutta jos on perhehuone, niin varpajaisia juhlitaan vasta ristiäisten jälkeen.

Naksaako muilla häntäluu tai joku vastaava? aina kun kylkeä käännätte sängyssä tai sohvalla? Mulla on nyt kuukauden ajan paukkunut ja kuullostaa kyllä kovin ikävältä, ei kuitenkaan tee kipeää...

Lapsivesikalvojen naksuminen millasta se on ja enteileekö jotain? Mulla nyt parina päivänä naksahtanut muutamia kertoja alapäässä ja voisin kuvitella sen hyvinkin olevan tuota kalvojen naksumista...viisaammat kertokaa?

Nyt siivous hommiin... :wave: ja sitten kauppaan ostamaan vaipat...

Jospi ja Papuliina 37+2
 
Mulla on tullu molemmissa raskauksissa noita "luomien tyylisiä" näppyjä joista joku kirjotteli, varsinki kaulaan. Niit on ihan kamalasti. Positiivinen juttu on että vaikka mulla raskauksien välillä ei ollu ku kolme kk niin ne kerkes "tippua" pois siinä välissä =)

Varpajaisia meillä ei varmaan tälläkään kertaa juhlita :D Nyt kun tuo esikko on kotona miehen kanssa. Viimeks oli suunnitelmissa juhlia mutta kun vedet me pe-la yönä ja synnytettiin la-su yönä niin oli mies aika väsyny. Kovasti uhkaili että lähtee salista suoraan baariin mutta poika esti sen syntymällä 8 minuuttia ennen pilkkua :D

 
Onnea Tintun perheelle pikkuisesta pojasta :flower:

Takana "rankka" viikonloppu: lauantaina ystävän polttarit, joissa viihdyin vaatimattomat 12 tuntia! Oli bollywood-tanssituntia, meikkausta, hyvää ruokaa ja muuten vain mukavaa yhdessäoloa. Kyllä sitten väsyttikin sunnuntaina :D Bollywood oli kyllä hauskaa ja ihmeesti sitä näköjään jaksoi tälläkin pallovatsalla ja näillä kiloilla. Onneksi siinä ei ole paljoa hyppyjä, mutta muuten vauhdikasta liikuntaa kyllä. Vajaan kahden viikon päästä olisi sitten häät, saa nähdä vieläkö silloin mahdun mekkooni saati kenkiin :LOL:

Viikonloppuna tuli pestyä kovasti vauvanvaatepyykkiä ja nyt silitysvuoret odottelisivat yläkerrassa. Jospa laittaisi sitten tuon korisängynkin valmiiksi. Pitäisi lähteä katselemaan vielä kankaita sitä reunapehmustetta ja verhoa varten. Viimeisimmässä Moda-lehdessä oli kiva Muumi-mobile, jos sellaisenkin osaisi tehdä. Suuria suunnitelmia...

Oma syntymäaika: olen syntynyt nähtävästi rv 41 (päiviä ei ole merkitty). Äitiyskorttiin on tosin merkattu kaksi la:ta: kuukautisten ja sikiön liikkeiden mukaan. Kuukautisten mukaan laskettuna en ollut myöhässä kuin kuusi päivää, mutta noiden liikkeiden perusteella sitten vähän enemmän. Onpas luotettava tapa ollut!

Mulla on iho ollut todella hyvässä kunnossa raskausaikana - lukuunottamatta aivan alkua. Olin pitkään jo syönyt Diane Novaa eli e-pillereitä, jotka hoitavat samalla myös ihoa. Loppukeväästähän kävin hakemassa apua ihotautilääkärilta ja söin tuolloin yhden lääkekuurin (oli vauvaystävällinen) ja sain myös yöksi voidetta ja sellaista "penslauslinimenttiä". Kuurin loppuvaiheessa olinkin sitten jo raskaana. Noita ulkoisia hoitoaineita käytin sitten kesän ajan enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Selässä ja rintakehällä oli vielä joskus loppukesästä/alkusyksystä pikku näppylää, mutta siitä ne vähitellen vain häipyivät ja nyt on niin sileä iho näissä kohdissa etten edes muista milloin. Täytyy vaan olla tyytyväinen niin kauan kuin tätä vaihetta kestää... nimim. kaksi Roaccutan-kuuria aikoinaan syönyt :kieh:

Karvoista: mulla on noita "rintakarvoja" ollut jo pitkään, en oo niitä kyllä lähtenyt nyppimäänkään. Masussa ovat vaaleat karvat lisääntyneet, on nyt sellainen kiva "matto". Eivät ole kyllä mitään pitkiä.

Raskausarvista
: en ole vielä(kään) uusia bongannut vaikka vaalea olenkin. Rasvaaminen on ollut satunnaista, lähinnä suihkun jälkeen.

Raskauspäiväkirjaa olen myös yrittänyt päivittää, mutta viime aikoina jäänyt kyllä vähemmälle. Vauvakirjaa en ole vielä hankkinut - jos emme saa sellaista lahjaksi niin käyn sitten itse ostamassa. Täytyy sitä ennen vain muistaa kirjata johonkin muualle vauvan ensivaiheita maailmassa.

Unipussia en ole hankkinut, mutta harkinnassa on kyllä ollut. En sitten tiedä olisiko se kapalo parempi? Riippuu varmaan myös siitä, minkälaisen nukkujan saamme.

Varpajaisia on mies vähän jo suunnitellut, lähinnä tarjottavia.

Jahas, pyykit edelleen odottavat ja ruokaakin olisi kai taas laitettava massuun. Joten moikat vaan kaikille ja pysytäänpä pystyssä tuolla ulkona. Tsemppiä kaikille olonsa kanssa kärvisteleville - aurinko paistaa vielä :heart:

nimiko ja vauveli 36+6
 
pur
NL: Lääkärissä käyty ja kaikki enemmän ku mallilleen paitsi TUKEVASTI istua nököttää tyttö siellä ja iso on (ei sanonu painoa). Totesi vaan että ei varmaan suostu tämä kääntymään mut laitto lähetteen kääntöä varten ja alko prepata mua asennoitumaan suunniteltuun sektioon kuitenkin :(, on kuulemma lapsella sitten turvallisempaa vaikka muutakin olen lukenu. Pakkohan se tietysti on lääkäreitä kuunnella ja alkaa uudelleen asennoitumaan asioihin. Oli kyllä mukava lääkäri.

VARPAJAISET: Miehen kaverit on niistä kuulemma on jo vaahdonneet mut mies ei tunnu siitä kovin innoissaan olevan. Tuntuu ihanuus haluavan kanssa ensin varmistaa et synnytys, sen jälkeiset ja kodin uudet rutiinit on jokseenkin hallussa ensin. Mulla ei sinänsä mitään carpajaisia vastaan oo mut oon kyl tyytyväinen miehen asenteeseen ei se kyl muutenkaan mikään rellestäjä oo. Ehkä meillä pidetään sit kunnon pirskeet nimiäisten yhteydessä.

UNIPUSSEJA: Äiti mun kinuumisen johdosta teki kaksi, mut ei suostu enempää tekee. Mä kun olin aatellu et sen tyyppinen asia vois alkuun olla oikeen näppärä oloasu kotona kanssa. Ja kaverilta saatiin sellanen toppaunipussi kanssa.

Pur ja Istuva Härkätär 36+0
 
pur
NL: Lääkärissä käyty ja kaikki enemmän ku mallilleen paitsi TUKEVASTI istua nököttää tyttö siellä ja iso on (ei sanonu painoa). Totesi vaan että ei varmaan suostu tämä kääntymään mut laitto lähetteen kääntöä varten ja alko prepata mua asennoitumaan suunniteltuun sektioon kuitenkin :(, on kuulemma lapsella sitten turvallisempaa vaikka muutakin olen lukenu. Pakkohan se tietysti on lääkäreitä kuunnella ja alkaa uudelleen asennoitumaan asioihin. Oli kyllä mukava lääkäri.

VARPAJAISET: Miehen kaverit on niistä kuulemma on jo vaahdonneet mut mies ei tunnu siitä kovin innoissaan olevan. Tuntuu ihanuus haluavan kanssa ensin varmistaa et synnytys, sen jälkeiset ja kodin uudet rutiinit on jokseenkin hallussa ensin. Mulla ei sinänsä mitään carpajaisia vastaan oo mut oon kyl tyytyväinen miehen asenteeseen ei se kyl muutenkaan mikään rellestäjä oo. Ehkä meillä pidetään sit kunnon pirskeet nimiäisten yhteydessä.

UNIPUSSEJA: Äiti mun kinuumisen johdosta teki kaksi, mut ei suostu enempää tekee. Mä kun olin aatellu et sen tyyppinen asia vois alkuun olla oikeen näppärä oloasu kotona kanssa. Ja kaverilta saatiin sellanen toppaunipussi kanssa.

Pur ja Istuva Härkätär 36+0
 
Räkäinen unikeko tervehtii. Mistä tämä kaikki tavara päähän tuleekaan?!? Luultavasti aivoni ovat nyt hormoonien ansiosta lopullisesti liuonneet ja kaikki se valuu nenän kautta ulos... HERMOT MENEE!!

Onnea taas kaikille uusille vanhemmille!!


Omasta syntymisestä
meillä kaikki kolme sisarusta käynnistettiin äitin hepaatosin takia, joten en voi valitettavasti päätellä siitä mitään. Sisko synnytti omansa 2 vkoa ennen laskettua aikaa ja toivon, että näin käy täälläkin!!
Varpajaisista nyt en tiedä, että eikö Ruotsissa vietä sellaisia, mutta täällä ainakaan ei mies ole keskustellut asiasta yhtään. Kaippa se jossain vaiheessa sitten kavereiden kanssa ulos lähtee. Lähinnä me ollaan keskusteltu siitä milloin MÄ pääsen ensimmäistä kertaa juhlimaan:) Ainakaan sairaalasta se ei lähtis minnekään vaan aikoo olla siellä 24/7 just niin kauan kuin minäkin. Ellei saada perhehuonetta niin sitten kuulemma nukkuu käytävällä. Sen 10 päivää täällä saa juuri syntymän yhteydessä vapaata (sitä ei siis lasketa sitten niihin "oikeisiin" isyyslomapäiviin vaan ne on ihan extraa) eli ei sen tarvitse töissäkään olla. Mikä on erittäin loistavaa. Siinä vaiheessa varmaan seura ja tuki tulee tarpeeseen... Mä olen yleisesti sitä mieltä, että molemmat saa parisuhteessa mennä miten tykkää, mutta sairaalasta en kyllä edes päästäisi baariin. Siinä vaiheessa tulisi täysi sota :p
Mahanahka on täälläkin piukea ja usein tuntuu, että kyllä se kohta tulee jostain tuolta navan kohdalta ulos tai vaihtoehtoisesti kaivautuu jostain luolistosta läpi. Tuntuu siltä kuin vauva roikkuisi mun sisäelimissä kiinni ja koittaisi repiä niitä irti... Onneksi arvilta ollaan selvitty! (oma mutsi kanssa arveton eli luotan geeneihin)
Mäkin aloin tässä lukemaan just kapaloinnista.. Olin sitä ajatellut alkuraskaudesta, mutta nyt täysin unohtanut! (kuten sanottua, niistä aivoni ulos...)Kiitoksia muistutuksesta!!

Kohta takas nukkumaan, hyvää maanantaita!
 
Päiviä kaikille. :)

Varpajaiset Meillä ei ole ollut puhetta niistä vielä ollenkaan. Meillä kun nuo 11v ja 15v tuossa myös... Enkä kyllä ilahdu, jos täällä on ukkoja räkäkännissä, kun olen sairaalassa...
Lapset jos järjestää hoitoon jonnekin siksi aikaa. Meillä hiukan herkkiksiä tuon juomisen suhteen varsinkin nuorempi, kun heidän isänsä on todella alkoholisoitunut tänä päivänä... Oli jo aikanaan, mutta tilanne pahentunut vuosi vuodelta.

Isän juomisesta Meillä oli tuossa alkuraskauden aikaan sanomista, kun minua alkoi oikeasti ärsyttää joka viikkoinen kaljan kiskominen... Vaikka ei humalassa, niin kuitenkin. Näen muutaman kaljan jälkeen ukkelin silmistä ja se riittää ärsytykseen. Otti onkeensa eikä ole juonut, on muutaman kerran ollut faijallansa iltaa istumassa tai bändiä katsomassa, niin saanut sitten juodakin... Nyt ihmettelin, kun ei mitään ole puhunut tyyliin viimeisestä juomisesta tmv menosta minnekään. Sitten hoksasin, että on vissiin tullut luettua neuvolasta saatua opusta... Viikon 35 kohdalla jo lukee, että isän kannattaa välttää pitkiä poissaoloja kotoa. :LOL: Ja että välttää sellaisia juomia jotka haittaavat autolla ajoa... Oikein viisas kirja. :flower: :flower:

No niin hommiin tästä...
 
Ihanaa lukea täältä miten kenelläkin raskaus etenee näin loppuvaiheessa. Ensimmästäni odottavana olen oikeastaan aika pihalla kaikesta.
Viikonloppuna sain kokea aika säännöllisen epäsäännöllisesti menkkamaisia juilintakipuja eli kaiketi se kroppa itseään jo valmistelee loppuhuipentumaan. Aamulla kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin ja vauvallakin vielä tilaa temmeltää vaikka kokoarvio viime viikolla kertoi vauvan olevan jo 3 kg. Että en kyllä pistäisi enää hanttiin vaikka synnytys käynnistyisi tosissaan jo tämän viikon lopulla kun tulee täyteen rv 37.
Raskausarpia en vielä ole saanut mutta niitä minulta löytyykin ennestään aiempien lihomisten ja laihtumisten takia, raskauksilla ei niiden kanssa ole ollut mitään tekemistä. Kovasti olen yrittänyt rasvailla vatsaani ja rintojani ettei tulisi uusia punaisia jälkiä mutta jos niitä tulee niin tulkoon, on nuo aiemmatkin arvet vaalenneet ajan kanssa eivätkä häiritse minua lainkaan.
Varpajaiset on meilläkin kova puheenaihe. Mieheni odottelee niitä jo kovasti ja on jo kutsunut ystäviään tulemaan sitten tänne Helsinkiin aina Kajaanista asti. Tosin kun sanoin että jos käy niin että hän haluaa pitää varpajaiset viikonloppuna mutta me olemme vauvan kanssa kotiutuneet niin ettemme ole poissa viikonloppua niin joutunee miettimään koko juhlia uudelleen. Meille ei tule yksikään kännikala kylään vauva-aikana, koko ajatuskin alkaa riipimään ja pahasti.
Tulen tosi kärttyisäksi jo ihan vain kun ajattelenkin koko varpajaisia. Koko vanhasta perinteestä voisi luopua mielestäni aivan täysin ja muuttaa varpajaiset sellaiseksi että mies tekee kotona äidin sairaalassa oloaikana kodissa täyssiivouksen ja kokkailee valmiiksi ruokia yms. äidin ja vauvan kotiutumista ajatellen niin että äiti saa sitten levätä ensimmäiset viikot vauvan ehdoilla täysin koska mies tekee kaikki taloustyöt! Kovien varpajaisten jälkeenhän mies ei kuitenkaan jaksa tehdä yhtään mitään pariin päivään ja eipä siellä sairaalassa kaiketi yleensä enempiä olla kuin 2-3 päivää....
Roskaruokia olen syönyt koko raskauden aikana ehkä 4 kertaa, noista 3 kertaa pizzaa ja kyllä tekisi vain kovasti mieli nyt Hesen hamppareita ja ranskalaisia majoneesilla.... Jääkaapissa tosin odottaa aineet valmiina kanakeittoa varten joten ehkäpä pitää tyytyä vain siihen. Jospa jättäisin roskaruoan torstaille kun juhlin syntymäpäiviäni, tulee tasan 35-täyteen silloin (numerot näyttävät enemmän kuin miltä itsestäni tuntuu).
 
Neuvolassa tänään käyty rv 38+0, kaikki kunnossa. Verenpaine oli ekalla mittauksella aikas korkee, mutta toisella jo parempi. Sf mitta oli pienentyny 38cm 35cm. Vauva on siis alkanut laskeutumaan alaspäin. Usein myös tuntuu semmmosta ryömimistä alaspäin. Ja lisäks tullut ihan hirmuinen turvotus tuonne aläpäähän :whistle: että johonkin siellä varmaan painaa.

KARVOISTA: Mulla on alamahassa paksuja mustia karvoja, pinseteillä on niitä joskus nyppässy pois, sit mulla on tullut kumpaakin isovarpaaseen karvakokoelma :/
Ja lisänä nuo rehottavat karvat tuolla alhaalla, joita ei yletä mitenkään enää vähentelemään.
Olkoot siellä |O

Paljon Onnea jo vauvan saaneille :flower:
 
Hyvä vantti laitetaampa aivopesu käyntiin noille ukkeleille... Et ne on nyt ihan väärin ymmärtäneet koko varpajaiset alunalkaenkin.... :LOL: :LOL: :LOL:

Mun tekisi mieli kanssa tuulettumaan, joku muukin tuolla sanoi. Mun haaveissa on kesäkuu kaveriporukan perinteinen illanvietto!? Saapi nähdä pääsenkö millaisella kokoonpanolla.
Sanottakoon, että esikon kanssa raaskin jättää muutamaksi tunniksi isän hoivaan vasta 10kk, kun kävimme parin muun mamman kanssa ulkona syömässä ja sekin omalla autolla.. Hee. Sitten ihan juhlimassa taisin olla esikon ollessa 2v... Ja tuon tulevan keskimmäisen kanssa, ekan kerran hänen ollessa 2v, kun tuli sitten se erokin... Nyt on kyllä ihan eri olo asian suhteen.
Ikä varmaankin... Ja sitten tuo nykyinen mies on "hiukan" eri maata. Ex kun vetäs heti kaatokännit, jos vaikka otin yhden saunalonkeron... Ei tosiaan tullut lotrattua sen "ihanan" 10v kestäneen liiton aikana. Huh. Onneksi on taakse jäänyttä elämää. B) Niin että kyllä meinaan tuulettua kavereiden kanssa hiukan useammin.. Ja ukkelinkin, onhan meillä hoitajia vaaville omast takaa. :) Tietty imetyksen kanssa sitten, ei kyllä varmana tule lähdettyä jos tissit täynnä maitoa. Aah. Mikä on ehkä hirvein näky kapakissa, äiti kauheassa kännissä ja maitoläikät rinnoissa, horjuen sopertaa rintapunpun jääneen kotiin...
 
Meillä ei ukolla ole mitään alkoholiongelmaa enkä tosiaan voi valittaa siitä, et käyttäs liikaa/käy liian usein ulkona. Kumpikaan ei olla mitään riekkujia...

Mutta ehkä just sen takia tuo varpajaisjuttu mua niin ärsyttääkin. Miks just silloin pitäs saada pitää täällä jotkut ryyppybileet? :xmas: Kaikista ajankohdista just se on se, jota en vaan tajua. Pieni, söpö vauva ja sen takia kaverit kylään vetämään viinaa... Nope. Tiukkapipo olen. =) Lähteköön baariin tai menköön jonnekin muualle, ei mua se krapulapäiväkään siinä haittais (tosin sit on turha tulla vauvan lähelle kovin haisevana :xmas: ), mut ei tänne kiitos. :saint:
 
Glow
Tänään on melkoisen tylsähkö päivä, ei mitään tekemistä...
Paitsi päivän "kohokohtana" pojan vienti ja haku kerhosta :D
Vietyäni hänet ajattelin tehdä pikku lenkin, no pieneksi jäi kun supisteli niin kipeesti ja tiheesti etten uskaltanukaan sit kävellä kauemmas.

Lapsivesikalveojen naksumisesta Tulin tänne kyselemään minäkin!! Hassu sattuma että jospikos se oli just tuosta kyelly! En taaskaan tämmöistäkään asiaa muista esikoisen odotusajalta kokeneeni. Niin, äsken tossa sohvalla makailin ja kuului 2 ihmeellistä naksahdusta mahasta :eek: Ajattelin että nytkö meni "jotain rikki" ja alkaisko valua vedet... Eipä alkanu. Mitälie sitten?! Kaikkea sitä ja rekisteröi tylsyyksissään ja ehkä vähän jännityksissään.
Vauvan pää tuntuu niin alhaalla ja niin painavalta jotenkin että mua oikeesti pelottaa välillä. Vaikka eihän se sieltä minnekään noin vaan voi tulla tupsahtaa! Onneksi todellakin on huomenna lääkäri niin tiedetään sit mikä on tilanne.

Huh, mulla on kokoajan kuuma/hiki! Tää on niin outoa, koska normaalisti olen tosi viluinen.

Ihana lumisade alkoi täällä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seranzu:
Karvatonkoira taitaa lähtö lähestyä :)
Mulla tuo turvotus myös alapäässä... Aamulla ei ole, mutta illalla oikeastaan aika karsean tuntuinen... :whistle: :whistle:
Hitaasti mutta varmasti! :D Ei ole vielä yksikään vauva jäänyt syntymättä :whistle:
Mutta tosiaan alkas joutaan jo pikkuhiljaa sairaalan suuntaan, vaikka se itse synnytyshomma ei niin herkkua olekkaan!
 
Moikka!

Ä-polilla käyty ja tosiaan, vettä vähän...joku arvo, joka pitäis olla väh.8 oli mulla 4 :/ . Viikon päähän sain uuden ajan, jolloin ehkä jotain tapahtuu :whistle: . Noh, vauveli oli edelleen sellaisessa asennossa, ettei näkynyt kumpi on, uskomatonta!!! Ultrattu on sen varmaan seitsemän kertaa, eikä muka koskaan näy :headwall: . Siveydensipuli tai varsinainen junttura tulossa siis :D . Neuvolan tätsy veikkasi, että vauva on pieni 2,8kg mutta ultran mukaan 3,3-3,6kg kuitenkin.. :eek:
Meinasin, että pyydän lääkäriä tekemään hiukan kovakouraisemman tutkimuksen mutta siinä käyrillä maatessani pukkas pienen paniikin,että nytkö jo...meni siis pupu pöksyyn :kieh: . No, viikkokaan ei oo pitkä aika... :xmas:

Noista karvoista kun on kovasti juteltu :D niin tuli mieleen, että mulla on noiden poikien aikana tullut mahaan sellaista vaaleata nukkaa mutta nyt ei ollutkaan...?!? :eek: Kumpaas sorttia teille on lupailtu ? :p

Hyviä oloja kaikille!

Terkuin, Möökö ja murunen 38+1 :heart:
 
Vantti olen aivan samoilla linjoilla ja ONNEKSI yhdessä sellaisen miehen kanssa, jonka mielestä homman pitää mennä juuri niin. Me ollaan sovittu, että ensimmäisten vauvaviikkojen aikana mä en tee kotona mitään muuta kuin imetän, nukun ja syön. Maksimissaan laitan koneen pyykkiä pyörimään välillä, mutta muuten mies siivoaa ja laittaa ruoat. Se nyt on mun mielestäni täysin luonnollista. Ei me eletä enää missään luola-ajalla... Tottakai sitä MOLEMMAT VANHEMMAT haluaa juhlistaa omaa vanhemmuuttaan, mutta ei kai sitä tarvitse tehdä samantien pienen vauvan kanssa kun vaimo/tyttöystävä on vielä ihan palasina ja vaan tarvitsisi unta.
Nyt alkaa tulla täältä tekstiä... :D Varautukaa... Lapsihan on YHTEINEN ei vaan sen äidin. Äiti on jo kantanut lasta 9kk ja imettää sen myöskin. Ei ole paljoa vaadittu, jos mies vastineeksi sitten hoitaa äidin ja myös lastaan niin paljon kun vaan voi. Isyysloman (pitkän ei minkään parin päivän) pitäisi olla mun mielestä itsestäänselvyys. Ei se sitä ole edes täällä lahden toisella puolella "tasa-arvon kultamaassa". Vielä on pitkä matka jäljellä.. Se että meillä ei ole penistä ei tarkoita sitä, että meidän automaattisesti pitäisi pestä jonkun toisen vaatteet, siivota niiden jäljet, laittaa niille ruokaa ja hoitaa lapset. Miehet kykenee siihen ihan tasan tarkkaan yhtä hyvin. Oman mahdollisen poikani (mä ainakin luulen tämän tapauksen olevan poika) aion kasvattaa juuri sellaiseksi. Meidän ovat eläneet maailmassa, jossa naiset tekivät kaiken, mutta nykyajan kolmekymppisillä ei ole mitään tekosyitä miksi he eivät voisi ottaa vastuuta kodista ja lapsista. Se on sitten eri juttu, että monilla naisilla on vaikeuksia "päästää irti" ja antaa miehen ottaa se vastuu...
Ne teistä ketkä osaa ruotsia, suosittelen lukemaan Maria Svelandin "Bitterfittan". Roisista nimestään huolimatta erittäin ajatuksia herättävä teos.. Kyselin sitä Akateemisesta, mutta ne eivät ainakaan tienneet, että onko suomennosta mahd tulossa. Suosittelen kuitenkin kaikille vanhemmille!
Päivän feministipuhe on pidetty, UGH. Nyt lähden ostamaan kuumemittarin ja mittaan kuinka paljon itsellä onkaan lämpöä...
:LOL:
 
Ai niin hei Möökö! Olithan sä kirjoittelutkin tänne enemmänkin, olin vaan missannut ne.. Ajattelin, että jos jotain on sattunut. Kaikki näyttää kuitenkin olevan hyvin, aika uskomatonta etteivät monen ultran jälkeen ole sukupuolta nähneet!
NYT mä lähden sinne apteekkiin. Jos jotain flunssan tappavaa myrkkyä sais sieltä mukaansa. Taidan myös poiketa luontaistuotekaupassa ja käydä ostamassa sitä kuuluisaa vadelmanlehtiteetä...
 
Ihana palopuhe unikeko! Olet ihan oikeassa. Mulla tuo ukkokulta onneksi ihana. Ei vaan kyllä ihan itse ymmärrä, että NYT pitää imuroida esim, mutta kun sanoo niin sitten kyllä Onkin joskus sanonu mul, et SANO mitä haluat, hän ei tajua eikä näe, ei ole ajatustenlukija eikä omista kristallipalloa. Eikä ota siitä nokkiinsa, siitä kyllä, että olettaa toisen ymmärtävän tai koittaa vihjailla ja sit kun ei ukkeli tajua, niin pidetään mykkäkoulua... Miehet on kuitennii rakennettu vähän erilaille... He ja useimmat noista on juuri sen ikäpolven kasvattamia, missä äiti teki kotona kaiken...

Möökö mistä sitä tietää, jos vaikka nyt alkaisi jotakin tapahtumaan.. Eikös nuo sisätutkimukset aika usein saa sellaista aikaan.
 
Moikka ladyt,
olen ollut ihan shokissa kun jo parina päivänä en ole päässyt koko mammasivuille silloin kun olisin halunnut...Mikä lie-> ruuhkaa taitaa pukata!

Tyypin äippä Kiva oli kuulla kokemuksia ja ai miten ihqu vaavinkuva :heart:

Masun napsumisesta täällä kans yks kiinnostunut :wave: Jo kahdelta olen kuullut että synnytys on käynnistynyt sillä että ensin kuuluu ihan kunnon napsahdus?? Sitten mua on alkanu jänskättää että kun ei kerta supistele niin kait kohta sit napsahtaa :p ..tai sit just lirahtaa ne lapsvedet jonnekkin marketin maitojonoon :eek:

Mitäs me samis mahat :wave:

Kahvia on menny ja menee yhä 1 kuppi, joskus tosin tökkii sekin, mut mieli tekee.

Pesupähkinät otti joku puheiksi, niillä mä olen nyt pessy kaikki vauvan vaatteet, mut jokseen en luota että mitään buglirättejä tai kestiksiä niillä alkaisin pestä, niihin olen hommannu Miniriskiä.

Näppyjä Mulla on ollu kunnon akne naamassa koko raskausajan..tai ehkei ny ihan alussa ja itse asiassa nyt loppua kohden on taas rauhottunu. Näppyjä naaman lisäks myös rinnassa, selässä ja jopa tuolla alakerrassa :eek: ..aika järkkyä kun mulla on aina ollut tosi hyvä iho.

Unipussin teetätin 80 cm. Se on kyl sellainen hihaton eli ei auta käsien heilumiseen. Mä olin ajatellu ettei sitä varmaa ihan vastasyntyneelle kandee ajatella ku eihän se liiku muutsekaa, mut sanokaa ny viisaammat taas?

Nanada Ihana mies sulla kun passitti porukan yötä vasten tarkistettavaksi. Täällä taas silmäkulma kastu :)

tatukalla ollu 'kiva' kauppa reissu :/ Mulla tulee kans verta helposti nekusta, joten missään yleisilä paikoilla en edes ajattele niistäväni. Mulla se kyl tyrehtyykin helposti.

Varpajaisista on ollut jotain puheita, mutta en halua edes ajatella vielä. Mielummin ryyppäisivät sitten vaikka jossain muualla... Meillekin on kuulema mm. Rovaniemeltä saakka tulossa yksi hyvä miehen ystävä lentäen. Voin kuvitella että mies on aivan pelti kiinni kun äijät kantaa sille drinkkiä. Mies kun oli jo niin huolissaan kun neuvolan täti sanoi että voidaan joutua odottelee vielä kuukausikin synnytystä, mies oli suorastaan järkyttynyt että' niinkö kauan???' Totesin että +/- 2 vkoa lasketusta ajasta niin niin se vaan menee, tiedossa on ollut koko ajan!!! :eek:

Vantti Tervetuloa laatunaisen ikään :D

Huvitti tuo oma vika tekstini " roskaruokaa ei ole tullu syötyä..." ..tarkoitin ihan viime aikoina siis, mutta jossain raskauden vaiheessa kun piti syödä tiuhaan niin kuinka ollakkaan tien päällä eli töissä ollessa harvase viikko meni välipalaksi juustoburgeri tms. Onneksi loppua kohden on mieliteot olleet terveellisempiä.

Tuntuu muuten kuin olis ollut jo forever pois töistä =) Juoruina kuulin et mun pomokin jää toukokuussa mammikselle. Ilmankos se suhtautui niin positiivisesti tähän raskauteen.

Sauvakäppäilin tänää sinne toksokokeisiin eli tunnin lenksu, nyt voikin sitten ihan vaan olla möllöttää. Alankin veistelee poronkulmapaistia sliceiks jotta saadaan siitä käryt aikasiks. Meille tulee keskiviikkona vieraita Ruottista, olen luvannu laittaa dinnerit. Mies kyselikin jo että voiko hän ottaa sitten kuppia näitten vieraitten kanssa, ja sanoinkin et voihan hän nyt kait pari lasia ottaa?? Mutta mitä jos just silloin kuuluukin se 'naps'..vitsi kun ikinä ei taida tietää, vai?

Mukavaa viikkoa!!

hm ja nöksy 38+4
 
Kärppis :D

Varpajaisista Meillä miehellä jäi pitämättä esikoisen syntyessä varpajaiset. Tilanne oli jotenkin sen verran kaoottinen, ettei ihan heti olis voinut pitää. Tai siis oltiin just muutettu uuteen remontoituun kämppään ja oli vielä "pikku"askaretta vauvan hoidon lisäksi. Lisäksi meitä työllisti ristiäisjärjestelyt heti täysillä. En tiiä meinaako nyt pitää sitten TUPLAvarpaiset. Mitäköhän siitä tulee? :whistle:

Kahvi maistuu mulle samanlailla kuin aina. Yhden kerran meinasi kahvi tän raskauden aikana tulla ylös ja se tapahtui ennen plussaa. Siitä ne raskausepäilyt sitten alkoivatkin...

Manducasta Mä meinaan tilata (tai oon jo tilannut) Manducan. Olen kuullut että ihan hyvin voi käyttää vastasyntyneellä tai ainakin yli 3-kiloisella. Ainakin parempi kuin esim. BabyBjörn.

Oma syntymä Mulla sama kuin ainakin Lentiksellä: elämäni ainoan kerran ollen ollut täsmällinen silloin kuin synnyin. :D

ON: mulla oli tänään vika nlalääkäri. Muuten kaikki oli kunnossa, mutta vauvan asennosta lekuri ei päässyt varmuuteen (epäili olevan poikittain) ja pisti lähetteen polille...neuvolassa kun ei ultraa ole. Puhuin samalla mun "lapsiveden vähyys"-huolesta ja lekuri sanoi et tuleepa se sitten samalla tiirailtua. Mulla kun eka raskaus käynnistettiin lapsiveden niukkuuden vuoksi (tosin jo rv41+3) ja arvasin että täs loppuraskaudessa alan sitä hermoilemaan. Varsinkin kun matkan varrella oon epäillyt sitä tihkuvan... Mä kyllä uskon että kaikki on ok, mutta saapahan syt sitten varmuuden.

kimallus 35+4
 
TINTTU: Suuret onnittelut pienestä pojasta :flower: :hug:

Tyypin äippä: Oli kiva lukea synnytyskertomuksesi. Suloinen poika teillä =)

Raskauspäiväkirjasta: Kerran viikossa (tai tarpeen mukaan useammin) kirjoitan tuohon neuvolasta saatuun kirjaseen omia tuntemuksiani.

Varpajaisista: meille siis syntymässä 4. lapsi ja viimeksi ukko on varpajaisia viettänyt silloin kun esikoinen syntyi. Eipä tuota muutenkaan mikään juominen kiinnosta. Sil ei raukalla ole muuta kun työ ja perhe. Kirosikin, että silloin kun tavattiin niin se joi, tupakoi ja litki kahvia. Nykyään se ei enää juo, ei polta eikä juuri kahvia juo. Se on samaistunut muhun :LOL:

ON: Eilen olimme siis pulkkailemssa 3 tuntia, mä en juuri siellä riehunut (koitan välttää supistuksia vielä sunnuntaihin asti, et saadaan neidin juhlat juhlittua eka). Kotiin tultiin ja menin vessaan. Pissasin ja pyyhin ja sit HULAHTI. Olin 100% varma, että vedet meni ja heti alkoi supistelemaan. Äitipolille soitin niin he sanoivat, että jos oli lapsivettä niin sitä kyl lorahtelee lisääkin. Eipä lorahdellut koko loppuiltana. Saunaan mentiin niin supparit lakkas ja olo oli hyvä koko loppuillan. Tänäänkin ollut hyvä olo, ei supistuksia.

Huomenna se neuvola-lääkäri ja sitä innolla odotan. =)

-Kyrsä ja nappula 36+3
 
Siivoomisesta Meil on kans sovittu et mies hoitaa imuroinnin siis jo ennen raskautta mutta mun pitää sanoo et milloin, kun on tuo kipukynnys kuulema niin erilainen näiden asioiden suhteen.
Mä sitten hoitelen wc:n pesut ja pölyt. Pyykit hoidellaan kumpi kerkiää..tosin nyt mammikselle jäätyä olen ottanu sen homman, samoin tiskikoneen tyhjennyksen.

Kyrsä Huiih, sullahan on jännät paikat!!! =)
 

Yhteistyössä