Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

marry: :hug: Tosi kurjaa :( Mutta tosiaan miehesi ei voi juomisestaan syyttää ketään muuta kun itseään! Älä missään nimessä ajattele, että se olisi sun syytäs. Sinä kun tuskin sitä viinaa kaadat miehesi kurkkuun. Jokaisessa on hyvät ja huonot puolet. Täydellistä tuskin on missään.

Sleeping: tsemppiä myös teille! Toivottavasti poju pääsee pian sairaalasta kotiin äitin kainaloon :hug:

Miehistä kun täällä on ollut puhetta niin meillä mies ei siivoa eikä tee ruokaa! Nyt olen pakastimeen tehnyt ruokia, että kun vauva syntyy niin ei tarvitse heti alkaa kokkailemaan. Mä tykkään siivota ja tehdä kotihommia ja olen siitä tosi tarkka, siksikään mieheni ei tee niitä kun minä kuljen perässä mäkättämässä. Koitetaan vaan kestää noita omiamme pikku vikoineenkin. (suuremmat vikapäät voidaan pistää maailmalle ;) )

-Kyrsä ja nappula 36+3
 
mä en ole muistanut koko varpajaisia. Taitaa olla,ettei mieskään. En rupea asiaa mainostamaan, mutta niin harvoin baarissa käy, että menköön, jos muistaa sellaiset juhlat..

mä en pääse varmaan vielä pitkään aikaan vauvaa sylissä pitämään. kohtu jatkaa korkeuden ottamista ja vähän kelailin itse päivämääriä, taitaa pari viiikkoa lasketun ajan yli hypätä meillä syntymä. Voih, kerkee puhelin jonkun kerran vinkasta. Hirveesti ei vielä ole ihmiset sen varjolla soittaneet, että joko sairaalassa olen.

Miehistä sen verran minäkin, että meillä on paljon tarkempi tapaus kuin minä. Tekee hommia, kun pyydetään ja joskus pyytämättäkin. Minä hoidan tiskit ja pyykin, ei kestä hermo likaisia asitioita altaassa.. Taitaa suurin osa miehistä olla ihan jees. Marry:lle tsemiä, ei kuulosta kovin kaksiselta se sun miehes. Älä anna lannistaa!!

äippä ja maradona 39+2 (laskettu aika olis 1.2...) roikun täällä varmaan viimeisenä helmikuun lopussa..
 
Heippa vaan, kovasti jaksatte kirjoittaa. On aina pieni henkireikä tulla lukemaan juttuja, kun on kertynyt niin paljon aina edellisestä päivästä. :D

Varpajaiset, tuskinpa mies mitään sellaisia viettää. Muutenkin aika harvoin itsensä humalaan juo. Itseasiassa nyt yksi meidän kaveri pyysi sitä lauantaina baariin, niin ukko kieltäytyi, koska on kuulema tärkeämpääkin rahanmenoa ja lapsi tulossa. :LOL: :heart:

Maha naksuu täälläkin. Me oltiin luultu, et vauvan jäsenet vaan naksuu, kun se venyttelee mahassa. Mut olikin sit vähä eri jutusta kyse.

Verenpaineet mulla edelleen ihan hyvin koholla ja nyt on alkanut tuota turvotusta tulee ihan olan takaa. Jalat on ihan kauhean näköiset. Painoa tulee sellaista 1550-2000g/vko. Harmittaa hirmu paljon tuo painonnousu, mut ei auta, tulee mitä on tullakseen ja siihen mun on tyytyminen.
Neuvolassa saa juosta koko ajan, tänään oli aika ja keskiviikkona meen taas. Torstaina on sit vihdoin äippäpolilla se synnytystapa-arvio ja ehkä se kääntö. Neuvolan täti ei ollut ihan varma miten päin se tuolla mahassa on ja en oo kyllä itekkään.

Mut nyt alkaa olla jo niin puutuneet jalat, että taitaa pitää heittää taas sänkyyn pitkäkseen ja Viuhtikin puskee itseään väkivalloin vatsanahasta läpi.

Onnea vielä muuten vauvan saaneille!

:flower: (hieman kade oon tässä tilassani)

SumoSmirge ja ViuhtiVauhtimus 36
 
merkkiä

masu naksuu täälläkin ja muutenkin on koko päivän kiristelly vattaaja ollu jotenki outo olo... ei kivuliaita supistuksia, mutta epämiellyttäviä..
ajatuksissa pyörii koko ajan joko tuli lähtö ja millon tuli lähtö ja sitä rataa....
huoh.. niinköhän sitä saa nukutuks tänä yönä..
 
Heipähei.
Käynnistyksessä käytiin ja poika syntyi siis 22.1.2009. Synnytys oli nopea (alle 4 tuntia) mutta kivulias. Ensin puhkottiin kalvot ja sit laitettiin vielä tippa. Nyt on oltu tässä pari päivää kotosalla. Esikoinenkin on ottanut pikkuveljen hyvin vastaan. Silittelee päätä ja hokee "vauva" koko ajan. Kyllä sen varmaan vielä mustikseksikin tulee kun huomaa että pikkuveli tulikin jäädäkseen :D

Onnea myös muille jakautuneille ja tsemppiä nyyttiään vielä odottaville!

Nyt menen nukkumaan. Palaan kommentoimaan paremmalla aikaa.
 
Onnea Aply! :heart:

Mä hoidan meillä siivoomisen ja ruuan laiton kokonaan. Mutta se on jotenkin meillä ihan luonnollista niin kun olen kerran kotona lasten kanssa ja mies käy kuitenkin töissä.

Unipussista: mä tykkään kyllä. ostin sellasen esikoisen aikana ja oli ihana. Poika alkoi nukkuu paremmin sen kanssa kuin peiton kanssa. Nyt sitä ei enää ole, mutta hankintalistalla on kuitenkin. =)

Eilen mulla oli neuvolalääkäri. 36+1
painoa tullut nyt yhteensä 12kg. verenpaine 132/81. pissa puhdas. hb 124 (noussut nyt raudan syönnin ansiosta), sfmitta 31cm. sykkeet 140. kohdunsuu kiinteä, auki yhdelle sormelle, pituus 3cm.

Nyt sitten neuvola onkin viikon välein. =)

Eilinen lääkärin "kopelointi" sai aikaan sen että loppupäivän tuntui kovia vihlasuja ja supistelujakin. Mutta ne loppuivat sitten pikkuhiljaa iltaa kohden.

sadee80 36+2 :heart:
 
Huomenta

Varpajaisista ja miehistä mies eilen sano et tuskin sellasia pitää. Jua muutenki ehkä kerran vuades. Mut saa kyl jossai vaihees mennä jos haluu ku harvoin käy mut ei iha heti. Ite en oikee ymmärrä et miks varpajaisii vietetään ryyppyjuhlana.

Meil mies on aina siivonnu, hoitanu pyykin ym ja mä teen ruuan. Tiätty joskus siivoon mut harvemmin ku kaik on aina tehty, mikä on tietty ihanaa mutmelkonen tottuminen tommoseen mieheen oli (ollaa oltu yhes 3v) ku aikasemmat ei todellakaa oo tehny mitää.

Lasten oikee isäki on edelleen sellane et jua joka päivä monta kaljaa eikä siin oo sen miälest mitää outoo :/

Ny tarttee lähtee viämää muksui...
JeJa 36+4
 
Glow
sleeping mullakaan ei mene oikeen jakeluun se, että pitää vauvan syntymää juhlia ryyppäämällä. Tosin, toi ryyppäminen kuulostaa mun korvaan aika rajulta ilmaisulta. Oma ukkeli ei onneksi juo mitään muuta alkoholia kun olutta ja sitäkin kohtuudella. Ei tartte pelätä että se mitään hölmöilis/kutsuis tänne kotiin paljon porukkaa sikailemaan. Kaveritkin sillä on melko fiksuja. Mutta silti mä en jaksa ymmärtää miks päällimmäinen ajatus tuntuu olevan joillaki miehillä juhliminen heti kun pieni vauva on kotona/sairaalassa.
Toki saa mennä kuppilassa käymään vauvan synnyttyä... Meil tuntuu olevan kova painostus kavereiden suunnalta nuo varpajaiset. Vaikka mä tiedän ettei toi nyt ole mikään "paha juttu" niin silti mulla on alkanu kiehuu muutaman kerran kun oon aatellu asiaa/mies on siitä puhunu. Olipas vähän sekavaa, sorry!

unikeko kirjoittikin sen mitä täälläkin ajattelin marrylle sanoa! :hug:

Mulla on tänään 11 aika sinne koksiin, lääkäri/synnytystapa-arvio. Mulle se tehdään siksi, että yks lääkäri heitti painoarvioksi 4,5kg ja toinen noin 4kg. Mulla ei ole hajuakaan mitä ne siel tänään tekee! Kun ei ne kertonu, vaikka yritin vähän kysellä :headwall:
Aiemmin mä olen käyny koksissa supistuksien takia ( neuvolan ohjeesta, sillo ne on ton painon kattonu aina ) .

Toissailtana meidän iskä alkoi miettiä, kuinka se osaa hoitaa vauvaa :heart:
Eilen iltana se alkoi ressaamaan ja tekemään "toimintasuunnitelmaa" kun tulee lähtö synnyttämään. Siitähän se alkoi, kun minä yritin kaikessa rauhassa kattoa täydellisiä naisia, koko sen ajan supisteli niin kipeesti ja tiheesti et apua :eek: tossa sitten kävelin/seisoin ties mitä... Mutta nehän toki loppui taas ihan yks kaks! Taas kerran sanon että, kyllä tää vaan koettelee! Huh,hui.
Sitä se mies mietti että kelle soittaa ekana, että tulee hoitaa tota esikoista ja koiraa.... Ja sitten se kysy että mitä mulle pitää ottaa sinne mukaan :D ihana. Ja että "mistä sen sitte tietää et pitää mennä?" toi oliki hyvä kysymys...

Nyt jos menis aamukahville...
Oli tossa tovi ettei voinu kahvia kuvitellakaan juovansa, nyt on pakko taas saada kuppi aamulla.

Glow&Onni 38+0 !
 
Huomenta taas!

Ja onnea Aplylle, ihanaa kun joka päivä tuntuu jotain vauvauutisia olevan!

Tatuka - meillä tehdään kanssa synnytystapa-arvio kaikille ensisynnyttäjille. Ja tästä pääsenkin heti omaan napaan eli eiliseen ultraan ja tuohon arvioon.
Eli meillä oli varattu arvion lisäksi ultra vauvan koon vuoksi. Painoarvio eilen (viikolla 37) oli 3,5 kg ja SF-mitta 35 cm eli ison totesivat myös tutkimuksen tehnyt lääkäri ja avustava kätilö olevan. Vielä tässä vaiheessa ei voitu kuitenkaan tehdä suosituksia synnytystavasta tai antaa lähetettä äitiyspolille, koska kuulemma mitat täytyy ottaa viikolla 38 jotta niiden perusteella voidaan tehdä jotain. Sovittiinkin, että kahden viikon kuluttua tehdään uusi ultra ja kätilö alkoi jo varailla aikaa. Lääkäri aloitti tällä välin sisätutkimuksen ja sanoikin, ettei seuraavaa ultraa enää tarvita, ei tämä täällä niin pitkään pysy! Kohdunsuu oli 3 cm auki ja kohdunkaula kokonaan kadonnut, ja että vauva syntyy kahden viikon sisällä. Huvitti, kun en itse ole edes ollut varma onko supistellut vai mitä ne reisissä tuntuvat kivut ovat olleet. Lääkäri sanoikin, että on sua supistellut ja ole onnellinen kun et ole supistuksista kärsinyt!
Pitkin iltaa supisteli sitten jonkin verran, pakkasin sairaalakassinkin ja naureskelin miestä joka epäili heti että jo yöllä saadaan lähteä sairaalaan. No, supistelut loppuivat ja täällä ollaan yhä, mutta taidan kyllä jatkaa harjoituksia saadakseni aikaan lisää supistuksia. Saas nähdä kuinka käy!
Ai niin ja vielä, vauva ei ole laskeutunut saati sitten kiinnittynyt.

No niin ja sitten kommetteihin:

Siivousinto - ei ole täällä näkynyt oikein mitään, harmi kyllä!

Varpajaissuunnitelmat - kyllä miehellä kovasti suunnitelmia on, mutta onneksi vasta hieman myöhemmin (ymmärtää että niitä ei siinä rytäkässä aleta pitää) ja onneksi suunnittelee pitävänsä juhlat muualla kuin kotona. Typeräähän se on, että nainen 'hoitaa' koko raskauden ja mies lähtee juhlimaan, mutta toisaalta tuo mun mies on niin sosiaalinen tapaus että juhlikoot, varsinkin kun on ensimmäinen ja varmaan viimeinen kertakin. Ja uskon, että ihan järkevästi osaa juhlistaa isäksi tuloaan.

Raskausarvet - ei ole tullut, murrosiässä ainakin rintoihin tuli mutta nyt ei siis mitään, suureksi yllätyksekseni...

Naksuminen - täällä ei naksu mikään mutta noin kuukausi-pari sitten mahassa 'porisi' ihmeellisesti ja sattuikin, myöhemmin kuvittelin ainakin että johtui siitä että vauva kääntyi pää alaspäin.

Unikeko - räkää riittää täälläkin. Flunssan alkamisesta pian kaksi viikkoa ja vointi muuten hyvä mutta nukkumaan mennessä nenä menee aina vaan tukkoon ja tuntuu ettei saa riittävästi ilmaa (en tykkää nukkua suu auki, kuivuu liikaa). Todella turhauttavaa. Ei auta kuin toivoa että tässä on kärvistelty tämän vuoden ainoa flunssa!!

Kivaa päivää kaikille, almaa vko 37
 
Onnea Aply! :flower:

täällä oli aikainen herätys, terkkari soitti puoli kahdeksalta, että pitäis tänään mennä yhdekstoista äippäpolille. Oli kuulema eilisen miettinyt näitä mun paineita ja turvotuksia ja todennut, että parempi pelata varman päälle. Muuten ihan kiva, mutta nukahdin ehkä puol viis aamulla. :headwall: olo on oikeesti kuin seinään törmänneellä.

Nyt alkoi sitten tosissaan jännittämään, mut on kyllä ihana nähdä edes pikkuvilaus meidän Viuhtiaisesta. En kyllä usko, että tää köllii mahassa laskettuun aikaan (23.2) asti. Alkaa äipän olo olla jo sen verran tukala. |O

Ihanaista talvipäivää teille kaikille!

StressiSumoSmirge ja VauhtiViuhti 36+1
 
Kävin eile (yhdes kylläki) apteekis kyselee metyleenisinee mut siäl sanottii ettei heil oo eikä vissii tuukkaa. Ei osannu sanoo et onks muuallakaa. Tartte tänää käydä kyselee. Kai sitä ny viäl kuitenki käytetää?
 
Herätty klo 6. Mammasivusto heitti mut jo kerran pihalle täältä ja olin ihan pulassa taas :eek: Nyt mietin et alkaisinko pakkaa vai taipuisinko vielä bodybalanceen...

aply :flower: ONNEA!!

almaallakin jännitys tiivistyy!! :)

Niiskunenäkin jo toivottavasti kohta tulee kertomaan vauvauutiset :) Ketäs muita meillä on synnärillä??

Marry Miehesi syyttely on ihan pelkkää selittelyä/ tekosyytä omalle ryyppäämiselle. Ehkä kannattaisi miettiä mitkä ne sun toiveet ja sietorajat on vauvan tultua juomisen suhteen, sitten kerrot ne miehelles ja katsot kohtaako tavoitteet.
Mun mies otti muutamia oluita kun tavattiin harvase päivä ja sanoin jo alkumetreillä että se ei kerrassaan tule sopimaan mulle, hän sai sitten ihan itse päättää mihin suuntaan haluaa mennä. Onneksi tissuttaminen loppui siihen.
Toinen tarina yli kymmenen vuoden takaa: ystävättäreni mies vannotteli koko raskausajan että kun vauva syntyy niin loppuu juopottelu että 'viimeisiä vedellään', kun lapsi syntyi niin mies selitteli 'kun lapsi on isompi niin loppuu juopottelu'...ja juopottelu ei ole tänä päivänäkään loppunut ja lapsi on jo reippaasti yli 10v. Mies yli 40v ja paukkuu maksa-arvot ja muutkin arvot ja totisesti näkyy naamasta jo tuollainen muutama kalja/ pvä. Lapsi kärsii ihan selkeesti tilanteesta.

Kareliini Mulla on kans samaa että kaikkee tekee mieli, mutta sitten saattaaki alkaa tökkiä. Jackyn makupalat on ollut aika in viime päivinä.

Sleeping :hug: Jaksuja ja toivottavasti löydätte kultaisen keskitien =)

toukka Kiva kuulla että kaikki onkin paremmin kuin ajattelitkaan!!

Kössi
Mä en kans saa enää kuvaa profiiliin, enkä tiedä mix?

Synnytystapa-arviosta kun kyselin neuvolassa että mikä se on ja millä perustein, niin se oli kuulema se vika lääkäri käynti, mutta kun mitään probleema ei llut, niin en edes tajunnut moista 'arviota' tehdyksi :/

Lapsivesien menoon yöllä laitoin petarin alle jo pari viikkoa sitten muovifroteen ettei nyt sit menis koko sänky vesiin.

Voidaas hyvin tämäkin pvä!!

hm ja nöksy 38+5
 
Onnea Aply ja Tinttu! :heart:

Ihanaa, sain viime yön nukuttua oikein kunnolla. En oo pariin viikkoon ollut aamulla näin virkee. =)

Haavemamma: Saa Pyynikiltä edelleen vastapaistettuja munkkeja. Oon jäänyt niihin ihan koukkuun... :ashamed: About kerran viikossa käydään siellä ja samalla ulkoilemassa. Parin viikon päästä ajattelin käydä tosiaan useamminkin kiipeemässä sinne jos ei muuten lähde syntymään... :kieh:
Kärppänä heinälatoon: Oltiin iltapäivällä, varmaan joskus kahen kolmen aikaan siellä, istuttiin terassilla. Jännää jos oltiin yhtä aikaa. ;)

Varpajaisista: Ei oo vielä ollut puhetta, mutta saa toki pitää jos tahtoo. Aika harvoin tuo juo niin ei oo mitään traumoja siitä. Viimeks toivoin et pitää ennen ku kotiudutaan sairaalasta, koska sama se mitä sillä aikaa tekee kun öisin osastolla ei saa isät olla. Parempi vaan et hoitaa heti pois alta ja on kotona sit ku kotiudutaan. Ja et pitäis mielummin jossain muualla kuin kotona. Mut juu, ei tulis mieleekään kieltää niitä koska itsekin tahdon pitää tytöille varpajaiset. On tää mun raskausaika ollut sillekin rankkaa ja tekee tosi paljon kotitöitä niin on mun mielestä ansainnut. Ja meille on viime varpajaisista aivan ihana kuva muistona missä mies on niin ylpeenä kavereidensa keskellä kylpypaljussa sikari hampaissa. :D Siellä on tuoreet enot ja sedätkin ihan onnesta soikeena. Mun mielestä se oli niin kauniisti sanottu et se näytti siellä sen viissataa kuvaa vauvasta kavereilleen minkä oli ehtinyt jo räpsimään ja oli kuulemma tosi ylpee meistä. :heart: Saunoivat mökillä ja joivat olutta, ei siinä mun mielestä ollut mitään pahaa, päinvastoin. =) Sit jos viimeks olis putkasta tarvinnut kotiutumisaamuna etsiä, tai kämppä ois räjäytetty just ennen vauvan tuloa niin kieltäisin kyllä ilman muuta. :eek: Niitäkin tarinoita oon kuullut... :whistle:

Jee, mitäs sitä tänään tekis kun kerrankin pää toimii kunnon unien jälkeen! :D
 
Paljon onnea taas uusille vauvautuneille ? !

Meille tuodaan tänään pinnasänky postin kuljetuksella. (ON24:sta tilasin semmosen dream-sängyn, en osaa linkittää kuvaa). Eihän tarvi pestä pinniksen reunasuojaa, vaikka ne neuvolassa mesoaa, et kaikki tartsii pestä. Lakanat nyt kuitenkin paan koneeseen (no osan olen jo pessyt).
 
pixielle kade hyvin nukutusta yöstä ja toimivasta päästä :kieh: täällä taas kaikkee muuta tänä aamuna.

Ja anteeks nyt mut on pakko marmattaa.mun äiti.on maailman ihanin ihminen joka on meille tervetullut koska vaan ja on ollut suureksi avuski tässä vuosien varrella. nyt vaan tuntuu et napsahtaa pinna poikki. se olis meille hösäämässä suursiivousta,mun pitäs pojan kanssa lähtee sen tykö evakkoon ja hän tulis ja kuskais matot ulos ja pesis lattiat. ihana ajatus,mut ku mä en taho. hän on nyt jo pyyhkiny ja järjestäny kaikki kirjahyllyt ja lastenvaatekaapit yms yms ja tuntuu et mulla ei oo kohta mitään yksityisyyttä jäljellä kun se penkoo kaikki paikat :( ei se sitä varmasti silleen aattele,mut musta on vähän kurjaa ja en millään saa sanottua kun toinen haluaa vaan auttaa kun tietää et tässä nyt on ollu kaikkee.. eipä meillä täällä nyt suuria salaisuuksia ole, mut on ehkä jotain juttuja mitä en äitin silmiin haluis.. :whistle:
tänä aamuna viimeks soitti et siivoomaan ois tulossa,hyvä ettei itku päässy ku yritin selittää että ei tarvii ihan oikeesti nyt...tai sit et veis poikaa ulos...jotenkin välillä tulee olo et minä en ite saa tehä enää kotonani yhtään mitään saati hoitaa poikaa. sit se muuttaa meille vauvan syntymän aikaan,mikä nyt tietty helpottaa,mutta mutta...empäs tiä eää onko se sit loppupeleissä niin hyvä asia sittenkään.

huh.helpotti.

aply suuret onnittelut pojasta!

labello ja mytty 38+2
 
Labello: Tää oli eka yö varmaan kahteen viikkoon kun sain nukuttua. Oli jo aikakin :headwall:
Jaksuja äitisi kanssa. :hug: Hyväähän tuo tarkoittaa, mut on varmaan raskastakin jos ei oo yksityisyyttä. Lähetä se meille touhuumaan, mua kun ei huvittais siivota sit yhtään. :D Pitäis kai alkaa koska olin miehelle eilen ihan kauhee ja jotain pitäs keksiä korvaukseks. Sain jotkut ihme hermokilariraivarit jostain ihan mitättömästä kommentista ja heitin tortillan seinään jonka se oli tehnyt mulle. :ashamed: Hävettää... :'( Tahdon nää hormonit heti pois musta!
 
Onnea Aply ja Tinttu! :flower: :flower:

Mä kärvistelen "menkkakouristuksissa". Ei ole selkeitä alkuja ja loppuja eikä kipu ole mitään tosi kovaa, joten en oikein tiedä, tuskin ovat mitään supistuksia... Sen verran on kuitenkin tuntunut, että aamupäivän aikana on normisti kovalla oleva maha toiminut jo kolmesti..

Kvartti ja kylkiluunmonottaja-Tao 38+0
 
Ihanaa huomata, että en ole mitenkään erikoisen tiukkapipoinen noitten varpajaisten suhteen... En kans tajua, että miksi just silloin pitää lähteä ryyppäämään ja juhlimaan, kun esikoinen tarvitsee tutun ja turvallisen sylin kun äiti on sairaalassa, ja äiti tarvitsee apua ja tukea, ja isä voisi käyttää aikaansa vaikka tutustumalla uuteen pieneen vauvaan tai laittamalla sen kodin semmoiseen kuntoon, että sinne on kasvaneen perheen kiva tulla. Minusta se on ihan järjettömin mahdollinen aika. Onneksi meillä on miehellä vissiin samat prioriteetit kuin mulla, ei ole varpajaisia järjestämässä ennen kuin ehkä sitten joskus myöhemmin jos huvittaa. Kavereiden ja siskon miesten touhuja katsellessa olen kyllä ihmetellyt, että mitä kummaa niitten päässä oikein liikkuu? Vanhemmat lapset on joutuneet yön selkään lähtemään hoitoon synnytyksen ajaksi, ja seuraavana yönä ei vieläkään voi mennä kotiin kun iskä vähän bilettää. Seuraavana päivänä käydään viinalta haisevana sairaalassa valittamassa, että on tukka kipee. Ja koti on kaaoksessa, kun perhe palaa synnäriltä kotiin. Ajattelin olevani ihan kauhea tiukkis, kun en tajua tätä menoa, mutta onneksi täällä on muita jotka tuntuu ajattelevan samoin.

Omaa napaa: Mulla on ollut ikäviä kipeitä suppareita, ei mitään synnytyskipeitä mutta kurjia. Erityisesti istuminen on aiheuttanut niitä, mikä on paha kun olen tässä yrittänyt saada opintoja päätlökseen ennen pienen syntymää ja tietokoneella vaan pitäisi kovasti istua... Myös on ollut tosi kova vatsa. Ja hämmästyttävästi kun sain vihdoin vatsan toimimaan kunnolla, supparit hävisivät. Ei enää mitään kipeitä suppareita, kivuttomia kyllä mutta se nyt ei haittaa. Voisikohan ummetuksella ja suppareilla olla jotain yhteyttä?

Naru + pieni rv 35 +4
 
Naru: Pääsitkö ummetuksesta juomalla enemmän vettä? Veden juomisella ja supistuksilla ainaki on yhteys. Ja ummetuksella ja veden juomisella, joten kai välillisesti ummetuksella ja supistuksillakin sit vois kai olla jos on molemmat johtuneet kuivumisesta. Tulipa monimutkaisesti selitettyä. Toivottavasti ymmärsit jottain. :D Mut anyway, kiva että pääsit molemmista vaivoista.

: Jaahas, lupaavalta kuulostaa, onkohan sulla seuraavaks lähtö edessä? ;)
 
Ei se ummetus vedellä lähtenyt, sitä kittaan valtavia määriä muutenkin koko ajan, monta litraa päivässä... Kun ei auttaneet enää luumut ja kiivit ja semmoiset, piti ottaa ihan apteekin ummetuslääkkeet käyttöön.
 
Onnittelut ainakin Aplylle vauvasta :flower: ja kaikillemuillekin joita on tullut viime käynnin jälkeen... (tekstiä tosiaan tulee niin paljon, että hyvä kun ehtii kaiken lukea)

Sittten ON:
äitiyspolilta juuri kotiuduttu synnytystapa-arviosta. Vaikka SF-mitta on ollut koko ajan yli yläkäyrän ja neuvolatäti pelotellut, ettei ole pieni vauva tulossa niin lääkäri oli tänään toista mieltä. Kokoarvio vauvalla tänään oli 3,2 kg eli 3,5-4 LA. Hyvin pitäis mahtua alakautta syntymään. Ja oli ne minunkin supistukset jotain saaneet aikaan, kohdunkaulaa ei enää ollenkaan ja kohdunsuu auki kahdelle sormelle. Ja vauva tosiaan niin alhaalla, että oli vaikeaa saada ultralla mitattua pään ympärystä. Mulle tosin lääkäri kommentoi kun utelin, että kyllä se ennen viikkoa 42 sieltä tulee :whistle: No suostui sitten sanomaan, että näyttäisi siltä, ettei välttämättä pitkään mene mutta ikinä ei voi tietää syntyykö ensi yönä vai parin viikon päästä...

Meillä mies ei varmaankaan pidä mitään varpajaisia, muutenkin käy tosi harvakseltaan missään. Kotitöissä auttaa ihan kauheasti, siivoo ja laittaa ruokaa. Eikä missään nimessä anna mun kantaa kauppakasseja tai muuta painavaa :heart:

Sitten vaan taas odotellaan keneltä tulee seuraavaksi uutisia =)

Bourriquet 37+1
 

Yhteistyössä