Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

KH: Mulla on ainaki maha paljon kovempi nyktään kuin ennen, varsinki ny ku vaavi on asettunu jotenki enemmän kohti suoraan ku sivulle, niin tuntuu vatsa kovalta, mut terkkari ainaki tänään sanoi etä hyvin on lapsivettä.

t
 
Glow
PALJON ONNEA VAUVAN SAANEILLE!!! :)

jospi ai ettei uudelleensynnyttäjillä vauva kiinnity ollenkaan, sanoi th :eek: ööh, mulla on toinen vauva nyt mahassa ja just viime neuvolakäynnillä th sanoi että hänen mielestä on jo kiinnittynyt :D että näin...

Samat on fiilikset tääl kun millalla
säännöllisen epäsäännöllisiä supistuksia nyt jokapäivä. Aamuyöstä heräsin kunnon supistuksiin, joita tuli noin 3-15min välein, jotka sit loppu reilu tunnin kestettyään :/
Kun tuo kohdunsuu oli jo viime tarkastuksella sen noin 2cm auki, niin pähkäilenpä tässä että availeekohan noi supistelut ja kivut sitä lisää!
Ei sais valittaa! Mutta kyllä tää on aika inhottavaa, aina kun päättää et rauhassa tässä odotan ja ei kiirusta synnytyksen kanssa, niin sitten on kuitenki noi supistukset ja kivut riesana.
Nyt ootan kyllä ihan hirveesti sitä tiistaista lääkäriä! Voi kun pääsiski jo sillo synnyttää!

Kävin tänään parturissa! En kestäny tätä päätäni enää yhtään, vaikka yritin et ristiäisiks sitten vasta... Ajattelin et ehkä se vähän omaa oloa parantais jos jotain tekis :)
 
on Mamukin vuoro astella rinta rottingilla Taysiin ja rueta jakaantumaan.Eli synnytys käynnistetään aamulla klo 8.30. Tasan kaksi viikkoa ois laskettuun,mutta mielelläni meen ja pylläytän tyttöseni ulos,kilojakin on tasan 4 tällä hetkellä,eli töitä on luvassa...Jännittää ihan sikana!!!! -mamukki ja Mandi 38+0
 
PALJON ONNEA SLEEPING JA kÖSSIKENGURU PIKKUISISTANNE :hug: :flower: :flower:

Lillip: Tosi ihanaa, että kertoilet kuulumisianne :hug: Kovasti voimia pikkuiselle!

mamukki: sulla onkin jännät paikat edessä =) Onnea tulevaan!

Kiva kuulla, et tääl on tosiaan muitakin "turhasta pärrääjiä" :saint: :LOL:

Tää akka painuu nyt saunaan kun toi aina niin ihana mies sieltä jo tulikin ja olikin sammuttanut koko paskan ja avannut kylppärin ikkunankin. ...ai miten niin itsekäs? |O :headwall: ...arvatkaa vaan tuliko mainittua asiasta :ashamed: ..eikä kamalan kilttiin sävyyn... :whistle:

Mukavaa viikonloppua!!

-kyrsä ja nappula 36+0
 
Onnea taas vauvansa saaneille ja tsemppiä niitä hakeville :flower:

Tuli tuosta mieleen kun muutamat olleet huolissaan vauvan liikkeistä. Niin, miehen siskon tyttö ei aikoinaan mahassa juuri liikkunut ja kaikenlaisia tutkimuksia tehtiin mutta sikiö voi koko ajan ihan hyvin. Syyksi selvisi että napanuora oli ollut kovin lyhyt. Sen takia siis ei paljoa päässyt liikkumaan, mutta oikein vilkas ja reipas tyttö ollut syntymästään asti :)

Mulla viime raskauden aikana näkö heikenty tosi paljon. Eikä palannu täysin takas ollenkaan. Just keväällä ennen tätä raskautta hommasin uudet lasit ja tuntuu et ei näilläkään enää kunnolla nää. Toivottavasti palautuu edes suurimmaks osaks synnytyksen jälkeen, ettei oo taas uusien rillien hankkiminen edessä. Ei mitään ilmasta puuhaa ole :whistle:

ON: Tänään olin äippäpolilla koko arviossa. Nyt olis painoa n. 3,7kg, eli sama arvio nyt tästä kun esikoisesta yli 2vkoa myöhemmin! :eek: Ja esikoinenhan oli sit sen 4480g... Ja joo, eri laitteet, eri mittaaja, mut silti... Alko pikkasen jännittää lisää + et katoin eilen edellisestä äitiyskortista et viimeks mulla oli sf mitta Pienempi tässä vaiheessa kun nyt :eek: Ei helvata.... Lääkäri sanoi että arviohan tuo toki vaan on ja 10% heitto on ihan normaali, mutta et harvemmin vauva pienempi on kun mitä tuo arvio lupailis... Että heh, heh!
Paikat oli edelleen kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä sen 3cm! |O Jotain kalvoja venytteli, kuulemma sais aikaan jonkun hormonin eritystä?, ja ai että se ronkkiminen sattu! :x
No mutta lekuri pääty siihen että menen ens keskiviikkona (vasta!! ) osastolle "kypsyttelemään paikkoja". Sano suoraan että jos ei muutosta oo tuol alhaala siihen mennessä tapahtunu, tuskin syntyy sillon keskiviikkona vaan tosiaan meen "kypsyttelemään paikkoja" sinne ja sit seuraavalla viikolla uusiks. Suatana! |O Alan olla kyllä jo niiiiiin kypsä ettei täs paljoo kypsyttelyjä tarvittais!! :kieh:
Mietin, et jos ei sillon keskiviikkona ala syntymään niin en lähe sieltä sairaalasta ennen kun antavat sit leikkaus ajan. Nyt jo arvelluttaa, et miten iso olis jos vaikka huomenna pääsis synnyttää, saati sit 2vkon päästä! :eek: En nää mitään järkee lähtee väkisin yrittää alakautta jos tietää et on jo reilusti yli 4kg, riskit kummalleki alkaa olla musta niin isot ettei olis sen arvosta... :/ Kovasti olisin kyllä toivonu kokevani normaali synnytyksenkin... :(

Ja nukkuminen täälläkin on mitä on... Toisinaan nukuttaa hyvin ja toisinaan ei millään saa unta, supistelee, kolottaa jne, yms....
Mulla alkanu tuo vasen polvi jomottaa, en oo mitenkää rasittanu sitä enkä kolauttanu mihinkää. Mahtaakohan johtua siitä et on painoa tullu n.9kk:ssa sellaset 20kg.. :snotty: :ashamed:

Jep, jep, sellasia tällä kertaa. Voikaahan hyvin mammat! :)

Bianca ja poitsu 38+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Hei onko teidän mahat millaiset? Siis tuo mahan pinta?

Mulla on tässä parin päivän sisään muuttunut paljon kovemmaksi kuin ennen ja en tiiä, onko se vaan siitä, et papu on enemmän edessä, kasvanut, kuuluuko tämän mahan näin tehdä ...vai sit tämä hermoilijan vaihtoehto: jos lapsivesi vähenee (liikaa?), muuttuuko maha näin? :snotty: Kyllä tuo liikkuu sen mitä liikelaskenta vaatii, mut menossa on sittenkin taas se hiljaisempi kausi...

T. Kärppä ja papunen 34+6
Kärppis, arvaa vaan oonko miettinyt samaa? Mulla maha on kans tosi pinkee ja moneen kertaan oon miettinyt ja tunnustellut, et onkohan siellä riittävästi lapsivettä!! :whistle: Onneksi maanantaina on lääkärineuvola, niin saan varmaan vastauksen - toivottavasti tyydyttävän sellaisen. :D Mutta mullahan eka raskaus käynnistettiin niukan lapsiveden vuoksi...

 
Kuivunutta maitoa tisuissa: Tuli vaan mieleen et joku taisi kysellä kun oli olu sellasia valkoisia kökköjä kuivunu nännäipäinin. Niin mulla on ollu samanlaisia siitä lähtien kun maitoa alkoi herumaan joskus syyskuussa, oon aina aamuin illoin pessy pumpulilla, koska jos oon jättäny on tullu tisut tosi kipeiks. Et sellanen kommenti viel tähän väliin.

Tylsistynyt Toukka ja Vaavi 38+
 
mamukki : onnea tulevaan! :heart:

Meillä on pojat mummulla ja papalla. Ovat siis yökylässä siellä. Että saisin nukuttua. No, musta tuntuu että en oo nukkunut juuri mitään. saatiin miehen kanssa "loistoidea" levittää vuodesohva ja nukkua siinä. Se onkin niin huono nukkua nyt tän mahan kanssa että joka paikkaa särki ja asennon vaihtaminenkin yhtä tuskaa kun sattui. Ja sitten meijän toinen koira oli torstaina pienessä leikkauksessa ja se välillä vinkui.. Tai pyysi viereen (aina joku pyytämässä öisin viereen, jos ei lapset niin koirat sitten :D ). Lopulta heräsin ennen kuutta. No, mutta ihanaa viettää nyt rauhallista aamua tässä ennenkuin pojat tulee taas kotiin. :heart:

sadee80 35+6
 
Nyt oon mä sit alkanu näkee niit synnytysunii. Viime yönä näin unta et vauva tuli vaan ulos ilman kipui jonka jälkeen jätin vauvan isäl ja lähdin verissäni siivoomaan jälkiäni Saloon? keskelle autotietä. Kaveri osus paikalle auton kaa ja näytin verisiä käsiäni et synnytin just ja kerään vaan jäljet pois ni pääsee jatkaa matkaa. Menin kotiin ja vauva oli niin iso ettei mahtunu olee pinnikses :eek: melkosii unii. Ja aina ollu poika nois unis vaikkei kumpaakaa oloo oo ollu eikä ultras katottu.

Maha on kovempi ku ennen eli melkosen pinkee

Onnea taas vauvan saaneille :flower:
JeJa 36+1
 
Valtavasti onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja tsemppiä lähiaikoina saaville! Kylläpä täällä tosiaan tapahtuu :)

Meille ei kuulu uutta, maanantaista synnytystapa-arviota ja ultraa odotellessa. Tulen sitten kyllä kertomaan mitä sanottiin! Nuha jatkuu ja jatkuu ja yöllä herään tukkoiseen nenään kolme-neljä kertaa helposti. Toivottavasti pääsen pian tästä tukkoisuudesta, jos vaikka suosittelevat leikkausta tai käynnistystä.

Kauppalistaan pitääkin mennä lisäämään hajusteeton pesuaine, ja maha on pinkeänpinkeä koko ajan. Olen ihmetellytkin mistä ne supistuksista johtuvat mahan kovettumisen huomaa jos koko ajan on tällainen pingotus!

Muuta kommentoitavaa en taas muistakaan :ashamed: Oikein ihanaa lauantaita kaikille!
almaa, nyt jo viikolla 37!!!!
 
Sleeping ja kössi paljon onnea pojista!!
voi hitsi alko jännittään taas tuo oma tyttölupaus kun kössille tulikin ylläri :D

niiskunenä ja mamukki onnea matkaan! :flower: kuulumisia odotellen...

jospi mulla ei esikoinen kiinnittynyt ollenkaan ja nyt tämä olis kuulema kiinnittynyt...mäkin kyllä oon kuullu et toka ei välttis kiinnittyis...jännä juttu.

näkö on huono jo muutenkin,niin nythän mä olen melkein sokee.. silmälasit oon uusinu 8v sitten :ashamed: ja silloin oli jo -3.50 ja -2.25.....

lillip ihana kuulla että pienellä alkaa syöminen jo pikkuhiljaa sujumaan ja hän voi paremmin!

eilen kävi hulaus kun vetelin poikaa pulkassa,ihan sukkahousutkin kastu yhestä kohtaa,mut tulin sit siihen tulokseen,ettei se voinu lapsivettä olla kun jäi hulahtelut sihen yhteen kertaan...pitää nyt seurailla tässä.

labello ja mytty 37+6
 
Hohhoijaa. Heräsin puoli seitsemän hirveisiin menkka-ja lonkkakipuihin. Alkaa olemaan näköjään joka öinen ongelma eikä muutu vaikka tunkis jalkovälin tyynyjä täyteen. Plaah. Liikkeet tuntuu vähän liiankin hyvin ja niin kuin täällä on muutama muukin havannoinut niin vatsa on ihan pirun pinkeä koko ajan. En todella hahmota enää harkkasuppareita.
Ihana talvikeli ulkona ja mä en jaksa kun toivoa et tulis jo....auttaskohan jos vähän ponnistelis..

Spectra 35+5
 
Onnea uusille vauvautuneille!! :flower: :flower:


Mä odottelen kyllä jo nyt (vaikka viikkoja vasta 36+4) et tämä tulisi. Maha kyllästyttää ja on tylsää... Haluaa vaan sen vauvan sylkkyyn ja sitten ainakin se synnytyskin olisi ohi ;)

JeJa Mä näin myös eilen ensimmäisen vauvaunen ja se oli kyllä lähes yhtä kummallinen kuin sunkin...
Olin eka bussissa vauvan kanssa (ihan pienen vastasyntyneen) ja ilman vaunuja tai mitään. Vauva sanoi mulle ekan sanan ja se oli kirosana! Sit juoksin toiseen bussiin ja kotiin missä yhtäkkiä olinkin nukkumassa. Herättyäni löysin sen vauvan nukkumassa sisällä vaunuissa toppavaatteissa tumppuineen kaikkineen + lämpöpussissa!!! No sit riisuin hänet ilkosilleen ja otin vaipan pois. Jätin vauvan tyytyväisenä kahden ison koiran kanssa sänkyyn ja lähdin viemään vaippaa roskiin. Koko matkan se vaippa tiputti lattialle pissaa josta olin huolissani. Siitä, että vauva on yksin sängyssä koirien kanssa en ollut... :headwall: :headwall:
Aamulla mietin et huh huh, eka vauvauni ja siinä jo teen kaikki ihan väärin...
Mutta siis todella jännä et olen päässyt koko raskauden läpi ilman raskaus- tai vauvaunia. Joskus aikaa sitten näin sellaisen missä vauva yritti väkisin alienin tavoin tulla mun mahasta ulos nahan läpi. Se oli pelottavaa! Sitten mun navasta alkoi vielä tulla vihreää mönjää... Vähän ku jossain haamukomediassa... :LOL: :LOL:

Vauvan nukkumisesta Meillä on pinnasänky vauvan omassa huoneessa ja sen aion (jollakin oli täällä joskus kuva!) jakaa nyt pinnasängyn suojalla pienemmäksi. Siellä olisi tarkoitus nukuttaa alusta saakka.
Mutta meille on myös hankittu Fammulareissuja varten samsoniten pop up cop ja itseasiassa luulen et sitä käytetään myös kotona. Sehän on sellainen soikea katoksellinen kangaskoppa jossa päällä myös verkkosuoja. Kotona sitä tullaan käyttämään todennäköisesti olohuoneessa sohvalla tai lattialla, jos poika siellä nukkuu. Sitten voin käydä esimerkiksi rauhassa vessassa miettimättä uskallanko jättää poikaa yksin. Meillä kun on nuo isot koirat niin oikeastaan mihinkään en voisi jättää häntä yksin. Tai no pinnikseen tai sitteriin joo, mutta en lattialle, sohvalle tms. mihin voi vahingossa mennä päälle. Ajattelin kyllä myös et sen voi ottaa sänkyynkin. En uskalla nukkua kuitenkaan niin et hän nukkuu vieressä. Vaikka puhutaan niistä äidinvaistoista niin nukun paremmin kun tiedän etten voi kääntyä päälle tms.

Pesuaine Mä olen pessyt kaikki vauvan pyykit omo pikkujätillä ja teen niin varmasti jatkossakin. Itse kun saan ihottumaan todella monista pesuaineista ja myös noista hajusteettomista. En tiedä miksi. Tuo on kuitenkin ollut hyvää ja en usko että alan vaihtamaan jos vauvallekin sopii.
Nuo kätkytkuolemien yhdistämiset esim. pyykinpesuaineeseen tuntuu musta jotenkin niin kaukaa haetulta etten ala liikaa miettimään. Saan elää joka asian kanssa pelossa muuten! Miten noihin asioihin sitten vaikuttaa mm. vanhempien (jos lapsi nukkuu vieressä) hajusteet, pesuaineet, rasvat yms. jotka haisee (tuoksuu). Mulla itsellä monesti ottaa enemmän henkeen kaikki nuo kuin pesuaineet. Vai meneekö niistä pesuaineista jotain ihon kautta elimistöön aiheuttaen jotain?
Pesuaineet muuten
Millä pesette kotona lattiat, jotta vauva saa sitten turvallisesti möyrytä siellä ilman myrkkyjä?!
Meillä pestään vielä ihan parketti/laminaatti ja kivipesuilla.
Sen verran olen muuttanut kodinhoidossa tapoja et meillä ei pestä sisällä mitään pintoja millään tehopesuaineilla. Käytän yleensä fairya laimennettuna suihkepullossa kaikkien tasojen putsauksessa ja esim. seinät ja ovet yms. pesen/pyyhin vain karkealla kostealla pyyhkeellä. Meillä käydään läpi kaikki seinä/ovipinnat viikottain kun muuten koti hukkuu koirankuolaan ja maalipinnat ei pitäisi pesuaineista ;)

Caro + masukki
 
Tännehän tulee ihania vauvauutisia oikein urakalla jo =) Onnea sleeping ja kössi :flower: mamukkille tsemppiä tulevaan!

Nyt hieman paremmin nukuttu yö takana, heräsin jo klo 7 ihan virkeenä! Saa nähdä mitä sitten taas seuraava yö tuo tullessaan.. :whistle: Tänään pääsee ravintolaan syömään, ihanaa! Mennään juhlistaan äidin eläkkeelle jäämistä :)

Täällä myös vatsanahka tosi kiree ja tuntuu, että halkeen kohta :whistle: vatsa on muutenkin jotenki tosi edessä nyt.
 
Onnea kaikille, jotka ovat jo vauvan saaneet ja niille, jotka ovat hakureissulla tai sinne lähiaikoina lähdössä. :heart:
Onkohan muuten Absalla jo vauva, kun ei ole hetkeen kirjoitellut? Vai oliko ne sokerikontrollit osastolla nyt?
Taidan olla hieman poikkeava, kun minulla ei ole mitään kiirettä synnyttämään, ainakaan vielä. Minun puolestani pikkuinen saa vielä asustaa rauhassa mahassa vaikka 4 viikkoa. Maha on kyllä koko ajan tiellä, nukkuminen on hankalaa ym... mutta silti tykkään olla raskaana. =)

T:Kuume & pikkuinen 36+1
 
Moikka vielä!

Piti tulla kertomaan vielä et mut yllätti täysin toissa päivänä tuo maa. En edes tajunnut kuinka liukasta nyt taas on kun talvi on täällä ollut mitä on. Aamulla (oma vika) koirien kanssa liukastuin, mutta en onneksi kaatunut. Iltapäivällä sitten olin toisen kanssa lenkillä (taas oma vika) ja liukastuin uudestaan. Sillä kerralla nytkäytin itseni jotenkin niin et pari tuntia sattui alavatsa/nivunen. Mietin kyllä et pitäisi pikkasen skarpata kun nyt ei tekisi kovin hyvää kaatua. Nyt on sitten tuo lonkka normaalia hankalampi, mutta supistuksia tms. ei ole normaalia enempää ollut. Eilen imuroin ja pesin sohvan (huh, mikä työ!!!) ja sen jälkeen kyllä huomasi ettei vatsa kamalasti tykännyt siitäkään.

Täällä on varmaan kaikilla ollut/on se pesänrakennus/siivousvaihe?!
Mä olen uusinut lähes koko asunnon raskausaikana... Siis sisustanut päällisin puolin eli siirtänyt tavarat uusille paikoille. Vaihtanut verhoja, lamppuja yms uusiin. Tehnyt lastenhuoneen, sisustanut jopa vessan uudestaan :LOL: :LOL: ,. Järkeistänyt säilytystä, heittänyt kasapäin tavaroita ja vaatteita pois sekä pakottanut miehen maalaamaan olohuoneen seinän...
Onneksi mies on vaan ollut ja antanut mun touhuta. Todennut varmaan et pääsee helpommalla!

Joo nyt paras lopettaa...

Caro + masukki
 
Heii, voi miten hulluja unia toisilla :LOL: :LOL: Mä en ole nähnyt ensimmäistäkään vauvaan tai synnytykseen liittyvää...
Mä pesin vaavin vaatteet hajusteettomalla pesuaineella ja huuhteluaineella, mutta en tosiaan usko että jatkossa toimin niin. Varmaan aluksi vähän aikaa...
Sama kun niiden tuttien ym keittämisten kanssa...
Kodin muut pesuaineet pidän ennallaan...
Meillä kaksi kissaa ja koira ja tuolla anopin puolella kaksi kissaa jotka välillä löytyy meiltä.. Hee.
Täällä riittää kuraisia tassunjälkiä ja väliin hiirenraatojakin :eek: , joten tämä vaavi elää sitten tosiaan siedätyksessä ihan alusta asti. Sehän on nyt tutkittukin, että ei saisi ihan hygieenikoksi ruveta vaavin kanssa. Toivon todella ettei tule allergioita.... Se olisi ihan hirveää isommille luopua nuista niin rakkaista karvakorv ista.
Koira ei tule meidän sänkyyn, mutta kissat kylläkin, vaavin sängystä eivät ole olleet kiinnostuneita. Yhden kerran toinen katti siellä nukkui... Tuli vauhdikas lähtö herralle ja torumiset.. Ei ole sinne mennyt sen jälkeen. Vähän kyllä jännittää miten sitten kun siellä on niin ihanalta tuoksuva vaavi...
Olen yhden kissan joutunut lopettamaan tuon tytön synnyttyä. Sillä oli niin hirveä vimma mennä vauvan vaunuihin, vauvan PÄÄLLE, ei mitkään viritykset sitä pidelleet. Ja sitten, kun löytyi NAAPURIN vauvan vaunuista tuli ikäväkyllä katille matka autuaammille hiirimaille :ashamed:
Nyt olen varautunut.. On sellaisia kunnollisia kovia eläinesteitä saatavilla. Jos alkaa yhtään vaikuttamaan siltä, että ovat kiinnostuneita vaunuista. Silloin 12v sitten ei selaisia mun tietooni tullut...
 
Huomenta päivää, taas oli yöunet mitä sattui ja aamiaispöydässä mies oikein säälillä katsoi mua kun olin niin zombien näköinen. No mutta silti, niinkus Kuumekin, ei mullakaan ole vielä kiirettä synnärille, yritän nauttia kaikesta tästä vapaa-ajasta kaikkine pukamineni ja unettomine öineni..otan sitten päivällä päikkäriä ja tupla-annoksen pukamasalvaa jos huvittaa :kieh:

ONNEA Sleeping ja Kössi
:flower: Muakin alkoi vähä jänskättää jos meillekin tulis poika, niin aika pinkki poika sit oliskin :eek:

Mammukille myös tsemii!!!

Carolla aikamoiset unet!! =)

Mahan pinkeydestä
täällä kans, voisko johtua ihan vaan siitä että vauva on jo niin iso ja maha myös. Onko muutes miten tullu porukoille raskausarpia?? Mulla on kolmas pullo menossa Weledan raskausöljyä ja olen välttynyt arvilta ainakin tähän saakka.

Kissan yllätin vauvan turvakaukalosta käpertyneenä ja annoin kyytiä, sen jälkeen on kaukalo saanut olla rauhassa. Voi kissa parkaa, mua jo ihan säälittää. Mitenköhän kun meilläkin kisu nukkuu meitin sängyssä ja sitten kun vaavi tulee niin en kyllä raaskis kisua häätää kaikkien näiden 12 vuoden jälkeen poiskaan...

Nyt pitää mennä suihkuun ja kaverin kanssa shoppailee ja häämessuille =)

hm ja nökerö 38+2
 
Nykyään menee reilu tunti pelkästään lukiessa kirjotuksia jos on päivänkin ollut pois koneelta... En valita kylläkään, mukava kuulla muiden tilanteita ja ajatuksia! =)

Lillip ihania uutisia,että vauva parempaan päin! :heart: Enkeleitä matkaan!

sleeping ja kössik ONNITTELUT poikasista! :flower: :heart:

niiskunenälle onnea matkaan vauvan haku reissulle, ilmoittele sitten miten meni ja kumpi tuli! :D

 

Yhteistyössä