~Helmitaaperot -09 talvella 2010-2011~

Kai sitä vois tähän talviketjuun näin heinäkuun kunniaksi kirjoitella.

Onnea kaikille vauvauutisia kertoneille!

Rosinante: pojalla on oma lasten tyyny, mutta yleensä nukkuu meidän välissä ja valloittaa meidän tyynyt.

Meillä on vasta hiljattain alettu puhumaan enemmän, liikunnalliset jutut Konsta edelleen hokaa melko nopeasti. Pottailu ei meillä varmaan ala sujumaan ikinä, Konstaa ei voisi vähempää kiinnostaa. Ulkona jos on ilman vaippaa, pissaa tyynesti housuun, eikä tule edes kertomaan. Poika on siis nopea liikkeissään, mutta muutoin hidas oppimaan. :) ymmärtää kyllä kaiken mitä puhutaan. Välillä ei meinaa muistaa, että sen kuullen ei ihan kaikkea kannata puhua. Jos vaikka mummulle menosta puhutaan, niin Konsta on lähdössä sinne heti. :)

Sitten hieman vuodatusta, kun ei tuo lapsettomuuspuoli tunnu oikein omalta, kun mulla on jo lapsi. Meillä poika alkaa olla niin iso, että vauvakuume on taas kasvanut niihin mittoihin, että kohta on annettava periksi ja hakeuduttava hoitoihin. Ottaa oikein kunnolla pattiin, kun jotenkin toivoin että Konstan odotus olisi korjannut vähän elimistön toimintaa. Mutta hullummaksi tämä vaan menee, kai ikä tekee tehtävänsä. Ennen ovuloin edes joskus, nyt en kiertojen pituuksista päätellen lainkaan. :/

Mä vaan inhoon niitä hormoneja. Mulla menee niistä pää ihan sekaisin... Mehän ei Konstan kanssa ei isosti apuja tarvittu, joten toiveissa olisi että toinenkin aika pienellä saataisiin alulle. Tai, no toivoin ilman hoitoja, mutta ilman munasolua ei taida lasta alulle saada. Ja sitten ne on lopettaneet väestöliiton klinikan ja joudutaan miettimään, että mihin sitten hoitoon ja mistä potilastiedot saadaan uuteen paikkaan... Onneksi on vielä yksi kierto aikaa toivoa ihmettä, kun kaikki klinikat on heinäkuussa kiinni. Hiukan helpotti vuodatus.

Mutta onneksi on kesä ja loma niin ei ehdi vauvakuumettakaan juuri potea. :)

Hyvää kesää mammat ja taaperot!
Koitetaan syksyllä treffata.

Kuume ja Konsta
 
Ajattelin nostaa tätä meidän pinoa, kun tiputtiin toiselle sivulle. Oli mulla kyllä ihan asiaakin, nimittäin miten teidän muiden lapset nukkuvat tätä nykyä päikkäreitä?

Meillä on menny pikkuveljen tulon jälkeen kuviot uusiksi, eikä vielä(kään) ole löytynyt sellasta hyvää rytmiä, jossa pysyttäis. Tänään ei vanhempi poika meinannut malttaa ollenkaan alkaa päikkäreille, mutta simahti sitten klo 16.10 sohvalle. : / Eli päikkärit kyllä tarvitaan vielä.

Mites Kuume, kävikö onnellisesti ja tärppäsi luomusti? :)

Mukavaa alkavaa syksyä leidit!
 
Virme: meillä on kerran jäänyt päuväunet välistä, mutta muuten nukkuu aina. Myöhempään ne on siirtynyt ja Konsta nukahtaa joskus 13 aikaan yleensä. Helposti pystyy venyttämään 15 asti jos tarvii.

Ja ei ole tärpännyt, ei. :/ Mutta en saa aikaiseksi mennä hoitoihinkaan, kun oikeasti inhoan niitä lääkkeitä. Mies ajoittain painostaa, mutta toisaalta ymmärtää mun kammon ja sen että se on vielä ainakin vauvakuumetta pahempi... Kai sitä vuoden yrittämisen jälkeen pitää taas viimeistään mennä. Mutta ihmettä odotan vieläkin, saatoin jopa ovuloida tässä kierrossa. :)

Muidenkin kuulumisia odotellen
Kuume ja Konsta 2,5v
 
Viimeksi muokattu:
Mae
Tervehdys pitkästä aikaa!

Meillä on Joona aloittanut perhepäivähoidossa elokuun puolessa välissä ja on aika opettelua koko perheellä ollut. Isompi viedään eskariin, Joona perhepäivähoitajalle joka on aivan eri suunnassa kuin eskari ja sitten pitäisi vielä keretä töihin.
Muuten on hoidossa mennyt hyvin, mutta jääminen sisälle on vaikeaa aamuisin. Jos menee vasta 10 hoitoon niin jää ulos ja huutaa mulle vaan "lähe nyt äiti töihin, minä jään tänne"

Meillä Joona ei ole nukkunut yli vuoteen päiväunia, paitsi sairastaessa joskus. Mutta nyt hoidossa nukkuu 1-1,5h. On ihan kiva kun nukkuu, saa aivot tarvitsemansa levon, mutta ilta venyy 21 asti usein. Ennenhän Joona nukkui 20-8/9 ja nyt siis n.21 (joskus 20)-07.

Muuten ei tänne mitään ihmeitä. Normaalia hulinaa :)

Hyvää syksyä kaikille :)

Mae ja Joona
 
Meillä nukutaan vielä päiväunet, nukkuu 1-2 tuntia, joskus jopa 3!. Yöllä nukkuu klo 19 (tai viimeistään klo 20) -6. Harvemmin nukkuu kuutta pidempään, onkin aina ollut aamuvirkku. Saa nähdä kuinka käy kun pikkusisko tulee (toivottovasti) pian maailmaan, miten käy nukkumisten ja muunkin elämän kanssa.

Kuumeelle kovasti onnea, että tärppäisi! :)

Käytiin muuten 2½v. neuvolassa, kun neiti on pienikokoinen ollut ikänsä. Nyt oli 11,9kg ja 91cm. Hoikkahan tuo on, soisin mielelläni muutaman lisäkilon neidille. Mutta minkäs teet, kun ei kasva tuon nopeampaa.

nessu ja aino, & pikkusisko rv 37+3
 
Nessullahan alkaa olla jännät ajat käsillä! Toivottavasti ehdit vauvan tultua kirjoitella vähän kuulumisia. Mielenkiinnolla luen, kuinka Aino ottaa pikkusiskon vastaan. Meillä esikoinen oli aika pahasti mustasukkainen pikkuveljestä. Onneksi se helpottui muutamassa kuukaudessa!

Joko Maen Joonalla on helpottunut hoitoon jäänti sisälle? Meidän esikoinen oli kans pph:lla silloin, kun olin töissä ja tykkäsin kovasti. Hoitaja oli aivan mahtava! Kun sitten joskus taas töihin joutuu menemään, niin haluaisin pojat taas pph:lle. Jotenkin vierastan päiväkoteja...

Oli kiva kuulla teidän päikkäreistä. Meillä alkaa pikkuhiljaa rytmiä löytymään. Useimmiten ne nukutaan (12)13-15.

Virme ja pojat 2,5v. ja 0,5v.
 
Mae
Virme Eipä tuo ole helpottanut, etenkin kun pph jäi pitkälle sairaslomalle ja Joona joutui yllättäen päiväkotiin. Nyt kyllä olen sanonut, että Joona saa kyllä päiväkotiin jäädä, kun pph:lla tulee varmaan enemmänkin näitä saikkuja :/

Meillä kävi keskiviikkoiltana sellainen haaveri, että Joona kaatui ja löi poskipäänsä mun siskon sohvapöytään. Poskipäähän tuli pillin mentävä reikä (ihosta siis läpi) ja mä näin luutakin siinä :x Ei kun sairaalaan tikattavaksi, tosin ne ei sitten tikannut sitä kun oli niin lähellä silmää ja onnistui liimalla. Mutta kyllä mä pelästyin!
Menoa ei haitannut yhtään vaan juoksi siellä sairaalan käytävillä reikä päässään. Myöhemmin vaan sanoi, kun kielsin juoksemasta, "ei haittaa, setä liimaa ja saan tarran". Että näin.....
 
Kirjoitanpa taas aikani kuluksi tänne. Pojat päikkäreillä niin saa rauhassa surffailla netissä. :D

Mae Harmi, että pph oli sairastelevaa lajia, mutta ilmeisesti Joona tykkää päiväkodissakin olla?
Ikävän kuuloinen tuo Joonalle käynyt vahinko, mutta onneksi pystyttiin liimaamaan eikä ilmeisesti jäänyt pojalle siitä traumoja, kun kerta oli sitä mieltä, että setä vaan liimaa ja saa tarran. :LOL:

Joko nessu on saanut vauvan?

Kuinka hyvin teidän muiden lapset pukevat itselle vaatteet? Meillä oli tuossa aika, jolloin äitiä piti passauttaa eikä suostunut itse pukemaan, mutta nyt alkaa sekin taas kiinnostamaan. Housut osaa laittaa itse ja joskus paidankin, jos vain malttaa rauhassa kokeilla. :)
 
Mae Harmillinen vahinko Joonalla, mutta onneksi ei sen pahemmin käynyt!

Meille syntyi pikkusisko 10.10.11. Painoa hänellä oli 3535g ja pituutta 50cm. Raskausviikkoja oli jo 41+4, hyvä että viimein tuli ilman käynnistystä. Nyt ollaan opeteltu elämää kahden neidin kanssa. Itse olen lähtenyt hyvin toipumaan synnytyksestä, eilen kävin jo vähän vaunuttelemassa. Väsymys kyllä meinaa vaivata, kun Aino tosiaan herää jo klo 6. Saa nähdä miten ensi viikko menee, kun mies palaiilee töiin. Imetyksen kanssa on tälläkin kertaa vähän ongelmaa, neiti kyllä syö reippaasti, niin reippaasti että täytyy antaa lisää korviketta pari kertaa päivässä :) Ei siis oma maito meinaa riittää :(
Aino on ottanut siskon hyvin lämpimästi vastaan, halailee, suukottelee, haluaa syliin, auttaa vaipanvaihdoissa jne. Äitiä kohtaan Aino on kiukutellut jonkun verran enemmän. Yöllä Aino on alkanut taas tulla viereen nukkumaan, reagoi ilmeisesti vauvan tuloon?

Neiti 2,5v. pukee päälleen jo hyvin, mutta nyt on vaihe ettei huvita pukea ollenkaan. Se alkoi jo hetki ennen vauvan syntymää, mutta nyt on neiti heittäytynyt vähän vauvaksi, täytyy pukea, auttaa syönnissä. Kovasti kannustetaan omatoimisuuteen, leikin varjolla yleensä sitten pukee ja syö itse. Vaatteista housut ja sukat menee hyvin, paidankin saa jotenkuten päälleen, kengät osaa laittaa jalkaan.

nessu, Aino ja pikkusisko 13vrk
 
Onnea Nessu. <3

Meillä osaa pukea, mutta ei millään viitsisi. Kaikkensa tekee ettei tarvitse itse pukea. Päiväkodissa pukee kuulemma reippaasti.

Me ollaan nyt hoidoissa. Hormonit on just niin kamalia kun muistinkin. Ja tässä kierrossa söin niitä turhaan, ei munasolua niistä huolimatta. :/ Ollaan päätetty että inssit katotaan ja sen jälkeen ollaan tyytyväisiä näin. Saas nähdä muuttuuko mieli siinä vaiheessa jos tuo hetki oikeasti tulee.

Nyt nukuttamaan pientä marakattia, luvassa jälleen melkoinen show.

Kuume ja Konsta
 
En syönytkään hormoneja turhaan. :) Etelänmatkalla isona yllätyksenä pärähti plussa testiin. Ihmettelin missä vika, kun viini ei maistu.

Vähän vielä epävarma olo, kun ei sitä munasolua nähty. 2.12. ultra, sen jälkeen tietää onko mahassa joku siellä missä pitääkin.

FB:n puolella ihan hys vielä.

Konsta, Kuume ja pikkuinen 4+5
 
Kuumeelle toivon todella että siellä pikkuinen olisi :heart: Oikein paljon onnea plussasta!

Täällä aletaan pikkuhiljaa päästä taas arkeen kiinni. On ollut kyllä yhtä hulinaa, nyt alkaa Ainokin ollta taas oma entinen itsensä :) Oli siis tuota yöllä viereen tuloa, kiukuttelua joka asiassa, ilkeyksien tekemistä jne vauvan tulon johdosta. Tänäänkin neiti ollut niin reipas, puki itselleen vaatteet päälle, myös ulos mennessä melkein kokonaan itse, on käynyt itse potalla, kun on vaan ohjeistanut sinne menemään ja päiväunille meni ilman kiukuttelua :) Ihana, äidin pikkuinen :heart:

Vauva on valvottanut meitä yöaikaan jonkun verran. Muuten nukkuu hyvin, mutta kun rytmi on ollut sellainen, että valvoo illasta aamuyön puolelle, omat unet on todella vähissä. Nyt on pari päivää valvotettu pikkuneitiä päivällä enemmän, niin on mennyt nukkumaan klo 22-23 välillä. Pakko ajatella omaakin jaksamista vähän. Ristiäiset on meillä tulossa nyt lauantaina =)

Nessu, Aino ja vauva 5vko
 
Kiitos tsempeistä. Vielä reilusti yli viikko ultraan... Kovasti hermostuttaa vieläkin, että meneekö kaikki niin kuin pitääkin.

Mikäs Nessun pikkusen nimeksi tuli?
Mitä muille helmikuisille kuuluu? Yksi ainakin putkahti tuonne heinäkuisten pinoon seurakseni. :)

Konsta, Kuume ja Nyyti 5+4
 
Ihanan nimen on nessun tyttö saanu. :)

Ja kuumeella oli kans ihania uutisia! Paljon tarrasukkia matkaan! :heart:

Meidän "vauva" 8kk konttailee ja nousee tukea vasten. Pojista alkaa olla jo seuraa toisilleen, tosin isompi ei jaksa aina vastustaa kiusausta itkettää pienempää. :(
 
Kiitos taas onnitteluista

Ihana nimi Nessun tytöllä. :heart:

Täällä vielä monta piinaavaa päivää ultraan. En muistanut, että tää alkuraskauden murehtiminen tekee ihmisen ihan pimeeksi.

Tulen teillekin perjantaina kertomaan kuinka kävi. :)
 
Kiitokset myötätunnosta. :heart:
Tänään vihdoin sain keskeytyslääkkeet, ensin kohdunsuuta pehmittävä pilleri ja varsinaiset lääkkeet sitten sunnuntaina. Osastolle saan mennä jos tarve vaatii, eniten olen huolissani siitä, että tulen kovin kipeäksi, kun meillä on Konsta kotona. Toisaalta helpottavaa, että lääkäreiden jahkailu on ohi ja saan tämän painajaisen päätökseen. Sitten vaan uutta yritystä kehiin.

Kuume
 

Yhteistyössä