Helmivauvat 2009 ~Tammikuussa 2010~

Lillip Kiva kuulla sinustakin ja Hurjasti onnea 1-vuotiaalle!! :heart: :flower:

iitukka hui kamala :eek: :hug:

mae ja TÄ hianoo! B)

punakat ja karheat posket löytyy täältäkin. samaten masu on ihan raastinraudalla vedellyn tuntunen :( se lienee se atopia niinkun isollaveljelläkin. eikä pakkaset auta asiaa yhtään. esikoisellakin posket verillä ja raapii kauttaaltaan itteensä :(

meillä oli tänään ulkoilupäivä, esikko pääs luistinradalle ensikertaa ja nyt huomas ulkoilman vaikutuksen taas, meillä nukkuu molemmat jo :p
poika nyt yleensä nukahtaa 20-21, mut tuo neiti kukkuu 21.30-22 saakka yleensä. mut mepäs nukkua posotettiinkin kyllä jasminin kanssa tänäaamuna 10.40asti ku isoveli oli mummolassa yökylässä :saint:

labello ja jasmin neiti 10kk+
 
Kuivasta ihosta, me tehtiin just vähän vertailua tuolla vauvauinnissa kun Helmillä on myös ihan karhenneet ja punaiset posket ja muutenkin muutama kuiva läntti ympäri kehoa niin siellä on joka toisella vauvalla saman näköinen iho. Mun teoria olisi, että vauvojen herkkä iho kuivuu pakkasella kun myös sisäilma on niin kuivaa. Että ei se mun mielestä mitään atopiaa tai allergiaa automaattisesti tarkoita. Tietty, voihan sitäkin olla, mutta luulis että atooppinen iho oireilisi muulloinkin kun 20 asteen pakkasilla? Mulla itelläkin kuivaa nahka, jalat kutisee ja naamaa pitää rasvata rasvaisella yövoiteella päivälläkin, eikä mulla mitään atopiaa ole.

Me mennään nyt huomenna tutustumaan sinne päiväkotiin. Onneksi sinne saa mennä tälleen pikkuhiljaa, eli koitan ite suhtautua siihen kuin mentäisiin vaan tonne vauvakerhoon käymään. Mennän ehkä perjantainakin hetkeksi ja ensi viikolla sitten myös useampana päivänä. Ja sit vielä sitä seuraavalla viikolla, silloin ollaan jo pitempiä aikoja. Mies menee myös parina päivänä, mulla alkaa luennot ja muutenkin ajateltiin että on hyvä että kummallakin on joku näkemys paikasta. Voidaan sitten vertailla. Jos on ihan kamala paikka niin saahan tytön aina sitten kotiin sieltä ja sitten mietitään uudemman kerran. Mutta kyllä mä silti taas viime yönä valvoin, tai siis heräsin ennen kuutta enkä saanut enää kelailuiltani unta :(
 
Olipas tullut textiä :)

Iitukka Huih :hug:

Seranzulle voimia isukin kanssa :hug:

Tuiskuselle onnea!!! Mun työhän oli aikamoista reissaamista, mutta suomessa. Pomo tosin lupaili että kun palaan on alueeni paljon pienempi ja työnkuvakin erilainen. Liekkö vaan puhui..ehkä menen ja tarkistan tilanteen joskus vuonna -12. ( ???)

Hienoja laihdutus suorituksia täällä :D Maelle ja muillekkin jotka sitä ztravaa miettii niin se mun kamu tosiaan meni sillä täysteholla mutta hänelleppä ei syystä tai kolmannesta kaiketi pussikeittolinja sopinut, kun paino ei tippunut ollenkaan siihen tahtiin kun oli 'luvattu'. Hirvitti katsoa kun toinen oli ihan loppu niitten pussien syönnin kanssa ja ei edes paino pudonnut. Mutta ihan varppisti ääritapaus.
Toi hinta on kyllä ihan kamala :eek:

Punaisia länttejä löytyy täältäkin selästä edelleen, vaikkakin ovat vain pieniä ja muutamia, mutta bebannthenia päivittäin ja välillä kortisoniakin. Saas nähdä mitä kloorivesi tekee josko sinne uimaan vihdoin päästään taas jossain kohtaa.

lle zemppiä päiväkoti totutteluun :) Se on varppisti karseeta, mutta kaikki siitä sitten pääsee voiton puolelle :hug: Seurasin hiljan kun siskoni laittoi 1,5v ja 2,5 vuotiaat hoitoon ja itkuhan siinä tuli kaikille pari viikkoa.

Yöunille Meillä mennään aika tarkkaan klo 20-21 ja heräillään klo 9. Jos iltapäikyt on menossa pitkäks niin herätetään aina klo 18, niin sillä tuo rytmi on pysynyt hyvinkin tasaisena. Mulla venähtää oma aika kyllä usein puolille öin, mutta ehtiihän siinä vielä hyvät unet silti.

Moniko antaa vielä vellejä? Mä ku olen antanu aamuisin, kun puuroahan meillä ei syödä aamulla kun se ei kerrassaan maistunut. Tänään just tutkin sitä tuoteselostetta ja mietin että maito ajaisi suunnilleen saman asian ja että 1 v ei enää kyllä moisia vellejä juo :ashamed: Myöskään ruokaruokaa ei meillä mene kuin 1x pvä. Jossain välissä yritettiin antaa ennen ekoja päikkyjä, muttaku ei maistu ni ei maistu. Esim sitten tänäänki annoin leipää ja hedelmänpaloja + viiliä. Päälle maito 180ml. Lounas syödään siis n klo 15, niin ei siihen oikein enää toista ateriaa mahdu, ( välipala kylläkin, marjaa tai hedelmää ) tai sitten ei maistu iltapuurokaan.
Syöminen ylipäänsä on sitä helpompaa mitä enempi likka saa itse pistellä suuhunsa tavaraa. Lusikkakaan tai bonan korkki ei enää auta, vaan on oltava syötävää. Tänäänkin sitten ongin jauhelihakeitosta porkkanan ja perunan paloja, joita sitten itse pisteli ja välillä sain tuikattua lusikalla sekaan ruokaa.

Mitäs vielä...meillä on nyt otettu miehen kanssa vähän kans terveemmät tavat käyttöön, 1 karkkipvä / vko ja lisää liikuntaa. Mies oli tänään kaverinsa kanssa kunnon lenkillä :eek: Sen jälkeen rouski porkkanoita kuin juppe puputti konsanaan ja oli niin iloista miestä :D Ah, siis edelleen toivottavasti tulee tavaks! Mäkin olin eilen jumpassa ja huomenna kans.
Olisin aloittanut joogan, muttei sitä saakaan raskaana aloittaa. No sunnuntaisin käyn kuitenkin bodybalancessa, mikä joogan pehmeämpi muoto. Että kevät villitykset täällä kans. Maha tosin on jo vähän tiellä.

Niin ja muskari alkoi tänään, kk:n päästä meillä on esiintyminen satukonsertissa. Tyttö on kala, kultaisine pyrstöineen ja mä olen sitten mustiin pukeutunut mahdollisimman huomaamaton kalan liikuttelija :LOL: Koreografiaa treenattiin tänään ekaa kertaa ja eiköhän me suoriuduta siitä ;)

Jassoo jos rupeisi unille tai ainakin pitkäkseen. Hyvää yötä!

21+3 HM ja kultapyrstökala tänään 11 kk :heart:
 
Onnea 1-vuotiaalle :flower:

Onneksi tulipalossa ei teille sattunut mitään, mutta silti varmasti tulen loimotus pitkään jää silmiin näkymään samoin kuin savun haju.Jaksamista

Ja tsemppiä laihduttajille ja muuten vähän elämän tapoja tarkisteleville.Makee on sellainen että lähtee helposti handusta, yhtäkkiä huomaakin syövänsä joka ilta.Mulla onneksi ei sellaista tuskaa tällä erää ainakaan ole.Ihanaa kun on hyviä appelsiineja, marjoja pakkasessa, kasvikset suht hyviä ollu kaupoissa ja kun katsoo että leipien päällä on iso pinkka salaatteja ja muita vastaavia..Pienillä asioilla voi keventää.Ja muistakaa juoda vettä joka välissä =)

tuiskuselle lykkyä uuteen työhön, kyllä ne asiat siitä järkkääntyy ja yleensä parhain päin.Itekkin mietin jo tiukasti työhön paluuta.Tosin lapset hoidetaan kotosalla vuoroin ja tarvittaessa mummeli astuu remmiin.

Täällä valmistellaan herkkuja synttäreitä silmällä pitäen ja katsellaan pikku askeleita.Välillä niitä on yksi ja välillä kolme.pikku hiljaa..

Mä kävin hieronnassa ja makasin eilen vielä piikkimatolla niin tuntuipa ihanalta.Veri kiertää ja lämmitti tätä vilukissaa.

Nyt täytyy alkaa tekemään jotain, mä oon oikeesti vielä yöpaidassa vaikkaolen jo leiponut, siivonnut ja hakenut postin laatikosta, mutta kun ei jaksais.No ei tarvi mihinkään hippaan kyllä lähteäkkään..

sini ja neito
 
nyt kun täällä niin kovasti jokainen painonpudottamisesta puhuu, nii tää kylllä kannustaa liittymään Painonvartijoihin :LOL: http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/paino.asp?id=1869563

...tänään vaunulenkille mammakaverin kans, saa nähä kuinka pitkästi tulee käveltyä.. Samaisen mamman kans ollaan ma-iltaisin siellä jumpassa, hänellä on todellinen vauhti päällä laihdutuksessa (diabetes-vaara)..
Itellä vaan sellane ketutus päällä, ettei tekis mieli nähä ketään ihmisiä nyt just.

Tuiskusen työ matkusteluineen kuulostaa kivalta.. tosin se aika on pois sit lapsen luota, mut väliin joutuu puntaroimaan asioita niin monelta kannalta.

Nyt lyhyesti vaan, tunnin päästä pitää olla jo ulkovaatteet päällä ja lenkillä.. Sitä ennen pitää syödä ite ja herättää+syöttää Ellen.

Mukavaa päivää, voikaa hyvin:)
Nanada
 
Neidin sain just päikkäreille.Oltiin menossa aamusta puistoon,mut tuliki kotipäivä.Ekaluokkalainen valitti aamulla mahaansa niin jäi sitte kotiin.Sen koommin ei oo maha kyl ollu kipeenä,mä jo pelkäsin et joko uudestaan mahatauti!Ei kiitos |O

Tuiskuselle piti jo aiemmin laittaa onnittelut työn puolesta :flower: hienoa!Hyvähän se on ainaki kokeilla miltä se uus työkuvio maistuu :D

Kvartille kans tsemppiä!Toivotaan että saat pikaisesti koulu hommat loppuun ja valmistut!Mä kans pähkäilen mun kouluhommia,ne ahistaa ja täälä on myös tullu valvottua öitä,miks sitä pitääkin yöllä kelailla kaikkia juttuja :kieh:

Me oltiin tytön kanssa eilen illalla kaksistaan ku isi lähti muitten kanssa luisteleen,no mä innostuin vähä järkkäileen tota 3v huonetta,leluja oli pitkin lattiaa ku siivoilin,niin mitä teki neiti,sitä vähät kiinnosti lelut,koko aika konttaili karkuun pois silmistä,välillä oltiin sohvan takana tai sit vessassa,koitas ny siinä sit siivoilla.

mutta nyt pannari pois uunista..

hemuliina
 
Tuiskuselle hirmuisesti onnea työn puolesta! :flower:

Maelle kans puotetuista kiloista onnittelut ja tsemppiä! On muuten älyttömän kallis laihdutusmenetelmä :eek:

Hm, meillä menee neuvolan suosituksesta vielä yhdesti päivään velliä, päivällisellä. Kun muutoin jää tuo maidon tarve vähäiseksi jos tumppaan sille sit jotain oikeeta pöperöö.

iitukalla ollu kamala sunnuntai :eek: Eipä toivois kenenkään moista joutuvan kokemaan, mutta onneksi selvisitte suurella säikähdyksellä ja isoilla vahingoilla.
Meillä aikoinaan jouluaaton ja joulupäivän välisenä yönä paloi parveke, pienesti onneksi! Joku mies oli onneksi lenkkeilyttämässä koiraansa aamulla 4 aikaan. Jos ei ois siihen tullu pimpottaa ovikelloo, niin en tiedä miten pahasti ois päässy käymään...

Kuinka moni syöttää jo maustettuja jugurtteja? Mä annan jo Gefiluksen Luomu jugurtteja välipalalla.

Me käytii eilen hammaslääkärissä Hennin kanssa, se meni toissa päivänä ihan nenälleen lattialle ja löi alahampaansa ylös. Voi että sitä verenmäärää...Onneksi ei hampaisiin kohdistunu tuo kaatuminen, mutta hyvä oli käydä tarkistuttamassa tulevaisuutt ajatellen jos jotain ilmenee myöhemmin.

Kvartti :hug: Kyllä se lapsi siellä pärjää ja on hyvässä hoidossa. Mukava kevyt aloitus päiväkotielämään. Tärkeää on että saat opiskeltua loppuun! Ja yhteistä aikaa varmasti vielä löytyy riittämiin!

Meillä on kamala kinuaja lapsi! :kieh: Jos syön aamulla leipää, niin on Henninkin saatava, oma puuro ei kelpaa. Eli toisin sanoen, jos mun pitäs syödä aina piilossa, mä söisin ainoastaan kaksi kertaa päivässä...eeei onnistu! :whistle: Mutta mitenkäs sit teen? Pakko syöttää ensin hälle puuro ja sit syödä itse, ja sit kun syön itse, mun on annattava osa leivästä lapselle, vaikeaa. :|

Jospi ja Henni 11kk +
 
Pikapikaa taas käymässä, tuntuu et ei ollenkaa ehdi koneelle kun kaikenlaista puuhaa pitkin päivää ja nyt mulla ollut myös esittelyjä ihan mukavaan tahtiin muutamina iltoina niin aika vähiin jää tää koneellaolo mut koitan kuitenkin pysytellä vauhdissa mukana =)

Iitukka, hui kamala, varmasti jää se näky vielä silmiin pitkäks aikaa!

Mae ja tyyppien äippä, teillä hienoja painonpudotustuloksia!! Tsemppiä :flower:

Tuiskunen, onnea uudesta työstä!

Kvartti, tsemppiä paljon opiskeluun ja uskon kyllä että alkaa sujumaan tytöllä siellä päiväkodissa ihan hyvin, aluks tietty tosi haikeeta jättää pientä hoitoon mutta vähitellen sekin helpottaa.

Seranzu, voimia sulle isän hoitamiseen :hug:

HM, meillä ainaki menee velliä vielä aamuin ja illoin kun puurot ei maistu.

siniraita, ihanaa ensiaskeleita :heart:

Vähän tuli haikea olo kun naapurin rouva kävi kohta 3kk:n ikäisen pikkunyytin kanssa meillä aamupäivällä ja annoin hänelle Saran pieniä vaatteita, ihan kaikkia pieneksi jääneitä en raaskinnut antaa kun ajattelin et jää sitten muistoks tai jos on jokus vielä tarvetta ;) Näytti kyllä niin pikkuiselta nyytiltä hänen tyttö Saran rinnalla :heart:

Kohta pitäis lähtee ulkoileen ja samalla katsoon kenkäkaupasta niitä ensiaskelkenkiä, mummu lupasi hankkia ne Saralle :)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :wave:
 
Sinne laitan syntymäpainon ja 1vee mitat. Halutessanne, voin sinne laittaa puolivuotis- mitatkin (ne joilla ei ole ollut silloin mittauksia, laitetaan 7kk mitat). Eli kuullostaako hyvältä vai jätetäänkö noi puolvuotis mitat ilmoittamatta? =)
 
Maelle onnittelut reippaasta aloituksesta! Mulla kans yks tuttu pudotti 30kg Extravaganzalla, mut osa tuli kyllä takaisin lopettamisen jälkeen. Sanoi siitä itsekin että oma vika, ois tarvinnut vaan olla tiukempi eikä sortua uudestaan herkuttelemaan... Mut on varmasti tosi motivoivaa kun saa nopeasti tuloksia!

Voi että ja täällä jo hoitopaikkoja vastaanotetaan! Kamala kun aika menee nopeesti, justhan nää vauvelit vasta syntyivät!!! Tsemppiä kaikille tulevien päivähoitolasten äityleille! =)

Meillä ollaan nyt selkeesti siirtymässä kaksiin päiväuniin; aamupäiväunet ja iltapäiväunet riittäneet nyt kolmena päivänä. Vaikka ei välttämättä oo nukkunut kuin 40min-tunnin unet kerrallaan niin silti on jaksanut porskuttaa... Ihan kiva juttu, mä olin jo jossain välissä hiukan huolissani kun tuntui ettei noi päiväunet vähene ollenkaan :| . (Höh, toiset murehtii nukkumattomuutta ja mä murehdin liikaa nukkumista... :whistle: )

Tuiskuselle onnea uudesta työstä! Jos keksit jotain helpotusta tohon ruokailusirkukseen niin jaa toki tiedonsiemeniä meikäläisellekin! Mulla alkaa oikeesti olla paukut aika vähissä... Täytyy toivoa että tää on vaan joku kausi taas.

Vaatteiden kierrätyksestä kun Kareliini mainitsi, niin mä oon kans ajatellut antaa eteenpäin pieneksi jääneitä. Mut ne säästän muistoksi mitä oon itse ostanut tai ollaan saatu lahjaksi. Saatiin silloin alkuun käytettynä hirveet määrät vaatteita miehen pelikaverilta, ne laitan kyllä surutta eteenpäin..

Juu ja vellejä meil ei oo menny enää moneen kuukauteen kun ei oo huolinu sitä tuttipulloakaan. Muuten iltapuurona meil on ihan suosikkeja ne Nestlen omena-kaura, persikka-kaura ja nyt myös se 12-kuisten vadelmainen puuro. Tosi hyvin uppoovat vaikka väsyneenäkin. Kumma kyllä että huoneenlämpöisenä menee paremmin kuin lämmitettynä, mistä lie johtuu...

Jaahans ja taas herättiin...
 
Nyt tulee urputusta aiheesta josta oon joskus ennenkin teille urputtanut;
Mulla katkee ihan justiinsa joku suoni päästä, naapuri v....ttaa nyt siinämäärin. Voiko olla VAAN SATTUMAA että tuo v...upää paukuttaa aina ovia 10-15 kertaa silloin kun mulla on poika ulkona nukkumassa? Tai sit silloin alkaa just joku mieletön pihansiivous/ remontteeraussessio kuin tilauksesta. Siis tää kuulostaa nyt ihan tyhmältä ja vainoharhaiselta mut oikeesti... Niillä on itelläänkin pieniä lapsia ja luulis ymmärtävän että haluisin pojalle nukkumarauhaa mut ei, meteliä pidetään ja ovia paiskotaan kahta kauheemmin kun näkyy vaunut meidän pihassa. Nyt varsinkin harmittaa kun noi unet on muutenkin vähentyneet, monet kerrat on herännyt liian aikasin ton kuspään takia. Tää on vielä niin pikkanen ja sisäänpäinlämpeevä kylä etten voi mennä sille suoraan ovelle avautumaan, saisin karmeet vihat päälleni, mut helpottaa ees vähän kun saan täällä purkaa v....tutustani. Mää niin edelleenkin haluan sinne korpeen asumaan... Kiitos ja anteeksi!
 
Kiitos taas kaikille tsempeistä, ihania ootte!! :heart: Viime yö meni taas itkiessä, mutta aamusella käytiin tutustumassa päiväkotiin ja oikein mukavalta paikalta vaikuttaa! Pikkutypykin oli ihan rennosti siellä, alkoi heti leikkimään leluilla, hymyili kaikille ja ihaili isompia lapsia. Kävin välillä toisessa huoneessakin eikä se edes huomannut :) Ensi viikolla mennään taas leikkimään ja sitä seuraavalla jää jo syömäänkin. Kyllä tämä varmaan tästä, kun saa vaan arjen rullaamaan. Ja sitten kun valmistun niin jos en heti saa töitä niin tyttö tulee takas kotiin.

Tuiskuselle onnea uudesta työstä!

Jospi, hyvin käy tuo puolvuotismittahomma meille. :) Hihi, taaperoita!
 
Rosinante mua ottais myös aivoon tuollainen naapuri! Itseasiassa hermolle otti aamupäivällä, kun kerrankin sain Ainon partsille nukkuu rattaisiin, niin eikö naapurin prkl aja autolla partsin eteen (asutaan siis pohjakerroksessa) ja lähe siitä oikein kytkintä vinguttamalla pois |O

Vaatteiden kierrätys huomenna vien n. puolet kirppikselle. Haikeaa oli järkkäillä, mitä säilytän, säilytin ne mistä oikeasti pidän ja mitkä on hyväkuntoisia (meni osa saaduistakin vaatteista kiertoon).

Iitukka :hug: Säikäyttäisi tuollainen ketä vain!

Vellejä saa toisinaan vielä. Jos ei puuro uppoa.

Täällä myöskin työkuvioita kovasti tänään mietitty. Sain nimittäin tänään ensimmäiset työvuorot 3 viikoksi. Ei nyt sinänsä "pahoja" työvuoroja, mutta mietityttää miten järkkäillään hoitoon viemiset ja -hakemiset. Tänään nimittäin tuli soitto päivähoidosta, Ainolle olisi paikka perhepäivähoitajalla. En ehtinyt tänään soitella hoitajalle, kun niin myöhään ilmoittivat paikasta. Huomenna sitten. Vähän mietityttää millainen hoitaja on ja että onnistuuko nyt tuo paikka sitten. Luultavasti, muuta ei taida olla tarjollakaan. Hyvä puoli tässä nyt on se, että Aino ei mene isoon lapsiryhmään, mistä olen kyllä tyytyväinen. Huono puoli vaan, että hoitopaikka miehen työpaikan lähellä ja välimatkaa mun työpaikalle on sen verran ettei ihan kävele ja yhdellä bussilla ei pääse. Nyt sitte vaihtoehtona, että meneekö Ainon hoitopäivät miehen työajan mukaan, vai yritetäänkö jotenkin sumplia osa kuljetuksista useammalla bussivuorolla, missä ei nyt ajallisesti hirveesti voita. Täytyisi kuitenkin melko aikaisin kotoa lähtee ja toisaalta päivä venyy kotiin tullessa... Hankalaa! Että ens yö menee mullakin varmaan miettiessä!
Tsemppiä siis muillekin työelämään palaaville ja hoitoon meneville lapsukaisille!

Me käytiin tänään kahvittelee äitien kanssa. Haikeaa oli sekin, kun ei enää usein päästä. Toisinaan kyllä mennään ja pitää pyydellä tänne silloin, kun on itsellä arkivapaita. Se hyvä puoli vuorotyössä on, on viikolla vapaata! Ja tytölle se tietää vähemmän hoitopäiviä viikossaan!

Sitkeästi olen yrittänyt opettaa karkeampaan evääseen, mutta tänäänkin jonkun verran meni mahaan hirmu taputuksien jälkeen, mutta tuli pois, kun alkoi yökkäillä ja oksentaa :headwall: Että ei ihan helpoin syötettävä tuo meidän mukula :D stressaan jo nyt, mitä se tulee syömään hoitopaikassa :snotty:

Mutta nyt tuo särkee tän tietokoneen!
 
Apua, meidän vauvat on pian kaikki taaperoita! :eek: :'( :D :heart: :p :snotty: B) :LOL:
seranzu :hug: täytyy olla tosi raskasta, kun omat vanhemmat ovat melkein lapsen tasolla ja itse joutuu olemaan siinä se aikuinen hoivaaja :hug:
Iitukka, :hug: huh huh, onneksi te olette kunnossa!
Lillipille onnea! :flower:
Samoin siniraidalle ensiaskelista! :flower:
Tuiskulle paljon onnea uudesta työnkuvasta, siis en voi olla toistamatta, kuinka mahtavaa musta on, että äitiyslomalta palaavalle tarjotaan parempaa työtä kuin aiemmin, just täällä Italiassa ystävällä "huononnettiin" töitä ikään kuin rangaistukseksi äippälomasta, eikä oo vissiin ihan harvinaista Suomessakaan :kieh:
Rosinante: pitäiskö mun tulla puhumaan suuni puhtaaksi sille teidän naapurille? :LOL: Mulla ois nyt hyvä riitelyputki päällä :LOL: Tsemppiä kauheasti, mulla on ollut ihan hirveitä naapureita Italiassa, siis on hermoja raastavaa, kun jokapäiväisessä elämässä on noin ärsyttäviä ihmisiä.
Kvartti: ihanaa, että päiväkoti vaikutti kivalta paikalta. Varmaan aluksi vaatii totuttelua, mutta kyllä te kaikki siihen totutte ihan varmasti. Yritä vain keskittyä asian positiivisiin puoliin, eli tytöstä on varmasti kivaa, kun saa olla muiden lasten kanssa tekemisissä, eihän siinä tohinassa ehdi äitiä kunnolla edes ikävöidä! ;) Ja itse pääset taas opiskelemaan, tekee varmasti hyvää kaikin puolin.
Jospi: meillä kanssa saa kauheat raivarit, jos esim. syön leipää, enkä annan sitä, nyt oon sitten murustellut vauvankeksiä, että saa sitä napostella samalla, kun mä syön.
Hemuliina: :hug: noi yövalvomiset ovat niin syvältä, pitäisi vaan jotenkin opettaa itsensä miettimään vaikeita juttuja vain klo8-20...

Täällä ollaan kaikki enemmän tai vähemmän kipeinä :snotty: Mies on jo parempi, mä taas menin tänään sänkyyn, kun mies palasi töistä Gretaa hoitamaan. Kylläpäs oonkin ollut onnekas, kun viimeksi olen ollut kipeä joskus 2007, raskausaikanakaan ei tullut edes pienen pientä nuhaa. Gretalle tämä on eka "oikea" nuha,s illä on nokka ihan tukossa, eikä tietenkään anna sitä niistää :headwall:

Mies sai pastan valmiiksi, nyt syömään

:wave: Lentis ja nuhanenä Greta 11kk :heart:
 
Hurjaa ei meinaa nyt keritä ja perässä pysyä, kun juttua tulee.
Olis kovasti kommentoitavaa!!!

Mut ensinnäkin kiitos tuesta taas. :heart: Täytyy sanoa että joo on aika rankkaa tuon isäni kanssa.. Taas tänään sairaalaan joutu. Päivä kerrallaan.

Työhön palaajille :hug: meille kaikille. Hoitoasiat on NIIN vaikeita ja hankalia ja kun tuota paikkaa ei taida olla varaa valita missään.... Mulle sanottiin, että Kaapsun pienpäiväkoti ei olekkaan varma.. :headwall: :headwall: Nyt oon sit joo ihan paniikissa. Soitin jo uudelleen tutulle johtajalle, joka lupasi puhua puolesta, mut eihän hänkään ihmeisiin pysty... Ihmetttelen vaan, että kun olen nimenomaan hakenut perhepäivähoidon paikkaa ja varalla ryhmistä ja kun kumpaakaan ei ole saatavilla niin aluksi sanoivat kaksikin eri ihmistä tästä pienpk:sta. Niin nyt sanoo johtaja, että kun ei olla alunperin taloon haettu, niin siksi ei varmaa jos joku muu on hakenut sinne suoraan. Mutta nämä perheet on varmaan sitten laittaneet toiseksi vaihtoehdoksi päiväkodin.... Mä en taas ollenkaan halua päiväkotiin Kaapsua! Niin miten ne voi ohittaa mun ensisijaisen ja toissijaisen ja sen kolmannenkin (joka oli tämä kyseinen talo) ja laittaa Kaapsu päiväkotiin???? No asia selvinnee, mut tuskaa tämä tietämättömyys. Olen muutenkin heti kaikki mulle NYT ihminen... :headwall:

Yleisesti ottaen päiväkodit on kaikki ihania. Oikeasti. Oon ollu töissä vuosien varrella (keittiön puolella siis) kahdeksassa talossa ja mitään pahaa en ole missään nähnyt. Mutta tiedän myös, että iso talo ei ole niin joustava pikkuisten suhteen ja pöpöjä liikkuu enempi tietenkin. Pelkään että Kaapsu on edelleen kaksilla päikkäreillä... Ei tosiaan vaikuta siltä, että jättäisi vielä yksiin ja hoito alkaa kuitenkin jo n.6 viikon päästä. Välillä nukkuu vieläkin kolmet!! Miten sitten muka nukkuu aamupäivä päikkäreitä pihassa jossa mesoo 50-70 lasta samaan aikaan? Samoin ruokasysteemit päiväkodissa ruoka on esim klo 11 ja piste!! Harvassa paikassa pystyy joustamaan... Aika monella pienellä onkin kotoa omia eväitä mukana... jos ruokaajat ei käy yksiin.. Kuljetusruokataloissa, heillä ei edes välttämättä ole mitään tarjota vaikka olisi haluakin henkilökunnalla. Sitten meteli voi olla sanoinkuvaamaton isossa yksikössä. meidän kunnan pk:t on tehty samalla kaavalla kaikki ja aamuisin varsinkin ovat alkuun kaikki samassa tilassa... Meteli on melkoinen. Mut tänään sanoi kyllä johtaja, että ovat kovasti koitaneet muuttaa systeemejä pienten osalta esim juuri niin että välttävät näitä kaikki yhdes koos tilanteita....
No ei auta marina nyt... Odotetaan ja katsotaan miten käy. En kyllä kuvitellutkaan, että ei hoitopaikkaa löydykään, kun aina sanotaan että pk on jonoa mut pph saa hyvin paikkoja....

Velliä vedetään meilläkin...

Rosinante "kivat" naapurit... :kieh:

JOSPI meillä vedetään jugurttia kyllä. En tässä vaiheessa voi skitsoilla näiden juttujen kanssa. 1v päivähoidossa saa sitä samaa kun muukin talon väki... Myös niitä muroja jos on tarjolla... Usein myös ollaan pöydässä koko porukka ja herra haluaa syödä sitä mitä muutkin. Oli aamupala lounas tahi välipala kyseessä :whistle:

Nyt nukkumaan!
 
Tuiskuselle ja Nessulle tsemppiä työjuttuihin. Mähän olen nyt pari kuukautta jo ollut töissä, poitsu tosin kotona mutta kyllä se vimppa viikonloppu ennen töihinpaluuta otti tosi tiukille. Onneksi olen huomannut että illat on ihan 'entisen laisia' ja monta tuntia ehditään edelleen olla yhdessä & tietenkin viikonloput. Mitään omaa ei kyllä tee mieli harrastaa mutta ehtiihän sitä sitten joskus taas! Ja tosi hyvää tekee mulle ainakin välillä keskittyä johonkin ihan muuhun, tuntuu että olen hieman tasapainoisempi (vaikkakin stressaantuneempi?) taas kun ei pelkät vauvahormonit pyöri päässä...

Ja Iitukalle kanssa tsempit. Kurja kokemus mutta onneksi olette kaikki kunnossa.

Seranzu; mulla kanssa ollut lähipiirissä ongelmatapaus. Olen ehkä hiukan kovettanut itseni mutta älä murhedi liiaksi isääsi. Mitään et hänelle voi ja pääasia on että jakselet ja huolehdit itsestäsi.

Päivähoitoasioista vielä. Onko kukaan ajatellut palkkaavansa yksityisesti hoitajaa? Jos mukana on 2-3 perhettä ja lasta hoidetaan vuoroviikoin kunkin kotona, hinta on käsittääkseni yksityisen hoidon tuella samaa luokkaa kuin kunnallisessa päiväkodissa. (Tämä siis ihan mutu-tuntumaa ja kuulopuhetta, en ole asiaan vielä perehtynyt lainkaan). Pienelle lapselle tuo olisi varmaan ihana vaihtoehto? Kokemuksia, kommentteja?

Ja sit hommiin taas,
almaa

 
Tuiskuselle onnittelut työjuttujen johdosta! Aika mukava töihinpaluu kieltämättä!
Ja kaikille töihinpalaajille sympatiahalit.
Iitukalle kans, kyllä moinen kokemus nostaa varmasti pulssia, hui hitto. Onni, ettei sattunut kamalampia.
Ja Rosinante, ehkä sun kannattaisi käydä (jonkun zeniläisen mietiskelysession ja joogaharjoitteen jälkeen) pyytämässä, että eivät ihan hirveästi kolistelisi kun näkevät vauvan vaunuissaan. Aika nopeasti ihmisiltä tuntuu unohtuvan, mitä vauva-arki on (no, vauva ja vauva)...
Tai no, ei mullakaan mitään kovin hyviä kokemuksia ole ns. rakentavan palautteen antamisesta, meidän edellisessä asunnossahan yläkerrasta kuului ihan järkyttävä kopina ja töminä, kun vanhan talon välipohjat oli eristetty sahajauholla. Kun Arno oli parikuinen, mulla naksahti eräs päivä ihan totaalisesti, kun mies nukkui yövuoroaan pois makuuhuoneessa ja minä yritin nyytin kanssa torkkua olohuoneen puolella, ja yläkerran nuoriherra aloitti pelisessiot... kotiteatterivehkeistänsä irtosi ukkosenkaltainen jyrinä ja minä pimpom pimpom ovelle, ensin kauniisti pyysin ja selitin, mutta tuloksena oli vain väittely siitä, mikä on normaalia "elämän ääntä" ja mikä ei. Selvisi, että edellinen naapuri oli katkeruuksissaan säilyttänyt lappusen, jonka mies kävi kiukuspäissään pudottamassa aikoinaan luukusta (edelliset naapurit tykkäsivät ns. bailata), ja jätti sen uusille asukkaille nähtäväksi. Niinpä meidät oli leimattu tiukkapipoisiksi valittajaämmiksi jo alkuunsa. Lopulta siinä talossa eläminen tuntui helvetilliseltä, kun koko ajan odotti, milloin se mekastus taas alkaa. Isännöitsijään ei viitsitty ottaa yhteyttä, koska jouduin aikoinaan muuttoremonttia tehdessä nielemään siltä aivan uskomatonta sontaa ("älä nyt tyttö-hyvä yksin ala maalata, kai sulla joku mies on sitä hommaa hoitamassa" ja "vai tulee lattianraosta tupakansavua, no se on vähän voi voi" ja "kyllä se tapetointi on semmoista hommaa et sinuna unohtaisin koko jutun").
Mä olen niiiiiin iloinen, että nykyisin meidän yläpuolella ei asu ketään! Me aina yritetään elellä ihmisiksi, joten on todella vaikea ymmärtää, että joiltakin sitä toisten huomioonottamista ei vain löydy.

Jaajoo, piti varmaan jotain järkevääkin sanoa eikä vain valittaa, mutta hoh.
 
Pakko tulla hehkuttaan tännekkin; Axu sai perhepäivähoitopaikan !! =) Äiti on ihan onskuna, koska saimme vielä siltä hoitajalta, jolle toivoin ensisijaisesti. Mun työkaverin tyttö on ollut hänellä hoidossa ja olen kuullut hänestä pelkkää hyvää! Ehkä se hoitoon vieminen nyt on asteen helpompaa!

Käytiin aamulla verikokeissa allergioitten vasta-aineiden takia. Olipahan kamala reissu, poika itki ihan täysillä, mä + kaks hoitajaa piteli kiinni ja just saatiin poitsu pysymään aloillaan. Suonta ei meinannut löytyä millään ja sillä pistäjälläkin tärisi kädet ihan hirveesti :eek: Verta tuli kuitenkin sit ihan hyvin, kun saatiin reikä nahkaan. Kaiken lisäks oli ihan sikakallis reissu 273 euroo ilman kelakorvausta :eek: Thank God meillä on se vakuutus!!

Nyt täytyy alkaa siivoilu. Viikonloppuja kaikille!

Tuiskunen ja hoitopaikan saanut Alexi 11kk+
 
Oi vitja Tuiskunen, onpa mahtavaa että saitte mieleisen hoitopaikan! Sen sijaan verenvuodatusjuttu oli vähemmän kiva, on kyllä kamalaa pitää väkisin toista kiinni kun pelottaa ja sattuu ja ahistaa. Mutta nyt se on ohi!

Joudan taas istuksia tässä, kun kaveri touhuaa omiaan lattialla ja höpöttää. Aika omatoiminen kaveri, ei se mua tunnu kaipaavan ollenkaan!
Meillä tuntuu Relat tepsivän, paukuttelu on selvästi vähentynyt, ja kakka ei ole enää niin löysää. Toisaalta, eilen ei kakkia näkynyt lainkaan, tänään sitten senkin edestä mm. eteisen lattialla. Piti käyttää jätkä suihkussa kun kävi vähän taputtelemassa kakkakakkuja...

Tein eilen pojalle kasviskiusauksen tapaista, siis perunaporkkanakesäkurpitsasipuliraastetta ja muna"maito" (tilkka maitoa, loput vettä) päälle, maistui jopa minustakin ihan kelvolliselle, mutta vaikka kuinka sitä sörssäisi vielä haarukalla, niin julmetun hitaasti menee alas. Kyllähän noi kaupan vehnäjauho-riisitärkkelysmössöt maistuu, muttei äiskän kotiruoka! Dammit!
Ihanaa kun pojalla alkaa olla tukkaa. Tuommoista tuuheaa pörröä takaraivolla, sitä on niin mukava nuuskuttaa. Hurjaa, miten äkkiä kävelyynkin on tullut varmuutta! Tuossa se taapertaa jo menemään huoneesta toiseen kun kolme tai neljä viikkoa sitten otti ensiaskeleensa!

Nyt on taas kyllä sellainen olo, että on pakko päästä vähän yksin tuulettumaan. Tämä viikko on mennyt niin kaupan ja kodin välillä ketään aikuisia tapaamatta. Siis muita kuin miestä, hngh. Voi itku, tekisi niin mieli käydä kaljalla! Sovin yhden kamun kanssa että käydään tutun näyttelynavajaisissa, sieltähän olisi niin luontevaa jatkaa jonnekin kuppilaan...
Eri asia sitten on se, saako mies lasta nukkumaan. Aiemmat kokemukset eivät juurikaan nostata mielialaa.

No semmoista omanapaista napinaa taas, jos sitä tekisi jotain hyödyllistäkin vaihteeksi.
 
Perjantaita,

Axulle ja Tuiskuselle onnittelut :flower:

Tsemiä myös kaikile muille jotka miettivät työ- ja hoitokuvioita :hug: Vaikeita asioita!

Jospi mitä ja miten se hampilekuri sai tarkastettua pieneltä? Meillähän on kans kompuroitu 3x niin että verta on tullut suusta, ei tosin hirveesti mutta kuitenkin. Ei olla käyty näyttämässä ja heti tuli huono omatunto :ashamed:
Meillä kans kinutaan ja nykyään syödäänkin samaan aikaan, muuten tyttö roikkuu puntissa ja pöydän reunalla. Jos ei muuta hänelle annettavaa niin maissinaksuja tai leipää. Eipähän tule itsekään naposteltua ettei pikkuisen suussa kokoajan pesisi happohyökkäys.
Joguja en ole antanu kuin maistaa. Edelleen sekoitan bulgariajoguun jotakin sosetta ja sillä mennään ja nyt ollaan syöty viiliä kans soseilla.

Rosinante Räyh naapuriisi!!! |O

Jaksuja :hug: voi kun voisi täältä heittää unihiekkaa.

Mua on purru joku kevätpörriäinen tai sitte ne terveemmät elämäntavat vaikuttaa, eilenkin siivosin koko kämpän ja illalla vielä spinningcircuitissa, missä en ollut ennen käynyt. Sen verta maha kyllä jo ON että pitää ottaa rauhallisesti liikkeet. Ja joku hemmetin vanhuusvamma oikeessa jalkapohjassa, kun jo 2:ssa jumpassa alkaa kramppaamaan, että joudun hetken klenkkaamaan kun ei kestä täyttä ruhon painoa millään :(

Mies lähtee tänään työmatkalle toiseen kaupunkiin ( = lue viihteelle) ja tulee joskus sitten yöllä. Noh viime kerrasta jäi hyvä fiilis kun nousi ylös jo puolilta päivin niinkus oltiin sovittu ja oli ihan reipas ja mukava krapula päivä :) Että nyt en jännitä niin paljon tota kotiin tuloa/ huomista. Sitten onkin riennot vähäksi aikaa onneksi riennetty..tai alkaa mun vuoro. Lähden ens vkl:na likkakamun synttäreille ja oikein yökylään :D

Näkeeköhän tuo pikkuneiti pahoja unia, on jo kolmena yönä ja eilen vaunupäikyilläkin herännyt ihan lohduttomaan itkuun. Käyn lohduttelee ja tuntuu ettei niinkus rauhotu enneku on aikansa itkenyt. Voi pientä :/ Onhan niitä kauhukohtauksiakin lapsilla ,mutta ei kai näin pienillä vielä, vai??

Mukavaa viikonloppua!

Hm
 

Yhteistyössä