Helmivauvat 2010

Koneessa pyörii tusina 50 senttisiä vaatteita. Tarkoituksena on laittaa ne pois käytöstä, kun poju on kasvanut niistä yli. :'( Jotenkin kaihoisa mieli, vaikka eihän tuo vauveli nyt vielä niin iso ole. Tuntuu vaan, ettei ole enää ihan vastasyntynyt. :|

Poju on reilun viikon kuluttua 3 kuukautta. On oikeasti vaikea uskoa, että sitten alkaa meillä seesteinen aika ja vatsankipristelyt on ohi. :eek: Meillä on käytössä disflatyyli ja on toiminut hyvin. Mutta kyllä meillä vieläkin kitistään. Onneksi hyvin, hyvin vähän!

-mervi-elina ja poju 2 ½ kk
 
Malinda meillä on ihan tavallinen Ainun tuttipullo. Tuttiosa taitaa olla juuri sellainen, josta vähän valuu maitoa ilman työtäkin. Vielä kolme viikkoa sitten tyttö tuosta suostui syömään, mutta nyt ei tee muuta kuin huutaa ja sylkee tuttiosaa pois suusta. No, ei auta kuin käydä ostamassa joku toisenlainenkin pullo ja harjoitella ahkerasti.

Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa kantoliinaa, kun tyttö oli ollut hereillä jo vajaat pari tuntia, eikä ollut aikeissakaan käydä nukkumaan, ja mun piti ehtiä syödä aamiaista ja laittaa itseäni lähtövalmiiksi. Tyttöpä nukahti melkein heti liinan sisään, ja nukkuu siinä edelleen. Ja mikä parasta, mulla on ollut jo reilun tunnin ajan kädet vapaana touhuamaan. :) Ihan mahtava keksintö tämä! Löysin Kantoliinakanavan nettisivuilta sidontaohjeen, jonka harjoittelin, eli yhden sidonnan nyt osaan. Onko muilla kokemuksia kantoliinasta?

Laitettiin eilen toiset vaunut parvekkeelle ja lenkiltä tullessa laitoin tytön sinne nukkumaan. Ei kestänyt uni siellä kuin kymmenen minuuttia, mutta jospa tänään kokeillaan uudestaan.

Minäpä olen eilen ollut päivän edellä aikaani, tänäänhän tytölle vasta tulee se kuukausi ikää. :heart:

Me lähdetään kohta kyläilemään mun tutun luokse, siellä onkin sitten kolme äitiä ja kolme noin kuukauden ikäistä vauvaa. Mukavaa saada juttuseuraa samassa tilanteessa olevilta.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille, toivotaan aurinkoisia säitä!
 
Laalaa Mekin käytiin lääkärissä reilu viikko sitten noiden huutokohtausten takia ja koliikki-tuomio tuli myös meille :/ Mitään vikaa ei vauvasta löytynyt, lääkäri sanoi pojan olevan oikein tempperamenttisen ja jäntevän oloinen kaveri, joka varmasti ilmoittaa suureen ääneen jos jokin on vialla :whistle: Poika on tänään tasan 7vkoa ja musta tuntuu, että noi illat on kuitenkin vähän rauhoittunut. Enää ei huuda monta tuntia putkeen vaikka illat kitistessä meneekin. Tai sitten me on opittu vaan parempia kantoasentoja ;)

Mä en tajuu miten voikin olla näin väsynyt olo kokoajan!! Iltasin mennään kuitenkin jo 22-23 nukkumaan ja aamusin noustaan n. 9 aikaan, tosin torkkumistahan se on vaan sieltä seiskasta lähtien ja poitsu herää öisin ehkä kolme kertaa syömään jonka jälkeen kyllä nukahtaa heti. Liekkö sitten se väsyttää, kun ei ikinä saa kun sen max. kolme tuntia nukkua putkeen ja mä kun olen aina tarvinnut paljon unta. Tuntuu että nykyään sitä nukahtas ihan mihin ja millon vain, kun pistäs vaan silmät kii |O Mun sympatiat on niiiin täysin niiden puolella joiden vauvat ei nuku edes öisin, mä en tiedä miten mä selviäisin siitä...

Huomenna on meillä ristiäiset, ihan pieni muotoset vaan. Juhlat pidetään miehen vanhemmilla ja vieraita on alle 20 hlöä. Tänään pitäisi mennä vielä väsäämään voileipäkakkuja, eilen saatiin kuivakakku ja täytekakun pohja tehtyä! Tänään on kyllä niin punaviinilasillisen paikka :p

Nyt odotellaan että poitsu heräis ja sitten nokka kohti anoppilaa. Mukavaa perjantaita kaikille :wave:

Loppuun vielä kysymys: Kuinka monen vauvat syö tuttia? Meillä saan pojan syömään tuttia todella todella harvoin, vaikka löytyy jos jonkinmoista mallia! Kaikkia oon yrittänyt kokeilla josko jokin kelpais, mutta ei! Nänni on herralle se ainoa oikea :| Tuntuu vaan, että se tutti vois rauhottaa just noissa illan itkuissa, kun mun nännit ei kestä sitä monen tunnin imemistä..
 
Moi!

Tänään nukuttiin pihalla 2 tuntia! Lämpötila oli +2, vähän hirvittää että olikohan liikaa ulkona..



Ikuisuus, kantoliina on kaapissa. Pitäisi opetella joku sidonta! Vauva kun nukkuu niin aina hirveellä kiireellä tehtävä askareita. Liinan kanssa sais "liikkumavaraa".

Dolly, meillä tutti huolitaan ääritilanteessa. Yleensä niin, että jos isänsä tarjoaa, niin kelpaa, minulta harvemmin. (olisko sitten että mulla on "aitoakin" saatavilla, ja häntä ei hämätä..). Vaunuissa on kyllä tutti suussa, muutoin harvemmin. Sylkee pois ja alkaa itkemään.

Maidontulosta en tiedä. Eilen ainakin tais loppua maito kesken. Herra näytti siltä ja puristamallakaan en mitään saanu ulos. Sitten hän puklaa puolet ulos syömästään,, jääkö sisälle mitään? Kakkaa on tullut kuitenkin. Neuvolassa tuon näkee onko painoa tullut.

Mites muilla, kun oon melkein mustasukkanen miehelle.. :/ Vauva aina hänen sylissään niin tyytyväinen, ja minun kanssani kitisee usein. Sanovat että johtuu siitä että mä tuoksun maidolle..

No nyt vaipanvaihtoon!
 
Dolly04 meillä tutti ei maistu.Yleensä jos tuttia tarjoaa, poju vaan nuoleskelee tutin päätä. Ei edes huoli suuhun. Jos tutti eksyy suuhun asti, syö korkeintaan kaksi minuuttia. Laitoinkin kerhon puolelle hyvin harvinaisen tuttikuvan.
 
Meillä oli eka kuiva yö kolmeen viikkoon! Siis vaippa ei vuotanut, eikä herätty lätäköstä eikä vaihdettu vaippaa yöllä. Tai kuuden maissa oli pakko kun tuli iso kakka, mutta sitä ei nyt voi laskea... Tajuttiin siis ostaa isompia vaippoja, Pampers Baby Dry koko 3 riittää näköjään pojalle useammaksi tunniksi. Ne ei kyllä tunnu imevän maitokakkaa kovin, imisikö se New Baby paremmin?

Mä olen teidän juttuja lueskellessa alkanut pelkäämään, että koska tuo poika alkaa myös huutamaan vatsavaivoja. Nyt kun ei ainakaan vielä niin tee, vääntää ja kitisee toki kakkaa ja röyhyjä jne. mutta nukkuu kuitenkin hyvin sekä yöllä että päivällä eikä tarvitse valvoa yöllä kuin syöttämisen aikana. Ikää nyt reilu kolme viikkoa eli ei taida olla "vaara" ohi?

Tutti meillä kelpaa satunnaisesti nukahdusapuna jos on muuten rauhallinen ja masu on täynnä. Hetken sitä imee ja sitten sylkee pois kun uni tulee.

Mulla on tänään herkutteluilta, mies käy hakemassa sushia :) Ja saunaankin kuvittelen pääseväni rauhassa, kera kylmän oluen... Saa nähdä saanko olla rauhassa vaikka puoli tuntia, jos tankkaan pojan ennen kuin meen :)
 
Onpas tämä arki heittäytynyt rankaksi. Annoin pojalle tänään ensimmäisen kerran tuttia kun en vaan jaksanut tai saanut sitä hiljaseksi. Kädellä pidin sitä paikallaan kun koko ajan se tippui vahingossa pois. Näytti kyllä tykkäävän ja rauhottui kivasti. Onneksi... Mutta synnärillä kun sanottiin, että ei kannata tuttia antaa niin tuli vähän huono omatunto, mutta poju kun rauhottuu ja äitin hermoja ja vointia säästetään, nii kyl sen antaminen taisi olla oikea päätös.

Poika on huomenna kuukauden, mutta en nyt ole saanut mitään tehtyä nimiäisiä ajatellen. Oon kaiken mahdollisen vapaa-ajan käyttänyt opinnäytetyön tekoon ja muihin koulujuttuihin. Lisäksi joka päivälle on sovittuna ohjelmaa, niin ei sitä oikein puhti riitä muuhun.

Meillä valvotaan tosi paljon. Poika nukkuu vain yhdet päikkärit jos ollaan vaunuilemassa ja sitten nukahtaa illalla (juuri nukahti) ja herää ehkä 2-3 välillä ekan kerran. Jos ei mennä ajoissa vaunuilee, eli 11 maissa, niin nukkuu pari tuntia ja herää ja sitten taas ehkä pari tuntia nukkuu kunnes valvoo koko loppuillan (hereillä n. 5 h). Siis tosi sekavaa, mut onneks se nukkuu aina vaunuissa sentään.

Huomenna menen kampaajalle. Aivan mahtavaa. Tosin oon varmaan niin poikki että nukun sen koko ajan, mut enköhän oo sen ansainnutkin.

Miten se koliikki todetaan? Voimia kovasti Laalaa ja Dolly. Muistakaa, että se ei enää kauaa kestä ja sitten vauva voi jo paremmin ja samoin vanhemmat.

Huoh, täytyy kai yrittää vähän nukkua ennen seuraavaa herätystä ja huutoa.

Jadel ja Jamppa 1 kk
 
tehilla täällä sujuu kans miesten yhteistyö kuin rasvattu! eipä märistä iskän sylissä :)
Jadel84 täällä sujuu yöt tosi hyvin (koputtaa puuta) mutta yleensä koko päivä menee torkkuen ja kitistessä mahaa, iltaisin väsyneenä huutaa sitä, mutta kunnon päikkäreitä, että nukkuis muutakin kuin koiranunta, ei edes joka päivä nuku.

Onko kellään alettu raivoamaan rinnalla? yöt menee hyvin, syö hyvin, nukahtaa nopeesti, mutta koko päivä, aamusta iltaan, aina kun imetän, syö ensin hyvin jonkun aikaa, sitten irti, pään sheikkaus ja kitinä/huuto, tissiin kiinni, imeee muutaman kerran, irti ja niin edelleen.. välillä auttaa kun nostan ylös, eli luultavasti mahaansa hermostuu? vai onko tää vaan joku vaihe(vauva kohta kuukauden)? kun tässä vaiheessahan vauvat kai alkaa viipymään rinnalla enemmän lisätäkseen maidon tuotantoa, mutta kun mulla sitä tulee ja on tullut alusta asti yllinkyllin. onko muilla siis ollu tällästä?

sanv ja rääpäle 3viikkoa
 
Muakin kiinnostaa, miten koliikki todetaan. Meillä kun olisi varmaan aika paljon siihen viittaavia oireita ja huutoja, mutta en tiedä, mikä on virallinen määritelmä. Äitini sanoi, että kun mulla oli vauvana koliikki, niin huusin kuin syötävä päivät ja yöt. Täällä kuitenkin välillä nukutaankin ja joskus jopa ollaan ihan tyytyväisiä hereillä?

Olin eilen tosiaan kylässä, jossa oli myös kaksi muuta suunnilleen samanikäistä vauvaa. Olen tämän vauvan kanssa kokoontunut tuolla kokoonpanolla nyt kolmesti, ja joka kerta meidän vauva on se, joka huutaa kurkku suorana ja on koko ajan tyytymättömän oloinen. :ashamed: On ihan hassua katsoa, kun vieressä toinen vauva vaan syö ja kellii silmät auki ja on ihan tyytyväinen. Eihän noille mahavaivoille mitään voi, mutta voi että kun meilläkin olisi joku tuollainen päivä. Viime yö oli taas erittäin katkonainen ja olo on kuin haudasta nousseella.

Meillä tutti ei tytölle kelpaa. Yhtenä iltana söi tuttia kahteen otteeseen noin 10min. kerrallaan, mutta muuten vain sylkee tuttia ulos suusta. Tuona historiallisena hetkenä istuttiin miehen kanssa sohvalla ja molemmat mietti, että onkohan tää nyt sitten hyvä vai huono juttu. :D Jadel meillä sairaalassa sanottiin, että tutin voi ihan hyvin antaa, jos se vauvaa rauhoittaa, eli älä tunne huonoa omatuntoa tutista. Mä olen asian järkeillyt niin, että jos tyttö nyt jostain syystä alkaisikin tuttia syödä, niin otan mieluusti tässä vaiheessa vastaan tutin tuoman avun, ja mietin vieroittamista sitten, kun se on ajankohtaista. Ja siinä vieroitusvaiheessa lapsi on kuitenkin sellaisessa iässä, että ymmärtää jotakin. Kyllä huutoa varmasti päivän verran tulee, kun tutista luovutaan, mutta ei se ikuisuutta kestä. Hassua kyllä, miten erilaisia ohjeita eri sairaaloissa annetaan tutin käytöstä.

Tyttö sentään joi eilen tyytyväisenä ihan tavallisesta tuttipullosta (oli nukkunut pitkät unet ennen ja unohdin tietysti kauppareissulla uuden tuttipullon ostamisen). :) Eli kyllä pullo näköjään kelpaa jos nälkä on riittävän suuri.

Ulkona näyttää niin sateiselta ja harmaalta, että taitaa olla ensimmäinen päivä ilman vaunulenkkiä edessä. Onneksi saatiin parvekkeelle vihdon vaunut, niin voi tytön yrittää nukuttaa sinne.

ikuisuus ja tyttö 1kk :heart:
 
sanv meillä on myös tollasia rintaraivareita melkein päivittäin. Ja nyt uutena asiana on tullut myös se, että kun tyttö vihdoin ihan selkeästi lopettaa syömisen, ja röyhtäytän tytön, se haluaakin takaisin rinnalle syömään 10-15min. kuluttua, ja tätä voi tapahtua vaikka 3-4 kertaa peräkkäin. Liekö syynä mahakivut, joiden takia ei halua enää sillä kertaa syödä, vaikkei olekaan ehtinyt syödä mahaansa täyteen?
 
sanv ja ikuisuus meidän vauvalla kans tollasta rinnalla venkslausta. Tämä vielä oksentaa puolet syömästään.
Eilispäivä oli hyvä, ilta meni kitistessä (jopa isänsä sylittelmänä!) onneksi yö meni taas hienosti, syönti 3 h.n välein. Tänään näyttää taas olevan vaikeeta..
 
Tutista vielä, vastasyntyneiden teholla vauvoja totutettaan tuttiin. Meidän poju vaan päätti, ettei tyhjää tuttia imeskele. Olen joskus koittanut, että pidän tutista hiukan kiinni, mutta tuo alkaa rimpuilla ja tahtoo päästä kapistuksesta eroon. Ei siis voi pakottaa! :eek: Meillä tutti häiritsee unen tuloa, koska tipahtaa tämän tästä suusta ja lopulta vauvalta menee hermot. Eli tarjoan kyllä tuttia, mutta eipä siitä pitkäksi aikaa lohtua ole.

Meillä on nyt viikko ristiäisiin. Tuntuu, että on ihan liikaa muistettavaa. En edes tee leipomuksia itse, kun ei tässä kerkeä. :ashamed: Ihmettelen vaan, kun kaksosten ristiäisiin leivoin tarjottavat ja nyt ei vaan aika riitä... :xmas:

-mervi-elina ja poju 2 kk
 
Tissiraivarit on täälläkin päivittäisiä. En oikein osaa tehdä mitään jannulle ku se itkee ja raivostuu tissillä. Ensin se syö vähän aikaa ja sit se hermostuu. sit se saattaa taas syödä vähän ja taas sama. sit välillä hamuaa tissiä kamalasti mutta ku se on suussa nii ei ime kumminkaan. sit tuti ei kelpaa yms.. on monet illat itketty ku ei osaa auttaa ja miks ei syö kunnolla. yöllä tälläistä kumminkaan ei ole. mutta ei joka syötöllä.. mikä neuvoks?? :ashamed:

Polttaja ja Jannu 1kk
 
Rintaraivaria täälläkin. Äsken yritin syöttää niin hetken söi tyytyväisenä sitten alkoi tämä päänheiluttelu (ei auta asennon vaihto istualta kyljelleen tms.) ja raivoominen. Koiran kanssa tehtäisiin tuossa tilanteessa siten, että lopetetaan se kiva eli syöminen hetkeksi kunnes on rauhoituttu ja sitten jatketaan. Niin tein tämän "pennun" kanssa myös. Se rauhottu ja nukahti. :) On kyllä todella avuton olo etenkin öisin kun se alkaa riehumaan, syytä en tiiä, mutta toimin nyt jatkossa noin.

Meidän vaippaongelma on nyt ratkaistu siten, että Pampers 3 -kokoa käytetään ja ei oo kertaakaan vielä falskannut. :D

Kävin kampaajalla tänään, olin jopa 5 tuntia poissa kotoa!!! Oli kyllä niin ikävä, että juoksin bussipysäkiltä kotiin jotta en hukkaa enää yhtään hetkeä poissa pojan luota. Olin varautunut hurjaan itkukohtaukseen tms. tilanteeseen kotona, mutta vauva nukku sitterissa tyytyväisenä ja mies pelasi tietokoneella vieressä. Oli kuulemma mennyt hyvin ja pikkuinen juonut kaikki 3 dl maitoa mitä olin jättänyt. Sain yön aikana eri kerroilla pumpattua yli 2 dl ja tein kaksi tuttipullollista valmiiksi lisäämällä vähän korviketta joukkoon. Poika oli nukkunut, kakkinut ja syönyt oli miehen kommentit. Ja oli kuulemma saanut vauvan nauramaan kun oli vähän kutitellut. Aivan ihanaa. :heart:
 
Jadel, kuulostaa hyvältä! =)

Tutista, esikoinen ei huolinut ja kakkoselle annettiin sairaalassa kun joutui sokeriarvojen takia olemaan poissa äidin luota joten jatkoin sitten tutin kanssa kotonakin. Olin ensin vastaan tuttia koska mielestäni kakkosen uniongelmat johtuvat siitä että tutti kun tippui niin heräsi huutamaan jossain vaiheessa sitä takaisin vanhempanakin, mutta kyllä se vaan helpottaa kun/jos tutilla saa vauvan rauhoittumaan. Meillä siis vauva syö tuttia nukahtaakseen sitteriin tai jos autossa ei meinaa uni tulla. Älkää poteko huonoa omaatuntoa tutista, kaikki mikä helpottaa arkea on mun mielestä ok ja hyvä juttu. Kyllä siitä tutista sitten aikanaan pääsee eroon. =)

Rintaraivareita, esiintyy täälläkin silloin tällöin. Yritän itse pysyä rauhallisena ja jutella mukavia hetken ja sitten taas yritän uudelleen. Meidän rintaraivarit eivät ole olleet kovin pahoja. Nämäkin kuuluvat varmasti monella vauvalla kuvaan ja kehitykseen.

Alina
 
Meillä kans noita rintaraivareita esiintyy välillä ja sillon ku iskee niin vaihan toiselle tissille pojan ja johan rauhottuu. En tiä loppuuko sieltä maito vai mikä on, mutta sitten imee taas tyytyväisenä. Meillä on ollu kans tutti käytössä melkein koko ajan, pojalla kauhee imuttelun tarve.
 
Kiitos vastauksista rintaraivari kysymyksestäni, tuli itelle lisää voimia ku muillakin näköjään ihan samoja ongelmia, ei auta rinnan vaihto eikä maito ainakaan ole lopussa.. nyt viikko mennyt huutoa kuunnellessa, koko päivän huutaa vähän väliä(siis syöttöjen välissäkin, eikä nuku kuin torkkuen), mutta yöt menee siis onneks edelleen hyvin. ärsyttävää.. nyt nukkumaan. kyllä tämä tästä. ehkä :/
 
Moni kyseli miten koliikki todetaan, meille lääkäri sanoi koliikin olevan vaan nimitys "jollekkin" jota ei sen kummemmin tiedetä, mutta oireet kuitenkin kaikilla lähestulkoon samanlaisia: itkua, itkua, itkua, ilman sen kummempaa syytä. Pojasta ei tosiaan lääkärissä mitään vikaa löytynyt, ainoo että vatsa kuulemma "käy" koko ajan ja pierua pukkaa koko ajan :ashamed: Itsehän olen ollut myös koliikkilapsi ja vanhempieni mukaan huusin yötä päivää, meillä onneksi *koputtaa puuta* on itkut vielä rajoittunut iltaan ja jos mikään muu ei auta, saan pojan aina rauhoittumaan tissille, vaikken enää imetäkkään, mutta ilmeisesti se vaan tuo hälle turvallisen olon :/

Jadel Kuulostipa ihanalta tommonen oma hemmottelu hetki, mäkin haluun! :heart:

Meillä oli eilen ristiäiset, poitsu nukkui koko toimituksen ajan ja huuto alkoi vasta "bileiden" ollessa ohi :) Tosi kiva pieni ja lämminhenkinen tilaisuus oli ja pappi oli todella mukava, kaikki sujui paremmin kun oli suunniteltu ja nyt on pojalla nimi :heart: Täytyy kyllä sanoa että ihanaa, kun ovat ohi, oli sen verran raskasta vielä kaiken tän vauvahulinan keskellä järjestää ja leipoa tarjottavia.. Tää päivä onkin mennyt melkein kokonaisuudessaan yöpuvussa haahuillen ja torkkuen |O

Poika onneksi jo nukahti, nyt hetkinen omaa aikaa..
 
Vielä täytyy kirjoittaa tutista. Vastasyntyneiden teholla fysioterapeutti sanoi, että sama vaikutus kuin tutilla on, kun vauvan kämmeniä painaa hellästi. =) Eli jos ei tutti kelpaa!



Näin leveä hymy irtosi pieneltä vielä sunnuntai aamuna. Tänään onkin sitten itketty vatsaa, kun kokeilin Nutrilonia. En kokeile enää!

-mervi-elina ja poju 2 ½ kk
 
Hei!

Meillä itketty eilisillasta lähtien, mikään ei auta. Sylissä, tossa olkapäällä saattaa hiljetä, ja nukahtaa samantien. Herätäkseen lähes heti. Yö meni suht normaalisti ja nyt aamusta taas kiljuttu. Ulkona nukkuu niinkauan kuin vaunut liikkeessä. Nyt kylmässä eteisessä nukkuu vaunuissa mut välillä täytyy käydä heilauttamassa vaunua.

Nyt kun herää ja saa ruokaa, niin katsotaan jatkuuko sama meininki...
Valokuvia on tullut otettua kovasti. On se jo niin kasvanut ja muuttunut syntymästään että pitää taltioida muistoja =)

Tehilla ja Eki
 
Ihanalta tosiaan kuulostaa Jadelin kampaajareissu. :heart: Mä päätin ensi viikoksi varata kampaajan, että pääsee vähän hemmottelemaan itseään. Maitoa on pakkasessa ja lisää saa pumpattua, niin eiköhän mies ja tyttö pärjää hyvin kaksin. :)

Kiva kuulla Dolly, että ristiäiset pidetty ja kaikki meni hyvin.

Kirjoittelinkin tuonne kerhon puolelle meidän hullusta yöstä. Tyttö huusi kymmenestä illalla eteenpäin, valvoin itse viiteen asti ja olin niin väsynyt, että mies otti siinä vaiheessa tytön ja mä pääsin nukkumaan. Nyt kun tyttö valvoi yön, se tietysti nukkuu päivällä. Olen yrittänyt herätellä tyttöä ja pitää hereillä, mutta eihän tuon ikäistä voi pakottaakaan hereille. :ashamed: Pelkään, että meillä rytmi kääntyy aivan päälaelleen ja valvotaan ensi yökin.

Tyttö nukkui tänään ensimmäistä kertaa parvekkeella pidemmät unet, 2,5h nukkui. Tyttö nukahti syliini ja puin sitten haalarin päälle ja lykkäsin vaunuihin. Sain sillä aikaa vähän siivoiltua kotia. Oon näköjään ihan sekaisin, kun en ota iloa irti tytön päiväunista ja lepää itsekin. En ole koskaan oikein päiväunia harrastanut, enkä päivisin meinaa unta saada, vaikka kuinka väsyttäisi.

Me taidettiin eilen kuitenkin saada ensimmäinen hymy ja tänäänkin tyttö on hymyään väläytellyt pariin otteeseen. Voiko näin pieni vielä hymyillä ihan oikeasti? Oli kuitenkin ihan erilainen hymy kuin ne vatsanväänne-hymyt, koko naama hehkui. :heart:
 
ikuisuus meillä poju hymyili ensimmäisen kerran, kun ikää oli 4 päivää. Nuo hymyt tosin ovat olleet sellaisia unihymyjä. :heart: Nyt parin viikon aikana tuo on alkanut nauraan unissaan. :LOL: :heart: Mutta valveilla ei vieläkään hymyile tai naura .

-mervi-elina ja poju 2 ½ kk
 
huh. viiteen asti valvottu ja odoteltu kakkaa, kyllä oli tiukassa. :) en tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa, ihan pää sekasin, toisaalta huvittaa, en arvannut että tällästenkin takia valvotaan.. nyt vauva nukkuu ja minä en, pitäis kyllä varmaan..

sanv ja poika 1kk
 

Yhteistyössä