Helmivauvat 2010

Helteistä vielä...taitaa tulla loppuviikosta aikamoista hel.....ä.... :/ meillä poika kun on tosiaan tottunut nukkumaan kapalossa ja sillä ollaan öistä selvitty jotenkin. Välillä tosi hyvinkin. Oon vielä edellisinä öinä laittanut kapaloon, kun makuuhuone on pysynyt suhteellisen viileänä ja siellä on ollut koko yön tuuletin päällä. Nyt kumminki sielläkin on lämpötila noussut 30 asteeseen, eli kapalon saa varmaan unohtaa. En tiedä miten ihmeessä saan pojan nukkumaan...on nimittäin tosi vaikea rauhoittaa uudestaan uneen ilman kapalointia...miten saatte vauvanne rauhoittumaan yöllä jos heräävät "kesken" unien..? Loppuviikkoon mennessä oon varmaan seonnut... :/ Jos ei musta kuulu täällä enää mitään, niin sitten on varmaan niin tapahtunut... :LOL:
 
Meillä ei helteet onneksi ole vaikuttaneet nukkumiseen. Vielä... Mutta neiti onkin puoliksi sisilialainen, joten ehkäpä hän vain nauttii =) Meillä asunnossa sälekaihtimet ja pimennysverhot, joten saamme pysymään kylläkin melko viileänä. Ja yöllä ikkunat ja ovet auki. Tervetuloa murtovarkaat!

Laiskan äidin vinkki! Eilen halusin kuitenkin tyttöä vilvoitella ja laitoin hoitoalustan suihkun lattialle ja hänet siihen päälle pötköttämään. Siinä sitten vaan suihkuttelin häntä, edestä ja takaa. Helppoa ja hauskaa! Ensin vähän kyllä ihmetteli, että mitä tämä kylpeminen nyt on, mutta sitten innostui. Alkoi kauhea pärisyttäminen ja huitominen :D
 
Nyt täytyy todeta että kohta ei enää naurata. Päivät yhtä hikistä taistelua pojan kanssa. Tuo uutuusliikuntamuoto kääntyminen aiheuttaa päänvaivaa, kun pitää vaan kääntyillä ja kääntyillä, unissaankin, ja sitten ahdistaa.. ONNEKSI on omaa lääniä ympärillä ja voidaan viettää päivät varjossa viltillä. Ennen unia käydään kylpemässä, vähän viilentymässä.

Toivottavasti bebo ei ole ihan seonnut, ja poika jotenkin saa nukuttua (ja vanhemmat siinä sivussa).
 
:hug: kaikille :hug: tarvitseville!

Minä menin antamaan pojalle aamupuuroksi puuroa, jossa on kuun kuva... Toinen nukahti sitten klo 10 ja on nyt nukkunut 1 ½ tuntia. :attn: :xmas: :heart: Ei taida nukkua päiväunia enää tänään! Muuten yöunet meni kuten yleensä, heräsi klo 6 syömään maitoa ja nukkui sitten vielä pari tuntia... TAI SITTEN on tulossa kipeäksi, kun on noin uninen!?

Vaipan vaihtamisesta pari sanaa. Poju joko kääntyy tai nyppii vaipan teippejä auki. Ihanan kamalaa! :eek: :heart:

-mervi-elina ja poju 6 kk
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!!
siitä on aikaa kun olen teidän juttuja lukenut tai itse kirjoittanut, sorii :ashamed:

Huh hellettä tosiaan!! Eilinen meni siinä kun tyttö itki melkein kaksi tuntia putkeen kuumutta, muuten ei itke oikeastaan koskaan, no nukahti sit autoon, onneksi siinä on ilmastointi!

Mutta joo, kiinteitä ollaan syöty reilu 3kk lähtien, imetys loppui 3,5kk iässä, ja korvikkeella + maissivellillä mennään :)

Imetyksen lopetuksen jälkeen, Neea alkoi nukkumaan öitä heräämättä nukkuu klo 21.30-09.00/10.00.

Kääntyily alkoi 2kk iässä ja nyt mennään täysillä ympyrää, ja reilu 3kk iässä lähti ryömimään hiukan, nyt jo menee vähän enemmän eteenpäin.

Viime neuvolan mitat: 7660g 66cm py 43,5 iso tyty jo :)

Yritän nyt pysyskellä paremmin täällä palstalla, on niin mukava lueskella juttujanne :)

-Nemu ja Neea 4kk 1vko
 
Heipä hei täältäkin taas pitkästä aikaa

Meillä aloitettiin sitten maanantaina kiinteät ja aika reilulla annoksella vielä. Käytiin neuvolassa ja paino ei ole noussut tarpeeksi ja poika on kamalan eläväinen ja energinen, joten kuluttaa paljon vaikka syökin paljon. Joten neuvolan täti sitten antoi luvan aloittaa soseet kaksi kertaa päivässä. Aikaisemminhan me on muutaman kerran maisteltu pikkaisen perunaa(kolmella kertaa yhteensä reilu ruokalusikallinen) eli nyt sitten perunan kaveriksi lisättiin tiistaina porkkana. Ja annoksina on nyt n. puolikas piltti purkillinen. Eilenkin söi puolikkaan purkin peruna-porkkanaa ja siihen päälle vielä n.2tl päärynä pilttiä. Hyvin pikku-ukolle maistuu ja vatsakin toimii. Olen kyllä siihen peruna-porkkana soseen sekaan laittanut tissimaitoa, jotta olisi notkeampaa ja maistuisi tutummalta. Itsestäni määrä kuulosti jotenkin suurelta ja soitinkin sitten vielä neuvolaan, mutta sieltä sanottiin sen olevan ihan hyvä ja että jos tuntuu ruoka maistuvan niin sitä voi sitten jossain vaiheessa alkaa antamaan enemmänkin. Ja tietysti imetän sitten useasti(n.4 -5 kertaa päivällä ja yöllä 2-3 kertaa).

Meillä on nyt aloitettu sellainen etten anna päikkäreille mennessä tai illalla nukahtaa enää tissille vaan syötän hieman aikaisemmin ennen kuin laitan nukkumaan. Jospa siitä tissille nukahtamisesta pääsisi eroon pian. Ja nukkumaan olen alkanut laittaa poikaa niin, että vien sänkyyn ja jätän siihen yksin nukahtamaan. Ollaan nyt nukuttu meidän alakerrassa patjoilla, kun on ollut nämä helteet niin on ollut helppo jättää eikä ole tarvinnut pelätä putoamista. Kunhan helteet on ohi, niin sitten opetellaan samaa omaan sänkyyn. Joinain iltoina olen laittanut pojan kapaloon nukkumaan, kun yöt on olleet sellaista temuamista, mutta jotenkaan en osaa tehdä sellaista kapaloa, etteikö se aukeaisi pian jos kamalasti pyörii.

Helteet meillä ei kamalasti ole vaikuttanut. Ulkonakin ollaan paljon, mutta varjossa ja saatan heittää kylmällä vedellä kastellun rätin poitsun päälle antamaan vielä lisä viilennystä. Meillä näistä keleistä kyllä tykätään, mutta tykkäisin itse että joskus edes sataisi vettä sen verta et kastelis kasvit, kun joka paikka on niin kuiva eikä edes marjoja tule kunnolla, kun ei ne ole saaneet vettä.

Mutta nyt aamukahville, vaikka hereillä on oltukin jo tunti :)
 
Täällä poika on alkanut tekemään illalla sellaista että tankkailee moneen kertaan ennen nukkumaan menoa, on kyllä ennenkin niin tehnyt mutta nyt on ollut jotenkin tosi kitunen, voihan kyllä olla että kuumuus tuituttaa..

mekin aloitettiin maistelemaan soseita, vielä ei tarvi pikkulusikallista enempää antaa kun maitoa vielä riittää.

oho, äiskää tarvitaan :)
 
Viime viikon torstaina oltiin maitoaltistuksessa. Evalle ei silloin vielä oireita, mutta perjantaina oli jo näkyvästi. Iho kukki oikein kunnolla. Saimme lääkäriltä b-lausunnon Almironille, mutta kun sekään ei mielestäni sovi, niin pyysin uuden ajan Almiron-altistukseen. Tänään se sitten olikin ja iho oireet tulivat melkein heti. Että nyt sitten saimme b-lausunnon Neocatea varten. Yes! Vielä tietty pitää odottaa korvauspäätöstä kelasta, mutta voiton puolella ollaan.

Tänään on vielä 5kk neuvola... ja pari rokotusta :(

Heti vaan kun saadaan Evan iho kuntoon, voidaan aloittaa soseet!!! :D :D :D
 
sarina13 jos täällä olis se facebookista tuttu tykkää -nappi, painaisin sitä. =)

Ehkä hieman helpompi päivä ollut tänään pojan kans. Ei oo hirveesti kamppailtu, juuri ollenkaan. Syömisen ja nukkumiset menneet nappiin ja ilman itkuja. :)
s
Sadetta odottava, Tehilla ja Ärhäkkä E
 
huh hellettä..eipä oo viikkoon tehty muuta ku laiskoteltu..Rupee jo pikku hiljaa hermoja kiristämääm tää kuumuus... :kieh: maanantaina alotettiin lihasoseiden maistelut ja nyt poika jo syö hyvää vauhtia broileria.. :D
No niin..ja tällä helteellä mulle iski vielä rintatulehduksen..ei yhtään kiva..pari päivää on jo kestäny ja vielä tuo rinta kipiä..kuume hävis jo onneks.. :(

Mutta tässä tärkeimmät helle uutiset meiltä.. =)

Ai niin, meinasin vallan unohtaa..meidän poika on jo useemman päivän noussu konttausasentoon ja siinä sit hytkyttää itteään :LOL: ja jos haluu eteenpäin, ni menee konttausasentoon ja "hyppy" ja kops.. tällä tavalla meillä mennään eteenpäin... :headwall: :LOL:
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen :) Niin paljon olette kirjoitelleet, että en pysy enää mukana. :ashamed: Reissun päällä olemme olleet kuukauden päivät (mökeillä ja sukuloimassa). Välillä tosin kotona käynyt nukkumassa ja pesemässä pyykkiä. Neiti ei ollut moksiskaan muuttuvista yöpaikoista, hyvä niin. :D

5kk neuvola oli maanantaina ja mitat 5900g 64,1cm. Tasaisesti kasvaa neukkitädin mukaan, meidän neiti on vain tällainen pikku-kirppu. =)

Helteet kiukuttavat meillä hieman, ei pahasti. Olen kastellut puklurättejä ja laittanut neidin selkään kun leikkii lattialla, toimii. :D Ja kaksi alahammasta kuultaa ikenestä, eli kohta on kiukku yö tiedossa. :eek:

Olemme myös aloittaneet soseiden lisäksi aamu- ja ilta puurot ja masu kestää hyvin. Kanaa olemme myös maistelleet. Neiti syö kaikkea mitä vain suuhun lappaa. :LOL:
 
Onko kenelläkään ollut niin ettei pituutta ole tullut yhtään? :eek: Just pääsin iloitsemaan, että ainakin allergia huoli takana ja nyt sitten tämä. Eli viime käynnistä, kolmisen viikkoa sitten, ei ole tullut yhtään pituutta. Painoakin vain 200g. Nyt sitten siitä huolissani... Haluavat neuvolassa seurata tilannetta joten aika taas kahden viikon päähän... Oli kyllä eri mittaaja ja saattaahan, että tämä allergia vaikuttanut, mutta... Äääähhhh....

Tehilla, kiitti tykkää napista ;) Aaaauuuttttssss, osaan vain kuvitella mitkä kivut on :$ Onneksi vain kuvitella. Apua, että teillä ollaan jo niin menopäällä. Joko olet laittanut huushollin uuteen uskoon?
 
sarina13 ei olla vielä huushollia raivattu...pitäis varmaa pikku hiljaa..kissan kupit oon nostanu siks aikaa pois ku poika temuaa, mut niille pitäis keksiä uus paikka... :whistle:
ja koko ajan saa kenkiä kaydä pojan suusta ottaa pois eli olis vähä hommaa kunhan kuumuudelta jaksais... :headwall: |O
 
Selväjärkisenä täällä ollaan ainakin vielä toistaiseksi... =) Unet on kyllä jääneet melko vähäisiksi. Viime yönäkin poika heräili reilun tunnin välein. Sitten itellä kestää aina hetken saada uudestaan unen päästä kiinni. Poika heräilee kovasti itkemään ilman kapaloa. Ja yhtenäkin yönä oli kynsinyt otsansa ihan verisille naarmuille...voi kun joku kertois, koska alkaa helpottaa! Nuo yöt kun ei oo mitenkään ennakoitavissa, et nukkuis aina johonkin kellonaikaan asti, vaan kaikki yöt on vähän erilaisia.

Tänään oon lähdössä pojan kanssa yökyläilemään äitini luo, kun mies lähti reissuun. Saa nähdä miten sujuu pojalta nukkuminen matkasängyssä!

sarina13 Kiva kuulla että teillä on asiat edistyneet! :)

nappi87 Teillähän on jo kova vauhti päällä! :D
 
sarina hieno juttu, että teillä asiat edenneet ja saatte kelakorvauksen sopivalle maidolle ja pääsette soseita maistelemaan! Ja mun kaveri kertoi just, ettei ollut 5kk neuvolassa tullut yhtään lisää pituutta - painoa oli sit tullut enemmän ja terveydenhoitaja oli sanonut vaan, että joskus menee niin, et toinen kasvaa kovasti ja toinen jää jalkoihin (pituus/paino). Mut hyvähän on, että asiaa tutkitaan ja selvitetään!

Onnea nappi vauvalle uudesta taidosta! Onpa nopeita vauvoja, kun nyt jo liikkuvat!

Nemu onnea teillekin ryömimistaidosta ja oli kiva lueskella kuulumisianne.

bebo :hug: Tsemppiä öihin, toivottavasti ne teilläkin muuttuisivat pian ennakoivatimmiksi. Mukavaa yökyläilyreissua, toivottavasti matkasänky kelpaa pojalle!

Me oltiin toissayö evakossa kun oli niin kuuma asunnossa, ettei pystynyt nukkua. Ens yö oltiin taas kotona, mutta nyt täällä onkin enää vaan 27,9c, kun eilen illalla oli vielä 31,7c. Ilmeisesti sadellut yöllä ja on taivas ihan pilvinen, niin ilma viilennyt. Ihanaa, mun puolesta vois tänään sataa vaikka koko päivän.

Tyttö pyörii kuin väkkärä ja soseita maistellaan enemmän ja enemmän. Lisäksi tyttö on alkanut opetella erilaisia ääniä, välillä kiljahtelee ja pitää muutenkin erilaisia ääniä. Ja vihdoin tytön "puhe" on muuttunut niin selkeäksi, että ymmärrän, milloin tyttö on väsy tai nälkäinen. Väsyessään alkaa "laulaa", ja jos siinä vaiheessa tytön saa unille, nukahtaa yleensä helposti ja hyvin. Tyttö vaikuttaa kunnon kulinaristilta, kesäkurpitsat ja muut menee heittämällä, mutta peruna ja porkkana tuntuu olevan ihan out. :kieh: :D No, totutellaan niihinkin. Riisipuuro ei oikein aamulla tytölle kelpaa, niin aattelin tänään ostaa jotain tavallisia puurohiutaleita. Onko tietoa, onko joku tietty vilja, mistä kannattais ekana aloittaa?
 
Eilen oltiin mieheni kanssa kesäteatterissa ja minun vanhemmat olivat pojun kanssa sen aikaa. Oltiin poissa noin 5 tuntia. Ihan hyvin oli sujunut, vaikka lähtiessämme pojulla meni hiukan suupielet alaspäin ja oli mummin sylissä vain selkä mummiin päin (vierasti!). Poika oli nukkumassa, kun tultiin kotiin illalla klo 22. =)

Tänään lähdetään siskoni häihin. Häät ovat eri paikkakunnalla, joten ollaan pari yötä hotellissa. Kiva nyt kokea tämäkin! Ehkä?! :kieh: ;)

Meillä pojulla on nyt sellainen uusi äänne. Ei ole pärisyttämistä! Aina kun innostuu suu on viivana ja sieltä kuuluu huulten välistä "ph, ph.." :LOL: :heart:

-mervi-elina ja poju 6 kk
 
Meillä myös uusia ääntelyitä :heart:

ikuisuus Meille neuvolassa kehotettiin aloittamaan puurot riisillä ja kauralla. Riisillä aloitimme ja maistuu :)

mervi-elina Osaan kuvitella mielessäni miltä näyttää ja kuulostaa. :D Ihana :heart:
 
Kuinka monen vauva nukkuu jo läpi yön syömättä? Jos nukkuu niin miten moinen onnistunut? Meillä kun heräillään edelleen 2-3 kertaa ja maitoa uppoaa! Saas nähdä miten käy kun aloitetaan vellit... On toi korvikkeen avaaminen ja antaminen yöllä semmosta säätämistä että huh! Miksei se maito vois säilyä siinä pullossa läpi yön valmiina? :LOL:
 
Pähkämö
Alkuperäinen kirjoittaja nappi87:
Ai niin, meinasin vallan unohtaa..meidän poika on jo useemman päivän noussu konttausasentoon ja siinä sit hytkyttää itteään :LOL: ja jos haluu eteenpäin, ni menee konttausasentoon ja "hyppy" ja kops.. tällä tavalla meillä mennään eteenpäin... :headwall: :LOL:
Ihana etenemistyyli, taitaa tosin vaatia kypärän pikkaisen päähän! :LOL:
 
Moikka vaan täältäkin :wave:

Me ollaan vietetty paljon aikaa ulkona, kun kerta lämmin on ja tarkenee :D Tiistaina oltiin kaverin ja hänen kuukautta nuoremman pojan kanssa koko päivän piknikillä ja mukavaa oli :) Poitsu jaksoi yllättävän hyvin köllötellä viltillä (ja maistella ruohoa..) ja välillä otti pienet tirsat rattaissa!

Nukkumaan käyminen on meillä nykyään aika haasteellista jos ei poitsu ole todella väsynyt :/ Sängyssä pyöritään, hyöritään, heitellään pehmoleluja, revitään pinnasängyn reunapehmusteet, tungetaan jalat pinnojen väliin, potkitaan sängyn päätyä jne jne.. :kieh: Ja uusimpana vielä muristaan :kieh: Nytkin olen poikaa yrittänyt saada unille 45min |O
Nukkuu kyllä sitten kun nukahtaa, mutta siinä saattaa tovi jos toinenkin vierähtää.. Yöt menee edelleen ilman heräämisiä :heart:

Te joilla lemmikkejä, miten vauvat suhtautuvat niihin?

Meillä poikaa kiinnostaa päivä päivältä enemmän meidän koirat! On ihan innoissaan niistä ja nauraa räkättää, kun jompikumpi koirista tulee lähelle :D Jaksaa pitkiäkin aikoja seurailla koirien touhuja kovin onnellisen näköisenä. Herrasta kasvaa selvästi koiraihminen ;) Meidän koirat on ihan ihmeissään, kun se ennen vaan makaava "klöntti" on yhtäkkiä alkanut pitämään ääntä ja lattiallakin jopa hieman liikkuu! Ja jos jompikumpi koirista menee vauvan lähelle, nappaa poika kyllä samantien turkista kiinni ja koirat kattoo mua siihen malliin, että voisiksää irrottaa ton otuksen :LOL:

Me ollaankin pojan kanssa kaksin huomenna, kun mies vuorostaan menee kaverinsa polttareihin! Saa nähä mitä kivaa keksitään :p

Mukavaa ja lämmintä viikonloppua kaikille :wave:
 
Laalaa Meillä poika nukkuu n. 11 tuntia syömättä. Vielä reilu kuukausi sitten heräsi 2 kertaa yössä syömään, mutta sitten jätti itse ton toisen syönnin pois ja heräsi vain kerran. Viime viikosta lähtien on nukkunut sitten koko yön heräämättä! Syötän soseen n. klo 18, poika sänkyyn n. klo 19-19.30 ja sängyssä 200ml velliä ja näillä eväillä nukkuu sinne aamu 6-7 jolloin juo vähän maitoa ja jatkaa unia vielä hetken =)

Ja sillon kun vielä söi yöllä, niin mä kyllä laitoin illalla ennenkun menin itse nukkumaan pulloon valmiiksi maidon ja jääkaappiin! Ihan jokaikinen ilta! Eikä mulla edes tullut mieleen ettei niin vois tehdä.
 
ikuisuus mekin aloitettiin viljat riisillä (eli muksun maidoton riisipuuro) ja tänä aamuna maistatin kaurapuuroa...

Dolly04 meillä on kaks kissaa ja poika on hyvinkin innokas seuraamaan niiden touhuja..ja nyt kun poika jo hieman liikkuu niin ensimmäinen osoite on kissa jos sen näkee..kissat kiertää pojan kaukaa mutta seuraavat kuitenkin tarkkaa pojan touhuja :) jos pojan vie kissan lähelle niin että saa kissasta kiinni ni sen jälkee onkin pojalla tajuton tuppo karvoja sormien välissä ja kauhee räkätys päälle ku kissa maukahtaa :LOL:
 
Mä oon tota riisipuuroa nyt viikon suunnilleen antanut, mutta ei se uppoa. Jotenkin liisterimäistä toi Muksun puuro, vaikka miten yrittää tehdä. Ei tekis munkaan mieli syödä sitä. Joten ostanpa tänään ihan tavallista kaurapuuroa, aattelin koittaa ihan normipuuroa antaa, ettei oppis kauheeks sihtikurkuksi. Herkkuruokiaan (maissi-, päärynä-, luumu- ja bataatti-kesäkurpitsasosetta) syö puoli purkillista ihan heittämällä tosi lyhyessä ajassa, suu aukeaa kuin linnunpoikasella. Mutta noi vähemmän hyvät ruuat ei kyllä mee minnekään, suu on tiukka viiva ja jos jotain sattuu suuhun menemään niin ulos pullautetaan tai aletaan päristellä ja pää käännetään sivuun. Tänä aamuna kokeilin mustikkaa, se tuntui olevan ihan hyvää tytön mielestä.

Tuoreista hedelmistä oon antanut nyt banaania, kirsikkaa ja luumua ja sitruunaa annoin muutaman tipan. Ilme ei oikein värähtänytkään, tais olla tytön mielestä ihan hyvää? :eek: Vahingossa annoin vielä lisää sitruunaa luumusoseen seassa, kun olin samalle lautaselle kaatanut ylimääräiset sitruunat enkä sitä enää muistanut siinä vaiheessa, kun sekoittelin luumua pitkin lautasta. :D Ostin mm. nektariinkin, että voi tuorena tytölle maistattaa. Banaani on tytön herkkua noista tuoreista.

Täällä nukutaan yleensä öisin 9-11h heräämättä, mutta nää helteet on sekoittaneet kuviota ja tyttö syö kerran tai pari yössä. Annan tytölle iltavellin just ennen nukahtamista. Eilen sitä meni jopa 250ml. Ihan uskomattomia määriä toi tyttö vetää, mutta ilmeisesti on nälkäinen ja kasvaa kovaa kyytiä.

mervi-elina meillä taidetaan pitää tuota samaista ääntä. Ainakin saan heti päähäni, miltä tuo näyttää ja kuulostaa. Huvittavia on pienten ihmisten äänet, alkaa aina hymyilyttää, kun tyttö kokeilee erilaisia ääniä.

Tyttö nukahti päikkäreille nätisti vajaa tunti sitten. Söi ensin maissia ja mustikka ja kävi vielä suihkussa, kun aivasti mustikat suussa ja sitä mustikkaahan oli sitten kaikkialla... Kun tyttö herää, lähdetään jonnekin ulkoilemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nappi87:
Ai niin, meinasin vallan unohtaa..meidän poika on jo useemman päivän noussu konttausasentoon ja siinä sit hytkyttää itteään :LOL: ja jos haluu eteenpäin, ni menee konttausasentoon ja "hyppy" ja kops.. tällä tavalla meillä mennään eteenpäin... :headwall: :LOL:
Täällä mennään samalla tyylillä!! Ensin näytti vaan hurjan pelottavalta kun luin lehteä ja vilkasin poitsua niin oli mahallaan, kädet suun alla, jalat suorana ja melkeen kuperkeikan teki! mutta kaatui onneksi sivulle, sitten alkoi tekemään tollaista "hyppelyä"
 
Pitkästä aikaa taas kirjottelen kuulumisia,eli 5 kk neuvolassa käyty ja meidän jässikkä painaa 8775 ja pituutta 69.4 ,meinasin pudota tuolilta mutta ihan normi käyrillä mennään.En nyt muista ihan kaikkia aiheit mitä tääl on kirjoteltu mutta meillä on nyt tullut jo jonkunlainen rytmi eli nukkumaan noin klo 20.00 ja heräämättä vetelee tonne 6 asti eli yösyötöt taitaa olla meillä ohi =) enää ei viihdytä yhtään selällään vaan mahallaan potkitaan koko ajan ja käsillä tukee jo tosi hyvin ja pylly nousee jo konttaus asentoon.MISSÄ SE MEIDÄN PIENI VAUVA ON :LOL: soseita maisteltu ja syöty jo jonkun aikaa ja kaikki uppoo hyvin suuhun =) neuvolassa pyydettiin ettei annettas nyt niitä rokotuksia kun on nää helteet koska viimeks nousi vähän kuume ni ei viitsi tehä pojan oloa näin kuumilla ilmoilla enempää tukalammaks (meillä sisällä 28 astetta)siirrettiin niitä sitten parilla viikolla.Ens viikolla ois tarkotus lähteä sallaan ajelemaan ni saas nähä kuinka käy :eek: eniten jännittää se että miten poika jaksaa istua autossa mutta pitää vaan pysähdellä tarpeeksi usein.
 

Yhteistyössä