Helmivauvat 2010

Voi kökkö, jatkoin äsken pitkän pätkän ja vahingossa klikkasin väärää kohtaa, niin johan hävis koko teksti! :headwall:

Meillä on käytössä vaunujen ratasosa, ollut noin 2kk. Välillä pidän valjaita kiinni, ja välillä en kun poika tykkää nukkua kyljellään niin silloin on vähän hankalampi pitää valjaissa. Pihalla ei olla kyllä nukuttu varmaan kuukauteen ollenkaan, paitsi jos olen kävelyllä. Nyt vein taas ulos päikkäreille, kun on viileämpää ja ihme kyllä on nukkunut jo 45min. Kun ongelmaksi alko tulla sekin että hän alkoi yhtäkkiä heräämään aina 30min päästä jos nukkui ulkona.

Meillä muuten poika tippui sohvalta perjantaina. :headwall: :ashamed: :'(
Laitoin hänet puoli-istuvaan asentoon tyynyjä vasten sohvalla, kun ei viihtynyt lattialla. Istuin siis ihan vieressä ja olin kurkottamassa edessäni olevasta leikkimatosta lelua hänelle kun kuului tömps! Siinä samassa hän oli jo lattialla kyljellään, ja valehtelematta käännyin sekunniksi poispäin! Hän alkoi itkemään erittäin lohdutonta itkua (en ollut ikinä kuullut sellaista itkua) ja niin kyllä itkin minäkin, niin kovasti pelästyin. :ashamed: Lohduttelin poikaa ja tsemppasin itteäni, ja yritin samalla katsoa ettei vain käynyt kuinkaan. Kuhmu saatiin aikaiseksi, mutta muuten rauhottui pikkuhiljaa. Pudotusta oli noin 40cm ja alla oli onneksi matto. Enää ei kyllä tohdi jättää hetkeksikään korkealle, niin ettei ole silmät ja kädet jotenkin kiinni hänessä. Kyllä pelästyin kovasti! :snotty: :ashamed:

krisulle paljon jaksamista päiviin :hug: , toivottavasti teidän vauva alkaisi vielä nukkumaan öitään vähän paremmin, että sinäkin saisit levätä. Kuullostaa kieltämättä aika vähältä toi unimäärä, mutta kyllähän niitä vauvoja löytyy jotka pärjää ihan uskomattoman vähillä unilla.

tehilla :hug: Ehkä seuraavalla kierrolla tärppäisi! Paljon tsemppiä! :heart:

Tuulia79 Kiva kuulla että teillä päästään jo etiäpäin lattialla. :) Meillä vielä odotellaan että poika alkais kunnolla ryömimään, nyt lähinnä pyöritään. :)

Mini77 Kieltämättä kuullostaa kyllä haastavalta toi syöminen ja juominen. :) :hug: Toivottavasti vähän helpottuisi ajan kanssa. :)

Syöttötuolista olen haaveillut semmosesta tripp trapp tyylisestä, mutta paljon halvemmasta versiosta. Maksaa muistaakseni 80? ja on mun silmiin aika samannäköinen. Semmonen aika varmasti hankitaan tässä joskus kuukauden päästä.
 
Meillä myös ollut kauan jo käytössä vaunujen ratasosa. Muutamia kertoja on poika siellä nukkunutkin, tosin aika kauan pitää kävellä ennen kuin nukahtaa. Pikkuvauvana nukahti koppaan hyvinkin nopeasti ja nukkui monta tuntia. Ratasosassa poika yleensä heräilee ennen kuin päästään edes kotiin, enkä tiedä uskaltaisinko siihen jättääkään ulos.

Unista Meillä poika nukkuu mielestäni myös tosi vähän, yöllä n.21-6/7, mutta nyt on ollut melkein joka yö semmoinen pätkä, että pitää nukutella 30-45min+muut heräämiset ja nukutukset päälle. Päikkäreitä nukkuu kahdet, n.1,5-3h yhteensä. Nukkui välillä jopa 2h päikkärit aamupäivästä, nyt on jostain syystä nukkunut vain noin 45min kerrallaan ja onkin aika väsynyt. Hampaat kun lakkasi vaivaamasta, on pojalla ollut 2 yötä vatsavaivoja.

Meillä myös menee soseita tosi vähän vielä. Laitan n.3 jääpalamuotillista ja tänään mittasin että siinä oli n.puoli desiä. Sekään ei kaikki mennyt. Johtui varmaan siitä, että joukossa oli vähän karkeampaa kukkakaalisosetta. Meidän sihtikurkku... :) Puuroa menee ihan minimaalisia määriä. Kokeilin tänään kaupan valmista vadelma-kaurapuuroa, ja sitä maistui puoli desiä. Mutta se olikin tosi makeaa ja hienoa verrattuna omatekemään hiutalepuuroon. Tosi isoja määriä teidän muiden vauvat kyllä jo syö! Mutta ei tuo meidän poika nyt silti nälkiintyneeltä vaikuta... :D Aika vähän eri makuja ollaan kokeiltu. Olen vähän arka kokeilemaan, kun tuntuu pojalle niin helposti tulevan vatsavaivoja. Mitenkähän sais pojalle lisää nesteitä annettua, kun ei ruuan päälle huoli...?

Leeloo85 Säikäytti varmasti kovasti pojan tipahtaminen! Onneksi selvisitte säikähdyksellä. :hug: Ei meilläkään poikaa paljoa uskalla minnekään enää jättää, on niin kova liikkumaan. Oon monena aamuna ottanut viereen nukkumaan, kun en enää jaksa pinnasängyn luona hyssytellä. Sitten en kuitenkaan saa enää ite kunnolla nukuttua, kun poika unissaankin liikkuu pitkin sänkyä.

Syöttötuoleista oon mäkin haaveillut sellaista tripp trapp-mallista, mutta on kyllä niin hirmu kallis...Minkämerkkinen se halvempi samantyylinen malli on...?
 
Niinpä, onneksi ei loppujen lopuksi käynyt pahasti.. :heart:

Syöttötuoli oli Basson Baby Lulu -merkkinen, löytyy valkoisena, mustana ja puun värisenä. Alunperin löysin vauvamaailman nettisivuilta sen, mutta mielestäni sitä myytiin myös raision Oz babyssa. :)
Tässä linkki, jossa näkyy kuva: http://www.vauvamaailma.com/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=4033&show=all
 
bebo tais syöttötuoli olla Emman easy ja Espiritillä myös vastaava. (nim. asiaa jo viime talvena tutkinut). Tommosta halusin myös, mut nyt miehen mielestä "turhaa", joten taidan tässä asiassa antaa myöten, (jossain on pakko :D ). Itselle olis tärkeintä ettei tuolia saa lapsi potkaistua ihan helposti kumoon, ei tuo säädettävyys enää innosta niinkään.

Neuvolassa paino 7180g (+280) ja pituutta sentti lisää, eli nyt 66cm. Ei paljoa piikki itkettänyt kun siskopuolensa oli harhauttamassa.. Nyt illan ollut vähän herkempi itkemään. Syötin ruokaa kunnolla ja kaurapuuroa iltapalaksi. Mätinkin sitä menemään jonkinverran ennenkuin tajusin että oli eka kerta kun kauraa sai :eek: . Toivottavasti ei tule mitään oireita! Ja jotta olis pakki ihan sekaisin annoin vielä kokeeksi Tuttelin korviketta (kun ei se Nan kelpaa) niin sain menemään 30ml!!!!!!!! Eikä se kyllä minunkaan nenään tuoksahtanut niin metalliselle kuin Nan.

Mut nyt nukkumaan! Arvelen että tästä tulee se kuuluisa liskojen yö..

:wave:
 
Pähkämö
bebo Meillä Tripp trapp -halppis version merkki on Emma. Edukkain värivaihtoehto taisi olla himpun verran alle 70 ?. Myönnän kyllä, että taitaa olla rimpulampi kuin aito Tripp trapp, mutta uskoisin, että tämä on meidän käyttöön ihan riittävä. =)
 
Huomen!

Menihän se yö vähän kitistessä ja äheltäessä. Poikaa olis nukuttanu makeesti mutta taisi pieru kiertää pahasti. Ja kun meikäläinen eilen sekopäisenä äitinä (mm. neuvolassa istuin taas 2 h liian aikaisin, hukkasin autonavaimet ja unohdin ostaa pojalle ruokaa) antoi KAHTA uutta makua eilen , banaania ja kauraa! Että kumpi nuo mahavaivat aiheutti. No annoinhan mä vielä sitä Tuttelia.. No onneksi ei mitään vakavaa, poika vaan äheltää ja työntelee koko ajan nytkin.

tekisi mieli vaan nukkua.. |O
 
Puheripuli, mutta pätkissä..

Olen etsinyt pojalle sellaista säilytysarkkua. Siis ei pojansäilytysarkkua vaan arkkua johon voisin säilöä pojalle lapsuusmuistoja. Nyt löysin, JEEEEE!!! Wanha ja SUURI, ja mikä parasta, arkussa toimiva lukko ja avainkin tallella. Ja ehkä ihan parasta oli hinta, 30? ! Tollasista saa pulittaa ihan pirusti! Lähikaupan ikkunalla huomasin tuosta ilmoituksen ja ajoin heti maalaistaloon jonka aitassa tuo aarre lojui. Pitää vaan hakea se isommalla autolla, ei mahdu mun "perheautoon"..
 
tehilla Täälläkin pää toimii pätkien. :LOL: Todella hyvä löytö :flower: =) Minä rakastan kaikkea vanhaa , arkut ovat ihania :heart: Ja noin hyvä kuntoinen, ja noin EDULLINEN, todellinen löytö.

Täällä hampaan tulo vähän vaivaa,mutta aamupuuroa sentään meni noin 1/2 dl. JEE! :D Eilinen päivä vierähti huvipuistossa, tyttö yllätti jälleen. Vähän jännitin miten viihtyy kun ei siellä pääse konttailemaan, mutta matkarattaissa viihtyi oikein hyvin.

Apua, kohta meilläkin tulee puoli vuotta mittariin :heart: :heart:
 
Kun joskus 100 vuotta sitten oli puhe noista vaipoista, ja siitä kuinka Pampers uusi vaippojaan ja poisti sen mainion verkon. Nyt löysin peräkylän marketin alahyllyltä niitä vanhoja verkko-versioita. Ostin kaikki 4 pakettia! Vaikka eipä tuo lopputuotos enää ole niin velliä, että pärjäis ilman verkkoakin, mutta MENKÖÖN!
 
tehilla kuulostaa ihanalta tuo arkkulöytö! Ja toivottavasti selviää syy pojun mahakipuun. Meillä banaani on sellainen, joka ei sovi tytölle yhtään. Pienikin pala, niin maha on niin kova, että vaippaan pungetaan pieniä papanoita suuuuurella työllä. :ashamed: Ja plussatuulia teille kovasti!

Leeloo onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä! Varmasti säikäyttää ja tuntuu ihan kamalalta, vaikka kyllä nämä meidän pienet vielä kolhuja saa, vaikka kuinka yrittäisi estää.

krisu meillä nukutaan öisin 10-12h ja päivisin 1-3h. Päiväunet kiinni ihan siitä, paljonko yöllä nukutaan. Koko vuorokauden aikana tyttö nukkuu 13-14h keskimäärin. Aika vähän siis meilläkin nukutaan, mutta oon ajatellut, että jos vauva on tyytyväisen ja virkeän oloinen hereilläoloajan, nukkuu kyllä riittävästi.

Tyttö aloitti rinnanvieroksunnan joskus viime viikon loppupuolella ja nyt se ei kelpaa päivisin enää ollenkaan. Yöllä kelpasi kyllä, mutta kun molemmista rinnoista yhteensä ei tullut niin paljoa maitoa kuin tyttö tarvitsi, jouduin vielä pullosta antamaan 100ml keskellä yötä. Tuntuu samalla tosi surulliselta ja inhottavalta, mutta toisaalta hyvä, että mennään kuitenkin tytön ehdoilla. Katsotaan nyt, miten tilanne etenee, mutta ei tätä maidon määrää enää ainakaan saa lisättyä.

Mäkin haluaisin jonkun TripTrap-halpisversion. Tänään mennään syöttötuoleja katselemaan.

Tyttö on keksinyt uuden leikin. Eilen oltiin kaupoilla päivä ja aina välilä huomattiin, että leluja kadonnut. Tyttö heittelee niitä vaunusta ulos. :kieh: Huomattiin aina niin myöhään, ettei niitä enää löytynyt. Mentiin sitten ja ostettiin kaksi uutta lelua...

Meille tulee tänään hoitoon kaverin vauva, joka on tyttöä viikon vanhempi. Voidaan pari tuntia tunnustella, miltä tuntuu kaksosten vanhemmista. :D
 
Jospa taas päivittelisin meidän kuulumisia, kun olen vain lueskellut mitä teille muille kuuluu :)

Eilen käytiin neuvolassa. Paino oli noussut nyt ihan hyvin, kun syödään noita kiinteitä jo kaks kertaa päivässä. Paino tällä hetkellä 7140g ja viimeeksi pari viikkoa sitten oli 6930g, pituus oli sama 66,5cm. Siellä oli taas sijainen, joka ei oikein ottanut kantaa mihinkään noihin ruoka asioihin. Kovasti vain sanoi, että jos päivän aikana imettää vielä 5 kertaa tai useammin niin se on hyvä. Meillä menee tosiaan n. 1dl kasvisosetta ja ½dl hedelmäsosetta per ruokailu ja syödään kaksi ateriaa päivässä ja muuten rintamaitoa. Aamupuuroa ja iltapalaa tekisi mieli aloitella ja kokeilla, jotta päiviin saisi lisää rytmiä.
Tänä aamuna kokeilin nallen riisipuuroa, jonka tein veteen ja hyvin tuntui uppoavan. Kuten kaikki mitä tuolle olen tarjonnut. Puolukka oli sellainen, ettei sitä paljaaltaan halunnut paljoa syödä, mutta maistoi kumminkin. Ja tein sitten maissiryyneistä vispipuuroa ja se maistuikin hyvin. Maissille poika saattaa olla hieman herkkä, kun jos antaa maissinaksuja tai valmismaissisosetta niin muuttuu itkuisemmaksi ja kitisevämmäksi. Mutta tuossa vispipuurossa se meni ilman kitinöitä.

Huomasin tuon maissin sopimattomuuden kun meillä oli täällä sen myrskyn aikaan 1,5vrk:n sähkökatkos ja piti kaupasta ostaa valmissoseita ja otin vahingossa sellaisia missä on perunaa, porkkanaa ja tuota maissia. Poitsu olikin sitten itkuisempi ja kitisi helposti ne pari päivää.

Rokotukset eilen saatu. Pikkuisen nousi lämpöä ja toiseen jalkaan tuli sellainen punainen läntti, mutta muuten ei oireita. Yönkin
nukkui hyvin yhdellä syötöllä.

Meillä varmaan lähdetään konttaamaan tässä parin viikon aikana. Hakee itseään jatkuvasti konttaus asentoon ja alkaa heijaamaan itseään. Eilen meni ns. mittarimato tyylillä eteenpäin, mutta hyppien. Oli hauskan näköinen. Ei kumminkaan ryömi pitkiä matkoja vaan sellaisia ihan lyhyitä ja usein menee ns. ympyrää ryömimällä :)

Syöttötuoleista on ollut puhetta. Mä oon vähän katellu sit Gracon tuolia kun siinä ois se oma tarjotin. Tuo Tripp Trapp ois kyl paras, mut on niin kallis etten raaski ostaa. Ja Emman tuolista kaveri kertoi et heidän poika(ikää vuos) sai sen kippaamaan kun potkas pöydän reunasta vauhtia. En sit tiedä et oisko se kumminkin hyvä. Ois samanhintanen kyl ton Gracon kans...ja sit ois viel se perinteinenkin joka menee samaan hintaluokkaan..kauheen vaikee on päättää et mikä ois hyvä :D

Eilen laittelin taas haikeena pieniä vaatteita kaappiin. Bodeista menee nyt koko 68 ja housuista 62..pitkäselkäinen kun on :D

Mutta nyt kotihommiin, kun pikku-ukko on päikkäreillä..

Ai niin..onkos teillä pienokaisille lempinimiä? Meillä jostain syystä isäntä alko kutsumaan pikku-ukkoa huttuseksi ja nyt sitä sit sanoo kaikki huttuseksi.
 
Meillä on takana kummallinen yö ja kummallinen päivä menossa, rytmi IHAN sekaisin kun eilen jäi iltapäikkärit väliin ja poika aloitti yöunet kasin jälkeen... Siis nopeesti vaan kommentoin syöttötuolista. Me ostettiin just tuo Basson Babyn Lulu, OZbabystä. Ja on kyllä mun mielestä oikein hyvä. Esikoisella oli TrippTrapp (on edelleen isänsä luona, mutta en halunnut sitä, kun on käytössä uuden tyttöystävän lapsella...) ja en nyt ainakaan näe tai koe tuossa mitään eroa, on jopa ehkä kivamman näköinen. Hyvä hankinta siis enkä olis nyt edes uutta TrippTrappia halunnut, kun se on vissiin jotenkin muuttunut se vauva-osa/turvakaari? Muoviseksi?
 
Mini77, Stokken triptrapissa on muovinen selkätuki ja se etukaari. Meidän oli pakko ottaa se muovinen selkätuki pois, kun poju ei mahtunut sinne väliin. Mutta hyvin tuoli toimii tuolla puisella selkätuella. :attn:

Soitin tänään neuvolaan maitomääristä, kun eilen poju joi vain 450 ml maitoa, mutta oli silti tyytyväinen ja nukkuikin tosi hyvin. Noh, neuvolasta sanottiin, että maitoa pitäisi antaa 800-600 ml päivässä. Olen nyt nähnyt tosi paljon vaivaa ja vähentänyt pojun maito- ja vellimääriä, kun viimeksi neuvolassa sanottiin, että pitäisi vähentää... :xmas: Aamulla klo 6 poju söi ennen 200 ml maitoa, nyt olen antanut sen 100 ml. Illalla olen nyt vähentänyt puuron jälkeen maitoa 200 millistä 100 milliin... On vaan nyt ihan sellainen olo, että mitä nyt pitäisi tehdä vai teenkö mitään? Neuvolassa ei ollut meidän oma terveydenhoitaja, mutta silti... Mietin sitten, että jäisikö tuo aamu klo 6 syöttö pois, jos poju söisi päivän mittaan vielä enemmän? Huh!!!! :eek:

-mervi-elina ja poju 7 kk
 
Tässä nämä meidän tytön tiedot sille joka ne listaan lisäilee (kiitti): 1.2. tyttö 3765g ja 50cm.

Kovin samanlaisten asioiden kanssa muutkin näköjään painii. Meiän tytöstä on kans tullu yökukkuja viime viikkojen aikana ja sen lisäks aamu alkaa 5.30-6.30 välillä ja sittenpä simahtaakin jo ennen kahdeksaa vaunuihin ensimmäisille päiväunilleen (kun on saanu ensin ajettua muun porukan ylös sängystä, reilua!). Pitkään mentiin jo kolmilla säännöllisillä päiväunilla, mutta nyt tuon aikaisen heräämisen takia päikkäreitä nukutaan neljät joskus jopa viidet! Itse olen todella naatti. En ole nukkunut yhtään kokonaista yötä puoleen vuoteen, tai itseasiassa varmaan 7-8kk:een koska olihan ne loppuraskauden yötkin aika repaleisia. Ja tosiaan, täälläkin kun on tuo uhmaikäinen, jonka kanssa pitäisi jaksaa kaikki päivät painia. Mun mies on ollu nyt viikon verran lomalla, ja sen verran olen saanut varastettua ylimääräistä unta itselleni, että mies nousee noiden aamuvirkkujen kanssa ja minä saan jäädä nukkumaan vielä hetkeks. Ja just kun esikoisen yöt rauhoittui ja alkoi nukkua kokonaisia öitä, niin eikös tämä toinen sitten ala järjestämään öisin ohjelmaa. Salaliittolaiset. :/

Tyttö ei ole syönyt päivisin rintaa enää neljään päivään. Imetys taitaa loppua ihan väkisinkin. Viimeyönä sai vielä sen verran ettei tarvinnut ennen aamua lämmitellä lisämaitoa. Todella haikeeta :'( Toivoin imetyksen jatkuvan vielä pitkään!

Mutta siellä taas äitiä kutsutaan, joten toisen kerran enemmän...
 
Syöttötuolista: meillä on se perinteistäkin perinteisempi syöttötuoli, jonka mallisessa on varmaan jokainen meistäkin istunut. =) Olisin kans halunnut esikoiselle triptrapin, mutta kun saatiin tuo ilmaiseksi, niin.... Nyt ollaan ostamassa esikoiselle Ikean Agam-tuolia, että syöttötuoli vapautuisi pikkusiskolle, ja kun on tyyliltään samanlainen kuin tuo syöttötuoli. Sisustus ennen kaikkea. :whistle: ;) Mutta triptrap -vaikka onkin kallis- tai vastaavat, on järkevä hankinta, koska sillä mennään sitten monta vuotta eteenpäin. Ainakaan tuo meiän 2,5-vuotias ei vielä pitkään aikaan yllä syömään tavalliselta tuolilta. Tripp Trappia halajavat, ootteko kattoneet esim. huuto.netistä saisko vähän halvemmalla?
 
Tiedot päivitetty, tervetuloa mukaan aani :)

Me ostetaan se Tripp Trapp koska lähes jokainen kaverini sitä suosittelee. Katsoin että on kyllä tosi tukeva malli, ei sitä saa nurin millään :eek:

Meillä liikutaan ja täysiä mennään! Kaikki pistorasiat ym. mukavan turvalliset laitteet kiinnostavat ja liikkumisen ansiosta ei oikein nuo päikkäritkään nappaa. Yölläkin ähistään pinniksessä. Toivottavasti tää tästä tasoittuu...

 
mervi-elina Meillä myös välillä päiviä jolloin maitoa menee todella vähän :/ Esim. eilen, joi aamumaidon joskus seitsemän pintaan ja seuraavan kerran suostui ottamaan vasta reilusti iltapäivän puolella :ashamed: Joten tuo neuvolasta annettu maitomäärä ei todellakaan tullut täyteen! Mutta minkäs teet, jos toinen ei suostu juomaan niin ei sitä voi väkisinkään pakottaa..

syöttötuolista Meillä myös se vanha perinteinen jollaisessa ainakin minä olen vauvana/lapsena istunut :heart: Mies halusi pojalle välttämättä juuri sellaisen ja nyt niitä on kolmin kappalein, kotona yksi, mun isällä yksi ja anopilla yksi :LOL: Yksi noista ostettiin käytettynä kirpparilta (ovat uutena melkosen kalliita) ja loput on saatu =)

aani Tervetuloa joukkoon :wave: Meillä aika samankokoiset vaavit syntyessään, meidän poju 3720g ja 50cm :p

Täällä viime yö oli ihan hanurista :( Poika alotti heräilyn joskus kahden jälkeen ja heräsi 1½ tunnin sisään kolme kertaa!! Just kun olin saanut taas unen päästä kiinni ni poika alotti itkun :/ Ekalla kerralla annoin pojalle vettä, seuraavan kerran juomatta jääneen iltavellin (oli jääkaapissa, en lämmittänyt) ja kolmannella maitoa ja supon!! Supon laiton jälkeen nukkui tyytyväisenä aamuun asti. Liekkö hampaat vaivaavat vai mitä ihmettä..

Tänään sitten nukkumaanmeno kesti tunnin!! Aina ennen käynyt nukkumaan tosi nätisti tai hetken saattaa riehua sängyssään, mutta sitten aina itekseen nukahtaa niin tänään heti kun laskin pojan sänkyyn alkoi sydäntä riipivä huuto :'( Nostin pojan joka kerta syliin ja rauhoittelin, lakin takas sänkyyn ja taas alkoi huuto :headwall: Tunnin jälkeen oli niin väsynyt, että lopulta nukahti |O Toivottavasti ens yö parempi! Tuntuu tyhmältä valittaa yhdestä "huonosti" menneestä yöstä, kun monet täällä ovat niistä kärsineet monta kuukautta :ashamed:

Miten muiden vauvat viihtyy lattialla?
Meillä ei viihdytä lattialla tällä hetkellä enää yhtään! Kaikki omat lelut on ihan tylsiä ja samantein kun laskee lattialle, kääntyy poika mahalleen ja sitten alkaakin huuto, kun ei pääse eteenpäin :headwall: Tällä hetkellä pojun lempparijuttu on kävelyttäminen. Eli käsistä kiinni ja sitten mennään kämppää edestakasin! Välillä huilitaan ja sitten taas jatketaan..

Laalaa Mä niin kovasti odotan, että tuo jässikkä rupeis liikkumaan, mutta se kyllä tuo tullessaan sitten nuo kaikki ei niin mukavat-puolet :D Onnea kuitenkin teille uusista taidoista =)
 
Meillä tyttö viihtyy lattialla, mutta hän konttaa ja tutkii mielellään kaikkea. MUTTA olen huomannut kahtena viime päivänä, että kun minä häviän näköpiiristä niin lähtee perään täysiä konttaamaan ja alkaa itkeä. Kai se on jotakin eroahdistusta?!

 
Dolly04 meilä vähän sama homma, lattialla heti mahalleen ja huuto. Aamuisin jaksaa olla mahallaan pitempään liikkumista harjoittelemassa. Eilen kääntyi eka kerran vasta illalla... Päättelin sen johtuvan rokotuspiikistä joka laitettiin oikeaan reiteen ja poika osaa kääntyä vain oikealle, tais olla reisi arka..
Ja kävelyttämisestä tykätään meilläkin! Niin terhakkaat askeleet tömistää! :heart: Tosin ystävänni varoitteli tuosta kävelyttämisestä senverran kun hänen kaverinsa, hieman vaativammalle, pojalle ei kohta mikään muu kelvannut ja vanhemmat ihan selät kipeinä kävelyttämisestä.

Viimeyönä ylös TUNNIN välein, HUOH! Sit itse en saanut unta enää 5:30 jälkeen. Hampaatko itkettää vai nälkä??
Kyllä NYT poika nukkuu...

Tänä aamuna mies sanoi huomanneensa saman kuin minäkin, musta on tullut huolimaton, jotenkin löyhäpää. Teen ihan ihmejuttuja ja toisaalta jätän tekemättä asioita joita normaalisti en IKINÄ jättäisi tekemättä. Olen kuitenkin luonteeltani 'pilkunviilaaja' ja kontrollifriikki, eli en lipsu normaalisti. Pahin oli vkonloppureissussa kun noin kolmentunnin ajomatkalle laitoin pojan etupenkille takapenkin isofixin sijaan jotta nään mitä poika touhuilee. Niin olin sitten jättänyt päälle etuturvatyynyn! Onneksi ei tullut kolaria.

Aijaha, poika kutsuu!
 
Meilläkin herättiin viime yönä kahdesti ja aamulla klo 06 tyttö päätti aloittaa päivän. Äiti on vähän väsynyt |O |O |O

Meillä esikoinen tykkäsi kävelyttämisestä, mutta tosiaan alkoi vaatia sitä turhan paljon/ usein. Selkä oli kovilla.
 
Meillä tämä leikki oikeastaan johtikin siihen että lähdettiin liikkeelle :LOL:
Laitoin pimulle bodyn jossa lyhyet lihat ja mentiin eteiseen missä ei ole mattoa. Sitten muksu vatsalleen ja lelu siihen vähän matkan päähän. Kohta alkoi kädet ja jalat heilua niin laitoin kämmenet jalkapohjia vasten josta sai potkaistua vauhtia lähemmäs lelua. Tätä leikittiin viikon ajan ja huomasin yhtenä päivänä että sitä mennään itsekseen lyhyitä matkoja. Lyhyet matkat kestikin vain muutaman päivän :LOL: Nyt kyllä viihtyy paremmin mutta lelut ei tosiaan enää kiinnosta, onhan niitä jo kytätty puolisen vuotta :LOL:
 

Yhteistyössä