Helmivauvat 2010

Aloiteltiin nyt unikoulua niin että mies hoitaa yöheräilyt ja minä nukun toisessa huoneessa. Käyn vaan imettämässä välillä. Viime yö menikin ihan hienosti, poika nukkuin ensin 6h sitten itkeskeli kovasti, nukkuin vielä 1,5h, soi ja nukkui vielä 1,5h. Vähän mua jännitti, etten saanut kunnolla nukuttua mutta jos näin alkaa mennä niin hienoa! Koko tuon 6h pätkän poika nukkui mahallaan, vaikka "pelottelin" miestä, et herää viimestään parin tunnin päästä itkeskelemään.

aani Meillä kanssa poika myös usein raapii lakanaa, niin että luulen sen olevan hereillä. Etsiiköhän meilläkin poika tuttia! Epäilen vaan osaako sitä yöllä itse laittaa suuhunsa, koska itkee monesti silmät kiinni! Oon laittanut tutin jalkopäähän, kun muutaman kerran on käynyt niin, että poika onkin keskellä yötä ihan virkeänä sängyssä ja leikkii tutilla.:D Viime yönä tosin ei ollut tarvinnut tuttia ollenkaan.

tehilla Tosi hankalalta kuulostaa kyllä, jos sinulla on sellainen työ. Toivottavasti saatte hoitojärjestelyt jollain lailla sovittua!

Minä ostin myös välikausihaalarin. Huutonetistä löysin kymmenellä eurolla Lassien haalarin. Ei paha hinta mielestäni. En ole sitä pojalle vielä sovittanut, mutta näyttää aika reilulta koolta. Hyvä, että mahtuu sitten alle vaatetta.

Meillä poika on oppinut uusia kitisemisääniä. On nyt 2 päivää kitissyt, ja vääntelee kyllä naamaansa niin surkeisiin ilmeisiin. Oikein suupielet alaspäin, niin että välillä melkeinpä naurattaa..siis kun huomaa et mikään ei ole hätänä.

Meidän pikku tutkimusmatkailijaa on alkanut hirveästi kiinnostaa vessa ja kodinhoitohuone. Heti jos huomaa, että jompi kumpi menee vessaan ja sytyttää valot, niin poika alkaa ryömiä sinne hurjaa vauhtia! :LOL:
 
Täällä Kiarala pitkästä aikaa kirjottelee.:) Poika voi hyvin. meillä 7.9 7kk neuvola,saa nähä miten herra on kasvanut. Syö hedelmä ja kasvissoseita ja yrittää myös vähän syödä lihasoseita ;) Ei niin kään tykkää niistä. Ryömii hieman mutta ei istu vielä. JA toinen uutinen. OLEN RASKAANA!!tein testin eilen ja kuinka ollakkaan...taas raskaana :) Ihanaa!!!!
 
tehilla toivottavasti saatte nyt jotenkin järjestettyä tuon hoidon! Kuulostaa kieltämättä hankalalta, jos hoidossa halutaan tietää tarkat ajat ja sinulla päivystystyö.

KiaralA onnea todella paljon uudesta raskaudesta!

Oon miettinyt paljon sitä, milloin voitaisiin alkaa yrittää seuraavaa vauvaa. Ainakin nyt hoidetaan häät "pois alta" huhtikuussa, ehkä sen jälkeen. Mies vaikutti ainakin myöntyväiseltä siihen, että kun tyttö on reilun vuoden, voisi ehkäisyn jättää pois. Oon tähän asti heittänyt melkein kaikki tytön pieneksi jääneet vaatteet varastoon odottamaan seuraavaa tulokasta. Mulle ja miehelle on selvää, että kaksi lasta on hyvä määrä (no jos kaksoset tulisi, kun niitä miehen suvussa, niin sitten kolme), että yhtään enempää lapsia ei haluta.

Tytöllä menee suupielet niin alaspäin, etten ole ikinä kenelläkään nähnyt, kun hän tulee pahalle mielelle. Ensin alahuuli väpättää ja sitten on suu niin väärinpäin, että alkaa säälittää, kun tyttö näyttää niin reppanalta. :heart:

Mutta nyt kuuluu sellaisia ääniä, että tyttö heräsi. Päiväunet kesti taas 20min. Ollaan menossa kylään, joten toivottavasti tyttö nukkuisi vaunuissa menomatkan.

Tänään illalla mies tuleekin kotiin, ihanaa.
 
Olipas yö. |O Neiti heräsi klo. 02.00 ja rauhoittelut ei auttanut ja jopa syli ei auttanut mikä yleensä lopettaa itkun samantien. Ei muuta kuin suppoa kehiin ja neiti jatkoi unia klo. 04.00 jälkeen. Neiti heräsi unilta vasta lähempänä yhtätoista. :) Meille siis "rankka" yö takana, kun yösyöttöjä ei ole ollut melkein kuukauteen. Ilmeisesti ylähampaat on tuloillaan; posket helottaa ja ikenet hieman turvoksissa, päivisin ei vielä "turhia" kitinöitä.

aani Pulloja en ole keittänyt kiinteiden aloituksen jälkeen. Ja tuttia meillä ei syödä.

nappi Pikaista paranemista pikkuiselle. Hyvä, että syy löytyi.

ikuisuus Meillä ei liikuta myöskään, kovasti kyllä heiluu ja "yrittää" liikkua eteenpäin. Tätä siis jatkunut jo toooosiii kauan eli ei mitään edistystä. :D Neiti viihtyy kyllä mahallaan, mutta enimmäkseen potkii jaloilla maahan. Äitini sanonut jo, että ei neidillä ole kohta enää varpaita kun potkii niitä lattiaan. :LOL:

Tänään olisi tiedossa miehen siskon (6v) talutusratsastus ja ajattelimme neidin kanssa mennä mukaan katsomaan :) Saa nähdä mitä neiti tuumaa poneista. :D
 
Täällä vaan räkätauti pojalla jatkuu :snotty::'( Onneksi on vain räkäinen, kuumetta ei ole!

KiaralA Onnea paljon uudesta raskaudesta :heart:

bebo Meillä myös kitistään ja paljon :kieh: Jos on tylsää tai jokin asia ei miellytä, niin meillä harvemmin itketään vaan ennemminkin kitistään! Ja nyt on oppinut uuden raivari-äänen! Kuulostaa siis siltä kun itkisi ihan raivona, ääni on todella pelottava(?), mutta ei siis oikeesti edes itke, vaan tää on nyt joku uus juttu jolla tietää saavansa huomiota :rolleyes:

Eilen oltiin koko päivä kylässä ja poika nukkui päikkäreitä koko päivänä TUNNIN!! Kylässä ei malttanut nukkua, ainoastaan autossa meno- ja tulomatkalla nukkui! Oli kyllä sitten illalla todella väsynyt ja kiukutteli, kun mikään ei ollut hyvin |O Nukkui sitten 20.30-01-07-09! Meillä heräillään siis edelleen öisin vähintään kerran, johan sitä herkkua kestikin melkeen kuukauden verran, että poitsu nukkui koko yön putkeen! Nyt kun on hampaita tehty niin on yöheräilyt tulleet takaisin! Onneksi meillä kuitenkin nukutaan sinne 8.30-9 asti, ettei tarvi ihan kukonlaulun aikaan nousta |O

Tänään laitoin pojan eteisen lattialle ihmettelemään, kun tuntuu että on kyllästynyt aina olemaan olkkarin lattialla ja johan löytyi taas mielenkiintoista tutkittavaa! Mm. vaatekaappiin olis ollut kiva mennä :D

ikuisuus Ei meilläkään vielä eteenpäin mennä! Pyörii kovasti napansa ympäri ja jotenkin sitten onnistuu pääsemään aina puol metriä siitä mihin pojan jätin :confused: Mutta jos esim. laitan lelun vähän kauemmaksi ja yritän houkutella poikaa ryömimään, niin aluksi kyllä yrittää kovasti päästä lelun luo, mutta lopuksi saa vaan järkyttävät raivarit kun ei eteenpäin pääse! Kuitenkin aina jotenkin kummasti poika löytyy eri paikasta mihin hänet jätin.

Meillä kiinnostaa tällä hetkellä kaikki elektroniikka-laitteet. Olkkarissa mm. videot, dvd-soitin ja digiboksi on jokapäiväisen räpläilyn kohteena. Myös kaukosäätimet ja kännykät olis pop!

Poika ei ole nyt kolmeen päivään suostunut syömään puuroa! Teki ihan kokonaan lakon ja sylkee vaan kaiken ulos : / No täytynee pitää muutama päivä taukoa ja kokeilla uudestaan!

Jahas, poitsu heräs päikkäreiltä ja ikuisuuden tytön tapaan nukkui ihan kokonaiset 20min!! : /
 
KiaralA Oikein paljon Onnea!! :heart:

Olemme myös keskustelleet toisesta vauvasta. Minun olisi tarkoitus käydä töissä, jotta saisi Kelan tukia paremmiksi. Nyt kuitenkin kuumeilu toisesta ollut todella hurjaa ja mieskin myöntyy, jos vaikka aikaisemminkin. Tosin ehtona miehellä, että täytyy ensin ostaa isompi auto. :D Ei muuta kuin autokaupoille. ;)
 
Tää on nyt toinen päivä kun sain muksut yhtäaikaa päiväunille! Ihan kamalaa hässäkkäähän se on, kun syöttää ja laittaa nukkumaan kahta lasta yhtäaikaa, mutta on se sen arvoista. :heart: Keittiössä on niin karmiva kaaos, että tarviin ensin litran kahvia ja monta syvää hengen vetoa, ennen kun voin käydä sitä siivoamaan.

Tehilla, no jopas kuulostaa hankalalta! Luulis että siellä hoitopaikassa riittäs siivoamista(!!!!!!!!), muiden lasten hoidossa auttamista ym puuhaa, eikä kenenkään tarvitse olla turhaan, pyöritellä peukkuja, jos haetkin lapsen jonakin päivänä vähän aiemmin pois :O Toivottavasti homma jotenkin järjestyy!

KiarlA onnea uudesta raskaudesta! =) Kuinka mones lapsi on?

Bebo onnea unikouluu! Hienoa että olet saanu miehes siihen mukaan. :)

Kiitti pullon keitto vastauksista! Mää se vaan tunnollisesti niitä pulloja keittelen. :whistle::LOL: Nyt vasta olen vähentäny joka toiseen päivään. Ehken tuon vois lopettaa kokonaan. Onhan tuo tyttö noita lattioitakin jo nuollu monta kuukautta, että ei ne pullot ainakaan likasempia voi olla! :LOL:

Hahaa, esikoisellekin lämmitin maitoa vielä lähemmäs vuoden vanhana, kunnes siitä tuli neuvolassa kerran puhetta, ja terkkari vähän varovaisesti vihjas ettei se taida enää olla tarpeen. :D Minusta oli kamala antaa kylmää maitoa pienelle. :ashamed:

Voi kamala! Tyttö kävi huutamaan vaunuissa oikein sellasta kipuitkua ja tiesin heti että nyt sattu jotain! ryntäsin ennätys nopeeta ulos ja kun aloin nostaa hyönteisverkkoa pois sen alla oli ampiainen! Se oli pistäny tyttöä korvaan! En kyllä uskalla laittaa tyttöä takas nukkumaan, seurailen ettei tuosta pahempaa reaktiota tule. korvanlehti ihan punanen ja turvonnu. :|
 
KiaralA ONNITTELUT!! :flower: Mäkin NIIIIIN halauisin, muttei ole vielä "napannut" .

meillä liikkuminen samaa kuin Nellis88lla, tai siis tyttärellään..

6kk neuvola oli äsken. Painoa oli tullut vain pari sataa grammaa ja pituutta sentti. Käppyrät näyttää alamäkeä niin että jos 3 vkon päästä sama suunta niin sitten lähete tutkimuksiin :| Ostin nyt lihasoseita jos niistä tulis voimaa ja potkua. Poika kuitenkin ollut kokoajan hyväntuulinen, ei ainakaan nälkäisen oloinen. No sit pojalla on ollut jalassa sellainen ympärän muotoinen (kasvava) alue, joka on väriltään inhan keltavihreä :x. Lääkäri sitä katsoi, katsoi pitkään, ja lopulta määräsi paksua perusrasvaa...:confused: Ja mä vielä tyhmä kävin sen ostamassa. Oletan et lääkärillä ei ollut hajuakaan mikä tuo läntti oli.. Nyt ihotautilääkärille näyttämään. Vois olla joku sieni tms.

Että sellainen päivä..
 
aani hui kauhistus, tuo ampiainen!! :x Mä pelkään ampiaisia ihan ylipaljon ja aina saa olla sydän sykkyrällä ettei vaan mene pojan vaunuihin/rattaisiin! Varsinkin näin alkusyksystä/ loppu kesästä ne tuntuu olevan ihan sekaisin ja on tunkemassa koko ajan iholle :(

maidon lämmityksestä Meillä poitsu juo jopa jääkaappikylmää maitoa :eek: En ole häntä mitenkään erityisesti siihen totuttanut, mutta usein kotoota lähtiessä laitan pulloon maitoa jääkaapista jos pojalle sattuu maitonälkä iskemään automatkalla ja usein näin käy ja hyvin on kelvannut tuo kylmä maito! Kotona jos ollaan annan huoneenlämpöisenä tai jos avattu purkki jääkaapissa, lämmitän hieman mikrossa!

Monilla näyttää olevan jo vauvakuumetta ilmassa :heart: Itsekkin jos ihan pienen vauvan näen, olen ihan valmis raskautumaan heti uudestaan, mutta tällä hetkellä se todellakin on vaan VAUVAkuumetta! Haluan raskausajan (vaikka se kamalaa suurimmaksi osaksi olikin), ison mahan (öö..sairasta?), synnytyksen (mulla vielä ihan hirvee synnytys, joten niin vaan se aika kuultaa muistot) ja sitten sen pienen nyytin, mutten tällä hetkellä kuitenkaan kahta LASTA :LOL: Ollaan miehen kanssa aikasemmin puhuttu, että meidän lapsiluku saa jäädä tuohon yhteen, mutta nyt ollaan molemmat vähän pyörretty puheitamme, että EHKÄ sitten kun tuo ensimmäinen on 3-4 vanha. Eli ei siis meille pieniä nyyttejä vielä pitkään pitkään aikaan jos ollenkaan :p

pullojen pesu Pulloja en ole keittänyt sitten mies muistiin, mutta joka päivä pesen käyttämäni pullon (käytän siis vain yhtä kerralla, huuhdon hyvin aina syötön jälkeen ja seuraavana aamuna tiskaan) tiskiaineella ja pulloharjalla! Tutteja meillä ei ole koskaan syöty.
 
Vauvakuumesta ensin onnea KiaralA!! Tein itsekin tänään testin muttei ollu mitään. Me kans sovittiin vähän miehen kanssa että odotetaan että poika täyttää vuoden.

Illalla ennen nukahtamista poika raapii lakanaa, mu5tta raapii myös eri kankaita/pintoja.. Muutama yö heräilty 2tunnin välein ja siis heränny itkien. Pitää varmaan taas kiikuttaa pissatestä.. :/

Täällä pyöritään navan ympäri ja kerran peruutti vähän yli metrin, siinäpä se.. sängyllä kyllä peuhtoo.

6kk neuvola oli viime perjantaina
painoa 7285g
pituus 66cm
 
Pidin tyttö 1,5h hereillä ja nyt uskalsin laittaa takasin nukkumaan, kun se korvan turvotuskin alkoi laskea. Raasu pieni oli ihan poikki ja katto mua koko ajan sellasella ilmeellä että äiti, mitä tää nyt on, päästä minut takasin nukkumaan! Päivystyksessä käskivät vaan painaa pistokohtaa kylmällä ja laittaa kortisonivoidetta, mutta eihän tuo antanu koskeakaan siihen korvaan. Työnsi kädellä pois ja käänti päätä karkuun. Tutkin kyllä nyt (ja jatkossa!) vaunut niin tarkkaan ettei siellä vaan ole mitään ja vein pihan tuulisimpaan kohtaan.

Dolly, sulla onkin hyvä systeemi tuttipullojen kanssa!

Mä käytän kyllä ihan kauheesti aikaa ja energiaa noitten pullojen pesuun! Mitähän muuta mä teen liian vaikeasti... :confused: Hassua että joissain asioissa sitä on niin pilkun tarkka ja toisissa taas kovinkin leväperänen...

Dolly, mä komppaan sua tuossa VAUVAkuume asiassa. Mulla tosin on ollu kaks helppoa raskautta ja synnytystä; rakastin isoa mahaa ja voisin lähteä synnyttämään ihan millon vaan vaikka jonkun muun puolesta. :LOL: Se oli ihan mahtavaa!! Ja se nyytti... snif.

Kuopuksen syntymän jälkeen, kun se esikoisen uhma/mustasukkasuus-helvetti ja unettomat yöt alkoi, vannoin ettei meille tule enää kolmatta. Saas nyt nähä kuinka pää pehmenee kun vuodet kuluu. ;) Mut ei enää ikinä kahden vuoden ikäerolla!!! Tuttujen kokemuksella aika hyvä ikäero olis että isommat olis jo koulussa tai eskarissa, kun ei ole enää uhmaa eikä kateutta vauvavasta, ja niin isoista on jo apuakin vauvan kanssa. Mutta eipä oma ikä kestä 7 vuotta odotella. :D

Nyt taas kattoo että tyttö kunnossa...
 
Kiva kuulla, ettei meidän tyttö ole ainoa, joka ei vielä ryömi!

Kävelymatkat kaverin luokse oli yhtä huutoa kurkku suorana. Menomatkalla raahasin tyttöä kainalossa, kun Manduca unohtui kotiin ja olipa muuten raskasta! Paluumatkalla olisi tehnyt mieli itkeä, kun heti lähdettyä alkoi sen päiväinen huuto. Jostain keksin, että nappasin vaunukopan pois ja laitoin vaunujen alaosaan, nostin hieman rattaiden selkämystä eteenpäin ja laitoin tytön istumaan rattaisiin. Ja johan naama oli yhtä hymyä ja aurinkoa! Siinä kyllä unohtui samassa väsymyskin ja tyttö riekkui taas liian kauan hereillä. Kävi yöunille jo puoli tuntia sitten. Tänään päiväunia kertyikin 20min. + 30min. eli vähän... Mutta vaunukoppa lähtee varastoon!

Mä olen suorastaan kateellinen teille, joiden vauvat suostuu juomaan huoneenlämpöistä korviketta! :ashamed: Vaan eipä tätä pullovaihetta iäisyyttä kestä onneksi.

tehilla toivottavasti lähtee pojan pituus ja paino nousuun! Mutta hyvähän se on, että tutkitaan ajoissa, jos näyttää, että käyrät menee alhaalla. Ja vauvoilla tulee kuitenkin nopeampia ja hitaampia kasvuvaiheita, että jos nyt vaan olisi ollut joku suvantovaihe. :hug:

sanv meillä menee edelleen vauvat suht samaa tahtia. Meidän tyttö oli 6kk neuvolassa 7440g ja 54,8cm. :)

aani hui, mä aina pelkään noita ampiaisia ja eilenkin joku hullu ampiainen pyöri vaunujen ympärillä vaikka kuinka kauan. Olen itse allerginen monille hyönteisille, niin pelkään, että tyttökin on.

Nyt sohvalle rentoutumaan.
 
KieralA, hirmu paljon onnea! :hug:

Meillä poju on nyt pari päivää noussut konttausasentoon. Siinä sitten kiljuu ja puhkuu sekä heijaa itseänsä, josko sillai heijaamalla pääsis eteenpäin. Vielä ei kuitenkaan mene eteenpäin. Jotenki hassua itselle, kun toinen yrittää kontata. On ihan uutta meille, kun vanhemmat sisarukset eivät ole kontanneet. :confused: :heart:

Minua pisti tänään mehiläinen (tai kuulemma ampiainen, kun joku tän kylän mehiläistarhuri sanoo, ettei meillä päin ole mehiläisiä). :xmas: Mutta tosiaan minä olen lievästi allerginen ampiaisille ja onnistuin istumaan ötökän päälle. :stick: Iho on ihan täyteen tikattu! Nyt on pientä lämpöä ja iho on punainen + turvoksissa. Ensiavuksi nappasin kyypakkauksesta pillerin. Tästä on kohta 10 tuntia ja kipu on ihan kaamea. Suikussa oli yhtä tuskaa!

-mervi-elina ja poju 8 kk
 
Onnea KiaralA :flower::heart:


Onnea kaikille uusia taitoja oppineille :)


Täällä on vannottu, että kaksi lasta riittää. Jotenkin nyt on vain hirmuinen vauva kuume. :O

Meillä on tyttö ruuvannut itselleen uuden päivärytmin. Heräilee 6-7 aikaan |O ottaa tirsat klo8-9 ja sitten päiväunet onneksi edelleen puolen päivän aikaan. MUTTA meinaa väsähtää jo klo 19 ja tahtoo yöunille. Tässä pari päivää yrittänyt vähän myöhemmin viedä nukkumaan, jospa se siitä. En millään haluaisi herätä kukonlaulun aikaan, varsinkin talvi ja pimeys tulee :kieh:

Tyttö höperö yrittää seistä ilman tukea, tulos ei toivottu :) Yritti yläkertaan meneville portaille kiivetä..vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. Hereillä ollessaan saa olla koko ajan valppaana. Pari kertaa on salaa käynyt pesemässä kädet koiran vesikupissa, ja pari kertaa kipannut vedet :kieh:

Tänään on todella syksyinen keli, myrskyää,pimeää ja sataa. EN TYKKÄÄ :D

Täytyy keksiä jotain tälle päivälle, jos vaikka hoploppiin menisi lasten kanssa.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

:attn: Ketä vielä oli facebookissa? Minäkin olen :attn: :D
 
Huomenia! Pidän lupaukseni, enkä puhu enää öistä ta nukkumisesta, ainakaan paljoa... Mies on hoitanut taas nukutuksia ja vielä yön ekoja heräilyjäkin, mutta enhän mä saa kuitenkaan alkuyöstä nukuttua kun poika herätessään itkee :( bebo mistä tiedät mennä imettämään yön aikana jos mies muuten hoitaa heräilyt? Siis milloin on sitten nälkä? Mä en ainakaan tiedä.

tehilla älä ole vielä huolissasi pojan kasvusta. Ei meilläkään tullut painoa kun pari sataa grammaa ja pituutta vajaa pari senttiä kuukaudessa eikä siitä mitenkään huolestuttu. Nyt pitää vaan yrittää syöttää neljä kunnon ateriaa päivässä ja sitten taas 8 kk neuvolassa katsotaan mikä on tilanne. Ei nuo neljä ateriaa kyllä aina mene kunnolla, äsken ei mennyt puuro ja esim. eilen oli sekä lounas että päivällinen aika pikkuiset. Liikkuminen tosiaan kuluttaa, jos teilläkin on nyt poika lähtenyt liikkelle eikä niin hirveesti ole "vararavintoa" näillä hoikilla pojilla. Esikoisella ei paino noussut tässä iässä juuri ollenkaan pariin kuukauteen ja nyt hän on kuitenkin ihan normaali kohta 6 v. tyttö :)

Konttaaminen taitaa olla meillä tosi lähellä. Vajaan viikon on noustu konttausasentoon ja kovasti hytkyttelee itseään ja välillä ikäänkuin "loikkii" eteenpäin :LOL: Aika iso on pojan reviiri jo, alakerrassa on kaikki matalalla oleva "vaarallinen" nostettu ylös. Mutta ei tuo kyllä mun mielestä ryömi (silleen kunnolla kun olen nähnyt jonkun vauvan tekevän, armeijan tetsaustyyliin...) vaan etenee mittarimatona, loikkimalla ja kierimällä. Mervi-elina mullekin tämä konttaamisen opettelu on uutta, kun esikoinen oli "peppuluisuttelija" :)

Tänään pitäis lähetä kaupungille käymään etsimään pojalle aurinkolaseja ja itsellekin, jos vaan löytyy... Lähdetään kolmen viikon päästä Egyptiin ja siellä vissiin paistaa :cool:
 
Täällä pojalla silmätuledus ja aivan mahottoman kauhee yskä :'(
Eilen ei syöny yhtään soseita eikä tänäänkään maistunut..maitoa onneksi menee ja pystyy tukkosuudesta huolimatta juomaan.
Nyt sitten omissakin silmisää sellanen paineen tunne ja ihan ku ois roskii silmissä..jotta näinköhän se tulehdus täälläkin?

kiaral onnea :heart:
 
mini77 Ihan kokeilujen kautta selvinny et poika pärjää yhdelläkin syötöllä yöllä. Vielä jokin aika sitten syötin 2 kertaa, mutta se toinen kerta lähempänä aamua oli vaan semmosta tuttina olemista eikä poika paljoakaan imenyt. Eka heräily on yleensä semmosta, että poika nukahtaa melko helposti uudelleen eli ei silloin vielä oo nälkäinen. En minäkään muuten aina tunnista mikä on nälkää ja mikä muuta itkua, mutta tuskin tuo nukahtais uudestaan jos ois kovin nälkäinen. Mä myös heräilen pojan itkuun tai ääntelyihin, vaikka nukun toisessa huoneessa suljetun oven takana korvatulpat korvissa...:) Mutta muuten oon nyt nukkunut paremmin, kun en kuule kaikkia pojan kahinoita! Onkin paljon virkeämpi olo!
 
Eilenhän on ollut oikea ötökkäpäivä, kun mervi-elinakin saanut pistoksen! :hug:

matami-mimmi meillä tyttö aikaisti rytmiään pari kuukautta sitten, nukahtaa illalla 19.30 ja herää aamulla 6-8 välillä, joskus jopa viideltä.

mini matkasuunnitelmanne kuulostavat aivan ihanilta! Kyllä kelpaa syksyn keskellä lähteä aurinkoon. :)

Tänä aamuna tyttö heräsi syömään viideltä. Laitoin syönnin jälkeen tytön sänkyyn ja ainakin puolen tunnin ajan kuuntelin tytön tohinoita ja päristelyjä, minkä jälkeen nukahdin. Puoli kahdeksalta tyttö huuteli nostamaan pois sängystä, mutta tyttö vaikutti niin väsyneeltä, etten tiedä, oliko tyttö nukkunut aamuviiden jälkeen enää ollenkaan! Tyttö on nyt nukkunut noin tunnin ajan päiväunia, toivottavasti nukkuisi vielä tovin. :)

Mä en oikein tiedä, kuinka paljon tytön tarvitsee öisin syödä. Viime yönä söi kerran, muilla kerroilla tytön sai nukahtamaan uudelleen laittamalla peittoa päälle ja silittelemällä. Sitten taas toissayönä tyttö söi neljästi ja veti yön aikana maitoa 600ml. :O Mutta useimmiten tyttö pärjää yhdellä syötöllä yön.

Omatekemät soseet kelpaa tytölle todella hyvin! Purkillinen ruokaa menee kerralla ja sen jälkeen tyttö jää suu auki odottamaan lisää, mutta tuon annoksen jälkeen annan lisäksi maitoa, että saa sitäkin riittävästi.

Ulkona on satanut koko päivän, taidetaan jättää tänään lenkkeilyt väliin.
 
Pähkämö
Huh! Viimein sain pikkumiehen päiväunille - ensimmäisille tänään! Eilen illallakin valvottiin puoli kahteentoista asti, kun toinen ei malta nukkua. Mittarimatona vaan menee pitkin lattioita koirien perässä ja ihmettelee niiden touhuja. :)
Ja koirien vesikupissa käy aina kastelemassa hihansa, ihan kuten matami-mimmilläkin :D
Poika istuu ja ryömii, mutta ei konttaa. Kova yritys on nousta tukea vasten seisomaan.

Ylihuomenna tulee 7kk täyteen. Meillä ei 7kk neuvolakäyntiä olekaan, seuraavan kerran sitten kahdeksankuisena. Jännästi käytännöt vaihtelevat kunnittain / kaupungeittain, osalla tuntuu olevan nla myös 7 kk ikäisena. Niin, ja joku kirjoitti myös hammaslääkärikäynnistäkin - meillä ei ole ollut puhettakaan sellaisesta!

KiaralA onnea! Pikainen raskautuminen haaveena täälläkin...

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Onpa tänään ollu masentava päivä. Ulkona niin kurja keli että ollaan sisällä nökötetty koko päivä. Yleensä nautin tällaisista myrskyisistä päivistä, mutta tänään se on vaan ahdistanu. Tosi huono yö takana. En tiedä vaivasko tyttöä hampaat vai se eilinen ampparin pisto, särkylääkekään kun ei tuntunu tuovan helpotusta. :( Soitin just miehellä, eikä se ollu vielä etes lähteny töistä, joten on kotona vasta reilusti yli viiden. Ja huomenna taas töissä! Ehdin varmaan laittaa lapset yöunille ennen kun kotiutuu. Voi hitto, kun ois saanu tänään etes siivottua! Tyttö nukku päikkäreitä puolituntia, ja nyt vasta meni toisille torkuille! Anteeks vuodatus... :ashamed:

Huonosta yöstä huolimatta tyttö on ollu taas sellanen energiapakkaus ja harjoitteli tänään uutta taitoa! Yritti vetää itseään ylös kaikesta mihin vaan pikkukäsillään ylti. :) Pääsikin nousemaan avointa tiskikoneen kantta vasten ja kiipesi myös ensimmäisen kerran minulle syliin kun istuin lattialla. :heart: Voi pieni, mihin sillä on niin kiire?! Esikoinen ei etes vielä harkinnu ryömimistä tässä vaiheessa. :D

Tytöllä tuntuu olevan myös kunnon kasvuspurtti päällä. Päivittäin saan laittaa pieneks menneitä vaatteita pois! Meillä on nyt todellinen pula potkupuvuista (käytän yöpukuna) ja housuista! Kauhean montaa bodyakaan ei enää ole. Joku päivä ehdin pyörähtää kirpparilla eikä siellä ollu yhdessäkään pöydässä vauvan vaatteita!! :O Hätäpäissäni tein jo nettitilauksenkin ja kauhistelin miten kaksi yöhaalaria voi maksaa 17.80€!?! Vai tuntuuko se vaan kalliilta kun on tottunut ostamaan vaatteita muutamalla sentillä tai muutamalla eurolla. ;)

Ikuisuus, muistankohan oikein ettei teidän tytölle oikein maistunu soseet..?? Saatto olla joku muukin joka sitä kirjoitteli... Mut tuli vaan mieleen, että tankkaisko sen takia öisin, jos ruoka ei oikein päivällä maistu?

Krisu, pikaista paranemista pikkuiselle köhästä ja silmätulehduksesta! Onpa kurjaa tuommonen.

Ja onnittelu kaikille pienille ja pienten äideille uusista hienoista taidoista! =)
 
KiaralA Paljon onnea uudesta raskaudesta! :flower:

Meillä ois myös haaveena ainakin kaksi lasta, mies voisi ehkä haluta jopa enemmän! :) Mutta ei nyt hetkeen aikaan taideta vielä seuraava hankkia, on tämä sen verran väsyttävää ollut näitten uniongelmien takia. Suoraan sanoen en taitaisi ihan heti perään jaksaa samanlaista jaksoa.

Unikoulu alkaa luultavasti tuottaa tuloksia! Laitoin pojan päikkäriaikaan omaan pinnasänkyynsä ja lähdin pois huoneesta. Jäin seuraamaan ovensuusta, kun poika alkoi ensin touhottaa pitkin pinnasänkyä ja hetken päästä itkeä. Kävin tassuttelemassa niin kauan että rauhoittui ja poistuin taas huoneesta. Taas jatkoi touhottaminen, mutta poju ei enää itkenyt. Hetken päästä kun kävin katsomassa, oli poika nukahtanut unirätin kanssa. Voi että olin ylpeä pikkumiehestä!!! :heart: Toivottavasti ei ollut ainut kerta!

Meillä poika tykkää nykyään seisoa sohvan selkänojaa vasten. Ei siis nouse siihen vielä itse, mutta jos nostaa siihen niin on ihan innoissaan ja katselee ympärilleen että huomaatteko,minä seison! Yrittää myös välillä kiipeillä syliin, mutta ei ihan kunnolla siinö vielä onnistu.
 
Apuja :attn:
poitsu on nyt kolmatta päivää syömättä yhtään lusikallista sosetta :O
Kipeähän siis on,joten ei sitten varmaan maistu,mutta kuinkakohan kauan tämä jatkuu? Miten muilla sairastaneilla?

Meillä kävi eilen pari välittäjää katsomassa asuntoamme ja nyt sitten täytys vissiin myyntiin tämä laittaa,jotta talon rakennusprojekti pääsis kunnolla käyntiin...tuntuu vaan aivan kauheelta tän oman ensimmäisen kodin myyminen :( täällä koettu niiiiin paljon ihania hetkiä,lapset syntyny tänne jne..
Mutta tämmöstähän tää elämä on..jostain täytyy luopua,jotta tilalle saa jotain parempaa ja ainahan ne muistot jää sydämeen :heart::heart:
 
Minä se sitten syötin pojalle VANHAA RUOKAA !!
Ostin lähikaupasta broileri-riisiä ja eka päivänä vaan maistettiin ja eilen sit meni jo puolisen purkkia. Menin eilisiltana uudelleen tuonne lähikauppaan ja katsoin niitä ruokapurkkeja. Silmiin osui purkin kannessa keräilykamppanja joka loppuu joskus vuonna 2009 ,,,,, Katsoin päiväystä niin parasta ennen oli 05/2010!! Ja nimenomaan tämä broisku-riisi. :O:O:x Menin oitis sanomaan asiasta ja kiitokseksi (??) huomiostani sain ilmaista ruokaa. Kotona tarkistin niin vanhaa oli meilläkin. Tänään vien tuon avatun sekä avaamattoman takas. IHME ettei poika saanut mitään oireita :whistle:. Tänä aamuna kakka vaan löysempää, ei kuitenkaan kuraa. Tärkeintä oli kai että se "ponnahduskorkki" oli kuitenkin alhaalla, eikä se haissut mitenkään sen oudommalle kuin broileri. Saakeli sentään että pitäis kaikki näköjään tarkistaa!!
 
Me oltiin tänään tokaa kertaa vauvauinnissa ja tosi hyvin meni taas! Ainoat itkut tuli, kun oltiin lähdössä pois ja puin tytölle haalarin päälle. Taitaa tyttö vaan olla niin meneväistä ja touhukasta sorttia, että pitäis jatkuvasti olla jotain kiinnostavaa touhuttavaa ja nähtävää. Hermo menee, kun tuijottelee liian kauan tuttua kotia ja vanhempia. Mutta oli taas aivan ihanaa uimassa ja oon niin tyytyväinen, että tokakin kerta meni tosi hienosti! :heart: Hassua, että mä etukäteen ajattelin, että meidän tytölle toi uinti ei kuitenkaan sovi yhtään ja kauhee itku tulee suihkussa ja uimassa ja kaikkialla. Eipä osannut etukäteen arvata, että näin käy. Kotona kun tyttö raivoaa aina kuivausvaiheessa, mutta kai tilanne on hallissa niin erilainen. :)

tehilla jestas sentään, että noin vanhaa ruokaa kaupassa myytiin! :O Meillä päin tuntuu, että kaupasta kun ostaa, niin aina on lähemmäs vuosi vielä päiväystä jäljellä. Onneksi ei tullut mitään pahempaa ja hyvä, että annoit palautetta kauppaan!! Kuinka paljon sait ilmaista ruokaa?

krisu kun meillä oltiin joku aika sitten flunssassa, tytölle ei maistunut mikään muu ruoka kuin maito. Söi muutaman päivän lähinnä maitoa, sairastelun jälkeen ruokahalu palautui (taas hetkeksi ennen syömälakkoa).

aani meillä on jo jonkin aikaa soseet taas maistuneet ja tyttö syö kolmisen pilttipurkkia päivässä + puuron. :) Joku vaihe nyt vaan menossa, ehkä jotain alkavaa eroahdistusta tai jotain, kun kauhea huuto alkaa heti, kun lähden huoneesta pois.

Tyttö nukahti uinnin jälkeen kymmenen aikaan autoon ja nukkui 10min., mutta kotiin tultuamme heräsi ja nukahti vasta äsken uudelleen. Oli aivan rättiväsynyt, mutta taisi mennä yli, kun yhtäkkiä pirteänä touhuili. Nyt onneksi nukkuu hetken, sitten lähdetäänkin kylään mun äidin luokse.
 

Yhteistyössä