// Helmivauvat 2015 - elokuu //

VUODOISTA!!!
Onko kellään kokemusta vaikka aiemmasta raskaudesta verisistä vuodoista?? Tuliko usein tai paljon, miten kävi?

Mulla tuli n. viikolla 7 rusehtavaa verivuotoa ehkä 3-4 päivää, ei runsaasti kuitenkaan. Nyt se alkoi taas... Huolettaa kovasti miten tässä käy. Esikoisen aikaan ei ollut mitään... Pitänee soitella neuvolaan. :/
 
Pihlaja15, mulla vuoti aika reippaasti 2 viikkoa kirkasta ihan alussa. Ja rv 9+ vuosi 2pv myöskin kirkasta. Mulla on kohdunsuun ektopiaa niin sen takia vuotelen aika herkästi. Edellisissä oli kans vuotoja, mut huomattavasti niukemmin ja aina 1 pv kerrallaan.

täällä on vieraana kamala päänsärky ja kesäflunssa. Kirjoittelen enemmän kun olo helpottaa.
 
Viimeksi muokattu:
pihlaja15 Mähän oon nyt rv11 alkaen vuodellut on/off sellaista ruskeaa tuhrua. Mulla on istukka liian lähellä kohdunsuuta ja johtuneen siitä. Aina ultrauksen jälkeen tulee enemmän.
Onko sulla sitä istukkaa mietitty? Onko liian lähellä?

Huomasin myös tänään, että kun taas tänään on enempi tuhruillu niin mä myös oksennan. Mahtaakohan toi vauveli painaa johonkin niin, että aiheuttaa moista? En keksi mitään muutakaan, kun tosiaan aina kun tuhrua tulee niin mua oksettaa enemmän. Hassua on tämäkin.

Heilanga ja jästi 13+4 ( tosta pitikin kysyä, eikös ne viikot nyt lasketa siitä mitä viime ultrassa vauvelin pituus vastas?)
 
Heippa taas kaikille:) eilen oli niskapoimu ultra ja arvo oli ihan normaali eli 1,6mm. Oli hauska tilanne ultrassa ku vauva nukku mahassa ja kätilö yritti herättää pikkusta. Lopulta onnistukin siinä ja samalla kurkkuun meni lapsivettä josta seuras vauvalle hikka:) reppana hytky ihan täysillä ku hikka yllätti:) kaikki muutenkin oli hyvin:) 18 päivä on sit lääkäri neuvola:)
 
Pippurihäntä: Enpä tiedä rohkeudesta, vauvakuumeinen kroonisesti! :) Tosin tämä tulee olemaan kyllä viimeinen lapsi meidän perheessä. Jotenkin olen aina haaveillut kolmesta lapsesta ja nyt se on totta.. mikäli kaikki menee hyvin. Suurin riski on tukilangan laitossa, toimenpide saattaa ärsytää kohtua ja synnytys käynnistyä tai pienikin pöpö saattaa aiheuttaa tulehduksen ja sen myötä synnytys käynnistyä. Ja niinkuin sanoit, on ihmeellistä ja ihailtavaa mitä lääketiede on! Ilman lankaa minulla luultavasti ei olisi kuin epäonkistuneitä yrityksiä ja hullun paperit! Ei ole päivääkään ettenkö esikoistani ajattelisi, mutta olen oppinut asian kanssa elämään. Ja olen kiitollinen lapsistani, ilman esikoista ei luultavasti perheeni olisi nykyisenlainen.

Huomenna nt-ultra. Jännittää ja samalla odotan malttamattomana, mieskin näkee ekan kerran pikkuisen :) Mieheni se huippu rohkea ja urhea näissä raskauksissa on. Hän kun hoitaa kaiken; lapset, kodin, koiran ja juoksevat menot kun minä vain makaan. Täytyy sanoa että tylsää se on, mutta aika menee nopeasti kun on paljon välitavoitteita. Nyt tavoite on kuulla huomenna että kaikki on hyvin. Seuraava tavoite on kuulla tays:n suunnitelma langasta 22. päivä. Sitten langan laitosta selviäminen, rakenneultra ja konrollit tays:ssa 2-3vko välein. Rv 30 on saavutus ja etenkin rv34. Tämän jälkeen pakkaan sairaalakassin ja rv 37 alan odottamaan synnytystä.

Onko muilla alkanut jo kivuttomat sipistukset? Tilanteestani johtuen minulla niitä varmaan on enemmän kuin muilla, mutta mielestäni etenkin uudelleen synnyttäjillä yleisempää. Etenkin selällään maatessa alkaa nopeasti supistella.

Niin ja mielestäni mimä myös tunsin tänään ensimmäiset liikkeet! ? :)

Nyt on pakko lähteä yrittämään unta. Tytön eskariin tutustuminen huomenna :)

Rv 12+5
 
Täällä käytiin ma ultrassa ja siellä kaikki ok. Kovasti hän siellä liikku ja käsiä piteli naaman edessä. Huikea kokemus. Ma oli sitten eka yövuoro. Muuten meni ok mutta viideltä oksensin ja kuudelta lähdin kotiin. Tänään ollaan taas yövuorossa. Katsotaan kui nyt käy. Meillä oli sitten ultralaite vaihtunut töissä ja oli ihan pakko mennä sitten kokeilee. En meinannut aluksi saada millään mitään näkyviin. Lopulta kuitenkin onnistuin löytämään sieltä sikiön näköisen tyypin. Raukka yritti nukkua mutta kun toi mei ultra ei ole suunniteltu sikiöiden ultraukseen niin kuva oli paljon huonompi eikä siinä näkynyt sydäntä. Mie sitten tietty vähän säikähdin kun toinen ei liikkunut ja aloin sitten painelee ja hytkyttelee mahaa. Aina kun toinen liikahti vähän niin mietin vaan että liikahtiko oikeasti vai liikahdinko minä. Jouduin siis tökkimään toista aika monta kertaa ennen kuin uskoin että toinen haluaa oikeasti nyt vain nukkua :stick:

La siirtyi 12.2 =)

Muoks: just joku kyseli vuodoista. Reilu viikko sitten tuli kirkasta vuotoa ja sitten pari päivää ruskeaa tuhrua. Neuvolasta sanottiin vain että normaalia. Taas tullut ruskeaa vuotoa. Tyyppi on kyllä todistetusti elossa. Soitan tänään terveyskeskukseen ja pyydän näytteet ettei ole mitään tulehdusta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ututytto ja Sadana
Ihanaa taas, lisää hyviä ultrauutisia! Onnittelut AnnuLiisa ja raputyttö84 :flower: (ja jos oli muitakin vielä, keitä en huomannut, mun keskittymiskyky on taas tätä raskausdementiatasoa...!)

Heikko-Peikko: Hieno mies sinulla, noinhan se parhaimmillaan menee, että yhdessä selvitään vaikeistakin tilanteista, yhteistyöllä. Niin ja onnittelut liikkeistä! Mulla tuntui myös ekat just rv 13 aikana. Mulle (ja yllättäen miehellenikin) tämä kolmas tai toinen yhteinen oli jotenkin selviö, kun tämä perhekokonaisuus vakiintui tämmöiseksi mikä tämä on, edellisessä elämässä en missään nimessä halunnut enempää lapsia, mutta ei ollut oikea kumppanikaan. Jos ikää olisi vaikka 5v vähemmän, saattaisin haluta vielä neljännenkin, mutta nyt kyllä riittää kropan rassaus näillä hommilla :)

Aika monella tuntuu olevan noita vuotoja kyllä, ja ihan vaarattomia sellaisia. Mutta kyllähän se mietityttää. Onneksi lääkärissä ne nähdään aika helposti, onko kyse hematoomasta tai alhaalla sijaitsevasta istukan reunasta tms. Helpottaa varmasti, jos syy löytyy. Itse olen selvinnyt kaikki raskaudet ilman mitään tiputteluita, voin vaan kuvitella, miten pelästyisin jos jotain tulisikin.

Heilanga: Helsingissä ainakin homma menee just niin, että virallinen laskettuaika on se, jonka nt-ultra ilmoittaa. Tosin tässäkin on paikkakuntakohtaisia eroja, olen huomannut. Mutta meillä esim. päivän siirtyi menkoista laskettu aika ja se kirjattiin äitiyskorttiin. Oli miten oli, laskettua aikaa ei tarvita kuin KELAa varten, vauvahan syntyy sitten siinä n. kuukauden aikaikkunassa LA:n ympärillä ;)

Eilen oli toka neuvolakäynti, ei otettu hemppaa, pissasta proteiinit ja sokerit (miinusta molemmat), mutta kyllä oli kroppa kuivana kun pH-arvo pissassa >8. En ymmärrä miten paljon pitäisi sitten juoda, että homma pysyisi tasapainossa... Paino oli noussut ihan tarpeeksi ja sykkeet saatiin kuuluville :heart: Oli se vaan ihanaa kuulla se tsuku-tsuku-juna, meidän pikku mönkijäinen siellä! Ens käynti onkin sit neuvolalääkäri parin viikon päästä ja rv22 neuvola meneekin uuden neuvolan piiriin sitten.

Sen opin, että meillä Rh- äideillä, jos on Rh+ lapsia, niin annetaan se vasta-ainepistos jo loppupuoliskolla neuvolassa eikä vasta synnärillä. Ihan hyvä, että hoidetaan. Vasta-ainekokeita otetaan pariin otteeseen muutenkin ja selvitetään ilmeisesti näytteestä jotenkin vatkaamalla verestä se vauvankin veriryhmä. Mitäs vielä... Ilmoitin, että menen sinne 24-26 raskausviikkojen sokerirasitukseen nyt kuitenkin, kyllä sen siinä vaiheessa sitten kestää kun skippasin tämän ekan. Sukurasitteen takia olisi pitänyt mennä jo nyt 12-16 viikoilla, mutta siitä kieltäydyin, koska missään raskaudessa ei ole ongelmia ollut ja lapset ovat normaalikokoisia, jopa pienenpuoleisia. Mulla on tavoitteena pitää painonnousu muutenkin maltillisena eli syön hiilaritietoisesti ja hyvin se on nyt pysynytkin kun alun pahaan oloon mättämisen kausi loppui. Varaa painonnousuun on kokonaisuudessaan semmoinen 8-9kg, ja nyt on tullut 3kg, josta kaksi tuli heti ekan kuun aikana ja sen jälkeen tasaantui.

Muuttopäivä tiedossa, reilu viikon päästä ollaan jo uudessa kodissa! Nyt vaan kamoja karsimaan, seuraavaksi oma vaatekaappi :)

PH rv14+2
 
Viimeksi muokattu:
Aika monella siis vuotoja... Ei ne täällä sitten onneksi lisääntyneet ja pysyi ruskeana. Noita tulehduksia pitänee kysästä neuvolasta, muuten uskon, että kaikki ok. Tänään ei ole vuodellut enään. :)
Istukka pitäis olla takaseinässä ultran mukaan. Joten kai ihan hyvä paikaa. Eiköhän ultraaja olis sanonut, jos se olis liian lähellä kohdun suuta??

Nyt pitääkin lähteä töihin. :)
 
Heippa! Käyn aina lukemassa tätä ketjua kun ketjun alkumetreillä täällä olin, sitten poistuin kun selvisi, että oli kemiallinen.. :) Mukava lukea raskauksienne etenemisestä. Täälläkin loppujen lopuksi odotetaan epävirallisesti helmivauvaa, koska seuraavasta kierrosta tärppäsi ja nyt porskutellaan rv 9+1! La on 10.3 mutta ennenaikaisen synnytyksen riskin ja esikon 37+0 syntymisen vuokai olen aika varma ettei tämä maaliskuuhun asti pysy mahassa. Tosin siihen on vielä pitkä matka, mutta positiivisin mielin eteenpäin :) Osa kesän 2014 plussahaaveilijoiden ketjusta plussanneista on tainnut siirtyä täysin fb-ryhmään, mutta kirjoitelkaa joskus tännekkin, kiva olisi kuulla kuulumisia "tutuilta"!! Tsemppiä odotukseen helmimasut! :)
 
Onnea ultrauutisista, kaneli88, AnnuLiisa ja raputyttö84 :heart:!

Oih, aivan parhaita uutisia pecanpie :hug: :heart: ! Nythän sä voisit oikeastaan taas liittyä "virallisesti" tähän helmikuisten ryhmään, eiks vaan :)?

Harmitukset tiputtelijoille :(. En edes pysty kuvittelemaan, mitä kaikkea sitä ajattelisi, jos yht' äkkiä alkaisi vuotaa. Mulla ei ole asiasta onneksi mitään kokemusta.

Sain vihdoin kakaistua tänään äidille, että helmikuussa saattaa putkahtaa kolmas kersa tähän huusholliin. Ei ole jotenkin tullut luontevaa tilannetta kertoa asiasta aiemmin, mutta nyt kun kerroin ensin, että ois koiravauva ehkä marraskuussa tulossa niin sain samalla sanottua, että vois olla kaksijalkaistakin perheenjäsentä tiedossa :).

Ylihuomenna ois sitten töihin paluu edessä reilun parin kuukauden lomailun jälkeen... kääk! Tänään jo palauttelin vähän meikkaustaitoja mieleen ja näköjään ihan hyvä harjoitella etukäteen. Korkkareihinkin vois totutella... ja kulmakarvat ois syytä nyppiä, hieman ovat päässeet metsittymään, kröhöm. Ihmiseltä pitäisi taas koettaa näyttää, vähän joutuu ehkä ponnistelemaan asian eteen ;).

Pippurihäntä, mun pitäis kanssa ruopata toi vaatekaappi. Tsemppiä urakkaan! Niin, ja mä toivon, että painonnousu pysyis n. kymmenessä kilossa. Mulla yleensä paino noussut alussa hurjasti (siis ihan alussa), jotain 4-5 kiloa ja sen jälkeen tasaantunut.

Jalkapalloa en ole enää uskaltanut pelata (paitsi treenannut olen), mutta pesistä olen vielä käynyt pelailemassa, vaikka jo ajatus juoksemisesta hengästyttää.

Nyt missaamani Downton Abbeyn pariin ja nauttimaan viimeisistä lomahetkistä, siivota ehdin myöhemminkin ;). Paksua vointia kaikille!

väpä ja joku 13 + 4
 
Heippa!
Sikiöseulasta tuli kirje kotiin ja puhtain paperein selvittiin :)

Vuotoja ei ole ollut vaikka minulla istukka on lähellä kohdunsuuta. Varoiteltiin kyl että sieltä voisi tiputtelua tulla.

Paino on noussut noin 3kg ja tuntuu että iso osa on nestettä. Nää helteet ei auta asiaa :D Ainakin kengät puristaa ja sormet on nakit. Uskoisin että totuus on varmaan 2kg. Olen pieni joten varaa tietysti on... :)

12+6 :)
 
Tervehdys tännekin pitkästä aikaa.. :)
Tullu tuota fb:a seurattua tarkemmin viime aikoina mut täältäkin on tullu juttuja aina luettua.. Onnea kaikille mukavista ultra tuloksista ja tervetuloa Pecanpie ryhmään ja onnea odotukseen <3
Täällä ollaan tänään onnistuttu löytämään pieni sydän dopplerilla.. :D
Kohta kutsuu iltalenkki koiruuksien kans ja sit varmaan kutsuu yöunet ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Supisteluista joku kysyi. Mulla on ollut lähes alusta asti joko vaan kovetteluita, mut lisäks tulee välistä kipeitäkin supistuksia ja selkäpuolen polttoja. Sama juttu oli esikoista odottaessa ja sisso että nää on raivostuttavia.

Tää päivä on mennyt varsin hyvin. Sain tehtyä ruokaa pitkästä aikaa ja se jopa maistui. Lisäks leivoin parit pannarit. Näiden jälkeen olinkin sit aivan puhki, iski huono olo ja supistelut. Kävin sitten tunnin päikkäreillä ja hiukan helpompi olo.

En tiedä, johtuuko thyroxinista, mutta välistä nousee semmonen kylmä hiki pintaan. Tulee huono olo ja tosiaan semmonen voimaton olo. Meen jo ens viikolla ekoihin kontrollilabroihin, lähinnä nyt vaan seurataan sitä arvoa että jatkaako se laskusuuntaansa niin kuin tässä parin viikon aikana on tehnyt. Muuten olossa ei kyllä ole mitään muutosta..
 
Pecanpie, Aivan mahtavaa! :D :flower: Onnittelut! Toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin loppuun asti. :)

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)

Kaneli88
, Tsemppiä yövuoroihin! Itse jouduin jättämään ne jo pari viikkoa sitten. Kaksi kykenin tekemään ja sen jälkeen oli jäätävä saikulle kun yöt olisi vielä jatkuneet. Tuli niin kamalan kipeä ja huono olo niistä. Se on mulle ihan outoa kun aiemmista oon tehnyt yötyötä pitkällekin raskautta.

Painosta, mulle on tullut nyt about 2kg lähtöpainoon. En usko, että turvotusta on enää.

Mahtavia mahakuvia täällä monella! :) Mukavaa kun alkaa jo näkymään vauvavatsa. :)

Kestoista sen verran, että tunnustan olevani sen verran laiska, että kertiksillä nyt mennään. Edellisillä lapsilla muutamia kertoja kokeilin, mutta pissivät niistä aina läpi tai heti niin märiksi, että oli sitten yhtä huutoa vaan. En tiiä oliko sitten niissä mun kestoissa jotain vikaa. Mutta kestotissinsuojia ajattelin joka tapauksessa nyt hommata. Josko ei nännin päät menisi sitten niin pahasti verille ja rikki.

Pihlaja15, hyvä, että vuoto hellittää eikä ole ainakaan runsastunut siitä. :)

Heikko-Peikko, Mulla taisi eka supistus tulla rv 11+. Sen jälkeen niitä on ollut satunnaisesti ja melko paljon supistelee just kivuttomasti rasituksessa tai sen jälkeen. Autolla ajaminen on kans yks mikä aiheuttaa supistuksia. Mulla on muuten vaan supistusherkkä kohtu ja tosiaan kolmas jo tulossa. Mutta toivotan paljon onnea langanlaittoon ja ultraan, että kaikki sujuisi mahdollisimman hyvin! :) Ootte kyllä rautainen pari kun vielä kolmatta jaksatte haaveilla tuommoisten koettelemuksien jälkeen. :)

ON: Tokassa neuvolassa kävin tänään ja sen perusteella kaikki ok. Ainoa, että pohdittiin taas tota mun töissä pärjäämistä kun on hyvin fyysinen työ ja paljon nosteluita. Piti pyytää ottamaan hemoglobiini, mutta se unohtui. On ihan kamala väsymys päällä ja heikotus/pyörrytyskohtauksia tulee satunnaisesti. Nää superhelteet on kyl melkosta tuskaa olla. Onneks ei oo viimisillään näillä helteillä... Tyyppi on muuten kova pyörimään ja potkimaan. :) Ihanaa pikku muksimista. :heart: Ja sitten mulle iski ihan kamala pesänrakennusvietti. :D Tekisi mieli pistää sisustus ja kaikki ihan uusiksi. Ostin jopa alennuksesta kasan lakanoitakin. Vauvatarvikkeita olen selaillut myös. Tilasin vauvalle jo peiton ja vauvatyynyn. Muuten onko kantoliinoista kokemusta? Ajattelin semmoisen nyt hommata. Aiemmin ollut kantoreppu, mutta melko huonosti nuo viihtyivät siinä. Kumpi on parempi: joustavaa vai joustamatonta materiaalia oleva liina?

Kampiakseli ja heebo 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Kantoliinasta: pienelle paras on trikooliina ja sitten isommalle kankainen. Oon liinaillu paljon ekan ja tän tokan kaa, hug-a-bub tai sen tyyppinen kapeampi trikooliina on helpoin aloittaa liinailu. Ja pyydä joku kädestä pitäen opettaan niksit, kantapään kautta menee aikaa ja hermot. Lopputulos kyllä palkitsee!

PH ja seuraava liinauhri mönkijäinen :)
 
Moikka,
mullakin nt-ultra takana, turvotusta 1,4mm ja pää-perämittä 62mm. Tiistaina tuli kirje että kaikki ok.
Täälläkin maha alkaa näkyä, mutta töissä en oo vielä saanu sanottua, menee kai vielä sen piikkiin että olis tullu syötyä :)
Mulla alusta paino on laskenu pari kiloa, mut eiköhän jossain kohtaa ala nousta sitte.

Pippurihäntä, minnepäin muutatte? Mulla kuunlopussa muutto Helsingistä Espooseen. Tosin vanhaa asuntoa ei oo vielä myyty, mutta onpa sitte aikaa muutella rauhassa :)

Tosta FB-ryhmästä; onko se salainen ryhmä? Kun en välttämättä halua kaikkien näkevän että oon liittyny kaiken paljastavaan ryhmään :)

Jepa ja toukka 13+1
 
Jepa81: Me pysytellään täällä Itä-Helsingissä, 3km edellisestä kodista, mutta sen verran osoite vaihtuu, että siirrytään toisen kaupunginosan ja neuvolan piiriin. Sen sijaan iso poika saa jatkaa vanhassa koulussa, mikä oli kyl tärkeä kriteeri asuntoa etsiessä.

Nyt jonotetaan passia isälle ja nuorimmalle :)

PH rv 14+3
 
Jospa minäkin liittyisin vihdoin mukaan :)

vauvako / 34v / 1. lapsi / KOS / LA 19.2.2015

Täällä on alkuraskaus sujunut oikein hyvin. Raskaus on saanut alkunsa Clomifenillä ja tuolla lapsettomuuspuolella aikaisemmin kirjoittelinkin. Varhaisultrissa käyty kaksi kertaa ja kaikki näyttäisi oikein hyvältä :) Oireita ei ole pahemmin ollut, rinnat kipeät mutta pahoinvoinnilta olen välttynyt! (kopkop) Malttamattona odottelen nt-ultraa joka viikon päästä perjantaina. Koska tämä on mulle ensimmäinen raskaus, on kaikki kovin uutta ja mielellään lueskelenkin muiden kirjoituksia :) Onnea kaikille odotukseen!
 
Tervetuloa taas uudet!:)

Tänään neuvolalääkäri. Mielenkiinnolla menen, kun en oikein tiedä mitä siellä tehdään. Olen käsittänyt, että tekee sisätutkimuksen ja arvioi kohdunkaulan kuntoa ja sitä, onko se kiinni. Lisäksi kai tunnustelee kohdun koka. Toivon, että kuuntelisi edes sydänäänet.

Kantoliinasta: aion kokeilla sitä. Ehkä aluksi kantoliinalainaamon kautta ja tosiaan aion kyllä saada jostain käytännön opetusta asiaan.

Maanantaina aloitan elämäni ensimmäistä kertaa joogan, raskausjoogan. Se on neljän kerran kurssi, sen jälkeen ajattelin sitten jatkaa muuta kautta, jos kokemus on positiivinen.

Olo on ok, paitsi että väsyttää normaalia enemmän edelleen. Joskus myös alkaa alavatsaa pistämään jos istun liian pitkään huonossa asennossa. Mut ei se kivuliasta ole, epämukavalta vaan tuntuu. Samoin jos syön liian nopeasti tai liian paljon, tulee kuvotus, joka rauhoittuu vaaka-asennossa.
 
PH, Kiitos tiedoista! Pitääkin hommata joku tommonen joustava pitkä ja kapea liina. Noita liinan sidontaoppaita varmaan löytyy kirjastosta.

vauvako Tervetuloa joukkoon! :)

Mä oon nähny ihan kamalia painajaisia viime aikoina. Oon ollu aina ihan kauhuissani kun oon herännyt. Viime yönäkin näin unta, että töissä alkoi verinen vuoto ja synnytin ihan liian aikaisin pienen enkelin. En sitten tiedä stressaanko vaan sitä kun pitäisi taas lähteä töihin kokeilemaan huomenna, että miten kroppa kestää vai kestääkö. Tai sitten saattaa johtua siitä, että mulla on ollut täs raskauden suhteen huonot aavistukset jo ennen kuin raskauduin. Muuten henkinen fiilis oikein hyvä, mutta ahdistaa nuo unet.

Ei tää päivä oo muuten hurraten alkanut. Hammaslääkäriin pitäisi säryn vuoksi yrittää, mutta missasin ajanvarauksen ja pari päivää töitä nyt niin sunnuntaina aikasintaan pääsee särkypäivystykseen. Miten muuten? Eikö ollutkin niin, että raskaana olevan voi puuduttaa kun paikkaa hampaita?

Kampiakseli ja heebo rv 14+1
 
Huh. Työt alko ja yövuoroissa jatketaan. Onneks on mennyt ihan ok jaksamisen puolesta.

Mulla on alkanu ihan älyttömät vihlovat ja viiltävät kivut oikealla alavatsalla. Ilmeisesti ovat ihan normaaleja kasvukipuja, mutta ärsyttää kun ei voi aamulla edes venytellä kun vihloo! Onko muilla ollu vihlontoja?

Ja kampiakseli, voi käyttää yhtä puudutetta raskaana ollessa. Röntgenkuvia ei oteta eli jos syvempi reikä niin "sokkona" sitten joudutaan hoitamaan. Itse toki sitä puudutteesta kieltäydyin jostain en tiedä itsekään syystä viimeksi, ja yllättäen olikin ihanaa kun heti hammaalääkärin jälkeen pystyi puhumaan ja syömään näyttämättä ja kuullostamatta mopsilta :D tsemppiä hampilääkärin pakeille!

MUOKS.

Tibt ja jokujollaeioletekonimeä rv14+4
 
Viimeksi muokattu:
Rouva kampiakseli meillä ainakin käytössä pääasiassa puudutusaineet joissa ei ole adrenaliinia eli voi käyttää myös raskaanaolevilla. Röntgenkuvia tosiaan vältetään ottamasta ellei ole niin akuuttiasia että on pakko, mut muuten ne pyritään ottamaan vasta raskauden jälkeen. Ja jos puudutetaan yläleukaa, eli paikallisesti, ei pitäs puheen niin kauheesti häiriintyä :D Alaleuassa eri juttu kun puudutetaan aina koko toinen puoli kerrallaan. Tsemppiä! :)

Täälläkin nt-ultra takana ja vilkas pieni siellä oli :) nt oli 1,6mm ja nenäluu näkyi selvästi, kaikki hyvin siis tällä hetkellä, ihanaa :heart:

Hippu* 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Ututytto
Nyt on uusimpana oireena mahan turvotus, tää on ihan järkyttävää! Aamuisin ok, mutta päivän mittaan maha turpoaa kaksinkertaiseksi. Teen istumatyötä ja jo 6 tunnin jälkeen tuntuu ettei happi enää kulje kun maha on tiellä ja olo on tuskainen... Tänään pitäisi vielä mennä työpäivän jälkeen hierojalle, mitäköhän siitä tulee :LOL:

vauvako & masu 11+4
 

Yhteistyössä