// Helmivauvat 2015 - elokuu //

Soitin neuvolaan ja sain ajan ultraukseen kahden jälkeen. Noh, siellä käyty.
Kaikki päällisin puollin hyvin, varsinaista syytä paineen tunteelle ei löytynyt. Vauva siellä heilu ja potki niin pirskutisti. Kaikki näytti hyvältä. Kohdun suu oli kiinni ja istukka edelleen lähellä kohdun suuta, mutta ei tiellä.
Huilaukseen käski, ei vuodelepoon, mutta rauhallisesti ottamaan. Töihin sain kahden viikon saiken, mut katotaan pystynkö pitään. Tänään oon perunut töitä ja äitee on tehnyt ne mitkä on pystynyt. Aikas väsynyt olen.
Kaipa tämä tästä iloksi muuttuu...tärkeintä on, että vauvalla on kaikki hyvin.

Heilanga ja jästi 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Ututytto ja Sadana
heilanga: Hyvä, että kaikki oli kunnossa! Mun on nyt myönnettävä, että en enää itse helpolla säikähdä mistään tuntemuksista, kun niitä kohdun kasvaessä tulee lantion alueelle kuitenkin, mutta jos olisi niitä vuotoja ollut, niin varmasti vähän varovaisemmin suhtautuisin. Koita jaksaa näiden kroppatuntemusten keskellä, sillä ne tulee vaan tässä lisääntymään matkan varrella ja oikeasti jotakuinkin kaikki niistä on ihan asiaankuuluvia! :)

Llinndda - voimia!

Sisarus-kaksostenrattaat mietityttää täälläkin. Jään odottelemaan tilanteen kehittymistä, meillähän ikäeroa tulee, mikäli sinne asti päästään, 1,5v eli jotenkin se liikkuminen pitää sitten ratkaista. Tuo vuosikas ei enää malta istua juurikaan paikallaan kun on niin liikkuvaa sorttia ja kävellyt kohta kuukauden, joten voihan olla tuplat eivät ole tarpeen, mutta sen näkee sitten. Ainakaan etukäteen en mene hankkimaan ellei tule jostain lahjoitusta :)

Muuttopakkaukset ja siivoamiset näin raskaana on kyllä aika heviä shittiä, onneksi appivanhemmat auttavat. Päkiässä on verenpurkauma kun kävelin pankkiin ja takaisin korkkareilla toissapäivänä (note to self - korkkarit voi pakata varastoon seuraavaksi puoleksi vuodeksi). Ja eilen illalla olin niin uupunut, että tuli ihan rytmihäiriöitä, mutta ne onneksi levolla loppuivat. Samoin tunsin ekat kohdun kovettumiset, mutta loppuillasta pari töytäisyäkin taas sisuskaluissa, joten eiköhän siellä kaikki ole ok. Kivuttomia suppareita oli viime raskaudessakin ihan säännöllisesti, mutta ne eivät mitään tehneet kohdunkaulalle. 3cm ja kiinni vielä rv41 :D Nyt lorvin hetken koneella ja alan sitten vauvan päikkäreiden aikana jatkaa pakkaushommaa. Mies kun on töissä vielä huomisenkin ja muuttomiehet tulee pe klo 9. Mutta kohta tämä on ohi!!! Uusi koti näyttää jo nyt ihanalta ja omalta ja tämän jaksaa kyllä puristaa, kun ottaa taukoja välillä. Mies vaan ei oikein tunnu nyt ymmärtävän mun levontarvetta, mutta ihan sama, minä lepään kun tarvii. Ei se ole helppoa miehellekään työpäivän päälle tehdä vielä toista työpäivää pakkaamisten kanssa.

Voikaa hyvin,
PH rv 15+2
 
Heippa

Alusta asti tätä ketjua seuranneena itsekin vihdoin ajattelin liittyä mukaan. Takana viisi vuotta lapsettomuutta. Toinen IVF toi vihdoin kaivatun plussan. Kuulun siihen joukkoon, jolla ei ole ollut lainkaan pahoinvointia. Kaikkia tuntemuksia sitäkin enemmän tuolla vatsan seudulla. Vatsa turposi myös heti ja paino nousi useamman kilon.

Tämä keskusteluketju on ollut suurena tukena koko kesän ajan vaikka itse en tänne olekaan aiemmin kirjoitellut. Mielellään liittyisin myös siihen facebookin ryhmään. Keneen pitikään olla yhteydessä ja miten?

Terkuin

Emmikki rv 14+0

Emmikki / 35v/ 1. lapsi/ EKKS/ LA 11.2
 
  • Tykkää
Reactions: Ututytto ja Sadana
Tervetuloa Emmikki, pitkään saitte plussaa odottaa, mutta upeata, että nyt olette jo näin pitkällä :) Ohjeet FB-ryhmään liittymiseksi löytyvät etusivulta, mutta tässä kopsattuna:

Helmivauvojen facebook-ryhmään haluavat, laittakaa yksityisviestiä käyttäjälle Hippu* tai Llinndda

Itse jään vaan tänne anonyymille puolelle keskustelemaan, toivottavasti täälläkin riittää juttelijoita loppuun asti!

PH
 
Huomaan olevani laiska kirjoittelija tänne. Olen kuitenkin lähes päivittäin käynyt lukemassa teidän kuulumisianne.

Eilen käytiin nt-ultrassa ja siellä se pikkuinen loikoili ja sidän jyskytti. <3 Mikä ihana tunne. Niskaturvotusta oli 0.7mm. Pikkuisella oli niin hyvät oltavat kohdussa ettei kätilön mitatessa niskaturvotusta suostunut millään liikkumaan. Jouduin hyppimään ja heilumaan, jotta saataisiin hyvät mitat otettua. Ja lopulta sitten vaihtia riittikin vähän jopa liikaakin... ;) Laskettuaika säilyi entisellään 17.2. , vaikka sikiö vastasi 4 päivää pienempää.

Ihania ultrakuulumisia myös muilla ollut täällä ja paljon uusia ilmoittautunut mukaan. Tervetuloa! Tsemppiä myös vastoinkäymisiä ja raskaita asioita kohdannneille.

onnellinentyttö ja iippo 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana ja Ututytto
Moi kaikille. Työarki on koittanut ja sitä myöten ei paljon huvita enää iltaisin koneella kykkiä. Kunhan vain jaksaisi töissä käydä :).

Tervetuloa Emmikki :wave:! Ja samalla terkkuja kaikille muille lapsettomuudesta kärsineille/kärsiville. Jotenkin sympatiani ovat erityisesti teidänkaltaistenne puolella ja olen niiiiin iloinen, että hoidot ovat tuottaneet positiivisia tuloksia :)!

Llinnddalle rutkasti tsemppiä ja myötätuntoa. Ikävillä asioilla on inhottava tapa kasautua ja nyt on käynyt juuri niin :(. Toivottavasti syöpä on vielä hoidettavissa ja toivottavasti jaksat odottaa ja hoitaa perhettä ilman ukkoa. Mulla on todella usein aivan epävarma mieli tämän oman parisuhteeni toimivuudesta... ei tää jotenkin ole mikään "happily ever after" -tyyppinen ratkaisu, mutta toistaiseksi näin.

Kiitos eliazalle pelionnen toivotuksista :)! Tsemppiä sulle koripalloiluun :). Hävittiin muuten 8 - 0, ja juoksukunto on kerta kerralta heikompi. Sählyä ja futista en enää uskalla pelailla, niissä on sen verran rajumpaa kontaktia vastustajan kanssa. Odotan jo innolla ensi kesää, kun pääsee taas kunnolla juoksemaan pallon perässä...

Heilanga, kiva kuulla, että kaikki kunnossa. Nyt kun vain maltat rauhoittua, vaikka ymmärrän, että se yrittäjälle on vaikeaa.

Sukupuoli ois kiva tietää etukäteen. Ekasta ei tiedetty ja tokasta tiedettiin. Ja jos sukupuoli saadaan tietoon, niin tuskin pidetään sitä salaisuutena muiltakaan. Me on yleensä kerrottu lapsen nimikin heti, kun lapsen synnyttyä on nimipäätös varmistunut, koska tuntuu luontevalta käyttää vauvasta heti oikeaa nimeä. Toinen nimi on sitten paljastettu vasta nimijuhlassa.

3D-/4D-ultraan tuskin mennään. Ainahan se on kiva nähdä, miten siellä menee ja kuka siellä köllii, mutta kyllä me sitten saadaan pällistellä sitä myttyä kyllästymiseen saakka myöhemminkin.

Yleisfiilis täällä on todella huono. Viimeksi näillä viikoilla kaikki meni pieleen ja kun nytkin raskausoireet ovat loppuneet, mahakin tuntuu pienentyneen ja neuvolaan on vielä pari viikkoa aikaa, niin on aika epäuskoinen olo koko asian suhteen. Kun tuntisi edes niitä liikkeitä, mutta ei. Mutta minkäs sille tekee: jos menee kesken niin menee. Ei kannattaisi minunkaan etukäteen alakuloilla. Enkä mä nyt pahasti alakuloilekaan, kyllä tässä pärjäillään :).

Pippurihäntä, mainiota, että pääsette nyt muuttamaan :)! Rankkaahan se on, mutta ihanan palkitsevaa. Onnea uuteen kotiin :heart:! Niin, ja kurjaa, että korkkarit joutuivat nyt telakalle :(. Minä en omistani luovu ennen kuin sitten, jos eivät enää mahdu jalkaan ;).

Töissä en ole kertonut tilastani vielä, eikä kukaan ole kysellytkään. Jos neuvolan jälkeen näyttää siltä, että raskaana ollaan, niin sitten kerron töissäkin. Pari viikkoa pitäisi vielä siis sinnitellä...

(Muoks), Ai niin, onnellinentyttö: Onnea hyvistä ultrauutisista :heart:

Nyt köllähdän sohvalle tuijottamaan EM-urheilua ja toivottavasti saan torkuttuakin hieman. Hyvät viikon jatkot kaikille :)!

väpä ja joku 14 + 4
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Jospa jo nytten uskaltaisin tänne itseni ilmoittaa..

RV7 kävin varhaisultrassa jolloin kaikki oli hyvin.
RV12 kävin ultrassa jossa todettiin että niskaturvotus on 3ml ja veriarvojen kanssa jäin kiinni sikiöseulassa, down 1:10 ja trisomia 1:250,sikiö kuitenkin vastasi viikkoja ja nenäluu näkyi hyvin.
RV13 kävin lääkäri ultrassa jossa otettiin istukkanäyte ja lääkäri totesi että sikiö kasvanut normaalisti ja verivirtaukset on hyvät.
Tännään pitkään odotetun viikon jälkeen,lääkäri soitti ja sanoi että kromosomeilta terve tyttö meille olisi tulossa :heart::heart: Sain huokasta helpotuksesta!

joten.. La 10.2,marsali,26v2lapsi ja KYS

Raskaus on mennyt helposti,ei pahoinvointia,rinnat kasvaneet jo 2kupilla :rolleyes: mikä ei kyllä mua haittaa yhtään :D ja näytän jo sille kuin olisin ainakin 6kk..

En aijo itse facebookkiin mennä ja toivonkin että täällä muitakin pyörii kirjoittelemassa.

marsali 14+1
 
Iltaa taas kaikille!
Ihanaa lukea miten erilaisia raskauksia onkaan. Tuntuu että jokaisella omat ilot ja surut, mutta silti niin samalaisia nekin! :)

ON: Hain tänään verensokerimittarin neuvolasta, huomen aamuna alkaa viikon seuranta taas. Ihan mielenkiintoista taas nähdä mikä ruoka nostaa sokereita eniten. Ja etenkin että pitääkö mun "varma" ruokavalio taas sokerit kunnossa. Näppärää on kyllä etten uskalla syödä sokeria yhtään koska siitä seuraa pahoinvointia. Muutenkin pahoinvointi on taas nostanut päätään!! =/ Luulin sen loppuneen jo kk sitten, eikös muillakin ollut pahoinvoinnin paluuta? Viikon päästä neuvola ja ens viikon pe ensimmäinen TAYS käynti.. se kyllä vähän jännittää! Saan kuulla koska lanka laitetaan ja pääsen valmistautumaan henkisesti lepoon. Onneksi liikkeet jo tuntuu niin voin sit kuulostella niitä kaikki päivät! :)

Myös minä toivottelen kaikille hyviä vointeja.
Rv 13 +5
 
Hei kaikille minunkin puolesta. Voimia Llinndda! Ikävä on sinun tilanne niin monin tavoin. Mietin että vatsahan voi reagoida jo henkiseen stressiinkin. Itselle ainakin tuollainen tuttua oli raskaana tai ei. Toivottavasti asiat kääntyvät lopulta parempaan.

ON. Meinaan myös pysytellä täällä facebookin sijaan ainakin toistaiseksi. Nyt tullut kirjoiteltua vähemmän kun olen lomilta palannut töihin. Minulla vasta ensimmäinen kolmannes lähenee loppuaan. Olo parantunut huomattavasti ja tuntuu kivalle tehdä töitä kun saa ajatukset muualle ja aika kuluu nopeammin. Töiden jälkeen kyllä väsyttää! Muutama asia mietityttää. Minulle määrättiin PCO:n takia sokerirasitus jo toisen kolmanneksen alkuun. Millainen tuo rasitus on ja paljonko siihen tulee varata aikaa? Entä onko kukaan miettinyt ison mahan kanssa oloa talvella? Äitiystalvitakki tulee varmaan ostaa. Onko vinkkejä mistä? Nyt saisi takin kenties halvemmalla jos jostain löytyisi kuin talvella varsinaisen sesongin aikaan.

Vadelmanlehti ja pikkuruinen 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Mullakin alavatsaa välillä vihloo ja särkee, istumaan menessä mahaan tulee sitä paineentunnetta jne. Olen ajatellut sen olevan vain kasvukipua..

Hiivasta: mulla oli heti alkuunsa hiiva enkä meinannu saada sitä kitkettyä pois. Gynegologikeskuksem ohjeistuksella käytin 2 eri hiivalääkettä, sen jälkeen ph puikkoja ja jos ei olis helpannut niin sit tutkittu et onko tosiaan hiiva vai joku muu..

LLaura ysemppiä sinne! Toivotaan että äitisi saadaan nopeasti kuntoon!

Rv 15+0
 
Huomenta!
Aluksi pahoitteluni LIinnddalle, toivotaan parasta.
Tervetuloa uudet odottajat! :)

Tänään on np-ultra ja mieskin tuli yöllä reissusta kotiin, joten pääsee mukaan! :) Vaikka kävin viikko sitten siellä ultrassa ja kaikki oli ok, niin silti aina se on ihana nähdä mitä se mönkijäinen siellä masussa touhuaa.
 
Vatsakipuja minulla on ollut vaihtelevasti raskauden alusta asti. Liikkuessa nivuskipua mikä johtuu varmaankin kohdun kasvusta, mutta edes neuvolassa ei osattu sanoa mistä voisi johtua, että etenkin istuessa on sellaista tuikkivaa kipua alapäässä. Itse olen ajatellut, että paikat löystyy. Muutenkin kaikenlaisia vatsatuntemuksia on ollut, mutta vatsa on ollut myös turvoksissa alusta asti.

Sokerirasitukseen olen menossa huomenna ensimmäistä kertaa johtuen isän 1. tyypin diabeteksestä. Sokerirasitus kestää parisen tuntia.

Rv 14+1
 
Vadelmalehti, mä oon parhaillaan rasituksessa, tää menee niin et ensin otetaan verikoe, sit juot sellasen makean litkun (täällä oli vadelman makuinen) sit odotellaan ja tunnin päästä toinen verikoe ja sit taas tunti odottelua ja kolmas verikoe, sit pääset kotiin. Paastota pitää edellisestä illasta, vähän saa vettä aamulla juoda mut edes vitamiineja ei saa ottaa. Ja rasituksen aikana ei saa laittaa mitään suuhun.

Meidän esikoinen on myös talvivauva enkä joutunut ostamaan talvitakkia, yks oma takki kyl meni rikki kun väkisin ängin vetskarin kiiinni ja sehän pamahti :D yhteen normaalisti hieman isoon toppatakkiin mahduin loppuun asti, mut eipä se maha koskaan niin älyttömän isoks kerennytkään kasvaa. Kannattaa varmaan sit katsella tilannetta kun et mahdu enää omiin takkeihin:)

Hippu* 13+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vadelmanlehti
Pippurihäntä, itsekin totesin eilen että taitaa olla korkkariaika ohitse minun kohdaltani. Jalat tuntuvat turpoavan ja edelleenkin jalkapohjat ovat hellinä eilisestä kävelystä. Ongelma vain on siinä että varmaan 90% kengistäni ovat korollisia.

Olen tässä viikon verran katsellut itseäni peilistä ja todennut että minulla taitaa olla suuhun asti yltävä V-hepatiitti. :D Kaikki verisuonet tuntuvat olevan todella selkeästi esillä ja iho kuultaa sinisenä.

Maanantaina oli toinen neuvolakäynti. Vähän tuntuu olevan kovakourainen tuo minun neuvolatätini. Kohdun pituutta mitatessa joutui painelemaan melko paljon ennen kuin löysi kohtuni yläreunan. Ilmeisestikin taaksepäin kallistuneen kohdun huonoja puolia. Vauvan sydänääniä etsittäessä täti melkein luovutti koko homman pikkuisen nukkuessa ilmeisesti jossain peräkammarin suunnalla, mutta sitten pieni sammakkoni päätti alkaa heräilemään ja siirtyi kohdun etuosaan. Ensin kuului vain hyvin vaimea ääni, mutta kun täti painoa sensoria oikein kunnolla mahasta läpi niin sitten kuului jo selkeämmin. Sammakkoni ei vain tykännyt laisinkaan koko laitteesta ja yritti työntää sitä pois.

Onnistuin myös säikäyttämään sammakkoni oikein kunnolla samana päivänä. Satuin aivastamaan epänormaalin kovaa ja melkein samantien tunsin miten jokin hypähti vatsassani. Kyllä tuosta sammakosta taitaa tulla aika hermoraunio ennen kuin pääsee ulkoilmaan. :ashamed:

Vadelmanlehti, kyselit talvitakista. Onnekseni varastoistani löytyy yksi ikivanha talvitakki, jota käytin kun olin lihavampi. Toivon kovasti että se sopii minulle hyvin pitkään raskauden loppuun. Tosin jos tämä talvi on samanlainen kuin viime talvi, niin täällä etelässä ei kyllä juuri ole tarvetta talvitakille. Jos kuitenkin käy niin ikävästi että takit eivät enää yllä päälle, niin olen ajatellut ompelevani itselleni viittamaisen takin. Viimeisimmässä Modassa oli hyvä viittatakin ohje.

RV 14+
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta,

tsemppiä sokerirasitukseen menijöille! Sama edessä täälläkin, mutta menen vasta rv24-26.

Talvitakkeja joku pohti... Samaa olen miettinyt, kun en ennen talvivauvaa ole odottanut. Eka syntyi lokakuun lopussa ja toka elokuun lopussa. Kummassakin selvittiin viileämmät säät omilla takeilla ja villatakeilla. Ostin viime talvena keeppi/viitta-mallisen takin (villaa) sitä varten, että pystyin kantamaan vauvaa takin alla. Sama takki menee nyt sitten raskausvatsan kanssa. Nyt on kyllä olemassa erillisiä odotus/kantotakkejakin, mutta jos ei suunnittele useampaa raskautta peräkkäin tai kantavansa liinassa talvisinkin niin ehkä sellaisen hankinta on vähän niin ja näin. Ystäväni sanoi, että oli sellaisen jostain hankkinut tai saanut ja ajattelin kokeilla sitä kun se vapautuu, kun hänen LA on jo lokakuulla.

Mahanseudulle ei mitään uutta, lonkkia välillä vihloo ja vatsassa tuntuu venymisen tunnetta alhaalla sivuilla, ihan normaalia kasvukipua kaikki. Valkovuoto on välillä tosi runsasta mutta ei onneksi hiivaisaa. Jotain mulinoitakin vatsassa silloin tällöin, mutta nyt olen ollut kyllä sen verran kiireinen, etten ole ehtinyt liikkeitä tunnustella ja illalla unikin tulee äkkiä. Tänään käyn töissä ilmoittautumassa ja kertomassa, että hoitovapaalta jatkankin suoraan sitten äitiyslomalle jouluaattona. Katsotaan mitä pomo tuumaa, ihan positiivisesti varmaankin, saapahan sijainen jatkosopparin vielä vuodeksi :)

PH rv15+3
 
Liikkeistä:
Oliko niin että jos/ kun kohtu on takana ja vielä istukka edessä liikkeet alkavat tuntua tavallista myöhemmin?
Milloin olette ensiraskaudessa tunteneet liikkeet ja oliko millaisia? :) Alkoi rv15 ja vielä en koe että tuntisin mitään. Kovasti odotan että jotain tuntuisi <3

14+
 
Tervehdys,

Olen seuraillut tätä ketjua ihan alusta saakka, sillä oma laskettuaikana on ihan tammikuun lopussa (kirjoittelen tammikuisten ketjussa) ja moni on täällä lähempänä omia viikkoja, toivottavasti ette pahastu.

Näin tuon hennanennun viestin ja ajattelin, että nyt on hyvä kommentoida. Kävin juuri extraultrassa, koska en löytänyt sydänääniä dopplerilla (surkuhupaisan version koko jutusta voi lukea tammikuisten ketjusta). Lääkäri selitti, että koska istukka on edessä ja vauva takana niitä on todella vaikea kuulla. Hänkään ei meinannut saada kuuluviin ellei samalla katsonut ultran kuvaa. Sanoi myös, että yleensä viimeistään viikolla 20 ensisynnyttäjät huomaavat liikkeet ja toisella kertaa pitäisi huomata jo viikolla 18. Sanoi myös, että on kuullut sellaista, että istukka edessä vaikeuttaisi liikkeiden tuntemista. Myös ystäväni jolla oli sama tilanne, kertoi, ettei meinannut välillä edes loppuraskaudessa tuntea liikkeitä.

Pippurihännältä olisin halunnut kysyä tuosta talvitakista, jossa voi kantaa liinassa takin sisällä. Tarkoitus on nimittäin, että jos vauva meille suodaan, niin opettelisin liinan käytön (esikoinen on refluksikko ja olisi kyllä ollut hurjasti apua, jos ei olisi tarvinnut koko ajan käsillä kanniskella). Mistäs tuollaisia takkeja voi etsiä?

Onnellista odotusta kaikille,

Mimmimiina 16+4

ps. Täällä oli myös hiivasta; bakteerivaginoosi voi aiheuttaa hyvin samantapaisia oireita kuin hiiva. Mulla esikoista odottaessa hoidettiin antibiooteilla (koska sekin voi periaatteessa aiheuttaa keskenmenon), mutta ymmärtääkseni voi hoitua ihan apteekin reseptittömillä pH-tasapaino puikoilla
 
Mimmimiina: Ei pahastuta ollenkaan :) Itsekin vilkuilen tammikuisten ketjua, kun LA on 2.2.

Syys/talvi/alkukevät -käyttöön takkeja, jotka on suunniteltu kantamiseen ja odotusaikaan on mm. nettikaupasta Pienten parhaaksi. Heillä on minusta myös hyvin kilpailukykyiset hinnat ja laaja valikoima odotusaikaan ja vauvalle tarvikkeita.

Tässä linkki kantovaatteisiin: Pienten Parhaaksi - KANTOVÄLINEET & KANTOVAATTEET - Kantovaatteet

Nyt näyttäisi olevan siellä alennuksessa fleecekankainen musta kanto/odotustakki, jossa säädöillä saa nätisti eri muotoisissakin vaiheissa takin istumaan päälle ja vauvan hyvin suojaan. (MaM ® MotherHood Coat fleece) Täytyy sanoa, että itseäni himottaisi hankkia tuollainen, koska ostamani Gudrun Sjödenin hupullinen poncho-viitta on todellakin viitta, ja tekee aikamoisen mörön ulkomuodon kun siinä ei ole selän puolella mitään kiristysäätöjä. Vyöllä tietysti voi vähän koittaa parempaa istuvuutta hankkia.

Mainitsemastani nettikaupasta saatavilla olevien takkien valmistajan oma sivu ja nettikauppa löytyy täältä: https://www.mamidea.com/webshop/kantotakit-liivit-c-19_32_78.html

Viime talveksi hommasin vauvan kantamiseen MaMin fleecekantosuojan ja kantokaulurin, joilla pärjäsi leutona talvena kun jätti oman takin päälle auki. Parkatakin kanssa ihan citykelpoinen ulkonäöltäänkin :) Varustaudun tänäkin talvena kantamaan pienintä liinassa, se on vaan kevyen vauvan kanssa niin kätevää ja ainakin minun pienokaiseni ovat viihtyneet liinassa hyvin pitkälle lähemmäs vuoden ikää, kun alusta asti on liinaan totutettu.

Huh, tulipas tietopaketti, mutta tosiaan kannattaa kokeilla itse mikä sopii omaan käyttöön, niin sitten saa semmoista kun tykkää :)

Liikkeistä: Lääkärit aina sanovat varmuuden vuoksi, että rv 18-20 ne liikkeet tuntuvat, koska silloin vauva on varmimmin niin iso, että saa voimaa potkuihinsa. Näppituntumalla sanoisin, että JOS istukka ei ole edessä, niin suurin osa tuntee ekat liikkeet jo viikkoja ennen tuota. Yleensä uudelleensynnyttäjät pari viikkoa aiemmin, kun tietää mitä hakea :) Mä tunsin esikoisesta rv16 ja näistä kahdesta muusta rv 14.
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille! Kiva kun keskustelu pysyy vilkkaana :)

Meillä oli tänään np-ultra ja kaikki näytti olevan hyvin. Vaikka tämä onkin jo toinen raskaus, niin olimme silti miehen kanssa yhtä ällistyneitä, kuin esikoisenkin ultrassa :O On se jotenkin niin ihmeellistä ja eriskummallista. Jännittävää ennen kaikkea. Yhd.seulan tulokset tulevat viikon päästä. Mielessä myllertää kysymyksiä.. miten meidän elämä tulee muuttumaan, miten tuolloin 2,5-vuotias esikoisemme ottaa uuden tulokkaan.. jne. Päälimmäisenä kuitenkin hurjan onnellinen fiilis siitä, että näillä näkymin kaikki on hyvin <3 Ai niin ja LA muuttui, olenkin jo viikolla 13+0.

Pippurihäntä Esikoista odottaessa me muutimme ihan raskauden loppuvaiheessa.. Oli muuten todella heviä shittiä, allekirjoitan :D Ja hyvin vaikeaa oli olla auttamatta kantamisissa ym. Ihmeellisen energiabuustin sain ihan loppuraskaudesta ja maalasin mielestäni epäonnistuneen tuulikaapin uudestaan, huh, en tänä päivänä tiedä millä ilveellä jaksoin ;)

Hyviä vointeja kaikille!

Mustikkamaito. 13+0
 
Mimmimiina kyllä tännekin joukkoon mahtuu. :) tervetuloa! Oon ite kans välillä tammikuisia vilkuillut kun niin siinä vaihteessa on LA.

marsali, tervetuloa ja onnea kromosomeiltaan terveestä tytöstä! :)

PH, voimia muuttoon! Ilman raskauttakin jo melkoisen hermoja raastavaa puuhaa.

Mustikkamaito ja onnellinentyttö, onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Heilanga, hienoa että vauvalla kaikki hyvin! :) voihan se painontunne olla myös verekkyyden lisääntymisestä lantionalueella. Mut parempi että on nyt tarkistettu et kaikki ok.

Talvivaatteista niin varmaan lainaan äidiltä jotain takkia sen minkä tarvii. Hän on saman mittainen, mutta muodokkaampi. :)

täällä kävi töihin menon kanssa taas vähän ohrasesti. Eilen ilta ja tänään aamu joten nukuttua sain vajaa 5,5h siinä välissä. Se kostautu sitten sillä että yrjösin töissä ja pakki meni sekaisin muutenkin. Lähettivät kotiin samoin tein. Nyt on noita tykyttelyjäkin ollut päivittäin viikon verran. Olo kyllä helpotti kotona kun pääsi nukkumaan. Huomenna lääkäri ja katsotaan hb. Hävettää vaan mennä kun tuntuu, että jatkuvasti saa rampata siellä. Ja töissä tuntuu että on rasite kun ei samaan tapaan ripeästi kykene liikkumaan ja tekemään.

Kampiakseli ja heebo rv 15+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marsali
Tänään oli vihdoin odotettu nt-ultra! Kaikki oli hyvin, niskaturvotus 1,4. Laskettu aika muuttui 23.2.2015 joten sen saisi muuttaa :) vauvako / LA 23.2.2015

Kovin on pieni tullut äitiinsä jo, olisi halunnut vaan nukkua eikä liikkua kätilön haluamaan asentoon :D Ensi viikolla aion kertoa pomolle ja kovin tekisi mieli jo ostamaan jotain pienen pientä vaatetta... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Onnea ultrakuulumisista vauvako! Ja jos joku muukin oli jota en nyt muista niin onnea :)

Vauvako mun oli ihan pakko nt ultran jälkeen käydä ostamassa pienen pieni oloasu :heart: voi luoja ne on sulosia! :)

Mulla oli eilen vatsa sen verran kireän ja jotenkin painavan oloinen, et makasin vaan illan sängyssä ja jos ylös piti päästä niin täysin käyttämättä vatsalihaksia yritin kierähtää sängyltä alas. Voi jessus meinas mennä hermot...muutenkin väsyttää vietävästi. Täytynee pyytää hb seuraavaksi.
 
Eilen oli meillä nt-ultra, kaikki oli mallillaan, nt 0,8 ja la pysyi ennallaan :heart:
Oli ihana nähdä pienokainen, harmi vain kun jouduin menemään yksin, ei saatu lapsenvahtia.

Liikkeiden tuntemista odotan jo kovasti, istukka on takaseinämällä, toivottavasti alkaisi tuntumaan parin viikon sisällä, näin oli viime raskaudessakin :)

ON: Pahoinvointi kiusaa yhä ja edelleen, ei muutosta ainakaan parempaan suuntaan, nyt on alkanut iltaisin närästys kiusaamaan ja se johtaa usein oksentamiseen, alkaa jo hieman nyppimään tämä jatkuva pahoinvointi, vaikuttaa meidän koko perheeseen :(

rv 11+6
 

Yhteistyössä