// Helmivauvat 2015 - heinäkuu //

Huh, onpa tullut paljon tekstiä kun oli hetken poissa.

Hannuliinille pahoittelut :( Ja Illacrimolle tsemppiä piinapäiviin. :hug:

Maanantaina olisi vihdoin VU! Jotenkin pelonsekaisin tuntein sitä odottaa. Mulla ei ole vielä minkään näköistä mahaa (lukuunottamatta edellisestä raskaudesta jäänyttä löllöä :cool:), eikä sen puoleen muutenkaan vielä kummempia oireita. Välillä maha vähän kipee, ja pari kertaa oksettanut, mutta mennyt samantien ohi. Kai se pitäis olla vaan tyytyväinen.

Mulla on doppleri. Angel sound. Viimeksi mulla oli istukka edessä, joten äänien kuulumiseen meni aika pitkään. Nyt en ole vielä kokeillut enkä kokeilekkaan vähään aikaan, turha kiusata itseään.

Terkkarilta soitettiin eilen ja kerrottiin että mun neuvolalääkäriaikaa joudutaan siirtämään. En tiennyt että sellainen oli edes vielä varattu, mutta sainpahan sen päivän nyt tietooni niin on taas seuraava ultra-aika mitä jo odottaa. :)

F 6+1
 
Heips taas.

Täällä on ollut puhetta Kättäritä, Naikkarista ja Jorvista. Olen kiertänyt noita kaikkia osastoja työn puoleen. Aika pitkälti se menee niin että mihin mahtuu synnyttämään, niin sinne sitten. Naistenklinikka ottaa edelleen etusijalla riskisynnyttäjät. Muutamia ns normaalisynnytyksiä siellä hoidetaan. Kätilöopisto on kuormittunut ja siellä on henkilökunta ollut hyvin helisemässä. Hyvä ettei se ole ilmeisesti perheille näkynyt. Viime aikoina resursseja on liikuteltu ja muutettu että tilanne rauhoittuisi. Jorvissa tilanne on pysynyt rauhallisena. Jorvi on pienin sairaala näistä ja perhehuoneita aletaan nopeasti purkamaan, kun alkaa täyttymään. Esikoista synnyttävät ovat ensisijalla perhehuoneisiin. Jos on kova suma niin sulku tulee ensin kättärille ja sitten yleensä Jorviin. Sitten sitä lähdetään synnyttämään joko Lohjalle tai Hyvinkäälle tai Porvooseen. Onneksi tuollaisia tilanteita on vähän nykyään.

Itse olen menossa Jorviin synnyttämään, koska olen kyseisessä sairaalassa töissä. Pediatrit ym. ovat tuttuja ja minulla on heihin 100% luotto. Helppo mennä :) Lisäksi parkkipaikkatilanne on siellä parhain.

Olen myös myöhemmin syksyllä messissä pk-seutulaisten tapaamiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Pippurihäntä: Joo, ei mulla kyllä oo ollu Kätilöopistosta mitään pahaa mielikuvaa, että ihan mielelläni synnytän sielläkin, jos niin päätetään. :)

Mutta apua, jos joutus lähtee Hyvinkäälle, Porvooseen tai Lohjalle synnyttämään - musta se Jorvikin on täältä Helsingistä katsottuna ihan jumalan selän takana (itekin oon joutunu käymään siellä työn takia välillä, ja ehkä en siitäkään syystä haluais sinne synnyttämään, kun paikka muistuttaa vaan töistä)! :D

Eilen sain kerrottua toiselle ystävälle, eli "kertomisoperaatio" edistyy! Tämä ystävä yrittää itsekin lasta, niin sanoi, että laittavat nyt kunnolla peitot heilumaan, ellei jo ole raskaana. :p
 
Hei. Terveisiä Puuhamaan reissulta! Oltiin kaksi päivää, yö vietettiin teltassa leirintäalueella. Kiva reissu oli. Miehen lapsetkin nauttivat, kuulemma kivempaa kuin Särkänniemessä.

En tiedä mistä johtuu, mut mulla ei juuri ole enää oireita. Tai sit toi reissulla oleminen vaan oli niin erilaista, etten huomannut oireita. Ehdin jo surra, että nyt varmaan on mennyt kesken tai on vaan tuulimuna, kun oireet (rintojen arkuus selvin oire) katosivat lähes kokonaan. Nyt kun tultiin takas, rintojen arkuus oli osin tallella, mut kun tosiaan oireita niin minimaalisesti ollut ja nyt vielä vähemmän, niin aika epätoivoinen olo. No, ei auta kuin odottaa.... :(

Illacrimolle voimia. Voin helposti kuvitella miltä tuntuu. Toivon parasta!
 
Ei kannata oireettomuudesta säikähtää ja stressata.. Eiköhän siellä kaikki ole hyvin,. Kaiken tän jälkeen olisin enemmän kuin tyytyväinen jos tää huono ja yököttävä olo häviäis. Kullakin raskausaika menee vähän erilailla.. Toivotaan että tänne tulee vain hyviä uutisia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Ututytto
Mä vuodan taas verta... musta alkaa kyl pikkuhiljaa tuntua aika epätoivoselle et helmikuulle päästäs. Huoh.

Aika moni mutkaselta kuulostaa noi Hesan kuviot! Mut et Porvoossa oli hirmu mukava synnyttää. Ei jääny mitään valitettavaa. :)

Mökillä ollaan. Ihanat helteet. :) Nauttikaa kaikki auringosta huolista huolimatta! :)
 
Rouva Kampiakseli älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Tiedän ihmisiä jotka ovat vuotaneet viidennellä kuullakin vielä ja saaneet silti terveen vauvan. Päivä kerrallaan. Voin vain kuvitella kuinka tuo mietityttää. Itseäni ahdistaa jo ihan vaikka ei ole mitään vuotoja.
 
Hei Espoon/Pk-seudun odottajat, mä oon kanssa mukana tapaamisessa syksymällä! :) Ja jorvissa olisi itsekin tarkoitus synnyttää :)

Täällä olot rupee tasaantumaan ja aina välillä melkein unhotaa olevansa raskaana. Nt-ultraankin vielä 3vko aikaa! Ärsyttää ihan sikana kun se antoi sen ajan niin myöhään, kuitenkin sillon jo viikkoja 13+1..

Pahoittelut menetyksen kohdanneille ja tsemppiä piinailijoille!
Nauttikaa säistä jos vain pääsette pahalta ololta ulos edes vähän :)
 
Anteeks heti kättelyyn kun nyt tulee niin sitä omaa napaa kun vaan voi tulla mutta jonnekin on nyt pakko purkaa tuntoja/oloja...

Täällä on ihan just päästy huokaseen helpotuksesta valvotun ja itketyn yön jäljiltä.... Eilen illalla siis lorahti jotain kirkas sohvalta noustessa housuihin niin et housut meni vaihtoon. Siitäkös se itku repes ja kauhee epätoivo että taas käy saman lailla kun maaliskuussa kun meni sohvalta noustessa vedet ihan holahtamalla viikoilla 17+ ja se raskaus loppuikin sitä siihen.
Isäntä sit soitteli ties vaikka minne ja koitti selittää että vasta muutama kk sitä kävi miten kävi että nyt jonnekin tsekattavaks et mikä nyt on tilanne niin tylysti vaan tuli kommenttia että ei kuulu meille vaan koita saada ensi viikolla oma neuvola kiinni kun tää kuuluu niiden hoitaa eikä meidän. Onneksi doppiksella kuulu koko ajan sydän äänet nätisti ja vuotokin jäi vaan tohon yhteen loraukseen niin oli ees jotain pientä positiivista mitä yöllä koitti miettiä kaiken kamalan sijasta (aika hyvin vaan toi positiivinen ajattelu hukku kaikkien kauheuksien ajattelun alle).

Tänään oli sit onneksi jo neuvola ja siellä lääkäri teki sisätutkimuksen ja kaikki oli niinkun pitääkin, paikat siistit ja kiinni eikä näkynyt ylimääräisiä vuotoja vaan pelkkää valkovuotoo, siinä vaiheessa tämä mamma pärähti itkuun siinä tutkimuspöydällä. Eli mulla siis vaan onneksi lorahti pelkkää tosi vetistä valkovuotoo koska paikat oli tosiaan kiinni ja tosi siistit ja kohtukin tuntu just sellaselta kun pitää. Mutta jestas että sitä säikähti ja panikoi että ei kai taas mee kesken just saman lailla ku aikaisemmin meni. Nyt mä sit vollotan onnesta soikeena kun selvis säikähdyksellä.
Verenpaineet oli kanssa ihan hyvät ja pissakin oli puhdas. Paino oli laskenut hieman mikä oli yllätys. Kilppariarvot oli kanssa jo valmistunut ja nekin oli just niinkun tässä vaiheessa pitää olla.
Nyt on siis älyttömän helpottunut, onnellinen ja väsynyt olo. Tänään mä niin nukun päikkärit ipanoiden kanssa. Ja jeeee, tasan kaksi viikkoa ultraan <3

Nyt en osaa mihinkään mitään kommentoida kun on jotenkin kuula jumissa ja onnesta häkeltynyt olo, pahoitteluni siis tosiaankin tästä oma napaisesta purkauksesta.

BlackPearl 9+1
 
BlackPearl, hyvä että kaikki olikin kunnossa!

Viikonloppuna selailin Fimlabin sivuja ja kyllä sieltä oikeen ettimällä löyty sivun alalaidasta ohjeet tutkimuksiin tuleville, sieltä aakkoshakemistosta Ä: äitiystutkimukset ja sen pitkän ohjetekstin loppuouolella maninta: "näytteitä ei oteta perjantaisin eikä arkipyhiä edeltävinä päivinä." Heh, ilmeisesti olis pitäny sieltä käydä mulkasemassa ennen ajanvarausta :D no, tunnin päästä sit uus näytteenanto yritys! :)
 
Täällä alkoi kesäloma!! Mahtava fiilis! Mitä nyt pahoinvointi vaivaa joka aamu ja turvotuksen määrällä ei mitään rajoja! Aika ensimmäiseen ultraan tipahti postiluukusta! 1.8 pääsee näkemään ensimmäistä kertaa pienen <3

Nyt mökkeilemään!

hennanennu ja mini 8+2
 
mukukipuu, mulla onneks neuvolan hoitaja kertoi, että perjantaina ei kokeisiin kannata mennä. Mulla tosin vasta ensi viikolla meno, mut ajattelin jo varailla aikaa.

blackpearl, onneksi tosiaan kyse harmittomasta vuodosta. Mutta ymmärrän hyvin panikoinnin. Toivottavasti jatko sujuu ilman yllätyksiä.

ON: epäuskoinen olo jatkuu. Oireet minimissä, mutta kai sitä voisi olla vaan tyytyväinen. Tänään olisi normaalisti ollut menkkojen alkamispäivä, ja vähän jännittää, tuleeko vuotoa. Kuulemma raskauden aikana saattaa helpommin vuotaa kuukautisten oletettuja aikana, vaikka kaikki olisikin kunnossa ja raskaus ihan normaalisti etenevä. Mullahan ei ole vuotanut yhtään mitään tähän mennessä, ei edes runsaasta valkovuodosta ole mitään havaintoa...
 
Tsemppiä kaikille, kenellä ollut jänniä tilanteita ja odottelua!! Täällä kaksi viikkoa kestänyt 24/7 pahoinvointi jäänyt pois, nyt jo kolmas hyvävointinen päivä käynnissä.. En osaa olla stressaamatta että miksi se on loppunut, vaikka pitäisi olla ilonen vaan. Alavatsaa kyllä turvottaa. Onko teillä muilla muuten ollut sellasta "epäsosiaalisuutta"? Mä oon kokoajan ihan omissa ajatuksissani, tuntuu etten pysty keskittymään keskusteluihin ja viihdyn omissa oloissani. Ei oo yhtään tyypillistä mulle! Onko muita?
 
Hei !Vieläkö mahtuu mukaan ?:D täällä olisi äitiyden ilon vielä kerran kokea saava lomalainen - nainen :LOL: ikä:39-v. vkoja takana 10, la 1.2.2015, KSKS, neljäs lapsi.
Ensimmäistä kesälomapäivää auringossa viettävä, "juttuseuraa" vailla oleva yksilö :heart:
 
Moikka moi kaikille!
Ei ole paljoa ehtinyt vloppuna kirjoittelemaan ku on pihatyöt pitänyt kiireisenä..
Tämä aamu onkin mennyt aikoja varatessa sinne ja tänne.. :) Eli verikokeisiin ke:na, parin viikon päästä np-ultraan ja samalla viikolla olisikin jo toinen neuvola aika :) Jännää sinäänsä mennä siihen np-ultraan ku ei ole pikkaisesta kuullu mitään sit sen vu:n jälkeen.. Olettamus et matkassa edelleen olisi :heart:
Olen sinäänsä edelleen pahoinvoinnilta säästynyt, mut nyt on muutaman päivänä ollut niinkuin pala kurkussa vähän väliä.. Maha meinaa reistailla välillä.. Vielä ei ole tarvinnut tukeutua apteekin antiin, mut varmasti jossakin välissä sekin edessä..

Milli06 & 9+3
 
joka ei näemmä osaa vaihtaa edes tuota väriä punaiselle...edellisen viestin kirjoitin puhelimella, eri ketjuun kylläkin...ja sepä muutti kaikki hymiöt kysymysmerkeiksi :D
mutta tänään ei haittaa mikään :kiss: ihana aurinko on löytänyt tiensä tänne arktisen kesän vaivaamaan suomeen :D thank god for that:saint:
 
Tervetuloa liina2013 ja voiettä kun oli jännää luettavaa blackpearl , onneks oli ilonen loppu ja säikähdyksellä selvisit.

on. Mulla alkoi tänään pahoinvointi. Ei maita mikään ja melkein oksennus tulee kun jotain yritän syödä. Mutta en valita kun jotain raskausoireita aiemmin oon toivonutkin muutakun väsymystä ja kohdun kasvukipuja. Viellä kun alkais rintoja aristaan. Onko muita joilla ei rinnat tunnu aroilta tai oo kasvanut ollenkaan raskausaikana?
 
Jos pitkästä aikaa tännekin päivittelis. Ihan ensiksi pahoittelut niille, ketkä menetyksen ovat kohdanneet ja Illacrimolle tsemppiä!

Hemoglobiinista, mulla ei ole vielä mitattu arvoa, koska neuvolassa ei viikko sitten ollut sitä laitetta. Sain labraan lähetteen, että katsovat perusverenkuvan, kilpirauhasarvot sekä ottavat sikiöseulat. En usko, että omat hb-arvot pilviä hipoo, hyvä jos ollaan jossain 125 paikkeilla. Mulla on ollut aina matalat arvot, esikoista odottaessa ennen synnytystä ne laski alle 100 ja yritin epätoivoisesti syödä rautaa, mutta mikää rauta ei vaan toiminut (osasta tuli niin hirveät vatsakrampit, että kiellettiin syömästä ja osa aiheutti pahoinvointia). Synnytyksen jälkeen oli varmasti matalat myös, en tiedä kun ei mitattu. Valokuvissa oon kuitenkin niin kalpea, että tuskin on yli 80 ollut.

Kotidopplerista, mulla on tuo angel soudin doppleri. Ihan ok vekotin kyllä, mutta itse en sillä saanut kuulumaan ennen kuin joskus lähes rv18. Riippuu paljolti myös siitä, että onko vararengasta omasta takaa :D

ON: Kävin pari viikkoa sitten vu:ssa neuvolan kautta, kun kierto on niin retuperällä ollut esikoisen jälkeen. No se käynti oli lähinnä vitsi, meillä meni siellä 1h 30min eikä nyt lopulta ihan selvyyteen päästy viikoista. Sydän sykki, joten väkisin viikot oli silloin 6+. Se sydän olikin sit ainoa selvä asia, jopa mies sen näki. Ja tosiaan, meillä on täällä virallinen gyne kesälomilla ja häntä sijaistaa juuri valmistunut gyne, joka ei osannut käyttää sitä ultraa.. Silloin lopulta jotkut n. viikot saatiin, ja olivat 7+1. Kävin viikko sitten maanantaina ekan kerran neuvolassa ja neuvolan täti yritti sitten vielä ultrata niillä kivikautisilla ultrilla, ja sai viikoiksi jotain 6-7 viikon välillä. No lopullisesti mennään varmaan sitten näillä tiedoilla nt-ultraan ja siellä selkiytyy.

Omat olot on paljon rankemmat mitä esikoisesta. Onneksi nyt on ollut kaks päivää, ettei oo tarvinnut halailla arabiaa, mutta vellova olo on läsnä. Välistä aika helvettiä olla kotona esikoisen kanssa, kun mies tekee ajohommia ja tekee pitkiä päiviä. Nyttenkin on ajoreissussa ja palaa vasta huomenna todennäköisesti puolen yön paikkeilla.

Hirveästi ei mitään repimisiä ja nippailuja ole ollut, oikeastaan vaan silloin jos oon tehnyt jotain rankempaa (siivonnut tai rehannut kauppatavaroita).

Muistakaa juoda vettä! Nää helteet imee kaiken...

Ja jos jotain Tampereen miittiä meinataan, niin oon kans mahdollisuuksien mukaan mukana. Siellä hypätään muutenkin harvase kuukausi.

Niin ja la tulee varmaan muuttumaan sitten nt:ssä, olkoon listoilla siihen saakka nyt tuo mikä on :)
 
J2nsku Tässä raskaudessa turposi alussa tissit, mutta esikoista odottaessa koko raskausaikana ei tapahtunut rintavarustuksessa kerrassaan mitään!!

Pahoinvointi pari viikkoa sairaslomaa ja lepoa, lääkitys saatu, mutta helpotusta ei tunnu tulevan niistä...

Hemoglobiini Mitattiin ensimmäisellä neuvolakäynnillä, 143. Itselläni hemppa ollut aina hyvä ja edellisessä raskaudessakin se pysyi aivan loistavissa arvoissa... Saa nähdä kuinka nyt käy..

10+0
 
Kiitos kaikille tsemppiviesteistä. Tämä palsta on ollut upea henkireikä, mutta mut voi näillä näkymin ottaa listalta pois. Eilen vuosi kaikki pihalle. :'( ensi viikon ultra muuttui nyt sitten tarkistukseen onko kohtu varmasti tyhjä.
Onnellista odotusta teille jokaiselle Helmimammalle, toivottavasti kaikki saavat oman pienen syliin terveenä!
 
Illacrimo, pahoitteluni ja iso halaus sinne.

J2nsku, tässä raskaudessa ja kun tuota meidän jäbää odotin tissit turpos heti (mistä en siis oo yhtään innoissani kun koko löytyy jo ilman turpoomisiakin) ja on niin kipeet että jos isäntä edes hipaseekin niin aijai tietää hipasseensa, sen verran vaan jo hipasukin tekee kipeetä. Esikkoa odottaessa taas tisseille ei tapahtunut mitään.

Norbba mainitsi epäsosiaalisuudesta jotain ja ainakin täällä on sitä ilmassa. Tuntuu ihan oudolta olla nyt tällainen epäsosiaalinen heebo kun se ei todellakaan oo yhtään meikän tyylistä. Ennen molempia synnytyksiä oon tainnu kaksi päivää ennen kun alkaa tapahtua niin jotenkin vetäytyny omiin oloihin vaikka ei oo ees merkkejä tai fiiliksiä ollu et kohta vois jotain tapahtua. Jälleen voi siis todeta että varsin vekkulia tää raskausaika :D
 
Huh, sain luettua viikon tekstit, lomalta palattu, pahoinvointi kiusasi välillä lievästi, mutta melko iisinä pysyi =)

Uusia tullut mukaan, tervetuloa! :wave: Suuret pahoittelut menetyksen kohdanneille :'(

Ultrasta varasin ajan alkuraskauden ultraan ja se on torstaina, iik, jännittää :heart:

ON Pahoinvointi aaltoilee ja väsymys on kamalaa, väsyttää vaan NIIN paljon. Makea ei maistu yhtään, tänään kauppareissulla tuli hirveä himo kolmioleipään, oli pakko ostaa sellainen ja voi että olipas se hyvää :p

Manta81 rv. 6+3
 

Yhteistyössä