// Helmivauvat 2015 - heinäkuu //

Moikka kaikille! :)

Täällä ilmoittautuisin mukaan joukkoonne :) Ensimmäistä lasta odotellaan. 9.2.15 olis laskettu aika. Mä olen 23-v Kätilöopiskelija Turusta. :) mies 24-v valmistaa kierukoita bayerilla... ;) Eli siis tyksissä synnytetään.

Kuumeilla kerettiin jonkun aikaa, ja juhannuksen jälkeen tuli käytyä varhaisultrassa yksityisellä, siellä se pieni 10,4mm crl kelluskeli ja syke kuultiin. Nyt ootellaan nt-ultraa joka on 29.7.14 :)

Mä oon joutunu olemaan pahoinvoinnin takia saikulla aika paljon nyt, tiputukseen asti en oo sentään joutunut. :)

Onnea kaikille muillekin odottajille ja hyvää kesää!

Milliliina ja tiitiäinen 10+3 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Ututytto
hiliputtihienoja ultrauutisia. :)
Täällä kans on varhaisultra takana! Masusta löytyi yksi vauveli, 2.13cm pitkä, kovasti heilutteli pienen pieniä käsiään ja sydän pamppaili reippaasti! Rv vastaisi juuri niitä mitä olen laskenut hedelmöittymisestä, eli 8+5, mutta tänään olleessa neuvolassa ei vielä muutettu laskettua aikaa, odotamme np-ultraan. :) mutta siis kaikki vallan hyvin tällä hetkellä! <3

Muoks: Piti vielä sanomani, että meidän perheessä eletään tuplajännää aikaa, siskoni, joka on pitkään kärsinyt lapsettomuudesta, sai eilen tietää odottavansa lasta, juuri kun oli hakemassa ehkäisyä uudelleen käyttöön kipujensa vuoksi. Kukaan ei ole osannut odottaa mitään tällaista! Eilen tuli itkettyä silmät päästä onnesta!! Laskettu aika hänellä on n.4vkoa minua jäljessä! Elämä on ihmeellistä sanon minä! <3
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrauutisia täällä :) Kiva kuulla, että kaikki on hyvin hillevi ja hiliputti ja mussukkanuppunen! Itsekin olen ajatellut, että vaikka LA siirtyisi tammikuun puolelle, niin pysyn silti tässä ryhmässä, koska yliaikaisuuden "riski" on meillä kohtuu suuri. Edellinenkin meni melkein käynnistykseen ja syntyi rv42+0, kun vuorokauden supistelun jälkeen kalvot vihdoin puhkaistiin. Hermoilin ihan hirveästi tuosta kaverin pitkästä kypsyttelystä, mutta ihan turhaan. Terve ja tosi tomera vauva syntyi, eikä ollut ylikokoinen alkuunkaan. Vastasi hymyihin ja kannatteli päätään jo muutama viikko syntymästä. Joten eiköhän meille nytkin tule helmikuun vavva...

Tervetuloa milliliina! Sulla on sit termit ja käsitteet hallussa, mitä vauvanodotukseen ja syntymään tulee ;) Noin niinku tulevan ammatin puolesta.

Huh, asuntoasiat etenee... Jospa me päästäis lähiaikoina sitten omalla pihalla grillaamaan vielä :) Jännät vaiheet, kun katotaan meneekö tarjous läpi. Olis kyllä kiva, mitä nopeammin saatais kaupat ja kämppä myytyä ja voitais muuttaa, niin mäkään en ehtisi ihan jättiläiseksi. Paljon vielä vaiheita silti edessä. Jaksaa jaksaa...

Viikko vielä nt-ultraan!!!! Mitä lähemmäs se tulee, sitä enemmän jännittää, että mimmoisia uutisia sieltä saadaan. Uskalsin kuitenkin tilata alesta lisää odotushousuja. Sen verran selkeästi panksuna tässä ollaan :LOL:

Pippurihäntä ja mahantäyte rv11+2
 
Mussukkanuppunen, ihanaa aikaa siellä siskon kanssa odottaa samaan aikaan :)

Pippurihäntä, jokseenkin joo, kolme täyttä vuotta olen jo opiskellut, jää viimeiset harjoittelut sit suorittamatta, ja ne sit kun palaan vanhempainvapaalta tms. :) oi ihanaa, mä muistan ku jännättiin tarjouksen läpimenoa omasta kämpästä, oli se vaan niin jännää! Mä pidän peukkuja et tarjous hyväksytään. :) sulla viikko enää, se menee jo melko nopeesti :) ainakin jälkikäteen ajatellen ;)

Hippu* pistin sulle yksäriä tosta fb-ryhmästä, en tiiä mahtoiko tulla perille :D mutta joo, turusta täälläkin :)
 
Tänne kuuluu vaan sitä samaa vanhaa. Tiistain iltavuorokokeilu taisi jäädä nyt sitten vähäksi aikaa taas ainoaksi kodin ulkopuoliseksi toiminnaksi. Huomenna alkaisi yövuorot, mutta nyt joka päivä taas oksennettu. Tänään ollut todella huono olo ja närästyskin vaivaa sekä päänsäryt. Sanokaa nyt te viisaammat, että tämä joskus loppuu ja pääsen nauttimaan raskaudesta. Kovinkaan monia hyviä hetkiä viimeisen kuukauden aikana ei olla koettu.

Ihania ultrakuulumisia ihmisillä =) Omaan ultraan vielä aikaa vajaa kolme viikkoa. Toistaiseksi ihan luottavaisin mielin.

Ainiin eilen tuli vuosia täyteen eli 26v on ikäni nyt

Vaivaiset 9+3 :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille onnellisia ultrakuulumisia saaneille!

Taidan tipahtaa tästä helmikuisten ryhmästä.. Koko päivän on ollut menkkamaisia jomotuksia ja nyt illalla alkoi verenvuoto. Soitan heti aamulla neuvolaan kun puhelinaika alkaa klo 7.45. Jos siellä joku viisaampi osaisi kertoa, että mitäs nyt. Paska fiilis. Tänään olisi ollut rv tasan 10+0.
 
hiliputti, hillevi80 ja mussukkanuppunen, Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

milliliina, tervetuloa! :)

Kaneli88, Tsemppiä oloihin! Toivotaan, että loppuvat nyt ekaan kolmannekseen niin kuin useimmilla! Ehkä on ihan hyvä vaan olla saikulla niin kauan kun oksettaa. Ei tarvii vetää töistä ylimääräistä stressiä. :)

Pippurihäntä, Pidän peukkuja pystyssä, että kaikki sujuu asuntokaupoilla hyvin ja editte vielä loppukesästä omalle pihalle! :) Noi on kyl rassaavia vaiheita mut on se oma piha vaan niin ihana juttu.

Mustikkamaito, on se kumma kun aikuiset ihmiset harrastaa tommosta. :/ Kurjaa, että on tommonen tilanne sulla työpaikalla. Josko niillä on oma elämä niin kurjaa, että purkavat sen sitten johonkin jolla heidän mielestään menee paremmin? Paljon voimia työjuttuihin!

Mukipukipuu, Hyvä, että saitte ajan jo niin nopeasti, ettei tarvitse pitkiä aikoja odotella ja pelätä pahinta. Paljon voimia sinne! Yrittäkää pitää toivoa yllä niin kauan kun sitä on. Ja onneksi on kuitenkin suurempi mahdollisuus, että olisi terve lapsi.

MUOKS: Audrey, oon todella pahoillani! :( Paljon voimia sinne!

ON: Täällä pahoinvointi otti pientä come backia. Liekö nuo rasitukset, matkustaminen, helle ja väsymys yhdessä aiheuttaneet. Piti käydä nukkumassa päiväunet, että etominen hellitti. Mulla on ollut myös kummallisia satunnaisia, lyhyt kestoisia kipuja tuolla alamahalla. Tietty sitä on huolissaan, onko kaikki hyvin. Vielä olisi 4pv ultraan. Väsyttää ihan tajuttomasti. Sitä ei tosiaan helpota tuo joka öinen aamuyöstä heräily ja alituinen pissahätä. Jouduin yhtenä päivänä käymään wc:ssä 11 kertaa!

Kampiakseli ja heebo rv 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Audrey, toivotaan tosiaan että olis vain säikähdys ja kaikki olis hyvin!

Kaneli88, onnea synttäreistä! :flower:

Ihana lukea hyviä ultrakuulumisa. Niitä vaan jatkossa lisää. :heart:

Tervetuloa milliliina!

Rouva kampiakseli, onpas sulla tosiaan hurjaa vessassa ravaamista! Eihän siinä paljo muuta ehdikään. Vähintään joutuu varmaan miettiin, että onhan vessa lähellä!

(.) Tuhruvuoto tuli takaisin. Eli ei ehkä sit johtunukaan ainakaan pelkästään viime torstain ultrauksesta. Äsken järkytyin, kun vessakäynnillä tuli paperiin vähän punaistakin. Tähän asti tullu vain ruskeaa tuhrua. Kovasti yritän ajatella, että on jotain vaaratonta, mutta kun ei tämmöstä oo aikasemmin ollu muissa raskauksissa, niin kyllähän tuo pistää huolettamaan. Vuodon määrä on ainakin toistaseksi ollu hyvin minimaalista, jos tässä jotain positiivista yrittää ajatella. Viikon päästä on uus ultra.

Sulo-Sylvia 7+
 
Audrey: Voi ei! :( Toivotaan vielä kuitenkin parasta!

Tsemppiä myös Sulo-Sylvialle!

mussukkanuppunen: Aivan ihania uutisia teillä!!! Varmasti ihana odottaa yhdessä siskon kanssa! :heart:

Pippurihäntä: Onnea jo nyt uudesta asunnosta! :) Meillä vielä haaveena...

Laitoin just äsken ultrakuvaa viestillä menemään perheelle - nyt jännittää, mimmosta kommenttia sieltä tulee takas!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Ihania ultrauutisia täällä! Onnea kaikille :)

Meillä ultraan tasan 2viikkoa! Ei millään malttaisi odottaa!!

Olen ollu kovin huonovointinen. Aamu-yökkäily ollut voimakkainta tällä viikolla... Kaikki hajut kuvottaa! Toivottavasti alkaa pian helpottaa...tilasin itselleni piristykseksi ensimmäisiä äitiysvaatteita! Lindexillä oli vaikla kuinka ihania mama-vaatteita!

hennanennu ja pömppö 9+6
 
Soitin eilen vielä iltapäivystykseen, josta käskivät vain seurailla tilannetta.
Tänään olin sitten aamusta yhteydessä neuvolaan. Terkkakin kehoitti vain seurailemaan mitä tapahtuu ja jos kivut ja vuoto pahenevat niin sitten yhteys lääkäriin. Ultra on vasta 29.7. jolloin saa sitten tietää enemmän. Ihan pirun pitkä aika odotella pari viikkoa. Roikun nyt kuitenkin vielä listoilla siihen saakka kunnes joku lääkäri tämän keskenmenoksi toteaa. Toivo on kyllä aika pitkälti menetetty. Verta tulee edelleen hieman ja menkkamaisia jomotuksia tulee aina välillä.

Sulo-Sylvialle tsemppejä! Tuollainen pieni tuhruttelu on onneksi ihan normaalia.
 
Voi ei Audrey :( Kyllä tuo kaksi viikkoa odottelua kuulostaa ihan kohtuuttomalle tuossa tilanteessa :( Paljon voimia sinulle ja myös Sulo-Sylvialle!

Mussukkanuppusella oli ihania uutisia!! Hurjan paljon onnea teille molemmille, uskon että tuo siskosi uutinen oli todella odotettu ja sai tunteikkaaksi :heart:

Onnea muillekin hyvistä ultrauutisista :)

ON: Syke löydetty kotidopplerilla :heart: Ihan piti itkut tirauttaa kun tuli niin liikkis-olo pienestä jumputuksesta. Vaikka viimeksi tänä aamuna piti pöntölle ärjyä, niin silti tuon sykkeen kuuleminen omin korvin saa raskauden tuntumaan paaaaljon varmemmalle kuin mitkään olot.

Sinikuu 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille pitkästä aikaa. :wave:

Täällähän on hyviä ultrauutisia. :heart:
Voimia niille jotka elävät epätiedossa. :hug:

Niin ja uusillekkin tervetuloa!

Musta on tullit ihan hirveä panikoija. Nyt oon keksinyt, että koska laitoin eilen canesten sen pillerin niin, että se olis päässy jotenkin kohtuun jos ei koko pilleri niin ainakin sitä lääkettä! Ajatus sellasesta tuli ehkä kun sain hieman sen lääkkeen laiton jälkeen orgasmin ja oon jostain lukenut, että kohdun suu voi aueta orgasmin aikana ja että se orgasmin "supistus" olis saattanut imasta sen. Sillä hetkellä en aatellu hauskanpidosta olevan haittaa vaikka pilleri siellä lillukin. Ihan hirveä fiilis. :ashamed: en mä kyl ennen näin vainoharhanen oo ollu...
Aukeeko kohdun suu edes näin varhaisessa vaiheessa?
Mies on mua lohduttanut, et eikös se vauva oo siellä jonkin ruskuaispussin sisällä ja että tuskin sinne mitään pääsi...

Mulla on maanantaina se ultra. Saas nähdä mitä niskaturvotus sanoo.
 
Tervetuloa uudet! :wave:

yazmiina! ihan tästä naapurikunnata olen minä! :)

Heilanga luulen että huolesi on turhaa, en tietty varma ole, mutta luulen että kohdunsuu pysyy kiinni raskauden aikana, ehkä...

ON: Sairaslomalla oltu tämä viikko, onneksi ei tarvinnut lähteä yrittämään töitä koska olo tila on niin kaamea. Remppahommia ollut meillä tänään ja pahoinvoinnit painaa päälle, talkooväelle piti laittaa ruokaa ja voi että olihan saavutus, nyt oonkin sitten vaan makoillut useamman tunnin. Lapsia pitäisi lähteä viemään uimaan, jos sen verran jakaisi repäistä ja huomisen otan ihan lunkisti :)

Manta81 rv 8+0 POKS!!
 
Heipat taas pitkästä aikaa! :) Ja anteeksi kun en ole vastaillut pyyntöihinne, toivottavasti olette kuitenkin päässeet ryhmään Hipun kautta.

Nyt kun muistan vielä, yazmiina, itse olen muuttamassa tervakoskelle tämän kuun lopussa eli aika läheltä :)

Mukipuu: mun kälyllä esikoiselta niskaturvotusta oli yli 4mm. Tyttö oli muuten terve mutta 6kk todettiin lonkkavika, joka ilmeisesti sitten aiheutti turvotusta.

Onnittelut uusille ja ja voimahalit epätietoisuudesta kärsiville ja menetyksen kohdanneille

Olot täällä jatkuu vielä pahoinvoivana, oksentanut viimeksi tänään ja nyt jo kuiteski rv 12... sais loppua jo mun puolesta, onneksi ryhmis kiinni ensi viikon niin saa lomailla.

Eka ultra olisi 29.7 ja täällä oli puhetta seulontoihin osallistumisesta. Itse en aio verikokeissa käydä. Kävin esikon aikaan ja riskini oli silloin aivan mitätön. Koen että olen niin nuori (20v) että riskini ovat siinäkin suhteessa jo aivan mitättömät. Ja toinenkin syy löytyy siinä, että en ole edes varma pystyisinkö tekemään aborttia vaikka saisinkin tietää lapsella olevan kehitysvamma, joten ellei nyt ultrassa mitään kummosempia näy niin mukana on ja pysyy :) Kehitysvammaisia olen hoitanut työksenikin ja myös suvusta ja tuttavapiiristä löytyy kehitysvammaisia, joten uskon pystyväni myös hoitamaan lapseni, vaikka syntyisikin kehitysvammaisena.

Tälläisiä mitetteitä tällä kertaa :)
Llinndda ja pikkuinen 11+1
 
tsemppiä odotteluun mukipukipuulle, sulo-sylvialle ja audreylle! Toivottavasti olisi väärä hälytys kaikissa tapauksissa :hug:

Täällä on sitä huonompi olo mitä lämpimämpi on. Viikkoja 11+5. :( Ja jessus minkä yökkäysrefleksin saa tuo meidän vajaa kymppikilonen 1vee aikaan hyökkimällä vatsanpäälle :stick:

Tervetuloo uusille ja kiva, että täällä on saatu hyviä uutisia ultrissa :) Meillä ens viikolla ultra ja kyllä jännittää :/

Cockerspaniel & Ferdinand 11+5
 
Heilanga: Muista, vainoharhaisuus on yksi kiusallisimmista raskausoireista, mun empiirisen kokemuksen perusteella :) eikä ne paniikin tunteet perustu mihinkään todelliseen uhkaan vaan on hormonien aikaansaannosta. Kohdunsuun kiinniolosta ei oo näillä viikoilla mitään huolta. Mulla oli kiinni ja kiinteä vielä rv 39+6 :D
 

Yhteistyössä