// Helmivauvat 2015 - kesäkuu //

hannuliini: viimeraskaudessa minulla oli just viikolla 6 samanlaista tiputtelua, kovan urheilun jälkeen. Neuvolasta sanottiin, että on täysin normaalia että vähän vuotelee, koska paikat on kuivemmat kuin normaalisti. Seuraile tilannetta ja jos ei huomiseen ole loppunut/ vuoto yltyy niin ole lääkäriin yhteydessä. Luulisin kuitenkin että on täysin normaalia. :)
 
Täällä ällötys ollut tänään taas melko iisiä. Ihan selvästi se kaksi viikkoa 6+ - 8+ oli pahin olo. Viime viikon lopulla alkoi helpottamaan etenkin aamuolot. Tänään onkin sitten tullut syötyä PALJON! Saa nähdä kostautuuko vielä makuulle mennessä närästyksenä ja pahoinvointina. Suuret sympatiat kaikille joita kovasti oksettaa! :hug:

Laskeskelin tuossa että nt-ultraan on reilut pari viikkoa aikaa. Menen siihen jo 11+2, kun ollaan lähdössä sen jälkeen viikoksi ulkomaille ja haluan sitä ennen käydä. Kyllä menee taas varmaan pari viikkoa hitaasti.
 
Syke & liikunta-asiat Itse en aio himmailla liikunnan kanssa, koska olen kova treenaamaan ja missään vaiheessa ei ole mennyt vielä oman jaksamisen rajoilla. Omien olojen mukaan vaan :) ja ihan loppuun asti (niin pitkään kun pystyy) aion harrastaa liikuntaa, vatsalihasten treenauksen lopetin viimeiselle kolmannekselle kun niin suositellaan.

Tyttö poika testi Jos on gendermakerin testi kyseessä niin on kuulemani mukaan antanut virheellisiä tyttötuloksia aika paljon. Esikoisen ryhmässä noita testejä teki jotkut ja kaikilla näytti tyttöä, mutta ainakin yksi (en muista saiko useampi) pojan. Ja googlellahan tuosta löytyy nopeesti osumia, että väärän tuloksen antanut..

Doppler En ajatellut hommata kun esikoisesta ensimmäiset pulputukset tuntui 15+.

Pahoinvointilääkkeet Tuntuu olevan ihan lääkärikohtaista, koska eräs lääkäri oli kaverille sanonut ei primperania, mutta täällä sitä kumminkin on joillekin määrätty. Se sai jonkun toisen pahoinvointilääkkeen.

Pahoittelut menetyksen kohdanneille :hug:

Pahoinvointi on sen verran rajumpaa tässä raskaudessa, että ei tule täällä palstailtua paljon. Pahoittelut hiljaisuudesta taas :)

Cockeri ja Ferdinand 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolasta lasketuksi ajaksi tuli 30.1 mutta varhaisulta kertoi raskauden olevan viikon "jäljessä" tuosta LA:sta eli eiköhän tämä synny kuitenkin helmikuun puolella joten pysyttelen tällä palstalla. Ja tosiaan ultran ja neuvolan mukaan kaikki on hyvin :) Ja tulipan oksennettuakin ekan kerran yks aamu :D

Täällä mennään siis joko 9+2 tai 8+3
 
uus digi testi oli pakko tehdä ja ainakin sen mukaan vielä ollaan raskaana siihen tuli et raskaana 2-3 kun viime viikolla tuli 1-2.. pitäiskö suosiolla olla alkuviikko kotona lepäämässä, et jos vaikka vuoto rauhoittuis..
 
Hannuliini, toivotaan että on vaaratonta! Hyvä että viikot oli kuitenkin kasvanu.

Maikki1985 ja kaneli88, Tsemppiä pahoinvointeihin!!

Cockerspaniel, joo oli gendermakerin testit huvin vuoksi tilattiin siskon kanssa. siinä oli esittelyssäkin et virhemarginaali 10% mikä on melko suuri. Jännä nähdä pitääkö omalla kohdalla ollenkaan paikkansa. Pitäisköhän ihan testimielessä tilata sen toisenkin testi et näyttäiskö samaa.

Pahoinvointia ollut edelleen täälläkin. Pari parempaa päivää oli tässä. Saas nähdä mitä tämä päivä tuo tullessaan.

Päätä on särkenyt viikon. Ilmeisesti kuuluu asiaan.
 
hannuliini Mitä hoitoja oot saanut? Mulle ei ainakaan tuolla väestöliitonklinikalla moisesta puhuttu, mulla nyt ei varsinaisesti muuta hoitoa ollut kuin tuo letrotzol ovuloimattomuuteen.
Onko sun vuoto jatkunut/voimistunut?

Huomenna neuvola! Iik. Jänskättää ihan hirveesti. Kysymyksiäkin on vaikka muille jakaa, ehkä lähinnä näistä kivuista ja pistelyistä kyselen. Mulla kun on nyt tuolla molempien lantioiden seudulla kipuilua, ihan kuin jokin lihas olis jumissa. Välillä se menee ohi ja sit se taas tulee takas.
Tänään pahoinvointi on taas hillitympää, onneks. Oltiin meinaan anoppilassa ja olis ollu super noloa laatata siellä.
Kerrottiin nyt sit myös heille. Oli se anoppi kyllä niin tohkeissaan, kahvinkeitostakaan ei meinannu mittää tulla. :)
Sanos kans, et vaikka sitten jotain sattuskin niin on se heidän mielestään kiva tietää. Osaa sitten myös suhtautua "suruun" jos jotain sattuu. Mielummin näin kuin kuulemma, että sitte he ihmettelee mikä mulla on..siis jos kesken menee.
Sen totes, et kyl nyt jotain sormessakin saisi näkyä. :D Miehelle vinkki vinkki. Hih.
 
tiputtelua edelleen ei mitään voimakas, mulla oli hoitona ovulaatioinduktio pistoksilla. 3 viikkoo vissiin pistin ennen kuin saatiin hyvä vaste. ja sit kun pistin ovitrellen jota käytetään irrotukseen niin samalla viikolla alko luget jotka loppus torstaina. sillä asenteella vielä olen ettei olis kesken mennyt. netistä oon nyt lukenut et nää vuodot voi olla normaaleja onks jollain muulla ollut tällästä?
 
Pahoittelut Sarah85 menetyksestä <3

Minä olin nyt viikon Lapissa. Kyllä pelotti lähtiessä kun alaselkää jomotteli, että tulkeeko keskenmeno reissussa, mutta selkäkipu loppuikin sitten lähtiessä yönaikana ja reissu meni hyvin. Mitä nyt muutamat oksennukset aamulla ja illalla aina..

Tällä hetkellä viikkoja 8+0 ja KAIKKI muu maistuu pahalle, paitsi ruisleipä!

Varhaisultra ois tiistaina! Jännittää! Mutta eihän se tavallaan mitään vielä varmista vaikka siellä normi sikiö oisikin.. Viimeksikin vu:ssa oli kaikki ok, mutta sit 11+5 meni kesken.. mutta kyllä se ainakin sen tuulimunan sulkee pois..
 
hannuliini ei ole hoitoalkuisilla raskauksilla yhtään suurempi vaara vuodella kuin luomusti alkaneilla, ei voi liittyä siihen mitenkään.. Toivottavasti on jotain harmitonta! Mä kun soitin meidän klinikalle pienestä rusehtavasta vuodosta niin hoitaja sanoi että pienet vuodot on ihan normaaleja alkuraskaudessa, että usein kohtu "putsaa" itseään... Sit jos vuoto alkaa olemaan menkkavuodon kaltaista määrältään ja kirkasta niin sitten kannattaa vähän huolestua.

Hippu* 6+4
 
Hannuliini pienet vuodot ovat hyvin yleisiä alkuraskaudessa ja vaarattomia. Kuulemma varsinkin viikoilla 5-6 ja 8-9 vuotelee (kätilön kertomaa). Miulla tuli muutamat tipat verta juuri 5+ viikoilla. Saa nähdä tuleeko ensi viikolla kun muuttuu 8+ viikoksi.

Huomenna neuvola klo 8.15. Menen sinne varmaan yrjöpussin kanssa. Tiistaina toinen akupunktiokerta ja iltapäivällä vu. Täällä on ollut niin onnekas päivä etten ole vielä oksentanut kertaakaan. Ensimmäistä kertaa puoleentoista viikkoon. Etoo kyllä hirveästi ja voimat ihan loppu, mutta ei oo tullut ylös. Olen syönyt tänään kylmääriisiä, viinirypleitä ja salaattikastiketta. Outoa ehkä mutta mennyt alas. Nyt imeskelen sipseistä suoloja.
 
Huomiseksi varattu gyne yksityiselle, jos vaikka sit sais jonkunlaisen mielenrauhan asiasta. jotenkin kun ite tässä on koko päivän miettinyt ja stressanut tilanetta niin tuntuu et kaikki on paljon vaikeampaa. mä reagoin mahan kanssa heti kun stressaan et senkin saan sillä kipeeksi vaikka kipuja ei ole. se tieto mulle riittää huomenna että alkio olis oikeassa paikkaa ettei oo esim. kohdunulkoinen raskaus.
 
voiko vaa kroppa sekasi et vaikka alkio olisi oikeassa paikkaa ja olen vielä raskaana et luulee vaa et täytyy menkkojen tulla? mulla kun toi kroppa normaalissakin tilassa toimi millo toimi et välillä oli aika pitkäkin kierto. sori kun pommitelen näillä kysymyksillä..
 
hannuliini - rauhassa vaan, noita vuotoja voi olla melkein mistä tahansa syystä ilman, että tarkoittaa pahaa. Ne ovat todella yleisiä. Joillakin tulee "menkat" raskaanakin, mutta mihin se sitten liittyy, niin kuka sitä tietää. Oikeasti tämä naisen kroppa ja lisääntyminen on semmoinen mysteeri, että arvailuiksi menee lääkäreilläkin. Hyvä, että sait ajan yksityiselle, niin voit sieltä saada valistuneempia arvauksia pähkäilyihisi ja sitä toivottua mielenrauhaakin sitten :)

Paha Olo Tänään. Oikeesti kun mä luulin, että tämä olisi jo ollut voitonpuolella. Alkoi taas klo 16 paikkeilla, piti ihan soittaa anoppi heittämään koiraa ulos, kun olisin joutunut lähtemään 10kk vauvaa kantamaan sateeseen samalla kun päässä pyörii ja oksettaa. Tsempit kaikille, jotka oikeesti yrjöö, eikä saa mitään pysymään sisällä. Tää on nyt kuitenkin vaan semmosta etomista, joka tulee ja menee ja silti aika kauheeta. :O

Kuka haluis muuten perustaa ja ylläpitää heinäkuun ketjun? :) Voin laittaa selkokieliset ohjeet, jos on kysyttävää.

PH rv8+5
 
Viimeksi muokattu:
Hannuliini, hyvä että varasit ajan yksityiselle. Saa mielenrauhassa. Mulla vuoteli ihan kunnolla kirkasta alussa sen 12pv. Syitä on monia mistä voi johtua. Toivotaan että lääkärillä kaikki kunnossa!

Kaneli88, hienoa kuulla että tänään ollut vähän parempi päivä.

Tää on ärsyttävä olotila: pahaolo, mikään ei uppoaisi, mutta jatkuvasti nälkä ja kaikenlaista tekisi mieli. Teki kauheesti mieli kananmunaa joten semmosen valmistin. Kun sain munan eteeni niin alkoi ällöttää. Söin munan väkisin, kun kerran tuli tehtyä. Nyt närästää. Menis nyt nopee nää muutama viikko.

rv 8+4
 
Huonovointisille myötätuntoa täältä. Mulla loppuivat eilen etominen ja oksentelu kuin seinään... ei liene kovin hyvä merkki tai sitten aivan normaalia. Mutta ainakaan en sillä itseäni stressaa, keskenmenoihin kun on yleensä jokin pätevä syy ja murehtiminen ei auta mitään. Sen sijaan yritän positiivisesti ajatella, että olo tuntuu suht normaalilta :). Olisivatkohan ne sea band -rannekkeet sittenkin toimineet? Kun niitä käytin kolme päivää, ei tarvinnut oksentaa kertaakaan.

Hannuliini, sulle jo täällä nevottiinkin, että rusehtava tuhnuttelu on vaaratonta ja runsas sekä kirkas verinen vuoto hälyttävää. Käy lekurilla, jos se helpottaa, ja toivottavasti pystyt olemaan liikoja stressaamatta.

Nimien miettimisestä joku kyseli... en ole vielä pahemmin pohtinut, kyllä sen ehtii. Monelle on käynyt niinkin, että nimi o ollut valittuna jo vuosia, mutta sitten viime metreillä se alkaa vaikuttaa kuluneelta, koska siihen on ehtinyt kyllästyä. Minä oon kyllä hirveä niminatsi :x ... suomalaisella lapsella en kestä nimiä, jotka kirjoitetaan eri tavalla kuin lausutaan eli vierasperäiset kirjaimet suurimmaksi osin ärsyttävät.

Kauheasti kissaihmisiä täällä :O ! Kissat ovat tosi kivoja, mutta tuntemistani n. 5:stä lapsellisesta kissaperheestä vain yksi pariskunta on saanut täysiaikaisen ja terveen lapsen, jonka ensimmäinen vuosi on sujunut "normaalisti".... Luultavimmin kyse on silkasta sattumasta. Ja mitä minä edes tällaista tänne kirjoitan?!? Ihan kuin kaikilla ei olisi huolia ja stressiä jo muutenkin tarpeeksi :ashamed: . Unohtakaa koko juttu!

Kaneli88:lla on ainakin ollut mielenkiintoinen ruokavalio... Täällä vähän sama. Tosin aika neutraali peruskotiruoka (karjalanpaisti ja lihapullat) upposi ihan hyvin, kun viikonloppuna vanhempien luona vierailin. En sitten kertonut vielä tästä tilasta mitään... Ja sain asian pidettyä salassa myös luokkakokouksessa.

Sori vähän tällainen ankeiluviesti :(. Jotenkin vain väsyttää niiiiiin kovasti.

Tsemppiä tulevan viikon neuvolakävijöille ja varhaisultraan menijöille :)!

väpä ja joku 9 + 0

Ai niin, se joka murehti sitä, että ultrassa alkio ei vastannut viikkoja, koska kierto epäsäännöllinen, niin huoli pois... Ekassa raskaudessa minulla siirtyi laskettuaika kuukaudella myöhemmäksi ja kaikki oli ihan kunnossa. Tuskin sinullakaan on aihetta huoleen :hug:
 

Yhteistyössä