// Helmivauvat 2015 - marraskuu //

Tuntuu niin tyhjältä kirjoittaa mitään taas tällä hetkellä tollasten uutisten jälkeen. Sitä palaa niin vahvasti oman enkelipojan synnytykseen.

Mutta tässä vähän omaa napaa:

Mä en tosissaan ole täällä käynyt nyt vähään aikaan! Töissä ja arjessa on ollut niin hektistä, että voimat on meinannu loppua kokonaan. Viime viikon perjantaina luulin olevani ihan piipussa, mutta mulle tulikin joku aivan kauhea vatsapöpö. Oon ollut koko viikon saitsulla, viime sunnuntaina meinasin lähteä päivystykseen järkyttävien ylävatsakipujen kanssa. Viikolla on kaikenmaailman kokeita otettu, raskausmyrkytystäkin jo ehdittiin epäillä, mutta lopputuloksena on vaan virusperäinen tauti. Syöminen on ollut todella heikkoa, paino tippunu viikossa kilon, nyt 5kg yhteensä painoa tullut. Nyt tuntuu, että alkaa pikku hiljaa helpottamaan, join aamulla jo tilkan kahvia ja söin ruisleivän palan eikä kipua ainakaan ole vaikka vähän möyryääkin mahassa. Vielä kun ensin 3v:llä todettiin märkäisät korvatulehdukset korvissa ja silmätulehdukset, antibiootit on vetäny sen ihan ripulille (mm. meidän sänky pesty!!) ja 7v myös tuli kipeeks ni tässä on ollu sellanen viikko ettei toista vähään aikaan!!

No tärkeintä tässä on, että tytyllä on kaikki hyvin massussa, liikkuu paljon, on eloisa, sf-mitta oli kasvanut viikossa sentin, sykkeet hyvät ym. :heart: Massu mulla on ISO ja ja mm. työkollegat ja 3v:n lääkäri päivittelivät että vieläkö sulla on niin pitkä aika LA:han! :D Tyty oli muuten taas tai vieläkin perätilassa...

Mä menin nyt tilaamaan eilen Lekmer:istä Gracon Logigo S turvaistuimen muoks. kaukalon (maksoi eilen 139,90e), eka vähän isompi ostos. Nyt vielä mietin pitäiskö sieltä vielä matkarattaat (2ME:t) tilata, jotka maksais nyt vaan 110e.. Siellä on jotkut vkloppuhulinat!

Mulla ei oo ollu onneks öisin nälkä (siis ennen tautiakaan). Jano lähinnä on aika kova ja joudun usein yöllä kun käyn pissalla niin juomaan samalla. Aamulla on sama juttu, janottaa sairaasti ja yleensä juon noin 1/2 litraa vettä heti kättelyssä! :)

Mulla olis ens viikko töitä ja seuraavasta viikosta ma ja ti ja sen jälkeen alkais kuuakuden kestävä vuosiloma joka jatku äippälomana!! :heart: Jaksaa jaksaa!! Eniten mua ilahduttaa, että miehelle luvattiin talviloma joulusta eteenpäin, mikä tarkoittaa, että viikon lomasta tulee kaks viikkoa vapaapäivineen, toivottavasti loma myös toteutuu, en yhtään ihmettele vaikka peruisvat vielä, kun hän on ainut firmassa, joka hänen töitään osaa tehdä..

Pepper ja tyty rv 28+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Peppa
Väpä, osanottoni :( Surullisia uutisia! Kovasti voimia koko perheelle!

Täällä siis ilmoittautuu samalla uusi odottaja, helmikuun 6. olisi laskettu aika. Ultran mukaan poika tulossa (perheessä ennestään tyttö 5v ja poika 3v). Tämä kolmas oli yllätysvauva vaikka kaksi piti olla meidän perheessä lapsiluku. Mutta ihanaa näinkin! :)

Vauva liikkuu tosi paljon vatsassa ja oliskohan tällläkertaa istukka jotenkin toisessa paikkaa (vrt aikaisempiin raskauksiin), sillä tuntuu että 100 x vilkkaampi yksilö!
 
Peppa: Kyllä täältä loppumetreille saa juttukaveria vielä :) Kirjauduthan "virallisesti" nimimerkkisi kanssa, niin lisäilet sinut listoille?

Täällä migreeniaalto jatkaa vellontaansa, eilen aamulla helpotti, mutta illalla alkoi uudestaan. Nytkin jäytää vasemmassa ohimossa piikittävä aaltoileva kipu, mutta ei auta. Päivän hommiin pitää ryhtyä. Joku on hormonitasoissa nyt muuttunut, koska yhtäkkiä olen myös alkanut hikoilla öisin. Ei tää vielä ihan "imetyshiki"-osastoa ole, mutta ihme kuumia aaltoja tulee päivisinkin. Mulla on hormonaalinen migreeni, joka reagoi hormonitasojen muutoksiin helposti, joten en nyt muuta syytä tähän taas keksi.

Pikkukaveri jumppailee ja on jo niin iso, että henkeä ahdistaa. Ja vasta rv32 alkamassa!!! Mun kohtu on kasvanut niin korkealle, että se painaa kylkiluita, ja on pullahtanut edestä jo niiden yli eli vatsa alkaa suoraan tissien alta. Mitään kaaritukiliivejä ei voi kuvitellakaan laiittavansa päälleen. Olen nyt yhtä iso tämän mahan kanssa kuin edellisestä synnärille mennessä...

Oikeasti mietin jo näiden kylkikipujen ja päänsärkyn kanssa, että onko tämä nyt sitten raskausmyrkytystä, kun huono olokin vaivaa mutta verenpaineet ovat täysin normaalit 120/80, eikä proteiinia ole pissassa (sain tikkuja kotiin äitipolilta). Joten nyt vaan mulla on migreeni (huono olo liittyy siihen) ja vatsalla kamala kasvuspurtti. Kasvais tuonne eteen, kun ylös ei enää pääse!!!!! En yhtään ihmettele, että joillain lyhyillä ihmisillä on kylkiluut murtuneet loppuraskaudessa, tää paine on jotain aivan kamalaa täytyy vaan toivoa, että vauva älyää alkaa laskeutua ajoissa. Edellinenhän ei älynnyt, joten säästyin liitoskivuilta.

Mutta. Onnellinen tässä saa olla silti, että kaikki on kuitenkin hyvin, vauvalla. Sen verran nämä suru-uutiset näillä viikoilla pysäyttävät itseäkin, että vaikka kuinka on välillä fyysisesti rankempia hetkiä itsellä, niin päällimmäisin tunne on kiitollisuus. Elämää kaikki.

PH 30+6
 
Kiitos kaunis myötätunnosta. Enkelipoika syntyi viime yönä klo 2.54. Nyt alkaa surutyö. Elämä on täynnä yllätyksiä, välillä näitä ikäviäkin. Kokemus oli rankka, mutta olen ollut yllättävän rauhallinen. Eniten itkettää kaikki se myötätunto, jota tulee ovista ja ikkunoista. Nyt jätän teidät odottamaan rauhassa ja keskittymään mukavampiin asioihin. Voikaa oikein hyvin ja saakaa kauniita ja terveitä lapsia :heart:

Väpä kiittää ja kuittaa
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Väpän koko perheelle paljon voimia surutyöhön. :( <3 kiitos kun jaksoit käydä kuulumisia kertomassa.

Kurja kertoilla omia kuulumisia nyt, mutta streptokokki täällä taas vaivaa. Huomenna saan taas antibioottikuurin. Limatulppaa muutamia kertoja tullut tässä taas. Onneksi ei ole nyt pahemmin supistellut.

Kampiakseli ja heebo rv 30+5
 

Yhteistyössä