// Helmivauvat 2015 - syyskuu //

Kaikkea sitä tapahtuukin sen jälkeen kun minä alan nukkumaan. Mies tunnusti tuossa että kun minä nukahdan niin hän pitelee käsiään vatsallani ja nauttii vauvan potkuista. Viimekin yönä pikkuinen liikuskeli kuulemma jonnekin puoli kahteen asti ennen kuin asettui. Samanlainen yökyöpeli tulossa kuin isästäänkin.
Ei ihme että aamulla puoli seitsemän aikaan kun herätyskelloni soi, niin saan tervehdykseksi vain hyvin vihaisia potkuja. :D

rv 20+
 
Hei :)

Rentouttavan viikonloppureissun (?) jälkeen takaisin "saitille" ;) Oltiin keskimmäisen pojan ja pikkulikkojen kanssa veljen perheen luona Etelä-Suomessa pienen serkkumiehen synttäreillä. Vähän kirppistelyä ja kangashankintoja, ja tietysti tytöille kaikki elämykset: juna, metro ja suuren kaupungin äimistely :) Ihan tyytyväisinä palasivat tänne metsän keskelle kuitenkin takaisin ;) Nyt olen ylittänyt ainakin jonkun kynnyksen, kun sorruin kirppikseltä ostamaan pari pientä vaatetta, ja muutamia kankaitakin vähän korvamerkkasin pikku-ukkoa varten. Aika paljon jo minulta :) En suin surminkaan edes esikoiselta harkinnutkaan vaunuja tm. isompia juttuja näillä viikoilla, eikä vaunuja todellakaan tuoda taloon sisälle ennen vauvaa. Nämä on näitä mummovainaan ja äidin peruja, vähän "noitajuttuja" meidän "noitien" tapaan ;)

Tosi hienosti täällä oli iskä pärjännyt meidän pikkumiehen 1vee kanssa :) Olivat tehneet "töitä", ja koska en todellakaan jätä mitään ohjelappusia enkä muitakaan ukaaseja, niin ohjelmassa oli ihan aitoa isin "mancampia" :) Yhtään ei itkeskellyt (äiti lähtiessä kyllä vähän vetisteli), ja kun tulin kotiin, hymyili vaan. Ei sillä, että olisin ollut edes huolissani, meillä oli edellisen muksun kohdalla tilanne, että äippäloman jälkeen äiti oli kolme kuukautta reissuhommissa eli tulin kotiin vaan viikonloppuisin ja iskä hoiti lapset. Jännä juttu, että jotkut (yleensä naisihmiset) jaksoivat silloin äimistellä tuota, mutta kukaan ei koskaan ole sitä siunaillut, kun tuo mies on pisimmillään ollut kolme kuukautta ulkomailla töissä. Missään ohjekirjassa ei kuitenkaan sanota, että äidin on automaattisesti syytä päköttää kotona. Selkeästi tyttö on enemmän iskän tyttö, mutta päätellen neidin habituksesta, ei ole minkäänlaista "traumaa" jäänyt. Ja tuo jakso antoi kyllä kummallekin meistä uutta näkökulmaa toistemme elämään. Meni jonkun aikaa, ettei kumpikaan mutkuttanut toiselle siitä, että "sä oot VAAN kotona" tai "sä saat sentään lomailla siellä keikoilla" :)

Meillä ei kyllä niitä kiesejä tarvii myöhemminkään miettiä, kun ostin tolle vuotiaalle sillon torista ysäri-emmaljungat neljälläkympillä, joissa iso hyvä koppa, nukkumisvaunuiks, ja sit on nuo rattaat, jos jonnekin lähtee. Täältä kun ei ilman autoa mennä edes maitokauppaan, niin turha hassata rahoja moiseen. Edelliselle kaksikolle, joilla tuo reilu vuoden ikäero, ostin tuplat, joita ei käytetty kertaakaan. Vaihdoin ne sitten kaivinkonetunteihin tutulta urakoitsijalta ;) Kauheasti ei tule "lenkkeiltyä" kärryjen kanssa, kun olen totuttanut aina mukulat siihen, että uni maistuu vaikkei kärryt liikukaan, ja hyvin ovat kaikki nukkuneetkin ulkona sellasia 4-6 tunnin unia. Ei tässä huushollissa ennätä muuten mitään tehdä :/

Aivan ihania ultrakuulumisia on tullut, näitä lisää <3 Kaikille peukut edelleen niin munakkaista kuin harvoista kanakkaistakin ;) Jospa niitä tyttöjäkin ilmaantuisi. Katselin vaan jotain toistakin kuukausipinoa, oliskohan ollut tammikuu, niin sama trendi sielläkin eli poikia vaan tuntui olevan. Tulee tosiaan seurattua sitäkin pinoa, kun se ennakkotietojen valossa on todennäköisempi syntymäkuukausi. Kahdella edellisellä kerrallakin on ollut jo käynnistysaika sovittuna rv38, mut eipä ole sinne asti keretty kertaakaan. Sinnekin tietysti nyt katsottuna pieni ikuisuus. Voi kun vois kellahtaa talviunille, niinku nallet ja herätä suoraan jo ensi vuoden puolella ;)

Kampiakselille erityisesti nyt tsempit huomiselle bd Toivotaan kovasti, että siellä tilanne normal, ja pääset rauhallisin mielin odottelemaan pikkuista <3 Muillekin vielä r-ultraa piinaileville paljon pinnaa ja lykkyä :D Itsellä "piinaa" aiheuttaa edelleen ainakin nuo ...tanan sokerit! Murrr. Joo, ei ole arvoissa mitään vikaa, mutta tuo aamuarvo on tosi haastava saada pysymään kuosissa, ja muutenkin tekis välillä mieli lingota koko mittari tonne järveen! Sormenpäitä välillä oikein särkee toi tökkiminen ja tällaiselle neulakammoiselle pelkkä ajatuskin jostain piikityksistä... argh! Viikonloppuna tuli ihan pikkusen sorruttua herkkuihin synttäreillä, mutta tänään on jo taas palattu arkeen :/

Unta kai tässä pitäisi lähteä houkuttelemaan *huoh*. Mies lähti hommiin vähän etäämmäs, pitäis kai huomenna kotiutua. Pahoin pelkään, että tässä meinaa joku lenssu iskeä, palelee ihan älyttömästi ja nenä selkeesti tukossa. Voi peeaska, että nyt ei joutais kyllä yhtään sairastella! Täällä päin vielä liikkeellä jotain tosi tiukkaa virusta, joka on pitäny kuumetta parikin viikkoa ihan lapsillakin :( Otin äskettäin kirppispöydän ja omenoita odottaa yks puullinen jatkokäsittelyä ja sanoinko jo, että ajattelin vaihtaa vähän huoneiden paikkoja? Voi turskatti! Kun muutenkin joutuu tota motivaatiota "vähän houkuttelemaan", ei takuulla "pikku" syysflunssa sitä ainakaan kannusta :( Mutta nyt armahdan teitä tältä "oksennukselta" ;) Hyvää yötä, myös sadanan miehelle ;D

Sp ja PiPo 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Kummasti aika vain rientää ja mitään ei ehdi tekemään. Ruuhkavuodet pahimmillan?? ;)
On jopa palstan lukeminen jäänyt harmittavan vähälle kun iltaisin väsymys painaa...

Ensinnä onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista sekä poika- ja tyttölupauksista! :flower:
Ja paljon TSEMPPIÄ niille joilla on murhetta, niin vauvasta kuin miehisäkin!! :hug:

Vaunuista on ollut puhe. Meillä on edelleen esikoiselle hommatut vanhat emmaljungat tossa satunnaisessa käytössä, lähinnä koirien lenkityksen yhteydessä. Ne ostettiin käytettynä ja melko kuluneina. Meillä käytössä ovat kärsineet entisestään. Kamalan haalistuneet ja jotain liitoksia miehen on pitänyt korjaillakin. Tosin me asutaan ihan maalla ja harvemmin tulee tarvetta kaupingille vaunuja työntämään, joten vois noillakin vielä pärjätä. Toisaalta siistimmät vaunut olis kivat, niin kehtais niitä jossain näytelläkin. Jonkilaisen ompelutaidon omaavan suunnittelin kyllä myös uuden päällisen tekemistä, kun tuo runko näyttäis kuitenkin kasassa pysyvän...
Muita hankintoja ei tarvii tehdä. Turvakaukalo on sama kuin esikoisella oli, lainassa tosin, mutta just sopiva meille. Vaatteet ja kaikki muu talllella.
Vaatteiden säilytys kyllä menee uusiksi. Meillä on hoitopöydässä laatikot vauvan vaatteille, pitäis vaan keksiä esikoisen vaatteille joku toinen paikka ensin...

Vatsan koosta Mulla on jo tosi isonoloinen vatsa. Mutta esikoisen aikaisia merkintojä katsoessa näkyykin olevan hitusen pienempi... Tosin painoa on tullut hitaammin. Parin viikon päästä seuraava neuvola, katsotaan onko paino terkkarin mielestä ok...

Rakenneultraan enää viikko!!! :heart: Tosin sekin tuntuu nyt pitkältä ajalta odotella. Toivottavasti on vauva kasvanut hyvin ja muutenkin kaikki kunnossa. Sukupuolta en ole uskaltanut ajatella, ettei tulis suurempaa pettymystä, mutta se tässä kai eniten jännittää... |O

Liikkeitä tuntuu jo ihanasti pitkin päivää ja koviakin potkuja välillä. Itse olen tuntevinani jo vatsankin päältä, mutta mies ei ole vielä tuntenut niitä. Tällä hetkellä oman muistini mukaan vaikuttaisi vilkkaammalta tapaukselta kuin esikoinen. Välillä on aikamoiset tanssit menossa! :heart:

(.) Pahoinvointi tuntuis viimein helpottaneen. Ruoka ei kyllä vieläkään maistu, mutta pikku hiljaa paremmin. Tämä näkyy selkeästi jo painossa. Lähtöpaino oli ehkä 53,5-54 ja nyt vasta juuri ja juuri 57kg kasassa. Esikoisessa mentiin jo lähes 60kg tässä vaiheessa. Mites muille on tullut painoa? Neuvolaa odotan ja kommenttia sieltä. Esikoisesta tosin tuli koko odotuksen aikana huimat 22kg lisäpainoa, joten ehkä tämä hitaampi nousu on vain hyvä...
Keskiraskauteen ja "helppoon" aikaan kun pääsin, niin puski päälle flunssan. Antibiootit sain poskionteloihin ja sitten alkoikin yskä ja keuhkoputken kipu...:kieh: Sairaslomalla siis, jos sais vähän levättyä...
supistuksia mulla oli joku viikko sitten aika reilustikin ja nyt ne tuntuis vähentyneen lähes itsestään. Saattoivat johtua epämääräisesti oireilevasta hiivasta, kun kuurin jälkeen lähti supistuksetkin. Nyt toki antibiootin takia uutta tulehdusta päälle... :stick: No, mutta supparit vaihtui liitoskipuihin. Nivuset välillä viiltelee kovasti. Ihanaa loppu odotusta vaan. Eilen tuntui myös ekan kerran turvotusta jaloissa ja käsissä, lisää veden juontia siis. Magnesiumlisä on myös pitänyt ottaa käyttöön, öisin vetää mukavasti suonta pohkeesta.

Nyt huilimaan! Ihanaa odotusta kaikille ja nauttikaa syksystä! Meillä ainakin aivan ihana ilma nyt! :heart:

Pihlaja15 ja sintti 19+6
 
Hei

Täällä olen lueskellut kaikki teidän jutut,mut tuntuu jotenkin ettei "koskaan kerkeä" itse kirjoittaa mitään.

Mulla olisi tasan viikko aikaa omaan rakenneultraan eli silloin rv22,miehän kävinnii jo sillo rv17 varhaisrakenteessa kun se niskaturvotus oli. Pikkuisella oli kaikki hyvin ja oli hienosti kasvanu,vikakin taidettiin löytää miks häly tuli silloin seulassa.Neidiltä puuttuu toinen napavaltimo. Siitä tulee sitten lisä ultria vain mikä ei kyllä minua haittaa yhtään niin saa pikkuista nähdä lisää vain :heart::wave:

Mulla siis oli tyttö tulossa joka ei ole lupaus vaan ihan 100% varma :D

Maha on minulla jo valtava,olen muutenkin etupainonen. Nyt näytän aivan tikkarille! Painoa on tullut 3,5kg.

Anteeksi suoraan asiaan meno ja nolo sellainen,mutta... Onko muilla ummetusta? Mulla supistelee välillä sen takia kun maha niin ummella ja tunnu mitkään rohdokset auttavan... :headwall:

Anteeksi oma napa

marsali ja nyytti rv21 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Pihlaja: Painoa tuli:
-1. lapsi: +16kg aikavälillä 1. neuvolakäynti --> synnäri,
-2. lapsi: +12kg (lähtöpainoa oli n. 5-7kg enemmän kuin edellisestä ja vauva oli vähän isompi)
- 3. lapsi: rv23 n. +4kg (lähtöpainoa taas se 5kg enemmän) ja kokonaisnousun yritän pitää 8-10kg:ssa

Mutta mulla on joka kerta ollut sama homma, että alkuraskaudessa paino nousee monta kiloa, koska syöminen on ainoa joka pitää pahoinvointia poissa. Eli en ole oksennellut vaan syönyt huonoon olooni. Sitten se nousu tasoittuu. Mielenkiintoista on nähdä, asettuuko tässä kolmannessa raskaudessa se synnäripaino samaan kahden kilon haarukkaan kuin kahdesta edellisestä. Väittäisin siis, että tämä piirun vajaa 80kg tuntuu olevan mulle ns. raskauden tuottama vakiopaino, johon kroppa pyrkii varmistaakseen vauvan hyvinvoinnin ja imetyksen. Jälkitarkastuksessa painoin kummassakin saman verran eli n. 70kg :) Ekassa raskaudessa nousu oli absoluuttisesti suurin, kun olin hoikka.

marsali: Mulla vatsanväänteet aiheuttaa suppareita. Viime raskaudessa oli vuorotellen umpi ja pyllymyräkkä ja ihan sama, kumpaa sorttia niin supisteli. Nyt ei ole ummetus vaivannutkaan samalla tavalla, ilmeisesti keltarauhashormoni pahentaa ummetusta ja rintojen pingotusta ja jos ne progesteronitasot ovat suuret, niin sitten niitä sivuvaikutuksiakin on rankemmin. Mulla oli viime raskaudessa isohko keltarauhaskysta munasarjassa, joka kuihtui sitten raskauden aikana pois. Se tuuppasi vissiin melkoisen määrän hormonia vereen. Mutta se hormoni on vaan tarpeellinen raskaudessa, joten kärsitään pois :)

Ai niin, sattui silmääni taas tämä hulvattoman hauska Project Mama-blogikirjoitus vuodelta 2013, jossa kerrotaan TOTUUS raskausviikoista ja niihin liittyvistä tuntemuksista :) Tää on kyllä niin osuva! Hauskaa viikonjatkoa kaikille

Project Mama: Raskausviikot explained

PH 22+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marsali
Onnea ultrassa käyneille ja sieltä hyviä uutisia saaneille!

Mites Rouva Kampiakseli jakselee? Joko lääkärissä ja uusinta ultrassa kävit? Tsemppiä vielä ihan hirmuisesti täältä teille molemmille <3

Tsempit vielä myös parisuhdeongelmista kärsiville.

Vaunuista ; täällä on ne hankinnat tehty ja juuri kasaan sai uudet Bugan Donkey Suot ja voihan elämä että ne on ihanat. Ihan itku pääsi kun sain ne kasattua ja poju meni omaan istuimeensa ja vaununkoppa oli vieressä. Ihanaa, kohta on molemmilla puolilla oma matkustajana! Toisina menopeleinä meillä on ne pari kk vanhat Hartanin topline x yhdistelmät jotka on todella hyviksi täällä maalla todettu. Ne varmaan lähteekin sitten mummolaan niin ei tartte olla aina vaunut mukana kun siellä paljon käydään.

Muita hankintoja; Pinnasänky pitäisi tilata kun vanhan joka on kahdella ekalla ollut lähti eilen mummolasängyksi kun mummo ja pappa kävi kyläilemässä. Ajattelin tilata Bloomin Alma Mini sängyn kun se on sopivan kokoinen meidän makkariin ja isompaa en usko että tarvitaan kun molemmat isommat kakarat on jo 10 kk iässä siirtyneet "isojen lasten" sänkyihin kun eivät pinnasängyssä ole viihtyneet. Eiköhän tuon kerkeä tilata... Turvakaukalon hankita olisi myöskin edessä mutta sentään lämpöpussi siihen on jo tilattu :D uusitaan varmaan samalla tuolle 2 vee pojullekin istuin autoon niin samassa rytäkässä täytyy ne käydä shoppailemassa jostain jotta saapi testailla mikä parhaiten sopii meidän autoon.

Masun koosta; täällä se on juurikin saman muotoinen ja kokoinen kun oli tuosta pojasta. Eli molemmista pojista on masu ihan samaa mallia ja kokoa. Eli juurikin niin pallo kun voi olla ja kasvaa pelkästään eteenpäin, eräs tuttuni säikähtikin kaupungilla kun hän huuteli ja käännyin häneen päin kun yllärinä edessä olikin pallomasu josta ei takaapäin ole mitään tietoa.

Liikkeet; täällä ne tuntuu joka päivä todella voimakkaina. Ei enään ole omasta asennosta kiinni tunteeko ne vai ei. Koko vatsa hytkyy kun poika siellä monottelee ja isäntä ja muksut on innoissaan kun käsillään liikkeet tuntevat.

Neuvola oli täällä eilen ja noin 500g oli tullut painoa per viikko viime käynnistä joka oli noin kuukausi sitten. Nyt sitä näköjään alkaa tulla mutta oikein hyväksi kehui tuon painonnousu tahdin neuvolan täti. Verenpaineet oli kanssa oikein hyvät. Pojan sykkeet kuulu hyvin vaikka kauheat aamujumpat olikin menossa. Eli masulaisella ja mammalla on kaikki hyvin. Ja todistus saatiin kelaa varten, niinpä täällä eilen täyteltiinkin kaikki kelan paperit ja iskettiin hakemukset menemään.
Vessaremppakin saatiin valmiiksi niin nyt pitäskin ruveta järjestelemään toimistohuonetta ja sisustella vähän lasten valtakuntaa uusiks. Jotenkin tää syksy saa täällä aikaan aina kauheen sisustusuusikshepulin aikaan :D


Mutta nyt taidan painua vääntämään kanasalaattia kun alkaa nälkä hiipiä. Ja sit sitä voisikin painua pitkälle lenkille muksujen ja koiran kanssa kun kelikin on hyvä.

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille masuille!

BlackPearl 22+1
 
Onnea kivoista rakenneultrakuulumisista minultakin :flower:! Toivottavasti myös Rouva Kampiakseli saa hyviä uutisia.

Möykkyliini, kiitos onnitteluista :). Tiedän, että pentuun tulee menemään hermo miljoonaan kertaan, mutta jospa siitä kasvaisi lopulta ihan kunnon koirakansalainen :). Mulle on tulossa pitkäkarvainen collie tuon bordercollien jaktkoksi... katsotaan, kuinka yhteiselo sitten lähtee sujumaan :).

Möykkyliini kyseli myös selällään nukkumisesta. Itse uskaltaisin kyllä nukkua selälläni, mutta kun en vain osaa :D. Olen aina kyljelläni tai oikeastaan melkein mahallani. Vielä ei ole nukkuminen puolimahallaankaan tuntunut pahalta. Sen sijaan selkä kyllä menee välillä yön aikana totaalisen jumiin :(. Muutenkin olen nukkunut kehnonlaisesti, vaikka yleensä on todella hyvät unenlahjat.

Nimiasia on meilläkin ollut esillä ja yhtä vaikealta tuntuu kuin viimeksikin. Minun hyvät ehdotukseni tyrmättiin heti kättelyssä ja miehellä ei ole mitään esittää tilalle :(. Saattaa jäädä koko mukula nimeämättä tai sitten joudutaan etsimään jokin kompromissi. Ois niin helppoa vain itse päättää eikä kuunnella toista... häneltähän tulee sitten kuitenkin se sukunimi :saint:.

Lapsillekin kerrottiin vauvasta viime viikon RU:n jälkeen. Eivät tainneet oikein sisäistää asiaa. Enemmän heitäkin puhuttaa se tuleva koiranpentu, jota pääsemme ensi viikonloppuna katsomaan :).

Sitten pitää keskittyä tähän koevalvontaan... ei tule työhommista pulaa kotona, kun tänään saan tarkistettavaksi yli 60 koepaperia : /.

Voikaa paksusti!

väpä ja joku 21 + 3
 
Ulrassa vihdoin käyty! Ja hyviä uutisia saatiin! :heart: Vauvan suurentunut aivokammio oli nyt normalisoitunut. :) nyt kokoa 8,4mm. Edellistä lukemaan ei taaskaan kertonut. Epäili, että oli joku ohi mennyt häiriö. Kokoa pojulla jo 534g. Kun on ollut noita kivuliaita supistuksia niin katsoi kohdun kaulan samalla. Viimeksi oli 4,5cm ja nyt 3,8cm eli tilanne hyvä. Lähden huomenna pitkästä aikaa kokeilemaan töihin.

Vastailen paremmin kun päösen koneelle. :) Kyllä on todella huojentunut olo!

Kampiakseli ja tähtis rv 21+5/6 (23+)
 
Onnea Kampiakseli hyvistä uutisista!
Ihan kyyneleet tirskahti kun sun viestin luin kun tuli niin iloinen fiilis kun on jännittänyt teidän perheen puolesta :) Ihana kuulla että masulaisella on siellä kaikki kunnossa, nyt vaan nauttimaan loppuraskaudesta <3
 
pippurihäntä reps :LOL: loistavasti kuvattu tuolla blogis kyllä rv:t :D

väpä "kiva", että löytyy nimiasiaan kohtalotovereita.. edelleen ihan eri linjoilla miehen kanssa ja taitaa jäädä meilläkin koko mukula nimettömäksi :D

Ferdinand 22+1
 
Heipparallaa taas pitkästä aikaa :)

Kävin viikko sitten keskiviikkona neuvolalääkärissä näiden mun verenpaineiden, pissasta löytyneen proteiinin yms. vuoksi. Saikkua olisin saanut, jos töissä olisin, kotiäitiydestä sitä valitettavasti jaeta. Olo on edelleen aika kurja, mutta lääkäri siinä katseli, että rakenteellisesti kaikki olis kuitenkin ihan ok. Varovaisen tyttölupauksen tuo lääkäri myös antoi, katsotaan muuttuuko rakenneultrassa, joka on jo ensi viikon tiistaina!

Lääkäri kehoitti nyt huilaamaan niin paljon kun vaan ikinä voi. Kaikki ylimääräinen on kieltolistalla.
 
Heipat vielä tähän ketjuun, halusin kirjoittaa vanhaan ja antaa kuun vaihtua rauhassa :)
Siellä näytti olevan jo uusi ketju odottamassa.

Onnea Kampiakseli! Hienoa. Olipa huojentava tieto.

Itse kävin tänään neuvolassa, otettiin vielä tähän väliin ennen RU:ta noiden supistelujen takia.
Eli kaksiviikkoa oli nyt käynneillä väliä.
Kaikki arvot edelleen hyvät ja ultrattiin vauvaa niin sitä kasvua kovasti näyttää nyt tulevan. Viikkoja kun mulla on 19+2 niin antoi nyt yli viikon enemmän, 20+5 mutta katsotaan tarkemmin silloin 10pvä siellä sairaalassa sitten.
Istukka tosi iso ja tuossa ylhäällä niin aivan vauvan liikkeiden edessä ja vauvalla tosi pieni tila liikkua, siksi tunkee tuonne kylkeen.

Oi, jollakin muullakin (väsy jo painaa että muistikin pätkii kun täältä peiton alta näpytän) on tulossa perheenlisäystä nelijalkaisen muodossa. Minullekin tänään varmistui että meidän perhe (tai nyt on minun kyllä aika täysin) saapi karvaisen vauvan tuossa hetken päästä. Ihanaa! Ja saan päiviini vähän myös ohjelmaa lisää kun on melko tylsän tympeää olla vain kotona.

Mukava kuulla että nimipulmaa muillakin. Ei meillä pojan nimestä tule niin ehkä vääntöä mutta tytön kyllä ja olen niiiiiiin pettynyt kun minun vuosia miettinyt nimi ei kelpaa tuolle ukolle. Pah. Vauva taitaa tulla sukunimeltä minun sukunimelle, taidan pitää siinä pääni. Koska meidän kodissa ei asukaan muun kuin minun sukunimellä olevia.

Nyt täytyy laittaa silmät kiinni... ja palata ensi kuussa asiaan. :)

Nokkosperhonen & Iltatähti 19+2
 

Yhteistyössä