hevosen teurastus :(

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
otan osaa
Ei hevosta kaiketi taajaman sisäpuolelle helpolla saa kuopattua.Mutta kaksi hevosta maalle haudattu,ekalla kertaa ell kysyi löytyykö kaivuri.toisella kerralla päivystävä ei kysellyt mitään.Kunhan ei ole pohjavesialueella ,eika liian liki naapurin tai omaa kaivoa ,niin saa haudata omalle tai kaverin tontille.
 
Prinsessa
En kyl ikin vois viedä mun rakkaita heppoi mihinkää teuraaks!!! Ja katoin niit kuvii ja tuli vähä sellanen olo et lopeta kaiken liha syömisen.
Äitini pelasti teuraaksi joutuvana olleen hevosen ja seisotti sitä vuoden et kaviot kasvo ja sit myi sen hyvään kotiin ihan perusratsuks. Kaikkee sitä tehään vaan sen takii et ei jakseta nähä vaivaa hevosen puolesta! Oon ylpee mun mutsist<3
 
viima80
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis mitä? vieläkö hevosia viedään teuraaksi?!!! :O hyi kamala!! itse en ikinä voisi mennä mukaan...en todellakaan.
????
kyl niitä eläimiä vieläkin syödään ja sen takia joudutaaan teurastamaan. ja kuin se hevonen eroaa esim possusta?
 
No miten muuten hevoinen sit muka lopetetaan jos on pakko?
Halolla vai?



JA näin maalaistyllerönä pidän toisaalta tuhlauksena ellei lihaa käytetä hyödyksi, jos joku sen haluaa.
Omaani en söis kyllä, mutta jonkun toisen hevosta olen syönyt...
Niin on kuin hirvenlihaa, rasvatonta ja hyvää.
 
kulles nyt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis mitä? vieläkö hevosia viedään teuraaksi?!!! :O hyi kamala!! itse en ikinä voisi mennä mukaan...en todellakaan.
Mistä sä luulet että se hevosenliha tehdään jos ei hevosia teurasteta?
en olisi uskonut että hevosenlihaa vielä käytetään. minä en missään nimessä voisi syödä mitään lihatuotetta, missä on hevosenlihaa. Liian rakkaita eläimiä minulle..sama kuin joku söisi oman koiransa :O
Sä syöt kuitenkin sikoja, lehmiä ja kanoja? Miksi?

Siat ja kanat ovat itseasiassa todella fiksuja ja sympaattisia eläimiä ja lehmästäkin saa halutessaan mitä parhaimman kaverin. Miksi erottelet nämä eläimet koirista ja hevosista?

ehkä juuri sen takia, että hevoset ja koirat ei ole tarkoitettu ihmisten syötäväksi. siat, kanat ja lehmät sen sijaan ovat. Harrastan ratsastusta joten hevoset ovat minulle todella tärkeitä ja rakkaita.
"Ei ole tarkoitettu ihmisten syötäväksi"?:D Milläs perusteella hevonen olisis yhtään vähemmän ja sika enemmän ihmisten syötävää?
 
vieras
jessus mitä sievistelyä! on mullakin kaks hevosta tuossa pihassa. toisen pelasti juuri teurasautosta, toimiva ratsu, mutta omistajalla ei varaa pitää. kyllä meinaan pihviksi laittaa, mikäli tulee sellainen tilanne. Tiedän mitä syön! miksi erotellaan eläimiä?! olen työskennellyt eläinten parissa ja myös sikalassa sekä kanalassa. kyllä edelleen syön sitä sianlihaakin. Mikäli hevoseni olisivat sairaita tai muuten liha käyttökelvotonta, niin laittaisin omalle maalle kuoppaan. Tosin eläinlääkäri sais huolehtia lopetuksesta. ja juu metsästän myös! ;) Ja pidän eläimistäni yli kaiken, mielestäni eläintä voi "rakastaa", mutta ei todellakaan samalla lailla kuin ihmisiä. Eläin on eläin ja ihminen on ihminen! :)
 
kuules nyt
Alkuperäinen kirjoittaja kulles nyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis mitä? vieläkö hevosia viedään teuraaksi?!!! :O hyi kamala!! itse en ikinä voisi mennä mukaan...en todellakaan.
Mistä sä luulet että se hevosenliha tehdään jos ei hevosia teurasteta?
en olisi uskonut että hevosenlihaa vielä käytetään. minä en missään nimessä voisi syödä mitään lihatuotetta, missä on hevosenlihaa. Liian rakkaita eläimiä minulle..sama kuin joku söisi oman koiransa :O
Sä syöt kuitenkin sikoja, lehmiä ja kanoja? Miksi?

Siat ja kanat ovat itseasiassa todella fiksuja ja sympaattisia eläimiä ja lehmästäkin saa halutessaan mitä parhaimman kaverin. Miksi erottelet nämä eläimet koirista ja hevosista?

ehkä juuri sen takia, että hevoset ja koirat ei ole tarkoitettu ihmisten syötäväksi. siat, kanat ja lehmät sen sijaan ovat. Harrastan ratsastusta joten hevoset ovat minulle todella tärkeitä ja rakkaita.
"Ei ole tarkoitettu ihmisten syötäväksi"?:D Milläs perusteella hevonen olisis yhtään vähemmän ja sika enemmän ihmisten syötävää?
Ja lisäyksenä: se heppa on mitä todennäköisemmin saanut myös elää oikein mukavan hepan elämän hyvin kohdeltuna ja hevoset myös lopetetaan asiallisesti, ilman kärsimystä. Mielelläni syön. Omastani en tiedä.

Mutta mietihän niitä tuotantoeläimiä ja niiden kohtelua, niillä ei ole muuta tarkoitusta elää kuin tulla ruoaksi, joten ketään ei kiinnosta.

Melkoinen ristiriita tuossa mielipiteessäsi muutenkin.
 
aiempi vieras
^^siis yhdyn tähän, että hevonen on saanut elää elämänsä onnellisena ja hyvässä hoidossa verrattuna tuotantoeläimiin. ei niitä sikoja/kanoja ja lehmiä hoideta todellakaan niin hyvin kuin hevosia.
 
olen
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No miten muuten hevoinen sit muka lopetetaan jos on pakko?
Halolla vai?



JA näin maalaistyllerönä pidän toisaalta tuhlauksena ellei lihaa käytetä hyödyksi, jos joku sen haluaa.
Omaani en söis kyllä, mutta jonkun toisen hevosta olen syönyt...
Niin on kuin hirvenlihaa, rasvatonta ja hyvää.
samaa mieltä.
 
Nytkin on jääkaapissa hevosenlihaa. Kovin usein en sitä syö, koska se on melko kallista, mutta mielikseen sitä mutustelee silloin kun sitä on tullut ostettua. 33,60 euroa kilo. Se on kuin metukkaa toisessa potenssissa. Hevosenlihaa syömällä osaltaan kannattaa hevosten muuta hyötykäyttöä kuten ratsastusta Suomessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja heppatyttö:
No voihan se hepan haudakin mut kyllä se pitää tappaa joka tapauksessa.
Ite oo miettinyt että jos ottais taljan hevosesta sitte kun se aika tulee. Mitenköhän tää käy ja mitä kustannuksia siitä tulee, onko kokemusta?
Siis saako hevosen oikeasti haudata? On ilmeisesti lemmikkiin verrattavissa silloin? Kun nautakarjaahan ei saa ees omalle maalleen haudata, vaikka olisi itsestään kuollut. Teurasautolla täytyy haettaa. Ne ainakin ajaa hyvin pitkistä matkoista ja kerää auton täyteen. Ei sinne ainakaan pääse mukaan.
Eläinlääkäriltä pitää ainakin olla lupa. En tiedä, heltiääkö niitä nykyään kovin helposti.
oikeampi osoite myös kuolleille hevosille olisi honkajoen raatojenkäsittelylaitos, jonne kaikki muutkin kuolleet kotieläimet pitää toimittaa.
meillä eläinlääkäri nukutti kaksi vanhaa ja sairasta hevosta ja nukkuvat nyt laitumen reunalla molemmat. Hevonen on kotieläin jonka saa itse haudata ja nukuttaminen on hyvä tapa lähteä. Ei tullut mieleenkään viedä teurastamoon:(

 
Heppa on hyvää
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Meidän naapurista voi ostaa hevosenlihaa, on edullista ja jos tarpeeksi keittää niin on ihan mureaakin.
Mitähän osaa olet hevosesta syönyt, jos on edullista ja pitää keittää tarpeeksi? Luulitko kavioita lihaksi?

Heppa on mureaa tummanpunaista lihaa, ja silloin kun sitä täällä pääkaupunkiseudulla jostain löytää, ei valitettavasti ole edullista. Tosin täältä saa vain filettä ja paistia.

Suomessa tehdyssä meetwurstissa ei muuten yleensä ole heppaa enää tänä päivänä.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja heppatyttö:
No voihan se hepan haudakin mut kyllä se pitää tappaa joka tapauksessa.
Ite oo miettinyt että jos ottais taljan hevosesta sitte kun se aika tulee. Mitenköhän tää käy ja mitä kustannuksia siitä tulee, onko kokemusta?
Muokkaus satasen luokkaa.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Heppa on hyvää:
Heppa on mureaa tummanpunaista lihaa, ja silloin kun sitä täällä pääkaupunkiseudulla jostain löytää, ei valitettavasti ole edullista. Tosin täältä saa vain filettä ja paistia.

Suomessa tehdyssä meetwurstissa ei muuten yleensä ole heppaa enää tänä päivänä.
Hevosen paisti maksaa n 6 ?/kg!! Sisäfile parinkympin luokkaa.

Hyvää, edullista ja eettistä syötävää.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Nytkin on jääkaapissa hevosenlihaa. Kovin usein en sitä syö, koska se on melko kallista, mutta mielikseen sitä mutustelee silloin kun sitä on tullut ostettua. 33,60 euroa kilo. Se on kuin metukkaa toisessa potenssissa. Hevosenlihaa syömällä osaltaan kannattaa hevosten muuta hyötykäyttöä kuten ratsastusta Suomessa.
:eek:

Mistä te ostatte lihan ja mitä ihmeen osia? Uskomaton hinta.

CM myy tosiaan edullisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä eläinlääkäri nukutti kaksi vanhaa ja sairasta hevosta ja nukkuvat nyt laitumen reunalla molemmat. Hevonen on kotieläin jonka saa itse haudata ja nukuttaminen on hyvä tapa lähteä. Ei tullut mieleenkään viedä teurastamoon:(
Oisko niitä sairaita yksilöitä edes metwurstitehtaalle otettu?

Mutta näin niin kuin yleensä, lihaa se on hevonenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Nytkin on jääkaapissa hevosenlihaa. Kovin usein en sitä syö, koska se on melko kallista, mutta mielikseen sitä mutustelee silloin kun sitä on tullut ostettua. 33,60 euroa kilo. Se on kuin metukkaa toisessa potenssissa. Hevosenlihaa syömällä osaltaan kannattaa hevosten muuta hyötykäyttöä kuten ratsastusta Suomessa.
:eek:

Mistä te ostatte lihan ja mitä ihmeen osia? Uskomaton hinta.

CM myy tosiaan edullisesti.
Se on kylmäsavustettua lihaa Cittarin lihatiskiltä. Sopii sellaisenaan syötäväksi.
 
Heppa on hyvää
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Heppa on hyvää:
Heppa on mureaa tummanpunaista lihaa, ja silloin kun sitä täällä pääkaupunkiseudulla jostain löytää, ei valitettavasti ole edullista. Tosin täältä saa vain filettä ja paistia.

Suomessa tehdyssä meetwurstissa ei muuten yleensä ole heppaa enää tänä päivänä.
Hevosen paisti maksaa n 6 ?/kg!! Sisäfile parinkympin luokkaa.

Hyvää, edullista ja eettistä syötävää.
Ei ainakaan meidän cittarista saa hevosta tuohon hintaa. Olisitko kiltti, ja laitaisit vinkin, mihin kauppaan pitäisi mennä?

 
hepan omistaja
Kyllä meidän hevoset myös menevät teuraaksi kun eivät enää radoilla pärjää ja ratsuksi ei kukaan osta. parempi se on käyttää suomalaista hevosenlihaa kuin tuoda sitä ulkomailta suuren kysynnän vuoksi=)
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis mitä? vieläkö hevosia viedään teuraaksi?!!! :O hyi kamala!! itse en ikinä voisi mennä mukaan...en todellakaan.
Mistä sä luulet että se hevosenliha tehdään jos ei hevosia teurasteta?
en olisi uskonut että hevosenlihaa vielä käytetään. minä en missään nimessä voisi syödä mitään lihatuotetta, missä on hevosenlihaa. Liian rakkaita eläimiä minulle..sama kuin joku söisi oman koiransa :O
Sä syöt kuitenkin sikoja, lehmiä ja kanoja? Miksi?

Siat ja kanat ovat itseasiassa todella fiksuja ja sympaattisia eläimiä ja lehmästäkin saa halutessaan mitä parhaimman kaverin. Miksi erottelet nämä eläimet koirista ja hevosista?

ehkä juuri sen takia, että hevoset ja koirat ei ole tarkoitettu ihmisten syötäväksi. siat, kanat ja lehmät sen sijaan ovat. Harrastan ratsastusta joten hevoset ovat minulle todella tärkeitä ja rakkaita.
siis anteeksi mutta oletko joku 14v heppatytteli? ei kai aikuinen ihminen voi olla noin hoopo?
 
maalaistollo
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja heppatyttö:
No voihan se hepan haudakin mut kyllä se pitää tappaa joka tapauksessa.
Ite oo miettinyt että jos ottais taljan hevosesta sitte kun se aika tulee. Mitenköhän tää käy ja mitä kustannuksia siitä tulee, onko kokemusta?
Siis saako hevosen oikeasti haudata? On ilmeisesti lemmikkiin verrattavissa silloin? Kun nautakarjaahan ei saa ees omalle maalleen haudata, vaikka olisi itsestään kuollut. Teurasautolla täytyy haettaa. Ne ainakin ajaa hyvin pitkistä matkoista ja kerää auton täyteen. Ei sinne ainakaan pääse mukaan.
ei muuten oteta tilalle kuollutta lehmää teurasauton kyytiin.
ja sairaatkin lehmät täytyy lopettaa tilalle.
 

Yhteistyössä