Hiivasyndrooma

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Sanos muuta. B) Mut tuo ruokavalio oikeesti auttaa. ...tosin sen kanssa pitää olla tarkka ja pitkäjänteinen.
Onks siulla omakohtaista kokemusta?
Miulle lääkäri kyl vähän lupaili, et kuukauden kuluttua vois kokeilla pikkuhiljaa normaalia ruokavalioo... Tiiä sit miten käy...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja sade:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Sanos muuta. B) Mut tuo ruokavalio oikeesti auttaa. ...tosin sen kanssa pitää olla tarkka ja pitkäjänteinen.
Onks siulla omakohtaista kokemusta?
Miulle lääkäri kyl vähän lupaili, et kuukauden kuluttua vois kokeilla pikkuhiljaa normaalia ruokavalioo... Tiiä sit miten käy...
Laitan yyveetä.. :)

Ok! Kiitos!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Unforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän hiivasyndroomassa saa syödä valkoista sokeriakaan.
Eikä mitään sokeria ja vain kovia justoja,näin kerto tuttuni jolla oli hiiva.
Kaikki hiilarit on sokeria, mutta ne vaikuttaa eri tavalla. ....mikä toimii yhdellä, toimii toisella toisella tapaa. Eli yhden pitää olla tiukempi, toinen pärjää helpommalla. :)
 
runsaasti
Alkuperäinen kirjoittaja sade:
Sellaisen diagnoosin sain sitten tänään...
Nyt sitten tässä opetellaan uutta ruokavalioo.
Uskomatonta, miten monissa tuotteissa on vehnäjauhoja tai hiivaa! :eek:
Minä kärsin hiivasyndroomasta kaksi vuotta, täydellinen ruokavaliomuutos.
Aloin syömään Ryvitaa-näkkäriä, niissä ei ole hiivaa ja eräissä tummissa leivissä ei myöskään. Joka tuotteen kaupassa tutkin. Hampaistakin alkoi paikat tipahdella, tuli kallis remontti. Ravitsemusterapeutti antoi hyvät ohjeet. Valkosipulitabletteja söinkin, niillä on suotuisa vaikutus hiivaelimistöön ja luontaistuotteita, jos söin, piti tutkia, että ne olivat hiivattomia. Selvisin ilman suolistohuuhteluita ja nyt olen terve ollut jo kohta vuoden, olen syönyt hiivallisia tuotteita jonkin verran, mutta en ylenmäärin.
Jos teen pizzaa itse kotona, laitan hiivan sijasta leivinjauhetta pohjaa varten. Hoida itsesi kunnolla, vaikka se hermojen päälle välillä käykin, käy ravitsemusterapeutilla kysymässä ravinnostasi.
 
kysyjä
Alkuperäinen kirjoittaja sade:
Sellaisen diagnoosin sain sitten tänään...
Nyt sitten tässä opetellaan uutta ruokavalioo.
Uskomatonta, miten monissa tuotteissa on vehnäjauhoja tai hiivaa! :eek:
Saako kysyä, että mikä aiheutti tuon syndrooman ja miten se ilmeni.

 
Alkuperäinen kirjoittaja runsaasti:
Alkuperäinen kirjoittaja sade:
Sellaisen diagnoosin sain sitten tänään...
Nyt sitten tässä opetellaan uutta ruokavalioo.
Uskomatonta, miten monissa tuotteissa on vehnäjauhoja tai hiivaa! :eek:
Minä kärsin hiivasyndroomasta kaksi vuotta, täydellinen ruokavaliomuutos.
Aloin syömään Ryvitaa-näkkäriä, niissä ei ole hiivaa ja eräissä tummissa leivissä ei myöskään. Joka tuotteen kaupassa tutkin. Hampaistakin alkoi paikat tipahdella, tuli kallis remontti. Ravitsemusterapeutti antoi hyvät ohjeet. Valkosipulitabletteja söinkin, niillä on suotuisa vaikutus hiivaelimistöön ja luontaistuotteita, jos söin, piti tutkia, että ne olivat hiivattomia. Selvisin ilman suolistohuuhteluita ja nyt olen terve ollut jo kohta vuoden, olen syönyt hiivallisia tuotteita jonkin verran, mutta en ylenmäärin.
Jos teen pizzaa itse kotona, laitan hiivan sijasta leivinjauhetta pohjaa varten. Hoida itsesi kunnolla, vaikka se hermojen päälle välillä käykin, käy ravitsemusterapeutilla kysymässä ravinnostasi.


Kiitos viestistäsi!
Aloe vera juomaa suosittelen kokeiltavaksi! Miulla helpotti se vatsaoireita.
 
toimii
Ei kauhesti auta, jos ei samalla poista ruokavaliosta hiivauutteita ja muita sentyyppisiä aineita. Mut jos hiilarit laskee alle sadan päivässä ja lisää rasvaa ruokiin reilusti, ei hiivalla enää ole niin mukavat olot eikä se lisäänny niin villisti, siinä se idea on.

Tässä lisää niistä muista aineista - etikat muuten kannattaa kans jättää pois kokonaan:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/eilen.html
 
OHOH!!!!!!!!!!!!!!!!! meillä taas kaikki lääkärit nauraa, kun olen tehnyt "oman diagnoosin asiasta" eli kaikki valkoinen hiiva (pullat, vaaleat leivät yms) kaikki sokeripitoinen ja vaaleaa leipää/hiivaa sisältävä ruokavalio saa mun sisuskalut vaikertamaan....eli mun suolisto pitää aivan kamalaa ääntää, kurisee ja möngertää kun syön pullaa, vaaleaa leipää, yms.

Kerran juteltiin erään ravitsemusterapeutin kanssa, niin se nauroi tuon hiivasyndrooman suurinpiirtein suohon. ettei sitä ole kuulemma diagnosoitu, eikä sitä voi määritellä oikeaksi ongelmaksi. Just joo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeteus:
OHOH!!!!!!!!!!!!!!!!! meillä taas kaikki lääkärit nauraa, kun olen tehnyt "oman diagnoosin asiasta" eli kaikki valkoinen hiiva (pullat, vaaleat leivät yms) kaikki sokeripitoinen ja vaaleaa leipää/hiivaa sisältävä ruokavalio saa mun sisuskalut vaikertamaan....eli mun suolisto pitää aivan kamalaa ääntää, kurisee ja möngertää kun syön pullaa, vaaleaa leipää, yms.

Kerran juteltiin erään ravitsemusterapeutin kanssa, niin se nauroi tuon hiivasyndrooman suurinpiirtein suohon. ettei sitä ole kuulemma diagnosoitu, eikä sitä voi määritellä oikeaksi ongelmaksi. Just joo.
Juu, ei hiivasyndroomaa lasketa sairaudeksi lääketieteessä. Ei siis uskota, että sellaista on... en löydä oikeita sanoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeteus:
OHOH!!!!!!!!!!!!!!!!! meillä taas kaikki lääkärit nauraa, kun olen tehnyt "oman diagnoosin asiasta" eli kaikki valkoinen hiiva (pullat, vaaleat leivät yms) kaikki sokeripitoinen ja vaaleaa leipää/hiivaa sisältävä ruokavalio saa mun sisuskalut vaikertamaan....eli mun suolisto pitää aivan kamalaa ääntää, kurisee ja möngertää kun syön pullaa, vaaleaa leipää, yms.

Kerran juteltiin erään ravitsemusterapeutin kanssa, niin se nauroi tuon hiivasyndrooman suurinpiirtein suohon. ettei sitä ole kuulemma diagnosoitu, eikä sitä voi määritellä oikeaksi ongelmaksi. Just joo.
Joo, on lääkäreitä jotka eivät usko kyseiseen "tautiin".
Mut sit on onneks myös niitä, joidenka mielestä ongelma on todellinen ja siihen on myös saatavana apua.

 

Yhteistyössä