Hohoi..kaikki painonvartijat tänne : )

  • Viestiketjun aloittaja tinka25
  • Ensimmäinen viesti
Heippa!

Täältähän löytyikin mukava ketju. Saanko liittyä mukaan?

Ite oon laihduttanu vuodesta 1998 alkaen kolmeen otteeseen n. 10 kg (aina lasten jälkeen) kerrallaan ja sen jälkeen useita kertoja 2-5kg pisteitä laskemalla. Tai silloin ihan ekalla kerralla ei vielä ollut pisteet käytössä, vaan laskettiin väripallukoita. Mutta pisteet on kyllä ehdottomasti parempi systeemi! Ja toimii minun kohdalla takuuvarmasti!

Nyt taas pitäisi saada muutama kesän aikana kertynyt kilo pois. Muuten, onko kellään tietoa liikuntapisteistä? Itse en löydä kyseistä tietoa noista vanhoista lapuistani...Siis montako pistettä saa esim. tunnin kävelylenkistä?
 
Moi kaikille!! Anski78 on nyt sit kinuskikissa :p

No mulla on takana kolme kurillista viikkoa pisteillä ja hyvin on mennyt. Melkein joka päivä olen käynyt 1-1,5 tunnin reippaalla (siis puolijuoksua!) kävelyllä ja pisteitä olen käyttänyt päivittäin max 18, joskus on jäänyt puoli pistettä käyttämättä.

Painoa siis kolmen viikon aikana on lähtenyt 3,5 kiloa :D IHANAA!!

Tässä vajaan kahden vuoden aikana mulla on ollu pari pitempää rupeamaa pisteillä, et nyt yhteensä on pudonnu vuoden 2005 tammikuusta 12 kiloa, JES!!!!

Vaikka mä liikun, en silti syö päivässä enempää pisteitä ku 18, vaikka liikunnallahan niitä ansaitsis ja kaikesta makeasta olen kieltäytyny ihan täysin, oon muuten niin perso suklaalle ja karkille. Hyväks makean nälän viejäks oon havainnu light limut, joista pepsimax cappuccino on mun suosikki ja sit monesti juon Valion sokerittomia marjakeittoja. Marjapuuroa olen tehny makeutusaineeseen, et ei sokeria ja sitä saa sit syödä 3dl 2 pisteellä ja sitä onkin nyt kulunut aikalailla.

Eilen mietin, et kun on lasten karkkipäivä, et antaisinko ittelle yhen vapaapäivän pisteilystä ja ostasin vähä namua itellekkin, mut sit en kumminkaan ostanutkaan ja mulla on kyl käyny niin, et kun tarpeeks on tosissaan, niin ei sitä sit enää parin viikon päästä sitä makeeta niin ajattelekkaan.

Tänään mennään syntymäpäiville, siellä sit saa syödä palan kakkua, mut ajattelin ottaa sen jo valmiiks tän päivän pisteistä pois, niin sit saan herkutella hyvällä omalla tunnolla. Mulla tulee kamala morkkis aina illalla, jos olen herkutellut ylimääräistä..

No tavoitteeni lähenee, olen enää muutaman kilon päässä haluamastani painosta, et jos vielä kolmisen kiloo pudottais... :)

kuinkas paljo pituutta teilla on? Mä olen 174cm pitkä ja painan nyt 67,5kg, pari vuotta sitten painoa oli viellä noin 80 kiloo.

tsemppiä kaikille uuteen viikkoon :wave:
 
No tänään oli taas "virallinen" punnituspäivä. Ja arvatkaan mitä näytti 81,5 kg ! Jee! (tuulettaa ihan hulluna) :wave:
Lähtöpaino oli 9.7. 06 97kg ja nyt olen "virallisesti" 15,5 kg kevyempi ja Bmi meni alle 30 todella pitkästä aikaa. 8 viikossa on siis tämä tulos saavutettu. JA matka jatkuu alaspäin.
 
Heipsan kaikille!!!
Täälä on viikonloppu mennyt kohtuullisesti, mitä nyt siiderit pe iltana sotki kuvioita :p Mutta karkkia ei mennyt, joten täälä taputtelen itteäni päähän :LOL: :LOL: Niin joo.. sitten piti tietenkin langeta ja käydä pitsalla, kaikki pisteet meni het kertaheitolla lauantaina, mutta siitäkin selvittiin ilman suurempia pointsien ylityksiä..
Keskiviikkona olis sitten taas se kamalanhieno päivä elix virallinen punnitus. Hiljalleen tämä paino tuntuu laskevan, mutta parempi se kun ei yhtään, saapi peiliin kattoa , kun tuo itsekuri ei aina oikein pidä :snotty: Ostin kuntopyörän ja eilenki tuli veivattua 15 km :p Tykkään kovasti, kun saa vähän liikettä niveliin, jos mukamas ei kerkeä/jaksa lähteä oikein ulkoilmaan :D
Tsemppiä kaikille!!!! :wave:
 
Sellanen kysymys, että mitä syötte iltapalaksi jos on vaan yks piste jäljellä ja vähä jo nälkä? Mä ajattelin tänä iltana syöda makeutusaineella makeutettua mansikkasoppaa ja raejuustoa sekaan. Ois kyllä ihanaa kun sais ottaa ruisleipää sen kans mutta ku piti päiväkahvilla syödä pullapala niin siihen ne pisteet sitte hupeni.

 
Ai täällä on tämmöinenkin, pääsisiköhän vielä mukaan? Oon nyt viikon mennyt pisteillä ja painoa lähtenyt 1,5kg, eli normaali eka viikko. Mulla sitä painoa olisi pudotettavana ainakin semmonen 20kg, ei taida "kohtalotoveria" olla? Oon aikasemmin käynyt ihan ryhmässä 10viikkoa ja sillon lähti 8kg, mutta sitten tuli raskaus ja ja ja... Mulla tuo pisteiden laskeminen sujuu parhaiten kun pidän yhden "vapaapäivän" viikossa =) Ei ole vaikuttanut, kun muut päivät menee tarkasti pistellä. Tänään ollut tosin huono päivä, kun oon ollu flunssassa pari päivää, niin ei tuo ruoka oikein ole maistunut ja mulla olisi vielä 10 pistettä syötävänä... Taitaa mennä pankkiin pari pistettä. Mutta tsemppiä kovasti kaikille ja olikos se Taivaanvuohi joka on saanut huimasti jo painoa pois, todella upeeta. Koitan itse tulla perässä =)
 
minä lasken pisteitä :wave: :wave: hiukan historiaa.. 7.9.06 tulee tasan vuosi kun ensimmäisen kerran astelin ryhmään.. ja tää vuosi on menny paremmin kun hyvin.. nyt olen 41kiloa kevyempi kun alottaessani ja olo on kerrassaan upea =) =) vielä olisi 4kiloa matkaa tavotteeseen.. eli loppumetreillä ollaan :wave: :wave: stemppiä kaikille muille!! :wave:
 
Tervetuloa joukkoomme kirjavaan ;) !
yhdessä on hyvä yrittää.

Täällä menee hyvin, pisteet on riittäneet hyvin ja liikunta maistunut. Viimeviikonaikana on vyötärönympärys pienentynyt 3,5 cm. (siis vain viikossa). Nyt mitta näytti 92 cm ja silloin aloittaessa se oli lähempänä 120 cm. Liikunta tekee ihmeitä.

 
viiden äide
Onnittelut kaikille pudottajille !!!!!!!! Minulla meni eka viikko muuten hyvin,,,mutta pakko myöntää...muutama ylimääräinen siideri tuli otettua viikonloppuna...mutta NYT SITÄ SUUREMMALLA SYYLLÄ AION TSEMPATA !!! :kieh: Eli karkit jätin totaalisesti pois ja kokeilin sitä danone 0.9 vanukasta :D hyvää oli !!!

Minulta lähti "vain kilo" sen tyhmän vko:n loppu lipsahduksen takia ( oli jo 2 kg tippunu viikolla ) mutta nyt aion jumppa rääkätä ja jatkaa uusilla tuulilla taas !!!!!! TSEMPPIÄ KAIKILLE !!! :wave: :wave: :wave:
 
Hei!

Täällä on yksi ikuinen painonvartija.
En laihduta aktiivisesti vaan vartioin painoani. Muutamia vuosia sitten laihdutin painonvartijoissa reilusti. Edelleenkin, mikäli paino nousee kilon pari kaivan pistevihot esille. Herkkusuuna ja helposti lihovana loppuelämäni taitaa olla taistelua. Tiedän vain että sen kaksi kiloa saa helpommin pois kuin kaksikymmentä.
Painonvartijat on sopinut minulle hyvin koska mikään ruoka-aine ei ole kielletty. Yleensähän sitä tekee mieli juuri sitä mitä ei saisi syödä =) !
Tsemppiä teille kaikille.
Tiedän että onnistutte!!
 
Tänään oli taas se virallinen punnituspäivä ja puntari näytti 73 kg eli -600g olis viikossa lähteny. 3 vko:a pisteilyä takana, nyt siis koko aikana 1,4 kg lähteny. Kyllä niin ottaa päähän tämä hitaus, mutta saa varmaan peiliinkin kattoa :ashamed: Olen imetyspisteitäkin jo vähentäny,niin etten joka päivä ihan kaikkea edes syö.. Alkaa usko loppua, kun tahtoisin vanhan kroppani takaisin ja äkkiä!!!! On se kumma, kuinka äkkiä se paino kertyy, mutta pois ei vaikka itkis ja viheltäis
:snotty: :LOL:
 
Heips taas!

Taas viikossa lähtenyt 900g. Jos tätä vauhtia lähtee niin ihan ok. Hitaasti hyvä tulee vai mitä ;) ?!?
Viikonloppuna oltiin kyllä juhlissa ja tuli syötyä ja ennenkaikkea juotua ihan mukavasti. Ihanaa kun välillä voi repäistä!
Mutta eilen oli kyllä hankala päivä...kaikkea olis tehnyt mieli syödä ja vaan maata. Söin kuitenkin pisteitten rajoissa ja jaksoin jumpatakin mutta kyllä illalla sohva kutsui houkuttelevasti. Tänään on onneksi ollut taas jo parempi päivä. Terveellinen aamupala ja vadelmakeittoa niin taas jaksaa pitkälle päivään.
Kai niitä huonoja päiviä tulee, silloin vaan kyllä tekis mieli heittää kaikki pistevihot ikkunasta!!!

Syökö kukaan muuten mitään vitamiinipillereitä tms?
Ajattelin vaan että jos nyt laihiksen aikana ei ihan kaikkia vitskuja ja hivenaineita saa ruoasta niin pitäiskö alkaa syödä jotain monivitamiinitabletteja että jaksaa?!

Niin ja sitten...paljonkohan pisteitä voi laittaa pankkiin kun tekee pilatesta 45min?

Hei, joku olikin kokeillut niitä mun toitottamia Danoneita!!! Eikös ollut hyviä?! Nyt löysin vaniljarahkaa jossa oli vielä vähemmän rasvaa. En ole kyllä vielä kokeillut mutta tänään testaan!
Noh, nämä kylmenevät ilmat saa mulle aina aikaan punaviinin himon niin jossain vaiheessa nuo iltaherkutteluvanukkaat vaihtuu lasilliseen punkkua :whistle:

Tsemppiä taas joka pisteilijälle!
 
viiden äide

Heippa kaikille..... :wave:

Tänään oli vähän parempi aamu kun eilen,,,tietty puntarille heti aamusta vaikka eilen oli virallinen punnitus päivä.....mutta 500 gram. oli tippunut että hyvä se et vauhtiin päästiin taas...

Niin Iitu, eikö seole PÄÄASIA että on PUDONNUT paino...tiedän kyllä kuinka se sapettaa kituuttaa itteään ja sitten odottaa "suurempaa" pudotusta, mutta vielä inhottavampaa on se ETTÄ ON JÄTTÄNYT KAIKKI HOUKUTUKSET SYÖMÄTTÄ JA PAINO ON PYSYNYT SAMANA !!! Tai jopa noussut :kieh: .....eli tsemppiä vaan !!! :hug:

Niin minä olin se, joka haksahdin kanssa niihin Danoneihin, tänään ostin niitä vanilijan makuisia...Ukolle toitotin, että muistaa että NE OVAT MINUN ja lapsille on niitä "halvempia vanukkaita" :D ....mutta pakko se on olla jotain SALLITTUA HERKKUA jääkaapissa,,,kun illalla makean nälkä yllättää....ja jos pisteitä on vielä jälellä,,,,ja toinen mitä ostin on ne popparit jossa 50 % vähemmän rasvaa jos taas suolasen himo tulee...pakko keksiä kaikki konstit että pysyisi "kaidalla" tiellä...

Kirjoitelkaas taas kuulumisia.... :wave: :wave: :wave:
 
viiden äide
....niin niistä vitamiineista vielä,,,minä ainakin syön aina laihiksen aikana rautatabletteja ( piristää ainakin minua, kun taipumus alhaiseen hemoglobiiniin ) ja sitten aamuisin juon lasin sitä multivitamiini poretta...en tiedä sitten auttaako se, mutta "kuvittelen" ainakin että auttaisi...Täällä suurperheen äitinä pitää aina heti aamusta olla "täysillä touhuumassa" niin aina silmät sikkurassa ennenkuin aamukahvin juon niin otan sen multiporeen... :LOL: Ihan kun muka heräis paremmin... =)
 
Argh :kieh: Mä laitoin tuohon cd romppuun tänään vyötärön mitan lantion kohdalle ja lantion vyötärön kohdalle ja kaiken päälle tallensin sen :headwall: :headwall: :headwall: Miten voi olla näin taula ja huolimaton :kieh: :kieh: Ja tietenkään sitä ei saa korjattua \|O \|O
viiden äide Joo on tämä hyvä, että laskee keskimäärinhän tuo on melkein puolikiloa per viikko.. Taidan olla vaan niin hätähinen :LOL: :LOL: No, tänään testasin ostamani aerobic videon ja nyt on paikat aivan vellinä :p Pitäis vielä siivota, mutta taidan odotella isäntää kotia :LOL: Tämä lähtee nyt heti kaupaan hakemaan niitä danoninoja, kiitos vinkistä!!
Tsemppiä kaikille, uuteen viikkoon uudella innolla :D :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 14:06 Anni kirjoitti:
Hei!

Täällä on yksi ikuinen painonvartija.
En laihduta aktiivisesti vaan vartioin painoani. Muutamia vuosia sitten laihdutin painonvartijoissa reilusti. Edelleenkin, mikäli paino nousee kilon pari kaivan pistevihot esille. Herkkusuuna ja helposti lihovana loppuelämäni taitaa olla taistelua. Tiedän vain että sen kaksi kiloa saa helpommin pois kuin kaksikymmentä.
Painonvartijat on sopinut minulle hyvin koska mikään ruoka-aine ei ole kielletty. Yleensähän sitä tekee mieli juuri sitä mitä ei saisi syödä =) !
Tsemppiä teille kaikille.
Tiedän että onnistutte!!
Kiva kuulla että joku muukin suhtautuu asiaan tällälailla. Itsellä juuri sama tilanne ja nyt lasken pisteitä ja yritän saada noita 2-3 kesäkiloa pois.

Miksi oi miksi sitä lihoo niin herkästi?? \|O Ja jokainen laihdutettu kilo on valtavan työn ja tuskan takana...
 
viiden äide
HEISSAN TAAS :wave: :wave:

Mites meinaatte taistella viikonlopun yli ilman herkkuja :kieh: :kieh: .

Ootkos Iitu pysynyt kaidalla tiellä ??? Mulla oli taas kova koettelemus kun lähettiin tänään ukon ja pienimmän kans autolla vähän pidemmälle kaupoille,,,ja tapana tietty on ollut aina ostaa JOTAIN HYVÄÄ AUTOMATKALLE.....tai pienimmäisen viihdykkeeksi :saint: ...Niin minä sitten kaupassa ostin banaania tytölle ja mietin että mitä ihmettä keksin itselle,,,että mitä UUTTA HYVÄÄ KEKSISIN ??? Niin sittempä kekkasin että en ole pitkään aikaan syönyt ITUJA !!! Olipa hauska auto matka kun ukko veti LAKUJA ( hänen herkkujaan ) tytön kanssa ja minä takapenkilla rouskin ituja namaani... :LOL: Myönnän että sorruin maistaan muutaman lakunkin...Mutta muuten olin tyytyväinen,,,YHTÄÄN SUKLAA PATUKKAA EI MENNYT !!! Nyt ukko kiusaa, että tänään mennään sitten HESEEN hänen tilipäivän kunniaksi,,,katsoin juuri PV:n taulukosta että tuo katkarapusalaattihan on tosi kevyt,,,menikö siitä vain 3 vai oliko se 3,5 pistettä...pitääköhän se paikkaansa,,,tietty EI SITTEN mitään ihanaa majoneesi kastiketta saa olla...entäs se hampurilaisen tuoksu...taidan jäädä kotiin... :headwall: :headwall: :headwall:

Tsemppiä taas kaikille ja hyvää perjantaita !!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 15:23 viiden äide kirjoitti:
HEISSAN TAAS :wave: :wave:

Mites meinaatte taistella viikonlopun yli ilman herkkuja :kieh: :kieh: .

Ootkos Iitu pysynyt kaidalla tiellä ??? Mulla oli taas kova koettelemus kun lähettiin tänään ukon ja pienimmän kans autolla vähän pidemmälle kaupoille,,,ja tapana tietty on ollut aina ostaa JOTAIN HYVÄÄ AUTOMATKALLE.....tai pienimmäisen viihdykkeeksi :saint: ...Niin minä sitten kaupassa ostin banaania tytölle ja mietin että mitä ihmettä keksin itselle,,,että mitä UUTTA HYVÄÄ KEKSISIN ??? Niin sittempä kekkasin että en ole pitkään aikaan syönyt ITUJA !!! Olipa hauska auto matka kun ukko veti LAKUJA ( hänen herkkujaan ) tytön kanssa ja minä takapenkilla rouskin ituja namaani... :LOL: Myönnän että sorruin maistaan muutaman lakunkin...Mutta muuten olin tyytyväinen,,,YHTÄÄN SUKLAA PATUKKAA EI MENNYT !!! Nyt ukko kiusaa, että tänään mennään sitten HESEEN hänen tilipäivän kunniaksi,,,katsoin juuri PV:n taulukosta että tuo katkarapusalaattihan on tosi kevyt,,,menikö siitä vain 3 vai oliko se 3,5 pistettä...pitääköhän se paikkaansa,,,tietty EI SITTEN mitään ihanaa majoneesi kastiketta saa olla...entäs se hampurilaisen tuoksu...taidan jäädä kotiin... :headwall: :headwall: :headwall:

Tsemppiä taas kaikille ja hyvää perjantaita !!!
Heipsan!!!
Nyt on lähteny paremmin sujumaan.. :LOL: En muuten tykänny niistä "danoninoista" mutta kohtuu vähän pisteitä ja ihan sika hyviä ne valion rasvattomat rahkaherkut :p :p Tänään teki mieli livetä, kun ostin tenavien karkkipäivän karkit, mutta sain itteni pidettyä ja join jaffa lightia... kaikin tavoin ihminen itteään kiusaa :whistle: ;)
Aerobic videon taas heti aamulla 9 aikoihin puhkusin läpi ja tyttö naureskeli vieressä :LOL: Eilinen piti jättää väliin, kun lihakset niin kipeinä (tai pitäiskö sanoa ne lihasten paikat :LOL: :LOL: )
Tänä aamuna puntari näytti 72,6 kg. Pitäis varmaan käydä ainoastaan kerran viikos, mutta sitten mä lipeisin tasantarkasti useammin!! :snotty:
Kaikille ripakopallinen itsekuria viikonlopun houkutuksia vastaan!!!!!!!!! ;)
 
viiden äide
Huomenia lauantai aamuun....

Pakko oli tulla kirjoittaa taas mun "hyvä keksintö"....tai ei se mikään hyvä mutta miten sain itseni olemaan syömättä iltaherkkuja :LOL:

Nimittäin mulla ainakin on tosi paha tapa et aina TELKKUU KATELLESSA varsinkin illalla kun tenvat nukkuu....NIIN SILLOIN SE NAPOSTELUN HIMO TULEE...Varsinkin kun ukko yleensä vetää jotain jädee tai pähkinöitä ym....niin minäpä illalla kun nukutin pikkusen, niin piti nousta telkkaa kattoon,,,( mietin jo mielessäni että mitä sitten voisin syödä ) niiiiiiin minäpä päätin jäädä NUKKUMAAN !!! Heh heh, ukko nauroi aamulla, että oli ihmetellyt miksi en tullut enään olkkariin leffaa kattoo...Niin kun sanoin sille etten voinut tulla ETTÄ OLISIN HETI ALKANUT SYÖMÄÄN JOTAIN :LOL: :LOL: :LOL: Ukko nauroi vaan, että oot sinäkin... :D MUTTA KONSTIT ON MONET, SANOI EUKKO KUN KISSALLA PÖYTÄÄ PYYHKI.....vai miten se meni...Niin ja aamulla tietty heti vaa`alle niin kilo oli eilisestä tippunut :saint: Voitte arvata että olin tyytyväinen etten sortunut illalla mihkään suolapähkinöihin ym...

Mutta hyvää viikonlopun jatkoa kaikille, tämä mamma lähtee koirien kanssa lenkille ennenkuin taas alkaa sataan :wave: :wave: :wave:
 
Heipä hei!!!!

Täälä ei itsekurista eilen illalla tietoakaan :headwall: :headwall: No, tänään täytyy tsempata ja tosin säästettyjen pisteiden sisällä eilen syöpöttelin.. Mutta voi miksi, miksi se ottaa niin pattiin... :headwall: :headwall: :snotty:
Ikuna en enää osta niitä karkkipäivän karkkeja jo perjantaina.. nyt maltti pitää ja tenavat saa luvan syödä karkkinsa äkkiä, ettei äiti kerkeä apajille :LOL: :LOL:
Nyt jumppa video pyörimään :p :p :wave:
 
Paljonko niissä Hesen salaateissa muuten on pisteitä? Ilman majoneesia siis. Tänään mennään anoppilaan pizzaa syömään, mut olen jo laittanu 11 pistettä jemmaan sen varalle :)
Mä oon totaalisen koukussa appelsiineihin, nehän on 0 pistettä ja nyt on ollu ihanan makeita kaupassa! Ei tee miele karkkii ku illalla popsii telkkaa katsoessa mehukkaan appelsiinin! Suosittelen makeennälkään :)

Sainkin selville tuon Hesen salaatti jutun. Musta se Kanasalaatti on paras ja siinä on pisteitä 5, et ei ollenkaan paha! Mut jos siihen lorauttaa pussillisen Paprikamajoneesia päälle, niin pisteet nousee kahdeksalla ja silloinhan koko annos oiskin jo 13 pistettä... Pitänee opetella syömään se salaatti "raakana" :)
<br><br>
 

Yhteistyössä