Hoidot jatkuu 2012

Heipä hei kaikille, täällä onkin jo tuttuja pinossa:wave:

Ilmoittaudun mukaan minäkin, Jensar.....2.IVF.........01/12

Taustoista, yritystä 2010 vuoden alusta lähtien, jolloin todettiin kohdunulkoinen ja poistettiin samassa yhteydessä toinen munatorvi. Yritys jatkui luomuna 2011 kevääseen asti jolloin siirryimme yksityiselle tutkimuksiin ja arveltiin tärppäämättömyyden johtuvan puuttuvasta munatorvesta koska ovulaatio pesi aina väärällä puolella. Eka IVF tehtiin kesälä 2011, josta saatiin yksi siirtokelpoinen alkio josta raskaus ei alkanut. Nyt toinen IVF tarkoitus aloittaa seuraavaan kiertoon jos nyt tämän kierron lopussa kaikki näyttää vielä olevan ok. Tässä välissä tuli käytettyä 5 kiertoa clomeja ja tehtiinpä yksi inssikin tuloksetta. Viimeisimmästä clomikierrosta oli syntynyt kysta joka toivon mukaan ei estä alkavaa IVF:ää. Näin ainakin lääkäri sanoi viimeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Voisin myös hiljaa suunnata katseen ensi vuoteen...
Kiitos Miles ryhmän perustamisesta, itse kaipaan myös aktiivista ja keskustelevaa seuraa tämän karun tien kulkemisen helpottamiseksi!

Taustaa:
Yritys alkoi keväällä 2008 eli ensi keväällä meillä 4 vuotta yritystä takana. Vuoden yrityksen jälkeen tutkimukset joista löytyi endometrioosi, tuo leikattiin ensin ja yritettiin 4kk spontaanisti. Syksyllä/ talvella 2010/2011 tehtiin 4kpll inssejä tuloksettomina. Siitä jonotettiin 5kk IVF-hoitoon ja nyt syksyllä on tehty 2kpl IVF-hoitoja, toinen juuri päättymässä...

Meillä tuloksena molemmista IVF:stä paljon alkioita jotka hedelmöittyvät, mutta eivät lähde kunnolla jakaantumaan -> hitaita taikka ovat monitumaisia. Molemmissa olemme päässeet siirtoon 2-luokan alkiolla mutta mitään ei koskaan ole pakkaseen saatu! Tällä kerralla hcg oli 8,5 eli kenties jotain kiinnittymisen yritystä ja nyt odotan tyhjennysvuodon alkamista...

Niin miten stempata taas uuteen hoitoon? Toisessa IVF:ssä meni vielä hyvin sillä mulla vaihdettiin mm. lääkettä ja löysin jostain optimistisuutta, mutta nyt näillä samoilla huonoilla tuloksilla takki meinaa olla vähän tyhjä! Viikon päästä käyn vielä verikokeissa että hcg alkaa laskea ja sitten odottelen lääkärin soittoaikaa mitä biologi tuumaa meidän tilanteesta.

Saatetaan Miles mennä samaa tahtia, eli kolmas IVF/ICSI menee helmi-maaliskuulle, riippuen monesta asiasta!

HalleB teillä siis julkisella tehdään kaikkiaan 4 IVF ymmärsinkö oikein? Meille sanottiin aluksi 3 hoitoa, mutta täytyy vielä kysyä kun pakkaseen ei koskaan olla saatu mitään!

Miten teillä muilla, onko ajatukset adoptiosta mielessä? Mulla väistämättä sinne ajatus on suunnannut eli josko välissä voisi sellaisen pienen lapsen saada ja kenties jatkaa näitä hoitoja sitten myöhemmin. Riippuu nyt tietysti miltä meidän tilanne vaikuttaa biologin mielestä.

Sannuliinu mulla sumut on laskettu kuukautisten alkamisen mukaan eli noin 2 viikkoa kuukautisten alkamisesta olen alkanut sumutella. Mutta mulla on säännöllinen kierto joten en osaa sanoa miten sulla sitten tarkkaan laskevat.
 
Täällä taas ollaan ,mut tää onkin sit mun viimeinen hoito ketju halleluujaa!!!!


Eli pikkusen voin kertoa mitä meillä....
Yritys alkoi 2003-->2004 tutkimuksiin
2005 alkoi hoidot
1x ovulaation ind.
2x inssi
2006 1.ivf tuoresiirrosta tulin raskaaksi , mutta meni kesken
2006-2007 5x pas. 5.pas tulin raskaaksi ja poika syntyi 2007 joulukuussa:heart:

Uudelleen lähdettiin hoitoihin 2009
3xpas 2009-2010 negaa ja kemiallinen
2010 luomu + kesken meni
2011 2.ivf/icsi 1xtuoresiirto 3xpas
2011 3.ivf/icsi 1xtuoresiirto

Meillä on ollut 2 ja 1 alkionsiirtoja on ollut huippu toppeja jne....
aluksi meidän lapsettomuus oli selittämätön , nukyään löytyy vaikka mitä moirakkulaiset munasarjat, kystia, huonot simpat ym....

Juu mut tosta 3.ivf/icsi:tä jäi alkiota pakkaseen 5 eli kolmeen pas:iin on alkioita jos selviävät sulatuksesta meillä kyl melkein kaikki aina selvinnyt.
Mutta täällä ollaan jo lopettelemassa hoitoja tätä on jo kestänyt liian kauan tosiaan kun 2004 ollaan aloitettu onneks tuo yks kullannuppu ollaan saatu niinhelpompi lopettaa.
Laskin tuossa yks kerta , et oon käynyt hoitojen aikana yli 70 kertaa ultrassa eli alkaa tuokin tökkiä ja ainainen paikkojen ronklaus :headwall: Tyäaikojen vaihto , matkat , odottaminen , piinailu, pettyminen ja lääkkeiden pistely ja ottaminen /melkein unohtelu /stressaaminen.

Mutta juu täällä taas ollaan :wave:
Mun vipa ketju kyl näitä onkin ollut jo liian monta...

Eli meidän 18 hoito alkaa helmikuussa.....

Leppäkerttu-77 ...... 3.ivf/icsi 1.PAS Helmikuu

T: Leppis
 
***Hoidot jatkuu 2012 pino***

Talvitaika......... 2.IVF................... 01/2012
Jensar ............ 2.IVF.................... 01/2012
Dreamer74........ 1.IVF/1.pas ..... ...01 / 2012
Peppi1981.......... 3.ICSI 1.PAS......... 01-02/2012
HalleB............... 4.ICSI......... ........vko 9/2012
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS .... 02/2012
Leonita79............ 1.ICSI 5. PAS ..... 02/2012
Johkunen ............ 3. IVF/ICSI ........ 02-03/2012
Miles ............... 3.ICSI................ 03/2012
Miranda-81 ........ 3. IVF ................ 03/2012
Marianne1971..... 2. IVF ................ 03-04/2012
Jadekivi ............. 2. IVF................. 03-04/2012
Sannuliinu .......... 1. IVF ................ kesä/2012

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä
Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ........ 1 .................... 28.12. 2011
 
Viimeksi muokattu:
Dreamer74 ompa kyllä yhdellä IVF:llä hintaa, huh, huh! Onneksi saitte pakkaseen alkioita!
Olen minäkin näiden hoitojen takia oppinut arvostamaan entistä enemmän sitä että kuitenkin elämässä muut osa-alueet ovat kunnossa (ollaan terveitä, miehellä hyvä työ, ihana koti ja lisäksi meillä on kaksi koiraa), mutta aina nämäkään ei auta kun sitä lasta niin kovasti toivoo (varsinkaan huonoina päivinä). Mutta näillä mennään.

peppi1981 kyllä muakin ahisti nähdä kavereiden ja sukulaisten joulukortteja kun niin moni tekee ne nykyään lastensa kuvista... laitoin ne kyllä esille, mutta taas pisti silmään se kuinka korttimäärä jossa jonkun lapsi, kasvaa vuosi vuodelta. Jospa sitä itsekin joku joulu pääsee sellaisen kortin tekemään jossa oma/t lapset ovat. Toivoa en aio menettää! Että ei ne sun tuntemukset mitään lapsellisia ole, tunteet menee niin vuorostorataa muutenkin näiden hoitojen takia.

Sannuliinu tervetuloa mukaan! :wave:
en ole varma, mutta ihan kuin olisin joltain näistä foorumeista lukenut että silloin jos kierto on epäsäännöllinen niin ennen sumuttelua aloitetaan e-pillerit, joilla yritetään saada kierto kohdilleen. Mutta ei ole tosiaan omakohtaista kokemusta...

Jensar , Johkunen , Leppäkerttu77 Tervetuloa! :wave:
Kiva että meidän porukkaan tulee lisää, vaikka harmittavaa siinä mielessä että niin moni kärsii lapsettomuudesta!

Järjestelin tota listaa niin että ensin on tammikuussa hoitoihin menevät sitten helmikuussa jne.

Tuuli1976 Mitäs sinne kuuluu? jokos olet testaillut?
 
Viimeksi muokattu:
Johkunen mulla oli kans ekan ICSI:n jälkeen hcg 8,5 eli kemiallinen. Vuoto alkoi parin päivän päästä kun olin luget lopettanu..

Me ollaan keskusteltu myös adoptiosta monet kerrat, mutta ei haluta vielä luovuttaa näiden hoitojen suhteen. Olen aina halunnut nykymittapuun mukaan ison perheen 3-4 lasta. Ennenkö tiesin meidän lapsettomuusongelmasta mietin jo silloin että omien lapsien lisäksi olisi ihana adoptoida ja antaa jollekin lapselle oikea koti, Lapset on aina ollu mun sydäntä lähellä...

Nyt tällä hetkellä mun toive olisi saada näillä hoidoilla 1-2 omaa lasta ja sítten voisin seuraavan adoptoida. Tällä hetkellä fiilis on se että ainakin 2 ICSIä vielä kokeillaan ja sitten katsotaan mitä tehdään.
Olen myös paljon jo lukenut adoptiosta netistä ja ihmetellyt hintoja.. hinnakasta ja aikaa vievää puuhaa sekin.

leppäkerttu-77 ihana kuulla että olette jo kerran onnistuneet hoidoilla, antaa tsemppiä itsellekin. Jospa saisitte pikkusisaruksen! Teidän hoitojen määrä on valtava, 18 hoitoo! Miten te olette hekisesti jaksanu kaikki noi hoidot?
 
Viimeksi muokattu:
miles olet kyllä niin samoilla haaveilla liikkeellä kuin minäkin :)
Miehen kanssa ollaan aikaisemmin unelmoitu kolmesta lapsesta mutta nyt yksikin biologinen tuntuu saavuttamattomalta!

Samoin me ollaan jonkin verran reissattu joka vuosi ja olen pitkään jo ajatellut, että voisin oikein mielelläni tarjota kodin jollekin pienelle joka sitä tarvitsee, mutta ovathan nuo adoptiohinnat aika korkeat!!! Meillä on siis julkisella vielä 1 hoito jäljellä ja sen jälkeen varmaan tehdään yksityisellä vielä 1, riippuen miltä meidän tilanne biologista näyttää, mutta nyt iän karttuessa (vähän päälle 30v.) olen ajatellut josko näiden jälkeen yrittäisi sitä adoptiolasta ja sitten hoitoihin pystyisi vielä palaamaan jos siltä tuntuu. Samalla käyn kovaa kamppailua siitä etten saisi nähdä meidän biologita lasta :( Mutta aika näyttää...

Mä lopetin luget tiistaina ja vieläkään ei kunnon punainen vuoto ole alkanut! Vähän on alkanut huoli kasvaa kohdunulkoisesta tai siitä, ettei tyhjennys lähde itsestään käyntiin. No maanantaina taas uusi hcg joten sitten ehkä ollaan fiksumpia. Harmittaa vaan kun mua palelee koko ajan ja väsymys on jotain tosi kovaa, että pitikö nämä oireet tulla vaikka mitään mahiksia ei ole!!

Teillä kyllä kuulostaa hyvältä tuo tausta, eli yritystä on kovasti ollut! Peukut pystyssä että kolmas tuottaisi sitten tuloksen :)

Kaikille muille kanssa kovasti tsemppiä alkaviin hoitoihin =)

--> juuri kun kerkesin kirjoittaa, niin vuoto näyttää alkaneen, eli tosi hyvä niin pääsee uuttaa sitten suunnittelemaan!
 
Viimeksi muokattu:
ON: Eilen käytiin loppukierron UÄ:ssä ja kannatti käydä, nimittäin aika oli alustavasti vasta ensi tiistaina ja kauhean soittelurumban seurauksena sain sen siirrettyä eiliselle koska pelkäsin että menkat alkais aikasemmin kun mulla ovis tuli odotettua aikasemmin tässä kierrossa. No yllätys, tänään tulikin jo kirkasta verta paperiin, huh:p Piikittely alkaa kp2, eli huomenna tai ylihuomenna ja ekat 5 päivää menee Puregonia 150 annoksella. Pieniä folleja oli 8 ja 10, eli ihan hyvä määrä ja tuo annos on kuulemma normaali perusannos jos munasarjat toimii. Tuntuipa kuulkaapas hyvältä hakea lääkkeet apteekista hoitokaton ollessa täysi, kun Kelan piikkiin meni 1000€ ja omaan 4,5€ :LOL:. Luget haen vasta sitten kun selviää onko mitään mitä siirtää.:) Nyt ei jännitä yhtään tämä hoito koska odotuksia ei ole...Viime hoidossa stimulaatio ei mennyt ihan nappiin, nyt toivon mukaan siinä petrataan ja tuloskin vois olla toisaalta parempi kun viimeksi. Olen alottanut joulukuussa liikunnan ja syönyt säännöllisesti myös, eli kropan pitäis myös toivottavasti olla paremmassa tasapainossa tällä kertaa:p
 
Heippa :wave:!

Voisin myös siirtyillä tänne.

Olemme 39 vuotiaita kummatkin, ja mulla tähän mennessä täysin selittämätön lapsettomuus. Missään ei ole löytynyt mitään vikaa, miehen simpatkin ovat erittäin hyviä. Yritetty ollaan vuodesta 2007, ensin luomusti parisen? vuotta.

Munasoluja kasvaa, luomustikin joka kk se 1 kpl ja keräyksellä saatiin 16 joista 15 hedelmöittyi. Takana on 3 inssiä ja 1 tuoresiirto ja 3 passia, eikä plussan plussaa ole koskaan tullut.

Nyt on viimeisin pas lopuillaan, testipäivä on 2.1, mutta eipä tästä (näistä, kun 2 alkiota siirrettiin) mitään taida tulla. Taaskaan.

Nyt on pakkasessa rupusia, jotain monitumaisia 2 kpl jäljellä, mutta haluaisin vain saman tien uuden hoidon, enkä että nuo siirrettäsi. Kun näissä mulle nyt siirretyissä 2-soluisissakin on onnistumisprosentit 10% luokkaa, ja noissa monitumaisissa vielä pienemmät.

Leppäkerttu, olette kyllä ollet erityisen sitkeitä! Ja oli kiva kuulla että saitte lapsen viidennestä passista :).

Kyllä nämä hodot vaan imevät niin sielun kuin ruumiinkin kuiviin. Välillä tuntuu ettei jaksa eikä pää kestä, mutta luovuttaakaan ei pysty. Mulla on siirrot aina kivuliaitakin kun kohdunkaula tekee sellaisen mutkan, että niitä katetreja ei meinata saada survottua siitä kohtuun asti.

Survovat sitten, kuka hellemmin, kuka kovakouraisemmin niitä katetreja ja levittimiä siitä läpi. Viimeksikin tuli siirron jälkeen siteeseen veren lisäksi pikkurillin kynnen kokoisia lastujakin :|. Mutta lääkäri oli ihana, enkä tällä kertaa tuonut kipuja niin paljon esille, mikä varmaan sitten auttoi lääkäriä suoriutumaan tuosta hommasta nopeammin. N. 15 min vaan kesti, kun joskus on vienyt kokonaisen tunninkin. Tuo jatkuva haarojen levittely ja alapään ronkkiminen vaikuttaa väkisinkin sitten romanttiseen elämäänkin...

Tässä matkan varrella saa usein hyviä neuvoja: "lopettakaa yrittäminen niin se lapsi tulee", "toivokaa kovasti, niin se lapsi tulee", "älkää stresstako, niin se lapsi tulee"....Juupa juu....

Paljon voimia kaikille, ja oikein hyvää uutta vuotta 2012!!!
 
Minulla siirtyykin PAS tuonne maalis-huhtikuulle, koska sainkin jatkoa töissä pari kuukautta ja enkä halua sitten siihen väliin alkaa värkkäämään noiden alkion siirtojen kanssa. Hyväkin oikeastaan antaa kropan kunnolla palautua siitä syksyisestä hoidosta. Kierrot ovat aika paljon nyt heitellyt. Hoidon jälkeisen vuodon jälkeen kierto ei ollutkaan kuin 24 tai 25 päivää, nyt sitten meni 28 päivää ennen kuin menkat alkoivat. Vaikea tuommoisen heiton jälkeen onkin arvioidan ultra ja ovulaatiopäivää. Jos se parin kuukauden jälkeen tasottuisi vähän edes.

Mutta hyvää ja onnellista uutta vuotta!
 
Hei vaan!
Se on sitten siirryttävä tähän ketjuun. Takana reilut 2 vuotta lapsettomuutta ja 3 hoitokierrosta: 2 ICSi ja 1 IVF. Viimeisestä hoidosta jäi 2 alkiota pakkaaseen, katsotaan nyt, jos pääsemme ensimmäistä kertaa pas-siirtoon joskus tammi-helmikuussa?
 
Hei!

Uusi palstalainen ilmoittautuu :wave:
Hieman taustoja:

Minä 30v
Mies 33v
Yritys aloitettu 05/08.
Tutkimuksiin 05/09.
Clomifen + teroluthoitoja
Yksi inseminaatio 10/10 --->nega
1. ivf 11/11 (yksi siirrettiin ja yksi pakkaseen)---> nega
Nyt tulossa PAS luonnolliseen kiertoon tammikuussa.

Me ollaan oltu selittämättömiä tähän syksyyn asti. Kun lähdettiin suunnittelemaan ensimmäistä IVF:ää, niin verikokeiden tulosten perusteella lääkäri päätteli minulla olevan endometrioosi ja ultrassa löytyi kysta oikealta puolelta. Se kuivateltiin ensin pois Primolutien avulla ennen kuin aloitin sumut.

Punktio oli minulle aika karmea kokemus (yleensä minulla on korkea kipukynnys ja olen tottunut kaikenlaiseen "ronkkimiseen") ja toivon sydämestäni etten joudu kokemaan sitä enää koskaan uudelleen. Tämänkin vuoksi toiveet ovat nyt tosi korkealla tähän PASsiin.

Paljon tsemppiä kaikille ja uskon ja toivon, että tuleva vuosi 2012 on onnen vuosi, joka tuo meille jokaiselle sen oman nyytin kotiin :heart:
 
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2012 kaikille !!!! :popcorn:
Lätkää ja popcornia :popcorn:

Ilmottautuu mukaan tähän ketjuun
Joskus helmikuussa ehkä vika yritys, 3.ICSI 1.PAS, yksi ainokainen pakkasessa

1. Hääpäivä alkoi juuri vuoden vaihduttua ja sen kunniaksi lentokone suuntaa kohti Aasiaa illalla :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Peppi1981
kaz
Tulin toivottamaan kaikille jo aiemmin tutuille sekä uusille oikein plussarikasta vuotta 2012. Toivon sydämestäni, että odotuksenne palkitaan parhaimmalla palkinnolla. :wave:

Me saimme palkintomme 3v ja 2kk kuluttua yrityksen aloittamisesta, mikä on suhteellisen lyhyt aika verrattuna moniin muihin lapsettomiin. Lapsettomuuden tuska nostaa edelleen kyyneleet silmiin, eikä tietenkään tulevaisuudesta ole vielä mitään tietoa. Tarkempi historiamme löytyy nimimerkkini alta, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä kirjoituksellani.

kaz ja tyttö 3,5 kk
 
Ihanaa uutta vuotta kaikille ja toivottavasti onnellista!
Meilla lahenee alkionsiirtopaiva, joka on 24.1. jos alkiot nyt sitten selviavat pakkasesta... Millaisia kokemuksia ihmisilla tuosta sulatusprosessista??? Onko alkiot yleensa sulaneet hyvin?
Lupron piikittelyt menossa, 10 yksikkoa paivassa ja sitten 5.1. tulee rinnalle estrogen piikit. Millaiset laakitykset Passilaisilla on Suomessa? Vertailun vuoksi...

Dreamer
 
^ Mulla on ollut PASsissa estrogeenilaastarit (100-150?g 2 kertaa viikossa) ja loppukierrosta Luget (400-600mg/vrk). PAS-kierrot ovatkin olleet aivan ihania kun ei ole tarvinnut stressata ovulaation ajankohtaa tai piikitellä mitään :)

Meillä tais käydä siinä mielessä hyvä tuuri, että kaikki alkiot selvisivät sulatuksesta. Kaksi viimeisintä tosin ottivat vähän osumaa, mutta olivat kuitenkin ihan siirtokelpoisia.

----

Mies aloitti jouluna syömään klinikalta ostamaamme vitamiinicocktailia ja 3kk kuurin jälkeen lähetetään näyte DNA-fragmentaatiotutkimukseen. Tuloksissa kestää kuulemma pari viikkoa, joten vasta sen jälkeen voidaan aloittaa ja saa nyt nähdä miten mun kiertokin menee. Mulla kun ei ole ollut omaa kiertoa kesäkuun jälkeen, kun on tahkottu näitä hoitoja niin vauhdilla ja joka kierrossa on ollut joku lääkitys käytössä :x

Toivottavasti tuossa tutkimuksessa ei löydy mitään poikkeavaa. Onneksi on kuitenkin vielä mahdollisuuksia hoitaa vaikka epänormaali tulos tulisikin. Siinä tapauksessa siittiöt kuulemma kaivettaisi suoraan kiveksistä, jolloin tuota fragmentoitumista ei vielä ole ehtinyt juuri tapahtua. Suurin osa siitä kuulemma aiheutuu siittiöiden kulkiessa ulospäin. Aina sitä oppii uutta kun käy klinikalla :O
 
Heippa Ja hyvää Uutta Vuotta kaiklle vanhastaan tutuille ja uusille tuttavuuksille!! Toivottavasti tästä vuodesta tulee aiempaa parempi meille kaikille!

Susirouva, ootko testannu? Peukut pystyssä täällä!! Hymyilyttä (surullisesti hymyilytti) kun luin noita sun saamia ja kuulemia kommentteja.. Niiden avulla jaksoin paremmin nyt uuden vuoden aattona kuunnella parilta kaverilta aivan samanlaisia.. "ette nyt stressais niin paljoa niin eiköhän teilläkin onnistuis.."

Seline, tsemppiä paljon tulevaan PASsiin! Nyt on kysta poistettu ja kuulostaa muutenkin hyvältä, peukut pystyssä että tammikuu ois teiän kuukaus! Teiänkin :).

Tuuli, miten siellä sulla menee?

Jensar hyvä kun sait ultraa siirrettyä aikasemmaks ja pääsitte alottamaan hoidon. Tsemppiä piikittelyihin! Dreamer kysyit kokemuksia alkion sulatuksista.. Meillä on takana nyt 4 PASSia ja niiden aikana ainoastaan yks alkio ei oo selvinny sulatuksesta, kaikki muut on saatu siirrettyä, joten hyviä kokemuksia on. Meillä no tehty kaikki luonnolliseen kiertoon, joten lääkityksistä en osa sanoa.

MiukuMaulle oikein ihanaa matkaa!

OMAA NAPAA: ovulaatio on bongattu eilen ja näillä näkymin keskiviikkona mennään siirtoon. Aiemmin oli tarkotus pitää taloudellista/henkistä/fyysistä taukoa ainakin tää kierto, mutta kun kaivettiin rahat vielä tähän passiin, niin ei maltettukaan pitää taukoa. Mulla loop-hoidon takia suositaan aina yhen alkionsiirtoa, ja nyt kun alkiot on kahden orrissa ja joutuvat siis sulattamaan kaksi kerralla, on alkioille suunnilteltu päivän jatkoviljelyä, mikäli molemmat selviävät sulatuksesta hyvin, jotta sitten ois enemmän informaatiota siitä, kumpi kannattaa siirtää. Onneksi tosin lekuri lupas, että kahden siirtokin voi tulle kysymykseen, mikäli ovat vielä jatkoviljelyn jälkeen molemamt hyvissä voimissa. Mutta siis, siirtoon joko ke 4.1 tai to 5.1, jos vaan sulatuksista selviävät.. Eli Seline, päästään ehkä pas-piinailemaan samaan aikaan?
 
Viimeksi muokattu:
Susirouva, Leonita: Muakin ärsyttää kun tututkin ihmiset kommentoivat juuri noilla lauseilla, tietäiskin edes päivämäärän milloin se tulee, niin sen odotuksen jaksaisi, mutta kun ei sitä kukaan voi tietää...En takuulla silloin stressaisi asiaa vaan pistäisin elämän ranttaliksi sitä odotellessa ;) Ykskin hyvä ystävä ihmetteli miten te jo meette toiseen IVF:ään, eiks nyt olis kannattanu edes luomuna vielä yrittää jonkun aikaa....jne...Joo muuten vaan ollaan luomuna yritetty ekat 1,5v ja sen jälkeen hoidoissa puol vuotta, eikä IVF:lläkään lasta saatu, ihan varmaan se luomu on nyt just sitte se vaihtoehto ja toivonkipinä, argh:headwall:

ON: Täällä Puregonit pistetty eilen ja kummastuttaa vaan tuo vuoto, kun ei se oikein ookaan niin vuolasta kun yleensä. Perjantaina tuli jo kirkasta verta paperiin, ajattelin että nyt alkaa, mutta maltoin katsoa lauantaihin, jolloin tulikin keskikokoinen klimppi jo ulos, mutta siihen se taas tyssäsi. Tosi "vesimäistä" niukkaa ohutta vuotoa tulee vaan, ei yhtään niin limamaista ja veristä kuin yleensä. Katsoin kuitenkin että tulevan punktion kannalta on lauantai jo parempi katsoa kp1, koska vuoto ei tästä runsastu näköjään ja menkkakipujakin on ollut jo kolmisen päivää. Ehkä ennen toista puregonpistosta vois vielä varmistaa raskaustestillä, vaikka haaskaamista se varmasti on:headwall: Hormoonihuurut pistää sitten jo heti alkuun näköjään vitutusvaihteen ja murehtimisen käyntiin, tuntuu että koko hoito jo tuhoon tuomittu kun ei kroppa toimi niin kuin yleensä:kieh: No torstaina eka kontrolli...

Tsemppiä kaikille alkavaan vuoteen ja parempaa onnea koitoksiin!!:wave:
 
Jensar mulla on myös ollut hyvin pienet kuukautiset hoitojen yhteydessä joten kai se saattaa hieman vaikuttaa. No onneksi sulla on to ultra ja tsemiä vaan hoitoon :)

Susirouva mäkin hieman kurkkailen onko sulla käynyt parempi tuuri kuin mulla, peukut edelleen pystyssä!

jadekivi mä olen kanssa lueskellut tuosta DNA-fragmentaatiotutkimuksesta kun meillä alkiot jatkuvasti huonoja. Löytyy siis kysymys-listalta voivatko tuon julkisella vielä tehdä ennen seuraavaa hoitoa, saas nähdä...

Seline mulle on myös molemmat punktiot olleet kipeitä endon takia, kummastakaan ei mitään pakkaseen. Tuo toinen nyt meni paremmin kun osasin jo odottaa että sattuu : /

Onnea Dreamer ja Leonita passeihin!

ON: odottelen hcg-tulosta josko arvo olisi jo nollissa...
 
Viimeksi muokattu:
Jahas.. kirjoittelen tänne kans, koska hoidot jatkuu tänä(kin) vuonna.
Taustaa siis: minä 35v ja mies 30v.
Lapsettomuuden syy lääkärin mukaan EI mun kilpparin vajaatoiminnassa (koska ollut jo pitkään hoidettuna) vaan miehen laiskoissa simpoissa. Jätkät kun vaan pyörii ympyrää :rolleyes:

Hoidot on mennyt lyhyellä kaavalla (Elonva+ Orgalutran + Puregon+ Pregnyl). Näistä ainoastaan pregnyl tekee mulle järjettömän kamalan olon...
Yksityiselle mentiin suoraan, kun mun luonteen parhaimpiin puoliin ei kuulu se kärsivällisyys ;)

Meille on suositeltu pitkää alkion viljelyä, koska mulla "on tätä ikää" ja ne kuulemma kiinnittyvät hieman paremmin.
Takana siis 1 inssi ja 1 ivf. Ekassa nega, tokassa ei simppojen takia päästy siirtoon saakka. Munasoluja oli 9 kpl.

Me ollaan oltu hyvin avoimia näistä hoidoista ja se on lopettanu turhat kyselyt ja ärsyttävät "tsemppaamiset". Tarvii vaan kerran selostaa, että "ei, meillä ei hoitojen lopettaminen todellakaan auta tähän asiaan, koska..."
 
Toivotan uudet omasta puolestani tervetulleiksi tänne :). Toivon että myös häviämme sitten kaikki täältä tämän 2012 ketjun myötä pois, nyytit kainalossa!

Ei tuuria täälläkään Johkunen. Tänään kävin verikokeessa, mutta menkatkin ehti jo ennen sitä alkaa. Mietin, että kai siellä on kuitenkin pakko käydä, kun vasta sen jlk ottavat yhteyttä jatkosta, eikä mulle ole annettu mitään numeroita mihin soitella kun menkat alkaa.

Nomutta, here we go again.....tällä kertaa on pää hyvin kasassa, enkä edes tarkalleen tiedä miksi. Oma mies on koko ajan niiiin ihana ja positiivinen että se on todella ratkaiseva tekijä oman mielialan kannalta.

Jaksetaan vitsaillakin näistä jonkun verran, esim. mies nyt sanoi, että on tämä rankkaa kun joutuu taas tekemään sen luovutuksen, koska meillä on kyllä uusi keräys taasen edessä. Tuo kommentti saa mut nauramaan, koska mies todellakin tietää sydämestään mitä tämä fyysisestikin multa vaatii. Onhan aina sekä henkisesti että fyysisesti kaikessa mukana :heart:.

Dreamer, meillä oli 15 hedelmöittynyttä alkiota, josta yksi siirrettiin tuoreena, ja viisi sulatettuina, ja vielä on kaksi ruppoista pakastimessa. Eli sen verran katoa kävi matkan varrella että 7 ei selvinnyt siirtoon asti. Näistä "katosi" alussa jo muistaakseni ainakin 3 ennen pakkaseen laittoa. Omasta mielestäni sulatuksista selvinneiden saldo oli ihan hyvä.

Jadekivi, on tosi hienoa miten tutkivat teitä, ja tosi mahtavaa että teille kerrotaankin tuloksia. Julkisella tuollaisesta "palvelusta" on turha unelmoidakaan.
Olen tosi iloinen että jaat saamasi tiedon meidänkin kanssa, opitaan me muut sitten siitä...:D. Peukkuja hyville tuloksille!!

Leonita, meille kävi viimeksi niin että saatiin kahden alkion siirto. Sitä ennen lääkäri kyllä kertoili ettei sitten ole valitusmahdollisuutta jos vauvoja tulee kaksi :D. Tuo oli ihana lääkäri, ja oli ihana kun mieskin oli heti sitä mieltä että kaksikin käy :). Noissa kahden alkion siirroissa toinen saattaa tavallaan tukea toista, eli nostaa vähän onnistumisen mahdolisuutta. Onnea sinulle nyt sulatukseen ja siirtoon :flower:. Seurailen silmä kovana että miten teille kävi!

Jensar, niinpä! Sanos muuta. Kun vaan tietäisi. Viimeksikin lähes henki salpaantui ja jouduin keräämään kaiken kärsivällisyyteni kun jouduin selittämään eräälle (aivan ihanalle naiselle tosin), että oikeasti, olemme yrittäneet neljä vuotta, ja meille on tehty kolme inseminaatiota, neljä IVF:ää, olemme tuossa välissä olleet yrittämättäkin, että se raskaaksi tulo ei todellakaan riipu sellaisesta.

Ja mulle on tosiaan aina ohjeistettu että vasta se kunnon vuotopäivä lasketaan. Mutta viimeksi laskettiin jo pe, kun runsas vuoto alkoi illalla, n. kymmenen aikaan.

Hautomo, onko teille tarjottu ICSI:tä tai oletteko sellaista kyselleet? Anteeksi, en ole teidän tilanteesta nyt kovin ajan tasalla, jos näistä olet aiemmin kirjoitellut jonnekin. Mietin vain että miksi ette pääseet siirtoon asti. Ja mitäs teillä on nyt pakkasessa?

Meillä on tehty kaikki omaan kiertoon tähän mennessä (paitsi se ensimmäinen hoidon jälkeen). Ehkä haluaisin itsekin näitä tuohon lääkkeelliseen siirtoon jatkossa.

Hoitaja soittelee sitten huomenna tai ylihuomenna mulle jatkosta. Katsellaan taas sitten mihin suuntaan lähdetään törmäilemään :).
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille ja oikein hyvää uuttavuotta 2012!

Täällä myös yksi "jatkohoitolainen" eli PAS olis tarkoitus tehdä tässäkuussa :)

meillä yritystä miehen kanssa takana noin 3-vuotta, ollaan nyt hoidossa julkisella puolella. Tiedettiin jo ennestään ettei miehen siittiöt liiku kunnolla ja myös se ettei niitä oikein ole, kivesbiopsiasta kuitenkin löytyi hyväkuntoisia siittiöitä ja ne pakastettiin.
meillä oli 11/2010 1. ICSI, jolloin mentiin pitkän kaavan mukaan. Saatiin 16 solua joista 14 oli kypsiä, mutta yksikään ei hedelmöittynyt. Tämä johtui varmaankin pakastetusta biopsiasta eli siittiöt eivät olleet enee hedelmöityskelpoisia pakkasen jälkeen.
2. ICSI tehtiin 5/2011 lyhyellä kaavalla, saatiin 21 solua, niistä oli 17 kypsää ja 7 hedelmöittyi. Pitkästä viljelystä selvisi 6, kaksi siirrettiin mutta yhtään ei selvinnyt pakkaseen ja nega sieltä tuli.

3. ICSI 9/2011 lyhyellä kaavalla, saatiin hurjat 31 solua, joista puolet hedelmöittyi ja koska saalis oli niin suuri, tehtiin niille pitkä vieljely. Pitkän viljelyn jälkeen meillä oli 4 blstokystiä, joista yksi siirrettiin ja loput ovat pakkasessa. TÄstä tuli plussa, mutta meni kesken 6+5.

Meille piti tehdä heti marraskuussa PAS, mutta ei tämän järkytyksen takia kyetty menemään. Minä olen nyt kahdessa kierrossa yrirttänyt harjoitella oviksen pongaamista, mutta se tuntuu aivan mahdottomalta! Jos jollain on hyviä vinkkejä/keinoja siihen ni otetaan vastaan, kiitos :) Mielestäni tikut ovat hyvin epäselviä ja epätarkkoja sen päivän suhteen. Kolmenakin päivänä saattaa näyttää haaleaa viivaa ja sitten yht'äkkiä ei enää mitään :eek: Onkos muilla näin? Kuulisin mielelläni muiden PAS kokemuksia =)
 
Sartsa00: Suosittelisin Clearbluen digitaalisia ovistestejä joissa ei ole epäselvyyttä koska ovis on. :) Siihen tulee joko ympyrä (=nega) tai hymynaama (= ovis tulossa). Meidän klinikalla ei edes muita testejä "saa" käyttää hoitojen aikana. Ovat toki kalliimpia kuin muut, mutta hyviä ja helppoja tulkita. Itse olen ostanut netistä jolloin on saanut paljon halvemmalla.
 

Yhteistyössä