Hoidot jatkuu 2012

Laitan vielä omaa, että meillä on nyt siis kaksi monitumaista pakkasessa, ja ne onkin jatkoviljelty niin, että ovat blastokystia.

Monitumaisia ei muuten siirretä elleivät jakaudu balstokystiksi asti, ja silloin ovat jo yhtä hyviä kuin alun perin yksitumaisetkin, ja siirron jälkeen kiinnittyvät jo n. seuraavana päivänä. Eli meilläkin siis tuon vuoksi jäivät viimeisiksi vaikka ovatkin nyt hyviä siirrettäviä, lähes tavallisen nelisoluisen vertoisia. Ja näistä blastokystista jo tietää että niillä on mahdollisuus kiinnittyä ja ovat "kiinnittymisikäisiä".

Blastokysta on siis sellainen jossa soluja on jo satoja, ja siinä on jo näkyvillä se osa mistä istukka (kohdun aineksen kanssa) muodostuu, ja se osa mistä sikiö muodostuu.

Äh, unohdin muuten kysyä noista luokituksista, top-alkoista sun muista. Olisi pitänyt kirjoittaa ylös. Mutta tiedoksi sellainen vielä, että siirron yhteydessä voi myös ja saa kuulemma myös kysyä biologilta, koska hän on se, joka ne siirrettävät alkiot antaa lääkärille (ainakin NKL:llä sellaisen luukun toiselta puolelta minne pitää nimensäkin sanoa ennen siirtoa). Eli kysyn vielä noista kun on seuraava siirto.

Noh, mulla nyt siis tikutus, ja siirto ensi viikolla jos sulatettava(t?) selviää. Yksi kerrallaan on pakastettu. Sain Lugesteronin tilalle uuden keltarauhashormonilääkkeen: Lutinus, jonka pitäisi valua vähemmän. Katsotaan nyt sitten.
 
Viimeksi muokattu:
susirouva aika hyvä keskustelu, jäin oikein ajatuksella lukemaan ja luen varmaan pariin otteeseen =)
Uskalsitko kertoa että täällä pari muuta odottaa vastauksia :kieh:

Noh, harmi ettei noista monitumaisten "ehkäisystä" tullut sen parempaa tietoa, mutta hienoa kuulla että niilläkin on mahdollisuus jakaantua blastoiksi asti!
Teillä on sitten pakkasessa ihan laatu-tavaraa ;)
Täällä peukut pystyssä että sulatus menee hyvin ja tietysti se sen jälkeinen vielä paremmin!!!

Nyt täytyy ottaa nokoset ja palata paremmalla ajalla ja ehkä enemmän ajatuksen kanssa...
 
Mequ :hug: :(.

Dreamer, mulla kyllä vaihtelee tuo tosi paljon. Välillä jaksaa ja välillä ei. Nyt jotenkin osaan olla positiivinen vaikka onnistumisia ei ole ollut. Ehkä juuri noissa ekoissa passeissa oli eniten painetta, ja epäonnistuminen otti koville.
Mulla ei muuten ole ollut kuin 1 ivf, vaikka vahingossa tuonne aiemmin 5 kirjoitinkin :ashamed:. Meinaan vaan että jos muhun viittasit.

Itse pystyn nyt asennoitumaan näihin hoitoihin niin, että on mahtavaa että saan tällaisen tilaisuuden jossa lukuisat ihmiset yrittävät saada mulle raskautta aikaiseksi. Tähän käytetty aika on jo nyt ollut pitkä, kenties tulee vielä kestämään parikin vuotta (sitten en iän vuoksi voi enää jatkaa), niin osaan jo odottaa.

Olen oppinut aiemmasta ajasta ainakin olemaan kärsivällisempi kiitollisempi. Ajattelen että tuo aika on aivan liian pitkä hukattavaksi negatiivisuuteen, ja se aika on kuitenkin ns. käytävä läpi ja elettävä. Ennemmin teen sen hyvillä mielin, kun ei tämä kuitenkaan ole kenenkään vika, ja mun mielestä monet ihmiset jotuvat elämänsä aikana käymään läpi tuhat kertaa pahempaa.

En tarkoita että muiden pitäisi ajatella noin, enkä ajattele muista noin. Jotenkin olen vain saanut tuon sisäistettyä itselleni ja pystyn olemaan iloinen tämän kaiken keskellä, ja jaksan uskoa siihen plussaankin. Uudestaan ja uudestaan...:D.

En sitten tiedä onko tähän jo vähän leipääntynytkin vai miksi ei se pää enää kuukausittain hajoakaan.

Lisään vielä, että mulla on tosi paljon kaikkea muutakin menossa (työn ohella opiskelut yms.), että senkin puolesta jaksaa paremmin kun on muutakin ajateltavaa ja ns. muutakin elämää. Olen jo valmiiksi ajatellut että jos en koskaan sitä lasta saa, niin sitten opiskelen paljon (mii lav), ja matkustelen paljon. Siinä on mun plan B.

Talvitaika, Naistenklinikalla tehdään lauantaina siirtoja. Eikö sellainen ole teille mahdollista? Ja onhan tuossa siis folleja, kaiken kokoisia. Toivotaan nyt että kaikki menee kuitenkin hyvin. Aina näissä hoidoissa valitettavasti joutuu kyllä olemaan pelko takapuolessa, että ajoittuuko kaikki oikein.
 
Viimeksi muokattu:
susirouva aika hyvä keskustelu, jäin oikein ajatuksella lukemaan ja luen varmaan pariin otteeseen =)
Uskalsitko kertoa että täällä pari muuta odottaa vastauksia :kieh:

Noh, harmi ettei noista monitumaisten "ehkäisystä" tullut sen parempaa tietoa, mutta hienoa kuulla että niilläkin on mahdollisuus jakaantua blastoiksi asti!
Teillä on sitten pakkasessa ihan laatu-tavaraa ;)
Täällä peukut pystyssä että sulatus menee hyvin ja tietysti se sen jälkeinen vielä paremmin!!!

Nyt täytyy ottaa nokoset ja palata paremmalla ajalla ja ehkä enemmän ajatuksen kanssa...
En suoraan:D, mutta mainitsin kyllä vähän tätä kysymysteni lähdemateriaalia.

Ja kiitos!

Eipä nuo monitumaiset siis näköjään ole mitään huonoja saaliita ollenkaan. Eikä niille siis olisi edes perusteita yrittääkään ehkäistä.
 
Kiitos susirouva vastauksista! Hienoa! Olin itsekin kysellyt ennen 3. hoitoa lääkäriltä (ihan julkisella ollaan oltu hoidossa) hoidonsuunnitellussa listan kysymyksiä, mutta enpä kaikkea tuota ollut osannut kysyä. ;) Minullekin lääkäri sanoi, että kortisonia käytetään harvoin, vain siinä tapauksessa, jos on priimat alkiot, mutta on hylkimisreaktio (tehty useita siirtoja ilman kiinnittymistä). Lastenlääkärit ovat kuulema kauhuissaan kortisonin käytöstä, koska se vaikuttaa/saattaa vaikuttaa sikiön aivoihin. Tästä johtuen ovat hyvin tiukkoja kortisonin käytössä ellei ole jotain perussairautta (suolistosairaus, kilpirauhasen vajaatoiminta tms.).

Minä pääsin myös kokeilemaan Lutinusta viime hoidossa. Se oli kätevä, kun oli pienempi kuin Lugesteron ja on asetin. Mutta, valitettavasti se valui myös (ainakin minulla). Mutta valuminen tapahtui selvästi pitemmän ajan kuluttua lääkkeen laitosta (useita tunteja?).
 
onpas täällä aktiivista kirjoittelua, hyvää tietoa saanut jos tulevaisuudessa IVF meitäkin koskettaa.. Kyllä tämä palstailu on parasta vertaistukea ja saa myös jakaa tietoa. Kuitenkin on niin paljon eroavaisuuksia lääkärien käytännöissä. Joskus vähän ihmetyttää, että miten voi lääkäreiden mielipiteet olla niin erit??

ON täällä siis dpo2 ja IUI:sta aikaa 4 vrk. Eilen irtosi munsaolu, uskoisin, koska aamulämpö nousi 36.5 37.1 ja siellä on nyt, palelee ja juilii oikealta puolelta ja väsyttää. Tänään olisi siis kaiken jären mukaan hedelmöitymispäivä. Eikai tässä auta kuin odotella, aion kuitenkin ottaa varman päälle ja vältän liiallista rasitusta ja välttelen flunssaisia ihmisiä. Toiveikas olo..
 
Pikaisesti ON: Tämänpäiväinen punktio oli kivuliaampi kuin edellisellä kerralla. Sain tuntea nahoissani sen miltä tuntuu kun "neulaa hakataan" tuolla sisuksissa kun viimeksi sitä ihmettelin kun itsellä ei ollut tuollaista ollenkaan, toki kipua oli silloinkin. Follit olivat hankalissa paikoissa ja neulan sisäänvienti jouduttiin tekemään n.4-5 kertaa, lopussa hoitaja runnoi vatsan päältä ja minä huusin kivusta. No lopputulos oli kivun arvoinen, saatiin tällä kertaa hurjat 14 munasolua, melkein puolet enemmän kuin viimeksi. Jospa noista edes puolet hedelmöittyisivät ja olisi edes yksi hyvä alkio muodostumassa. Eipä auta kuin toivoa. Siirto olisi maanantaina jos siirrettävää on, lupasivat soittaa huomenna jos yksikään ei hedelmöity.
 
Hola taas taustalta :wave: Jensar kysyit tuota yksityiseltä julkiselle siirtymistä. Meillä oli ensin yksityisellä 2 ICSI:ä (joista kummassakaan tosin ei päästy siirtoon asti) ja sen jälkeen 3. hoito oli julkisella. Ei ainakaan missään vaiheessa puhuttu, että kolmas hoito olis ollut viimeinen, vaan muistaakseni sanottiin siihen tyyliin, että julkisella tarjotaan kolme hoitoa.

Meillä ainakin julkisella hoidon suunnittelua helpotti se, kun oli antaa tarkat tiedot aiemmista yksityisen hoidoista. Näin pystyi heti katsomaan sopivia hormonimääriä ja välttämään aiemmat sudenkuopat. No, meillä kyllä lähete julkiselle tuli sieltä yksityiseltä, eli vähän vaikea sitä olis ollut mennä salaamaankaan.

Mörkötykselle terkut! =)
 
***Hoidot jatkuu 2012 pino***

Talvitaika............ 2.IVF................... 01/2012
Jensar ................ 2.IVF................... 01/2012
Dreamer74.......... 1.IVF/1.pas ..... .... 01 / 2012
Sartsa00............. 3.ICSI/1.pas ........ 01/2012
Tammuska ......... 1. IVF .................. 01/2012
Susirouva ........... 1.IVF/5.pas .......... 01/2012
Joku_päivä........... 6. IVF 1. PAS......... 01/2012
Kaarne ................ 2. IVF ................... 01/2012
Pepponen ........... 3.ICSI/IVF/1.pas.... 01-02/2012
Seline ................ 2.IVF .................... 02/2012
Dreamer1 ............ 3.ICSI ................. 02/2012
HalleB................. 4.ICSI......... ......... vko 9/2012
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS ..... 02/2012
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ 02/2012
InMyDreams ......... 3. IVF ................. 02/2012
Johkunen ............. 3. IVF/ICSI ......... 02-03/2012
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/ 2.pas ... 03/2012
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. 03/2012
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... 03-04/2012
Marianne1971....... 2. IVF ................. 03-04/2012
Jadekivi ............... 2. IVF.................. 03-04/2012
Miles ................... 3.ICSI................. 04/2012
Sannuliinu ........... 1. IVF ................. kesä/2012
Hautomo76 .........
Mequ .................. 2. IVF .................



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ........ 1 .................... 28.12. 2011
Leonita79............ 1.ICSI 5. PAS ...... 2 ..................... 19.1.2012
LadyBlue ............. 1.IUI ................... ..................... 25.1.2012

***PLUSSANNEET*** :heart:
 
Viimeksi muokattu:
LadyBlue, mitä tarkoitat? Tai olisi mielenkiintoista kuulla mitä teille on sanottu.

Jensar uuuh, juuri tuota pelkäänkin. Mulla kun edellinen punktio oli täysin kivuton, niin silti jännitän mahdollista tulevaa punktiota. Sitä kun ei koskaan tiedä. Kauhealta kuulostaa tuo mitä jouduit kokemaan :). Mutta. Onneksi!! tuli noin mahtava saalis!!!!

Vielä jauhan tähän väliin niitä biologilta saatuja tietoja, että sanoivat myös, että se, että kaikki munasolut eivät hedelmöity on normaalia, ja normaali hedelmöittymisprosentti on n. 60 ja jotain (en muista), -75%.


Meillä tuo oli 95%, mikä oli taas epänormaalin korkea. Käyttöön niistä saatiin sitten n. 75% (tai kai vähän alle, en muista), mikä oli taas normaali %. Keräyksessä saatiin siis 16, joista 15 hedelmöittyi. Mikä oli myös määrällisesti normaalia korkeampi tulos. (Kaik on nyt kahta lukuun ottamatta käytetty...).

Laitan nämä nyt vain sen vuoksi että saattaa vähentää sitä että hermostuttaa hedelmöittymisprosentit.

Kyllä teillä Jensar on paljon "materiaalia", tovotaan nyt että saatte siitä pajon pakkaseenkin :). Hieno tulos kertakaikkiaan!

Miles, kiitos päivityksestä!
 
Tervetuloa uudet!!

Mequ ompa tosi harmi ettet päässy passiin :( on aina yhtä kurja aloittaa koko hoito alusta lähtien.. tsemppiä!

Mörkötys en tiedä oletko lukenut mun ihan foorumin alussa olevia juttuja, mut huomasin vaan että meillä oli tosi paljon samaa: mulla oli ultra 10.11.11. mut sit meni kesken 11.11.11. eli tosi paska päivä molemmilla... ja sit mulla kans kohdun tyhjenemisen kanssa ongelmia; monet ultrat ja kaavinnat takana, nyt pitäs olla kaikki kunnossa, toivottavasti sullakin!!

Talvitaika
toivottavasti kaikki hyvin ma ultrassa!

Susirouva Kiitos kattavasta infosta!! oli kyllä niin paljon asiaa että menee vähän aikaa ennenkö sen kaiken sulattaa... mun mielestä näihin hoitoihin pitäs automaattisena kuulua se että sais jutella jossain vaiheessa ekaa hoitoo biologin kanssa niin tietäis vähän näistä jutuista, koska kyllä mua ainakin nää kaikki luokitukset, solujen jakaantumiset ym kiinnostaa. Aattelin tässä itse kans ens hoidon yhteydessä kysyä lääkäriltä vähän enempi näistä meidän soluista ja jos ei osaa vastaa niin sitten pyydän saada tavata myös biologin.

mulle annettiin kans kauheet kiellot sillon kun olin raskaana ja alkoi tulla vuotoa että mitään ei saisi tehdä... siis kirjaimellisesti liikkua juuri ollenkaan. Suomen lääkäri taas sanoi että normielämää vaan urheiluineen kaikkineen, koska itse ei voi vaikuttaa millään tekemisellä siihen että jos menee kesken. Sanoi hyvin että "vaikka päällään seisois niin se ei keskenmenoa estä jos raskaus on kesken mennäkseen".

Jensar hyi kun kuulosti kauheelta se sun punktio... tulee ihan oma eka punktio mieleen... sattu niin paljon etten pystyny edes huutamaan, olin kait niin shokissa tai jotain, no seuraavat onkin sitten sen nukutuksen kans ni ei tarvi sitä punktioo sterssata montaa päivää etukäteen ..
mutta onnea hyvästä saaliista!! maanantaina sitten piinailemaan! :)
 
Heissan! No niin. Eilen oli kolmas ja viimeinen ultra. Tuloksena 5 mollukkaa. Vasemmalla yx 17mm. Oikeella 16, 14, 12 ja 8 millinen. Tänään oli viimeinen Gonal-F piikki ja huomen irrottuspiikki. Ti aamuna olis sit keräily...
Onko normaalia et noin vähän tulee molluskoita? Kuiteski koko ajan piikitetty 225IU Gonal-F. Ja onko kellään tärpännyt ekasta IVF:stä? Nyt rupee ahistaa jo...
 
Leonita79 tajusin vasta äsken että sun testipäovä onkin jo ensi viikolla, maltatko odottaa varsinaiseen testipäivään vai meinaatko testaa jo aiemmin?

Tammikuun hoitolaisten pino on aikas pitkä.. missäs vaiheessa muiden hoidot on?
Seline, Sartsa00, Tammuska?? Mitä teille kuuluu?

siirsin itteni tonne jonon hännille kun meidän hoito siirty siis näillä näkymin huhtikuulle. olisin itse sen maaliskuulle halunnut, mutta miehelle sopii paremmin huhtikuu. No eipä se yhden kuukauden lisäaika enää tunnu missään siihen nähden että sitä lasta on jo reilu 3 vuotta odotettu :p
 
Tammuska kirjoteltiin samaan aikaan =)
munasolujen määrä on hyvin yksilöllistä, riippuu jokaisen omasta kropasta miten kroppa reagoi hormooniin. joillain tulee vaan muutamia munasoluja joillain taas hirmu saaliit.

tässä listassa on tosi moni sellanen jolla useampi hoito tai hoidon pas takana, mutta kyllä joillain tärppää heti ekallakin. Tsemppiä, pidä mieli positiivisena!!
 
Sain tuossa aikaisemmin tassa ketjussa paljon tsemppaus viesteja. Kiitos tuhannesti niista. Olette kylla ihania ihmisia taalla ja paljon on lampoa ja tukea ilmassa. Teista tulisi kaikista niin ihania aiteja, etta!!!

Tuskastuttaa vielakin taa odottelu. 10 paivaa aikaa PASsiin...... and counting!
 
Täällä palataan taas, uudella innolla. Onneksi tuo vuoden vaihteen sotku, ei vaikuttanut kiertoon.
Miehellä on on intoa ja uskoa, niin kuin viimeksikin ja sitten valaa sitä muhun aina uudestaan kun se valuu pois. Eli tänään tikutin hymynaaman ovistikkuun eli tiistaina siirto.
Vaikutan jossain välissä jakomielitautiselta, oma usko kun ei riitä ja mies latoo sitten toivoa ja voimia niin johan on eri ääni kellossa.

Mä sitten muutin nappasin viime yönä ja tänä aamuna yht. 3 kpl 400 buranaa. Sitten luin, että voi haitata kaikkea mahdollista juuri ovulaation aikaan... Eilen tikutin sen. Tää on niin mun tuuria. :(
Tsemppiä kaikille!


Batinka 1 icsi 2 pas 17.1.2012
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Sama juttu Batinka, hymynaama tuli tänä aamuna, joten ensi viikolla on sitten siirto. En tiedä meneekö siirto pidemmälle viikkoon koska on jo blastokysti...huomenna se selviää.

Joka tapauksessa, jos kaikki menee hyvin, niin piinaillaan samoilla päivillä :). Hauskaa!

Ja vielä, tuskin tuosta nyt kuitenkaan mitään haittoja tuli. Ainahan nuo on sellaisia "saattaa aiheuttaa" juttuja. Siirrot mulla on kivuliaita, ja ovat sanoneet että voin ottaa buranaa ennen sitä. Kysyinkin, että ihanko tosi buranaa, niin sanoivat että kyllä, ei siitä kerrasta mitään haittoja tule. Eikä tuossa nyt kauheasti ole eroa siihen ajankohtaan missä sinä ne otit.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Kirjoitin tuon edellisen viestin väärään ketjuun eilen ja kopsasin tänne, siksi nuo ovisjutut on tänään ja eilen kun lisäsin tekstiä muuttamatta sitten sitä toista. . :)

Eli jokatapauksessa eilen tuo ovis.

susirouva meillä menee tää kierto aika yksiin! Mikä kp sulla on ovulaatio?
Toivotaan, että nyt vaikka tärppäisi. Harmittaa juu tuo burana, mutta mietin kanssa että kun ei ole jatkuvaa käyttöä onko haitta niin valtava.. mutta toisaalta kaikki on niin yksilö kohtaista varmasti. Soitan ja kysyn samalla sitä huomenna kun varaan siirtoaikaa.
 
Kirjoitin tuon edellisen viestin väärään ketjuun eilen ja kopsasin tänne, siksi nuo ovisjutut on tänään ja eilen kun lisäsin tekstiä muuttamatta sitten sitä toista. . :)

Eli jokatapauksessa eilen tuo ovis.

susirouva meillä menee tää kierto aika yksiin! Mikä kp sulla on ovulaatio?
Toivotaan, että nyt vaikka tärppäisi. Harmittaa juu tuo burana, mutta mietin kanssa että kun ei ole jatkuvaa käyttöä onko haitta niin valtava.. mutta toisaalta kaikki on niin yksilö kohtaista varmasti. Soitan ja kysyn samalla sitä huomenna kun varaan siirtoaikaa.
Ahaa, okei. Mulla on nyt kp 13 tuo ovis, eli tosi aikaisin. Aika paljon vaihtelee, kun joskus on ollut kp 18:kin. Sulla?
 
Hei minutkin voisi lisätä tähän ketjuun. =)
Oma tarinani:
Lasta yritetty vuodesta 2003, jolloin olin siis 29v.
Ensin 2 vuotta luomusti, sitten tutkimuksiin, jolloin todettiin selittämätön lapsettomuus. 3 tuloksetonta inseminaatiota ja sitten iski masennus.

Välillä taas luomusti yrittämistä, kunnes alkoivat vuotohäiriöt. Vuoden 2009 alkukesällä poistettiin vasen munasarja endometrioosin vuoksi ja oikeatakin operoitiin. Molemmat munatorvetkin poistettiin. 7 vko:n sairasloma. Toipumisen jälkeen meille kerrottiin, että ainoa keino yrittää lasta on koeputkihedelmöitys.

1.IVF joulukuussa 2009, ei tulosta.
2.IVF kesäkuussa 2010, ei tulosta. 2. IVF:n PAS joulukuussa 2010, ei tulosta
Nämä hoidot siis julkisella.

Päätimme vaihtaa yksityiselle sairauteni (endon) nopean etenemisen vuoksi... ei minulla ollut aikaa jäädä jonottamaan julkiselle. Olin myös kuullut että yksityisellä onnistumismahdollisuus on parempi kuin julkisella puolella. Tämä johtuu siitä että yksityisellä puolella juuri sinun tilanteeseesi paneudutaan kunnolla, eikä hoidot ole mitään "liukuhihnatyötä".

3.IVF yksityisellä kesäkuussa 2011, elämäni ensimmäinen plussa raskaustestiin.
Varhaisultrassa kuitenkin todettiin tuulimunaksi ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.
3.IVF:n PAS lokakuussa 2011, ei tulosta.
4.IVF punktio 7.1.12 ja siirto 9.1.12 Siirrettiin 2- ja 3-soluiset alkiot, jotka olivat 3.luokkaa. Pakkaseen emme saaneet yhtään alkiota.

Elikkäs:
Sintu74............... 4.IVF .................. vko 2-3/2012

Minut voi lisätä myös piinailijoihin. =)
Sintu74................ 4.IVF ................ 2 ....................... 26.1.2012
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Ahaa, okei. Mulla on nyt kp 13 tuo ovis, eli tosi aikaisin. Aika paljon vaihtelee, kun joskus on ollut kp 18:kin. Sulla?
Siirtääkö sulla luget kierron alkua?

Mulla olisi pitänyt alkaa ti tai ke ja kierto alkoi sitten pe, eli pari päivää viivästyi. Edellinen ovulaatio oi kp 18 ja nyt sitten oli kp 16.

Mietinkin, että voiko olla niin että luget siirtää vuodon alkua mutta hormonitoiminta pyrkii kuitenkin jatkamaan sen "oikean" kierron ajankohdan mukaan. Sekavati sanottu, sekä luultavasti tuulesta koko juttu. ;) Kunhan olen pohtinut.
 
Siirtääkö sulla luget kierron alkua?

Mulla olisi pitänyt alkaa ti tai ke ja kierto alkoi sitten pe, eli pari päivää viivästyi. Edellinen ovulaatio oi kp 18 ja nyt sitten oli kp 16.

Mietinkin, että voiko olla niin että luget siirtää vuodon alkua mutta hormonitoiminta pyrkii kuitenkin jatkamaan sen "oikean" kierron ajankohdan mukaan. Sekavati sanottu, sekä luultavasti tuulesta koko juttu. ;) Kunhan olen pohtinut.
Eivät mulla oikeastaan lyhennä koko kiertoa, ovis vaan on vähän aikaisemmin kuin normaalissa kierrossa. Lääkäri sanoikin kerran että luget aikaistaa usein ovista. Kun tuota alku ultraa meinasin kerran pidemmälle ehdottaa. Se kun on aina kp 10-12, ja mietin että tuskin mitään munasolua edes näkyykään vielä. nyt oli kp 11 ja munasolu oli jo 16mm.

Viimeksi mulla oli ovis kp 15, nyt siis tuo 13. Menee vähän niin, että joka toinen kierto ovis on aikaisemmin. Tarkistin vielä äsken kalenteristakin. Kiertojen pituudet ovat olleet 35-29 välillä koko ajan.
 

Yhteistyössä