Hoidot jatkuu 2012

Kevät87, tervetuloa mukaan ja tsemppiä huomiseen punktioon! Tervetuloa myös Sufka. Asiaa kirjoitit ja toi samainen biisi koskettaa myös minua paljon. Meillä oli ensimmäinen hoito naikkarilla ja täytyy sanoa, että se meni ihan pyllylleen koko hoito. Yhtään ei saatu pakkaseen ja tuoresiirrosta kemiallinen. Tämä siis tammikuussa. Soittelin joka kuukausi kierron alettua uutta aloitusaikaa, mutta joka kerta sanottiin, ettei mahdu. Liikaa tulijoita.. Nyt on ruuhkaa... Juuri tällä viikolla on kamalasti hoitoon ilmoittautuneita.. ym. En tiedä miksi minä olin aina se, joka jätettiin odottamaan. Siitä tuskastuin ja hakeuduin yksityiselle ja täytyy sanoa, että en ole hetkeäkään katunut, vaikka rahat hoitoon pitää selkänahasta repiäkin. Siellä minä olen pääasia ja hoito etenee minun ehdoillani. Henkilökunta on osaavaa ja empaattista. Ei ole kiire, eikä liukuhihna meininki.
Risto79, mulla tuli ensimmäisen ICSIN tuoressiirrossa kemiallinen ja nyt siirryttyäni naikkarilta yksityiselle sain siirron jälkeen pistettäväksi Gonapeptyl piikin, jonka pitäisi edesauttaa kiinnittymistä. Toivotaan, että uudet konstit auttaa sinua onnistumisessa!
Emma81, pahoittelut negasta.:hug:
Mitenkäs mariq jakselee??
Vanil, piinasisareni, kuinka voit?? Mitenkäs piinailut etenee? Toivottavasti hyvin!

On: Eilen dpo 11 testattu, hätähousu kun olen, hailakka plussa juuri testiajan puitteissa Elivon herkällä testillä ja tänä aamuna, dpo12, Clearbluen testillä pärähti minuutissa plussa! Näyttäisi nyt siltä, että ainakin raskaushormonit on hyvin nousussa ja toivotaan, että kaverit on tarrautuneet kunnolla kyytiin! Vielä ei hypitä riemusta vaan pelonsekaisin miettein odotellaan, että vuoto ei ala niinkuin viimeksi.

Ihanaa aurinkoista sunnuntaita kaikille!:wave:

Pyykki
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?

Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas ............ huhti-toukokuu
Inccu1 ................. 1.IVF .................... toukokuu
Jicca .................... 1.IVF .................... toukokuu
Sufka .................. 1.IUI ..................... toukokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/2.pas .......... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ... toukokuu
Napsuneiti ............ 2.IVF ................... toukokuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... toukokuu
kevät87 ............... 1.ICSI .................. toukokuu
Almina ................ 4.ICSI .................. touko-kesäkuu
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Pepponen ............. 4.IVF/ICSI .......... kesäkuu
Iloksi ................... 3.ICSI ................... kesäkuu, vk22
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... kesäkuu, vk25
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kesäkuu
Johkunen ............. 3. IVF/1.pas ........ kesäkuu
Marianne1971....... 2. IVF/1.pas ......... kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu
Tiinuli81 ............... 2.IVF .................. elokuu
Miles ................... 4.ICSI................... elokuu
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
TanZZZku ............. 1. IVF/1.pas ........ syyskuu (?)
Emma81 .............. 3.IVF ................... syyskuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI .................. syksy
Mariq ................... 4. ICSI ................ ?
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Seline ............... ( 2.IVF) .................. ??
Pioni70 ................ 3.ICSI ................... ??

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Lion33 .................. 2.IVF ................... 1 ..................... 4.5. (+)
Vanil ................... 2.IVF ..................... 2 ..................... 25.5.
Pyykki .................. 2.ICSI ................... 2 .................... 25.5.(+)
Onlyer.................. 2.ICSI .................... 1 .................... 26.5.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ........... 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF .......... toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ........... 3.IVF ........... toukokuu .......... 7.1.2013



Leppäkerttu-77 .... 3.IVF/ICSI 2.pas ..... HOITOJEN LOPETUS........ 1 lapsi
 
Viimeksi muokattu:
johkunen.niin tiedä häntä auttaako kiinnittymiseen,tosiaan eka kerta kun koitetaan.mulla ei ole endoa,ja luulisin et meillä ongelmana on munasolujen huono laatu.niitä kyllä tulee ihan mukavasti,aina pakkaseenkin saatu,suurin osa selviytyy sulatuksesta(paitsi ekasta hoidosta)on tää niin arpapelii koko touhu.
pyykki.toi pistos on kans uus juttu,et mielenkiintoista nähä auttaako nää uudet jipot.toisaalta tilastollisesti nyt on heikot mahkut onnistua kun tuoresiirrosta onnistu,tai no onnistu ja onnistu kun km tuli.no mieli on avoimena.tsemppii ihan kaikille,tässä rankassa taipaleessa
 
Heippa ja ihanaa alkavaa aurinkoista viikkoa kaikille! =)

Pahoittelut mariq :/

Tänään käyty ultrassa ja punktio sovittu perjantaille, jännää. Esilääkkeeks diapam 10mg, vissiin aika yleinen käytäntö? Ultrassa näky oikeella puolella 3 isompaa rakkulaa ja 4-5 vähän pienempää, itse olin huolissani pienestä määrästä mutta lääkäri oli sitä mieltä et se on mun tapauksessa parempi et on vähän vähempi koska PCO tekee munasarjoista niin herkät että jos niitä lähtee kasvamaan kauheen iso määrä, voi laatu olla huono ja sit se että niitä voi tulla ihan liikaa... Oli toiveikas näistä muutamasta, vaikka itsestä se tuntu hurjan vähäseltä kun täältä on lueskellut että monilla määrä on paljon suurempi? No mutta näillä mennään.
 
Kevät 87:Onnea punktioon, toivottavasti saatte hyvän saaliin!Itsellä ei ole edes vielä punktiopäivä selvillä mutta jännittää jo nyt, ekaa kertaa kun menossa:)

Sufka:Kiva (tai siis ei kiva mut kuitenkin:)) että on muitakin samalla taustalla, mulle toi endo on jotenkin vielä ihan vieras kun se tuli aika puskista.Ihan mukavaa kuulla vertaiskokemuksia:)Kipuileeko sulla se kysta paljon?Nyt kun piikitykset ovat alkaneet myös kystalla on alkanut ihan oma elämä.Kyllä se koko ajan muistuttaa olemassaolostaan.Onko sulle koskaan ehdotettu sen leikkaamista?
Kyselit myös julkisen jonoista:eek:llaa TAYSissa hoidoissa ja ensikäynti oli 14.2 ja nyt siis jo piikit mennyt kohta viikon verran.Eli aika nopeaa toimintaa mun mielestä.Meillä ainakin vaikutti myös tausta, en tiedä olisiko ollut yhtä nopeaa jos oltais esim selittämättömiä...Inssejä kyllä ehdotettiin mutta en suostunut kun olen lueskellut että niistä ei endolaisilla kauhean usein ole hyötyä ja muullahan tuubatutkimus meni ihan metsään eli ei edes tiedetä onko ne auki vai ei.

Mulla tosiaan keskiviikkona eka ultra piikkien aloituksen jälkeen, jännittää jo mitä siellä on tulossa.Munasarjoissa alkoi viikonloppuna tuntumaan ja vatsakin on vähän turpea ei kyllä mikään mukava olotila...

Pyykki:varovaiset tsempitykset plussaamisen johdosta, ymmärrän hyvin että ei vielä paljon riemuita, itse olisin varmasti ihan samalainen jos joskus sen plussan tikkuun saisin...

Voimia ja jaksamista neganneille!
 
Pyykille onnea plussasta!!

Mariq Voi kurjuus! Mutta jos jotain positiivista hakee niin oli varmasti kaveri yrittänyt kiinnittyä kun kuitenkin väriä testeihin sait.. jospa sitten ensi kerralla pysyisi mukana loppuun saakka!

Jiccalle tsemppiä punktion odotteluun ja punktioon!

(.) Tänään käyty verikokeessa aamusella naistenklinikalla ja nyt odotellaan hoitajan soittoa että jatkuuko annostus Puregonissa 200iu päivässä vai muutetaanko sitä. Perjantaina on sitten ultra jossa määrätään punktiopäivä. Kääk.
Ja diapamin mäkin viimeks sain esilääkkeenä kotosalla. Varmaan tartten nytkin vaikka rennommalla mielellä asian suhteen olenkin näin tokalla kerralla. Ei se viimeksi ollut niin kamalaa kun oletin.
 
Heippa taas kaikille, uusille ja vanhoille! Kävin eilen nollaultrassa, ja lääkäri meinas että ovis taitaa olla jo tänään. Ei muuta kuin kiireen vilkkaa kotiin testaamaan, ja niinhän se olikin. Soitin juuri PAS ajan, ja torstaina siirretään KOLME, mikäli selviävät sulatuksesta!
Mies hieman hymisteli asialle, mutta sanoin, että jos ees yksi kiinnittyy meidän tuurilla, niin olen onnellinen!
 
Voi elämä tätä olotilaa... Tänään pitäisi olla siirto 14.45 ja nyt pelkään koko ajan, että puhelin soi ja ilmoittavat ettei yhtään kolmesta alkiosta ole selviytynyt. Vatsaa vääntelee jo niin paljon, kun jännittää. Siirto on mulla aina muutenkin jotenkin epämiellyttävä. En tiedä miksi, koska piikittelytkin aiheuttavat paljon enemmän kipua, mutta ehkä se tilanne on vain epämukava. Sori nyt tuli vain omaa napaa, tulen lueskelemaan teidän muiden kuulumisia, kun tämä pas selviää
 
Heippa kaikille, pitkästä aikaa!!
oon jonkun verran kirjotellu tonne painonpudotusketjuun ku itellä ei oikei muuta täs kohtaa oo. . Eli se PAS meni sinne syksyyn. Saan soittaa en seuraavista vaan sitä seuraavista mensuista naikkarille, eli se olis kesäkuun lopussa. Ja sithän tuli se kesätauko, mut kuulemma mahdllisesti tietävät elokuuta ajatellen et millon mensut saa alkaa ja millon ei.
Eli jos hyvä tuuri käy, maholisesti päästäis elokuussa koittaa PAS :)
Mutta, hoitsu kerto et siin hetken menee ennen ku ovat päässeet labra ja biologi kunnolla hommiin, nii sulkuhan kesti elokuun pouoleen väliin, nii siit vissii menee hetki viel ennen ku ne pääsee tositoimiin siel.. En tiä, katsotaan, kesäkuun lopus/ heinäkuun alus se selvii...

Ajattelin jäädä hetkeksi (jos pystyn ;) ) taustailemaan tästä ketjusta.
Jotenkin tuntuu et on paljon helpompi keskittyy yhteen asiaan kerrallaan, niinku ajattelin ajatukseni suunnata siihen painonpudotukseen, pitäisin "lomaa" näistä hoidoista täysin!!! Koittaisin olla ressaamatta ja jännittämättä, kuitenkin tää kevät on ollu aikas tapahtumaa, suoritusta ja ressiäkin täynnä.

Käyn kuitenkin lukemassa teidän kuulumisia, ja olen hengessä mukana teidän taistoissanne :) :heart: Palailen sitten lähempänä h-hetkeä, ja kertoilemaan kuulumisia ja aikatauluja ja ja ja ja... ;)

Vielä valtaisa kiitos kaikille teille rakkaat kanssasisaret!! Olette olleet mahtava tuki!! Tsemppiä kaikille teille vaiheisiinne :) :heart: Olette parhaita!! :)

T:
Taukoileva, kesää odottava TanZZZku
 
Moikka kaikille!

Haluisin jännityskavereita näille piinapäiville. Mulla tehtiin ivf punktio eilen 21.5. Saaliiksi saatiin 22 munasolua. Hedelmöittymisestä en tiedä vielä mitään, se selviää huomenissa kun oon menossa siirtoon. Eli ainakin kevät87 ollaan samassa tilanteessa. Olis kiva kuulla kuulumisia.
 
Heippa kaikille!

Pyykki,varovaiset onnittelut plussasta =)

Millais te jotka ootte ikuna piinaileet,onko teillä ollu päänsärkyä?Mulla alko eilen illalla särkeen päätä ja nyt se vaan yltyy.Niin kauhee särky et ei voi oikeen edes liikkua.Panadolia otin jo 2x500g ja aamulla aikasin otin jopa yhden panacodin ja ei mitään tehoa...
Muuten olo on perus negatiivinen,oon aivan varma et perjantaina tikkuun piirtyy haamu ja todetaan kemialliseks...Tai sit vuoto alkaa jo ennen sitä...
Viimeks mentiin pitkällä kaavalla ja pp 11 alko tuhruvuoto joka sit ylty vaan.Nyt on taas pp 11 ja täl kertaa mentiin lyhyellä kaavalla,ja jos omaa kiertoa katotaan niin kuukautisten pitäs alkaa tänään,mut ei ainakaan vielä vuotoa näy.Mahassa vihlasee väliin kipeestikin,en tiä sit mitä pitäs ajatella...
 
Pyykki varovaisesti onnea :)

Risto meillä myös osa alkioista huonompia mutta pakkaseen kelpasivat ensimmäistä kertaa. Täytyy kysellä tuosta tukilääkityksestä kun jotain muuta kuin pelkkiä lugeja haluaisin...

Moto toivottavasti et saa puhelua vaan kaverin kyytiin =)
Onko sulle millaista tukilääkitystä tiedossa? Mielenkiinnolla kun sulla taisi myös olla tätä endoa...

InMyDreams vai että 3 ;) Toivottavasti ainakin yksi tärppäisi!!

Tanzzzkulle hyvää kesätaukoa :wave:
 
Hoidot yllättivät kerrankin. Kolmesta sulatetusta siirrettin tänään kaksi!
Piinistelijä täältä saat ainakin seuraa piinapäiviin:)
Vanil mulla on tullut välillä lugeista päänsärkyä, tosin ei tällä kertaa. Zumenonista tuli särkyä ekat pari päivää. Olen huomennut, että samat lääkkeet eivät aina vaikuta samalla lailla eri hoitokerroilla. No tosin aina jotain muuta oiretta tulee tilalle=)
Tanzzku Hyvää lomailua sinulle :) Otahan ilo irti hoitotauosta niin sitten on taas ´tsemppiä kesän jälkeen näihin hoitoihin.
InMyDreams Pidän peukkuja myös sinulle, että käy yhtä hyvä tuuri sulatusten kanssa kuin meillä :)
 
  • Tykkää
Reactions: InMyDreams
Saitko Mariq neljännen hoidon ilman mitään sen kummempia kyselyitä? Olen ymmärtänyt, että kela korvaa kolme hoitoa.
Kela korvaa 3 IVF/ICSI-hoitoa julkisella puolella, sekä 3 hoitoa yksityisellä.
Joten 6:een hoitoon saa Kela-korvauksen. :)
Joskus voi lääkärintodistuksella saada Kela-korvausta useampaankin hoitoon, jos lapsettomuuden on todettu johtuvan sairaudesta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: InMyDreams
Elokuussa 4 icsi nyt ekaa kertaa pitkällä kaavalla .ukko käy huomenna kromosomi kokeessa tuloksia odotellaan noin kk. Ottaa pantiin.nin kallista.millä te muut maksatte hoidot.
Meillä ainakin hoitotaukojen aikana pistetään rahaa säästöön seuraavaan hoitoon.
Meillä sattuu seuraava hoito kesäloman ajaksi, joten lomarahoilla maksetaan osaksi hoito. :)
 

Yhteistyössä