* Hoidot KYS 2011 *

April81 mikä tilanne?? Oletko testaillut? (niin, eihän se tässä vaiheessa ole vielä järkevää.. mut eräät ainakin on liian malttamattomia)
Onko ilmaantunut oireita?

Minulla vihdoin on alkanut aamulämmöt ja lämmöt yleensäkin nousemaan eilen ja tänään. Pelkäsin jo, ettei ne nouse ollenkaan.
Minä oon ihan hermorauniona tän piinailun kanssa.

Toivottavasti siellä on kaikki kunnossa!
 
Kultaa, olen todella pahoillani puolestanne :hug: En voi kun kuvitella, miltä tuntuu tuollainen tilanne, kun pääsee noin pitkälle ja sitten vedetään matto jalkojen alta :( Toivottavasti seuraava kerta onnistuisi paremmin! VOIMIA :heart:

iloksi Kiitos kysymästä, täällä tilanne on aika tavalla "normaali". Mä en uskaltautuis testaamaan, olen päättänyt odottaa sinne torstaihin ja mennä verikokeeseen. Olen niitä testejä niin monta vuosien varrella tehnyt että kammoan jo niitä. Mullakin lähinnä oireita on siitä lugesta, rintojen arkuutta ja mahan nipistelyä, ei siis mitään erikoista, mikä vois viitata siihen onko tärpännyt. Paitsi sitä ihmettelin viime yönä, kun hikoilin mikä on mulle todella epänormaalia ja sit aika ajoin tullut vilunväristyksiä. Mutta olen ehkä enemmän valmistautunut siihen negaan, nimimerkillä pessimisti ei pety. En tiedä, fiilikset on aikalailla kaksijakoiset.
Toivottavasti iloksi teillekin puhaltais plussatuulet, tsemppiä viimeisiin piinapäiviin! Millon sulla on virallinen testipvä?
 
April81
Sinulla on selvästikin enemmän tuota itsehillintää testailun suhteen, sillä minä olen testannut jo viikon päivät. Aloitin testaamisen nähdäkseni raskaushormonin poistumisen ja olen testannut siitä lähtien.
Minulla oli eilen menkkojenalkamispäivä, mutta vuoto ei tietenkään lugejen takia alkanut. Tänään heräsin kovaan menkkakramppiin ja olin varma, että vuoto alkoi aamulla.
Ei ollut onneksi alkanut ja kramppikin helpotti.

Minä tein testin myös tänäaamuna ja tässä on kuva siitä :
Kuvassa on siis eilisen apteekin oma-testi (pp9 I) ja tänäaamuna tehty apteekin oma ja clearblue.



Viiva on ehkä päivän tai pari nyt vahvistunut, joten jotain on kyllä tapahtunut. Nyt ei voi kuin toivoa, että siellä on jotain tiukasti kiinni jos on kiinnittynty...

Vaikka en meinaa millään uskoa, että voisi olla mahdollista tuo, muttei lääkkeiden enää pitäisi noin vahvoja viivoja tehdä..
huhhuh
 
Voi iloksi!!! Olit eilen illalla mulla mielessä kun olin käymässä nukkumaan ja melkein olin tulossa jo uudelleen avaamaan konetta, että mikä sulla on tilanne. Ihanaa, siis oisko nyt tosiaankin vihdoin käyny näin ihanasti!! Kyllähän tuo tosi hyvältä vaikuttaa, eihän sen viivan tosiaan vahvistua pitäis ja kun aikaa lääkkeestäkin on, ettei se noita voi vahvistaa. Voi että mä toivon, että tuo tulos on pysyvä!!:heart: Suosittelen muuten testeistä vielä pregcheckiä, antoi mulla ainakin jo vahvan viivan kun muut sellasta hailakkaa. Vitsi mä olen onnellinen teidän puolesta, jos tuo nyt todella on sitä miltä näyttää! :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Hui iloksi, toi näyttää kyllä todella lupaavalta, nyt aloin jännäämään sun tilannetta varmaan enemmän kun omaani :D Pidän kyllä kaikki peukut ja varpaat pystyssä että toi on nyt sitä!

Mulla on rintojen arkuun vähän hellittänyt, oli viime viikolla viel loppuviikosta tosi tosi arat, ihan kun jotkut pinkeet pallot :D Nyt on sit se pinkeys helpottanut, mutta on koskeusarat edelleen, isännällekin pitänyt sanoo että ei niin kovaa, hihi..
Mä tossa kattelin kalenteria, kun iloksi mainitsit tosta että millon sun menkat ois pitäny alkaa, normikierrossa, mutta ei kai sillä tässä tilanteessa mitään väliä ole? Mulla ne ois pitäny alkaa tossa kesäkuun 2.tai 3.pvä, ja mullahan siirto tehtiin 31.5. ,eli kierto on mulla tällö hetkellä ihan eri vaiheessa, tän hoidon takia. Sit tosiaan toi hikoilu/vilunväristysoire on tullut mulla kuvioihin, en tiedä onko se hyvä vai huono merkki. Kylhä tää alkaa kieltämättä aika jännä tilanne olemaan. Kyllä mä mietin sitä, testaisinko keskiviikkona, koska torstaina on mulla työvuoro, aamulla käyn labrassa ja jos sen iltapäivällä tietää onko tärpänny, en tiedä miten jaksan jatkaa töitä jos tulos on pettymys. En muuten tullut kysyneeksi sitä, soittavatko ne Kysiltä siitä tuloksesta vai pitääkö soittaa itse? Eikös sen kuitenkin samana päivänä saa tietää?
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
April81 minulla ei ole säännöllistä kiertoa, mutta laskin sen menkkojen alkamispäivän siitä, miten aiemmissa hoidoissa (joissa ei ole siirtoon päästy) on vuodot alkaneet.
Sama sääntö pätee niitä kiertoja, kun olen ovuloinut.
Normaalisti en ovuloi ja kierrot ovat noin 60-90päivää.
Jos ovuloin, niin ovulaation jälkeen dpo 11-12 alkaa vuoto AINA ja ihan joka kerta.

Eli aiemmissa hoidoissa kun siirtoon ei päästy punktio oli maanantaina ja vuoto alkoi aina seuraavan viikon perjantaina.
Nyt punktio oli tiistaina, joten vuodon olisi pitänyt alkaa seuraavan viikon lauantaina (eli nyt menneenä lauantaina).
Kiertopäivien puolesta ei pitäisi olla vielä mitään hätää, sillä minulla on menossa kp 25. Lyhyimmillään kierto on tämän 6v aikana ollut 32 päivää. Siitäkin on aikaa ainakin 3 vuotta.

Mitään muuta säännönmukaisuutta minulla ei kierroissa ole kuin se luteaalivaiheen pituus. Jos ovulaatio tapahtuu, niin vuoto alkaa dpo 11-12 (eli luteaallivaihe jää 10-11 pv mittaiseksi).

Minulle sanoivat, että perjantaina pitää soittaa sitten itse se tulos. Eli minun tietojen mukaan vasta seuraavana päivänä selviää. Tietysti sitä voisi heti aamusta mennä labraan ja koittaa onneensa jo torstain soittotunnilla.
Eihän sitä tiedä jos vaikka olisi jo selvinnyt.

Sinä olet kyllä käsittämättömän hienosti pysynyt testaamatta. Minä olen tosiaan testannut joka päivä ja pariin otteeseen.
Sunnuntai-aamuna heräsin kovaan kramppiin ja siitä lähtien on viillellyt ja kramppailllut alavatsalla. Lisäksi kokoajan on olo, että menkat alkaa.
On tää aika piinaavaa, vaikka toisaalta vähän olo helpotti, kun viivat alkoivat vahvistumaan.
Nyt vaan pelätään, että jatkuuko raskaus vai ei.

Toivottavasti sinulle on tulossa hyviä uutisia testistä jos vaan maltat odottaa sinne veritestiin asti! Mieletöntä itsekuria :D
Nuo oireet kuulostaa jo hyviltä, rintojen arkuus ja pinkeys! Voi että! Olisi hienoa päästä yhdessä tuonne odottajien puolelle! Jotenkin täytyy nyt yrittää tsemppailla tämä loppuaika :)


Nyt on menossa rv 3+5
 
Viimeksi muokattu:
Syrän Pregcheckillä testailin ensin ja taidan jatkaa testailua, kunhan testit tänään saapuvat...
Olen tainnut ostaa raskaustestejä ainakin 100 eurolla tässä viimeaikoina...
:whistle:

Tämän aamuinen viiva testissä ei ollut vahvistunut eilisestä ja meinasin jo ahdistua asiasta. Googlaillessa kuitenkin sitten vähän rauhotuin, sillä raskaushormonin määrä ilmeisesti tuplaantuu noin 48 tunnin välein. Eli huomenna pitäisi olla isompi määrä (TOIVOTTAVASTI!!) ja viiva parempi.
Ja jokatapauksessa tässä mennään niiiiiiin pienillä viikoilla, että monessa tapauksessa mitään ei vielä edes näy.

Aivan käsittämättömän uskomatonta, jos nyt tämä onnistuu.. Ei voi ymmärtää, että se voisi omalle kohdalle sattua. Ei vaan voi.
Eikä nyt auta kuin toivoa ja toivoa ja toivoa vielä vähän lisää, että kaikki menisi hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: iinamiina
Onnea Iloksi, huippu-uutisia!

Oma olo on tosi pinkeä. Viikko sitten maanantaina ultrassa näytti että soluja ei ole tulossa paljoa, mutta perjantaina KYSissä todettiin (jälleen) hyperstimulaatio. Mulla ei vissiin onnistu tulemaan soluja kun liikaa, tai liian vähän. Toisella puolella oli 15 solua ja toisellakin yli 10. Ilmankos ei enää housut mahtunut kiinni ja oli aika hellä olo. Viime viikolla touhusin kotona vielä ihan normaalisti, mutta lääkärin määräyksestä olen vähän hiljentänyt tahtia ja olo on ihan siedettävä. Solut oli tuolloin perjantaina vielä aika pieniä, joten punktio siirrettiin tältä päivältä keskiviikolle. Aika hurjaa jos keskiviikkona todella löytyy yli 25 kaksisenttistä munasolua! Muistan edellisestä hyperikierrosta olleeni punktion jälkeen todella kipeä, toivottavasti nyt toipuisin vähän nopeammin. Nyt uskallan jo toivoa että me saatais edes alkioita. Mä vaan toivon että tää jännitysnäytelmä olis jo ohi...
 
Ciram huhhuh! Aikamoinen tilanne sinulla! Toivottavasti soluja löytyy kaikista folleista ja saatte sitten alkioita. Hienoa olisi myös, jos kuitenkin selviäisit vain lievällä hyperillä ja pääsisitte siirtoon :)
Nyt saadaan jännittää siis sinun kuulumisia :)
Tsemppiä ja muista ottaa rauhassa!!!!
 
Ai niin, aamulla oli ONNEKSI se viiva vahvistunut. Kyllä se eilinen haalistuminen meinas ottaa jo sydämestä.

Tässä vielä kuva (kun tykkään näitä kuvia jaella...)
Aijaa.com - 10353892

April81
tule sitten heti kertomaan, jos/kun teet testin, että miltä se näyttää! Jännittää hirveästi sinun puolesta ! Toivottavasti meitä olis nyt monta hoitolaista menossa tuonne odottajiin! Pari hoidoilla alkuunsaatua raskautta siellä taitaa jo helmikuulle olla, mutta mahtuu sinne enemmänkin :)
 
Hieno juttu iloksi, jospa se viiva nyt siitä alkas päivä päivältä vahvistumaan =) Toisaalta itse en juuri tuon takia uskalla piinata enempää itseäni, kun tiedän että se tulos voi näyttää vielä ihan mitä tahansa. Ikänään en ole yhtään positiivista testiä tehnyt ja nyt jos se on tullakseen, haluan saada varmuuden kerralla. Tietty on vielä monta mutkaa matkassa vielä senkin jälkeen... Keskenmenon pelkohan siinä suurin on, yhtä stressaamista on tää unelman tavoittelu. Mutta kai se on joku suojautumiskeino itellä, että mieluummin pelkää pahinta että ei tippus niin korkeelta.
Edelleen on tätä outoa hikoilua, joka painottuu aamuun, vaihdevuodetkohan lie tullu uudelleen :kieh:

Ciram, auts on varmaan aika kipeä olo, itellä oli kuitenkin vaan lievää turvotusta tuohon verrattuna mitä sinulla. Muistat vaan tosiaan noudattaa määräystä ja ottaa iisisti, kun on omasta ja mahdollisesti tulevan pienokaisen terveydestä kyse, ei pidä leikkiä. Tsemppiä kovasti siirtoon !
 
Sen verran piti tulla väliaikatietoja kertomaan, kun tää päivä ollut ensimmäinen jolloin tuntunut että menkat voi alkaa minä hetkenä hyvänsä, mahaa nipistellyt enemmän ja ollut paineen tunnetta, päätä särkenyt ...ja tullut vähän rusehtavaa vuotoa :| Tunne on tismalleen sama kun ennen menkkoja. En sitten tiedä voisiko se olla kiinnittymisvuotoa... Kyllä tää alkaa aika piinaavaa olla, kun ei tiedä mitä odottaa!
 
April minulla on ollut myös paljon menkkaoloja. Aamuöisin herään menkkaoloon ja yleensä sitten päivänmittaan jomottelee alavatsaa. Iltaa kohden jomottelut yleensä on hellittäneet.
Toivottavasti menkat eivät ole alkamassa vaan se toinen vaihtoehto!

Voi hyvänenaika sentään tätäkin jännitystä!
Tsemppiä vielä piinaan! Olihan sinullakin torstaina testi?
 
Huomenta,

minä jäin eilen miettimään, kun huomasin klinikoilla olevan eri käytäntöjä, että mistä päivästä lasketaa hedelmöittyminen KYSin ohjeiden mukaan? Joissain se hedelmöittymispäivä lasketaan olevan punktiopäivä, toisessa paikassa se on se siirtopäivä...
Minä ajattelin, että se olisi se punktion jälkeinen päivä.

Täytyy tätä asiaa kysästä, mut jos joku sattuu tietämään, niin vinkkiä tännepäin. :)

Tässä tämän aamuiset testit (tein taas kaksi):
Aijaa.com - 10359669
 
  • Tykkää
Reactions: Anastacija
Jeps, tää oli kai mun piinailun osalta tässä. Menin sitten hölmö ostamaan kumminkin sen testin ja äsken tein, ja selvä negahan se oli. Huomenna on se verikoe ja enpä jaksa uskoa että se siitä positiiviseks muuttuu. Se tuhru vissiin on sitten alkavien menkkojen merkkejä. Eipä tässä osaa muuta kun itkeä. :'(
 
Voi ei April81 :hug:

Mulla oli tänään punktio. Toiselta puolelta keräsi 18 follia. Osui sitten samalla verisuoneen, joka aiheutti vähän sisäistä vuotoa. Se onneksi lakkasi itsekseen, sain siihen tipalla kuitenkin jotain lääkettä. Toiselta puolelta ei saanut kerättyä "kun" 8, koska siellä oli joku iso verisuoni edessä. Munasoluja saatiin kuitenkin 19, mutta ei tiedetä vielä onko ne kypsiä vai raakoja. Mieheltä tarvitsivat kaksi näytettä ja ei päästy pois ennen kun oli varmaa että kolmatta ei enää tarvita. Ei oo häävit lähtökohdat meillä kun ei riittänyt liikkuvia yksilöitä noihin 19 munasoluun... Mulla on tosi kipee olo nyt, tuntuu kun sisuskalut olis laitettu uuteen järjestykseen. Suurella jännityksellä odotan huomista soittoa labrasta. Jospa tuosta määrästä saatais edes yksi priimayksilö.
 
iloksi, mikä on tilanne, sullakin vissiin oli se verikoe tänään? Tsemppiä, kyllä se nouden testien puolesta vahvasti näyttäs siltä että teillä on tärpännyt :hug:

Ciram, jospa se priimayksilö/yksilöitä ois tullut tarpeeks, hyvältä vaikuttaa tuo määrä !

Täällä on sitten kp 1. :| Tuntuipa jotenkin äärimmäisen typerältä käydä siellä verikokeissa, ikäänkuin tuskaa haluttais vain lisätä entisestään. Mutta haluaisivat kumminkin varmistaa että testi näytti oikein. Eilinen vuoto oli vielä rusehtavaa, soitin sitten iltapäivällä Kysille ja kysyin mitkä on mahdollisuudet plussaan, niin kyllä se hoitaja yritti kovasti luoda toivoa mutta sanoi sen että valitettavasti se testi olis varmasti näyttänyt jo jotain... Kysyin niistä lugejen käytöstä, pitääkö jatkaa niitä, niin sanoi että jos jaksan niin käytä tähän päivään saakka ennenkuin tiedetään varmuus... Mutta kyllä mä tästä jo niin varma olen, että jätin ne puikot laittamatta, turhaahan se on. Yön aikana vuoto oli sitten muuttunut jo vereksi ja kaikenlisäksi niin runsaaksi, että oli tullut läpi. Eilinen oli raskas päivä, itkua riitti. Lisäksi koin syyllisyyttä siitä että en kyennyt edes töihin, vaikka en sinänsä sairas olekaan. Hävetti todella paljon, kun soitin esimiehelle ja purskahdin itkuun ja oli pakko kertoa koko tarina. Selvisi, että pomoni oli myös aikoinaan käynyt samoja hoitoja läpi, joten ymmärsi täysin mitä käyn läpi. Mutta tänään ajattelin mennä töihin, kun oloa pahentaa vain se kun murehtii asioita yksinään kotona.

Mutta kaikesta huolimatta emme luovuta. Miehen kanssa puhuttiin eilen, että nyt nautitaan kesästä ja elokuussa jatkuu hoidot pakastetuilla. Kyllähän siihen on varautunut, että ei eka eikä välttämättä vielä viides tai kuudeskaan hoito tuota tulosta, mut pahaltahan se tuntuu, kun odotukset on kuitenkin suuremmat kun tavallisesti. Epäilemättä meillä se syy on kiinnittymisessä, koska kaikki muut hoidon vaiheet onnistui niin hyvin, ilman mitään ongelmaa. Oli jotenkin niin lohduton olo, kun mies tuli töistä kotiin niin minusta tuntui, että riistän häneltä mahdollisuuden saada oma lapsi. Mutta hän jaksaa lohduttaa ja antaa toivoa, sanoo että tämä kokemus on tuonut meitä vain lähemmäksi toisiamme.

Huoks. Nyt sitten soittelen kuitenkin iltapäivällä sen verikokeen tulokset, otettiin samalla myös kilpirauhaskokeet ja ehkäpä saadaan sitten ohjeet jatkoon.
 
Ciram Saitte kyllä mainion saaliin! Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy! Meille on kypsyys kerrottu sitten vasta seuraavana päivänä kun on yleensä myös kerrottu, että yhtään hedelmöittynyttä ei ole. Meillä aina suurin osa on ollut raakoja. Toivottavasti sinä olet muninut kypsiä munasoluja ja ne lähtevät kauniisti hedelmöittymään! Eli toivotan hyviä uutisia tälle päivälle ja seuraaville!

April81 minä olen tosi iloinen, että teillä on pakastimessa alkioita odottamassa eikä heti tarvitse lähteä uuteen hoitoon. Minä ainakin olen kokenut nuo hoidot tosi raskaina. Viimevuonna meille tehtiin kolme hoitoyritystä joista kaksi oli pitkällä kaavalla. Ne ovat minusta erityisen raskaita nuo pitkän kaavan hoidot. Yhdessäkään hoidossa ei saatu yhtään hedelmöittynyttä solua, joten olin aivan valmis lopettamaan tähän hoitoon.
Toivottavasti elokuussa sitten passi hoitaa homman ja raskaus lähtee sitten alkuun :) Tiedän tapauksen, jossa tuoresiirrosta ei koskaan tärpännyt, mutta kahdesta passista syntyi kaksi lasta :)

Oikein hyvää kesää teille ja nauttikaa, rentoutukaa ja iloitkaa suomen suvesta :)

ON.
Minä kävin aamulla testissä ja se testi kuulemani mukaan lähetetään klo 13 aikoihin KYSiin. Ajattelin kokeilla onneani ja soittaa soittotunnilla vielä sairaalaan, vaikka epäilen, etteivät niin lyhyessä ajassa sitä testiä saa tehtyä. Soittotunti taitaa olla vain klo 15 asti.
Huomenna sen tuloksen sitten saa kuitenkin, kun vaan malttaisi odottaa.
 
Sain tänään postissa väliarvion. Jotain uutta tietoa nyt sentään on, vaikka hoidon ajankohta yhä tuntematon:

- Munasolut ovat vaikuttaneet vähän tummilta? (Mitähän tämä tarkoittaa?)
- Toisten kuukautisten alkaessa alkukierron kokeet eli KP 2-4 FSH, LH, TSH T4V, makroprolaktiini
- Seuraava hoito lyhyen kaavan mukaan. Täsmäys varovasti Primolutilla, jatkoon Menopur tasaisella annoksella 125-150 IU-yksikköä.
- Hoito näillä näkymin loppu vuodesta (PLAAH) ja lähete tukikeskusteluihin laitettu.
 

Yhteistyössä