* Hoidot KYS 2011 *

Mequ toivottavasti munasarja pysyy nyt sit siellä missä pitääkin! Tsemppiä suunnittelukäynnille:)
Mua on jääny vaivaamaan tuo mun oikea johdin, ku mulla on umppari leikattu ja se puoli jäi vähän epäselväksi aukkarissa..: /mut eipä sillä enää niin väliä, ku ollaa IVF-hoidoissa.

barbapörrö JEAH:cool: Mahtava saalis! Onnea:) Toivottavasti mahdollisimman moni nyt sit hedelmöittyis! Tehdäänkö niille IVF/ICSI? Muista nyt ottaa iisisti ja juoda hyvin. Eiköhän ne kivutkin siitä lievene:)
Mua pelottaa, että sattuuko se. Viimeks mulla toimi lääkkeet tosi hyvin ja mut piti taluttaa pois sieltä toimenpidehuoneesta.:D Saitko lisää kipulääkettä, ku koski?
 
Barbapörrö Pahoittelut, että olet niin kipeä :( Ei se herkkua olo tuo olo punktion jälkeen. Miulla rupes olo paranemaan vasta viikonloppuna, vaikka punktio tehtiin jo maanantaina.

ON Eipä miulle kuulu sen kummempia. Tässä vaan ootellaan, että ens viikolla voi tehdä testin :) Tissit on kipeet ja maha turvoksissa, mutta nehän on myös Lugesteronin sivuvaikutuksia, joten niiden perusteella ei mitään johtopäätöksiä pidä ruveta vetämään ;) Töissä on sen verran kiirusta, ettei asiaa ehdi kun vasta illasta alkaa miettimään.
 
Kiin oon kade, ku osaat ottaa noin rauhassa ton piinailun. Toivottavasti luge-oireiden seasta alkaa erottua niitä raskaus-oireita:)

on: Auts! Nyt on olo aika kipee.. Punktio meni hyvin, kiitos ihanan henkilökunnan:heart:
Kahdeksan follia imettiin ja 6 solua löytyi!! Se 24mm oli vielä tallella ja juuri siitä löytyi yksi solu:)
Nyt ne sit raiskaa ne mun solut miehen soluilla:stick::p
Uskomatonta, et kaikki on menny tähän asti näin hyvin!:)
 
Moikka moi
Täällähän on moni jo mukavassa vaiheessa. Tsemppiä kaikillle!!
Kävin siis aiemmin täällä aina jutustelemassa, 1ivf ja 2 icsi tä meille tehtiin ja kaksi alkuraskauden keskenmenoa saatiin aikaiseksi ja sitten alkuvuodesta lähdettiin adoptiota viemään eteenpäin, mutta nyt tein su positiivisen raskaustestin. Ajattelin tulla teihin valamaan uskoa, että kyllä ihmeitä näköjään tapahtuu. Olemme hämmentyneitä ja pelkäämme kovasti keskenmenoa, mutta luomu raskaus jo itsessään on meille aika iso ihme. Ja aivan alussahan tämä on että vielä voi tapahtua vaikka mitä.

Plussatuulia ja ihanaa kevättä:flower:=)
Muskotti ja pähkinä rv 5+4
 
Halle Ei tää kyllä yhtä jännää piinailua ole nyt, kun on jo yksi lapsi. Vaikka lapsettomuus on ihan yhtä kipeä asia, oli lapsia saanut tai ei, niin kyllä se mieltä rauhottaa, että on jo tuo yksi :heart: Ei tule maalailtua niitä ruusunpunaisia unelmia vauva-arjesta, kun tietää että ei se aina ole niin herkkua ;) Sit miulla varmaan vaikuttaa "rauhallisuuteen" myös se, että toisaalta testin tekeminen pelottaa, kun laitettiin se kaksi alkiota ja on mahdollisuus saada kaksoset :| Jos testi on positiivinen niin sit alkaa uus jännittäminen ja rv7 uä:n odottaminen, että selviää montako kaveria siellä on...
 
Muskotti paljon onnea!:flower: toivotaan, et tällä kertaa kaikki menis hyvin!

Kiin mul ei kyl oo kovinkaan ruusuiset kuvitelmat vauva-arjesta, silti sitä lasta vaan lähes jokaisella solullaan toivoo..

barbapörrö mua vaivaa kamalasti mitä sulle kuuluu! Toivottavasti hyvää!:)

on: Järkyttävän kamalan jännityksen päätteeksi sain kuulla vasta äsken hedelmöttyneiden lukumäärän.. ei ne sieltä kerenny soittaa, ku joku oli labrasta kipeänä..soitin sit itte sinne soitto-ajalla, just ennen, ku sydämeni tilttas jännityksestä.. Kuudesta munasolusta kolme oli hedelmöittynyt!! Nyt tää jännitys jatkuu viel huomiseen saanko ketään kyytiin*huokaus*
 
Pitkä kirjoitus,joka katosi taivaan tuuliin:mad:

Halle,nyt peukut ja kaikki maagiset voimat käyttöön sun alkioiden puolesta,että saat huomenna ihanan kyytiläisen ja pari vaikka pakkaseenkin:heart:

On kyl ollut piinaavat pari päivää ja tosi kovat kivutkin,ettei paljo ole voinu sängystä nousta.
Soluja siis oli 10,kypsiä 8,hedelmöittyi 4 ja kauniiksi top-alkioiksi jaksoi 2,jotka äsken kävin matkaani hakemassa:heart: Tunne on ihan uskomaton,mä oon niiiiiin onnellinen=)

Mulle sattu polin odotusaulassa tänään jänskä juttu.Joku ihana ihminen alkoi jutella niitä-näitä (koskaan aijemmin kukaan ei oo sanonu mitään) ja hetken päästä jo selviskin,et ollaan kumpikin siirtoon menossa,vau!Tuntui tosi kivalta jutella ihan livenä näitä samoja polkuja tallaavan ihmisen kanssa=)
Jutut jäi aika lyhyeen,ennätin mä tosin tätä meidän ketjua hänelle suositella ja annoin puh.numeronikin,mutten hätäpäissäni älynnyt pyytää hänen numeroaan:headwall:
Mutta,jospa vielä kuulisin hänestä,tääl mä oon,jos luet näitä:wave:

Mut nyt jäämme jännäämään Hallen huomisia uutisia,mun pitää kaivaa koulupaprut laukusta,että tiedän edes mikä on illan aiheena:LOL:
 
barbapörrö voi että miten ihanaa!! Onnea kyytiläisten johdosta!:heart: Kyllä mua jännitti kui on käyny*huokaus* Kiva, et siellä on välillä juttuseuraakin! Mul on yleensä mies mukana ja se näyttää just siltä, et "älkää vaan puhuko meille", ni tuskin kukaa uskaltaa tulla mulle mitää juttelee:LOL:
Mua voi myös pyytää livenä käymään vaikka kahvilla;)

Sen unohin kertoo siitä punktiosta, ku mullahan taas kilahti nuppiin ihan kunnolla ne lääkkeet, ni kaksi hoitajaa talutti mut pois sieltä toimenpidehuoneesta. Sit meni seuraava, joka oli yhtä pieni, ku mä ja hänellä sama homma, kaksi hoitajaa talutti hoipertelevan kohtalotoverin paareille. Vitsit, että oli hauska/huvittava tilanne!:LOL:

Se mitä mä oon tänään saanu aikaseks: Kävin ostamassa maissilastuja suolasen himoon. Ostin myös tulisen salsa-purkin. Koitin avata sitä purkkia vaikka missä asennossa ja sellasta kumista apuvälinettä käyttäen. Ei auennu. Lopulta mä ajattelin, et vielä kerran. Tulos: minä, keittön pöytä, tuolit, uusi iso beige matto, lattiat yms. aivan salsan peitossa.:O :headwall: koira hyökkäs heti syömään sitä ja sillä menee varmaan maha sekasi ja huomenna saan pestä myös muut matot:headwall:
Tuon episodin jälkeen mua on aika inhottavasti supistellu ja vihlonu alavatsaa.:kieh:
 
Halle,kiitos:heart:
Tosi hauska toi sun salsa-sekoilu:LOL:
Ja joko mennään:rolleyes:

Voi vitsi miten mua jännittää sun puolesta!Mut kyllähän sä noista kyytiläisen saat,tottahan toki,ja päästään sit yhdessä jännäilee:p

Mitenkäs BuBU,aurinkotyttö ja Kiin,joko löytyy paljon oireita?Millonka meinasitte testailla?

Mitäs Iloksin kevääseen kuuluu?

Aika ei kulu millään,nyt kun odottelen Hallen uutisia:popcorn: Mä en uskaltanu lähteä eilen ajelee kysille,ennen ku soitin labraan:O Oli jotenkin niiiiiin epävarma olo,olin varma,et ne soittaa ettei tarvii tulla just,kun tartun pääovenkahvaan:D
 
barbapörrö jos mä vaik laitan sulle mailin? Oon saanu sun s-posti osotteen blogini kautta:)

On: Kuulkaas: minulla on nelisoluinen 2-luokan alkio kyydissä!! Uskomatonta ja ihanaa!!:heart:
Pakkaseen saatiin ekaa kertaa myös muruja kaksi kappaletta. Toinen on samanlainen, kuin tämä ja toinen kaksisoluinen 2-luokan alkio. Kiitos ihan älyttömästi saamastani tuesta!! Siitä on ollut apua:) Nyt katson vatsaani ja sanon: "rakas, olisitko niin kiltti ja tekisit sinne pesän?!"

HB ja muru:heart:pp0

Lisäys: Mun jälkeen siirtoon oli menossa sama pariskunta, joka oli punktiossa samaan aikaan..ihana juttu!:)
 
Viimeksi muokattu:
Voi Halle,ihania uutisia,ihan tuli kyyneleet silmiin:heart: Ja murut viel pakkaseenkin,onnea!!!
Pelotti hirveesti tulla lukemaan sun viestiä,kun koko päivän kyttäsin,eikä sua näkynyt,mut onneks huippu-uutisia!!!

Mäkin juttelen mahalleni ihan samaan malliin:)

Keps,laittele postia,niin mä arvelinkin et sä sen mun s-postin sitä kautta sait:rolleyes:
 
Wau mitä uutisia HalleB ja Barbap!! minä täällä peukutan teidän puolesta että molemmat on sitten synnärilläkin samaan aikaan :D :heart: :heart:

Muskotti Super onnittelut :heart: täällä toivotaan että kaikki sujuu hyvin ja tulehhan välillä kertomaan kuulumiset!

On. Menkkakipuja olis vaikka muille jakaa mutta ei vaan näy :kieh: täältä saisi myös päänjomotusta jos joku haluaa sympatiakipua osakseen :x Keskiviikkona piikkien kimppuun.

Kenellä on kokemusta menopurista niin sekoituksen jälkeenkö voi säilyttää ihan huoneenlämmössä sitä pulloa?? ja voiskohan ainetta laittaa piikkeihin jo valmiiksi esim jos pitää reissuun lähteä?? tietääkö kukaan??
 
barbapörrö kiitos paljon!:heart: Nyt, kun vielä selvitään tästä piinailusta:popcorn:

Inkku kiitos!:D
Mul oli myös viikon sellanen kamala menkkaolo, ennen ku alko. Toivotaan, et sul alkaa pian!
Menopur on mun mielestä koko ajan huoneenlämmössä säilytettävä ja sekoituksen jälkeen aine on heti pistettävä :)
 
Halle Ihanaa, että sait kyytiläisen :heart: Millon siulla on testipäivä?

ON Miulla on tiputellu kirkasta verta pari-kolme päivää. En ole kovin huolissani, koska loppuu välillä ja on poissa esim. yön yli ja päivällä alkaa taas. Jotenkin on kuitenkin sellanen olo, että testipäivänä pärähtää nega... Torstaina on veritesti, mutta ajattelin tehä kotona testin tiistaina, kun hedelmöittymisestä on 2 vkoa. Vaikka BuBU:lle sanoin, että aion odottaa testipäivää :LOL: Vähän pitää olla utelias :D
 
Muskotti84 Onnea myös täältä ja toivotaan parasta.

Kiin Toivottavasti sinulla plussaa, pidetään peukkuja. Luin jostain aikaisemmista viesteistä, että sulla on ollut käytössä ensin Puregon ja sitten kierron loppupuolella Menopur, ja tällaisella hoidolla olette saaneet muutama vuosi sitten lapsen. Oliko teillä tuolloin ns. lyhyt hoito (ilman nenäsumutetta)? Osaatko sanoa, miksi ennen punktiota teillä Puregon vaihdettiin Menopuriin?

Kiinnostaa, kun itsellä oli onnistuneessa ICSI hoidossa tuo Menopur käytössä, mutta nyt jostain syystä käytetään Puregonia.

Tervehdys muuten kaikille :wave: Olen pitkästä aikaa tällä palstalla, edellisen kerran joskus syksyllä olin täällä, en valitettavasti kuulu niihin aktiivisiin palstalla kävijöihin. Nostan teille ahkerille tekstaajille hattua, kun pidätte tämän KYS:n keskustelun voimissaan. Itse siirryttiin yksityiselle hoitoon kun KYS:n hoidot loppuivat meiltä kokonaan. Yksi lapsi on KYS:n hoidoilla saatu.
 
Viimeksi muokattu:
Efva Nyt mentiin pitkällä kaavalla, samoin kun ekallakin kerralla, jos tuo meiän poika on saanut alkunsa. En tiedä miksi Menopuriin vaihdettiin kesken kaiken, mutta se tuntu tepsivän sillon ja muut hoidot muilla lääkkeillä on epäonnistuneet.
 
Kiitos Kiin vastauksesta. Tsekkasin, että Menopurissa on sekä FSH että LH hormonia, Puregonissa pelkkää FSH:ta. Puregon on valmisettu muistaaksini kemiallisesti, toisin kuin virtsaperäinen Menopur. Miulle saatiin sopiva stimulaatio Menopurilla aikaiseksi silloin taannoin Kysissä, nyt mietityttää, että onnistuukohan tuolla pelkällä Puregonilla minun ICSI-hoidot ollenkaan, tai onko munasolujen laatu huonompi kun ei ole niin luonnolliset aineet kierrossa. Pitää varmaan vaan odottaa ja todeta, miten eukon käy.
 
Kiin veritestipäivä on 8.4, mut tuskimpa sinne asti maltan olla testaamatta. Viimeksi tein testin jo pp10 ja samana päivänä alko tuhruvuoto.
Toivotaan, et tuo vuoto on harmitonta! Jos toinen tuli ulos ja toinen jäi tekemään pesää:)

Efva tervehdys vaan sullekkin! Toivotaan, et hoidot ykstyisellä tuottais pian tulosta!

Mä luulen, et tolla Puregonilla koitetaan saadaa määrällisesti enemmän folleja alkuun kasvamaan ja Menopurilla tehdään niistä laadukkaampia:confused:

Mites barbapörrön piinailut? Mulla on jo nyt kirves kaivoon meininki:headwall:
 
Halle,samat fiilikset täälläkin:kieh: Tän aamun koskenu ihan oudolla tavalla mahaan tai oikeestaan maha,kyljet ja kaikki siinä lähellä olevat on ihan tulessa,ihanku joku tulivuorenpurkaus ja maanjäristys yhtäaikaa,ei voi olla mitään kiinnittymiskipuja,tai sit alkiot kiinnittyy johonki kylkiluitten väliin:kieh: Tylsää jos tässä vaiheessa jo pitää luovuttaa,viimeks pp7 iski kaikki normi menkka oireet,finneineen ja kuumotuksineen,nyt kuitenki vasta pp3:O

Efva,toivottavasti yksityisellä onnistaa!!!
 
Tulin vain ilmoittamaan 3.inssi = Nega. Ja tänään kp1. Yhden kierron paussi tähän väliin ja sitten viimeinen 4.inssi.
Sitten olisi kysymys teille jotka rankemmissa hoidoissa. Paljonko suunnilleen ivf tulee maksamaan? Mitä kuluja siihen tulee? Tiedän suurinpiirtein miten tapahtuu, mutta hinnoista ei mitään hajua...

T: Monica (joka aikoi lopettaa hoidot insseihin :) )
 
Heippa kaikille ja aurinkoista tiistaita! :)

Täällä saatiin tänään tietoon laparoskopian päivämäärä.
Tasan kolmen viikon päästä se tapahtuu eli 19.4. Pitäkää mulle peukkuja,
että selviän tämän jännityksen kanssa!
 
Monica83 suurinpiirtein 1000 € luokkaa on tuo yksi hoito lääkkeinensä ja polimaksuineen.. riippuu vähän tosiaan lääkkeistä korjatkaa jos jollain on tarkempia laskelmia tehty.. onneksi se lääkekatto täyttyy melkein tosta eka hoidosta niin samana vuonna toinen hoito onkin sitten huomattavasti edullisempi. =)

Arcatha itsekkin jännitin tuota laparoskopiaa hirveesti mutta kaikki sujui kuitenkin tosi hyvin. Täällä peukut on pystyssä :)

On: tänään kp 3 ja huomenna aloitan piikittelyn
 
Monica83; sen verran tarkennusta IVF:n hintaan julkisella, että

- noin 5 krt polikäyntejä (ultrat, punktio, siirto) à 27,40 euroa
- KELAlla on vuotuinen lääkekatto 672 euroa (eli toi on se omavastuu), jonka ylittymisen jälkeen lääkkeet maksavat vain 1,5 euroa/resepti.

Lääkekatosta sen verran, että se on kertyy aina kalenterivuoden eli tänä vuonna 1.1.2011-31.12.2011 välisen ajan. KELAlta saa pyydettäessä tietää, kuinka paljon on jo tähän mennessä kertynyt lääkekattoa kerryttäviä ostoja (KELA-korvattavat lääkkeet). Kannattaa yrittää sopia jonkin apteekin kanssa "suoraveloituksesta" eli jos tietää jo valmiiksi, että KELAn lääkekatto tulee ylittymään reippaasti, niin kysyy ennen ekaa ostoa, josko apteekki voisi lääkekaton ylittymisen jälkeen periä lääkemaksut suoraan KELAlta, ettei sinun tarvitsisi niitä maksaa ensin (saisit myöhemmin tietty KELAlta ne takaisin). Tietysti kannattaa sitten keskittää kaikki ostokset ko. apteekkiin, mikäli sen sopimuksen saa tehtyä! KELAlle menee tieto lääkekaton ylittymisestä jollain viiveellä ja saat postitse lapun, jota näyttämällä saa sitten loppuvuoden kelakorvattavat lääkkeet sillä 1,5 euroa/resepti.

Hankala homma tuo lääkehomma, jos ei tiedä etukäteen miten kroppa reagoi lääkkeisiin, niin määriä vaikea arvioida. Jos kroppasi reagoi hyvin lääkkeisiin ja et tarvitse isoja kerta-annoksia, niin lääkekatto ei edes välttämättä ylity ekalla hoidolla. Jos taas kroppa reagoi heikommin ja vaaditaan isommat kerta-annokset, niin lääkekatto voi paukkua yli hyvinkin nopeasti.

Esim. munarakkuloiden kasvattamiseen käytetty piikitettävä lääke Gonal-F, isoimmassa kynässä lääkettä 900 yksikköä, hinta KELA-korvauksen jälkeen himpun verran alle 300 euroa. Jos pistät kerran päivässä 150 tai 300 yksikköä (10-12 päivää yleensä), niin tuleehan tuossa hinnan eroa. Molemmilla määrillä taitaa tosin lääkekatto paukkua mutta 300 yksikköä piikitettäessä joutuu tuon 300 euroa maksamaan aika monta kertaa muutaman päivän välein ja kokonaiskustannukset kohoavat hyvin nopeasti yli tuhanteen euroon, jos ei saa apteekin kanssa tehtyä diiliä. Eli sitä kannattaa yrittää, itse sain sellaisen tehtyä Yliopiston apteekin kanssa, vaikka he eivät enää automaattisesti niitä tee/ehdota.

Asiasta toiseen; kiitos onnitteluista! Kaikki on sujunut ihan kivasti, alkaa rytmit ja rutiinit löytyä. Pieni mies on kyllä aivan ihana :heart:

Tsemppiä kaikille - minä täällä taustalla seurailen, yllättävän vaikeaa ja haikeaa on tämä hoidoistakin luopuminen : / :cool: :)

-rallis
 

Yhteistyössä