* Hoidot KYS 2011 *

Monica :hug: oon pahoillani.. kannattaa tosiaan miettiä sitä IVF:ää. Voipi myöhemmin kaduttaa, jos ei oo kokeillu kaikkia keinoja..

barbapörrö mul tuli sunnuntaina eli pp2 sellanen inhottava kiiltävä kipu, joka tuntu eniten josain emättimen pohjalla ja heijastu kohtuun sekä munasarjoihin. Piti ihan töissä haukkoa henkeä. Tuo kohtaus meni puolessa tunnissa ohi. Mitä lie. Mikä sul on vointi nyt?
Laitoin sulle mailia;)

Arcatha hienoa, että sait ajan jo noin pian!:)

Inkku onnea pistoksiin!:)

rallukka kiitos tsempeistä ja hyvä että et oo unohtanu meitä!

on: kiinnity, kiinnity muru:heart: mulla pp5
 
Heippa kaikille - juuri sinulle! :)

Koen vielä olevani "uusi" täällä palstalla, vaikka jo pari viestiä olen laittanutkin.
Näin ollen päivitän pikaisesti tilannettani; Olin alkion siirrossa ke 16.3. ja eilen soitin Kyssiin kysyäkseni veritestistä, niin ihana hoitaja oli hieman ymmällään ja kysyi enkö ollut saanut ohjeistusta asiaan. No, selvitysten jälkeen siellä oli käynyt joku pikku moka ja näin ollen kävin verikokeissa tänään - huomenna voin siis soitella ja kysellä tuloksia! Hieman jännittää, lähinnä senkin takia, että menen huomenna iltavuoroon töihin, toivottavasti saan puhelinyhteyden sinne heti yhden aikaan ja tuloksen sitten selville. :)

Odotukset eivät ole kauhean korkealla, eilen tein itse raskaustestin, joka näytti negaa. En kylläkään tehnyt testiä aamuvirtsasta ja se ei ollut mikään herkkätesti, joten ehkäpä tässä vielä saumoja on, koska vuotokaan ei ole alkanut, vain sellaista rusehtavaa vuotoa.

Onko kellään kokemuksia voiko Luget aiheuttaa tuollaista vuotoa? Entäpä päänsärkyä?

Toivotan kaikille onnea ja tsemppiä omiin tilanteisiin! :wave:
 
pitkä ja kivinen tie jatkuu...

olen tähän ketjuun kirjoitellut aina silloin tällöin, mutta viimeisimmän hoidon jälkeen olen pitänyt itseni poissa kaikilta palstoilta ja keräillyt ajatuksia. Meillä hoitohistoriaan kuuluu kolme hoitoyritystä joista ei yhdestäkään ole päästy edes siirtoon. Ekassa hoidossa ei löytynyt rakkuloista huolimatta soluja. toisessa hoidossa yksi rakkula oli jo valikoitunut ja tehtiin inseminaatio. Kolmannessa hoidossa onnistuttiin saamaan seitsemän solua aikaan, joista ei yksikään hedelmöittynyt. Tänään käytiin suunnittelu käynnillä ja hoito olis suunnitteilla vkolle 21. lääkkeenä on femoden, pergoveris, gonal-f, orgalutran ja pregnyl. Katsotaan tuleeko tästäkään mitään.

täällä on monella jänniä päiviä. Mä pidän peukkuja :)
 
Kiin,olen pahoillani.Voimia ja iso halaus:hug:

Aurinkotyttö toivotaan vielä tuloksen muuttuvan:hug:

Hertta,kivisen polun tosiaan olette jo kulkeneet:( Toivottavasti jatkot onnistuu paremmin!

Inkku taisi olla piikityksien alussa,en uskalla selata taaksepäin,ettei tämä katoa:ashamed:Toivotaan hyvää saalista!

Halle,kiitos viimeisestä:heart:
 
Testin tulos: negatiivinen. Huoh. Seuraavaan IVF- hoitoon jonotetaankin sitten taas 1/2v. Hiljenen keskustelusta, mutta käyn katsomassa teidän muiden kuulumisia. Ja palaan taas kun aihetta on, jos maltan pysyä poissa :)

Sydämeni pohjasta kaikille hoidon eri vaiheisiin toivotan huikean paljon zemppiä ja plussia <3
 
Kiin, Aurinkotyttö ja BuBU :hug: negoista...oon pahoillani..:(

hertta kylläpäs teillä on menny vaikeaks tuo homma..:/ :hug: Mulla tuli tolla Pergoveris+Gonal-f yhdistelmällä 8 follia, 6 solua ja 3 hedelmöitty + hyvä limakalvo! Onnea tulevaan hoitoon!!

barbapörrö kiitos itelles:heart: mulle jäi hirmuisen hyvä mieli:)

on: Oikeassa nivusessa tuntuu tuike..mä luulen, et se kysta siellä muistuttelee. Olossa ei mitään ihmeitä. Huomenna lopetan yövuorot ja lähen viikolopuks reissuun, joten musta ei varmaan kuulu mitään. Kiva saada muuta ajateltavaa, mut inhottavaa sotkea siellä noitten palleroiden kanssa.
 
barbapörrö ja Halle Ei tarvii olla pahoillaan :) Mie olen ihan tyytyväinen näinkin. Miulla on yksi ihana onnenkantamoinen poikana ja se riittää :heart: Sinne Englantiinkin on helpompi lähteä yhden lapsen kanssa. Katotaan sitten takasin tullessa PASia. Ei se meiän pakkasukko mihinkään karkaa :xmas:
 
Halit teille neganneille. BuBu, kannattaa tehdä nyt kaikkea mahdollista tuon puolen vuoden ajan, niin aika saattaisi mennä nopeammin.

Kiin saat varmaan huomenna torstaina sen veritestin tuloksen, vai saitko jo tänään. Voikohan sellainen olla mahdollista, että veritestissä hcg olisi korkea ja raskaus todettavissa, vaikka virtsatestistä olisi tullut nega.

Monica83. Julkisella puolella ei veloiteta kun lääkärikäynnit, niin tulee paljon halvemmaksi kuin yksityinen puoli. Yksityisellä joutuu maksamaan erikseen kaikesta mitä tehdään, vuosittain jopa alkioiden säilytyssopimuksen uusimisesta. Yksityisellä saa kolmesta ekasta hoidosta kuitenkin Kelan korvauksen, jos naisen ikäraja ei ylity. Lääkkeet maksavat, varsinkin jos käyttää GonalF:ää ja nenäsumuja, mutta sillä ei varsinaisesti ole väliä, koska lääkekaton ylittyessä lääkkeet ovat lähes ilmaisia, kuten joku edellä tarkasti kertoikin. Menopur, joka on varsin mieto lääke on paljon halvempaa. Yksityisen puolen hinnat löytyy netistä, samoin kelan lääkkeiden hinnat. Kelan oman lääkekaton täyttymistä voi seurata netissä, mutta siinä voi olla parin päivän viive.
 
Viimeksi muokattu:
Todellakin veritestin tulos negatiivinen. :( Kiitos kaikille hengessä mukana olleille!
Jotenkin tää tuntuu ottavan todella koville, alkio oli top-luokkaa, limakalvo lääkärin mukaan loistava ja silti käy näin. Kokemus se on tämäkin.

Pakkaseen jäi yksi eskimo :), joten eiköhän sitä taas yritetä jossain vaiheessa uudestaan. Rankaksi homman tekee myös yli 400 km matkat Kyssiin.

Menen nyt päivän kerrallaan ja vaikka täällä ollaan haikeissa tunnelmissa, toivotan edelleen teille kaikille onnea ja tsemppiä tilanteisiinne. :)
 
Ei oo kyl todellista,kaikki piinailijat negasivat:'( Pahoittelut BuBU ja aurinkotyttö:hug:

Halle,sun ois nyt niinku pakko tempasta se plussa,muuten mä alan epäillä kysin onnistumisprosentteja ihan tosissaan:O
Ja minullekkin jäi tosi hyvä mieli:) Mukavaa reissua ja virkistävää lomaa:cool:
Mä oon siis jo toivoni lähes heittäny plussasta,kyl nää niin selvät menkkaoireet on,etten usko ihmeisiin:(

Kiin,sulla kyllä loistava asenne=)

Mukavaa päivää kaikille!
 
Tässä yritän parhaillaan soitella KYSiin, mutta kokoajan on varattua. Efva Maanantaina jo testasin niin voi olla että sen takia olis voinu olla nega, mutta nyt on jo menkat alkanu kunnolla niin tuskin olen raskaana.
 
Kaikille neganneille kunnon VOIMA :hug:

Barbap elähän nyt vielä heitä kirvestä kaivoon.. toivoa vielä on :heart: vaikka ymmärrän hyvin että toivottomalta tuntuu kun pakkaa kunnon menkkakivut...

Mites HalleB mikäpäivä meinasit testata? vai odotatko verikokeisiin saakka?

Tällä piikitellään nyt neljättä päivää maanantaina sitten eka UÄ niin nähdään onko mitään tapahtunut... ei oo kyllä vielä mitään juilimisia muniksissa...liekkö ihan nukuksissa??
 
Voimahalaukset! Täällä taidetaan nyt niitä tarvita todella.. :(
Olen pahoillani kaikkien neganneiden puolesta!

on: täällä on viikon verran kärsitty kovista ovulaatiokivuista,
mielenkiintoista olisi tietää, että kuinka monta siellä ilman clomifenia on kypsynyt,
sillä kivut olivat melkeinpä kovemmat viikko sitten kuin edellisessä kierrossa clomifen avusteisena. Tällä kertaa ei ovulaatiota hyödynnetty lainkaan, sillä minulle tehty pari suurta lääkemuutosta jonka vuoksi ei nyt saisi ihan heti ainakaan mielellään raskautua. Meidän tuurilla sitten se yksi ainut kerta ennen ovulaatiota tuo sen raskauden, tuskinpa vaan. Nyt odotellaan sitä tähystystä, eihän tuohon enää kauaa ole, pari viikkoa. Kovasti se vaan jännittää pienessä mielessä.
 
Perjantaina soitin KYSiin ja negahan se oli veritestissäkin. Nyt vaan rupean täysillä valmistelemaan meiän Englantiin muuttoa, kun tiedän meiän perhekoonkin tarkalleen, enkä enää 1-2 henkilön tarkkuudella :D
 
barbapörrö mä taidan jatkaa samassa imussa..:'( ootko tehny testejä?

Inkku mä nyt oon tällänen pikku-kemisti, joten testejä on jo kulunut aikas monta..negaa näyttää..
Tuuhan kertomaan ultra-kuulumiset!

Kiin hieno asenne!:)

on: vahvat menkka-oireet on päällä ja herkät testit negaa..nyt on pp10. Perjantaina käyn veritestissä ja vasta sit saa lopettaa noi prkleen luget..
 
HalleB No voi hitto... kuullostaa aika pahalle jos negaa vaan näyttää, mutta ei nyt vielä luovuteta pp 10 on vielä aikas aikainen

Mites Barbap ootko uskaltanut vielä tarttua testiin??

On. oikealla munasarjassa näkyi paljon pieniä ja sitten ainakin 7 kpl vähän isompia ja vasemmalla oli vähän vähemmän pieniä mutta ainakin tuo 7 munista kasvamassa. Annostusta ei nyt pienennnetty vaikka aikamoinen hyperin riskikin kyllä on, mutta kun viimeksi kävi sitten niin huonosti ettei munikset sitten kypsyneetkään riittävästi kun liikaa jarruteltiin joten näillä mennään ja toivotaan parasta...
 
Voi Halle-kulta...et uskokkaan miten pahoillani olen teidän puolesta:'( Iso halaus ja voimarutistus sinulle ja miehellesi:hug:

Inkku,ultrakuulumisethan oli oikein hyviä!

Täällä myös nega testattu jo sunnuntaina,nyt jo alkoi vuotokin,joten ihan samalla tavalla tämä meni kuin viimeksikin:( Nyt vain mukana oli kaksi alkiota.Silti ei yritystäkään kiinnittyä.Miksi ihmeessä tämän täytää olla näin kauhean vaikeaa?Miksi sitä onnea ei voida meille kaikille sitä niin kovin haluville suoda? En jaksa ymmärtää.
Nyt ollaan ihan tyhjän päällä.Ei suunnitelmia.Ei mitään.
Elämä näyttää synkältä:'(
 
Heipsansaa,

En ole seuraillut palstaa sitten viime syksyn, mutta nyt täällä taas. Meillä neljäs ja viimeinen IVF menossa, tänään oli punktio ja 18 solua saatiin. Ja sehän ei meidän kohdalla sitten mitään vielä merkkaa, hyvin on saatu aiemminkin ja aina on mennyt joku homma mönkään. Ekassa IVF:ssä tuoresiirrossa varhaisraskauden km, muuten pelkkää negaa. Aika tiukka pinnistely ovat nuo IVF:t olleet + en edes muista montako pakastealkiota on siirretty. Nyt siis loppusuora häämötttää.

Meillä käyty läpi myös adoptiokoulutukset ja sijaisperhevalmennukset. Nyt meillä sijoitetuna kaksi pientä sisarusta. Kiina-adoptio keskeytettiin, kun lasta olisi pitänyt odottaa vielä ainakin 5-6 vuotta, ilman loppullista varmuutta mistään.
 
Inkku toivottavasti tällä kertaa kypsyvät tasaisesti ja hedelmöittyvät!

barbapörrö suuren suuri :hug: ja voimia teille! Mä myös toivoin niin paljon, et ne huiput ois teillä kiinnittyny..surettaa tuo teidän tilanne..on niin voimaton olo..eipä tässä sanat auta:hug:
Ootko vielä päättäny jatkatteko?

Vesiheinä ihana kuitenki, et autatte niitä pieniä sisaruksia:heart: ja hienoa, että teillä on varasuunnitelma, jos hoito ei vieläkään onnistu :hug: voimia!

on: pp12 nega ja pe veritesti..blaah..haluaisin jo niin kovasti lopettaa noi luget:kieh: Miks kukaan ei plussannu??
 
Barbapörrölle pahoittelut myös täältä.

Vesiheinä terve tuloa takaisin palstailemaan. Joko tiedätte moniko soluista hedelmöittyi?? Niin se on pitkä ja kivinen tie tuo adoptiokin. On tosi hienoa että kuitenkin autatte lapsia sijaisperheenä. Itse en varmaan moiseen pystyisi ja adoptiokin vielä askarruttaa josko olisi ollenkaan meidän juttu joten ei olla vielä tutkittu asiaa sen kummemmin.

HalleB on ne luget tosiaan niin epämukavia minulla tässä hoidossa otetaan käyttöön sellainen kuin Krinone (tai joku sen tyylinen nimi muistaakseni) alakautta myös asennettava mutta vain kerran päivässä =)

ON: Päänsärky ei kun jatkuu. Nyt alkaa jomotellakkin mukavasti munasarjoihinki huomenna taas ultra.
 
Moro,

Meillä neljä solua hedelmöittyi ja kaikki ICSAttuina, puolet noista 18 solusta icsattiin ja puolet koitti hedelmöittyä normisti. Kova kato oli käynyt, mutta hyvä että edes näin.

Nyt niitä alkioita vielä jatkoviljellään huomiseen, että saadaan valikoitua paras siirtoon. Toivottavasti jaksavat elellä sinne saakka. Miestä alkaa jo nämä hoidot turhauttaa, niin se pyysi sanomaan sinne labraan, että viljelkää vaan vaikka rippikouluikään saakka, niin haetaan sitten lapsi kotiin ;D

Hyperiä pukkailee, maha on niin turvonnut, että ei pysty kumartelemaan. Välillä tulee semmoisia kouristuksenomaisia kipuja. Mutta vähemmän olen kuitenkin kipeä kuin aiemmin.

Tsemppiä kaikille.
 
Inkku miltäs ultrassa näytti? Mäkii haluun seuraavan kerran tuota toista keltarauhashormonilääkettä, ku on tosi inhottavaa vuorotyössä sotkee noitten kanssa eikä voi olla makuultaan niitten laiton jälkeen.

Vesiheinä kylläpäs taas kävi kato, mut onneksi kuitenki useampi hedelmöittyi! Montako siirretään? Toivottavasti kivut pian helpottaa!

on: hCG 12 eli kemiallinen raskaus! Elämäni ensimmäinen raskaus:cool:itkettää, mut oon iloinen edes tästä! Viikon päästä kontrolli...luget sain lopettaa.. kesän alussa PAS lääkkeellisenä
 
Inkku, voisin vaihtaa nuo luget mihin tahansa muuhun. Oon tosi äkäinen aina kun niitä käytän ja aikamoista sotkemistahan se on.

HAlleB lupaavaa sulla kuiteskin. Hyvillä mielin vaan eteen päin, niin kyllä se aikanaan tärppää.

ON. Kaksi alkiota oli jatkanu kehittymistä normaalisti tähän päivään saakka, ja siis yksi 8-soluinen siirrettiin. Siirto meni hyvin ja oli ihan kivuton. Toinen alkio meni pakkaseen, mut jäi vähän semmoinen fiilis, että harvoin ne 8-soluiset pakkasesta selviää. Mut katotaan nyt vielä nämä viimeisetkin rypistykset.
 
ultra kuulumisia: pienet munasolut olivat lopettaneet kasvunsa, joten hyperin riski on nyt aika olematon, jee!! Toisella puolella neljä 12mm ja muutama 10mm ja toisella puolella kolme 12mm joten tosi rauhalliselta näytti. Ensimmäinen kerta että näin vähän soluja tulossa, mutta toivotaan että laatu on nyt kohdallaan ja kato vähäistä!! Keskiviikkona on punktio.

HalleB Hienoa että edes jotain on vihdoin tapahtunut! ainahan se tuo lisää toivoa tähän toivottomuuteen :hug:

Tää lääke vain on 10 kertaa kalliimpaa kun luget. Toivotaan että se on myös 10 kertaa parempi ja miellyttävämpi käyttää :D

Aivan hirveä päänsärky vaivaa....:x
 

Yhteistyössä