* Hoidot KYS 2011 *

Vesiheinä onnea kyytiläisen johdosta!:flower: toivottavasti asettuu nyt taloksi:heart: hienoa, että saitte myös pakkaseen!

Inkku hyvältä vaikuttaa! Tsemppiä punktioon:) Kylläpäs on kallista sit tuo lääke:| toisaalta on se kyl niin kamalaa tuo Lugesteron..:kieh:
Todellakin toi toivoa tähän toivottomuuteen tuo kemiallinen:) kuvittelin jo, et se raskaaksi tuleminen ei ole minulle mahdollista..

Monetko menkat pitää olla tuoresiirron jälkeen ennen PAS:ia KYS:illä? Hoitaja puhui, et joskus ennen juhannusta siirretään, mut sit olis jo kolmet kerenny tulla..: /
 
Pöh.. täällä odotellaan menkkoja alkavaksi. Nyt taitaa olla kp 30 menossa. Tänä aamuna tein raskaustestin mutta negaahan se näytti, hirveät kivut olleet jo muutaman päivän. Clomien aikaan olivat sen nakutettu 27-28 päivää, mutta nyt ei näy ei vaikka tuntuu kyllä.. Odotellaanpa vielä.

Ensi viikon tiistaina olisi sinne tähystykseen meno. Nyt olen flunssassa, viisi päivää olen antibiootteja syönyt mutta vointi menee alas päin. Päivystykseen soittelin niin täytyy mennä verikokeisiin vielä tänään, täytyy katsoa tulehdus arvot, mainitsi jotain keuhkokuumeen mahdollisuudesta. Jospa ei sitä kuitenkaan olisi vaan pääsisin ensi viikolla sinne tähystykseen.
 
Huomenta kaikille:heart:

Vesiheinä,onnea kyytiläisestä!Jospa nyt kaikki menisi hyvin loppuun asti!!!

Inkku,tsemppiä punktioon,toivotaan laadukasta lopputulosta!!!

Arcathalle myös voimia ja jaksuja!!!

Halle-kultaseni,ihanaa että sait lisää toivoa tuon kemiallisen raskauden myötä.Olisin kyllä toivonut sinulle ihan oikeaa raskautta,mutta tästä on hyvä jatkaa:) Olet ollut tosi paljon mun mielessä,halaus sinulle:hug:

Meillä sillon viime syksynä yhdet menkat(normaalit) tyhjennysvuodon jälkeen riitti,seuraavasta kierrosta olis sit tehty PAS,mutta alkioillehan kävi köpelösti:O Joten uskon,että teidänkään ei tarvitse odotella useita kuukausia.Ja vitsi mä peukutan sulle sillon ihan hurjasti;)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille,toivottavasti saadaan aurinko piristämään kaikkien meidän päivää:cool:
 
Viimeksi muokattu:
HalleB Muistelen, että mulle sanottiin KYS:llä että hoidon jälkeen tulevan vuodon jälkeen pitäisi ainakin yhdet kuukautiset tulla ennenkuin PAS voidaan tehdä. Voihan siihen vaikuttaa sekin, tehdäänkö PAS ns. lääkkeelliseen kiertoon vai ei.

Montako päivää alkionsiirrosta (jos kahden päivän viljely on tehty, ja Pregnyl oli irrotuspiikkinä) pitäisi raskaustesti verestä tehdä, siis mikä käytäntö on KYS:llä. En muista enää. Yksityisellä eivät tee raskaustestiä, mietin pitäisikö käydä ihan verikokeessa vai riittäisikö kotitekoinen virtsatesti.
 
Viimeksi muokattu:
Kiin Hyvää jatkoa sinulle ja elämyksellistä Enkun matkaa.

Halle B Mitähän tuo käyttämäsi (ja paljon muidenkin käyttämä) esim. pp12 tarkoittaa, onko se päiviä punktiosta? Tiedätkö milloin tullainen alhainen Hcg kontrolloidaan uudelleen, siis mietin miten korkella tuo Hcg:n pitäisi olla, että voidaan epäillä raskauden alkaneen? Vahvempaa plussaa sinulle ensikerralle toivotaan.

Tiedättekö näkyisikö kemiallinen raskaus herkässä virtsatestissä, vai onko veritesti ainoastaan riittävän herkkä kemiallisen testin toteamiseen?

Voimaheja neganneille, ja onnea kaikille tuleviin koitoksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Arcatha kauheen sitkeetä flunssaa ollu kyl liikkeellä.. : / toivottavasti olosi on jo parempi ja vuoto alkanut, kerta negaa näyttää!

barbapörrö :hug: takaisin ja kiitos tuestasi, se merkkaa mulle paljon! Oon miettiny miten jaksat ja ootko päättäny tehdäänkö vielä yksi hoito..? On tosi surullista, jos teille ei sitä nyyttiä tulekkaan..:'( Voimia :) Jotenki tätä kaikkea helpottaa se, että on kevät. Mulle kevät tuo lisää energiaa ja toivoa.

barba ja Efva kiitos vastauksistanne! Hoitaja puhui, että mulle tehdään lääkkeellinen ton lyhyen kierron takia. Huomenna soittelen sinne taas hCG-tuloksia ja saan tietää sit tarkemmin. Ois kyl huippua, jos ei tarviin ottella sen kauemmin.

Efva veritesti tehdään pp14 eli 14 päivää alkionsiirrosta ( pp = piinapäivät ) Mulla kontrolloidaan huomenna uudestaan eli viikko on edellisestä. Jostain googletin, et pitäis olla vähintään 75. Oikeassa raskaudessa voidaan varmaan kontrolloida jtp, ku arvon pitäis tuplaantua siinä ajassa. Herkät testit ei näyttäny testi-ajalla mitään. Pp7 sain roskisplussan ja pp12 sain CB:llä hennon roskishaamun.
 
Nonniin tänään pp 0 eli saatu kaksi alkiota kyytiläisiksi!! :heart: :heart:

keskiviikkona punktioitiin 9 kpl joista 7 oli kypsiä ja noista kaikki hedelmöittyi!! paitsi yhteen oli mennyt kaksi siittiotä ja yksi oli kolmetumainen joten kolme jäi pakkaseen.

nämä kaksi kyytiläistä on hedelmöittynyt luonnollisesti ja palkkaseen meni yksi luonnollinen ja kaksi isci: alkiota. Jakautumista ei nyt ehitty ootteleen kun joku koulutus sotkee ja huomenna eivät tee alkionsiirtoja joten varmuutta ei oo niiden laadusta mutta toivotaan parasta.

inkku +:heart: :heart:
 
HalleB Kiitos tiedosta.

Inkku83 Onnea kyytiläisille. Mulle sanottiin yksityisellä, että tutkimusten mukaan parhaiten alkaa raskauksia hoidoista, joissa saadaan 8 kpl munasoluja, eli sullahan noin kahdeksan munasolua saatiin puktiossa. Mulla ei kyllä silti tärpännyt tällä kertaa, saatiin kyllä kahdeksan solua, joista kaksi siirrettiin, mutta raskaus ei varmuudella ole alkanut. Pitäisi tässä joku päivä silti tehdä virtsatesti.

Arcatha Onko sulla raskausoireita ollut?

KYS:llä sotki ainakin minun hoitoja aikoinaan paljon kaikki labalaisten lomat ja koulutukset. Muuten siellä oli kaikki ihan ok.
 
Efva Kiitos onnentoivotuksista sitä nyt tarvitaankin rutkasti!! kysillä sanottiin että keskimääräisesti 7 alkiota punktioidaan mutta mitään puhetta ei ollut noista raskautumisista.. toivotaan että pääsen tuohon kastiin sitten =)

vaikka ymmärränkin täysin nuo lomat ja koulutukset miten tärkeitä ne on hoitajille ja lääkäreille (meidänkin kannalta) jotenkin vaan surulliselta tuntuu että jos lähes kaksikuukautta itse vetää
kaikenmoista hormoonia ja valmistautuu tähän yksittäiseen hoitoon niin vielä sitten sattuu kohdalle just noita koulutuksia joiden takia teoriassa hoitoon ei saada ihan kaikkea mitä voitaisiin tehdä. Mutta tekevät he kuitenkin kaikkensa minkä siinä tilanteessa pystyvät siihen täytyy luottaa!

aika kipeet munasarjat on kyllä olleet lähinnä makaillessa tässä aika menee... mutta menköön =)

Inkku +:heart::heart:
 
Efva, en osaa oikein sanoa. Huimausta on ollut kovasti, lämmöt ovat olleet ylhäällä viimeiset pari viikkoa (korkeintaan 37,5) tiedä sitten onko flunssasta johtuvaa vai jostain muusta.. Juilintaa vatsassa on ollut. Noh, maanantaina selviää. Olen kyllä lähes 100% varma, että en ole raskaana vaan vuoto jäänyt pois jomman kumman minulla aloitettun lääkkeen takia.. Katsotaan..
 
Inkku onnea kyytiläisistä!:heart::heart:

Mites Arcatha?

Mul oli ollu hCG perjantaina lähes 900! Hoitaja ja lääkäri oli ihmeissään mitä tää meinaa. Menkat hyytymineen oli ja meni. Keskiviikkona uus hCG-kontrolli. Viikkonäytöllinen näytti 2-3 viikkoa, ku pitäs nyt näyttää 3+. Kohdunulkoinen? Oon yhtä kysymysmerkkiä...:|
 
Täällä alkoi vuoto lauantaina eli tänään kierron päivä 5.

Eilen olin siinä diagnostisessa laparoskopiassa ja kromotubaatiossa.
Tähystys sujui hyvin loppujen lopuksi vaikka sisään meno oli ollut kuulema erityisen vaikeaa.
Lääkärin mukaan johtuu reippaasta painonpudotuksestani ja niistä löysistä mitä sen myötä on jäänyt. Vatsakalvo toisin sanoen erittäin syvällä ja löysä.

Endometrioosia ei minulta löytynyt :)

Vasen munajohdin on auki, oikeaa puolta ei päässeet näkemään suoliston ja rasvan vuoksi.
Teksti lähtee kysiin postitse ja pääsiäispyhien jälkeen varmaan soittelen itse sinne myös.
Lääkärin mukaan minun puolelta ei pitäisi siis olla mitään esteitä raskaaksi tulemiselle luonnollisinkaan keinoin. Harkittavaksi siis jää lähdemmekö nyt jonoon keinohedelmöityshoitoja varten vai jätämmekö ne tuonnemmaksi. Toisaalta KR puhui myös, että inseminaatiohoitoja voitaisiin myös jatkaa jos kaikki ok. Niitä tosin on tehty tuloksetta meille aika monta....

HalleB, sinulla on nyt aika jännät paikat meneillään. Tulehan kertomaan mitä uusi hCG-kontrolli kertoi!
 
oho Halleb jotain on tosiaan tapahtunut. toivotaan että myöhäinen kiinnittyminen!!!!
Luulisi ottä kohdun ulkopuolisessa olisi jo tuo aiempikin verikoe näyttänyt hurjempaa lukemaa..
Menkat kyllä ihmetyttää... mutta ei se mikään uusi juttu ole että voi olla vaikka olisinkin raskaana..

Tällä pidetään peukkuja että kuitenkin myöhäinen kiinnittyminen olisi kysessä. :heart:


pp 6. eipä oikeen mitään oireita.. Meinaa taas supistella muttei ollenkaan niin pahasti kuin lugeja käyttäessäni.
 
Hei! Koitan tässä nyt pikaisesti kirjottaa.

Jouduin sitten eilen lanssilla sairaalaan kovien kipujen takia. hCG oli jo 4600. Muru löytyi vasemmalta ja leikattiin tähystyksellä illalla pois. Samalla lähti se huonompi johdin, joka ei meinannut aukkarissa aueta. Pääsin äsken kotiin, kun olin jo niin hyvävointinen...fyysisesti. Mies on monta päivää kotona hoitamassa:heart: . Päästään kuulema jo ennen kesätaukoa siirtoon, jos kaikki menee hyvin:)
 
Voi ei HalleB! Kylläpä nyt taas koetellaan. Tarjosivatko KYSiltä keskusteluapua? Minä en sitä aikoinaan ottanut vastaan, ja jälkikäteen ajateltuna henkinen toipuminen kesti kyllä tosi kauan. Vielä nykyäänkin (aikaa on ku:sta nyt 5 v) muutun aivan jäykäksi kun joudun ultrauspöydälle. Minulla vatsaonteloon vuotanut veri sai järkyttävien kipujen lisäksi aikaan semmoisia kohtauksia, että tuntui kuin olisin tukehtunut. Ei varmaan tässä tilanteessa paljon lohduta, että nyt on uusimisriski johtimen poiston vuoksi pienempi. Paljon jaksamista sinne!

Katar
 
Eilen pp12 puhdas nega testattu joten toivonkin sen mukana heitetty roskiin ja menkkoja odotellaan.
Päätettiin miehen kanssa että pas hoito vielä tähän perään jos vaan sulatuksesta selviävät ja viimeinen IVF hoito sitten tän vuoden loppuun tai jopa ensivuoden puolelle.

Huomenna vielä veritesti.

Inkku
 
Eilen soittelin kysiin jatkoista.
Vielä ei mitään tietoa saanut, sillä ei varmuutta onko vielä mennyt paperit Kuopioon tuosta minun laparoskopiasta. Lääkäri ei ainakaan ollut mitään sanellut joka viittaisi papereiden saapumiseen. Hoitaja lupasi paperit tilata ja katsoa josko siellä olisi teksti laparoskopiasta. Jos ei kahden viikon päästä ole tullut mitään kirjettä kotiin jatkoista, soittelen uudestaan.
 
Katar mulla se kipu tuli myös sellai krappeina ja aaltoina..tuntu, et henki salpaantuu ja taju lähtee...hui! Mä käyn jatkuvasti siel keskustelemassa ja maanantaina meen seuraavan kerran.:) Siit on ollu hirmuisesti apua. Kiitos tuesta!

Inkku kiitti! Kyllä jännitti tulla lukee sun kuulumisia! Oon tosi pahoillani, et ei vieläkään onnistunut:hug: Montako teil oli pakkasessa?

Arcatha miten oot toipunu laparoskopiasta? Mua ihmetyttää nää kaikki vihlasut sun muut tuolla alakerrassa, et kuuluuko asiaan... Tuntuu, et pissakatetri pilas koko virtsaputken:kieh:

on: Kysiltä tuli postia. Leikkauksen yhteydessä multa oli löytynyt endometrioosia. Helpottavaa saada tietää taas yksi syy miksi meille ei ole tullut lapsia. Kokeillaan passia omaan kiertoon kesäkuussa. Lauantaina pitäs mennä töihin ja se pelottaa...
 
Halle, minusta tuntuu, että nyt vasta on alkanut muutaman viime päivän aikana pissa tulemaan normaalisti. Vihlaisuja minullakin ollut jonkun verran. Ja paino nousi tutkimuskaasun vuoksi hurjasti, mutta nyt sekin tasoittunut taasen.

Navan haava on arka, tikit poistettiin siitä toissa päivänä ja eritystä on. Tulehtunut se ei nyt kuitenkaan ole vielä - ehkä - toivottavasti - mutta katsellaan kuinka se lähtee paranemaan.

Helpottava uutinen varmasti Halle, että endoa löytyi. Itselleni kun jäi arvoitukseksi kipujen syy..
 
Hei vaan kaikki!
Minäkin ilmoittaudun tänne mukaan, vaikka en vielä olekkaan KYSillä hoidoissa. Tarkoituksena kuitenkin lähteä hakemaan lääkärin lähete siihen suuntaan.

Taustani ovat tällaiset...Yritystä 2006 tai 2007 alkaen. En muista enää ihan tarkkaan. 2008 mentiin yksityiselle InTiimiin ja vuoden tutkimusten, endometrioosi-diagnoosin ja eri hoitokokeilujen jälkeen tehtiin IVF/ICSI, josta meille syntyi 2010 tyttö. Nyt huhtikuun lopussa tehtiin PAS yksityisellä, joka epäonnistui. Nyt siis edessä uusi IVF mutta tällä kertaa taloudellisista syistä julkisella

Sitä tässä mietinkin, että koska minulla luonnollisen raskautumisen estää endometrioosi, kuinka Kysillä on suhtauduttu siihen, kun toiveissa olisi uusi IVF? Onko kellään muulla endoa ja nyt hoidossa kysillä? Muistan vain raskaus ajalta erään lääkärin tokaisun, että 4 vuoden yrittämisen jälkeen endo-potilaat tulevat yhtä hyvin raskaaksi kuin muutkin...Aivan kuin ei olisi saatu mennä hoitoihin.
 
Arcatha mulla on ollu edelleen vähän ongelmia pissaamisen ja haavojen kanssa, mutta jospa se tästä. Juu helpottavaa oli saada tieto endometrioosista, mutta vieläkään ei ole tullut epikriisiä KYS:iltä vaikka alkaa olla jo kuukausi toimenpiteestä. Olis kiva saada vähän lisätietoa.

Tervetuloa Mena! Lääkäri M.H. ainaki tietää paljon endometrioosista ja varmasti ottaa tosissaan :)
 
HalleB, ei minullakaan navan haava parantunutkaan.
Tänään kävin aluehoitajan vastaanotolla joka pyysi lääkäriä katsomaan napaa.
Siellä joku outo lepare joka pullahtanut tikkien välistä silloin ilmeisesti pois.
Nyt sitten lääkäri teki pienen toimenpiteen ja toivottavasti haava alkaa paranemaan loppuun.

vuotoa odotellaan. Tänään testasin negatiivisen raskaustestin. Kierto näköjään pidentynyt ihan oikeasti jostain kumman syystä. Mutta odotellaan...
 

Yhteistyössä