* Hoidot KYS 2011 *

Heissan!
Täällä ilmoittautuu mukaan uusi yrittäjä :) Takana nyt 3 vuotta yritystä ja huomenna olisi 0-ultra, punktio viikolla 36. Clomeilla yritystä puoli vuotta ja tuloksena vain täysin sekaisin mennyt mieli :D
Minulla pco ja lievä endo, miehellä ei vikaa.
Olen tätä ketjua jo vuoden päivät lueskellut ja nyt sitten uskaltauduin mukaan, kun onhan nämä vähän sellaisia asioita, että ei niitä sellaiset tunnu ymmärtävän, jotka eivät ole itse kokeneet. Minullakin on 5 rakasta ystävää ja kaikki ovat tällä hetkellä raskaana, joten vaikeuksia on heidän kanssaan tätä setviä, kun toiset onnessansa hehkuttavat raskauttaan ja toki sen heille suon :)
Kamalasti jo pelottaa parin viikon päästä oleva punktio, mutta mitäpä sitä nyt ei tekisi sen eteen, että sen nyytin mahdollisesti syliinsä saisi :heart:

Tsemiä kaikille hoitoihin ja toivottavasti niitä ihania loppuja tulisi mahdollisimman paljon :)
 
Nuppu toivottavasti on tärpänny! :)

kuukuskuukus toivotaan, että raskaus alkaisi syksyn aikana, ettei tarviis rankempiin hoitoihin ryhtyä! Onnea yritykseen :)

dillero tervetuloa! Jee meillä menee ihan samaan tahtiin :D päästään yhdessä jännäilemään! Olin tänään klo:11 polilla. Näinköhän sinut?

on: K.R. oli lääkärinä. Se onneks jakso vastata rauhassa kaikkiin mun kysymyksiin (niitä oli paljon). Munasarjat oli lepotilassa ja limakalvo ohut. Pistän nyt kolmena päivänä Pergoveristä 150 ja Gonal-f 112,5 sit kaksi päivää 150+75. Maanantaina taas ultra. JEI!! :)
 
HalleB käyn nuo alku-ultrat muualla kuin Kyssissä, joten tuskin tavattiin, mutta jos punktio sattuu samalle päivälle, niin saatetaan siellä vaikka tavatakkin :) Mukavaa, kun ei tartte yksin jännäillä :D

on: nyt on kaksi piikkiä takana ja olo ihan normaali, tosin piikin jälkeen on pistokohta ihan pirunkipeä jonkun aikaa..maanantaina sitten taas ultraan kuulemaan, onko kaikki okei :)
 
Eilen kys:illä pyörähdetty ja ollaan taas pikkusen viisaampia :) Oli kp5 ja kohdun limakalvo oli edelleen (clomeista huolimatta) liian paksu :( Otettiin siitä näyte ja nyt vaan odotellaan patologin vastausta. Primolutia joudun syömään ainakin yhden kuurin ellen enempää. MH puhui sivulauseessa, ettei haittaa jos tulee tästä kierrosta raskaaksi, mutta nuissa lääkeohjeissa käsketään käyttämään ehkäisyä (?) Joku tais joskus pohtia tätä samaa asiaa, mutta tuliko siihen joku lopputulos? Tuntuis kyllä tosi naurettavalle lähteä kortsuostoksille :D

Marraskuulle varattiin aika sekä laparoskopiaan että hysteroskopiaan, hui :confused: Sitä ennen mahdollisuus vielä kokeilla clomeilla isompaa annostusta plus irrotuspiikkiä... Usko onnistumiseen ei hirmu korkealla ole, eli tasan varmasti joudun nuihin operaatioihin menemään :( Kokemuksia? Jänskättää jo ennakkoon kun ei mua oo ikinään nukutettu...Mut jospa se siitä, saapahan taas uutta tietoa :)

Mä käyn päivätyössä Kuopiossa (ollaan just muuttamssa pikkusen syrjenpään:heart:) eli pystyisin hyvin vaikka työpäivän jälkeen kahvittelemaan jossain, ihan miten vaan sovitaan :)
 
Täällä otettu nyt ekat nuuhkaukset Synarelaa tänä aamuna. Kylläpä sattui pitkään nenään ja puolisen tuntia aivastelin iha putkeen, ja hyi minkä makusta se on. No, illallla lissää, saa nähä tottuuko tuohon. Jännityksellä odotan mitä oireita käytön myötä alkaa tulla... Kierto heittää jo nyt häränpyllyä vissiin. Todella raivostuttava tiputteluvuoto n. viikkoa ennen menkkoja mun kiusana, vaan nytpä näyttää yhä aikasemmin ja aikasemmin tuo tiputtelu alkavan. Ja eilen oli jo melkoiset kivutkin päällä. Saa nähä mitä toi Synarela nyt tekee sitten, pakkauksessa näytti lukevan että aluksi endo kivut voi pahentua, hmmm, ei kiva!

Lila13 muakin jännitti laparoskopia iha kauheesti. Mullekin eka nukutuskokemus oli ja itku silmässä mä sinne menin ja olin siihen saakka kunnes pääsin unten maille :) Itse nukutus ja toimenpide sisällään meni mulla ok. Nukahtaminen tapahtu iha salamana, muistan vain sanoneeni että kylläpä pyörryttää kun alkoivat lääkkeitä laittaa ja sit meni filmi poikki. Huono tuuri mulla oli matkassa sitten muutoin kun sain verenvuotokomplikaation leikkauksen komplikaationa. Tosi harvinainen juttu kuulema, kauheesti mua siinä vaiheessa lohdutti moinen tieto. Mut onneks hoidolla siitäkin selvis sitten! Nyt muistona tosta ultrakuvissa näkyvä jättimäinen hematooma ;) Nyt sitten vaan jännäänkin hurjana, että jos mun suonet verenvuotoon taipuvaisia niin mitenhän käy punktiossa...

Mä ehtisin viiden pintaan arkipäivisin treffaamaan. Ärsyttävä pitkä työmatka riesana! Meneeköhän muiden osalta hankalaksi toi aika.. miten teillä muilla työt loppuu tai muuten mihin ehtisitte? Mikähän ois suht rauhallinen paikka, joku kahvila vai? Mulle käy joku ruokapaikkakin, töitten jälkeen usein sudennälkä. Hyvä ruoka, parempi mieli :)
 
dillero miltä näytti?

Lila mun lapa kokemuksen ootki varmaan jo lukenu. :) Ei varmaan suakaan haittais tulla raskaaksi ;)

Mantitar niitä aivastuksia pitäis pidäellä puol tuntia sumujen ottamisen jälkeen!

Mä teen kolmivuorotyötä. Mulle käy tapaaminen millo vaan ja missä vaan. Esim. rosso, amarillo tms. käy. Ensviikolla oon lomalla.

on: Munasarjat menny taas liikaa lepotilaan ja siel oli vaan kaksi follia kasvamassa. Tää on meidän neljäs stimulaatio ja kolmas, joka uhkaa muuttua inseminaatioksi. Yksi muuttui viime syksynä. Nyt annosta taas vähän isommaksi ja perjantaina taas ultrataan. Mä en jaksa..olo on toivoton..
 
Pitäisikö ne treffit sopia sitten ensi viikolle. Mulle käy mikä päivä vaan töiden jälkeen, eli kolmen jälkeen. Mites muille. Toki tämän viikon torstaikin käy mutta tuleneeko liian äkkiä?

Halle: tsemppiä, toivon todella että kaikki kääntyy parhain päin. :hug:

on: meidän inssi meni perseelleen. Tänä aamuna tein testin ja negaa näyttää. En uskokaan että se huomisessa veritestissä sen kummemmaksi muuttuu. Inssit oli nyt sitten tässä, että ivf-infoa seuraavaksi. Mahdollisuus olisi yhteen ovulaation induktioon, mutta saattaa olla että pääkopan kannalta jätetään se homma väliin ja odotellaan sinne IVF:ään.
 
Moikka pitkästä aikaa :)

Tervetuloa uudet nimet pinkkaan ja toivottavasti vierailu täällä ei veny kovin pitkäksi :)

Ihana, kun teillä on noita treffailuja suunniteltuna! Harmi kun ite asun täällä muualla, niin ei viitisi sitten lähteä mukaan tapaamisiin (siis jos minut otettaisiin sinne mukaan).

Pikkuhiljaa olen ajatellut kesän jälkeen aktivoitua ja kun saatiin viikkokin selville, jolloin seuraava hoito oltaisiin tekemässä. Uusi yritys on viikolla 49, eli oikein hienosti sattuu sitten jouluun minun pettymykset (jännitykset).

Viimeksi sattui toimenpiteet juhannusviikkoa edeltävälle viikolle ja viimeksi on menkat alkaneet juhannuksena. Ja siis tuo juhannuksen hoitohan meni metsään jo heti punktiosta, kun yhtään solua ei hedelmöittynyt.

HalleB Toivottavasti nyt onnistuisi stimulaatio, eikä tarvitsisi sitten pelkällä inssillä mennä. Meille kyllä tuo MH sanoi, että minulta kannatta punktioida yksikin folli, jos sellainen muodostuu (itse pidän sitä kyllä aika riskipelinä ja tuhlauksena).
Voimia ja tsemppiä, toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Olisipa minustakin kiva tavata, jos mukaan huolittaisiin, mutta asun täällä muualla myös, niin on vain tyydyttävä tähän foorumiin...

HalleBtoivottavasti kaikki menee kaikesta huolimatta hyvin :)

on:eilen oli toinen ultra ja onhan siellä jotain tapahtunut. Lekuri oli joku erikoistuva ja ensimmäistä kertaa tekemisissä ivf-hoitojen kanssa, joten oli ihan yhtä kuutamolla kuin minä, mutta jos nyt oikein ymmärsin, niin molemmilla puolilla 7 follia, joten ei nyt ihan uinumassa ole. Eilen alkoi puregonin rinnalla orgalutran ja perjantaina sitten uusi ultra. Olo piikeistä alkaa olla aika omituinen..maha kipeä ja vessassa käyminen vaikeata..liekkö kuuluu asiaan, sitä en tiedä :ashamed:
Ensi viikon punktio jännittää ihan kamalasti, jos nyt sinne asti päästään!
 
Nuppu piti jo aikasemmin :hug:, ku inssi meni mönkään!

iloksi mun puolesta kaikki on tervetulleita! Mul on ollu nyt nää kaks ekaa ultraa K.R. Se tuntuu olevan hirmu varovainen ja oli sitä mieltä, et inssi kannattas tehdä, ku "oot niin nuori, et ei oo kiire". M.H. ultraa pe ja pitää kysyä siltä mitä mieltä se on. Meitä, ku ei kiinnosta saada mitään pakkaseen, kuhan siirtoon päästäis. Tsemppiä sulle hoidon odotteluun!:)

dillero olis ollu kiva jos säki oisit päässy tulee! Hieno saalis sulla tulossa! Tsemppiä vielä kasvatteluun:)

Mantitar juu mulle käy torstaina viiden aikaan ja rossossa(?) Mites Lila?
 
Rosso sopii mulle ainakin. Yritän ehtiä siihen viiden pintaan, iha tarkkaan en osaa sanoa kun riippuu aina muusta liikenteestä miten sujuvasti pääsee ajeleen ja miten nyt töistä pääsee irtautuun. Missäs me nähhään ja miten tunnistettaan toisemme, punainen kukka rinnuksiin vai ;) Hui onpas tää jännää :)
 
Hauskaa oli eilen ;)

on: Yksi 18mm ja yksi 14mm folli näkyi ultrassa. Inssin onnistumis% on kuulema nolla, joten päädyttiin tekemään punktio. Huomenna pistän tupla-annoksen Pregnyliä ja maanantaina punktio. Nyt toivotaan ihmettä:heart: Hyvä meili jäi käynnistä, ku oli mun lemppari-lääkäri vastassa :)
 
Kiitos myös minun puolestani eilisestä. Auttoi vähän ymmärtämään tätä omaa ajatuksenjuoksua näiden vaikeiden asioiden keskellä. Tämä otetaan uudestaan. Toivottavasti? :)

Mä olen nyt sitten ketjussa tsempittämässä teitä kaikki muita. Jonossa ollaan ja marras-joulukuun vaihteen menkat ilmoitan KYSiin... Meillä on piiiitkä syksy edessä mutta pitää vaan koittaa rentoutua ennen sitä koitosta. Pidän teille kaikille peukkuja. :hug:

HalleB Täällä on kädet kyynärpäitä myöten ristissä että saatte sen oman pienen ihmeen. ;)
 
Nuppu81 kyl mä ainaki oon mukana jos uusitaan joskus toi torstai!:)
Hienoa, että tiellä jo jonkinmoinen suunnitelma mihin hoito sijoittuu. Tsemppiä hoidon odotteluun!

on: Saatiin kaksi munasolua!!!:heart: Nyt vaan toivotaa ja rukoillaan, et hedelmöittyisvät ja päästäis siirtoon!
 
Iiiso kiitos minunkin puolesta torstaista. Jotenkin niin helpottavaa kuulla, että ei ole ainut ajatustensa kanssa. Hyvällä mielellä ja varmasti kevyemmin askelin tulin illalla kotiin. Kiitos siitä siis teille :) Ja ehottomasti otetaan uusiksi, olen taatusti mukana :)

Nupulle tsemppiä ootteluun ja Hallelle tuhannesti onnea matkaan, että pääsette siirtoon!!!
Minä olen hermoillut tämän päivän noitten reseptien kanssa, kun liian vähä oli määrätty ja sit oon saanu soitella sinne ja tänne ja nyt toivon, että loppuviikosta saan oikeata lääkettä, oikean verran apteekista. Vissiin hermo alkaa olla aika kireällä, kun niin pahantuulisena koko päivän ollu! Ja kaiken kukkuraksi olin ottanut väärän eväsrasian mukaan töihin sillä seurauksella että lounaaksi olisi ollut pelkkiä mustikoita. Justiinsa näin, tästä taitaa tulla pitkä viikko!
 
Hienoa Halle, että saitte kuitenkin saaliin :) Kateellisena täällä lueskelen teidän tapaamisesta...olisi ollut niin mukava päästä mukaan, mutta onneksi on edes tämä foorumi helpottamassa!

on: perjantaina oli viimeinen ultra ja nyt folleja näkyi jo reilun 10 molemmilla puolilla ja huomenna olisi punktio, joka jännittää aivan jumalattoman paljon! Torstaina sitten siirto, jos sieltä saalista saadaan ja ne vielä hedelmöitysvät :)
Harvoin minua mikään pelottaa, mutta nyt on kyllä uneton yö tiedossa, kun olen niin paljon kauhutarinoita tuosta punktiosta kuullut :(
 
Hei!
Täältä taustalta ajattelin kirjoittaa olen kyssin lapsettomuuspuolen läpikäynyt hoidot aloitettiin 2007 monen vuoden yrityksen jälkeen ja 2010 3ivf pakastealkiosiiron jälkeen sain tytön joulukuussa. Lueskelin teidän juttuja olisi kauhean kiva jos Kuopioon saataisiin ryhmä meille lapsettomille hoitojen aikana olisin kauhiasti kaivannut vertaistukea ja nyt lapsellisena lapsettomana vertaistuki saman kokeneiden kanssa on edeleenkin tarpeelista mutta sitä ei Kuopiosta löydy. Itsekkin olin simpukka yhdistyksen vertaistuki koulutuksessa en ehtinyt ryhmää laittaa kasaan onnellisen sattuman johdosta. Tsemppiä kaikille hoitoihin ja toivoisin niin että onnistuisitte ja saisitte pikkuset syliin.
 

Yhteistyössä