* Hoidot KYS 2011 *

Huh..Meinasin kuolla jännitykseen, kun eivät kerenneet labrasta soittaa hedelmöittymis-uutisia. Vasta 13.30 sain kuulla, et toinen munasoluista oli hedelmöittyny!!!!!! Kamala piina jatkuu edelleen, kun toivotaan, että lähtisi jakautumaan:heart:

Mantitar just tota se elämä on jarrujen kanssa:headwall: koita jaksaa!

dillero mites meni punktio?

Mulle noi punktiot on ollu tosi helppoja, et ei kannata etukäteen pelätä!

senna ihanaa kuulla, että onnistuitte lopulta! Kiitos tsempeistä!:)
 
HUIPPUA Halle, että sait iloisia uutisia :) täällä peukut pystyssä, että pääset siirtoon :)


itse juuri kotiuduin ja hurjan helpottuneena, koska en tiennyt koko punktiosta yhtään mitään :D kysyin jossain vaiheessa, että milloin se alkaa, ni sanoivat, että juuri loppuu :D Nyt on sitten iso ylistimulaation vaara, kun pregnyl olikin lisännyt follien määrää yli puolella...paljon siis keräsivät, mutta 8 munista olisi nyt hedelmöitymässä ja huomista kovasti jännätään :):):):)
 
Kiitos minunkin puolesta viime viikkoisesta! Tuli taas kerran todistettua, että vakavankin asian äärellä voi nauraa :) Ja ehdottomasti otetaan uusiksi joskus! Meistäkään tavanneistahan ei kukaan loppujen lopuks ollu ihan Kuopiosta eli uudet treffit voi ainakin mun puolesta järjestää myös jossakin muualla (esim Siilissä jos se ois suurinta osaa lähempänä) :)

Tsemppiä myös minulta kaikille "kriittisessä" vaiheessa oleville!!!! Vaikka aina en osaa niin positiviinen lähipiirin lisääntymisestä ollakkaan niin meille kaikkille toivon sitä onnellista loppua <3
 
dillero onnea hyvästä saaliista! :) Toivotaan, että mahd. moni olis hedelmöittyny!

Lila mua enkä vähän häiritsi viime kertasessa tapaamisessa se, et ihan rauhassa ei saanu olla. Olis pitäny varata koko lafka meidän käyttöön ja tarjoilijoille korvatulpat :LOL:

on: Ihme tapahtui ja yksi nelisoluinen alkio:heart: siirrettiin tänään kohtuuni!!! Siirto teki kipeää, mutta olihan se tietenkin sen arvoista

Armas Aarre Ainokainen ja pp 0
 
Ihania uutisia Halle!! Hassua miten tässä alkaakin jännätä toisten(kin) puolesta:)

Mäkin mietin, että mahtoivat ajatella sillo torstaina, että hurjaa sakkia noi junnumartat ;)Seuraavalla kerralla vähä rauhallisempi paikka joo. Vaan toisaalta jos sai edes yhden
ihmisen aattelemaan, että kaikille se vauvan saaminen ei ole itestäänselvyys, niin voitto sekin :D

Mulle iski ilmeisesti nyt ihan kunnolla oireet Synarelasta. Iloitsin, kun eka viikko meni suht
kivuttomasti. Nyt menkkojen jälkeen olo kaikkea muuta ku kivuton. Päätä särkee,
vuoroin kuuma, vuoroin kylmä, väsyttää aivan tajuttomasti ja kestov...tus.Tekis
vaan mieli vetää peitto korviin ja antaa kaiken olla, prkl! ValiVali, sekin ärsyttää ku
koko ajan huono olo, eikä jaksa muuta ku valittaa, prklprklprkl!!
 
Viimeksi muokattu:
Huippua huippua Halle!! Nyt päästään yhessä jännittämään, sillä tulin juuri Kuopiosta ja matkassa myös ykkösluokan nelisoluinen alkio :heart:

Pakkaseenkin meni 5, joten jäi kyllä vallan hyvä fiilis tästä ensimmäisestä hoitorumbasta :) Sanoivat kyllä lähtiessä, että ensimmäinen hoitokerta on aina vähän kokeilua, mutta ei kuitenkaan mahdottomuus :)
 
Apua, täällähän on hirmuiset sutinat. Nyt vaan tarrasukkia dillerolle ja Hallelle että pikkaraiset tarttuvat kiinni. :heart:
Ihanaa!

Mantitar kuulostaapa varsin harmittavalta mutta koita kestää. Mä lähetän virtuaalisesti voimia teille kaikille.

Oli niin vapauttavaa saada puhua tästä asiasta ääneen, että tajusin itsekin vasta jälkeenpäin kuinka äänekkäitä me taidettiin siellä tapaamisessa olla. Vaan eipä haittaa, elämä on.
Mä vaan odotan että päivät ja viikot kuluu, jotta päästään eteenpäin tässä hommassa. Myönnän että olen hiukka kateellinen teille siirtolaisille mutta tiedän että oma punktio on loppujen lopuksi ihan nurkan takana vaikka meneekin ensi vuoden alkuun.
Nyt se on vaan kärvisteltävä. :)
 
Mantitar ääh.. onneks pääset pian pistämään ja sen jälkeen nuo oireet pitäis hävitä! :)

dillero onnea kyytiläisestä!:heart: mulla oli tää neljäskin yritys "kokeilua, mutta ei silti mikään mahdottomuus":LOL:
Millanen olo sul on nyt? Mulla vielä tuntemuksia Pregnylistä rinnoissa ja munasarjoissa...

Nuppu tuo hoidon odottelu on kyllä niin p*rseestä! Jaksuja:hug:

Armas Aarre Ainokainen pp4
 
Toivottavasti nyt Halle tärppää :) vahvasti jaksan siihen uskoa!!

Mullahan meni sitten koko homma vähän sekasin, kun siirron yhteydessä jo sanoivat hyperin riskistä ja vatsaontelossa oli jo nestettä ja munasarjat suurentuneet paljon. No nyt kolme päivää siirron jälkeen paino on noussut melkeen 5 kiloo ja maha on kuin jalkapallo ja tosi vaikeeta on oleminen. Vielä en ole sairaalaan menny, mutta sinne kait se ois mentävä, jos tämä ei tästä lähe helpottamaan :( Olen koittanu vaan levätä ja juoda hurjan paljon, mutta toistaseks ei apuja..jotenkin tämän hyperin myötä meni usko siihenkin, että kiinnittyminen onnistus :| Mutta niin kauan on toivoa, kun testi muuta näyttää :)

Onnea myös tuleville hoitolaisille odotteluun :)
 
Kiitos Rallis! :) Tosiaan noita hyperin oireita alkoi perjantaina ja lauantaina olo oli jo aika tuskainen. Sunnuntaina kuitenkin helpotti ja menin maanantaina töihin. Istuminen ei kuitenkaan tuntunut kovin miellyttävältä ja tänä aamuna menin naistentautienpolille hakemaan sairaslomaa. Lekuri sitten tutki ja totesi samantien, että osastolle pitää mennä. Munasarjat olivat jo yli 10 cm, mutta nestettä ei vatsaontelossa ollut kovin paljoa. Maha on kyllä todella turvonnut, mutta kipuja ei juurikaan ole lauantain jälkeen ollut. No olin sitten osastolla jokusen tunnin ja ottivat verikokeet, joissa ei ollut mitään vikaa ja vinguin, että saan tulla kotiin lepäämään ja onneks sain :) Mikähän lie alkion kohtalo, kun munasarjat on painaneet kohdun ihan littuun...

Onko muilla kokemusta vastaavasta? Olen nyt tässä kotona ollut jokusen tunnin ja olo on ihan hyvä. Jos raskaus olisi alkanut, niin eikö hyperin pitäisi pahentua eikä päinvastoin?

Mitäs Halle sinulle kuuluu?

Taimi pp5
 
Jaksuja dillero. Hyvä, että oot päässy lääkäriin tsekkaamaan tilanteen.
Kuulostaa kyllä varsin hurjalta tilalta tuo. Voi, että mä pelkään tota hyperiä.
Mulla jo papereissa lukee, et riskipotilas :( Mut toivottavasti sun olo kohenee entisestään.

Kiitokset tsempeistä sumutteluun :) Toivottavasti Hallella kaikki kunnossa ja
Nupulle kärsivällisyyttä ootteluun. Kohta hoitoruljanssi pääsee alkamaan sunkin
kohdalla, vaikka odottavan aika aina niiiiiin pitkä onkin...

Mulla ois huomenna edessä Kys:ssa pistosopetus. Jännittää onko Synarela toiminut
toivotulla tavalla. Jännittää miten ne pistämiset sujuu ja jännittää hurjana miten ne
muhun vaikuttaa. Olo vaihtelee varovaisen toiveikkaasta epätoivoiseen kauhuun. Hui!
 
dillero; hyvä, kun kävit :)

Kun aloin odottaa ensimmäistä, niin olin juurikin hyperin takia sairaalassa muutaman päivän. Sitten olo alkoi helpottaa ja pääsin kotiin. Luulin, etten ollut taaskaan raskaana, kun olo alkoi helpottaa mutta olinpas kuitenkin! Eli ei se hyperi välttämättä pahene, jos on raskaana. Itse asiassa hyperi voi edesauttaa raskautumista, koska munasarjat käyvät niiin kovilla kierroksilla...

Tsemppiä ja toivotaan, että Taimi on tarrannut tiukasti kiinni :)

-rallis

Ps. Tsemiä myös muille KYSiläisille :heart:
 
Kiitos taasen Rallis kannustavista sanoista...ei tässä vaan pessimistinä vielä uskalla toivoo mitään :D Mutta ihana kuulla, että toivo ei ole vielä täysin mennyt :)

Mantitar kuis meni opettelut? Minä pelkäsin etukäteen ihan turhan paljon piikittelyä, kun ei se sitten loppujen lopuksi ollut kovin kipeetä ainakaan. Meillä tosin mies pisti, kun itse olen ihan neulakammoinen :D Sitä kovasti ihmettelin, että piikit ei vaikuttaneet mitenkään mielialaan, kun clomit aikanaan pistivät mielen ihan sekaisin.

Halle onhan kaikki kunnossa? :confused:

On tämä minun lepo vallan melkoista, kun mies on töissä ja koitan täällä olla rauhakseen 12-viikkoisen koiranpennun kanssa, joka on aivan mahoton. Kiusaa meidän vanhaa koiraherraa sen minkä kerkiää ja kiipeilee pitkin pöytiä :D Onneksi olo on jo ihan mukava eikä koske mihinkään. Turvotuskin on jo laskenut sen verran, että ei tarvitse enää käytää kaverin mammahousuja :D
Sattui muuten ihanasti siirtopäivä Taimin päiväksi...jospa se olisi hyvä enne :heart:
Minulla on kyllä se onnellinen tilanne, että jos tämä hoito ei nyt onnistu, niin edessä on joulukuussa häämatka Meksikoon, kun kesällä pidettiin naimajaiset ja päätettiin, että vasta joulukuussa lähdetään reissuun. Koitan ajatella, että molempi parempi :)

Taimi pp6
 
Samoilla fiiliksillä Hallen kanssa...:( Mut koitetaan nyt tsempata sinne asti, että ollaan varmoja...jos meistä toinen edes plussaisi ja todella toivon siinä tapauksessa, että se olisit sinä :heart:

Heräsin viime yönä kamalaan hikoiluun ja aamulla mittasin huvikseni lämmöt..35.8 eli niitä jos on uskominen, niin vuoto alkaa muutaman päivän päästä. En oikein tiedä mitä pitäisi ajatella koko lämmöistä, kun lugethan taitaa niihin vaikuttaa myös..nyt sitten loppupäivän on taas ollut yli 37..ota tästä sitten selvää..
 
Kys:n reissu meni eilen ihan ok. Synarela oli toiminut vissii niinku tarkotuski. Puregonin
annosta pienennettiin aikalailla, munasarjoissa näky taas rakkuloita niin mahottomasti,
et lääkäri kauhisteli jos ne kaikki lähtee kypsymään, niin tosiaan olen kipeenä osastolla :(
Sinänsä ei kauhean lohduttava alkutilanne. Pistäminen ei nyt tosiaankaan ollut ollenkaan
niin kamalaa kun oli etukäteen ajatellut. Lähinnä mua tökkii siinä se ajatus, että joutuu työntään
itteensä kaikenmaailman hormoneja, joista ei tiiä yhtään mihin tilaan ne mut saattaa. Eilen siis eka piikki nahkaan ja illan juili ja jomotteli kyllä sitä pistospuolta, liekkö kuuluu asiaan?!? Mieliala muuten ollu eilisestä asti jotenki ahdistunut ja tämä väsymys, tää ei lähe kyllä millään pois. Eilenki ku oli vapaapäivä Kys:n reissun vuoksi, niin nukuin sit sen jälkeen koko illan!

Hallellejadillerolle:hug: Voi että, miks tän pitää olla näin vaikeeta. Edelleen niin kovasti peukutan ja toivon ja vaikka mitä kyytiläistenne puolesta!!!
 
Hei!

Olen uusi tällä palstalla, mutta tämä keskustelu pisti googlen kautta silmiini.
Saimme viikko sitten miehen spermanäytteen tulokset ja tieto oli masentava. Siittiöiden tiheys 2,8 milj/ml ja kokonaismäärä 4,76 milj. Liikkuvuus 18% eteenpäin liikkuvia, 4 % paikallaan liikkuvia ja kokonaisliikkuvuus 21%.
Hurraamaan ei noilla luvuilla päästy...

Rupesin tutustumaan asiaan tarkemmin ja onko nyt näin, että jos nuo arvot ei muutu toisessa näytteessa parempaan, niin meidän ainoa vaihtoehto on ICSI?
Nämä ovat täysin uusia asioita meille, joten ollaan pihalla kuin lumiukot.
Pelottaa kamalasti sekä ne hoidot että se miten kauan niihin pääseminen kestää... Miten pitkät jonot KYS:llä on noihin hoitoihin nyt? Kuinka kalliiksi ne tulevat? Lääkkeet käsittääkseni joutuu maksamaan joka tapauksessa itse.

Aluksi oltiin sillä asenteella, että tulee kun on tullakseen. Nyt ei haluaisi odottaa enää hetkeäkään.
 
dillero:hug: mul on kans noita hikipuuskia..:( ja negaa näyttää testit.. keskiviikkona veritesti ja siihen asti jatkan Crinonea..

Mantitar kiitos halista! En oo ainakaan kiinnittäny huomiota, et ne pistoskohdat erityisemmin juilis. Pregnylistä jää kyl semmonen kipeä kohta.. Toivotaan sulle hyvää saalista! Tsemppiä huomiseen ultraan:)

Tervetuloa Marjana!:flower: Tuo on aika rajalla kannattaako inssiä tehdä. Eka hoito tulee maksamaan n.1000e, kun lasketaan lääkkeet ja polimaksut. Saan keskiviikkona tietää miten pitkä jono on jos tästä nyt nega tulee..
 
Halle: Toivottavasti et saa negaa, mutta jos sellainen tulee niin tule kertomaan millaiset jonot ne on. Ensi viikolla toki saan ne itsekin selville, kun lääkäri arvioi toisen spermanäytteen jälkeen tilannetta ja jatkoa.
 
Heippa taas!!

Ja Halle takas :hug:

Toivotaan Mantitar että rakkuloiden määrä pysyisi aisoissa, mutta tulisi silti hyvä saalis :)

Marjana me kävimme keväällä ensimmäisen juttelukäynnin kyssissä ja siitä n. puolen vuoden päässä oli ensimmäinen punktio, joten sen n. puoli vuotta jono tällä hetkellä on. Toki sanoivat meille, että tapauskohtaisesti katsoovat jokaisen parin, mutta sen puoli vuotta pitää varautua odottamaan.

on: täällä on pari negaa testattu ja huomenna sitten hyperin jälkitarkastukseen, jonka yhteydessä ottaavat jo kuulema verikokeen, vaikka virallinen päivä olisikin vasta torstai. Tuskin se kokeella mihinkään muuttuu :( Viime perjantaina sain antibioottikuurin virtsatietulehdukseen, joka varmasti viimeisen niitin näille haaveille pisti. No...huomenna se selviää! Oireita ei ole niin minkäänlaisia, lukuunottamatta hikoilua ja todella arkoja rintoja. Valkkari on jo ihan perus menkkakeltaista ja ihanat kiukkukohtaukset taas mukana kuvioissa :D
Tämä vuosi on ollut minulle ihan suoraan sanoen helvetillinen, joten en osaa edes reakoida tulevaan negaan mitenkään, kun olen kokenut niin paljon kamalampia asioita aikaisemmin tänä vuonna. Toivon vaan, että olisi koko vuosi pian ohi ja että ensi vuonna olisi kaikki paremmin :)

Tsemiä kaikille hoitoihin ja Hallelle hurjan paljon vielä plussatuulia!!!
 
Joo, puoli vuotta oli meidänkin osalta jonotus aika Kyssillä.
Kiitos Halle tsempistä. Kyllä se vaan jännittää, vaikka ihan vaan ultra-aika. Mutta hyviä kuulumisia oli tällä kerralla. Lääkeannos vaikuttaa sopivalta(onneks sitä pienennettiin) ja ainakaan vielä ei merkkejä hyperistä. Ihan kaikki ei ollu lähteny kasvamaan, mutta hyvä saalis kuitenkin siellä kypsymässä toistaiseksi. Limakalvoki oli vissiin jo hyvänolonen. Punktiota maanantaille kaavailivat, mutta varmistuu vielä perjantaina. Kipuja alkaakin jo olla alavatassa ja selässä siihen mallin et kyllä siel jotain tapahtuu... Mut tosiaan Synarelasta aiheutuneet oireet vähentyny selvästi piikkien alotuksen myötä, ei ole itku ihan yhtä herkässä ollut ;) Mutta hikipuuskia on yhä täälläkin!
 
Marjana tonne helmikuulle taitaa mennä nyt jono, ku yks kysiläinen sai viikolle 6 seuraavan hoidon.

dillero :hug: negasta!

Mantitar kiva kuulla hyviä ultra-kuulumisia! Tsemppiä vielä pistämisiin :)

on: Eilen alko vuoto ja tänään tulee jo niin paljon, et en kyl enää huomenna laita Crinonea. Testikin nega. Tää on niin raskasta ja surullista. Vaikea uskoa, et seuraava hoito menis jotenki paremmin, ku edelliset. Nyt sit tehdään kaik maholliset testit, et onko viel joku asia mikä mättää esim. kromosomit jne..
 
Halle: Toivottavasti ei kovin paljon pitemmälle ainakaan venyisi tuo jono. Ensi viikon lopulla on meillä lääkärin soittoaika ja toivoisin hänen pistävän meidät jo suoraan jonoon silloin, vaikka tutkisivatkin miestä vielä hieman lisää. Minun elimistöni pitäisi toimia ihan normaalisti tähän mennessä olleiden tutkimusten perusteella.
Onko tuo jono siis nyt nimenomaan ICSI/IVF-hoitoihin vai myös inseminaatioon?
Tuskaisia kuukausia tulee kyllä varmasti olemaan. Mihin sitä kaikki ajatuksensa suuntaisi siksi aikaa? Huh.

Olen pahoillani, etten osaa vielä kovinkaan paljoa kommentoida teidän kirjoituksianne, kun en vielä ymmärrä puoliakaan ja osa lääkkeiden nimistäkin on ihan uusia.
Mantitarella ainakin oli hyviä ultrauutisia, joita on mukava aina lukea. Onnea niistä! :)
 
Marjana jono on IVF-hoitoihin ja jono ylettyy nyt kuulema viikolle 8.

on: hCG nega. Ei tietoa millon uus hoito tai mitä lääkkeitä tullaan käyttämään. Lääkäri arvioi kuulema tapauskohtaisesti. Voimat alkaa olla vähissä näitten hoitojen suhteen...ja usko alkaa hiipua..pelottaa tuleeko meistä ikinä vanhempia..toivoton olo.. Kamala flunssa iski päälle ja pitäs yövuoroon raahautua:(
 

Yhteistyössä