* Hoidot KYS 2011 *

Tervehdys! Tänään olis sit SE päivä... Eli siirretään se ainokainen minuun. Mietin vaan sitä et jos sille nyt on käynyt jotain ettei sitä voi siirtää, ni ilmoittaakohan ne sieltä aamun aikana? Yritin soittaa sinne, mut just tänään niil on soitto-ajat iltapäivällä.
Valuuko muilla toi Lugesteron ulos töhnänä? Esim vessassa käydessä... Ja millä
Kaikilla konsteilla voi yrittää parantaa sen tarttumista kiinni???
 
--------------------------------------------------------------------------------







Heissan! Siirto ohi ja nyt on asukki kyydissä! Ja toivottavasti kestääkin. Kuulemma
A1 luokkaa ja neljäsoluinen. 2.2 on sit testipäivä! Sinne asti saa sit jänskätä...
Ohjeissa kun luki et pitää mennä rakko täynnä, ni mulla se oli kirjaimellisesti...
Hörpin kotona vielä varmuuden vuoksi muutaman lasillisen vettä. Matkalla piti sit
Pysähtyä muutaman kerran liruttelemaan vähän pois...
 
Nostetaanpa taas meidän pinoa etusivulle.

Moi kaikille! Mitä teille kuuluu?

Oon pitäny taukoa täältä kaksplussalta, ku oon sukeltanu aika syvissä vesissä...mulle nuo jonotus-ajat on yhtä tuskaa..

Oon nyt reilun viikon sumutellu Suprecuria ja odottelen jo vuotoa, kun sitten saa puolittaa annoksen eikä ehkä hikoiluttais enää niin paljoa. 15 päivä olis 0-ultra ja toivottavasti saan aloittaa pistokset...
 
Heippa hei! Meillä tosiaan kans odottelua odottelua. Joka on muuten oikeesti aika vaikeeta aikaa. Jotenkin paljon helpompaa oli silloin, kun vielä aktiivisesti tutkittiin. Oli lukuisia verikokeita jne, joten oli tunne, että koko ajan tehdään meidän asian eteen jotain. Nyt oikeesti vain odotetaan. Vielä toukokuulle. Toki ollaan järjestetty paljon tapahtumaa ja tekemistä keväälle, jotta aika kuluisi nopeasti, ei vain odottaen. Mut ICSI käy kyllä mielessä ihan joka päivä. Ja se, että aikaisintaan 2013 voidaan saada vauva. Mut yritän kovasti pysyä tässä päivässä ja ajatella tällä hetkellä tapahtuvia asioita elämässäni:)
 
Odottavan aika on pitkä..

Tammuska: mikäs on testin tulos

HalleB: toivottavasti saat aloittaa pistokset

ON: Viime kierrossa meille yritettiin tehdä PAS mutta alkiot eivät kestäneet sulatusta. Vaikka
olinkin siihen jotenkin varautunut, mutta harmittihan se silti. Mielessäni jo siinä pohdin, että
seuraavaa hoitoa saa sitten odottaa syksyyn, mutta soittivat Kyssistä ja kysyivät haluttaisiinko
lähteä uuteen hoitoon jo niin, että hoito viikko olis maaliskuun lopussa. Siihen oli tullut joku peruu
tus aika. :) Eli nyt odotellaan että reseptit ja suunnitelma tulis postissa...
 
Mulla oli Hcg arvo 10, viikon päästä uudet verikokeet! Sieltä sanottiin et käyttää
lugeja ens to asti, mut lopetin niiden käytön. Mitä niitä suotta käyttämään, ku
eiköhän tuolta ole veret jo tulossa... Ja seuraava aika menee kans syksyyn. Mulla
rupee vaan ikä tulemaan jo vastaan, et kyl mä haluaisin ne hoidot suht nopeasti
pois...
 
Kultaa jaksuja odotteluun! :)

hertta :hug: tuo on kamala tunne, kun alkiot ei selviäkkään..
Hienoa, että pääsitte peruutuspaikalle! :)

Tammuska mulla oli viime keväänä testipäivänä hCG 12 ja sain luvan lopettaa luget. Vuoto tuli normaalisti. Viikon päästä arvo oli jo melkee 900 ja muutamien päivien päästä 4600. Arvo tuplaantui niin, että jos alkio olisi kiinnittynyt myöhässä oikeaan paikaan, ni se oli ollu ihan oikea raskaus. Vaava oli vain kiinnittynyt munatorveen ja se jouduttiin sieltä leikkaamaan.
 
Tervetuloa taas uudet ketjuun mukaan odotusta odottamaan. Itse en ole jaksanut paljon kirjoitella. Olen vain mietiskellyt syntyjä syviä ja lueskellut muiden kohtaloita. Punktio tuli ja meni. Yksi ainokainen saatiin sieltä matkaan mukaan ja veritesti olisi ensi keskiviikkona. Crinonesta huolimatta tänään näyttää kuitenkin siltä että salamatkustaja hyppäsi vauhdista pysäkille ja että ei tullut vauvaa tähän perheeseen tänäkään vuonna.

Tsemppiä muille kaikkiin hoidon vaiheisiin. Meillä alkaa sitten taas se jonotus seuraavaan hoitoon. Olen todella onnnellinen siitä, että hedelmöittyminen on mahdollista mieheni ja minun soluilla. Tässä elämänlangassa minä roikun ja toivon että joskus vielä... :heart:

Pahoittelut minä-minä -painotteisesta tekstistä.
 
Tervehdys!
Täällä yksi uusi ilmoittautuisi joukkoonne, satuin bongaamaan ketjun ja arvelin että täältä saa varmasti hyvää infoa mm. hoitojen sujuvuudesta Kysissä ja vertaistukea.

Tilanteemme on seuraavanlainen; vauvaa yritetty arviolta 6 vuotta, kertaakaan en ole raskaana ollut, ainakaan tiennyt olevani. Taustalla kilpparin vt ja lievä endo. Nyt keväällä tarkoitus aloittaa hoidot, mikäli ei tärppää. Tässä kierrossa söin Clomeja, vaikkei minulla sinällään koskaan ole todettu ovulaatiossa olevan häikkää, testi näyttänyt plussaa ja edellytykset hedelmöittymiselle pitäisi olla, munanjohtimet auki. Mikäli tää kierto ei tuo plussaa, ensi kuussa clomit+inssi. Useampaa inssiä ei ruveta yrittämään, Kysin lääkärin mielestä meillä taustalla jo niin pitkä yritys että turha tuhlata niihin aikaa. Ton inssin jälkeen siis jos ei onnistu niin sit siirrytään IVF-hoitoihin, eka tehtäisiin toukokuussa. Sitä ennen nenäsumute+pistokset.
Toiveet on korkealla, vaikkei mitään takuita onnistumisesta ole. Henkinen puoli mietityttää oikeastaan enemmän kuin ne fyysiset oireet mitä hoidoista voi tulla. Mutta pakko on yrittää, haave omasta lapsesta on ollut kauan ja tyhjä aukko elämässä ei ole yrityksistä huolimatta täyttynyt, tuntuu että suru kasvaa kuukausi kuukaudelta vai suuremmaksi.
Joitakin seikkoja olen tässä kuukausien aikana pohtinut kun tätä prosessia on työstänyt mielessään, eikä näitä asioita oikein voi kysyä kuin niiltä jotka samoja kokevat.

Oletteko kuinka useille kertoneet lähi/ystäväpiirissä lapsettomuudesta/hoidoista?Itse olen sikäli heikko, että vaikka päätin että mitä vähemmän tietää niin sen vähemmän paineita luo itselleen, mutta kuin huomaamatta näistä asioista on tullut tilitettyä yllättävän monelle. Jälkikäteen tuntunut kuitenkin että se kertominen useimmille on ihan turhaa, koska he eivät pysty samaistumaan mitenkään, lähinnä saattavat sääliä vain.

Entä miten olette parisuhteessanne käsitelleet lapsettomuutta, pystyttekö näyttämään puolin ja toisin kaikki asiaan liittyvät tunteet ja pystyttekö puhumaan? Oletteko riidelleet aiheesta koskaan? Oma mieheni on sinällään perussuomalainen äijä, puhuminen ei ole hänen vahvimpia puoliaan. Se toisinaan saa minun sapen kiehumaan, kun toisesta ei saa mitään irti, vaikka kuinka yrittäis. Ja välillä tuntuu että hän ei osaa käsitellä minun tunteitani, esim. jos itken tämän asian vuoksi niin hän vaikuttaa siltä että se ahdistaa häntä. Tuntuu pahalle ajatella, että välillä on itsellä fiilis että tämä projekti on yksin minun ongelma, ei meidän. Toki se että olen nainen ja reagointi asioihin on erilaista kun miehillä, on ihan ymmärrettävää, ja tiedän että mieskin työstää näitä asioita omalla tavallaan, mutta puhumaan häntä on todella vaikea saada.

Kaikenlaisten tunteiden kanssa tässä siis saa painia, tuntuu että jokainen päivä on erilainen, usko ja epätoivo vuorottelevat ja toisinaan tuntuu että yhden työpäivän läpivieminen on tavattoman raskas suoritus, kun ei pysty keskittymään mihinkään muuhun kun lapsettomuudesta johtuviin seikkoihin, miettii uskailtaisko tehdä raskaustestin tai nielee pettymyksen kyyneleitä kun menkat on hetkeä ennen alkaneet. Tämä on niin iso osa elämää, halusi sitä tai ei. Se katkeruuden tunne on itsellä välillä niin voimakas, että ihan oksettaa.

Toivon voimia valtavasti teille kaikille, pidetään lippu korkealla ja koetetaan jaksaa uskoa onnistumisiin!
 
April81 monet sinun ajautukset on niin tuttuja itsellekkin. Meillä on jo tilanne hieman toinen mutta nyt olen palailemassa kyssn hoitohin.
Taustaa lasta yritetty 2001 asti hoitoihin kyssiin 2007 2inssiä 3 ivf/icsi yksi pakastealkio siirto. Tulos 2 km ja 1 päivänsäde kotona 12/10! Nyt haaveissa sisarus tytölle.
Tästä hoitorumpasta ja keskenmenoista johtuen on tutkittu kummankin kromosomit ja mulla on fraxile x kantajuus jos oikein olen ymmärtänyt nin pojalla on suurempi riski syntyä kehitysvammaisena tyttö on tutkittu ja on saanut multa terveen x kromosonin.
Olis kiva jakaa ajatuksia ja jännittää tuloksia yhdessä jos mukaan huolitte.
April 81 sulla oli tosi paljon samoja mietteitä kun itse olen käynyt läpi me olemme ottaeet aika avomen linjan kerotaan lapsettomuudesta avoimesti. Mullakin on tunne että mies ei puhu omsta ajatuksista samalla tavalla vaan sulkeutuu. Toivottavasti saatte nopeasti plussan ja nyytin kotiin asti teilläkin niin pitkästi yritystä takana.
Anteeksi sekava sepustus kirjallian lahjoja ei ole luotu minuun.
 
Kiitos helmix, epäilemättä meillä jokaisella lapsettomuutta läpikäyneillä on vastaavanlaisia tuntemuksia, jokainen käsittelee näitä omalla tavallaan. Tämä on kuitenkin läsnä elämässä koko ajan. Siks onkin hyvä että voi purkaa jonnekin näitä fiiliksiä, tietää että on joku joka ymmärtää miksi käyttäydyn tai ajattelen niinkun teen. Rankkaa teilläkin näkynyt olevan, useita hoitoja jo takana ja pitkä lapsettomuus. Saiko se teidän tytär alkunsa millä keinolla? Tutkiiko ne noita kromosomeja sit vasta kun on taustalla keskenmenoja? Miten iso riski se kehitysvammaisuus käytännössä on ja voiko ne ennustaa kuinka vakava kehitysvamma voi tulla?

Täällä elellään sit kp 1, tai 2, eilen illalla alkoi vuoto, ihan odotetusti. Tiesin kyllä jo oireista ja siitä että on ollut stressiä viime aikoina muutenkin, niin melkein arvasin ettei tärppiä tule. Mutta siltikin sitä yritti jaksaa uskoa että jospa sittenkin....
Nyt sit soittelemaan laps.polille ja suunnittelemaan inssiä. Olo on aika lailla turta. Pitäs jotenkin jaksaa taas nousta tästä suosta.... *huoks*
 
april81 3ivf pakastealkio siirosta. käytäntö on jos normaalisti raskaaksi tulevalla tulee 3 km peräkkäin niin tutkitaan hoitojen avulla se on meilä ainakin 2km. Tulokset noista kromosomi tuloksista tuli vasta stten kun olin jo raskaana perinnölisyys polilla käytiin ja selvtettiin kun nasella on 2 x kromosoma niin jos multa perii sen viallisen niin poika on täysin avustettava ei kykene itsenäiseen elämään tytöllä on se 2 x niin se jonka on perinnyt isältä auttaa niin kuin minulla niin olen periaatteessa terve ei ole mssään vaiheessa elämää haitannut mutta tämä saattaa selittää koulu vaikeudet oppimsessa. Eli 50/50 mahdollisuudet.
Tsempit inssin toivottavasti onnistuu :hug:
 
No onpas teillä tosiaan ollut kaikenmoista, ollut varmaan aika piinaavaa raskausaikana ennenkun olette tienneet kumpi tulee. Kävi itsellä mielessä, että kumpikohan on pahempaa, se että tietää että lapsi voi syntyä kehitysvammaisena vai että ei tiedä.... kummatkin vaihtoehdot rankkoja. Tietysti jos raskausaikana selviäisi että lapsi on todella pahasti kehitysvammainen, pystyisikö siinä tekemään päätöstä esim. siitä haluaako pitää lapsen.... Kun se on kuitenkin oma lapsi, kaikesta huolimatta... mutta se että tulee olemaan koko ikänsä toisten avusta riippuvainen, en voi sanoa että se on kovinkaan laadukasta elämää. Vaikeita, vaikeita asioita. Itse hoitoalalla työskennellessäni joudun näitä asioita miettimään toisinaan, hoidettavat ovat tosin useimmiten vanhuksia, jotka tarvitsevat joko jatkuvasti tai koko ajan toisen ihmisen apua.
Voimia tielle kovasti, toivotaan kovasti että saatte terveen sisaruksen tytölle :hug:

Ja kiitos tsempeistä, meille on aikoinaan tehty 1 inssi Kysissä, mutta se epäonnistui ja lopetettiinkin sitten hoidot kesken. Jotenkin olen asennoitunut siihen että IVF-hoitoihin tässä joudutaan, vaisto sanoo niin ja ikävä kyllä se mulla on näissä asioissa ollut useimmiten oikeassa. Nyt täytys viel käydä tarkistuttamassa kilpirauhasarvot, annosta muutettiin reilu kuukausi sitten kun arvot ei olleet kohdillaan. Onkohan täällä muita joilla on kilpirauhasongelmaa?

Jaksamisia kaikille!
 
Niin se vaan odottavankin pitkä aika kuluu ja kohta on "jo" suunnittelukäynnin aika. Siis parin viikon päästä on. Hoito on sitten vasta kesällä. Mitä tuolla suunnittelukerralla tehdään? En muista yhtään niistä kolmen vuoden takaisista hoidoista että tehtiinkö silloin ekalla käynnillä KYSissä vielä jotain tutkimuksia. Olen käynyt gynellä täällä omassa sairaalassa jo joulukuussa ja sillon ultrattiin ja lääkäri lähetti ultrakuvia KYSiin. Vähän jännittää kierron puolesta, kun se on ollut melko epäsäännöllinen ja saattaa osua toi käynti just pahimpaan vaiheeseen ja et kannattaisko sit koittaa siirtää käyntiä vai mitenkä :/
 
Hei Ciram!

Tulin tuolta Jyväskylän pinosta kurkkailemaan mitä kuuluu vanhoille tutuille. Muutimme marraskuussa Kysin alueelta pois tänne Keski-Suomeen.
Ajattelinkin vastailla sinulle tässä samalla.

Meillä oli ensimmäinen suunnittelukäynti kysiin joulukuussa 2008. Silloin keskustelemalla käytiin läpi asioita ja toiveita sekä suunnitelmia. Mies antoi uuden spermanäytteen (ensimmäisen oli antanut Intiimiin Terveystalon lääkärin lähetteellä) ja lääkäri tarkasti miehen kivekset. Minulle sattui käynti juuri kierron pahimaan vaiheeseen eli vuoto oli päällä, mutta ultrasivat kyllä siitä huolimatta, sillä oli muistaakseni vuodon viimeiset päivät meneillään.

En suosittele vuodon takia suunnittelukäyntiä siirtämään, sillä sitä kun ei koskaan tiedä, että miten pitkälle aika menee.

****************************************************

Terveisiä tosiaan teille entisille "tutuille" kysiläisille! Uusiakin näyttää huimasti tänne pinoon tulleen.

Meillä on huomenna suunnitelukäynti Jyväskylässä. Hieman jännittää tuo käynti, sillä vastassa on uusi lääkäri ja uudet hoitajat. Katsotaan kuinka käy ja millaisia suunnitelmia tehdään!

Hyvää jatkoa teille kaikille ja plussatuulia! :heart:
 
Nuppu oon pahoillani! :hug: Voimia odotteluun! :)

Tervetuloa April81 :flower: tuttuja ajatuksia!
Me ollaan kerrottu ystäville ja perheelle(paitsi miehen porukoille) kaikki hyvää tarkoittavat kommentit tuntuvat vähättelyltä ja niistä paistaa se, että ei oo mitään hajua mitä tää on jos ei oo itse kokenu..
Parisuhde on vain tiivistynyt tän myötä. Pystytään keskustelemaan aiheesta, onneksi.
Töissä oleminen on yhtä tuskaa, mutta toisaalta se pitää myös elämässä kiinni..hankala aina arvioida millon kannattas mielummin jäädä kotiin..
Voimia sulle tähän hetkeen ja tulevaan! :)

Tervetuloa myös helmix :flower:

Ciram kyllä ne taitaa joka kerta ultrata ainaki ja sen mukaan jatkot. Tsemppiä käynnille :)

Arcatha hyvää jatkoa myös sinulle! :)

on: Pistelyt alkaa tänään!! Gonal-f + Pergoveris 150+150 ja sumut jatkuu rinnalla 1 x 4. Maanantaina tiedetään lisää. Lääkäri oli suunnitellut kahden alkion siirron!
 
Viimeksi muokattu:
Meidän lapsettomuudesta tietää pari kaveripariskuntaa ja nyt muutama viikko sitten kerroin omille vanhemmilleni. Lähestyvistä hoidoista tietää ainoastaan mun vanhemmat, mutta mahdollisesti tässä lähiaikoina kerrotaan muutamalle muullekin. En oikeasti kyllä tiedä, onko tuosta kertomisesta ollut muuta hyötyä kuin se, ettei tarvitse enää salailla. Tyhmiä kommentteja on tullut sen jälkeenkin. Vanhemmille kertomisessa pahinta oli nähdä vanhempien suru.
Parisuhde voi hyvin ja on vahva. Mä pystyn puhumaan kaikista tunteista ja näytän tunteeni vähän liiankin hyvin. Mutta sellainen olen aina ollut ja mies tässä 8 yhteisen vuoden aikana ehtinyt tottua. Miehelle puhuminen on vähän hankalampaa, välillä saanut lypsää mielipiteitä ja ajatuksia siltä. Edistynyt viime aikoina puhumisasiassa selkeästi. Aiemmin se myös ahdistui mun itkemisestä, mutta kai se on jo siihenkin tottunut ja oppinut lohduttamaan. Minä kun vuodatan surun ja onnen kyyneleitä vähän väliä;).
Monenlaiset tuntemukset on täälläkin päässä tuttuja. Välillä elo on suossa rämpimistä pitkän aikaa ja tuntuu, ettei loppua näy. Silloin tuntee vain epätoivoa, eikä ole uskoa tulevaisuuteen. Välillä taas mennään pitkiä aikoja hymy korvissa toiveikkaana.
 
Ekstra iso rutistus sinulle Halle! Toivotaan, että nyt onnistutte ja kuulostaapa hyvälle tuo 2 alkion siirtäminen :) Mitenkä Nuppu ja Tammuska teidän kävi?

April81 me on kerrottu tästä lähimmille ystäville ja mun vanhemmille. Tarkoitus ei ollu paljastaa tätä ees mun porukoille, mut olin niin paniikissa sillon syksyllä sinne laparoskopiaan menossa, et tavallaan sitten lipsautin asian äitille… Jälkikäteen en tiedä oliko hyvä idea! Ei oo äippä sen jälkeen asiasta maininnut, mut rivien välistä kyllä yrittää aina tietoja urkkia. Parisuhde on mun mielestä tän takia vaan parantunut (mies voi olla eri mieltä asiasta :D). Ja niinku tuossa muut mainitsikin, niin on ollu pakko opetella puhumaan vaikeistakin asioista suoraan. Kultaa kuulosti niin tutulle, et sinunkin mies ahdistui sun itkemisestä, meillä sitä oli (on) edelleen vähän ilmassa. Välillä ahdistaa itseäänkin kun tulee semmonen olo, että ajaa miehensä jotenkin nurkkaan tän asian kanssa :( Mun jaksamiselle on muuten merkannu tosi paljon nyt nää pari kertaa kun on tavattu täällä pyörivän porukan kanssa vertaistuen merkeissä!!! Kiitos siis vielä kerran kaikille osallisille:kiss:

Omanapa: ”Voitto” on nyt kyydissä :heart: Työnimi tuli kun osui hoidot nyt näin ystävänpäivän tienoille (Voiton päivä), lisäks tuntuu niiin suurelta voitolta, että päästiin hoitojen kanssa näinkin pitkälle… Ja jospa tuo mahtipontinen nimi antaisi voimaa tarttua kiinni elämään :heart: Jännittää ihan hulluna! 10 munasolua saatiin ja vaihevaiheelta pelistä tippu ”porukkaa” siten, että mitään ei sitten jääny pakkaseen :( On niin ristiriitainen olo kun tuntuu, ettei saisi toivoa liikoja, mutta haluisi kuitenkin jotenkin iloita tästä asiasta! Pienet ne on ilot tässä vaiheessa, annoin itselleni luvan käydä netissä tekemässä sellasen raskauslaskurijutun :) Vaikka todennäköisyydet ei meidän puolella olekkaan, niin ollaan varmaan nyt lähempänä onnistumista kuin koskaan :)
 
Kultaa hienoa, että sulla on myös noita toiveikkaita aikoja :)

Lila Kiitos:)! Oon miettiny mitä sulle kuuluu..tuntu niin pahalta sun puolesta se stimulaation alun epätietoisuus.. Ihanaa, että pääsitte siirtoon!! Onnea:hug:
Toivotaan sitä parasta:heart:
Vertaistuki on ollu älyttömän tärkeetä ja vitsit, et te ootte kaikki niin kivoja :D ihan, ku tuntis jo ennestään!
Nuppu sä oot tosi viihdyttävä tyyppi! :D
 
Viimeksi muokattu:
Lila13 Nyt kovasti tarrasukkia että Voitto pysyy kyydissä! Jospa nimi olisi enne... :heart:

HalleBlle tsempityksiä. Ihanalta kuulostaa tuo kahden siirto. Ja kiitos kivoista sanoistasi. :kiss:

Tuosta läheisille kertomisesta:
Itse olen puhunut yhdelle läheiselle näistä tunteista tarkemmin. Hän on ollut kuuntelijana ja tsempittäjänä kun miehen kanssa ei niin hirveästi puhuta. Hän on myös osannut kuunnella eikä ole laukonut kliseitä. Ihana ihminen. On ehkä läheisin kaikista ja siksi hänelle kerroin ettei sitten tule epämukavia tilanteita ja väärinymmärryksiä. Nähdään kuitenkin todella harvoin mutta puhutaan sitäkin enemmän puhelimessa ja tietokoneella. On sukua ja kahden lapsen äiti.

En ole puhunut vahemmilleni tai anopille mitään. Kukaan ei varsinaisesti suvusta tiedä ja kaveripiirissäkin on vain yksi ihminen jolle kerroin. Lähinnä välttääkseni näitä turhia vauvauteluita.

Salailu ei minua häiritse vaan ennemminkin se jos ihmiset olisivat koko ajan kyselemässä missä vaiheessa mennään ja mitä tapahtuu. On muutenkin raskasta odotella hoitojen aloituksia kun tilittää ystävälle että tarttuiko vaiko ei. Ulkopuolinen loukkaa helposti tahtomattaan, eikä todellakaan voi edes käsittää millaista tämä elämä on.

En osaa nyt pukea sanoiksi sitä mitä haen mutta idea on jotakuinkin se että minusta tätä on helpompi kantaa kun ei tarvitse kertoa kenellekään mitä on tapahtumassa tai tapahtumatta. Jotkut ovat sanoneet että avoimuuskin on aikamoinen painolasti.

Mutta, vertaistuki on vailla vertaansa. On aivan ihanaa että saan sanoa mitä tunnen ilman tuomitsemisia ja pystyn myös samaistumaan toisen kokemaan tuskaan ja myötäelämään sitä. Se on se voimavara. Minulle.

April81 Kirjoitit paljon asiaa tuolla aiemmin. Tervetuloa joukkoon.

on: Meille kävi niinkuin ennustin. Jotain kemiallista oli tapahtunut kun hCG oli veritestissä viisi. Mutta ei tarttunut ei. Ei saatu vauvaa, eikä saatu mitään pakkaseen. Seuraava kerta menee sitten syksylle. Tuntuu että sinne on ikuisuus.
 
Pahoittelut Nuppu:hug: Tiedättekö miten kauas syksylle se jononpää menee?

Oon tässä mietiskelly iki-ihania lugeja käyttäessä, että miks toisille määrätään niitä ja toisille crinonea? Onks niissä muuta eroa kun hinta ja käyttömukavuus? Tuntuu, että saan noista lugeista kaikki mahdolliset klassiset raskausoireet! Tuleeko tuosta crinonesta samanlaisia oireita?

Oli muuten pokassa pitäminen yhessä ultrassa kun eräs nimeltä mainitsematon lääkäri kauhisteli munarakkuloiden määrää, tuli ihan Nuppu sun loisto imitaatiot mieleen :LOL:
 
Lila Puolesta vuodesta oli puhetta. En mä kyllä tiedä laitettiinko meitä edes jonoon mutta toivottavasti. Eli elokuulle menee. Aika perseestä noin niinkun suoraan sanottuna. Nää väliajat on ehkä henkisesti raskaimpia, ainakin mulle.

Crinone ei ole kela-korvattava. Liekö siinä sitten syy? Ja oireita se aiheuttaa ainakin mulle. Lugesta ei kokemusta.


Mutta onko kukaan nähnyt mun ovulaatiota? Se katosi jonnekin.
Vaikka ei liene tavatonta tän hoidon jälkeisen kierron aikana? Vai?
 
Muistaakohan kukaan mua, kirjoittelin tuossa varmaan viime vuoden puolella tähän ketjuun, kun leikattiin aika paha endo molemmista muniksista ja sitä oli tosiaan vähän jokapaikassa muuallakin. Lisäksi lisäongelmina ohut limis.

No tosiaan leikkauksen jälkeen meille annettiin 6kk aikaa yrittää ja sitten ivf jonoon, tai ymmärsin, että meidät laitettiin siihen jo valmiiksi...? No kuitenkin meillä kävi niin ihmeellinen juttu, että tulin heti seuraavasta kierrosta leikkauksen jälkeen raskaaksi...! Ja nyt on menossa rv9+4. Tokihan tässä vielä on jänniä aikoja edessä, lähimpänä tuo nt-ultra jne., mutta tähän saakka kaikki ollut hyvin (pari ultraa sain käydä naistenpolilla niin ei tarvinnu kalliiseen varhaisultraan lähteä yksärille). Sikälikin oma tilanteeni on vähän erikoinen, kun toinen munanjohdin oli vain auki, mutta leikkauskontrollissa kävi ilmi, ettei sen puolen munasarja näytä enää toimivan, suuttui jotenkin leikkauksesta. Sen sijaan se munanjohdin, jonka piti olla tukossa, olikin sitten joko avautunut aukiolotutkimuksessa sen verran, että raskaus sai siltä puolen alkunsa tai sitten oli ollut hiukan auki koko ajan. Tuntuu siis, että onnistuminen tapahtui aika viime hetkillä, koska eiköhän tuo toinen johdin olis kohta muurautunut lopullisesti umpeen (endoa siis siellä) ja siihen loppui sitten meidän luomuyritys.

En halua mitenkään tässä retostella omalla onnistumisellani, mutta halusin vaan kertoa, että näköjään joskus suht huonossakin tilanteessa voi onnistua. Haluankin siis kovasti toivottaa tsemppiä kaikille hoidoissa kävijöille :heart:!
 
Moikka pitkästä aikaa. En olekaan sitten joulukuun ja epäonnistuneen PAS- siirron jälkeen kirjoitellut, mieli oli melkoisen maassa. Syrämen tavoin meillekin tapahtui ihmeiden ihme ja raskauduin tuon PAS-siirron jälkeisestä kierrosta ilman mitään hoitoa. Todeksi tätä ei voi usko ja kamala pelko on pienen puolesta, nyt mennään viikoilla 10+1. Todella huonossa kunnossa olen ollut pahoinvoinnin ja oksentelun vuoksi, nyt ehkä pientä paranemisen merkkejä voisi olla...Alkuraskauden ultrassa kaikki oli hyvin, mutta seuraavaan ultraan on vielä aikaa ja mitä vain voi sattua. Hyvin varovaisin mielin siis päivä kerrallaan eteenpäin parasta toivoen!

Täällä ihmisillä näyttää hoidot edenneen. Nuppu onpa kurjaa, että matkalainen ei sitten kyydissä pysynytkään. :hug: Halle ihanaa, että teidän hoito päässyt alkamaan. Voi kunpa kaikki menisi hyvin, toivon niin että nyt onnistaa :) Ja Lilalle kans kovasti kovasti lämpöisiä ajatuksia, että Voitto pysyy matkassa mukana. Peukut on pystyssä puolestanne!!

Ja tuosta Crinone/luge asiasta. Mulle yritetty aina eka määrätä niitä lugeja, mutta pähkinä allergikkona en pysty niitä käyttään. Ilmeisesti halvempi hinta ja KELA korvattavuus tosiaan puoltaa lugeja. Oireita olen minäkin Crinonesta saanut.

Ajattelin nyt siis tänne kuulumisia kirjoitella, toivottavasti en kenenkään mieltä pahoittanut. Jatkosakin varmasti palstaa seurailen. Ja ei nämä lapsettomuuden tuntemukset ja kipeät asiat ole minnekään kadonneet!

Toivon kaikille teille jaksamista ja onnistumisia. Kunpa tämä vuosi 2012 toisi mukanaan monta monta positiivista uutista :)
 
Nuppu wautsi! Nyt te tiedätte, että alkion kehitys ei tyssää heti alkumetreillä vaan jatkaa myös jakautumistaan:) se on tärkeä tieto. Oon kuitenki tosi pahoillani, että kunnon raskaus ei alkanut :hug: Voimia uuden hoidon odotteluun!

Lila juu Crinonesta tulee samat oireet. M.H. määräs sitä mulle viime kesänä PAS:in yhteydessä. Kysy, et kumpaa haluan käyttää. Tuo Crinone on huomattavasti helpompi, ku on kolmivuorotyössä ja se on niin hygieeninen sen asettimen ansioista. Tsemppiä sulle vielä piinailuun! :)

Syrän hienoa! Onnea:flower:

on: Kävin tänään taas ultrassa. Limis oli 8mm. Folleja oli yhteensä seitsemän!! JES!!:cool: Mä olin ihan ihmeissäni, kun lääkäri niitä laski. Kokojen puolesta veikkaisin, että 3-5 solua saadaan. Perjantaina taas ultraillaan ja päätetään punktiopäivä. Annokset jatkuu samana.
 

Yhteistyössä