* Hoidot KYS 2011 *

Onnea Mantitar myös sinulle!! :) Samat fiilikset on täälläkin, ei voi uskoa tätä todeksi ja kun mulla vielä ollut tosi siedettävät oireetkin niin sitä miettii, että onko siellä ketään, vaikka tosiaan siis kahdesti on ultrattu. Seuraava onkin sitten nt-ultra joka pelottaa ihan sikana..

Mutta hienoa halle että soluja on noin paljon, toivomme siis positiivista lopputulosta :)!
 
Ihania uutisia Halle. Nyt vain saaliin kasvattelua. Kaikkea parasta toivoen :)

Syrän kiitti onnitteluista. Onnea myös sinulle, jäi ihan edellisessä kirjoituksessa
se sanomatta. Olis kiva vaihtaa ajatuksia mm. noitten ultrien järjestymisestä, mutta taitaa mennä vähä
ohi tän palstan tarkotuksen. Laittelen sulle vaikka yksäriä, jos jaksat vastailla sitten siihen :)
 
Tänään ultrassa: 6 follia, mutta kolme niistä oli tarpeeks isoja. Pari päivää vielä pistelen samalla annoksella. Sunnuntaina tupla-annos Pregnyliä ja tiistaina (Onnin päivä) punktio. Tänään lääkärinä oli ihana J.H. (mies sanoo Nelly Furtado :D ) ja punktion tekee kuulema K.R. Mulla alko tänään loma, ni saan hautoa muniani ihan rauhassa:)
 
Onnittelut plussanneille!! Ihanaa että välillä hyviäkin uutisia. :flower:

Hallelle myös onnituksia niin hyvästä saaliista. Voi että :heart:
Tsemppiä siirtoon ja toivotaan että tarraa kovasti kiinni.

on: Varasin ajan akupunktioon ja ensimmäinen "istunto" on takana. Huomenna menen toisen kerran. Käyntejä pitäisi kai olla aika monta mutta saa nähdä kuinka moneen kukkaronnyörit venyy. Ajattelin, että kun nyt tässä kerran taas puoli vuotta odotellaan niin jotain on tehtävä välillä, että saan mielenrauhan. Käski syödä selleriä ja välttää punaista lihaa, joten voihan sitä kokeilla. Ei se tästä ainakaan huonommaksi mene... kai...
 
Onko joku joka on vieny Kyssiin simppanäytteen niin oliko puhetta et mikä olis sopiva aika millo sinne saa viedä..? Tarkotus kyl on sitte sinne soittaa mut muita aikatauluja pitää hyvis ajoin suunnitella ni sen takii mietin..
 
Nuppu kiitos! :) Tuskin se huonommaksi ainakaan menee tuolla akupunktiolla..kaikkee kannattaa kokeilla, kun se voi olla ihan pienestä kiinni tuo onnistuminen:)

Hapsuliini kannattaa varmaan soitella sinne polille niin kertovat millo olis paras aika tuoda :) IVF-hoidoissa ei tarvii erikseen ilmotella, kun näyte annetaan punktion yhteydessä.

on: Neljä alkiota oli jatkanut jakautumistaan. Huippuhyvä ja hyvä on nyt siirretty kohtuuni. Kaksi oli kolmosluokkaa eikä niitä voi pakastaa. Nyt me rukoillaan, että onnistutaan!

:heart:Mustikat:heart: pp0
 
Onnittelut Mantitar ja Syrän:flower:. "Ihmeitäkin" siis voi oikeasti tapahtua :) Ja onnnittelut myös Hallelle Mustikoista :heart: Toivottavasti tarraisivat hurjan tiukasti kiinni!

Omassa elämässä ei päästy pp11 pitemmälle :( Hetkeksi maailma murtui, mystistä kyllä jostakin sitä kuitenkin taas saa voimaa jatkaa. Tosin pieni pala sydämestä "kuoli" Voiton mukana, ei sille vaan mitään voi...

Elo-syyskuulla on jononpää tällä hetkellä ja kylläpä sinne on pitkä aika!!! Tiedustelin hoitajilta voisivatko välittää lääkärille kysymystä, saisinko tässä välissä vielä kokeilla clomeilla ja pregnylillä. Kun se kuitenkin oli alkuperäinen suunnitelma ennen kuin tuohon peruutuspaikalle satuttiin pääsemään. Nyt kun kerran tässä vaiheessa ollaan, niin tuntuu, että kaikkensa tässä olisi yritettävä. Kun ei noita ivf yrityksiä sitten loputtomasti tarjolla ole. Ja voisipahan sitten "vanhana" sanoa, että ainakin yritti kaikkensa. Toivottavasti lääkäri suostuu ja saisin tänä vuonna myrkyttää elimistöäni ihan urakalla!
 
Pidetään peukkuja Hallelle!

Meillä oli torstaina suunnittelukäynti. Edellisestä hoidosta on tosissaan jo 2,5 vuotta aikaa ja en muistanut yhtään henkilökuntaa. Sanoinkin lääkärille että en muista tiloja enkä henkilökuntaakaan, mutta hän kuulemma muisti meidät! Aika ihme että muisti, mehän käytiin vaan kerran hänen hoidettavanaan (M.H.). Oon varmaan elellyt jossain ihme sumussa ne hoitoajat, kun ei näyttänyt kenenkään hoitajan eikä lääkärin naama tutulta, vaikka yleensä muistan tuollaiset jutut tosi hyvin...

Tosi kiva käynti oli. Juteltiin aikaisemmista hoidoista ja mietittiin miten seuraava kannattais tehdä. Kiteytettynä eka hoito oli pitkällä kaavalla (sumut käytössä) ja siinä tuli hyperstimulaatio, mutta kuitenkin enemmän alkioita. Se hoito ei kuitenkaan onnistunut. Toinen hoito tehtiin lyhyellä kaavalla ja siitä saatiin paljon vähemmän alkioita, ja parhaimmat oli yksi 2. ja yksi 3. luokan alkio. Tämä hoito kuitenkin onnistui. Sovittiin että kohdistetaan nyt kierto e-pillereillä, kun se on aika epäsäännöllinen, eli noudatetaan enemmän tuota jälkimmäisen hoidon kaavaa. Lääkärikään ei tosin ollut tyytyväinen toisen hoidon stimulaation, kuten en minäkään. Minun mielestä lääkäri täällä omassa kaupungissa ei osannut katsoa oikein munasolujen kokoa, ja loppua kohti ei ollut riittävästi annostusta pistoksissa, koska stimulaatio jäi pieneksi ja solut oli vähän epäkypsiä. Sovittiin nyt että mennään taas se vika ultra KYSiin, niinkuin ekassakin hoidossa. Lääkäri päättää myöhemmin millä lääkkeillä pistellään. Käynnillä myös ultrattiin ja kaikki oli ihan ok. Piti olla ihan kierron loppu tuolloin, mutta eipä ole vieläkään uusi kierto alkanut. Sitten kun alkaa, niin pitäis ne pillerit aloittaa. Ärsyttää kun kierto venyy nyt ekaa kertaa näin pitkäksi (jo kp 38), mutta raskaanakaan en voi olla. Käynnillä selvisi myös että minulla on jotenkin monirakkulaiset ja aktiiviset munasarjat, jotka tekee vaikeaksi stimulaation. Ne vissiin jotenkin toimii liian hyvin ja helposti tulee liikaa soluja, jotka ei sitten kuitenkaan ole kypsiä. Helpottavaa kuitenkin kun nyt tietää että miten edetään ja suuri stressitekijä poistui kun sain ne pillerit tän epäsäännöllisen kierron oikein ajoittamiseksi. Hoitoa myös siirrettiin viikolla että olen sitten kesälomalla jo kun alkaa ne tiheämmät ultrakäynnit.
 
Lila kiitos! :hug: oon pahoillani! Kamalan pitkä aika taas odotella :( Hienoa, että sulla on taistelutahtoa jäljellä. Voimia uuden hoidon odotteluun! :)

Ciramkiitos peukuista! Hyvä, että lääkäri perehtyi mikä teille olisi paras tyyli :)

on: Tänään pp 4 ja tällä viikolla kiinnitytään, jos kiinnitytään. Pelottaa..
 
HalleB peukkuja pidän että kyytiläiset kiinnittyisivät

ON: eilen oli eka ultra ja tänään alkaa piikitykset. Lääkkeinä pergoveris 150 ja gonal 75.
jos alkioita aikaiseksi saadaan niin kaksi siirretään. Mä niin toivoisin että päästäisiin
menemään hoito edes kokonaan läpi. Päästäisiin siis siirtämäänkin jotain.
 
Moi

Meillä olisi ensimmäinen aika parin viikon päästä. Miehen pitäisi viimeistään ensi perjantaina viedä simppanäyte. Viedäänkö se sinne polille?

Mites kun teiltäkin on varmasti otettu kilpparikokeet, mitä teidän arvot on ollut?

Kävin lähete kokeissa vuoden vaihteessa ja vasta eilen soitin tulokset TK-lääkäriltä. Minulla oli T4V 18,3 ja TSH 3,4. Prolaktiini oli 282. Tuolloin oli kp7. Joillain palstoilla sanotaan, että tuon TSH:n pitäisi olla 1-2 jos yrittää raskautua. Mitä KYS:in henkilökunta on ollut mieltä?
Kävin viime viikolla uusinta kokeissa, siinä oli myös kilppari ja prolaktiini. Piti käydä kp20-23 välissä. Nyt mietin että odottaisinko pari viikkoa poliaikaan ja kuulisin silloin kokeiden tulokset vai soittaisinko jo ja kyselisin niitä..

Muoks. Mitähän siellä ensimmäisellä käynnillä tehdään?
 
Viimeksi muokattu:
Olipas harvinaisen nopeaa toimintaa Kys:iltä, sillä sain haluamani reseptit jo viimeviikolla postissa! Liekö asiaan vaikuttanut kun viime kerralla hiukan avauduin siellä (mielestäni ihan aiheesta). Kun meillehän kävi sillon viime vuoden puolella, että meidät "unohdettiin" kutsua kys:ille jatkosuunnitelmia varten (kukaan siellä ei osannu kertoa miksi...) No ei siinä, mutta menin sitten ottamaan labraan ivf-hoitoa varten sitä infektioseulaa niin kappas vaan meille ei oltu muistettu laittaa lähetettä sinne. Kaiken tämän kruunas se kun punktion jälkeisenä päivänä kukaan "ei muistanu" soittaa mulle labrasta tuloksia :( Kylläpä sillon muuten v*tutti! Se on kuitenkin sellanen puhelu jota paniikissa ootti koko aamupäivän.

Mutta takaisin postissa tulleisiin resepteihin :) Yllätyin enemmän kuin positiivisesti, sillä saan 4kk ajan käyttää clomeja annostuksella 2tbl kiertopäivinä 3-7 (viimekesänä 1tbl päivinä 3-5 ei tuottanut tulosta) Nyt siis lisänä vielä tuossa pregnyl. Oon niin iloinen, että saan tehdä asian eteen jotakin kun seuraava ivf onkin sitten vasta syyskuussa.

Miten olet HalleB jaksellut?

Anastacija mulle ei sano mitään nuo labra-arvot... Mulla ne oli silloin aikanaan kuulemma ihan normaalit niin en sitten kiinnittänyt huomiota niihin lukuihin. Ja ivf-labra on tosiaan siinä polilla ihan helposti löydettävissä (jopa mun mies löysi sen :D) Ensimmäinen polikerta oli meillä lähinnä keskustelua, toki pikainen kurkkaus alakertaankiin tehtiin.
 
Moikka taustalta! Tulin kurkkaamaan mitä HalleB:lle kuuluu ja olipa mukavia uutisia =) Mä pidän täällä peukut ja varpaat pystyssä, että alkiot tarttuvat kiinni! Meillä kävi sama juttu, että loput alkiot olivat 3-luokkaa, eikä niitä pakastettu. Mutta hienoa, että saitte priimyksilöt kyytiin ja vielä kaksin kappalein!

Anastacija, kommentoin vielä kilpirauhasarvoihin. Mulle sanottiin KYS:llä (sisätautipolilla), että raskauden aikana TSH:n pitäisi olla alle 2,5, mutta en sitten tiedä mitkä ovat suositukset raskautta yrittäessä, että pitäisikö olla vielä alempi.

Isot tsempit ja paljon kärsivällisyyttä kaikille hoitoihin!
 
hertta kiitti. Onnea hoitoon! :)

Anastacija mun kilppari-arvot on ollu ihan normaalit.. Siemenneste viedään polille ja labran kanssa pitää sopia se tuominen.. Ekalla käynnillä kartoitetaan tilanne, ultrataan ja suunnitellaan :)

Lila hienoa, että sait jo reseptit ja clomit käyttöön:)
Mä oon ollu aika väsyny ja apeissa fiiliksissä..:(

MT79 miten oot voinu? Kiva, ku kävit moikkaamassa!:) Hei jaksaisitko kirjottaa yksityisellä viestillä mulle kokemuksiasi yksityisestä ;)

on: Kirves on kaivossa ja hanskat naulassa. Tänään pp 11 nega. Tuhru alko jo pp5 ja pp6 aloin laittamaan tupla-annosta Crinonea, ku oli niin voimakas tunne, että menkat alkaa. Tissit on kutistunu normaaliks. Menkkakipuja ja -kramppeja ollu jo viikon verran. En oikee tiiä voiko se tuosta enää plussaksi muuttua. Jatkan toki tukilääkitystä torstain veritestiin saakka. On kyllä nyt todella sellanen olo, että ihmeet tapahtuvat muille..*huokaus*
 
halleB minä toivin että tiputtelu on vaan jotain siihen hetkeen kuuluvaa ja olet raskaana.
en nyt muista kunnolla sun taustoja, mutta minusta sun nimimerkin muistan
pyörineen täällä kauan. Varmaan lähes yhtä kauan kun itsekkin olen täällä pyörinyt. siksi
todella toivon että onnistuisit. Se lois minuunkin uskoa että oma hoitokin vois onnistua.

ON: eilen kävin seuranta ultrassa. Kaikki oli ainakin tällähetkellä ok. molemmilla puolilla kasvoi
ainakin 7 rakkulaa. lääkäri sano ettei kaikkia merkkaa. Ensi viikollahan sitä tietää ovatko
pelkkiä rakkuloita vai onko niissä solukin sisällä.
 
Onko kellään tietoo et onko sama kuka sen siemennestenäytteen vie ivf-laboratorioon? Mie en osaa ajaa autoa ja eikä viittis muutaman minuutin takia maksaa parkkimaksua niin luuletteko et mie voin käydä viemäs sen näyttee laboratorioon vai pitääks ehottomasti miehen viedä...
 
Hapsuliini - Simppanäytteen voit sinäkin viedä. Ainakin näin meille sanottiin ja näytteet pitäisi aamupäivän puolella sinne toimittaa. En muista mikä se myöhäisin ajankohta oli mutta kysymällä sieltä se selviää. Sitten kun kyseessä on inssi tai IVF niin miehen pitää itse toimittaa näyte.

Anastacija - Muistaakseni ekalla kerralla suunniteltiin mitä voidaan tehdä ja keskusteltiin vaihtoehdoista. Samalla kurkattiin mitä alakertaan kuuluu. Meille määrättiin heti clomit ja tuubaultra. Sitten samalla täyteltiin hoitosuostumuskaavakkeita.

ON: itse olen käynyt nyt viitisen kertaa akupunktiossa. Saa nähdä sitten onko siitä mitään apua mutta lompakko tyhjenee kyllä tehokkaasti. Ovulaatiosta ei tikkujen mukaan ole tietoakaan, mihin lie kadonnut kun en viime kierrossakaan sitä bongannut. Onko tämä jotain hoitojen jälkeistä oiretta vai seurausta akupunktiosta, mene ja tiedä...

HalleB - :'( Toivon todella että kyseessä on vain joku kiinnittymisvuoto. Te olette niin ansainneet sen oman nyytin. :heart:
 
Kiitos vastauksista!

HalleB:lle tsempit! Jospa ihme olisi kuitenkin tarrannut kiinni.

Joo, aamulla hieman jälkeen viiden annettiin yksi näyte mun sisään :D Perjantaina pitäs sitten se näyte suhasta siihen purkkiin. Tulee just ja just se 2 vrk pidättäytymistä, jos vaikka klo:11 aikaan purkittaa. No ei maha enään mitään. Eilen illalla vaan oltiin liian väsyneitä.
Jos siellä ei oteta tosissaan noita mun arvoja, niin pitää pyytää kokeiden tulokset paperilla ja painella kilppari-lekurin luo ja kysästä sen mielipide asiasta.

Muoks. Nuppu, ootko missä käynyt akupunktiossa?
 
Viimeksi muokattu:
Simppa näyte vietiin tänään ja se sujui mallikkaasti..Soitin vain et tunnin sisään oltais tuomassa ja käykö et mie tuon ni kaikki kävi..No sit viel kysymys niin jos on kyse vaik inssistä niin voiko sen näytteen antaa kotona ja viedä sen purkin sinne tunnin sisään vai pitääkö se näyte antaa siel Kysillä..
 

Yhteistyössä