Hoitoihin 2012

Heips ja tervetuloa uusille joukkoomme! :)

Mäkin olen täällä paljon käynyt lukemassa muiden tekstejä, mutta en oo hetkeen mitään kirjoittanut ku ei tunnu mitään tapahtuvan.. Pään sisällä kylläkin tapahtuu paljon, mutta ajatuksenjuoksua en saa mitenkään johdonmukaisesti muodostettua sanoiksi :D

valoa, kyselit onko muita hoitolaisia, joilla on endometrioosi. Täällä on yksi :wave: Sullako siis on epäily endosta?

Täällä suunnalla odotellaan ja odotellaan, että asiat etenisi. Loppukuusta tiedän varmaan enemmän ivf:n kulusta, mutta siihen asti ei auta muu kuin elellä hetki kerrallaan :)
 
Heippa!

meema, kohtalotovereita siis ollaan. :) Millon sulla on endometrioosi löydetty? Mulla löydettiin lapsettomuustutkimusten yhteydessä 08/11 endometrioosi sekä endometriooma. (Vielä ei ole kyllä varmuutta asiasta,koska ne on todettu pelkästään ultran perusteella) Lääkärit ei aiemmin ole ottanut tosissaan kivuliaita kuukautisia ym. oireita.

Lääkäri totes endot löydettyään, että siirrytään suoraan IVF:ään ja päästiin aika pikaisella aikataululla ne aloittamaan. Tänään oli punktiopäivä. Täytyy todeta, että turhaan pelkäsin. Mulle on aiemmista toimenpiteistä jääny pieni kammo kipua kohtaan, mutta nyt kipulääkitys oli kohdallaan. Nyt vaan pötkötellän pari päivää ja toivotaan että edes muutama 18 saadusta folikkelista hedelmöittyy. Torstaina yksi niistä istutetaan minuun ja siitä se piina vasta alkaa. Kuinka jaksan odottaa pari viikkoa, että saan tehdä testin.. Jänniä aikoja :) Toivotaan meema, että tekin pääsette pian hoidot aloittamaan. Oletteko kokeillu muita hoitomuotoja?
 
Valoa, mulla todettiin endometrioosi kesän lopulla v. 2009. Mulla on myös ollut kipuilua kuukautisten aikoihin, mutta se ei oo ollu varsinaista kuukautiskipua kuitenkaan, vaan kipu on tuntunut oikealla puolella kyljessä ja hartiassa. Tämänpä vuoksi munkaan kohdalla lääkärit ei aluksi ottanut kipuilua tosissaan ja siitä jonkin aikaa kärsinkin, kunnes sitten diagnoosin sain. Mullakin asia todettiin aluksi ultralla, jonka jälkeen kävin magneettikuvauksessa ja lopulta leikkauksessa alkuvuodesta 2010. Lääkäri sanoi, että puolen vuoden sikiämisyritysten jälkeen on syytä olla yhteydessä lapsettomuuspolille, mikäli en tule raskaaksi. Näin tehtiin ja silloisella asuinpaikkakunnalla olisi heti siirrytty ivf hoitoihin, mutta muutto toiselle paikkakunnalle sekoitti suunnitelmat. Sitten uudella paikkakunnalla mulle määrättiin clomifen lääkitys (alkuvuodesta 2011) neljään kiertoon, mutta se hoitomuoto oli meillä tulokseton. Lääkkeet kyllä ilmeisesti toimi niin kuin piti, mutta siitä huolimatta en raskautunut. Kesätauon jälkeen oli tarkoitus suunnitella hoidoille jatko, mutta koska kipuilu oli leikkauksesta huolimatta palannut, päädyttiin uuteen leikkaukseen, joka oli marraskuussa 2011. Aiemmassa leikkauksessa munanjohtimet oli suht ok, mutta viimeisimmän leikkauksen yhtydessä tehdyssä aukiolotutkimuksessa todettiin, että ne on niin rutussa, että mahdollisuudet luomuraskauteen ovat hyvin heikot. Ja niinpä meidät ohjattiin nyt vihdoin ivf hoitoihin. Mulle on nyt tosiaan tähän mennessä pistetty 2/3 Procren pistosta, jotka lamauttavat oman hormonitoiminan, jotta endometrioosi ei pääsisi tekemään tuhojaan. Tämän kuun lopussa on sitten tarkempi ivf:n suunnittelu lääkärin kanssa.

Huih, sähän olet valoa jo pitkällä hoidoissa :) Ja hyvä, että punktio meni hyvin! Oon lukenu siitä melkoisia kauhujuttuja, joten muiden hyvät kokemukset helpottavat myös omaa jännitystä (vaikkakin kai se kokemus melko yksilöllinen on). Ja toivottavasti soluset hedelmöittyvät ja siirtokin menee hyvin! Jännittää kovasti sun puolesta!

Itse en enää oikein tiedä mitä ajatella tai odottaa.. Toisaalta on helpottunut siitä, että nyt ollaan sellasessa hoidossa, joka todennäköisimmin tepsii eikä enää kokeilla muita hoitoja, jotka ei meitä auta. Toisaalta kuitenkin pelottaa onnistuuko tämäkään, koska se mun endo on tosi ärhäkkö ja aktiivinen. Ei kuitenkaan auta kuin toivoa, että mekin sen ihanaisen nyytin saisimme.

Jaksamisia kaikille tämän pyörityksen keskellä! :)
 
meema, pakko vielä kommentoida tuota hartiakipua. Mullakin alko se joskus 4vuotta sitten. Jonkin ajan kuluessa osasin yhdistää sen menkkoihin. Se hartiapistos oli järkyttävän kivulias!! Lääkärillekin siitä mainitsin, mutta lähinnä tunsin olevani luulosairas, kun lääkäri totesi tyyliin: "Ei kai kuukautiskivut hartioissa tunnu". Eipä niin.. Munatorvien aukiolotutkimuksen jälkeen sain vasta tietää, että juurikin endometrioosissa tämä oire on tyypillinen.

Tsemppiä odotteluun! Vielä se päivä koittaa, kun pääsette hoidot aloittamaan.
 
Ambrosia85
Esikoinen, yk 13, terot+metut (odottelee kiertoa 14 jotta tutkimukset alkaa kunnolla

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen, YA 08, 1 inssi -10, 1. IVF kevään-12 aikana alulle

Pinkku-84

esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu

esikoinen? YA 08 ivf tulossa

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 09/2011 alkaen, 1. inssi tulossa

Ansku83
Esikoinen, YA 11/10, 1. käynti naistentautien pkl 17.1.12, mies ok (normospermia)

:heart::heart: Plussanneet :heart::heart:
 
Eilen siis oli käynti naistentautien polilla! Diagnoosina lievä pco, eli sen verran oli rakkuloita et just ja just pystyttiin luokittelemaan se pco:ksi. Sain terot nyt käynnistämään mensut, syön niitä 1tpl/päivä 12 päivän ajan. Sit kp1-3 olis verikokeet vielä FSH ja LH, kp3-7 syön clomeja sen 5 pv 1tbl/pv (jos ei riitä ni seuraavaan kiertoon nostetaan 2tbl/pv), sit on kp10-12 folliultra + munatorvien aukkari! :D
 
Ambrosia85
Esikoinen, yk 13, terot+metut (odottelee kiertoa 14 jotta tutkimukset alkaa kunnolla

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen, YA 08, 1 inssi -10, 1. IVF kevään-12 aikana alulle

Pinkku-84

esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu

esikoinen? YA 08 ivf tulossa

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 09/2011 alkaen, 1. inssi tulossa

Ansku83
Esikoinen, YA 11/10, terot + clomit, mies ok (normospermia)

:heart::heart: Plussanneet :heart::heart:
 
Tervehdys kaikille!

Olen ollut aiemmin vauvakuumepinossa, mutta ehkäpä nyt olisi aika siirtyä tänne puolelle myös. Olen jonkin verran käynyt lukemassa teidän viestejä.

Tässä jotain minusta: Pillerit olen jättänyt pois viime vuoden vaihteessa. Joskus loppukesästä kävin gynellä, kun yksi kierto venyi ja hän määräsi (uuden lääkärin kertomana virheelliseti) mulle Lugesteronia. Menkat tuli kyllä, mutta ovulaatiota varmaan ei. Siihen meni puolisen vuotta aikaa hukkaan. Tällainen tunne mulla oli joulun aikaan kun mentiin lopulta yhdessä ihan oikealle lapsettomuusklinikalle. Pitkä odotus tuosta jouluisesta käynnistä on nyt takana, kun lopulta oikeat menkat (ilman lugeja) alkoi tänään ja tässä kierrossa pääsen kierron kartoitukseen. Jännittää ja pelottaa ihan hirveesti. Toivon niin paljon, ettei mitään lisää pahaa löydy. Ensikäynnillä mut ultrattiin ja toisella puolella oli hieman näkyvissä PCO:ta. Jota ei siis ekan gynen mukaan mulla ole, vaikka sitä erikseen vielä kysyin.

~Vivianne~
Esikoinen, YK 14, tutkimukset tässä kierrossa
 
[]Ambrosia85
Esikoinen, yk 13, terot+metut (odottelee kiertoa 14 jotta tutkimukset alkaa kunnolla

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, inssi tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen, YA 08, 1 inssi -10, 1. IVF kevään-12 aikana alulle

Pinkku-84

esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu

esikoinen? YA 08 ivf tulossa

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 09/2011 alkaen, 1. inssi tulossa

Ansku83
Esikoinen, YA 11/10, terot + clomit, mies ok (normospermia)

:heart::heart: Plussanneet :heart::heart:[]
 
[]Ambrosia85
Esikoinen, yk 13, terot+metut (odottelee kiertoa 14 jotta tutkimukset alkaa kunnolla

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, inssi tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen, YA 08, 1 inssi -10, 1. IVF kevään-12 aikana alulle

Pinkku-84
esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu
esikoinen? YA 08 ivf tulossa

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 09/2011 alkaen, 1. inssi tulossa

Ansku83
Esikoinen, YA 11/10, terot + clomit, mies ok (normospermia)

ehkä vielä joskus
Toinen, ICSI aloitetaan tammikuun aikana

Plussanneet:heart:
 
Ohops...ehkä sittenkin osasin lisätä itseni listalle :p
Hui hui ja vielä kerran hui! Tänään pitäis sit pistää ensimmäinen Gonal-F annos! Jänskättää! Ja mietityttää et mitä mahdan sanoo töissä kun punktiopäivä pian koittaa! Miten muut hoidatte asiat työn ohessa?
 
Meillä tuo inssi siirtyi ainakin päivällä eteenpäin. Pistelen nyt Menopuria sunnuntaihin saakka. Maanantaina ultrataan ja inssi olisi sitten aikaisintaan tiistaina.

ehkä vielä joskus Mä en ole töissä kertonut menoistani sen tarkemmin. Mulla on onneksi tunteja saldossa joita sitten tuhlaan näihin hoitokäynteihin. Meillä muutenkin melko vapaita nämä tulemiset ja menemiset. Lähinnä ilmoitusluontoinen asia että aion olla poissa. Mulla kyllä sellanen pomo että voisin hänelle kertoakin hoidoista jos meillä nämä vapaat ei olisi näin helposti järjestettävissä. Omalla klinikalla myös mahdollisuus kyllä päästä ultriin jo niin aikaisin aamulla että ehdin töihin ajoissa.
 
hei vaan ja tervetuloa kaikille uusille. :wave: Kiva, että täällä on porukkaa, mutta ei tietenkään kivaa, että kukaan meistä joutuu olemaan tälläisessa ketjussa. :attn:

ehkä vielä joskus miten meni piikittely? jännittikö ja tärisikö käsi? ;)

mulla alkoi menkat tänään ja sunnuntaina sitten ensimmäiset piikit. Soittelin just apteekkiin, että onhan piikkejä hyllyssä, kun tulen noutamaan. :D Ja ensi viikon perjantaille on varattu UÄ-aika. Mua muuten pelottaa, kun on sellainen tunne, että kun tämä raskautuminen ei ole omin voimin onnistunut niin nythän sen ON sitten onnistuttava, kun hoitoihin mennään.. siis niin, että heti ekalla inssillä tulis plussa. Tottakai tiedän, että todennäköisyydet on vain jotain 15%, mutta miten pahalle se SITTEN tuntuu, jos tuleekin inssin jälkeen nega, kun nytkin itken menkkojen alkamista. :(

Niin ja hirveäksi säätämiseksi menee aikataulujenkin kanssa. Mitenköhän pian se inssipäivämäärä voi tulla sen UÄ:n perään?? Mulla on UÄ siis kp:llä 9.. ja arvioin, että oisko inssi kp14, mutta mistä sen tietää, miten kroppa reagoi noihin piikkeihin. Että jos oma ukko ei pääse paikalle niin saisko varamiehen jostain. :LOL:

Mutta jos jotain positiivista pitää keksiä niin HIV-tulos oli negatiivinen ja piikit yhteen kiertoon maksaa VAIN noin 100 euroa, kun olin varautunut ainakin 200-300 euroon. Saanko mä nyt ostaa 'säästyneillä' rahoilla jotain kivaa itselleni?!? :saint:
 
rootis Heh, hyvin meni eka pistos...ihan suotta jännitin, ei tuntunut meinaan sitten yhtään miltään! Aika hassua että vaikka työkseen pistelee muita lähes päivittäin ni eka kerta ku itteensä tuikkasee, voikin jännittää niin paljon! :)

Maanantaina olis sitten ultra, katotaan lähteekö Gonalit tepsimään!
 
Ambrosia85
Esikoinen, yk 13, terot+metut (odottelee kiertoa 14 jotta tutkimukset alkaa kunnolla

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen, YA 08, 1 inssi -10, 1. IVF kevään-12 aikana alulle

Pinkku-84
esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu
esikoinen, YA 08, 1. ivf aloitettu 01/12

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 09/2011 alkaen, 1. inssi tulossa

Ansku83
Esikoinen, YA 11/10, terot + clomit, mies ok (normospermia)

Plussanneet
 
Ambrosia85
Esikoinen, yk 13, terot+metut (odottelee kiertoa 14 jotta tutkimukset alkaa kunnolla

Manuliina
Esikoinen, YA 9/09, hoidonsuunnitteluaika 3/12

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen, YA 08, 1 inssi -10, 1. IVF kevään-12 aikana alulle

Pinkku-84
esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu
esikoinen, YA 08, 1. ivf aloitettu 01/12

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 09/2011 alkaen, 1. inssi tulossa

Ansku83
Esikoinen, YA 11/10, terot + clomit, mies ok (normospermia)

~Vivianne~
Esikoinen, YK 14, tutkimukset tässä kierrossa

:heart:Plussanneet:heart:
 
Viimeksi muokattu:
valoa, hienoa että punktio meni hyvin=) Jännät ajat sitte alkamassa teillä!

Kävin siis pari viikkoa sitte gynellä, se vielä "katsasti" paikat ja laitto lähetteen sitte julkiselle. Käynnillä selvis, jälleen kerran, että kaikki on mallillaan, munasolut(tais siis yks)kasvaa komeesti ilman apuja jne. mut raskaus ei vaan ota alkaakseen. Ja mieskin siis on tutkittu ja kunnossa hänkin.
Onneks tuli se aika sieltä julkiselta nopeesti, heti seuraavalla viikolla. Vaikka aika onkin vasta maaliskuun loppupuoliskolla ni silti, se on jo kahen kk:n päästä=) Ja se gyne ainaki sano että yleensä sen "suunnittelupalaverin" jälkeen alkaa aika nopeesti tapahtuun. Toivotaan siis parasta:popcorn:

Ja uteliaana vielä kyselen ku niin monilla lukee maininta siitä että "vaikka työkseen muita pistelee" tms., niin onko täällä paljonkin esim. hoitoalan ihmisiä?...:confused:
 
Ambrosia85
Esikoinen, yk 13, terot+metut (odottelee kiertoa 14 jotta tutkimukset alkaa kunnolla

Manuliina
Esikoinen, YA 9/09, hoidonsuunnitteluaika 3/12

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen, YA 08, 1 inssi -10, 1. IVF kevään-12 aikana alulle

Pinkku-84
esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu
esikoinen, YA 08, 1. ivf aloitettu 01/12

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 09/2011 alkaen, 1. inssi tulossa

Ansku83
Esikoinen, YA 11/10, terot + clomit, mies ok (normospermia)

~Vivianne~
Esikoinen, YK 14, tutkimukset tässä kierrossa

ehkä vielä joskus
toinen, ICSI tammikuussa

Plussanneet
 
Hei,
Sopiiko liityä mukaan?
Olemme yli kolmekymppinen avopari. Minulla on edellisestä liitosta yksi lapsi, miehelläni ei ole omia. Olemme yrittäneet lasta 8kk, mut ei ole kuulunut :'(. Meillä on jo simpat tutkittavana ja minut äkillisen leikkauksen yhteydessä tutkittiin aika julkisellepuolelle on helmikuussa.
Mitä eka käynnillä tapahtuu missä on myös mies mukana ja kuinka nopeasti hoidot käynnistyy siitä?
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Monet ovatkin jo päässeet tositoimiin, hienoa! Tuosta aiheesta, josta joku kirjoitti, että miten voi olla punktiopäivänä pois töistä: mietin hirveesti tuota asiaa, koska mulla on sellainen työ, jossa tarvitaan sijaista jos olen poissa. Ja en todellakaan halua mun pomolle kertoa miksi olisin pois! Paha ongelma. Tuleeko punktiosta muuten saikkua? Kuinka paljon? Tarviikohan syytä kertoa, jos saa virallista saikkua? Tai sitte pitää oottaa kesälomaan... Äh, en jaksa odottaa niin pitkälle!

Meillä on maanantaina Femarin folliultra ja samalla ivf:n suunnittelukäynti. Mieskin pääsee mukaan. Mä joudun aina pyytää ihan aamu-aikoja, ettei tarvii myöhästyä töistä. Hankalaa, joskus menee kierto hukkaan, jos ultrapäivä sattuu sellaiselle päivälle, että meen tosi aikaseen töihin.
 
Heippa kaikille! Täällä myös aloitettu piikittely! :wave: Lauantaina tuikkasin ensimmäisen Puregon-pistokseni. Täytyy kyllä sanoa että se ihan ensimmäinen piikki jännitti todella paljon -ja ihan turhaan!.. Kädet täristen pyörittelin pistoskynää kädessäni varmaan puolisen tuntia vessassa kun en vaan uskaltanut tuikata sitä piikkiä mahamakkaraani. :) Mutta sitten kun vihdoin ja viimein sain pistettyä, niin hämmästys olikin suuri; kun se ei tuntunut sitten miltään. Joten ihan turhaan jännitin, sitä vaan mielessään teki asiasta paljon pelottavamman kuin mitä se oikeasti oli. Nyt piikittely sujuu jo todella helposti, se ensimmäinen oli vaan se pahin.
Aika monella täällä on ivf tuloillaan. Meidän ivf-suunnittelukäynnillä eipä tehty muuta kuin lääkäri näytti esitteistä miten ivf-hoito etenee ja sitten täytettiin hoitosuostumus kaavakkeet, sekä sain kotiin mukaani piikittelylaukun, jossa oli pistoskynä ja malliksi muutamia ruiskuja sekä todella selkeät pistos-ohjeet kullekin lääkkeelle erikseen.
Sitten vielä tarkastettiin että kaikki vaadittavat verikokeet ja muut näytteet oli jo otettu aiemmin. Samalla varattiin mulle aika hoitajalle, jossa käytiin läpi oikea piikitystapa sekä sain lääkereseptit. Ja seuraavasta kierrosta pääsinkin jo aloittamaan. Näin siis meillä.
Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!
 

Yhteistyössä