Hoitoihin 2012

Täällä on huonoja uutisia.

Kävin tänään ultrassa, jossa katsottiin follien ja limiksen tilanne. Puregonin vaste oli ollut mulla hyvä, liian hyvä :( . Folleja oli kolme lähes tasakokoista (2x 14 mm ja yksi 13 mm). Oman klinikan lääkäri oli sitä mieltä, että inssi tehdään monisikiöisyys riskistä huolimatta. Helsingin lääkäri oli kuitenkin ehdoton. Inssiä ei tehdä kolmella follilla.

Eli inssi on todennäköisesti tältä kierrolta peruttu. Ottaa ihan tosi rankasti päähän!!! Tuntuu että meille ei anneta mitään mahdollisuutta... meillä kun luomuihmettä ei tapahdu.

Toivottavasti muilla on ollut parempi päivä!
 
Amalia Armas: Onpas huonoa tuuria nyt! :( Ei ole kyllä ollenkaan reilua, kun ensin joutuu pistelemään kaikenlaisia hormoneja, ja sitten homma meneekin pipariksi, kun vaste onkin ollut liian hyvä! Toivottavasti pääsette pian uudestaan yrittämään- paremmalla onnella! :hug:
Ehkä vielä toinen: Miltä ultrassa näytti? Ja minä se näköjään olin vahingossa poistanut sinut listalta.. :ashamed:
 
Amalia :hug: Munkaan klinikan lääkärit ei ikinä suostuis kolmen follin inssiin. Meillä oli tänään Femarin ultra, ja sielkii oli kolme tuloillaan, mut sen verran vielä pieniä (10-12mm), että täytyy mennä torstaina uudestaan ultraan kattoon (money money money...), jos niistä vain yksi jatkais täyskokoiseksi. Mies ei suostu yrittää kahdella follilla, pelkää kaksosia :(

Meillä oli samalla ivf-keskustelu, ihan kauheeta miten kalliiksi se tulee. Mies suostuis yrittää sitä vain kerran, rahan takia. Katsotaan nyt vielä viimeinen Femar-kuuri ja pari luomua, jos tästä ei nyt onnaa, josko sitten ivf:ään.
 
Viimeksi muokattu:
No ei tässä vielä kirves täysin kaivossa ole. Keskiviikkona ultrataan uudestaan ja täytyy toivoa, että yksi folli olisi silloin pois pelistä.
Minua tai miestä ei kaksosmahdollisuus ihan kauheasti pelota. Oon nähnyt lähipiiristä miten kaksosten kanssa pärjää ihan hyvin :D

UniUnna eihän se kaksi follia automaattisesti kaksosia tarkoita! Pikemminkin vaan parempaa onnistumismahdollisuutta. Tai näin ainkain lääkäri meille selitti.

No joo. Jos ei tällä kerralla inssiin päästä niin ensi kierrossa sitten uusi yritys pienemmällä lääkeannoksella.
 
ehkä vielä joskus ei mulla ole mitään muuta tuon Gonal-F:n kanssa.. :O pitäiskö olla?? Sen verran tiedän, että usein taitaa olla clomit tuossa vielä kaverina mutta mulla on kai kierto ja ovis ihan ok. Gonaliakin on käsittääkseni aika pieni annos tuo mitä pistelen, 75 IU x 4 päivää -> 300 IU.

Amalia Armas pidän sulle peukkuja keskiviikon ultraan. Tulethan sitten heti kertomaan mitä löytyi!

Onko muuten tietoa, että jollakulla olisi inssi muuttunut lennosta punktioksi ja IVF:ksi? Tuli tuosta Amalia Armaan tilanteesta mieleen.
 
Viimeksi muokattu:
rootis: Juu ei kai pitäiskään olla, meillä kun siis eri hoitokin menossa :) huomasin vasta myöhemmin.

Linnuton puu ultrassa kasvoi toisella puolella 6 ja toisella puolella 3. Nyt sitten aloteltiin Cetrotide Gonalin rinnalle ja voi vitalis mikä kutina tuli pistokohtaan...huh hei!

Perjantaina katsotaan sitten tilannetta uudelleen ja maanantaille alustavasti sovittiin punktio! Hui!
 
Voi harmi Amalia Armas :hug: Toivotaan että yksi folli osaisi piiloutua hienosti seuraavassa ultrassa!

Uniunna Aika pieni mahdollisuus tosiaan että vaikka kaksia follia irtoaisi niin että molemmat hedelmöittyisivät, kiinnittyisivät ja pysyisivät kyydissä. Eikös IVF-hoidoissakin yleensä siirretä vähintään kaksi, joskus jopa kolme alkiota ja aika vähän loppujen lopuksi näistäkään hoidoista seuraa monikkoraskautta. Miehillä tosiaan on joku yltiöpositiivinen kuva tästä raskautumisen helppoudesta :D
Ootte ilmeisesti yksityisellä kun manailet noita hintoja? Mekin ollaan ja oon lopettanut laskemisen jo aikoja sitten. Jos mekin IVF:ään joudutaan niin sit se on pelkkää kaurapuuroa loppuvuosi (ei tosin olis pahitteeksi mun linjoilleni).

(.) Kävin eilen vikassa kontrolliultrassa ennen inssiä ja taas oli kroppa tehnyt tepposiaan. Vasemman puolen johtofolli oli lopettanut kasvun ja oikealta oli tapahtunut joku kasvupyrähdys ja siellä odotteli sellanen 16mm folli. Viikko sitten oikealla ei ollut kuin ihan pikkuisia, parimillisiä alkuja ja vasemmalla kaksi 7mm + 10mm follit. Tää on nyt sitten viides kierto putkeen kun follia pukkaa tuolta oikealta.
Joka tapauksessa meillä inssi huomenna!
 
Hei!

Saanko liittyä seuraanne? Täällä näyttäisi olevan paljon samojen murheiden kanssa kamppailevia kohtalotovereita.

Meillä on alkamassa ivf-hoidot julkisella puolella. Olemme olleet ivf-hoitojonossa jo useamman kuukauden, ja hartaasti odotettu lääkäriaika on reilun kolmen viikon päästä. En tarkalleen tiedä, kuinka kauan ensimmäisen hoidon aloitukseen vielä menee, mutta luulen, että maalis-huhtikuu voisi olla realistinen ajankohta. Osaatteko te kertoa, kuinka nopeasti varsinaisen jonotusajan loputtua ensimmäinen hoito käynnistyy?

Lueskelen mielenkiinnolla teidän muiden kokemuksia hoidoista, minun pitää vielä vain odotella.

Voimia meille kaikille!
 
Tervetuloa Vajomia!

Tunafish: ollaan hoidoissa Felicitaksessa. Yks lääkärikäynti ultrineen reilusti yli 100€. Tsemppiä inssiin!

Laskinpa tuossa huvikseen, että meillä menossa nyt suunnilleen yk 56. Naurattaisi jollei itkettäisi.
 
Melkoinen taival sinullakin takanasi UniUnna :hug: Me ollaan Graviditaksella joten taksat melkoisen samoissa. Toisaalta just kuulin että Naikkarilla mm. hoidot tehdään vaan joka toiseen kiertoon että eipä sellainen ajantuhlauskaan kiinnosta. Yksityisellä ollaan kunnes säästöt loppuu ja luottokorttikin tapissa :D

Tervetuloa Vajomia :wave:
 
Tervetuloa Vajoamia!!!

On teillä UniUnna kertynyt noita yrityskiertoja! Paljonko on vuosissa? Mä itse olen loepttanut jo ajat sitten yk.n laskemisen, mutta vuosissa meillä on yritystä takana 1 ja puoli vuotta. Se ei taida olla näissä lapsettomuuspiireissä edes kovin pitkä aika. Tosin viime syyskuusta asti, eli diagnoosista asti ei olla varsinaisesti yritetty vaan odotettu hoitoja.

Meidän inssi on nyt sitten virallisesti peruttu. Harmittaa ihan vietävästi. Folleja oli edelleen kolme (20 mm, 19 mm ja 16 mm) ja Helsingin lääkäri kieltäytyi tekemästä inssiä kolmella follilla, vaikka yksi folli oli noinkin pieni. Oman polin lääkäri olisi inssin tehnyt :(
No hyvä puoli tietysti on, että saatiin tietää, että ainakin ovuloin ja toivoa tulevaisuudessa on.

Toivon, että Naistenklinikka joustaisi välikierto-periaattestaan ja saataisiin uusi yritys ensi kiertoon. Toisaalta tuntuu kyllä, että koko projekti taitaa olla tuhoon tuomittu. Pettymys on nyt niin kova. Inssin pieni onnistumisen mahdollisuus olisi ollut meidän ensimmäinen mahdollisuus ikinä. Ja näin taas ivf-jonoon pääsy siirtyy... huoh.

Jos suinkin olisi varaa, niin mekin mentäisiin kyllä yksityiselle klinikalle. Tällä hetkellä se ei ole mahdollista, koska opiskelen. Julkisen puolen hinnatkin tuntuvat raskailta. Etenkin kun nyt meni monta sataa euroa ihan täysin hukkaan.

Toiveikkaampia ajatuksia teille muille!
 
Amalia Armas Voiko tuo Naikkarin hankaluus johtua jotenkin siitä että ette ole siellä 100% hoidossa? Onko sulle tehty aiemmin lääkkeellisiä hoitokiertoja missä olisi testattu lääkkeen vaikutusta? Joka tapauksessa oon tosi pahoillani teidän puolesta ja toivon kovasti että Naikkarilla suostuttaisiin joustamaan edes tuosta välikiertopolitiikasta (joka on ihan perusteeton ja naurettava!).

(.) Meillä päästiin toteuttamaan eilen eka inssi. Mies sairasteli viikonloppuna ja oli kovassa kuumeessa ja olin ihan varma että simpat on nyt menetettyä kamaa mutta tulos olikin tosi hyvä. Eilen iltapäivällä siis saatettiin matkaan 25 milj. virkeää pikkukaveria. Tällä hetkellä oviskivut on ihan järkyt että kaipa tuo ajoitus osui aika nappiin.
Itse toimenpide oli ihan kivuton vaikka jänskäsin sitä etukäteen tosi paljon. Mulla nimittäin oli ihan tautisen kivulias aukiolotutkimus vaikka molemmat puolet oli hyvin auki. Mua ei kyllä mitenkään makuutettu inssin jälkeen vaan sain jatkaa matkaa suoraan kassan kautta kotiin. Tukilääkkeisinkään ei mun lääkäri usko joten nyt voi sitten vaan piinailla pari viikkoa ja toivoa että kuuluisi siihen onnelliseen 10-15% joukkoon joka plussaa ekasta inssistä.
 
Tunafish toivottavasti yksi pikkukaveri nyt löytäisi maalin :D

Ei mulla varsinaisesti ole Naistenklinkasta pahaa sanottavaa. Varmasti olisi helpompi, jos oltaisiin vain yhdessä paikassa hoidossa. Onneksi ekan inssin jälkeen muut inssit saadaan omalla klinikalla, kun sperma voidaan kuulema sittenkin kuljettaa. Eka inssi on tehtävä Helsingissä, kun haluavat nähdä miten siittiöt selviävät sulatuksesta. Ivf-hoidot tehdään kuitenkin taas Helsingissä.

Ja tosiaan tämä oli mun ihan eka hoitokierto, eli periaattessa testattiin lääkkeet ymsyms... No nyt ainakin nähtiin, että ne toimivat.
 
Jaahas...toinen ultra käytynä ja hyperillä lekuri pelotteli, meinas että nyt sitten koko vkl vaan ihan lepäillen vietetään ( meinas ettei edes kävelylenkille paranis mennä). Tänään Pregnyl ja sitten maanantaina punktioon! Jännittää niin vietävästi. Ja ahdistaa jos ei sit mahdollisen hyperin takia päästäkään siirtoon heti tässä kierrossa!
 
Meillä jäävät nyt hoidot hetkeksi tauolle.
Eilen lääkäri soitteli ja sanoi, että ovat tiimin kanssa tulleet siihen tulokseen, ettei meille enää inssiä yritetä, vaan edetään suoraan ivf.ään (syitä mm se, että miehen sukusolut luultavasti kärsivät liikaa sulatuksesta ja myös se, että ensi kerralla voisi hyvinkin käydä samoin kuin nyt, eli liikaa folleja).
Nyt ollaan siis ivf-jonossa. Neuvontakäynti ehtii varmaan vielä tälle keväälle, mutta itse hoidot todennäköisesti vasta syksyyn.

Hyvä uutinen oli se, että aiemmin sairastamani sairaus ei ole aktivoitunut uudelleen ja estettä ivf.lle ei ole.

Toisaalta tämä nyt on ihan hyvä ratkaisu ja ihan alunperin oltiin itsekin sitä mieltä, että ei tuhlata siittiöitä insseihin. Jäämme nyt siis TAAS odottelemaan :D

Hyvää jatkoa teille muille!
 
Me päätettiin miehen kanssa jättää inseminaatio kokonaan välistä ja siirtyä suoraan ivf:ään. Syynä tähän se että meidän tulevan asuinmaan terveysvakuutukset eivät korvaa lainkaan mitään hoitoja.

Lääkärin mukaan inseminaatio voi olla turhaa, koska minulla saattaa munasarjoihin liittyvien leikkausten jäljiltä olla munasarjat arpeutuneet, ja siitä johtuen munasolun kulkuetuminen torveen vaikeutunut/estynyt. Tämä tosin vain jossittelua. Laproskopiassa tuo selviäsi, mutta sekin maksaisi maltaita.

Löysin jo hyvältä tuntuvan klinikankin, sivut oli myös englanninkielellä joten uskoisin että palveluakin saa enkuks, jeee! Pieniä elämän iloja ;)
 
ehkä vielä joskus: Kovasti tsemppiä huomiseen punktioon!! Ja toivotaan että typerä hyperi ei osu kohdallesi ja saat huomenna hyviä siirrettäviä! :) Minuakin hyperistä peloteltiin, kun torstaina ultrassa oli useita rakkuloita tulossa, lähemmäs parisenkymmentä, jos pienemmätkin laskettaisiin... Huomenna kuitenkin selviää tarkempi määrä; ja toivottavasti varmistetaan tuleva punktiopäivä! Minua myös tuo punktio jännittää jo nyt. Mitä olen lukenut, niin joillakin se on ollut ihan kivuton ja toisilla sitten taas vähän kivuliaampi toimenpide, mutta onneksi rauhoittavat ja kipulääkkeet on keksitty! Tsemppiä!
Amalia armas: Hieno uutinen ettei ivf:lle ole estettä! Hyvää jatkoa sinulle!
Snipsu: Mahtava juttu, että sopivan tuntuinen klinikka löytyi jo, onnea tulevaan hoitoosi! :)
 
Amalia armas ethän kuitenkaan hylkää meitä. :) Muista käydä kertomassa kuulumisia.

ehkä vielä joskus miten meni punktio!! Täällä jännäillään ja pidetään peukkuja, että kaikki meni hyvin!

Omaa napaa: perjantaina oli ultra (1 folli 11 mm) ja tänään uusintaultra (1 folli edelleen, 14 mm). Vähän hitaanlaisesti tuntuu kasvavan tuo, mutta nyt ois inssiaika torstaille. Yritän tässä laskeskella, että ovis ois ehkä perjantaina, joten tuo inssin ajoitus voisi mennä ihan kohdilleen. Pitää sit vielä viikonloppuna luomuna varmistaa simppakuljetukset. :)

Jotenkin vähän masentaa. Se on varmaan tämä pakkanen, kun ei oikein uloskaan pääse.
 
Hyvin meni punktio...ihan turhaan jännitin! Suurin asia taisi olla se että saatiin kanyyli paikalleen, niin paljon jännitti että suonet katos ihan täysin, menivät oikein kuopalle :)
Itse toimenpide sattui kyllä hieman, mutta oli niin nopeasti ohi, että yllätti kyllä! Että kenellä punktio edessä niin kannustuksen sanat täältä kyllä! Ei ollenkaan niin paha kuin pelkäsin! Ja mikä parasta...saatiin 11 hyvää munasolua kerättyä ja huomenna sitten soittavat ja kertovat moniko hedelmöittyi! Torstaille osuu siirto ja hyperistä ei ollut merkkiäkään nyt! :)
 
ehkä vielä joskus: Onnittelut hyvin menneestä punktiosta!
rootis: Onnea kovasti inssiin!
ON: Ultrassa näkyi ihan liikaa munarakkuloita, molemmat munasarjat olivat aivan rakkuloiden peitossa... Parisenkymmentä niitä oli ainakin, muutama isompi oli 18mm ja sitten oli paljon pienempiä eri kokoisia... Hyperin mahdollisuus on olemassa, onneksi ainakaan nyt ei nestettä ollut näkyvissä vatsaontelossa. Illalla pistän Pregnylin ja keskiviikkona on sitten punktio. Mahdollinen siirto olisi perjantaina... Jännityksellä odotellaan, kerkeekö pienimmätkin rakkulat kypsymään...
 
Hei kaikille!
Me saatiin miehen simppanäytteen tulosket eilen ja lausunto oli siittiömäärä alhainen, rakenteessa poikkeavaa ja siittiöt liikkuvat huonosti. Näytteen tutkinut lääkäri suosittelee hoidoksi ICSI:tä.
Minkälainen hoitomuoto tämä on ja minkälaiset noin yleisesti julkisellapuolella on jonot? meillä on eka käynti omalla asuinpaikkakunnalla helmikuussa. Minkä merkkisiä lääkkeitä yleensä tässä käytetään. Anteeksi oon tietämätön näistä lääkkeistä ym kun olen ekakertalainen ja kaikki vähän jännittää.:D
 
Hei kaikille!
Me saatiin miehen simppanäytteen tulosket eilen ja lausunto oli siittiömäärä alhainen, rakenteessa poikkeavaa ja siittiöt liikkuvat huonosti. Näytteen tutkinut lääkäri suosittelee hoidoksi ICSI:tä.
Minkälainen hoitomuoto tämä on ja minkälaiset noin yleisesti julkisellapuolella on jonot? meillä on eka käynti omalla asuinpaikkakunnalla helmikuussa. Minkä merkkisiä lääkkeitä yleensä tässä käytetään. Anteeksi oon tietämätön näistä lääkkeistä ym kun olen ekakertalainen ja kaikki vähän jännittää.:D
Kommentoin nyt, vaikka en tähän ketjuun varsinaisesti "kuulu" ;)
eli
ICSI:ssä lääkkeet on samat kuin IVF:ssä.
Kasvatuspistoksia, jarrua ja irrotus. Perään sitten Lugesteronia.
Mulla nuo lääkkeet oli Elonva , joka kasvattaa yhdellä piikillä 8 vrk + 2 päivää Puregon. Sitten 5. päivänä alkoi jarruna Orgalutran. Pregnyl irrotukseen. Punktion jälkeisenä päivänä aloitettiin sitten Orgalutran, jota nyt jatketaan testipäivään asti ainakin. Jos plussaan, niin sitten vielä pari päivää päälle.
Nää vaihtelee ilmeisesti tosi paljon lääkäristä ja hoitopaikasta riippuen, mut omasta kokemuksesta voin sanoa, että ihan ok setti. Ei erityisiä kamalia oloja tai mielialavaihteluita. En tiedä, onko se sitten lääkkeiden hinta, mikä vaikuttaa myös tuohon hoitotapaan. Osa pistää Puregonia päivittäin koko kasvatteluajan tms.
Julkisen puolen jonoista en osaa sanoa, kun itse käydään yksityisellä.
 

Yhteistyössä