Hoitoihin 2012

Hei, en ole kirjoitellut tänne viime aikoina kovin ahkerasti, koska meidän hoitoihin on vielä niin kauna aikaa, mutta nyt on käynyt niin onnelllisesti ja klassisesti, että juuri kun joulukuussa ilmoittauduimme ivf-jonoon, niin tulin seuraavasta kierrosta ihan luomusti raskaaksi. Hyvin epätodelta tämä kyllä vielä tuntuu ja paljon vielä voi mennä vikaan, mutta tällä hetkellä olen yli kolmen vuoden yrittämisen ja erinäisten hoitojen, keskenmenojen ja kohdunulkoisen jälkeen 4+5 raskaana, kunnes/jos toisin todistetaan.

Joten toivon nyt pysyväni tällä kertaa pois täältä,joten minut voi poistaa listalta mutta palaan nöyrästi jos kaikki ei menekkään niin kuin pitäisi.
 
Kommentoin nyt, vaikka en tähän ketjuun varsinaisesti "kuulu" ;)
eli
ICSI:ssä lääkkeet on samat kuin IVF:ssä.
Kasvatuspistoksia, jarrua ja irrotus. Perään sitten Lugesteronia.
Mulla nuo lääkkeet oli Elonva , joka kasvattaa yhdellä piikillä 8 vrk + 2 päivää Puregon. Sitten 5. päivänä alkoi jarruna Orgalutran. Pregnyl irrotukseen. Punktion jälkeisenä päivänä aloitettiin sitten Orgalutran, jota nyt jatketaan testipäivään asti ainakin. Jos plussaan, niin sitten vielä pari päivää päälle.
Nää vaihtelee ilmeisesti tosi paljon lääkäristä ja hoitopaikasta riippuen, mut omasta kokemuksesta voin sanoa, että ihan ok setti. Ei erityisiä kamalia oloja tai mielialavaihteluita. En tiedä, onko se sitten lääkkeiden hinta, mikä vaikuttaa myös tuohon hoitotapaan. Osa pistää Puregonia päivittäin koko kasvatteluajan tms.
Julkisen puolen jonoista en osaa sanoa, kun itse käydään yksityisellä.
Kiitos paljon vastauksestasi :)
Miten muuten kela osallistuu näihin hoitoihin, korvaako lääkkeistä mitään? Olisi kiva tietää mitä kaikkea tukea kannattaa kysellä/hakea.
 
Öhmm.. mää en kuolemakseni muista, miten Kela korvasi noita lääkkeitä.
Mut siis suurimman osan korvasi peruskorvauksella ja sit ku meni lääkekatto yli niin piti maksaa 1,50e per lääke. Lugesteronia ei korvannut ollenkaan, sen sentään muistan. Korvaukset saa normaalisti lääkeoston yhteydessä.
Yksityisellä Kela korvaa tietyn verran hoidoista ja luulisin, että julkisella se näkyy jo siinä, ettei ne hoidot (kai) maksa juuri mitään (verrattuna siis yksityiseen, jonne palaa siis tonneja :/ )
En usko, että erikseen tarvitsee siis Kelasta mitään korvauksia hakea...

MUOKS. Kaivelin tuossa YA:n sivuilta noita hintoja... (suluissa hinta ennen kelan 42% korvausta)
Elonva (684,87) 397,47
Orgalutran(218,78) 127,14 (5 pv pistokset)
Puregon (309,81) 190,94 (600IU määrän hinta... 300 halvempi eli tää riippuu määrätystä annostuksesta)
Pregnyl(15,02) 8,96 (kaksi yksikköä irrotukseen)
Lugesteron 17,41 (yhden paketin hinta. Mulle määrättiin kolme, koska yks riittää 5 päiväksi)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Sannuliinu!!!! :flower: Ihanaa että noinkin voi käydä! Menetkö varhaisultraan? Tule sitten kertomaan oliko kaikki kunnossa!

Omaa napaa... Tänään tuli klinikalta kirje, jossa lääkärini kertoo että kilpirauhasarvoni ovat sen verran rajalla tai matalalla, että antoi lievän tyroksitiini-lääkityksen. Kävin siis työterveydessä mittauttamassa kilpparit väsymyksen takia, ja lähetytin tiedot klinikalle, mutta se työterv.lääkäri sanoi, että arvot normaalit. No, ehkä ne ei ollut normaalit raskauden yrittämisen suhteen, mitä se ei tietystikään tiennyt... Voi rähmä. Jos tää meidän selittämätön (sekundaarinen) lapsettomuus korjautuiskin tuolla lääkkeellä, niin sanon vaan että melko paljon rahaa, aikaa ja vaivaa on hukattu.

Ei muuta kuin tyroksiinit naamaan ja katsotaan tässä nyt muutama luomukierto mitä tapahtuu. Tässä kierrossa hommailtiin vain kp 11 ja 14, koska kaksi munista tyrkyllä ja mies pelkää niin hirveesti niitä kaksosia. Ei auttanu järkipuheet ei...
 
Joku ihmeen paniikin poikanen nostaa taas päätään...tänään olis alkionsiirto ja mulla on koko ajan semmoinen olo että kohta ne soittaa sieltä ettei tarviikkaan tulla, että ei olis mitään siirrettävää! Hyi!
Tsemppiä kaikille jolla oli/on tässä lähipäivinä toimenpiteitä!!!
 
Heippa kaikki, täältä hoitotauolta tulin moikkamaan!

Kiva nähdä, että plussia on jo ehtinyt tulla! Onnea niistä! Toivottavasti tässä kuussa niitä tulisi taas lisää.

Tänään sain Naistenklinikalta ivf-suunnittelukäyntiajan. Tuo aika on 26.6 eli juuri ennen kesätaukoa :D :/
Eli elokuuhun sitten menee itse hoito (icsi todennäköisesti). No tuohon olin jo henkisesti valmistautunut ja kesäksi onkin tiedossa roppakaupalla kaason hommia, joten hyvä, että saan ne kunnialla putkeen ennen hoitoja (ja kivahan se on sitten häissäkin tanssahdella).
Toivotaan sitten, että elokuussa tärppäisi (salainen haaveeni on aina ollut saada toukokuun vauva).

Tällaisia uutisia siis täältä.
 
Tänään oli sitten eka inssi. Ovis oli ilmeisesti ehtinyt jo tapahtua, kun lääkäri ultras että folli oli vain 10 mm (maanantaina oli kuitenkin 14). Eilen tikutinkin ovisplussan. Vähän otti päähän, kun ovistesti näytti plussaa ja tiesi, ettei saa luomuna yrittää, kun simppojen pitää levätä väh. se 2 vrk. :-/ No toivottavasti ei nyt myöhästynyt tuo inssi. Tässä nyt sitten vain odotellaan, että mitä tapahtuu.
 
Tulin tänne päivittelemään hieman kuulumisiani. Olen tosiaan pyörinyt taas enemmän tuolla taustalla ja ei sitä vaan ole jostain syystä ollut aikaa kirjoitellakaan (hmmm, näinkö on ;) )

ON: Täällä on nyt sitten piinailut piinailtu ja eilen kävin sitten verinäytteessä. Arvo oli jotain 64,5 eli siis siellä jotain on yrittänyt olla mutta ei sitten enää olekaan :( . Joudun vielä ensi viikolla uuteen näytteeseen jossa katsotaan että arvo on laskenut kokonaan negatiiviseksi. Ärsyttävää kun edelleen on niitä tyypillisiä raskausoireita mutta mitään ei kuitenkaan ole... No itkut on itketty ja ei auta muu kun jatkaa eteenpäin. Meillä on siellä pakkasessa yksi alkio. Tosin hieman negatiivisin ajatuksin olen PAS:iin lähdössä. Meillä yritettiin PAS:ia noin vuosi sitten ja pakkasessa oli silloin kolme alkiota joista yksikään ei selvinnyt sulatuksesta.Miten ihmeessä sitten yksi voisi selvitä kolmea paremmin??? No kai sitä täytyy toivoa että kyseessä olisi jonkinlainen superyksilö ;)

Nyt tässä tosiaan vaan mietityttää että kuinkahan kauan voi mennä siihen kun raskaushormonit ovat kadonneet kehosta? Käyköhän se ihan tuossa viikossa vai voiko siihen mennä kauemmin? Onko kellään kokemuksia?
 
Pahoittelut Sannamary :hug: Toivotaan että siellä pakkasessa olisi juuri se superyksilö joka selviäisi hienosti sulatuksesta!

Toivottavasti teillä simpat sai kuitenkin karkulaisen kiinni rootis!

ehkä_vielä_joskus Kerrohan kuinka eilinen siirto meni? Toivottavasti hyvin!

Kovin on pitkä aika odotella Amalia Armas mutta ajoitus tosiaan näyttää hyvälle toukovauvaa ajatellen :D

(.) Täällä PP9 ekan inssin jälkeen. Eipä mitään mainittavaa oiretta. Ihan näitä normaaleja ovulaation jälkeisiä mahan nipistelyitä ja tissikipua. Ihan mainiosti jaksaa ens keskiviikon testipäivää odotella tai menkkoja sitä ennen (ei nimittäin ole odotukset kovin korkealla).

Huutelen tällekin palstalle että ensi maanantaina 6.2.2012 TV1 Dokumenttiprojekti esittää Hiljaa toivotut -dokumentin klo.21.30. Esitysajankohtaa on aikaistettu muutamalla viikolla (alkup. esitysaika oli 27.2.).
 
sannamary voi että! Tiedän niin tunteen, kun hcg on koholla ja on kaikki raskausoireet, mutta kohdussa ei sitten olekaan mitään. :( Minulla oli marraskuussa (toinen) kohdunulkoinen raskaus ja HCG-arvo tippui todella hitaasti. Korkein mitattu arvo oli 500 ja siitä jotain 3,5 viikon päästä oli vielä 62. Sen jälkeen ei muistaakseni mitattukaan, mutta joka tapauksessa munasolua ei kehittynyt ollenkaan joulukuun kierrossa, koska keho luuli edelleen olevansa raskaana. Täytyykö sun nyt pitää yksi välikierto ennen kuin pääsee uuteen yritykseen vai minkälaista ajoitusta teillä on suunniteltu?
 
Siirto itsessään meni ihan hyvin...mutta niin melkein kävi kuin pelkäsinkin, että 11 munasolusta tosiaan 5 hedelmöittyi normaalisti, yksi ainoa jatkoi jakaantumistaan tavalliseen tapaan. 3 on nyt vielä jatkoseurannassa, että miten käyttäytyvät, mutta tuskinpa niistäkään pakkaseen on! Toisaalta iloitsen siitä että saatiin nyt yksi kyytiläinen eilen mukaan, mutta toisaalta hirvittävän turhautunut olo, kun todennäköisesti mitään ei saada pakkaseen. Kovasti paineita nyt tälle yhdelle pikkuruiselle alkiolle...nyt vaan täytyy toivoa että takertuisi kiinni kovasti. Harmittaa jos meni kaikki ihan hukkaan ja joutuu aloittamaan nollasta taas. Ei kuitenkaan ihan halpaa puuhaa tuo ICSI yksityisellä!!! :(

Niin ja kaikenlisäksi munasarjat nipin napin normaalikoon rajoissa, vatsaontelossa nestettä, eli olokaan ei ole hirveän mukava.
 
Viimeksi muokattu:
UniUnna: Toivotaan että tuo tyroksiinilääkitys on se ns. puuttuva palanen! onnea luomuiluun! =)
rootis: Jospa sittenkin.. ;) ,rauhallisia piinapäiviä!
sannamary: Voi ei. :( Nyt vaan peukut pystyssä että siellä pakkasessa on juuri se huippuyksilö jäljellä joka vaan odottelee pääsyään yksiöönsä! ;)
Tunafish-78: Toivotaan, toivotaan! Tsemppiä sulle viimeisille piinapäiville! Ja hieno juttu että tuo Hiljaa toivotut- dokumentti näytetään telkkaristakin! Minua ainakin harmitti kun en viime vuonna päässyt sitä elokuviin katsomaan, joten huomenna oltava ruudun ääressä.
ehkä vielä joskus: Onnea kyytiläisestä! Toivotaan todella että sitkeä sissi sulla nyt matkassa! :) Mikä sulla on nyt muuten vointi, onko olo helpottanut yhtään?
ON: Perjantaina haettu yksi kyytiläinen mukaan. Ja 10 jäi vielä pakkaseen. Pitäisi varmaan olla huojentunut olo, mutta jo perjantai-iltana alkoi todella kovat menkkakivut, sattui vaan niin paljon etten ole ennen moista kokenut. Lääkäriin olisin muuten jo lähtenytkin mutta matkaa meiltä yli sata kilometria, kun päivystys oli kaupungissa. Vatsa oli turvonnut kuin jalkapallo ja kova viiltävä kipu molempien munasarjojen kohdalla sekä navan alapuolella. Kaksin kerroin sai olla. Mutta onneksi jo aamulla oli parempi olo. Aiemmin siirrossa ei kuitenkaan nestettä näkynyt vatsaontelossa, joten en sitten tiedä mistä tuo valtava kipukohtaus sitten johtui. Jotenkin nyt vaan jäi sellanen olo että miten se pieni alkio olisi tuosta voinut selvitä.. No nytten jo onneksi parempi olo, tosin vielä jonkin verran turvotusta, joka johtuu varmaan Lutinus-lääkkeistä.
Jaksuja kaikille! :wave:
 
Onnittelut linnuton puu ja evj kyytiläisistä! Peukut pystyyn!

Mä näin susta, linnuton puu, tai oikeastaan sun nikistä unta viime yönä! En muista yhtään mitä siinä tapahtui, mutta joku tai jokin oli linnuton puu. Weird...? :eek:

Mulla pitäis olla kiinnittymisaika nyt käsillä, mutta olen tosi pessimistinen että mitään nytkään tapahtuis. Onneks ei ole enää sellaista alkuaikojen (sairaalloista) oireiden kyttäilyä ja sekunnista toiseen vaihtuvia tunnetiloja. Tää kyynisyys on ihan rauhoittavaa : /
 
Oi hitsit, täällähän on vaikka kuinka jännitystä meneillään!! Ois kiva sellainen lista, mistä näkyis jokaisen tilanne. Hmm.. siis jotenkin sillai, että kenellä on piinaviikot menossa (montako päivää jäljellä testin tekemiseen), kenellä on tulossa jokin toimenpide (monenko päivän päästä), jne. Tiedättekö mitä tarkoitan? :) Ylimpänä ois ns. 'jännittävin' tilanne. Olisiko ihan tyhmä idea?
 
Ihan hyvä idea rootis! Pitäisi löytää vaan joku innokas päivittäjä...

Täällä piinailu sitten päättyi pettymykseen ja tänään kp1! Mies kyllä pettyi minua enemmän. Itsellä varmaan nämä onnistumisen realiteetit paremmin tiedossa.
Mua harmittaa eniten että vuoto alkoi osittain jo DPO10 puolella ja tuntuu että nämä kierrot ja luteaalivaihe vaan lyhenee ja lyhenee. Pakko saada siltä lääkäriltä kiristettyä jotain apuja tähänkin. Mä ihan mielelläni nappailisin vaikka turhaan jotain parinkympin lääkkeitä, kuin murehtisin tätä että johtuuko epäonnistuminen jostain hormonivajauksesta.
No joka tapauksessa ei se auta kuin asennoitua uuteen inssikiertoon! Piikitykset käyntiin perjantaina ja eka folliultra kp11. Varmaan viikolle 8 menee tuo toinen inssi.

Parempaa onnea muille ja tarrasukkia kaikille kyytiläisen mukaan poimineille :heart:
 
Tunafishille jaksamisia...

Omaa oloa: Olo helpottanut nyt melkoisesti...Lauantai oli pahin. Oli ihan hilkulla etten lähtenyt näytille ensiapuun illalla. Vatsaa turvotti ihan vietävästi ja ylävatsa aristi koko ajan kun vähänkin liikkui. pp4 menossa ja jotenkin on niin maansa myynyt olo, ei jaksa uskoa että tästä mitään tulisi. Tänään selviää sitten että saatiinko pakkaseenkaan mitään (tuskinpa), jotenkin tuntuu ihan hirveeltä että lähtis uudelleen alusta asti liikkeelle, eniten pelottaa ehkä se hyperi...olo oli niin hirvee että jo ajattelin että jos tästä hengissä selviää niin ei ikinä enää!!!

Niinhän siinä kävi että mitään ei saatu pakkaseen...tällä yhdellä on mentävä mikä matkaan on laitettu ja toivotaan että pysyisi tuonne loppuvuoteen saakka matkassa!
 
Viimeksi muokattu:
No juu-u... Osaako joku kertoa miksi lääkäri sanoo että alkio on hyvä...jos se kuitenkin on luokkaa 3??? Vasta tänä aamuna papereita katselin ja huomasin tämän!!! Siinä meni fiilikset! Ei ihme että itellä olo ollutkin koko ajan sellainen ettei tästä mitään tuu!
 
ehkä_vielä_joskus Mä en nyt osaa sanoa mitään kovin viisasta, mutta sen verran oon lueskellut noita IVF-hoitolaisten palstojakin ja tullut siihen tulokseen että loppujen lopuksi sillä siirretyn alkion luokituksella on aika vähän tekemistä sen raskauden alkamisen kanssa. Jos se teidän lääkäri mainitsi että alkio on hyvä niin ihan varmasti sillä on joku hieno ominaisuus joka ei tässä alkion luokituksessa tule ilmi. Eikö tuo luokitus lähinnä koske alkion ulkonäköä? Jospa se on reippaasti lähtenyt jakautumaan kuitenkin vaikka ei siinä luokituksessa ole ihan sinne huippukastiin päässytkään. Toivotaan parasta :hug:
 
Kiitos tsemppauksesta :)

Toivoa on niin kauan kunnes testi toisin näyttää

Tuli sitten laskukin tänään klinikalta ja menin sitte tyhmänä vielä laskemaan että paljonko meni tähän yritykseen rahaa ( kun tosiaan pakkanen on typötyhjä) niin sain summaksi reilut 3100euroa lääkkeineen, miehen toimenpiteineen kaikkineen!!! Harmittaapa sit vielä enempi jos nega pamahtaa...ois ehkä ollut parempi jos en olis tuotakaan laskenut
 
ehkä_vielä_joskus Sovittiin miehen kanssa että lasketaan sitten kuluja kun vauva turvallisesti sylissä :D Meillä toki vielä pieniä kuluja kun vasta tokaan inssiin suunnataan. Yksityisellä toki jokaiselle lääkekierrolle sitä hintaa kertyy väkisin n.600-700€. Inssiin vielä se inssimaksu tuohon päälle. On tää kyllä melkoista. Just peruin viime kesänä talvilomaksi varatun etelänmatkan kun rahat meneekin näihin insseihin.
Kovasti pitkää pinnaa ja tsemppiä sinne piinailuun!
 
Raikasta helmikuuta ja tsemppiä kyytiläisille (ja toki muillekin)!

Noista kulujen laskemisista... meillä ei vielä hoidot ole kunnolla alkaneet ja vaikka ollaan kunnallisella, niin en ole lähtenyt pahemmin ottamaan selvää mitä mahdolliset hoidot maksaisivat. Yksityisellä tai julkisella. Varmaan sitä tulevassa vaan maksaa laskut kerrallaan ja ehkä joskus sitten katsoo paljon on mennyt.
Se mitä tiedän niin isoja summia saa menemään, ja varmasti yksityisellä hinnat kalliimpia kuin julkisella.
Toki yksityiselläpuolella pystyy vaikuttamaan paljon enemmän, joten ymmärtäähän sen rahankin menon :) Julkisella on niin sen varassa että mitä aikoja on tarjota yms.

Mutta omalla kohdalla kroppa pitkittää tätä ihan tarpeeksi.
Viime sunnuntaina otin vikan teron, eikä vieläkään näy vuotoa. Oloja kyllä on.. siis näitä raskausoloja joita voi lukea netistä ja jokaisesta pinosta missä on raskaana olevia :)
Testit eivät näytä juuri mitään, joten en usko että tässä olisi terotärppiäkään käynyt.
Ensi viikolla varmaan soitettava tuonne polille ja kysyttävä että mitäs nytten, kun ei teroilla saatukaan provosoitua vuotoa aikaiseksi.
Täähän toki vaikuttaa kivasti myös näihin alkututkimuksiin, joita ei nyt sitten ole saatu käyntiin. Mä kun luulin että oisin jo perjantaina käyny antamassa alkukierron paastoarvot ja ens viikolla ois voinu ehkä päästä aukkareihin.. :headwall:

Kaikille kuitenkin jaksamista! Mä enimmäkseen taustalla pyörin kun odottelen että saadaan tuo hoitosysteemi edes jollekin mallille.. toistaiseksi tosiaan odotellaan ja odotellaan :/
 
Mä hyppäisin tänne kanssasisarien joukkoon.

Eli endo todettu 10/11 ja löydösten perusteella meidät laitettiin suoraa IVF-jonoon.
Ensimmäinen IVF tehdään OYS:ssa viikolla 20, eli kahden kierron päästä!

Mun rivi voisi olla
NelliKaneli
ay 5/11, 1. ivf 5/12 OYS
 

Yhteistyössä