Homojen adoptio-oikeus

  • Viestiketjun aloittaja tytsi 16v
  • Ensimmäinen viesti
Olen myös yllättynyt kuinka järkeenkäypää teksitä, voi kirjoittaa noinkin nuori ihminen, näkee että ihminen joka ajattelee :)
Miksi niin kovasti moni painottaa, että lapsella pitää olla äiti ja isä? Entäs me yksinhuoltajat? Isät ja äidit joilla ei ole sitä puolisoa, joko siksi että se on kuollut tai siksi ettei toinen puolisko halua olla tekemisissä lapsensa kanssa?
Jos sanotte, että lapsella pitää olla sekä äiti että isä, pitäisi siinä olla jonkinlainen perustelu.
Se, että kaksi miestä/naista ei voi luonnollisella tavalla lisääntyä, ei ole mikään syy sille, että lapsi tarvitsee äidin ja isän. Nuo kaksi asiaa ei kuitenkaan liity toisiinsa.
Te,jotka tuomitsette homo/lesbovanhemmat, tuomitsette samalla myös yksinhuoltajaäidit,-ja isät, joiden lapsella ei ole toista vanhempaa ollenkaan.
Säälin teidän lapsia jos heistä joskus tulee jotain muuta kuin heteroita. Jos olette todella noin suppeita ajatusmaailmanne kanssa :)
 
On väärin että viattomille lapsille annetaan homohuoltajat!
En niin lesbojakaan ymmärrä mutta varsinkaan homoja, ties mitä pervoja!!!!!!! En tosiaankaan yleistä, mutta sitä ei voi ulkopuolinen tietää ja mielestäni riskit pitää minimoida.
Mua HÄVETTÄIS mielettömästi olla homojen/lebojen adoptiolapsi. Ja mielestäni se on epänormaalia ja sairasta!
En vastusta homoja enkä myöskään lesboja, mutta erittäin suuresti sitä jos näille sallitaan mahdollisuus adoptioon!
Eri asia jos esim. tutulta ottavat huoltajuuden niin että todella joku tuntee nämä ihmiset ja nämä ovat lapsiparalle tuttuja ja tämä tälle itselleen sopii, mutta että ventovieraalle -ei ikinä. Ja vain tilanteessa jossa tutut biovanhemmat esim. menehtyvät tai eivät muutoin pysty huolehtimaan lapsestaan, ja vaikkapa kummeina tai muuten suvussa on selväpäinen homo/lesbopari.

Oikeasti menisivät itseensä ne korkeamman tason henkilöt jotka yrittävät saada hyväksymään sairaan ajatuksensa että homoille adoptio-oikeus.
Ajattelisivat vähän lapsiparkojakin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2005 klo 12:16 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2005 klo 18:13 Liz00 kirjoitti:
Kaikilla pitää olla oikeus saada lapsia. \|O Samaa mieltä tytsin kanssa.
Ja lapsella on oikeus Äitiin ja Isään. Lapsen asilla. :)
Lapsella on oikeus rakastavaan ja huolehtivaan huoltajaan/huoltajiin. Ennen kaikkea tähän. Ei se, että on osoittaa kaksi eri sukupuolta olevaa vanhempaa, tee lapsesta onnellista. Kyllä suurempi ongelma on perheet, joissa ei lapsista huolehdita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2006 klo 14:55 vieras kirjoitti:
On väärin että viattomille lapsille annetaan homohuoltajat!
En niin lesbojakaan ymmärrä mutta varsinkaan homoja, ties mitä pervoja!!!!!!! En tosiaankaan yleistä, mutta sitä ei voi ulkopuolinen tietää ja mielestäni riskit pitää minimoida.
Mua HÄVETTÄIS mielettömästi olla homojen/lebojen adoptiolapsi. Ja mielestäni se on epänormaalia ja sairasta!

Mitenkä sitten alkoholistien lapset? Eikös lie yleisempää? Mutta lapsia ei suojella alkkis-perheiltä...
 
Hetero
Ymmärrän adoption kun kyseessä on mies ja nainen jotka eivät jostain syystä voi keskenään saada lasta, yleensä he ovat yrittäneet ymym.. Monesti he sitä haluavatkin mutta eivät saa ja moni kuka lapsen saa ei välttämättä edes halua jne...
Mutta homoille lapsi... LUONNOTONTA. Kaks ämmää sit hoitas sitä ja olisko sillä kivaa koulussa ku sil olis kaks piipittävää "äitiä" vai mitä ne on.. Jos ei ole luonnollisestikkaan mahdollisuutta saada, niin ei mielestäni muutenkaan.. 40- 50 luvulla olis homot ammuttu... Nyt niitä on joka ikisessä tv ohjelmassakin... Eiköhän riitä et ovat keskenään, ei ruveta lapsia rankaisemaan heidän "sairaudellaan"
Lapsella on oikeus isään ja äitiin!
 
Hiira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 00:57 tytsi 16v kirjoitti:
Kuten jo mainitsin, keksitkö yhtäkään asiaa, josta lapsi ei voisi tulla kiusatuksi??!
pitääkö niitä aiheita väenvängällä tehdä. On se aika hupaisaa kun on isän nimi ville ja äidin nimi kalle. Lapsi tarvitsee isän ja äidin, varsinkin adoptiossa. Homot vois pysyä kaapissa :LOL:
 
En ikimaailmassa vaikka adoptois omaa lasta homoparille, aivan sama kuinka hyvin niistä toinen osaa leikkiä äitiä jne..Tai kuinka paljon voivat rakkautta antaa.Sitäpaisti kuka tietää kuinka paljon normaalimpaa on olla homo ku vaikka pedofiili tai joku eläinten #&%£$!*,kaikki jotenki epänormaaleja,ei homous minusta ole tervettä vaikka minun puolesta nuolkoon toisten peppuja niin paljonku haluaa ei siihen lapsia tarvita.Kyllä aikuisen on oltava valmis tekemään valintoja jos tosiaan vanhemmaksi haluaa..Aivan hirvitti ku eräs tuttu kerto olleensa siivoojana jollekki homoille,vaihteli niiten kakka lakanoita(ihan kirjaimellisesti) ja siihenkö pitäs vielä vaikka rerhepeti perustaa,ajattele sitte ko se lapsi yllättäs isin panemasta isiä pyllyyn ei siitä voi lapsen mieli kovin terveesti kehittyä..Niin että jospa homous onki sairaus niinku muutki seksuaalisesti epänormaalit,ehkä siihenki joku hoito auttais.Korvien välissä on pakko olla jotain vikaa siinä missä pedofiileillaki(rikoshan tietenki eri asia mut meinaan tuo ta halua jotain kohtaan mikä ei oo luonnollista.Vaikea selittää mut kuitenki ei lapsia homopareille.
 
Onpa kypsää keskustelua täällä. Kovasti otetaan 16-vuotiaan aloittajan ikä esille, mutta lapsellisimmat kommentit tulevatkin sitten "aikuisten" suusta. #&%£$!* homo öö... :LOL:

Joku sanoi, että homoparin on luonnotonta saada lasta. Samalla logiikalla mikään adoptio tuskin olisi mahdollista, sillä eihän suomalaisen lapsettoman parin ole mahdollista tehdä omin avuin kiinalaista lasta tai hämäläisen saamelaista. Jokainen järkevä ihminen kyllä tajuaa tuon ajatusketjun järjettömyyden.

Kuten täällä on moni sanonut, perheitä on nykyään niin monenlaisia, ettei homoparin ja lapsen muodostama perhe ole enää edes mikään suuri mullistus. Tästä kiusaamisaspektista sen verran, että mua on koulukiusattu ulkonäköni takia monta vuotta, mutta hei, siitä selviää! Mä olen sen takia ehkä jopa empaattisempi ja parempi ihminen.
 
[/quote]

niin kauan kuin he eivät luonnollisin keinoin pysty keskenään lasta saamaan alulle, en hyväksy :whistle:
[/quote]

mina en taas hyvaksi isia tai aiteja jotka ovat luonnollista tieta saaneet lapsia mutta ovat vakivaltaisia, alkoholisoituneita, huumeita kayttavia, valinpitamattomia, lapsiaan hyvaksi kayttavia tai muuten epamiellyttavia oli ne sitten miten heteroja hyvansa
 
Järkyttävää. Toivottavasti ette rasistisine mielipiteinenne lisäänny. Sydäntä kylmää lukea juttujanne, joissa #&%?$!* verrataan pedofiileihin. Noin sivistymättömät ja rasistiset ihmiset eivät voi olla mieleltään aikuisia ja täydellä aivokapisiteetilla varustettuja. Onneksi en joudu livenä tuollaisia juttuja kuulemaan. Olen avoliitossa elävä ihan normaali sosiaalialalla työskentelevä heteronainen ja joudumme ehkä adoptoimaan, kun emme näytä lasta muuten saavan. Ehkäpä meiltäkin pitäisi se kieltää, koska meillä harrastetaan myös anaaliseksiä. Voi jeesus mitä juttuja. Kuka hitto senkin on määritellyt perverssiksi? Eikös tyydyttävä seksielämä ole parisuhdetta ylläpitävä ja ihmiset onnellisina pitävä asia. Ei sitten tarvi hakea jännitystä elämään naapurikapakasta.
 
gh0ip
:) kiitos tytsy sinulle hienoista kommenteista ja ajatuksista. niistä oli meille paljon apua filosofian väittelöyssä, sillä väittelemme juuri kyseisestä aiheesta ja olemme tietysti myös samaa mieltä. tai toinen ei ole, mutta minä olen :D kaikilla on oikeus lapsiin, eikä homous estä kykyä olla hyvä vanhempi ja esikuva. parempi sekin kuin vanhemmat jotka ovat alkoholisteja eivätkä piittaa lapsistaan ollenkaan :D

t. 2 17 vee tyttöö
 

Pointtinahan on kuitenkin lapsen oikeudet, ei aikuisten. Mulla ei todellakaan ole mitään homoja vastaan, mutta silti olen sitä mieltä, että lapsella on oikeus sekä isään että äitiin. Lapsen oikeudet aikuisen oikeuksien edelle!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 12:24 Eveliina kirjoitti:
Pointtinahan on kuitenkin lapsen oikeudet, ei aikuisten. Mulla ei todellakaan ole mitään homoja vastaan, mutta silti olen sitä mieltä, että lapsella on oikeus sekä isään että äitiin. Lapsen oikeudet aikuisen oikeuksien edelle!

Tuolla perustelullahan myös yksinhakijoilta pitäisi kieltää adoptio. Yksinhakijathan ovat vielä huonommassa jamassa kuin homoparit, he kun ovat yksin ja pariskuntahan kuitenkin sisältää aina kaksi aikuista ihmistä.

Olen itse sitä mieltä, että lapsella on oikeus hyvään vanhempaan / hyviin vanhempiin. Vanhempien lukumäärällä ja/tai sukupuolella ei kerta kaikkiaan ole väliä, kunhan ovat rakastavia ja kunnollisia. Ja sitä paitsi eräällä koulukaverillani oli kaksi äitiä, mutta eipä sitä kukaan meidän koulussa mitenkään noteerannut.
 
äiti&isä väite on huono jo siksi, että on kovin paljon yksinhuoltajia. Ja uusperheitä, joissa jompikumpi on tullut kuvioihin vasta myöhemmin -> lapsi ei välttämättä koe silloin äidiksi/isäksi.

Se mikä eniten hämmästytti kuitenkin, on, että koska homot eivät voi saada luonnollisesti keskenään lapsia, ei heidän pitäisi saada niitä ollenkaan. Silloinhan ei voi hyväksyä hedelmöityshoitoja tai adoptiotakaan?
 
Mä sanoisin, et joskus se homojen adoptio-oikeus kyllä hyväksytään. Ja sillon yhteiskunnan on vaan pakko se niellä. Ei siinä auta suppeitten heterovanhempien kitinät. Opettakaa jo valmiiks lapsenne hyväksymään erilaisuus.

Homoseksuaalisuus ei mitenkään haittaa ketään, joten sitä ei voida verrata esim pedofiliaan, josta nyt on selvästi haittaa lapselle. Homous vaan tulee luonnostaan joillain. Nykyään homot saavat jo rekisteröidä parisuhteensa avioliittoa vastaavaks, joten seuraava askel on adoptio-oikeus.

Ja omaa seksuaalista suuntautumistaan ei tosiaan voi noin vain valita. Jos voisi, ni miks ihmeessä just esim homot ja lesbot valitsis itelleen sen vaikeamman tien elämässä? Ja kai ne nyt sitte ensin olisivat heteroita niin kauan, et saavat lapsia ja sitte vasta alkaisivat homoiks ni ei tarttis taistella.

Ja musta on typerää puhua, että homoperheessä sitten se toinen mies esittäis äitiä. Kyllä siinä sitten ihan olis kaks isää. Miks ihmeessä sen toisen pitäis esittää sitä "puuttuvaa" sukupuolta? Kyllä ne lapset näkee heteroita sitten ihan riittävästi muuallaki. Ihan samaten ku meidän heteroperheiden lapset tulee tajuamaan homot yhteiskunnassa.

Miksi ihmeessä on todennäkösempää, et lapsi joutuu todistamaan vanhempiensa seksisessiota just homoperheessä ku heteroperheessä? Onko homoilla tosiaan vilkkaampi niin paljon enemmän seksielämää? Ja se joku joka noin vuosi sitten mainitsi niistä kakka-lakanoista... Mun on vaikea uskoo, et jos homopari on päässy sen vaativan syynin läpi, et pääsevät adoptiojonoon, et ne tosiaan sitte olis niin outoa väkeä pohjimmiltaan, et nukkuvat likasissa lakanoissa. Ja voihan ihan heteroittenki lakanat siihen kuntoon päätyä, se kun on yllättävänkin suosittua myös heteropiireissä paukuttaa väliin b-rappuun.

Tää maailma tarvii suvaitsevaisuutta. Ja sitähän meidän vanhempina pitäs lapsillemme opettaa. Ei vaan osittaista suvaitsevuutta. Eli ei niin, että homot on ok, mut ei niin ok, et voisivat lapsen kasvattaa.. Kyllä niitä kieroja pervertikkoja tosiaan löytyy ihan heteroistakin.

Varokaa naapurianne..
 

Asun itse Hollannissa (jossa homoilla on adoptio-oikeus) ja mua huvittaa kuinka koko Suomen takapajuisuus tulee esille ihan yhdessä ainoassa keskusteluketjussa! :) On täällä hyviä suvaitsevaisia kommenttejakin, mutta sitten on ihan paljonkin näitä reppanoita, joiden maailmankuvassa pedofiileja rinnastetaan homoseksuaaleihin ja joiden mielestä homo ei voi olla adoptiovanhempi. Ihan sydämeni pohjasta toivon (lasten edun vuoksi, jota niin kovin täällä hehkutetaan) etteivät lapsenne kasvaessaan koskaan eroa millään tavalla vanhemmistaan ja siis tuosta perussuomalaisjunttikansasta. Että ymmärtäisivät olla "tavallisia" niin kuin te sen käsitätte. Minulle ja minun ympärilläni oleville ihmisille kun ihminen on ihminen, aivan sama rakastaako miestä vai naista. Täällä kun asuu unohtaa välillä että on tosiaan olemassa tuollainenkin takapajula kuin Suomi!! :D



:LOL: :LOL:
 
sen vain sanon että on typerää piiloutua päätelmien taakse jotka on itse tehnyt omassa pikku päässä kuitenkaan tietämättä asiasta yhtään mitään.Tunteeko teistä kukaan yhtäkään homo- tai lesboparin lasta?Onko kukaan teistä päässyt seuraamaan heidän elämää tai arkea?Kaikki ahdasmieliset kommentit johtuu juuri tästä että puhutaan asiasta josta ei yhtään mitään tiedetä.Minä tunnen näitä lapsia ja he voivat erittäin hyvin...Ja sinä äy ja väläys kuka sanoit, että...
eikös lapset jäljittele kaikessa vanhempiaan?? homosuhteessa olevat isit.. lapsihan oppii että tuo on aivan normaalia. eikä hän välttämättä sitten tiedä muusta. tottakai lapsestakin voi tulla homo koti vaikutteiden takia :headwall: [/quote]

lapsihan oppii, että tuo on aivan normaalia...HALOOO!!!!se on ihan normaalia!En ole ehkä ikinä lukenu mitään näin idioottimaista kuin täällä kirjoitetaan.Ei seksuaalinen suustautuminen ole opittu asia, vaan se on piirre yksilössä.
 
Niin, välillä sitä tuntee olevansa kakkosluokan kansalainen kun kattelee näitä palstoja.. Kuitenkin olemme mielestämme ihan tavallinen perhe, normaalien arkipuuhien kanssa. Onhan meitä siis kaksi isää ja 5v poika- jos se tekee meistä erinlaisen niin sitten tekee :).
Meillä ei ole ollut mitään ongelmia, kaikkialla on neuvottu asialliseti ja autettu. Päiväkodissa ja harrastuksissa menee loistavasti ja lapsen kaverit tietävät ja usein pitävät "makeena" että on kaksi isää.. Olemme avoimesti kertoneet perheestämme ja itsestämme vanhempain illoissa, missä monet kertovat vain nimensä.. Hyvin postiivista suhtautumista ja palautetta on tullu. En jaksa uskoa että kiusaaminen olisi mikään iso peikko, sitä varmaan joskus osuu kenen kohdalle vaan, itselläkin on ollut sitä eli kokemusta on. Mutta luulen että kasvatuksella ja hyvällä itsetunnolla on merkitystä, ja pelivälineitä miten siihen suhtautua.
Lapsemme on hvyin avoin ja tietää että on perheitä missä on kaksi isää, kaksi äitiä ja sellaisisa missä vain yksivanhempi tai isä ja äiti. Hänestä siinä ei ole mitään kummallista. En tässä osaa mitää nyt niin puollustella, mutta tälläistä meillä on.
Asumme omakotitalossa ja naapurin tätit:) on kilvan tarjonneet hoitoapua tarvittaessa. Lapsella on kaksi mummoa ja kaksi pappaa.. tätejä ja paljon muita naisrooli malleja. Onnellisia ollaan ja kiitos kaikille ketkä eivät tyrmää meidän perheen elämää..:))
 
Huh, millaista keskustelua täällä on käyty!

Lapsen parhaan hokeminen on käytännöllinen retorinen keino väittelyssä, kun kaikki voivat perustella omaa mielipidettään "lapsen parhaana"... :headwall: Omasta mielestäni lapsen parasta on se, että hänellä on yksi tai kaksi (miksei enemmänkin?) rakastavaa vanhempaa. Sateenkaari- ja muissa adoptioperheissä perheeksi ei yleensä voi tulla vahingossa, vaan vanhempien täytyy todella miettiä voimavarojaan ja motiivejaan. Se on selvästi parempi lähtökohta onnelliselle perhe-elämälle kuin heteropareille mahdollinen vahinkoraskaus tai satunnainen päähänpisto "tehdä vauva".

Äitejä ja isejä on monenlaisia. Miksei voida puhua vanhemmuudesta ja siitä, millaista on hyvä vanhemmuus?
 
Avi
En nyt ihan ensimmäisenä antaisi. - En miksi adoptio-oikeus itäisi antaa? Tuntuu silä että joidenkin ptää saada kaikki, mikään ei riitä.
Olen tavannut ihan järkeviä homo-pareja, jotka tiedostavat tilanteensa ja ovat teheet tietoisen päätöksen elää parisuhteessa, sen sijaan, että äläisivät tahoillaan avioliitossa ja hankkisivat lapsen. Siitäkin huolmatta että ovat lapsi rakkaita. JA ehkäpä juuri siksi, että he ovat lapsirakkaita, he eivät adoptoi perheeseensä lapsia.

Itseläni on taas perinnöllinen sairaus.. syy miksi en ole hankkinut lapsia, koska en voi altistaa lapsen terveyttä ja kehitystä, vain siksi "että olisi kiva, kun olla vanhepi ja nähdä jälkikasvua.."


 

Yhteistyössä