Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Voi mimuli :'( iso halaus sinulle :hug: !!! ja voimia koko perheelle!!

Täälläkin väsyttää niin kamalasti, menas jo itku tulla, kun tyttö nukkui vaan 30min päiväunet (kipeenä kun on). Onneksi mies tuli töistä "pelastamaan" mut :) .
Ja myös hajuasti on kyllä niin herkkä, ihme kyllä etten ole vielä oksentanu :x ehkäpä se tässä vielä tulee... Niin ja kun aiemmin nippailut molemmilta puolilta mahaa, nyt myös keskellä tuntuu sellaista menkkamaista jomotusta, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin...

Mites muuten matilda2007 tiedätkö monta munista siellä oli kehittymässä? Itsellä ei aavistusta, kun ei ollut tuota ultraa heinäkuussa, noh parinviikon päästä sen näkee =)

Niin ja uusille huhtihipuille tervetulo onnittelut!! :flower: =)
 
Elisha: Mulla irroitettiin pregnylillä kaksi munista (19 ja 24 mm). Jännityksellä odotetaan puolentoista viikon päässä olevaa ultraa. Ultra siis 3.9. Millonkas sulla? Stressaan jo nyt tuota ultraa. Iso pettymys, jos ei siellä mitään näykään.

Iso :hug: Mimulille
 
Matilda: sulla voikin olla sitten oikein tuplapotti tulossa :heart: :D
juu mulla ultra 6.9 siellä ainakin selviää toi laskettuaika, kun tosiaan ovis oli vasta kp20 paikkeilla. Tosin esikoisestakin on la muuttunut viikolla ultrassa! :whistle:
Oletkos jo neuvolaa varannut? Minäkin tuota ultraa mietin vielä niiin pitkä aika! Ja odottelen kunnon huonoa oloa se ainakin olis selvä merkki masuasukista. Vaikkei se nyt välttämättä tulekkaaan, mutta kuittenkin... Jotenkin sitä on vielä niin epäuskoinen olo.. voih kun pari viikkoo menis nopeesti :whistle: :heart:


 
Voi mimuli, mahdottomasti :hug: . Olen todella pahoillani puolestanne. En osaa muuta sanoa, kun anna itsellesi lupa surra pientä huhtihippunne rauhassa.

Saatiinhan me Heilikin Huhtipinoon :D

Kaikki ultraan menijät, jänskätään teidän puolesta, tulkaahan sitten heti kertomaan kuulumiset =)

Mulla oli eilen neuvola ja kaikki meni mukavasti. Oli todella napakan ja ammattitaitoisen oloinen täti ja vielä tosi mukava ja luonnollinen. Oon törmänny muutamaan niin teennäisen ystävälliseen, että voih juupeli!

Omaa napaa: :'(
Vuoto on taas tänään ollut reipasta, joten fiilikset aika sekavat. Tää on jo yhdeksäs päivä, kun tihuuttaa. Ultra ois vasta 4.9. Sovittiin, jos kipuja tulee enemmän, niin sitten omalääkärin kautta KYSiin tutkituttamaan vuodon syy. Ei vaan jaksais millään odottaa tässä epävarmuudessa.

Santeri- reppanakin tuli tietty vielä kipeäksi, joten elämä hymyilee tänään hiukka laimeammin, mutta hymyilee kuitenkin =)

Olettekos jo uskaltaneet useallekin kertoa vauvauutisistanne? Meillä muutama kaveri tietää tilanteen. Huomenna menen yhden hyvän ystävän kanssa ihan kaksistaan syömään, joten varmaan en malta olla kertomatta (vaikka onkin niin epäuskoinen olo, että tämä hippu jaksaa pysyä mukana).


Tyttis ja pikku-potilas
 
Olen seuraillut pinoa siitä asti kun plussasin eli kolmisen viikkoa. Nyt kuitenkin uskallan varovasti ilmoittautua mukaan keskusteluun kun on eka ultra takana ja sydänäänet on kuultu. Minulla siis keväällä yksi keskenmeno takana rv 5. Sen jälkeen teroluteilla käynnistettiin kierto ja clomifeneilla saatiin raskaus taas alkamaan. Onnesta ollaan soikeena, mutta mukana on pelkoa ja varovaisuutta tällä kertaa.
Tänään siis kävin ultrassa ja viikkoja oli kasassa 7+3. La 6.4.2008. Toivotaan nyt parasta kaikille.

Voimia mimulille! :hug: Tiedän tunteen.

Kalenteri: Täällä Oulussa maksoi Väestöliitolla 81 euroo varhaisultra kelakorvauksien jälkeen.


http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Haikara&year=2008&month=4&day=6&babycount=1"
 
Elisha Neuvolankin varailin toissa päivänä. Vähän tuli tyhmä fiilis, että olinko liian hätäinen, mutta tällaisena ensikertalaisena en oikein tiennyt milloin olisi hyvä aika soittaa. Ystävällisesti mut otettiin vastaan ja eka neuvola siis 25.9
 
Olen vähän taustaillut...Tuntuu että näitten juttujen lukeminen vain lisää mun vainoharhoja. Olenpa siis yrittänyt hiukan pysyä pois palstalta.

Mimulille pahoittelut ja voimia surun läpi tarpomiseen. :hug:

Äitipeikko tuossa kyseli tiputtelusta ja minullakin sitä muutama päivä sitten oli. Illalla tuli verta pikkuhousunsuojaan ja sen jälkeen ruskeaa tuhrua pyyhkiessä. Tätä kesti n. päivän verran.Olin jo ihan varma että menee kesken, mutta ehkäpä pikkuinen onkin vielä kyydissä. Esikoisesta oli suht samoilla viikoilla samanlaista tiputtelua, mutta kyllä silti säikähdin. Ultrattavana en ole käynyt. Raskausoireet on edelleen vahvat;väsyttää, etoo, mielitekoja on älyttömästi... Jouduin miehen juoksuttamaan toissailtana kauppaan hakemaan Lion-suklaapatukan. Sen jälkeen ei sitten makeaa olekaan tehnyt mieli. Kahvi ei uppoo enää ollenkaan. Suolakurkkuja oli pakko ostaa, vaikka en yleensä niitä syö. Eli jos en ole raskaana niin olen sitten muuten vaan seonnut. :LOL: No ei, vakavasti ottaen mielessä pyörii koko ajan että raskaus on menossa kesken tai kyseessä on tuulimuna tai kohdunulkoinen...

Neuvola mulla on viikon päästä. Ultra on sitten vasta np-ultra rv10-12. Sinne pitäis siis odottaa... Yritän pysyä järjissäni. Jotenkin olen paljon levottomampi kuin esikoista odottaessa. Silloin en kyllä lukenut netistä näin paljon näitä juttuja, enkä ollut tietoinen mistää varhaisultrista ym.

Toivotaan nyt että meillä kaikilla sujuisi raskaus hyvin ja pikkuiset selviäisivät tämän alkuvaiheen yli. On tämä kyllä stressaavaa aikaa.

NewMoon 6+3
 
kiitos kommentista NewMoon :wave: onko se sitten niin että jos VAIN tiputtelee (mitä en nyt osaa sanoa että tuleeko sitä tavaraa vielä enemmän vai ei) ja jos ei ole kipuja niin ei tarvitse huolehtia?

ei saisi stressata mutta pelottaa niin pirusti että tässä menee monen kuukauden haaveilut kankkulan kaivoon.
 
Vielä vuodosta... Jostain luin, että jos vuotoa tulee siteellinen (ja mistäs sen tietää jos ei ole sidettä just sillä hetkellä ja sitä vuotoa tulee esim. vessassa käydessä??) niin kannattaa hakeutua lääkäriin. Jos vaan tiputtelee eikä ole kipuja niin pitää vaan tarkkailla tilannetta... Onpas selkeetä. Terkkari sanoi, että keskenmenossa vuoto on kuukautisvuodon luokkaa tai runsaampaa. Ja kohdunulkoiseen liittyy kovia kipuja... Harmiton tiputtelu voi olla peräisin istukasta tai limakalvoilta. Näitä kun ei vissiin nuo oppineetkaan tarkkaan tiedä. :/
 
Äitipeikko Auttaako magnesium pahoinvointiin?
Mä en ole koskaan kuullutkaan. Mulle neuvottiin suonenvetoon loppu raskaudesta. Itsellä ei ole koskaan ollut pahoinvointia niin en mistään mitään tiedä :whistle: Inkivääriä olen kuullut monen juoneen "teen" muodossa ja se on auttanut

Tuohon tiputteluun... lienee aika yleistä sekin.
Sitäkään ei ole mulla ollut koskaan. :/
Mutta jollei vuoda ja kipuja ole niin ei pitäis olla hätiämitiä.

Ja Tervetuloa jälleen tuoreet plussanneet ja taustalta esiin astuneet ;) :wave:
 
PikkuNöpönen, se magnesium auttaa mulla pääkipuun. kun kipu jyskyttää etulohkossa, eli on hormonaalista. takaraivolla tuntuva olisi sitten hartiakipua/verenpaineesta johtuvaa. ainakin Mineaa odottaessa magnesium auttoi pääkipuun lähes heti.
inkivääritabletteja oon syönyt, ne auttaa vaihtelevasti. inkivääriteetä en uskalla juoda kun niissä paketeissa on lappukin että kysyttävä lääkäriltä jos raskaana haluaa juoda.

nyt taisi se vuoto loppua, ei tullut kuin vähäsen. toivotaan näin. joka kerta se saa sydämen hyppäämään kurkkuun.
 
Ahaa.. okei. Uutta tietoa taas :D
Toivottavasti helpotusta löytyy ja pääkivut loppuis.
Tuosta inkivääristä. Olen käsittänyt että jotkut ostaa ihan vaan maustehyllystä ja hauduttelee :| Mene ja tiedä onko sekin sit kiellettyjen listalla......
 
Terveisiä alkuraskauden ultrasta (oli muuten 51 ? Treen Gynekologikeskuksessa). Kuukautisista laskettuna piti oleman viikko 6 menossa, joten jotain olisi pitänyt näkyäkin. Lääkäri löysi noin 2-3 millin kokoisen nesterakkulan, joka saattaisi olla sikiöpussi. Kaksi vaihtoehtoa antoi, joko homma on hyytynyt alkumetreille tai sitten hedelmöitys on tapahtunut oletettua myöhemmin ja viikkoja onkin vasta 4+. 2-3 millin koko viittaa kuulemma tuollaiseen sikiön ikään. Viikon päästä uusiksi, silloin sitten nähdään onko kehitystä tapahtunut. Ellei, homma on päättynyt ennen kuin alkoikaan. Sillehän ei sitten mitään tietenkään voi, viikon odottaminen vain ei tunnu kovin hauskalta ajatukselta. Itseäni tunnen sen verran, että seuraava viikko kuluu siten, että huolestun jokaisesta pienestä vihlaisusta - ja huolestun jokaisesta hetkestä, jolloin niitä pieniä vihlaisuja ei tunnu...

 
Mukaan ilmoittautuisin jos vielä mukaan otatte....eli olen 23 vuotias kahden pojan 2/2005 ja 9/2006 kotiäiti perheeseen kuuluu myös rakas aviomieheni!! ja lauantaina tikkuun ilmestyi kaksi viivaa eli laskettu aika on 24.4!! olo on äärettömän onnellinen yritystä takana 4kk eli suhteelisen nopeesti tärppäsi nyt vaan toivotaan että kaikki on hyvin 4.9 menen yksityiselle ultraan niin nähdään onko kaikki o.k!
paljon onnea muidenkin masun kasvattamiseen ja pikkuisille jarrusukkia matkan varrelle!!
 
Täälläkin vielä yksi kyytiin hyppääjä,tuolla maalismasuissa jo kirjoittelinkin,mutta eilisen neuvola käynnin jälkeen la on 2.4,joten vaihdoinpa pinoa,niin ei ehkä tarvii yksikseen odotella :)

Elikkä mulla ikää 25 ja avokki 26,sekä tytär 3v8kk perheestämme entuudestaan löytyy,eli kauan odotettu pikkukakkonen olis tuloillaan(kolme vuotta yritystä :whistle: ).KOKS synnytyssairaalana.
Taustalla olen juttujanne käynyt lueskelemassa alusta asti.

Tänään jouduin sit töissäkin käydä pönttöö halailemassa,oli ihan järkky olo,mut onnex sit vähän helpotti :x Ehkä tää tästä vielä helpottaa :whistle:
Väsymyskin on aivan valtava,kävin tänää joskus ennen kuutta pienille päivätorkuille ja heräsin jälkee kaheksan =) Ja kohta takas,jos vaik jaksais aamulla herätä pirteänä töihin.

Piitsi ja Iisakki 8+0
 
Tervetuloa kaikille uusille, täällähän alkaa olla kiitettävän vilkasta =)

Mulla vähän sama ongelma kuin NewMoonilla, meinaa tulla vähän vainoharhainen olo palstaillessa... Siis, todetuista raskauksistahan noin 90% pitäisi sujua ihan ongelmitta - miten täällä tuntuu olevan niin hirveän paljon keskenmenoja/tuulimunia/kohdunulkoisia raskauksia yms??

En osaa päättää menisinkö alkuraskauden ultraan yksityiselle vai en. Toisaalta voisi hyvin odottaa NP-ultraa, toisaalta olisi kiva saada tätä stressiä vähän pois... No, nyt menossa vasta 5+0, eli vielä voi mietiskellä pari viikkoa. Oireita ainakin riittää: väsymys, pahoinvointi, huimaus, ajoittaiset vatsakrampit. Raskausinkivääritkin on jo ostettuna, mutta vielä olen pärjäillyt ilman.
 
Dee
Hei kaikki huhti-hiput!Uusille onnittelut plussasta ja tervetuloa joukkoon mnunkin puolestani :wave: Hmmm,en oo saanut aikaiseksi kirjoitella tänne vaikka ekojen joukossa jo tänne tupsahdin :ashamed: Täytyy silti myöntää että pakko täällä on käydä vähintään kerran pävässä luurailemassa..
Täällä ällötysolo jatkuu,välillä parempana ja välillä pahempana.Tiedä sitten auttaako nuo inkiväärikapselit vai kuvittelenko vain että niistä olis ehkä pikkiriikkisen ollut apuakin?Nukkuakin vois vaikka kuinka paljon.
Tuntuuko teillä muilla vatsa silleen kovalta ja vähän kipeältäkin?Siis turvotuksen lisäksi?Ymmärsiköhän kukaan minnuu :whistle:
Eilen oli eka neuvola,mulla on nyt rv 8+1.Täti yritti jo kuunnella
:heart: ääniä mutta eihän ne nyt vielä..esikoisesta kuului jo rv 10+1 mutta sekin on kai aikaseen jos jo tuolloin kuulee.En huolestu tuosta vielä mutta muuten kyllä pelottaa kamalasti että menee kesken.Joskus tosiaan tuntuu ettei pitäisi lukea liikaa juttuja ainakaan näin alkuvaiheessa ettei ruoki tuota pelkoa :| Esikoista odotaessa ei niin paljoa tietänyt asioista,ehkä siksi ei miettinyt liikaa.
Sitähän mä taisin tuolla aikaisemmin toitotella etten halua vielä kellekkään kertoa tästä raskaudesta..no,nyt tietää jo kaikki läheisimmät ja yksi kaverikin :LOL:
Täytyy kai mennä pikkuhiljaa unten maille-hyviä vointeja kaikille mammoille & masuille :wave:
 
Eipä ole tullu kirjoiteltua täällä kanssanne juurikaan, aina on ollut koneella käymiset niin pikaisia etten ole joutanut oikein istahtamaan. Mutta käyn kumminkin välillä teitä tervehtimässä =)
Tervetuloa uusille plussanneille!

Meillä on huomenna eka neuvola käynti, ihan kiva mennä pitkästä aikaa sinne, tätikin kuulosti puhelimessa oikein ystävälliseltä. Mitenkä teillä muilla on, tuleeko mies noille neuvola käynneille mukaan? Mun mies oli ainakin viime raskaudessa mukana melkein joka kerta, halus kans kuulla ne sydänäänet.

Tosta tiputteluvuodosta sen verran, että minulla oli esikoista odottaessa sitä aina välillä alken joskus viikolla 8 kestäen lähes loppuun saakka ja ekan kerran aikoihin sen tiputtelun yhteydessä oli niin kovia alavatsa kipuja, että olin kaksinkerroin. Mutta ei sitten muuta häikkää ollut kuin todettiin pissatulehdus, että se on voinut aiheuttaa nuo kivut.
Ja se tiputtelu oli ruskehtavaa vuotoa. Tässä raskaudessa ei vielä ole tiputtelua ollut.

Oireista vähän, mulla on ollu aika vahva kuvotus päällä n. viikon verran ja väsy painaa, mutta kyllä tämä tästä :)

Hyvää yötä!
 
Tao :hug: Itse olisin kanssa koko viikon ihan helisemässä. Tuo viikon odottelukin tuntuu ikuisuudelta tuollaisessa tilanteessa :'( Pidän peukut pystyssä että siellä on pikkuinen, joka on viikon päästä jo sitten kasvanut :heart: :hug:
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille!

Ihanan paljon juttua tullut viime lukeman jälkeen. Tao, tsemppiä sulle :hug: ja samoin tiputtelusta kärsiville :hug: Mulla oli esikoisesta ruskeaa tiputtelua parina päivänä vähän ennen täyttä 10:tä viikkoa. Oli kyllä inhottavaa.

Eipä sitten muuta tähän hätään, paitsi että aika paljon nippaillut eilen ja tänään tuolta alavasemmalta ja tietysti mielessä käy kohdunulkoinen... No tänäänhän se ultrassa selviää. Kun ois kaikki hyvin... Totta kyllä, tulee aika vainoharhainen olo, kun näitä juttuja selailee ja kelailee, yleensähän kaikki menee kuitenkin hyvin. Mäkin eilen kävin lukemassa vaikka mitä kauhutarinoita. :headwall:

Jakseluja, palaillaan! =)
 

Yhteistyössä