**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

noniin,pääsee taas jatkamaan kirjottelua kun isommat nukkumassa ja neiti sylissä syömässä,hieman vain on hidasta kun toisella kädellä kirjottaa :D

mitäkäs mulla oli siis mielessä...niin,anuuulle kiitos vastauksesta,mie kans epäilin tuota et tilailee itselleen maitoa.en vain muista yhtään noita ajanjaksoja,jostain joskus lukenu mut en kuollaksenikaan muista minkä ikäisenä näitä kausia olikaan.
Jotenkin vain säikähdin et nytkö tämä oli sit tässä.Mutta sinnikkäästi jatketaan tytön kanssa :)
tänään tuossa alkuillasta lypsin 70 mll pulloon ja kokeilimme mitä neiti sanoo siitä,maistuuko vai ei ja hyvinhän se meni.Ei aiota ottaa "tavaksi" vaan et jos itsellä on jokin meno tai haluaisi vaikka lenkillä itekseen käyä niin saapi tuo mieski osallistua syöttöhommiin ja innoissaan on asiasta,vähän väliä puhuu et lypsä vain maitoa ja mene touhuamaan jotain,itekseen tai isompien kanssa,kyllä met pärjätään :)
en epäilekkään etteikö pärjää mutta eipä tässä kiire ole minnekkään.
isompien kanssa tulee nykyisin vain harvemmin touhuttua mitään mutta onneksi isä pitää isommat kiireisinä ;) .
Tyttö on meillä kakkaillut joka vaippaan,aina on joko pieni yllätys tai isompi sellanen...
tuttiaei olla vielä käytetty,pari luonnonkumista oottaa kaapissa jos joskus tarvittee mutta vielä ollaan ilman menty.

meillä tyttö on suht hyvin viihtyny itekseen esim.sitterissä sen ajan jos pyykkiä ripustaa tai itse syö jotain.ei turhia ääntele,seurailee siskojen touhuja ja kuuntelee,on ilmeisesti mielenkiintoista katseltavaa :D

päikkäreille vaunuihin olen laittanu kerran päivään,silloin koko revohka painuu ulos ja isomat touhuaa omiaan pihalla kun sisko vetää sikeitä vaunuissa.Joskus lapset ottavat pyörät ja mamma tulee vaunuilla perässä,kunnon hikijumppaa ;)

Onko teillä tullu vielä "säännöllisyyttä"päiviin,rytmejä?millon nukutaan yms..
meillä ei vielä sellasta ole,eikä kyllä vielä tarvi ollakkaan,vielä nukutaan kun nukuttaa ja syödään kun tulee nälkä,vitsit kun se itelläki olis mahollista B)

mut nyt pitää lopetella,käsi kramppaa kohta ja neitiki urvahti tissille :heart: toinen,pieni...

Illanjatkoja kaikille ja kattokaahan suomen peli tänään,pitää itekki kattoa jos hereillä pysyy ;)
 
Iltaa.

Tänään käytiin toisen kerran vaunuilemassa jo hiukan pitemmän matkan verran.. Jonkin verran vielä nuo tikit meinaa ns. hinkata kun vähän pitemmin kävelee niin ei nyt vielä mitään hurjia lenkkejä olla vedelty vaikka säät antais kyllä periksi.. Ja sitten mulle on iskenyt joku esikammo siitä, että jos ollaan jossain liikenteessä ja imettää pitäis, mitenköhän se sitten onnistuu ?!? Nyt ollaan vaan aina suunniteltu menot niin että oon kotona imettäny just ennen lähtöä.. Pitää varmaan opetella paremmin sylissä imettämistä kun nyt oon imettäny tyynyn päältä niin että pää on ns. kainalossa..

Eilen oli vähän kiukuisempi päivä täälläkin, mutta eipä tuo siltikään (ainakaan vielä) pahemmin huutamalla huuda.. Itkeskelee kyllä kun mahaan sattuu mutta onneksi siihen auttaa aina syli ja kävely, eikä sitäkään tarvi kuin hetki tehdä ja on jo parempi fiilis.. Mulla vaan oli eilen aivan uskomattoman paha olla, kun Tytsi niin paljon kärvisteli.. Itkuhan siinä pääsi äitiltä muutamaan otteeseen.. Hormoonit taitaa tehdä temppuja täällä.. Tänään tosiaan on aika pitkälti päivä menny syödessä ja nukkuessa, hetken verran jaksoi herellä olla päivästä..

Tulispa tuo mies jo kotia.. Huomenna onneks sillä vapaa päivä ja sitten alkaa viikon isyysloma.. Noh, alkais kahtoa jos vaikka telkkarista tulis jotain, tuskinpa vaan, mutta voihan sitä aina kokeilla..

Sofku ja Tytsi 9 vrk
 
Moi :wave:

Äiti on vähän väsy, mutta tänään ei lapsen takia, vaan oon jo alkanut siivota ristiäisiä varten, ikkunoita pesin tänään, plus muuten pyykkiä ja järjestelin paikkoja. Poju nukkui tänään niin yllättävän hyvin. Illalla piti tässä pientä tivolia taas, mutta onneksi mies osallistui siihen hyssyttelyyn, ei jäänyt ihan vain minun hommaksi. Poju roikkui myös tissillä uskomattoman paljon illalla, nyt on tissit ihan tyhjät pussit :D

Kiitos kaikille tsemppi haleita ja myötätunnosta :hug: tulee vain aina tänne vinkuttua kun ei muutakaan paikkaa ole, kun mies on töissä ja itse on tuhottoman väsy, niin on ihanaa kun tietää että täällä on paikka, missä ymmärretään, ja porukka on samoissa tilanteissa, niin se on ehkä helpompikin "muistaa" tuo "vauva-arki".

Tutti on meillä käytössä välillä, mies antaa helpommin kuin minä. Jotenkin pelkään että miten siitä pääsee eroon, ja tykkäisin että poju nukahtaa ilman tuttia, ettei herää sitten siihen kun se tippuu suusta.

Kakkaa meillä on myös joka vaipassa kakkaa, pelkkiä pissi vaippoja näkee tosi harvoin, ainakin joku pieni pieru on vaipassa jos ei sentää mitään niskakakkavaippa :LOL:

Meillä on ristiäiset 10.5 eli siis ensi lauantaina ja hirvee stressi pukkaa, toivottavasti ei käy kuten anullakohan se oli että meinaa maidon tulokin loppua kokonaan :/ mut ei sitä usko ennen kuin ite kantapään kautta kokee.

Meillä on muuten kantoreppu, poju nukahtaa usein siihen, mutta se on kyllä tosi kuuma, se on sen huono puoli, jätkän selkä on ihan hiessä kun siirrän poikaa omaan sänkyy. Liinaa mietin, mutta en osannut päättää millainen on hyvä, niitä on netissä niin älyttömästi.

Huuh....nyt on pakko lähtee nukkumaan, ennen kuin poju herää syömään taas. Voi että...on aika naatti olo. Toivottavasti päivityksen on oikein, ihan silmät ristissä niitä tässä väsäsin äsken......


**muoks**

Bambi-80 kyseli säännöllisyydestä, ei voi kyllä meillä ainakaan mitään johtopäätöksiä tehdä, nyt on takana kaksi hyvää yötä ja pelkään aina seuraavaa yötä että onko se sitten huono...
 
Heippa! :wave:

Meillä ristiäiset ohi onnellisesti ja poika sai nimekseen Akseli. =)

Mä oon samoilla linjoilla Anuun kanssa tuosta tutista. Oon yrittänyt erilaisia ja lykkään sitä suuhun aika usein, vaikka poika ei kauhean innostunut siitä ole. Se helpottaa niin paljon monessa paikassa, että olis ihana, jos oppis sitä syömään. Esikoisen kanssa oli vähän sama juttu alkuun ja hän ite sitten lopetti tutin syönnin n.9kk iässä. Ei kyllä koskaan siitä hirveästi piitannut, mutta etenkin autossa se on loistava, kun on joku hätävara mukana. =)

Rytmistä joku kyseli. Meillä ei ainakaan ole vielä oikein mitään selkeää rytmiä. Ainoastaan se, että poika nukkuu kärryissä aina kun ollaan puistossa esikoisen kanssa. Ja ehkä myös yöt on alkaneet olemaan pääasiassa öitä eli nukutaan enemmän kuin päivällä.

Meillä on itkut selkeästi vähentyneet nyt. Eilenkin poika pääasiassa nukkui ja söi vaan. Ja mä luulen, että se kun lopetin salmiakin syönnin kokonaan on avaintekijä tähän onneen. Vitsit jos oisin tiennyt jo aiemmin sen, että salmiakki on tosi paha mahavaivojen aiheuttaja vauvalle, etenkin jos äiti sitä paljon syö, niin oisin jättänyt ne pois jo kauan sitten.

Kuinka usein kylvetätte teiän vauvoja? Me ollaan nyt käyty kerran viikkoon vaan kylvyssä.

Noista hormooninnäpyistä on ollut puhetta. Meiän vauvalla niitä on tosi paljon. Mä oon neuvolan ohjeiden mukaan vaan putsannut kasvot ämpimällä kraanavedellä. Eli en ole niitä muuten hoitanut. Esikoisellakin oli niitä aikanaan paljon ja en niille silloinkaan muuta tehnyt. Ja aikanaan ne sitten hävisivät kokonaan.

Meillä on kakkaongelmaa edelleen, tänään on jo 10 päivä ilman pienintäkään ruskeaa jälkeä vaipassa. Kovasti tuo pieni ährää mun mielestä mahaansa, mutta ei sieltä mitään ole tullut. Täytyy nyt toivoa, että pian tulee... :kieh:

Ihana ilma ulkona! Kauhean hankalaa vaan miettiä, että mitä laittaa ulos päälle vauvalle. Kertokaahan te muut kuinka ootte pukenut ulos, kun alkaa olla melkein +20 astetta lämmintä?

Adalmiina ja Akseli 6 viikkoa tänään :D
 
ainoa rytmi mikä meillä on, on esikoisen. ja yöt on nukuttu, onneksi. toki vaippaa vaihdetaan välillä ja syödään, mutta muuten jätkä on tajunnut nukkua. päivisin mennään sitten taaperon aikataulun mukaan, eli tiettyyn aikaan ulos, syömään, nukkumaan jne.

pojalla on ollut ulkona päällä ihan sisävaatteet + kesähattu. useimmiten kuitenkin liikutaan liinassa ja siinä pieni on niin lähellä että molemmille tulee kuuma. sama vaatetus on kyllä myös rattailla ulkoillessa. eli body, pitkälahkeiset ja hengittävät villavaipat ja sukat plus se hattu. vauvan lämpötilaahan voi kokeilla niskasta ja kertaakaan ei ole poika ollut kuumissaan eikä kylmissään.

ja kerran viikossa on ollut kylpy. tosin poikaa vois kylvettää useamminkin, kun ei sitä inhoa kuten siskonsa aikoinaan. kerran meillä oli pesukonekin siinä vieressä huutamassa ja Miska vaan kylpee tyytyväisenä.

Adalmiina kokeile "polkea" polkupyörää vauvan jaloilla, sen pitäisi auttaa kakkaa tulemaan - tai ainakin ilmat pihalle. esikoisella toimi, joskus.

 
heippa vaan.. :wave:

täällä mies maalaa meidän makkaria kelta/oranssiksi B)
odotan jo nyt että pääsen sinne ostamaan verhoja ja varmaan ihan yläreunaan katon korkeuteen ostan jonkun boordin :whistle:
pienet ne on ilot mullakin.. tuskin miehellä kun eilen repi tapettia koko illan ja nyt maalannut jo useamman tunnin.
nukuttiin viime yö alakerrassa tytön kanssa. pojat olivat yökylässä.
joten ensi yö menee kanssa vielä sohvalla nukkuen.
tosin taisin nukkua 3 viikkoon ekaa kertaa niin hyvin kuin viime yönä :D :D
tyttökin piti nukkui ekan välin 4,5h- joten oli luxusta nukkua niin pitkään putkeen. :xmas:

taika onnea vauvasta :flower:

MasterBlaster meillä ollut tutti käytössä tytöllä- niin kuin oli aikoinaan pojillakin.
sairaalassa sanoivat että ei saisi tuttia antaa jos imettää :eek:
en kuunnellut siis vaan tein niin kuin näin hyväksi.
lähinnä nukahtamiseen tarvitsee sitä välillä..

myös bambille tervetuloa tänne :wave:

vuotaraaputin taidan olla huono neuvomaan miten hoitaa ilta tissimaratoonit kun itselläkin välillä kädet täynnä kaikkien kolmen kanssa jos olen yksin.
eli aika katastrofia se välillä on. pojat äkkiä maate ja vauvan kimppuun :whistle: :snotty:
musta tuntuu että olen tässä yli viikon aikana yh elämää viettäessäni oppinut hyvin iltahommista selviämään kunnialla.. :xmas:

meillä samalla tavalla kuin bambilla , tyttö viihtyy hyvin itsekin hetken sitterissä tai sohvalla maaten.
ja jos pojat ympärillä touhuuvat niin vielä paremmin saan ruokani syötyä :LOL:
eli kuuntelee ja tarkkailee kovasti mitä ympärillä tapahtuu. mitä enemmän ääntä, sitä parempi tytön mielestä kai. B)
ja ääntähän tässä kämpässä välillä löytyy vähän liikaakin :whistle:

vauvan rytmistä meillä ei ainakaan ihan ihmeellistä rytmiä ole. nukkuu päivällä miten sattuu. olen sen vaan huomannut että on paljon tyytyväisempi ellei mitään ihmeellistä ohjelmaa ole. eli että ollaan kotosalla oman perheen kanssa..
yöt nukkuu hyvin. eli ei yöllä valvoskele vaan syö ja nukahtaa. vähän jotain saattaa ähistä, mutta ei muuta..
olen kanssa yrittänyt ainakin kerran päivässä laittaa vaunuihin nukkumaan.

imettäminen liikenteessä/liikkuessa sofku taisi kirjoitella siitä.
mä olen kanssa "pelännyt" milloin tahtoo kesken bussimatkan tissiä tai autossa kun ajan.
no, eilen sekin tuli koettua.
vein pojat hoitoon ja kun tulin takaisin niin vauva rupesi huutamaan takapenkillä ruokaa.
jaksoin ajaa varmaan pari kilsaa siinä huudossa ja sitten oli laitettava auto parkkiin.
tyttö kaukalosta syliin ja imetin varmaan 20 min ja jatkoin matkaa kotiin jonne olisi ajanut varmaan siitä 7 minuutissa, mutta en kyennyt kuuntelemaan sitä huutoa. tuntui että oma ajaminenkin herpaantui ihan tyystin..
joten enään en jännitä- tulee nälkä missä vaan niin tissiä saa pikkuinen :D

kylvyssä tyttö on käynyt kerran viikossa. uskon että ihan ok vielä ainakin. pyllyä kun tulee veden kanssa pestyä monta kertaa päivässä.

vauvan vaatetus ulkona kun +20
meillä varjossa ollut tuon verran nyt lähipäivinä.
tytöllä ollut pitkähihainen body, housut, sukat ja puuvilla myssy. olen laittanut vauvan makuupussiin ja jättänyt sitä auki reilusti ja hyttys suoja siihen päälle sitten vaan.
meillä niin ollut hyvin..
kai se jokaisen pitää vaan kokeilla mikä omalle vauvalle on paras ratkaisu =)

mutta nyt kotihommiin vielä kun vauva nukkuu.. :wave:

pulttis ja tyttö 2vko +4 päivää :heart:
 
kylvetetään noin 1-3 kertaa viikossa, eilen oli ekaa kertaa suihkussakin (tykkäs kun vettä suihkusi vatsalle, kakkas muuten heti sen päälle et kokeilkaas te kenen vauvat ei ole kakannut hetkeen)! me kyllä otetaan pian tavaksi se et joka ilta pestään, oppii samalla helpommin meneen yöunillekin ku siitä tulee semmonen rutiini et pesut+yöpuku päälle ja tissin kautta nukkumaan. (esikoinen oli 1kk kun alettiin peseen joko kylvyssä tai suihkussa joka ainoa ilta - ja iho on ollut aina loistava + poika rakastaa vettä, eikä ees hiustenpesu aiheuta itkua)

rytmistä, meillä poika selkeästi tietää koska on yö (ei ainuttakaa yötä valvottanut- aina vaan syö ja jatkaa uniaan) ja pisimmät päiväunet nukkuu aina klo 14-> eli jotain alkeellista rytmin tynkää löytyy. samoin aamulla herää aina vasta 09 aikaan joten saan joka aamu syödä rauhassa aamupalan ja lukea lehden niinku ennenki. esikoisella oli kyllä samanlainen rytmintynkä het kans et oiskohan tuo jo mahassa oppinut miten meillä eletään? :)

ja vaatetus +20 kelissä.. eilen oltiin puistossa niin et vauvalla oli silkkimyssy päässä ja body+puolipotkarit. kun nostin vaunuista tissille kääräisin pussilakanaan mutta vaunuissa en pistänyt sitä peitoksi sillä mulla on siellä mittari ja se näytti vaunujen sisälämpötilaksi jopa +25.

Anu ja poika 3viikkoa 1pvä
 
täällä neiti nukahti vaunuihin jonkin tovi sitte ja isommat touhuaa omia leikkejää niin äiti hyökkää heti koneelle vaikka sapuskaakin pitäs ilmeisesti alkaa muillekkin tekemään :ashamed: :D noh,kaipa nuo karjasee jos nälkä tulee ;) ..

Me ollaan tälle päivälle reissattu "urakalla"aamusta kävimme vanhempieni luona koko revohka ja sieltä Shellinbaariin syömään,oli meidän pikkuneidin ensimmäinen ruokailu ravintelissa :LOL: .
Meinaan olen itsekkin miettiny et mitäs sitte kun se nälkä yllättää muualla kuin kotona niin tänään tuli sekin asia testattua.juuri kun oma ruoka nenun edessä niin eikös neiti heräile ja ilmotti kuuluvasti et ruokaa olis saatava ja heti,eikun tissi esiin ja suojaa hieman päälle ettei koko asiakaskunnalle esitellä ja siinä neiti sit tyytyväisenä söi :) hieman aluksi arvelutti mutta ei se auttanu kun laps ruokaansa vaatii niin ruokittavahan se on ja hyvin selvittiin :whistle:

kylvetetty ollaan pari kertaa viikkoon,vaikuttas vain hieman kuivalta neidin iho vaikka rasvattu ollaan joka kerta,riittäs varmaan kerta viikkoonki ettei pahemmin tuosta kuivus.

vaatetuksesta vielä et meillä on noilla plussa-asteilla samoilla linjoilla menty kuin bulttis,niskasta käyny sit tarkistamassa väliaikatilanteen ja ilmeisesti toiminu kun nukkunu ihan hyviä pätkiä.

Mut pakko kait se ruokaa on alkaa tekemään,itelläki vatsa ilmottelee et syödäkkin vois :whistle:

Bambi-80 ja tyttö 3 vkoa 5 pv
 
Hei vaan ja uutisia!!! meille syntyi ihana tyttövauva 30.4. klo 18.33 rv 40+2. Pituus 3465 g ja paino 52 cm

Tänään kotiuduttiin ja ihmetellään kaikkea uutta ja ihanaa! Jos sopii niin laitan synnytyskertomusta tänne (täällä on varmaan jo enemmistö porukasta), mutta teen sen joskus hieman myöhemmin.

Hysteerinen kiitos sinulle uudesta pinosta ja lisäisitkö minut ja tytsyn mukaan. =)
 
tänne vielä kanssa juurelle onnittelut :flower:

mä täällä itken onnesta. taitaa mamma olla vähän väsynyt kun näin herkässä mielentilassa olen :'( :ashamed:
olen vaan niin onnellinen ihanasta vaikkakin välillä niin rasittavasta miehestäni :heart: olen onnellinen 2 terveestä suurenmoisesta pojasta. :heart: :heart: ja olen onnellinen uudesta tulokkaasta, ihanasta tytöstä joka saa äidin onnesta itkemään.. :heart: :ashamed:

tyttö on niin jumalaisen kiltti että mitäköhän mä olen tehnyt saadakseni tämän ihanan aarteen!!!!! tuolla se laatikossaan nukkuu niin tyytyväisenä- hyvä että tänään inahtanutkaan. on siis erittäin tyytyväinen vauva- ainakin vielä :heart:

voikaahan kaikki hyvin ja halikaa lapsianne :hug:

t. herkistelijä pulttis ja tyttö :wave:
 
Juurelle onnittelut tännekkin puolelle..

Mie tuonne odottajien puolelle lopuille kärvistelijöille ehdottelin että jos ne jo nyt siirtyis tänne puolelle meidän muiden kanssa niin ei tulisi ulkopuolista oloa kenellekkään ja mukavintahan se olisi jatkaa samalla porukalla eteenpäin.. :D

Mitä te muutte ootte tehneet maidon kerääjiin tulleille maidoille ? Mie olen ne säilönnyt aina yhden päivän ajan ja sitten laittanut pakkaseen, mutta nyt luin tuolta jostain maitolaiturin jutuista että se ei olisi suositeltavaa, koska se maito on vaan etumaitoa ja silloin ei sisällä niin paljon ravintoarvoja.. Tiedä nyt siis mitä tehdä.. :eek:

Tytsi tulikin tissille tähän väliin niin kirjoittaminen onkin hankalampaa...

Noh, nyt olisikin homma hoidettu..

Tänään Tytsi on ollut tosi paljon hereillä ja syönyt tosi usein.. Välillä tuntuu että eikö Tytsi saa otetta tissistä kunnolla ja sitä kautta maitoa kun syönnit on kestänytkin kauemmin kuin yleensä ? Mutta ehkäpä tämä nyt on vaan ollut tälläinen päivä.. :whistle:

Pitääpi lähteä laittamaan yövaatetta itellekki päälle.. Jos vaikka kokeilis kahtoa tuota nelosen elokuvaa...

Sofku ja Tytsi 1 vko 3 päivää

 
Pahoitten mahdollisia kirjoitusvirheitä.. neiti sylissä yhdellä kädellä koitan kirjottaa. Raskaana ollessa pelkäsin et nyt saadaan koliikkivauva kun esikoinen oli vauvana "helppo tapaus". Nyt ei ainakaan alku näytä hyvältä.. Neiti on ollu tosi mahavaivainen ja paljon on ollu päiviä jolloin hereillä ollessa ei muuta tee kuin kitisee. Tänään neiti oli iltapäivällä hereillä ilman kitinää n.45min, jippii!!! Mutta nyt ei rauhoitu kuin syliin ja vähän väliä täytyy heilutella. Saas nähdä pääsenkö ite ollenkaan nukkumaan tänä yönä..

Hysteerinen ja Adalmiina77, meiltä löytyy siis myös tyytymätön kitisijä. Tulee itelle aika epätoivoinen olo kun vauva vaan huutaa..

Tuttia ollaan koitettu saada neiti syömään, mutta eipä oo vielä onnistunu. Helpottais kyllä elämää suuresti, jos tutti kelpais. Ei tartteis käyttää äitiä tuttina ;)

Ristiäiset on meillä 1.6.Mä olin jo suunnitellu tarjoilut, oli tarkoitus tehdä itse. Mutta tänää puhuttiin miehen kanssa et jos sittenkin tilattais kaikki tarjottavat jostain. Sit voisin itekin keskittyä juhlapäivästä nauttimiseen. Mulla kun on tapana stressata tosi paljon,jos jotain juhlia järjestän.. :ashamed: Mites te muut, teettekö ristiäistarjoilut itse?
 
Liinos ei todellakaan tehä ite tarjottavia! Tulisin hulluksi! Tarjottavat tulee oleen samat ku esikoisen juhlissa aikanaan eli tilataan 30 hengen täytekakku ja 2 voileipäkakkua (kala ja liha) ja sit lisäksi vaan keksiä ja jos anoppi haluu väkisin tuoda jotain niin sitä. Eipä ne vieraat sinne tarjoilun takia tule joten noi saa kelvata. Kalliiks kyllä tulee tilata, viimeks meni muistaakseni yli 200e ja nyt on se tilavuokra vielä päälle mut ei voi mitää, ite en ala tekeen noin isolle porukalle. Meillä kans niinku oliko se Dooriksella että jo ihan omasta perheestä (sisarukset+heidän lapset ja isovanhemmat) tulee se 30 henkee.

Joanna me suihkutellaan sillee et mä vien vauvan miehelle, joka siis jo valmiiksi ite suihkussa.. Suihku ylhäällä kiinni niin et molemmat kädet jää vauvasta kiinni pitämiseen. Sit ihan koko vauva kastellaan, esim vauvan selkää pitkin vesivirta pään yli niin et vauva kastuu ihan kunnolla (näitä pitää harjoitella etukäteen jos aikoo vauvauintiin osallistua). Ja se maha suihkutellaan niin et mies laittaa vauvan selälleen makaamaan käsivarttaan pitkin ja sit vauvaa liikutetaan vesivirran alle rauhallisesti. Kaiken a ja o vauvan suihkuttamisessa on hitaat varmat liikkeet ja rauhallinen ote, meillä on ainaki tykänny molemmat pojat tosi kovaa!

Jaahas, esikoinen on pahanteossa..

Anu
 
HUOMENTA!
Mä nyt siirryin sitten jo tänne puolelle. Tänään olis neuvola, katsotaan koska pääsen ensimmäiselle (toivottavasti viimeiselle myös) käynnille äitipolille.
Ristiäiset Meillä menee ristiäiset heinäkuun ekalle viikonlopulle, näin päätettiin jo aikaa sit, ku miehen piti jo kuukaus sit ilmoittaa kesälömat ja on kaikki viikonloput töissä. Me tehdään tarjoiltavat ite. Tai esikoisen kohdalla mä kyllä siirsin tuon vastuun tädilleni, joka on kokki, halusin just sellai kinuski päällysteisen kakun, jota en olis ite osannu tehdä. Täti sen sitten teki. Mun mummo teki kekseihin ensimmäisen kirjaimen nimestä, keksit oli kaupasta ostettuja kun ei tädillä riittäny aika tehdä. Mun toinen mummo lupautu hankkimaan tutultaan voileipäkakut, ja niinhän tuo teki. Loppujen lopuks, mä en tehny mitään. Jopa kaikki kahvikuppien esille laitto, sun muu, niin nekin teki mun täti ja mun äiti. Mä ainoastaan laitoin pöydille pöytäliinat.
Niin meillä oli joku 30 henkeä.
Saas nähdä kenelle mä tällä kertaa siirrän tuon kakkujen hankkimis vastuun.. Se kun ei ole helppoa leipoa kun on jo tuo lähes 1½ vuotias roikkumassa lahkeessa tai haluaa maistaa kaikkea.

Hippo 41+2
 
Heippa kaikille!

Mäkin ilmottaudun tänne... vihdoinkin kun ehdin istahtaa koneen ääreen hetkeksi. Eli 12.4. poika rv 41+1

Meillä on mennyt oikeen mukavasti. Poika on kyllä aika syliriippuvainen kun on hereillä eli yritän nyt tänään totutella rintareppuun et sais jotain kotonakin tehtyä.
Yöt ovat sujuneet loistavasti lukuunottamatta muutamaa itkuista ja kitisevää yötä. Koneelle en juuri ehdi mut toivottavasti nyt hieman rauhoittuu ja pystyy nukkumaan omassa sängyssä tai köllötellä lattialla.

Onko joku käyttänyt cuplatonta mahavaivoihin? Kuinka kauan niitä voi käyttää yhteenmenoon?

Nyt herättiin eli täytyy mennä...

Hjördis ja poika 3vkoa
 
Adalmiina saako pojan nimen laittaa etusivulle? En uskaltanut ilman oikeaa lupaa laittaa, vaikka siis ilmoitithan kuitenkin nimen. Meillä tuo nimi oli myös harkinnassa, mutta ei sitten päädytty siihen. Meillä nimi tulee miehen suvusta, mutta siis Akseli on tosi kaunis nimi.

Ihanaa kun te "mahakkaat" tulitte tänne. Kohta saadaan teidätkin listoille, kun nyytit saapuu :heart:

Pulttibois ja Anuu ja vuotaraaputin (ja olikos vielä muita...) miten te ehditte noin paljon koneelle, vaikka teillä on useampi lapsi. Musta tuntuu että yhdenkin kanssa tekee välillä tiukka, pitää vaan vissii alkaa olla tehokkaampi, kuten tässä jo yksi päivä mainitsin :whistle:

Meillä siis kahden hyvän yön jälkeen taas vime yö aika hanurista. Pojan masu vaivat alkoivat jo illalla ja jatkuivat yöhön, mitään kantosessioita ei onneksi tarvittu, mutta poika ähkytti ja vaati läheisyyttä koko yön. Omassa sängyssä ähellys muuttui aivan hurjaksi, mutta vieressä vähän rauhottui. No seuraavaa yötä taas odotellessa. Nyt on pakko mennä huilimaan kun poikakin vihdoin nukahti...tässä kaksi ja puoli tuntia olikin syli-ja tissitakiaisena :D
 
Hysteerinen sanopa muuta, miten sitä kerkeää :LOL: tosin nyt Minea katsoo Tomi Traktoria kun ruokaa odotellaan uunista ja Miska vetelee unia. sitten varmastikaan ei ehdi enää kun poika kasvaa tuosta. ja nykyään oon niin hiton väsynyt, että tässä pinossa yleensä vaan käyn kattomassa ja kirjottelemassa enkä muualle jaksa lähteä.

mitäs te muut meinaatte äitienpäivänä?`meillä on mies iltahukissa, lupasi leipoa kakun :p iltapäivällä varmaan mennään isovanhempien luo.

mulla on muuten íhan kauhea sokerinhimo, onko muilla? siis ihan kauheaa, nyt oon yrittänyt syödä hedelmiä kun ei raskausdiabeteskaan enää niitä rajoita mutta silti tekee hitosti mieli karkkia, pullaa ja muuta herkkua :ashamed: :kieh: pakko ottaa itteeni niskasta kiinni kun muuten ei kilot tipu ikinä. tosin raskauskilot multa on tippuneet. ja tuota hyötyliikuntaa tulee kuitenkin kun talsitaan lasten kanssa.

mä muuten päätin, että varaan keskiviikkona ajan tatuoijalle. tai siis käyn sopimassa siellä ajasta. ja SITTEN jätän molemmat lapset miehelle ja otan muutaman tunnin vapaata kun menen hakkauttamaan sen kuvan ihooni. poika syö nätisti pullosta eikä se muutama tunti tunnu varmastikaan mun maidontuotannossa missään, pikemminkin voi olla hyväksi jos hetkeksi pääsen yksin kaupungille :) mutta katotaan nyt millon sieltä löytyy edes vapaita aikoja...
 
Hysteerinen saa laittaa nimen etusivulle! =)

vuotaraaputin täällä vaivaa myös ihan mieletön sokerihimo! :kieh: Ja mulla on noita raskauskilojakin vielä jäljellä, että pitäs vähän saada rajotettua. Mutta kun tekee niin mieli, aina kun saan ton kohta 2veen päiväunille niin kaivan jonkun herkun esiin ja syön sitä. Nyt menossa valkosuklaata... :snotty: :whistle:

Mä leivoin ristiäistarjoilut ite. Mutta meillä oli vaan 16 vierasta, että ihan tosi pienet juhlat vaan. =)

Eilen käytiin pojan kanssa ekan kerran ihan suihkussa. Ja tehtiin juuri samoin kun anuu tuossa laittoikin. Meillä poika tykkäsi myös tosi paljon suihkusta. Ehkä enemmän kuin kylvystäkin jopa.

Ja liekö suihku ja vuotaraaputtimen jumppaohjeet auttaneet ja kuumemttarilla avittaminen, mutta eilen tuli iltasella pieni kakka! Johan helpotti pojankin oloa paljon. :D
 
Nyt on neuvolassa käyty. Kaikki oli hyvin. Keskiviikkona olis äitipolille aika 9.15. Mä yritän saada niin että torstaina tai perjantaina käynnistäis, kun sillon olis mahdollista saada esikoinen hoitoon. Jos hyvn käy, niin ne suostuu kyllä. Nyt mä odotan keskiviikkoa innolla.
Äitienpäivästä mä toivon vaan että äitienpäiväks pääsisin nyytin kanssa kotiin.. Mä en haluais sillon olla sairaalassa, koska haluaisin viettää äitienpäivää esikoisen kanssa, mutta tiedä sitä vaikka mä saisinkin sillon olla vielä kotona tän ison mahani kanssa. Esikoista ne kuitenkin alkoi käynnistää 41+6 ja torstaina mulla olis 41+5, että toivoa olis että vois sillon alkaa käynnistelemään.

Hippo 41+2
 
moikka =)

Soitin äske sinne vyöhyketerapiaan aikaa ja sain vasta ensviikon keskiviikolle :( Soitin sitten vielä toiseenkin paikkaan joka olis tässä kylällä (ei tarvitsis Hämeenlinnaan lähteä), mut se ei ollut ajanvarauskirjan lähellä, soitan siis kahdelta uudestaan. Sanoi kyllä sekin et menee ensviikkoon. No ei voi sit vaan mitään. Onneks eilinen ilta oli jo paljon rauhallisempi. Neiti ei huutanut kun ihan hetken. Olen nyt 4yönä kietonut neidin kapaloon ja se on selvästi auttanut. Eilen rauhoittui jo siinä kapaloa tehdessä. Ja nukahti tisuttelun jälkeen ihan itse YKSIN sänkyynsä... ei tarvinnut siis eka syliin nukuttaa. Ja tämän kaiken päälle neiti veti unta kuuppaan 6tuntia putkeen... luxusta :D

Ristiäisistä Äidin serkku lupautui tekemään voileipäkakut, korvausta vastaan siis. Sitten mietin et kävisinkö tosta leipomolta tilaamassa kakun, maltaitahan tuo varmaan maksaa, mut itse en ala tekemään. Anoppi varmaan sit tekee vielä jotain pullaa ja keksejä, kun niin kovasti haluaa. Meillä on kanssa "pienet" ristiäiset. Ainoastaan isovanhemmat, meidän sisarrukset ja kummit. Eli meitä on 30!!!!!! Neiti kastetaan tuossa meidän kylän pikkukirkossa mut tänne kotiin olis tarkoitus mahtua sitten kahvittelemaan, mä en ihan vielä tiedä kuin se tapahtuu, mut eiköhän tuo järjesty =) Täytyy toivoa et on kaunis päivä niin mahtuu osa ulos terassille istumaan.

Äitienpäivästä Mä olen kovasti tytölle jutellut (miehen kuullen) et kohta on äitienpäivä, et mitähän olet mahtanut äidille hommata lahjaksi? Ja jokos olet kortin askarrellut? Niin ja kahvia olis kiva saada aamulla vuoteeseen =) Katsotaan kuin käy :LOL: Mennään varmaan käymään silloin miehen vanhemmilla, se on ainakin ollut aina tapana. Mun äiti onkin silloin töissä, mut eiköhän me sitäkin jotenkin muisteta =)

Kiitos Anuu suihkuttelu neuvoista. Pitääkin kokeilla. Neiti niin kovasti tykkää vedestä (silloin kuin masu ei vaivaa) ja vauvauintiin ajattelin meidät kesän jälkeen ilmoittaa. (uimahalli kesän kiinni)

Jaahas.. jos menis taikomaan pakkasesta jotain syötävää.

Joanna ja Tiltsu 1kk ja 2pv... hitsit et aika juoksee :eek:
 
Minäkin ilmottaudun mukaan tällekin puolelle :wave:
Eli Aippa3 ja poika (41+6) 4380g 56,5cm päänympärys 39cm :heart:
Ja 4. lapsi

Meillä eka viikko on menny ihan mukavasti...yks huonompi yö oli jolloin äiti pääsi nukkuun vasta puol viis aamulla kun iskä lähti pojun kans olkkariin. Heräsin puol 9 ja ihmettelin kun ei poika ollut syöny välillä ollenkaan.Siellä pikkumies nukkui tyynyllä sohvalla ja iskä toisessa
:heart:
Viime yönä nukkui 21-03.30 oli pakko herättää kun oli tisut räjähtämäisillään. Kuin kauan olis nukkunu jos en olis herättäny.
Mut pitää lähtee puuhastelemaan kun pieni on unillaan

Aippa3 ja poika 1vko ja 2pvä
 
Kiva, että te joilla vielä vauva masussa niin tosiaan siirryitte tänne puolelle.. Toivottavasti kohta tekin saisitte nyytin kainaloon ja pääsisitte voivottelemaan vauvan masuvaivoja ja itkuisuutta tänne meidän muiden kanssa.. :D

Tänne on sitten flunssa rantautunut.. Mies on ollut jo viikon kipeänä, nyt sitten olen minä ja näyttää kovin pahalta että Tytsikin olisi sen saamssa.. Viime yönä kitisi enemmän kuin aikaisemmin ja tutti on maistunut useammin.. Välillä kun alkaa syömään niin kurkussa/nenässä korisee niin, että kuulee kuinka räkää on ja silmät hiukan turvoksissa oli tänään kun heräs tuossa.. Nyt kyllä nukkuu tyytyväisenä.. Mitäköhän sitä sitten tuollaisen pienen kanssa voi tehdä jos flunssa pääsee iskemään kunnolla ? Millä sitä räkää saa pois ? Enemmän vaatetta laitoin jo päälle.. Tosi inhottavaa vaan tälläinen.. Koko raskaus aika meni ihan terveenä ja nyt sitten iski tauti päälle.. :kieh: :(

Mie oikein tiedä mitä tehdä Anoppi haluaisi että tytölle tulisi johonki kohti nimeä nimi Olivia, joka oli hänen mummonsa nimi, mutta mie olin jo aika pitkälle päättänyt laittaa nimeksi Iida Sofia... Ei siinä muuten sillä onhan Olivia todella nätti nimi ja tajuan, että Anoppi haluaa nimen jatkavan suvussa, mutta mie taas haluan väkisinkin, että Sofia on nimessä, koska se on sukunimi mun puolelta ja mun mielestä Olivia ja Sofia ei sovi samaan nimeen.. :/ Tiedä nyt sitten mitä tehdä.. :whistle:

Eipäs muuta tällä kertaa.. Nyt vois käpertyä hetkeks sohvan nurkkaan telkkaria kahtomaan..

Sofku ja Tytsi 11 vrk
 

Yhteistyössä