***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

KALENTERI, se tuntuu pahalta ja pitkään eikä sitä käsitä eikä edes osaa heti käsitellä pitkään aikaan, ainaskin mulle kävi niin, mutta lapset pitää siitä huolen et pystyy yrittämään jatkaa elämää eteenpäin edes jotenkin ja se auttaa jos on ystäviä joille voi kertoa miltä tuntuu ja mitä ajattelee ja kun aikaa menee huomaa pikkuhiljaa että alkaa jo helpottamaan ja kun vaan sitkeästi jatkaa oman elän uudellee rakentamista vähä vähältä se alkaa jossain vaiheessa luistaa ja voi sanoa et elämä voittaa, mutta kamalasti voimia sulle ja yritä jaksaa :hug: :hug:

MB, meidän neiti on tarhas ja hyvin menee vaikka pieni onkin, enkä sure yhtään et laitoin päiväkotiin :D meillä on ihana päiväkoti jossa isommatkin lapset on ja viihtyvät todella hyvin :D
Kasandra nukahti taidan käyttää tilaisuuden ja mennä saunaa, hyvät illan jatkot kaikille hippusille ja mammoille

vilijonka ja kasandra joka väsähti tarha päivän jälkeen
 
Heissan pitkästä aikaa :wave:

Kamalasti laiskottanut, enkä ole jaksanut kirjoittaa, vaikka monta kertaa viikossa käynkin lukemassa. Yritän parantaa tapani.

Ihan ekaksi Kalenterille :hug: ja paljon voimia!

Täällä Onni kasvaa ja kehittyy, mukavaa seurattavaa. Meillä edetään edelleen ryömimällä, mut nyt on vajaa viikko noustu polviseisontaan ja kovasti yrittää vieläkin ylemmäs. Hermo vaan Onnilla menee kun ei onnistu, äitiinsä tullut pitkäpinnainen! Uskomatonta mitä vauhtia tuolla ryömimistyylillä voikin edetä, varsinkin kun huomaa, että vessan ovi on jäänyt auki tai kännykkä lattialle :LOL:

Sairastelusta Parasta aikaa menossa antib.kuuri neljänteen korvatulehdukseen :( . Jaksuja vaan muillekin sairastelijoille.

Nukkuminen on päivällä mitä sattuu. Yleensä nukkuu kahdet unet, aamulla vajaa tunti ja iltapäivällä jotain vartin ja kahden tunnin väliltä. Yöt Onni nukkuu edelleen loistavasti (koputtaa puuta), menee nukkumaan suunnilleen kasilta ja nukkuu seiskaan. Yleensä ei kuulu mitään, joskus pitää kerran käydä silittämässä ja peittelemässä. Voimia yökukkujien äideille! Tuo on varmasti rankkaa!

Päivähoidosta Fanaattista tuntuu olevan tämä päivähoitokeskustelu mitä julkisuudessa käydään. Musta se on niin perhekohtainen asia, mikä kellekin on parasta. Mulla ei oikein ollu ihan pikkuvauva-aikana selvää kuvaa milloin haluan töihin palata. Nyt kun asia on tullut lähemmäs, niin on ruvennut ahdistamaan. En haluaisi viedä Onnia hoitoon ainakaan ennen kahta vuotta. Tuo ei vaan meillä ole mahdollista. Mies ei voi jäädä kotiin, kun sillä on pätkähommia, jotka katkeaa kokonaan jos jää kotiin ja mulla ei ole mahdollista paremmin tienaavana olla kotona ikuisuutta. Näillä näkymin Onni menee sit elokuussa hoitoon ja jos miehellä on töitä, niin mä jään 75% työajalle, jolloin Onni vois olla hoidossa vaan sen 10päivää kuussa. Muutenkin lohduttaa se, että hoitopäivät jää melko usein tosi lyhkäsiksi, kun mulla 3-vuorotyö ja miehellä 8-16. No, sen murehtimisen aika on sit myöhemmin.

Sit ihan Omaa napaa. Mulla alkaa huomenna semmoinen Xtravagana-laihdutusryhmä, joka kestää 26 viikkoa. Tarkoitus olisi syödä ensin 10 viikkoa vaan niitä pussikeittoja ja ajaa keho ketoosiin. Saa nähdä kuinka siihen pystyy. Vähän hirvittää kun on tuo kilpirauhasen vajaatoiminta, mut sain kuitenkin sisätautilääkäriltä siihen luvan. Käski vaan tiuhaan kontrolloida veriarvoja ja seurata omaa oloa. Se tuossa ryhmässä on kiva, että siihen sisältyy kerran viikossa ryhmätapaaminen ja kahdesti viikossa ryhmäliikuntaa sen oman ryhmän kanssa. Saa nähdä kuinka käy. Infoan sit teitä muitakin hoikemman elämän tavoittelijoita :whistle:

Mut palaamisiin, yritän parantaa tapani ja saada kirjoitetuksikin, eikä vaan käydä vakoilemassa :wave: Illan jatkoja!


Laylah (ekaa päivää hoitoaVAPAALLA) ja Onni 9kk ja risat (yöunilla)
 
Anu-78
Tervehdys! :wave:

Ensiks pitää kirjoittaa tosta ku Marika75 mainitsi noista sähköjohdoista sekä kaukosäätimistä, niin meillä kanssa poitsu on niitten perään oikein innokas :) jos ei varsinkaan kaukosäädintä saa niin alkaa kauhee huuto, me sit annettiin sille omaan leikkiin tosi vanha säädin (patterit tietty otettiin pois) kun oli tuolla ylimääräisenä :) mut eih, eihän se kelpaa, se pitää just olla se millä vaihdetaan telkkariin kanavia :D sit sähköjohot ollaan yritetty laittaa piloon sen minkä ollaan pystytty, et ei nyt kuitenkaan sähköiskua tulis poika saamaan...

Ja nyt sit vähän omaa juttua..
Elikkäs eilen kun käytiin kaupassa (vanhin poika jäi kotiin) sit illalla tulin tähän koneen ääreen ja säikähdin ihan kun oli yks sivu auki jossa oli alastonkuvia naisista :eek: no, rupesin sit selaamaan sivuhistoriaa niin sieltä löyty niitä lisää :eek: mä että kuka kumma se on niillä sivuilla käynyt, ukko nimittäin ei tietokoneen ääressä ole ollenkaan, se ei piittää pätkääkään tämmösestä maailmasta. Nooh, tää meidän vanhin poikahan (kohta 13v) se oli noilla sivuilla käynyt ja kehtas vielä väittää et ei oo käynyt mut lopulta tunnusti sen :kieh: mä olin et hitto jos tulee jotain viruksia tai on käynyt maksullisilla sivuilla :eek: kyllä mä sille puhuttelun pidin ja nyt on kone laitettu silleen et siinä on salasana et ei ihan kuka vaan pääse nettiin..mut sitä vaan et alkaa näköjään jo noi jutut pikkuhiljaa kiinnostamaan ton ikäistä :whistle:

Niin ja Sakulle on alas tulossa kaks hammasta samaan aikaan :) eli noi kulmahampaat alas, sit sillä onkin 6 hampia :) ihan kohta varmaan puhkee ku niin pinnassa jo, mut ei anna kattoa suuhun et oisin voinut tarkistaa ne kunnolla...

Jaahas, pitänee ruveta siivoilemaan..

Mukavaa pakkas viikonloppua kaikille hipuille!

Anu ja Saku
 
Täällä liitytään sairaskerhoon. Tehdään nyt niitä kauan odotettuja hampaita kuumeen kera. Tai ainakin oletan, että johtuu niistä, kun neiti tunkee sormia suuhun minkä ehtii ja ei oikein suostu syömään. Yksi hammas on tullut jo vähän läpi, mut ilmeisesti tekee ne loputkin samalla :) Saas nähdä miten meidän yö menee :eek: Hitsi että noita suppoja saa antaa vaan 3xvrk. Me annettiin jo 2 ja ei niistä tunnu hirveesti apua olevan. Pitäis varmaan ostaa 125mg, meillä kun oli vaan 60mg paketti kaapissa varalla, kun ei oo aiemmin tarvinnu käyttää.
 
MB: Minä annan yleensä 2 suppoa kerralla, ei yhdestä ole apua. Annan aika reilulla kädellä panadolia. Ei lapsen tarvitse kärsiä. Laita vain rohkeasti 2 suppoa kerrallaan.

Meillä viime yönä huudettiin kerran ja järsi oikein unileluaan. Kun sai 2 supoa niin nukkui loppu yön ihan hyvin. Tänään oli normaalia kiukkuisempi niin laitoin yhden supon yötä vasten. Jos tarvitsee niin laittaa yöllä lisää.
 
Supoista: yritimme kerran laittaa pojalle 2 suppoa, mutta se toinen ei kerta kaikkiaan pysynyt sisällä... molemmat miehen kanssa kokeilimme vaikka miten, mutta aina se pullahti saman tien ulos pepusta! En keksi miten nuo supot oikein pitäisi laittaa. Onneksi poika tykkää kovasti Panadol-liuoksesta :D Ei olla tosin annettu sitäkään kuin 4-5 kertaa yhteensä (vain jos yöllä alkaa kova itku, joka ei lopu millään).

Anu-78 täällä olemme jo murehtineet, miten lasten netin käyttöä pystyy kontrolloimaan, aika erilainen on maailma kuin meidän nuoruudessamme! Poika pyrkii nyt jo kiivaasti koneelle ja raivostuu, kun estelen =)
 
Juu tein saman huomion, että ei noi 60mg supot tosiaankaan riitä, jos yhden vaan laittaa. Ja jotta ei tartte laittaa kahta niin kävin äsken apteekissa hakemassa vähän vahvempia troppeja. Otin Panadolin 125mg ja Buranan 125mg suppoja, kun niitä voi kuulemma antaa yhtäaikaa, kun on eri vaikuttava aine. Pistetään nyt lomittain molempia sopivin väliajoin riippuen miten kuume nousee.
Tyttö just nukahti omaan sänkyyn. Mekin yritetään saada nyt jokunen tunti unta... Hyvää yötä ja kiitos kun kommentoitte täällä tähänkin aikaan :flower:
 
Anu-78
Viljaliina, meillä toi netin käyttö on silleen että vaan ja ainoastaan vanhempien läsnäollessa saavat mennä nettiin jos on jotain tärkeää asiaa esim. koulujuttuja. Pelikone noilla vanhemmilla pojilla on erikseen siitä syystä että pari konetta ovat jo pistäneet aivan sekaisin omilla jutuillaan ja senkin takia en anna netissä mun omalla koneella käydä, mutta kun tämä 13v oli salaa käynyt ja jäi sitten siitä kiinni, mutta nyt siihenkin on tullut muutos kun laitoin ton salasanan.
 
MB kaikkein helpoin ja nopein lääke on PamolF-tabletit, liukenee sekunneissa veteen ja riittää kun liuottaa alle teelusikalliseen niin sen saa yhdellä lusikallisella alas. Toki se panadolin nestemäinenkin on yksi vaihtoehto mut sitä mun mielestä pitää annostella niin ärsyttävän paljon että sitä sokerista tahmeaa litkua on sit joka paikassa.

...me tultiin Pohjanmaalta eilen ja nyt sit pyykkikone ja kuivausrumpu laulaa. Käytiin muutes taas siellä saakka tekemässä hammas (näin käynyt ennenkin), yöt meni vähä miten sattuu siis. Mikä siinä on et aina reissussa tulee kaikkee uutta? Hampaan lisäksi Arttu oppi mummalassa vilkuttamaan ja taputtamaan! B)
Meillä olis keskiviikkona 10kk neuvola. Miten tää aika kuluu niin nopeeta? Justhan se syntyi ja tuhisi tossa rinnalla... :'(

Anu ja Arttu
 
Heippa täältäkin;-)

Meillä on kaksi hyvin nukuttua yötä pitkästä aikaa takana (koputtaa puuta;-). Nämä 4-5 tunnin pätkäyöunet alkoivatkin jo koettelemaan hermoja, toivotaan, toivotaan, että ne ovat nyt hetkeksi ainakin takana päin;-)

Väinö käveli eilen ilman tukea monta metriä! Siitä vain kiersi olkkarin pöytää, irroitti kädet ja jatkoi matkaa omaan huoneeseensa, ja hienosti meni. Ei edes kaatunut, siitä sitten huoneensa ovella laskeutui nätisti polvilleen =) Oliko mies hieman tohkeissaan, kun hokasi, mitä oli tapahtunut, ja tätä uutta temppuaan näyttikin sitten moneen otteeseen illan mittaan;-)

Meillä on ollut nuo 125mg supot käytössä jo hetken aikaa, tosin tuohon meidän pikkujättiin ei ainakaan nuo 60 olisi tehonneet enää aika päiviin;-) Tuossa, kun kulmahampaat renasivat herraa oikein urakalla, pistin ihan suosiolla neljänä yönä supon oloa ja omia korviani helpottamaan;-)

Me päästään miehen kanssa perjantaina viihteelle! Ei olla käyty yhdessä puoleentoista vuoteen, ja yksinkään en ole käynyt neljään kuukauteen =) Naapurin täti lupasi ottaa Väinön mielellään yökylään, kun miehen työmaan kautta saadaan ilmainen ilta ruokineen ja ohjelmineen =) Ihanaa! Vielä kun keksisi jotain päälle pantavaa (=mahtuvaa;-) :LOL:

Ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille hipuille

Dooris ja Väinö
 
Essille ja Kalenterille :hug:

Pikaisesti vaan neuvolakuulumisia tähän..
Eli Veetin 10kk mitat on 75,5cm ja 10200g. Päänympärys 48,5cm.
Tasaisesti kasvaa keskikäyrällä :)


p.s. Meillä lääkitään nestemäisellä Panadolilla tarvittaessa.
 
Iltaa :wave:

Meillä nous Topille aamuyöllä kuume :( Poika nous viideltä ylösja oli tulikuuma annoin supon ja sit jatkoi jotenkuten unia kasiin |O
Nyt päivällä ku mittasin oli 38,4. Saa nähdä et mitä tää oikein on :/ Ku nuha ja yskä on ollu jo puoltoista viikoa ja nekin jo paranemaan päin.

Meillä Topi osaa sanoa kakka ja taputtaa kovasti käsiään on osannut jo muutaman viikon.
Mies teki meillä eilen täytekakun :p Juhlittiin meidän koiran synttäreitä :D täytti tänään 3v.

Vai on Dooriksen Väinö jo lähteny kävelemään
meillä mennään edelleen ryömimällä ja kovasti mennäänkin :whistle:

ja vielä [/b]Dooris oikein mukavaa iltaa teille ja nauttikaa ;)

baby dream ja kuumeinen Topi
 
anuuu juu noita PamolF:iä ostin myös paketin lauantaina apteekkireissulla. En vaan vielä antanut. Seuraavalla kerralla sitten kokeillaan sitä. Tänään ei olla tarvittu enää lääkitystä ja otsakaan ei tunnu enää kuumalta. Toivottavasti olis ohi menossa eikä tulis enää muita oireita..
 
Huomenta!

Meillä käytetään ristiin panadolin suppoja ja nestemäistä ja buranan suppoja. Vähän kivun asteen mukaan annan. Yöllä on mun mielestä kivempi antaa nestemäistä ku en jaksa alkaa riisua supon takia. Nyt taas viime yönä piti antaa ku huusi vaan. :/ En tiedä onko taas joku hammas tulossa ku on ollu niin pirun kiukkunen.
Sattui pojalle eilen eka onnettomuus! Istui syöttötuolissa mun takana ku olin netissä niin yhtäkkiä kuului kamala rysähdys ja poika oli kaatanu koko syöttötuolin kyljelleen! En ymmärrä kuinka onnistui siinä, ilmeisesti veti pöydän jalasta ja sai sit kaadettua koko höskän! Onneksi ei sattunu mihinkään, säikähti vaan kovasti.
Fysiossa oltiin viime viikolla ja poika sai nyt kuukauden aikaa opetella konttaamaan. Kaikki liikkeet löytyy jo, osaa kyllä kontata mut ei oikein uskalla lähteä yrittämään. Onneksi meidän fyssa on tosi kiva eikä panikoi vaikka ei meekkään ihan "ajallaan". Tuoltahan tuo nyt hinas itsensä lahkeeseen roikkumaan... :headwall: Jatketaan taas!

RouvaP ja KäniseväPoika 9kk
 
Anu-78
:wave:

Täällä ollaan käytetty panadol suppoa sekä mikstuuraa tarvittaessa. Molemmat on olleet hyviä.

Nyt on sitten pojalla 6 hammasta :) eikä oikeestaan hirveesti kiukunnut kun tuli alas noi kaks hammasta samaan aikaan :)

Rouvapannunen mä oon kans miettinyt tota ku poika istuu syöttötuolissa niin et millo se sen kans kaatuu ku potkii pöytään jaloilla :/ sit ei meinaa enää myöskään istualteen pysyä kun pitäs siitä päästä vaan ylös päin, aattelin laittaa valjaat siihen et saan sen kytkettyä niillä kiinni edes syötön ajaks :/

Niin ja joo, tänään sitten ollaan virallisesti työttömänä työnhakijana :) ja liitonrahat lähtee rullaamaan, saas nähdä kuinka kauan tässä ollaan työttömänä vai joka ovat heti työtä tyrkyttämässä :whistle: suoraan kun sanon niin vielä ei työt kiinnosta koska en haluais laittaa vielä Sakua hoitoon kun ei ole vielä edes 10 kuukautta, mut jos töitä tarjotaan niin pakkohan se sit on :|

Me lähetään nyt viikonloppuna sinne huhmariin miehen ja Sakun kanssa sekä koirat tietty lähtee mukaan :) isommat pojat menee mummolaan. Ihanaa päästä sinne :heart: uimaan ja syömään ja viettämään ns. "laatuaikaa" miehen kanssa :)

Poika kohta nukkunut kahen tunnin päikkärit :eek: mitä se ei aamusta tee, yleensä nukkuu semmosen tunnin unet, katotaan miten saan sen sit iltapäivästä nukkumaan, melkein sen on ne kahdet unet saatava koska sit illalla huutoa riittää..

Mut nyt ei tuu muuta mieleen...

Mukavaa päivää kaikille! Toivottaen Anu ja Saku :)
 
Moi!

Ensiksi Kalenterille voimia :hug: Ei voi ymmärtää :(

Meillä oli tänään 10kk neuvola. Pinja on nyt 9.2kg ja noin 71cm pitkä. Ei antanut kunnolla mitata, alkoi vähän pelottamaan :( Meillä kontataan ja kävellään tukia pitkin. Taaperokärryn kanssa mennään jo kovaa. Kävelee hienosti jo niin että pitää vaan toisesta kädestä mua kiinni, mut rohkeus ei riitä vielä irroittamaan. Ja hyvä niin, ehtii se myöhemminkin. Vai oli Dooriksen Väinö sitten lähtenyt kävelemään, voin vaan kuvitella kuinka tohkeissaan toinen on ollut kun oppi niin hienon taidon :D

Mä olen kipuun antanut panadolin suppoja ja nestemäistä särkylääkettä. Mutta eipä noita ole montaa kertaa tarvinnut käyttää. Olisko 3kertaa käytetty suppoa ja saman verran varmaan sitä nestemäistä. Nyt vihdoin puhkes neljäs ylähammas, kyllä sitä kuukausi tehtiinkin.

Meille on muodostunut ongelma. Elikkäs pureminen :( Pinja on kokoajan puremassa jalasta, olkapäästä tai ihan mistä tahansa mikä on suun lähettyvillä. Mä niin toivon et se olis johtunut nyt vaan sen yhden hampaan tulosta ja loppuis nytten. Aina kiellän ja irrotan sen, ja jos ei meinaa totella niin naputan sormella ottaan. Välillä neiti suuttuu niin verisesti kun häntä kielletään. Oikein tahtojen taisto, kumpi voittaa, äiti vai Pinja. Neuvolassa oli sitä mieltä et jatkaa samaan malliin vaan kieltämistä ja näyttää vihaiselta. Et ei vielä kannata esim. ottaa mitään sinappia käyttöön, et ei näin pieni vielä ymmärrä sitä. Onko kellään muilla ollut tälläistä ongelmaa? Ja mikä siihen on auttanut. Musta tuntuu et mä sanon päivässä ainakin 1000 kertaa EI!!!!!

Jos menis itse syömään kun Pinja nukkuu, reilu tunnin päästä alkaakin taas kerho =)

Joanna ja Pinja tänään tasan 10kk
 
Pitäskin kokeilla tuota pamolf:ää kun meillä ei esikoinen suostu yöllä ottamaan nestemäistä panadolia, jos vaikka menisi suunkautta pienempi määrä nestettä.

Meillä nukkuvat kerrankin molemmat pojat yhtä aikaa. Nuorempikin jaksoi hyvin valvoa lounaalle asti eikä nukahtanut edes rintaan. Rattaisiin nukahti heti. Yöllä meillä on alettu valvomaan suunnilleen tunnin verran. Joko nukkuu päivällä liikaa tai on vain jokin vaihe menossa. Tutista meillä luovuttiin noin viikko sitten. Tuskin valvomiset siitä johtuu, kun haluaisi vain seurustella ja myllätä :headwall:

Meillä esikoisella oli tapana purra kaikkea. Kiellot ei kyllä tuntuneet auttavan. Onneksi loppui ajan kanssa. En tiedä tepsikö kiellot lopulta vai loppuiko muuten.
 
Sanmar isompi lapsi, sanotaan yli 1,5v voi pureskella sen PamolF:n vaikka ohjeis onkin et tyyliin yli 4v voi pureskella. Mut siis ne on vaan ne ohjeet tyyliin ettei sit haasteta oikeuteen jos tukehtuu tms. Mut ne murenee kostuessaan kyllä niin et ihmettelen jos siihen voisi tukehtua. Ja maistuu banaanille, et ei ihan pahan makuistakaan.

RouvaPannuselta piti kysyä et miten teillä meni homekoirien kanssa? Löytyikö syy sairasteluun?

Ja onpas se Dooriksen Väinö ottanut jalat alleen pienenä, tosin olihan täällä jo muitakin 9kuisia ketä jo kävelee.. :)

ja ja sit mun pitää keskeyttää...

Anu
 
Pikakysymys teille: monetko unet teillä nukutaan päivällä?

Meillä meni rytmi ihan sekasin sairastelun myötä ja on niin vaikeeta tää uuden rytmin hakeminen.
Nyt eletään sitä vaihetta, että aamut alkaa klo 5-5.30 |O
Tuntuu, että A voi herätä silloin kyllä nälkäänsäkin, en tiedä. Mutta nälkä sillä on joka tapauksessa.
Ja muutenkin toi poika on "aina nälkä ja aina jano"- tyyppiä. Mä en tajua mitä mä sille enää syötän kun se vaan söis ja söis ja söis...Välipalanakin söi tänään 2 dl jugurttia ja karjalanpiirakan ja silti vaan sanoo "nam nam" ja maiskuttaa suuta että vois taas syödä :eek:
 
"Pikavastaus" Zeenalle ( kylläkin tunnin viiveellä ): Meillä nukutaan kahdet unet ja on nukuttu niin jo monta kuukautta. Nyt on vähän viitteitä siitä, että kohta siirryttäis yksiin uniin.

Meillä on yöt nyt kyllä ollu ihan pyllystä. Hampaita ja sähläämistä. Onneks ne hampaat jossain vaiheessa tulee ulos. =)

KMaria ja Murmeli n. 9,7 kk
 
Zeena Meillä nukutaan 2 unet. Ekat aamupäivällä n.2h ja sit tossa klo17 aikaan vielä tunti. Yöllä nukkuu n.11-12h

Ja niinhän siinä sitten kävi että miehelle iskettiin tänään lomautuslappu käteen :( Pieni mahdollisuus on vielä olemassa että lomautus ei alkaisi, jos yksi projekti käynnistyy... mut mut, enpä usko!!!
 
Zeena meillä ollaan vasta siirrytty kaksiin uniin. Joskus nukkuu vielä kolmet. Syy näin moniin uniin on se et nukkuu aika lyhyet pätkät kerrallaan, eli jos nukkuu kolmet voi ne olla esim klo. 10.30-11.00 sit toiset siinä 13.30-14.30 ja sit vielä kolmannet esim 17-18
Nyt kun on kahdet nukkunut niin oon valvottanut 11 saakka ja on saattanut nukkua vaikkapa 12 saakka eli tunnin ja niillä on jaksanut jo 15 saakka jolloin taas tunnin unet ja jos herää klo 16 niin jaksaa hyvin hereillä sinne 20-20.30 saakka. Yöunet semmonen 11h kerrallaan.
 
Anu-78
Täällä kans nukutaan kahdet päikkärit. Poika kun herää aamulla jo 06-07 välillä niin ekat unet on sitten siinä 09-10 välillä ja nukkuu sillon 1-1½ (mutta tänään teki ennätyksen et nukku sit 2½ tuntia ja siihen vielä 1½ tuntia toisia unia :) ) tokat unet sitten nukkuu siinä 13-15 välillä ja ne on kestoltaan 1½-3 tuntia
 
Niin kun meillä on nyt ongelma tää aikasin herääminen...
Eli ekat päikkärit on jo klo viimeistään klo 8. Kun ei tuo poika jaksa millään valvoo myöhempään kun herää klo 5.
Ja sit päivään mahtuukin noita unia, ainakin ne kolmet.
 
anuuu, ei löytyny mitään hirveän huolestuttavaa, joitain paikkoja ne koirat merkkas ja ne meinataan tutkia varmuuden vuoksi. Hankaluutta lisää se et esikoinen joka oireilee eniten, on myös allerginen koirille, kissoille, hevosille ja huonepölylle. Asunnon edellisillä omistajilla oli kolme koiraa ja he on silloin laittanu tän lattian et luoja tietää kuinka paljon koiran karvoja laminaatin alla on... :/ Onneksi nuo allergiat on aika lieviä, pystyy olemaan kylässä vaikka on eläimiä ja tallille jos tulee niin ottaa zyrtecin ennen.

Poika nukkuu kahdet päikkärit, ekat lounaan jälkeen ja sit iltaunet joilta herätetään viimeistään 19.00.

Nyt valmistautumaan, lupasin viedä anopin kissan eläinlääkäriin! :D

RouvaP ja Poika 9kk
 

Yhteistyössä