** HUHTIKUISET 2010 **

sonjasusanna No en tiiä, mikä haitallinen aine, mutta usein kun puhutaan imetyksestä ja laihduttamisesta, niin sanotaan, että se ei ole kovin järkevää, koska vauva saa sitten jotan "myrkkyjä". :D

Muoks. Okei, pikaisen googletuksen avulla löytyi mm. tää http://www.mammadieetti.net/ohjeet/imetys.htm

Nyt kun vielä saisi itseään niskasta kiinni. Varsinkin iltaisin on NIIN kiva napostella... :ashamed:
 
Eilen oli lääkärineuvola. Strategiset mitat olivat:
6330g
60,5cm
41cm
Osallistuttiin rokotetutkimukseen.

Ei kukkakaalia meille vähään aikaan! Tuli sellaiset vatsanväänteet, ettei yöllä nukuttu juuri lainkaan. Saattoi rokotekin vaikuttaa itkuherkkyyteen, mutta selvästi oli massu ilmaa täys. :/ Eipä se tytölle maistunutkaan, oikein puistatti. :D Tänään taas porkkanaa ja sitten ehkä katellaan perunaa tai bataattia. :)

Paino on mulla edelleen alle lähtöpainon. En edes imetä enää, muttei ole noussut vaikka syön melko epäterveellisesti. Suklaatakin ihan päivittäin. :ashamed: Mies sanoo, että vois tulla lisää painoo, mutta itse voisin mielelläni laihtua vaan lisää.

No ei nyt taas kerkee enempää...

Feles & neiti päivää vaille 4kk <3
 
Pakko tulla hehkuttamaan, kuinka ihanaa on kun ilmat viilenee!
Täällä nimittäin nukutaan paljon paremmin nyt!

Mandi vetelee jo toista päivää peräkkäin pitkiä päikkäreitä vaunuissa!
Ei tietookaan, että olis kesällä nukkunu vaunuissa. Mutta nyt kun on sen verran viileetä, että viittii laittaa sisävaatteet päällä makuupussiin, niin johan uni maistuu!
Mandi tykkää siis nukkua ahtaasti omassa makuupussissaan. :D

-Katja-

Ps. Laitoin tuon Mammadieetti-sivun muistiin ja perehdyn siihen kunnolla ajan kanssa. Kiitti vaan vinkistä! :)
Mulla ei siis kyllä paljo oo mitä pudottaa, mut enemmänkin toi ruokapäiväkirja kiinnostaa..
 
Joel teki näköjään viime yönä fritsun mulle tissiin. Oli unisena imenyt väärää kohtaa, voi toista. :D

Tämä ilta oli PERSEESTÄ! :kieh: Hieman hermot kireellä...Ihan normaalisti tehtiin iltatoimet ja aloin imettää poikaa. Noin 45min jälkeen alkoi kiemurtelu ja ulina. Yritin monin eri kikoin saada Joelin rauhoittumaan, mutta ei. Noustiin sitten ylös joksikin aikaa, kokeilin imettämistä uudestaan, ylös, sänkyyn jne. |O Tehtiin pierujumppaa, vaihdettiin vaippaa, hyssyteltiin, kanniskeltiin. Lopulta Joel vaan parkui rinnalla. Yritin antaa korvikettakin pullosta, mutta se sai aikaan irvistelyä ja yökkäilyä, vaikka ei edes siitä imenyt. Nukahti hetki sitten, noin 3h myöhemmin kuin normaalisti. Olisko taas massu kipeä vai mikä... Mies oli kalassa ja tuli vasta puol 23. Ahdistaa valmiiksi, kun se on menossa ens viikonloppuna ehkä jopa kahdeksi yöksi kalareissuun. Minusta ei olis pikkuvauvan yksinhuoltajaksi. :ashamed:

E ja J kohta 4kk
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

Täällä on ollut niin kiireistä viime aikoina, etten ole ehtinyt käydä lukemassa saati sitten kirjoittamassa. Pikaisesti tässä kuitenkin kuulumisia.

Tyttö voi ja kasvaa hyvin. Nyt tyttö on 4,5kk, 4kk-neuvolassa mitat olivat 65cm/7,4kg. Tähän asti ollaan menty rintamaidolla, mutta tällä viikolla ollaan jouduttu antamaan lähes joka päivä yksi annos pullosta korviketta. Ehkäpä olisi aika aloitella pian kiinteät. Moniko teistä on jo aloittanut kiinteät? Anteeksi, jos tästä on ollut jo juttua, mut en nyt ehdi lukea. :ashamed: Olisin niin halunnut täysimettää pidempään, mutta ei taida onnistua. Viime aikoina tyttö on herännytkin öisin vaikka kuinka monta kertaa, vaikka muutamia viikkoja-kuukausi sitten mentiin välillä jopa täysiä öitä putkeen. Voisiko tämä olla merkki siitä, ettei maito enää riitä?

Mua niin raivostuttaa tuo sikainfluenssarokote!!! Olen siitä niin hiiltynyt, ettei sen enempää.. :headwall:

Oma vointi on vihdoinkin parempi. Viikko sitten oli viimeisin kontrolli ja istukanpala kohdussa oli pienentynyt ollen enää puoli senttiä. Ei siis tarvitse mennä uuteen kaavintaan, onneksi! Kierukan mulle saa kuitenkin asentaa ainoastaan kokenut erikoislääkäri, ettei kohtu menisi uudestaan puhki.

Nyt täytyy taas mennä. Tänään aloitan vihdoinkin tanssitreenit piiiiiiitkäään tauon jälkeen! Kunto onkin varmaan ihan pohjalukemissa..

Piipa + tytöt 4,5kk ja 2v 11kk
 
Emppuuu Mua on naurattanut niiin monesti Joelin vaatteet ja muutenkin tarvikkeet kuinka sulla ja mulla on paljon samanlaisia vaatteita ym. vauvoilla! :D Ja nyt taas toi tähtibody! :)

Noniin eli Luca tosiaan pullosta myös nykyään syö, mutta nyt sitten on tainnut käydä niin ettei tissiä enää niin huoli.. :( Tänä aamuna kun koitin moneen kertaan imettää, ei hän suostunut syömään sit lopulta kun koitettiin pullosta niin johan kelpas! Että näin..
Tänään annettiin porkkanasosetta, viikko annettu bataattia.. Katotaan josko sit jotain hedelmääkin annettais..

Eilen Lucalla oli maha kovalla..eli varmaan korvikkeesta johtu NAN:ia ollaan annettu, sekä jauheena että valmiina tetrasta.
Voiskohan olla eroa onko korvike jauhetta vai valmista?? Vaikka saman merkkistä onkin.
Tänään tosin annettiin pari lusikallista luumu mehua (liotettiin luumuja) et katotaan josko auttaisi..
Mutta joo taidetaan joutua nyt sit antaan korviketta päivittäin, jos kerran hän tuota tissiä alkaa hylkiä.. No nyt hetki sitten imetin Lucan mutta silti täytyi antaa lisäksi korviketta, eli ei multa sitten maitoa tule tarpeeksi.. :/ Noh täytyy tässä nyt katsella kuinka toi syöttäminen olis fiksuinta tehdä..


jastu ja Luca reilu 3kk
 
Niin ja juu mulla alko menkat eilen.. Että se järjetön mahakipukin mitä oli tuossa joku aika sitten niin tais vaan enteillä tätä :) Mutta joo ihan ok et alko, mut ois voinu olla pidempäänkin poissa.

Meillä nyt menee sit ilmeisesti toi Lucan syöminen niin että kun hän vaan tissille suostuu niin imetän ensin ja sitten lisäksi korviketta jos hän on nälkäinen. Äsken kun imetin niin sit annettiin vielä 40ml pullosta. Tosi vaikee arvioida toi et kuinka paljon sit pitäis sitä maitoa antaa vielä lisäksi mut niin ehkä tässä nyt sit lähipäivinä oppii tän..
 
Meillä isi juuri harjoittelee pulloruokintaa, vauva on 4 kk vanha :ashamed: eli aika myöhään alkaa meillä harjoitukset. Pakkaseen olen alusta asti satunnaisesti laittanut omaa maitoa varmuuden vuoksi. Ja nyt suunnittelen kouluun palaamista, mikä tapahtuu lauantaisin n. 4 tuntia. Alkaa jo syyskuun alusta, eli täytyy harjoitella. Äsken ainakin sujui suht hyvin...

Kiinteitä ei olla vieläkään aloitettu, mutta olen ruvennut miettii että kaipaakohan tuo niitä sittenkin. On nimittäin useammin ja pidempiä aikoja tissillä, etenkin öisin... Olin kyllä suunnitellut täysimetystä siihen 6 kk:een saakka :/

Laihtumisesta Mun painohan oli ennen raskautta 72 kg, mutta kun puoleen väliin oksensin päivittäin, niin laihduin luonnollisesti ja synnytyksen jälkeen painoin 63 kg. Nyt painan 60 ja herkuttelen paljonkin :ashamed:, vaikka tiedän kuinka epäterveellistä se on. Tekee vain aina makeaa mieli! Mutta paino pysyy tuossa, vaikka normaalisti olisin lihonnut entisiin mittoihini jo ajat sitten. Eli mulla imetys auttaa. Jos söisin normaalisti, laihtuisin. Toisaalta tuo jössikkähän on syönytkin itsensä 10-kiloiseksi, vaikuttaakohan se?
Vaikka normaalisti haluan laihtua aina vaan, yritän sitä nyt välttää, koska käsittääkseni ympäristö- ym. myrkyt varastoituu juuri noihin rasvasoluihin ja sieltä ne lähtee sitten liikkeelle, kun rasva palaa pois.

Ylihuomenna alkaa mun kahden kuukauden yksinhuoltajuus, ahdistun jo ajatuksesta. Miestä näkee vain viikonloppuisin, ja silloinkin se on aika väsynyt painettuaan pitkää päivää töissä. Muskariin olen ilmoittautunut, sekä vauvatanssiin ja leikkipuistoja ja perhekahviloita täytyy käydä katsastamassa urakalla...

jep, tissiä huudetaan =)

Sun Rise ja A. 4 kk
 
Empuuu, tuossa on ainakin jotain, en tiedä kuinka Malminkartanosta noihin pääsee tosin... (ettekö asunut siellä...) Itelläkin muskariin on n. 40 minuutin matka, ensin junalla, sitten bussilla, huoh!

http://www.lastenliitto.fi/helsinki/138-muskarit
 
Sun Rise Noita mä katselinkin, toi Pikku-Huopalahti olis oikeastaan ainoa, joka kävisi. Plääh.

Mua alkaa toden teolla väsyttämään ja ottamaan päähän yöheräämiset ja se, että en ikinä saa nukuttua yli kahta tuntia. :( Tänäänkin piti nousta jo kuudelta ja Joel nukkui peräti 25min tuossa hetki sitten...Nyt on viime yöt menneet 1-2h välein heräillen. Ei tuo poika kauan ime, mutta imeepä kuitenkin. Ahdistaa, väsyttää, hermostuttaa, kiukuttaa. Nyt on miehen kesälomatkin pidetty, joten arkisin poika on lähes täysin minussa kiinni. Ens viikonloppuna mies menee kahden yön kalareissulle, melkein tekisi mieli pyytää, että ei mene. :( Mitä hittoa mä teen tuon vauvan kanssa päivät, se vaan karjuu ja kitisee.
 
Tääki välillä ilmottelee itestään täällä :wave: enimmäkseen tuolla fb-ryhmässä vaikutan,jotenki helpompi ku muutenki siellä pyörin...
Tänään käytiin neuvolassa,mitat: 7500g ja 65,6cm =)
Empuuulle :hug: ,kuulostaa että olet virtuaalihalauksen tarpeessa,kun ei tätä kautta mitään muutakaan voi oikein lähettää... toivottavasti teillä Joel alkais pian nukkumaan paremmin,aika väsyttävää varmasti.Ei meilläkään poika kyllä yöllä pitkiä pätkiä nuku,parin tunnin välein herää syömään,mutta nukutaan sitte aamulla kyllä aika pitkää,että tasottaa vähän...
 
Yeb
Ekat hampaat tulivat :heart: Ikää oli 4kk 2pvä kun ensimmäinen, ja siitä kahden päivän päästä toinen. Nyt neiti on aivan innoissaan moisista kapistuksista, jatkuvasti kielellä kokeilee, imeskelee, maiskuttelee ja narskuttelee!

Laihtumisesta ei täälläkään voi enää puhua.. On se paino tippunut pari kiloa alle lähtöpainon, mutta enemmänkin saisi mieluusti lähteä B) Minäkin kyllä herkuttelen, jos jättäisin ne pois niin paino ehkä putoaisikin lisää.

Mä en oo mikään mestari näissä asioissa, mutta olen usein lukenut että jos rintamaito riittää tähän asti niin ei se siitä ehtymäänkään ala. Mitä enemmän vauva syö niin sitä enemmänhän sitä maitoa muodostuu. Painonnousu ja pituuskasvuhan ovat hyviä mittareita ja kertovat kyllä siitä että vauva saa ruokaa :) Suosittelenkin siis (mahdollisuuksien mukaan) jättämään korvikkeen pois jos ei ole halukas jatkamaan sen antoa loppuun saakka.

Katyana, mä pohdiskelin esikoisen aikaan haikeudella imetyksen lopettamista ja sitä kuinka vaikeaa se tulee aikanaan mulle olemaan :) Mutta kyllähän se loppui niin pikkuhiljaa että kivuttomasti se meni henkisesti. Ensin kerrat pikkuhiljaa väheni, sitten oli jäljellä enää aamu- ja iltaimetys, sitten olikin vain iltaimetys ja kun menin keikkahommiin niin se vain jäi kun en ollutkaan kahtena iltana kotosalla :)

Ja kyllä muuten Piipan tapaan kiehutta toi sikainfluenssarokotus niin paljon että! Onneksi en sitä itse ottanut raskaudesta huolimatta, harmittaa todella paljon että otin sen esikoiselle. Opinpahan sen etten enää ikinä laitata lapsiini rokotteita tai syötä heille lääkkeitä joita itse epäilen.. Enkä myöskään osallistu rokotustutkimuksiin.

Kivaa kun Facebookin ryhmään tulee lisää porukkaa! Vaikka kiva se on täälläkin turista :)

Yeb ja E 4kk 1vko
 
Muskareista kun teillä on ollut puhetta niin laitampa tänne ja fb:nkin puolelle linkin taatusti ammattitaitoisen muskarivetäjän sivuille. Vielä on kuulemma tilaa joissain ryhmissä!
http://www.tanssivanuottiavain.com/

Hali väsyneille!!! :hug:
 
Kylläpäs palsta muuttui. Ei se mitään. :)

Mut joo, eilinen päivä oli kyllä ihan perseestä, tänään oli PALJON parempi vaikka ihan yhtä huonosti tuli nukuttua. Ei Joelkaan ole karjunut ihan koko päivää. ;) Torstaina vasta olisi 4kk neukku.

Pitäisi ihan toden teolla alkaa miettimään, mitä mä voin arkipäivisin tuon pojan kanssa tehdä. Siis jotain ihan oikeeta tekemistä, eikä vaan päämäärätöntä palloilua. Oiskohan täällä jotain perhekerhoa tms. Pitää kysyä neuvolassa, jos osaisi siellä kertoa. Ja tuo muskari jäänee tältä syksyltä ainakin...

Empuuu ja Joel 4kk
 
Viimeksi muokattu:
^ mua auttaa kivasti kunhan pääsee ulos :) ilman sitä alkaa jossain vaiheessa päivää ärsyttää tosissaan ja on sitte pahalla tuulella :kieh:
kauppakeskukseen pyörimään tai kirpparia koluaan :)

ihan kivat nää uudet sivut! :)
 
marjutti No juu siis ulkona käydään joka päivä. Mitään pitkiä lenkkejä en uskalla tuon kanssa tehdä, vaikka haluaisin, koska jos vauva ei nuku, niin joudun kantaa häntä sylissä suurimman osan matkasta. Hyvää lihastreeniähän siinä saisi käsivarsille, mut mut... : /Mietin lähinnä jotain perhekerhoja tai -kahviloita, vauvajumppaa tms. Tässä melko lähellä (2km säteellä ) on pari kirpputoria, voisi siis niissä alkaa käymään, mutta sitten taas ärsyttää, jos Joel ei viihdy vaunuissa.
 
Tänään alko ilmottautuminen Vantaan aikuisopiston muskareihin klo 11. Klo 11 olin netissä ilmottautumassa mut koko järjestelmä ihan jumissa ja nyt illalla ku sinne taas pääs ni kaikki täynnä ja jonossaki 10-15 ihmistä :mad:.

Pyysin nyt kutsua sinne oikeeseen Facebook ryhmään, sinne väärään mut jo ystävällisesti hyväksyttiinkin :LOL:

Eilen tuli ukkelil 5kk mittariin, en vaan ymmärrä kuin tää aika juoksee näin :confused:

Ma olis sit neukku ja pääsis taas pistää mitat uusiks!
 

Yhteistyössä